Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2941/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu puol tuntia edellisestä kirjoittelusta ja tiputtelu alkoi. Yllätys. 🙄🙈

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2942/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie kirjoitti:

Reilu puol tuntia edellisestä kirjoittelusta ja tiputtelu alkoi. Yllätys. 🙄🙈

mulla kans tais menkat alkaa, ihme ettei tän suurempia kipuja vielä (kop,kop)

19v molemmat, esikoinen haaveissa, mukana kulkee PCO ja takana yksi kemiallinen tosi vahvoilla oireilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2943/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp18. Ovis oli viime viikonloppuna.

Toivottavasti kaikilla on mennyt joulu mukavasti ja rauhallisesti :) Ihanaa kun on saanut pari päivää vaan olla ja nollata kaikkea stressiä!

2944/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tasapuolisesti iloista joulunaikaa, ja Sohwille onnea plussasta!

Täällä kp13, Flo merkkaa huomiselle ovista ja viime yönä olin tuntevinani pientä tuiketta vasemmassa munasarjassa, vaikka yleensä oviloinkin päivän tai kaksi Flo:n ennustaman jälkeen. Limojakaanei nimeksikään. Talleteltiin kyllä ennen mun lähtöä (jotka appin mukaan siis jo hedelmällisiä päiviä) mutta taitaa olla tosiaan ihan taputeltu tämä kierto. Uimareiden pitäisi olla ihan hirmuisen sitkeitä onnistuakseen!

Muuten joulu ihan ok. Pieniä ahdistuksen hetkiä, mutta sylittelin veljen pientä vauvaa ja toisen veljen vähän isompia ”vauvoja” (11 ja 6v) ja sain näistä tätihommista vähän voimaa.

2020 uuteen nousuun.

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

2945/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sohwi ++! :) (toivottavasti kirj oikein)

Pakko oli tulla tänne kirjoittelee!

Viime yö oli tuskaa.. En pystynyt nukkumaan kunnolla ja heräsin voimakkaaseen alavatsakipuun, menkka kipua ja vihlontaa sekaisin. Katselin 4 aikaa yöllä gynekologi aikoja. Tässä pohdin pitäisikö mennä! Dpo 8 on tänään.

Onko muilla ollut vastaavia?.

Viime kierrossa oli myös tämän kaltaisia mutta ei ehkä ihan yhtä voimakkaita ja alkoivat heti ovulaatiosta.

Voisikohan olla joku tulehdus 🤔

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2946/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten tuli ihan järkyttävä metallin maku suuhun. Joko pää on sekasin pahimman kerran tai sitten tästä kierrosta tärpännyt..

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2947/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, olen taas koko yön nähnyt unia, että olen raskaana. 🙄 Mulla tuli eilen oikein kunnon epätoivo tätä asiaa kohtaan. On vaan niin epäreilua, kun muut saa lapsia ”vahingossa”. Työssäni tuen päivittäin nuoria äitejä, jotka ovat vahingossa vauvan saaneet. Se on vaan hassu ajatus, tuo vahingossa raskaaksi tuleminen. 🙈 Toki itsellä tämä nykyinen yk 4 on ihan alkua vasta, joten ei pidä valittaa. Mutta kun ehkäisy on silti jätetty pois jo huhtikuussa, niin kyllä me sokeasti ajateltiin, että heti tärppää. 🙄 Noh, eiköhän tämä tästä taas iloksi muutu. Ehkä ihme tapahtuu ja nuo unet käy toteen ja tänään viimeiset Terolutit syötyäni menkat ei alakaan. 😇

Esikoinen la 10/2020. 💜

2948/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltotähti kirjoitti:

Viime yö oli tuskaa.. En pystynyt nukkumaan kunnolla ja heräsin voimakkaaseen alavatsakipuun, menkka kipua ja vihlontaa sekaisin. Katselin 4 aikaa yöllä gynekologi aikoja. Tässä pohdin pitäisikö mennä! Dpo 8 on tänään.

Onko muilla ollut vastaavia?.

Viime kierrossa oli myös tämän kaltaisia mutta ei ehkä ihan yhtä voimakkaita ja alkoivat heti ovulaatiosta.

Voisikohan olla joku tulehdus 🤔

Kiiltotähti, jospa on kiinnittymisestä johtuvaa...😀 Pidän sulle kaikki sormet ja varpaat pystyssä!!

Mulla oli vastaavaa dpo7. ..kipuilu kesti varmaan pari tuntia... plussa näkyi dpo9.

Tähtitaivas☆

2949/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Uskoisin täältä löytyväni vastauksen. Toinen lapsi toiveissa ja etsinkin nyt kuukautissovellusta, jolla saisi itse vaihdettua ovulaation ajankohtaa. Jokainenhan laittaa sen automaattisesti ja eri kohtaan kuin mun kroppani. Olisiko kellään suositella mitään?

2950/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme kirjoitti:

Moi! Uskoisin täältä löytyväni vastauksen. Toinen lapsi toiveissa ja etsinkin nyt kuukautissovellusta, jolla saisi itse vaihdettua ovulaation ajankohtaa. Jokainenhan laittaa sen automaattisesti ja eri kohtaan kuin mun kroppani. Olisiko kellään suositella mitään?

Flo:ssa ainakin saa määrittää itse kuteaalivaiheen pituuden jos sen vain tietää, ja merkkaamalla ovistestin tulokset appi päivittää ovulaation positiivista seuraavalle päivälle.

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

2951/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doshika kirjoitti:

Jes, olen taas koko yön nähnyt unia, että olen raskaana. 🙄 Mulla tuli eilen oikein kunnon epätoivo tätä asiaa kohtaan. On vaan niin epäreilua, kun muut saa lapsia ”vahingossa”. Työssäni tuen päivittäin nuoria äitejä, jotka ovat vahingossa vauvan saaneet. Se on vaan hassu ajatus, tuo vahingossa raskaaksi tuleminen. 🙈 Toki itsellä tämä nykyinen yk 4 on ihan alkua vasta, joten ei pidä valittaa. Mutta kun ehkäisy on silti jätetty pois jo huhtikuussa, niin kyllä me sokeasti ajateltiin, että heti tärppää. 🙄 Noh, eiköhän tämä tästä taas iloksi muutu. Ehkä ihme tapahtuu ja nuo unet käy toteen ja tänään viimeiset Terolutit syötyäni menkat ei alakaan. 😇

Doshika, oletpa aika tilanteessa. Toivotaan pikaista plussaa sinulle!!!🌞

T. Tähti 46v.,toinen toiveissa,

esikko 3v.

Tähtitaivas☆

2952/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme kirjoitti:

Omakalenteri, googlen playkaupasta. Tykkään! Käyttänyt jo 12/2013.

Tässä sovelluksessa voi seurata myös raskautta, itse merkitä ovulaation, määrittää kierron pituutta tai antaa sovellukse laskea sen. Välillä huono suomennus, mutta merkkausta ja seurantaa ei haittaa.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2953/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja hyviä pyhiä kaikille! Tässä mennyt tovi kun olen ehtinyt tänne kirjoitella. Ohimennen lukemassa olen käynyt silloin tällöin ja tykkäillyt. Nyt eilen otin oikein kunnon urakan ja luin kaikki about 15 sivua läpi! :D Ihanaa miten aktiivisesti kaikki jaksatte tänne kirjoitella ja päivitellä omia olojanne, tuntemuksianne ja tilanteita :) On aina kiva ja jännittävä lukea mitä kellekin kuuluu. Onnea hirmuisesti plussista! <3<3<3 Tulee niin hyvä mieli niistä uutisista ja itselle toiveikas olo :) Tuntuu, että nyt loppuvuodelle on tullut hurja plussakiri :D Toivotaan, että muillekin kellä vielä mahdollisuus tämän vuoden plussaan, sen saisi!! Toivottavasti kaikilla on ollut rauhaisat pyhät ja toiveikas mieli uudelle vuodelle :)

Sen verran tipuin nyt kärryiltä, etten edes muista mitä itse viimeksi kirjoittelin :D Taisi olla oviksen bongailua. Niin ja uskaltauduin puolison kanssa kylään kaverille kuka on  juuri saanut toisen lapsen. Hän kysyi suoraan onko meillä ollut ajatus hankkia lapsia, jolloin purskahdin tämän kaverin tuore lapsukainen sylissä itkuun: "No ollaan me tässä puoli vuotta nyt jo yritettykin" :'( Muistan myös Villahuivin ihanan toivoa antavan kommentin <3 Kiitos siitä! Kiitos myös muille tsempeistä aina kun tuntuu, että mieli laahaa maassa tämän aiheen tiimoilta. Ootte kyllä kaikki mahtava tukiverkko täällä verkossa! :)

Juttelin vielä myöhemmin samaisen kaverin kanssa ja hän kertoi kovasti toivovansa, että meillä pian tärppäisi, että oltaisiin varmasti hyviä vanhempia <3 Hän kovasti kannusti, että kyllä me vielä lapsi saadaan, aivan varmasti :) Teki hyvää kyllä jutella hänen kanssaan, mutta silti tuntuu ettei hän ihan täysin ymmärrä tätä meidän tilannettamme, sillä molemmat lapset hän on saanut heti ekasta tai tokasta kierrosta. Eikä voikaan ymmärtää, se on ihan fine. Tulee itselle vain hieman tyhmä olo puhua näistä asioista kun toinen ei pääse käsiksi siihen epätoivoon mikä tässä puolen vuoden aikana on tullut. Itselle tulee huonommuuden tunteita ja jotenkin, että meissä on jotain vikaa ja epänormaalia :( Tästäkin juteltiin. Heillä on kyllä aivan ihana lapsiperhe arki ja kaikki rullaa, juuri sellaista kuin itsekin haluaisin. Sen hänelle sanoinkin ja ilmaisin, että on ihana katsoa heidän perhe-elämää :) Sormet ja varpaat ristissä, että vielä joskus meilläkin!

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

2954/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aika vierähtänyt muutto puuhissa ja se on ollut aika raskasta, mutta toisaalta myös hyvä kun ei ole ajatukset pyörinyt koko ajan tämän lapsi asian ympärillä! Ei ole edes jaksanut :D Ovulaation bongasin sitten loppujen lopuksi about kp 13/14 (vähän myöhemmin kuin viimeksi). Yritettiin se mikä pystyttiin tässä muuton tiimoilta "vauvajumppaamaan" ;D Tänään kp 22/26 ja vahva olo, että menkat tulevat ajallaan kuten aina tekevät. Sen huomaa mielialasta. Alkanut taas perinteinen menkkoja edeltävä itkuisuus ja masistelu. Eilen taas itkeskelin, että miksei meille tule lasta :( Vielä nyt kun taas ehtii pysähtyä ajattelemaan kun pyhät ja hössötys sen ympärillä alkaa olla ohi ja uusi kotikin alkaa olla miltei mallillaan. Mitä vähemmän tekemistä ja muuta puuhaa, ihmisten näkemistä yms, sen enemmän on taas aikaa miettiä tätä lapsi asiaa.. Ehti jo hetken sivuuttaa koko asian ja suhtautua tähän kevyesti, mutta höpöhöpö tässä taas kun neljä päivää menkkojen alkuun niin sieltä se sama ralli alkaa! Tajusin myös sen, että ainoa kerta kun on ollut olo oikeasti sellainen olo kuin olisi raskaana oli yk 3, jolloin myös menkat olivat myöhässä ja rinnat aivan järkyttävän kipeät, arat ja turvonneet, suonet ihan pullistuivat. Sittenhän se päättyi siihen, että iski kylmä hiki ja aivan järkyttävän kivulias runsas vuoto, kuukuppia tai tamponia ei missään nimessä kyennyt käyttämään kun kipu oli niin jäätävä. Kaveri sanoi, että kuulostaa siltä kuin olisi ollut mennyt varhain kesken, mutta tiedä häntä, testi oli silloin negatiivinen. Tuon yk:n 3 jälkeen ei ole ollut näin vahvoja tuntemuksia tai muuta vastaavaa. Joten päättelen, että mitään ei kyllä tässä tapahdu kuin normaali kuukautiskierto.. Ihan kuin keho ei ymmärtäisi, että tässä pitäisi hedelmöittyä :( Kyselin tältä kaveriltani, että mitkä oireet hänellä olivat kun plussasi ja sanoi, että kipeät rinnat, kuvotus ja väsymys. Sanoi myös, että tiesi heti, että on raskaana jo ennen testiä. Joten tällä perus masis mielialalla sekä oireettomuudella päättelen, että vuosi alkaneepi täällä taas perinteisillä kuukautisilla ja yk 7 pyörähtää käyntiin 30.12.2019.. 

Toivon kaikille lämpimästi plussia ja, että tuleva vuosi olisi onnea täynnä! <3

Esikoinen 11/20

2955/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille joulunjatkoja ja hyvää mieltä!!💜

Kohti parempaa, paljon plussia ja parempaa vuotta 2020!!!🤗 🤗 🤗

Kp9.....kohta testaan ovista. Viime kierrossa tosiaan tuli vihdoin plussa reilun kahden vuoden yrittämisen päälle, mutta menkat alkoi. Nyt uskon, että tulisi pysyvä plussa pian🤗

Tähtitaivas☆

2956/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin jäi se allekirjoitus!

Terkuin, wannabe mami 30v (puoliso 30v), naimisissa, yk 6, kp 22/26, dpo:sta ei varmaa tietoa, ensimmäinen hartaasti toiveissa <3

ps. Joku kysyi sitä, että miksi vasta +30 lasten "hankinta", niin meillä jotenkin tämän viiden vuoden suhteen aikana elämäntilanne ollut aina sellainen, ettei ole ollut vain "se oikea aika". Ollaan mm asuttu ulkomailla ja ehkä ollaan oltu jotenki itse "lapsia vielä" (vaikka aina olen ollutkin kypsä ja "ikäistäni vanhempi") . Vasta nyt 29-30v on tullut sellainen "valmis" olo ja ehkä oma "aikuiseksi kasvaminen". Vasta tämän vuoden aikana kypsynyt ajatukselle, että olemme valmiit vanhemmiksi ja heinäkuisten häiden jälkeen tämä vahvistui entisestään. Keskenään olemme saaneet olla nyt ihan riittävästi ja jotenkin kaikki se "itsekkyys" on kadonnut. Tarkoitan kun jossain vaiheessa oli sellainen olo, että ei jotenkin millään pystyisi siihen, että olisi vastuussa jostain toisesta, vaan tuntui, että oma itsenäinen elämä on vain tärkemäpi sillä hetkellä. Piti ehkä vielä etsiskellä itseään, pitää itsestään huolta ja kasvaa ihmisenä, että voi sitten pitää huolta toisesta <3

Toisinaan mietin, että olisiko pitänyt "aloittaa aiemmin", mutta kuten joku muukin sanoi, niin ne tunteet väistyvät melko nopeasti, sillä aiemmin ei vain ole ollut valmis. 

Esikoinen 11/20

2957/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie:

Nyt mietin kanssa voiko tuota MultiGyniä käyttää oviksen aikaan, mahtaakohan se tuhota siittiöitä kun sehän on naisen ph-arvoja tasaava aine? Koostumus on tosi kevyt ja geelimäinen, samantapainen kuin liukkarissa jota käytämme, eikä pieni määrä liukkaria kuitenkaan estä raskaaksi tulemista. Enemmän siis mietin polttaako tuo aine siittiöt elävältä. 😂😨

Olen huomannut että bakteerivaginoosin oireet häviävät tuota MultiGyniä käyttäessä, mutta esim. Kuukautisten alettua kun lopetin käytön, haju oli taas pistävä. Onko tuommoisia sitten pakko vaan käyttää jos bakteerikanta häiriintyy helposti ja seksiä on paljon? Entä voiko kuukautisten aikana käyttää, tuntuisi jotenkin typerältä kun minulla on runsaat kuukautiset niin johan olisi se lääkeputelikin ihan veressä, ja mahtaisikohan se vaikuttaa jos kerran on tulva. 🙄

19v | Raskaana

2958/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista... ovislimaa tuli sunnuntaina, se loppui iltaan mennessä ja tänään on tullut taas. Luulin jo että tässä kierrossa ei oo raskausmahdollisuutta, mutta nyt väkisinkin ajattelee että mitä jos sittenkin... en nyt tiedä kumpi on oikeesti ovispäivä vai mitä mun kropassa tapahtuu. Oon hämmentynyt. Yleensä mulla on ollu vaan yks limapäivä. Taidan ostaa ovistikkuja seuraavaan kiertoon 😁

2959/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wannabe mami, olipa mukava kuulla kuulumisiasi, ja ihan ensiksi: lämpimät onnittelut uuteen kotiin! ❤ noita samoja tuntemuksia on täälläkin, teillä vain 20 kiertoa vähemmän takana. Eli voit siitä päätellä, kuinka paljon olen samoja asioita pyörittänyt mielessä 🤦🏻‍♀️🤣 eipä sillä, jokainen niitä pyörittelee ja vähän vaihdellen kierron mukaan kuinka paljon. Kovasti tsemppiä ja vahvaa plussatuulta sinne!!!

Mesimarja93, olisipa ihana jos tallettelut ei ole mennyt hukkaan ja saisitte plussan! Ja❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2960/3096 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialani on muuten taas vakaampi, taisi joulu jotenkin stressata ja kun oli menkat + pari muuta ongelmaa vielä siihen päälle.

HUOMENNA siis voin ilmeisesti soittaa sitä lääkärinaikaa, olen mieheltäni kysellyt laiskuuttani koska pyhät ovat ohi ja joka kerta saanut väärän vastauksen, perjantai taitaa siis olla oikea. 😁

Oliskohan niin paha jos sanoisin että yritystä takana yli puoli vuotta, ei me kummiskaan kaukana siitä olla! Ja kun kerran olen sairastanut vakavia tulehduksia aikaisemmin, luulisin että tässä kohtaa minulla on oikeus päästä tutkimuksiin ennen vuoden yrittämistä.

Yk 5 alkoi, Flo ennustaa oviksen 2. Päivälle. Koitan olla sekoamatta tässä kierrossa. 😅

19v | Raskaana