Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Siis wow mikä fiilis!! Aamun paras uutinen, kun valkovuoto on muuttunut vahvasti ovulaatiolimaksi, alamaha nippailee melko reilusti ja vielä himojaki löytyisi! Pitikö herätellä puoliso vain siksi, että pääsisi tallettelemaan heti aamusta 😍🥰🤭
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Go Villahuivi! 😃
Mä täällä iloitsen, että ei tartte enää talletella, koska lämmöt nousi ja edelleen vaan kipeä olo. 😅
Viennna, voi kurjuus. Teiän seksiä taitaa olla niin paljon, että varmasti pärjäät ilman lämpöjen mittailua. Ihmiset niin eri tavalla suhtautuu asiaan eikä ole mitään syytä ylimääräistä stressiä itselleen aiheuttaa, jos se lämmön mittailu niin tekee. Kovasti voimia sinne! 🤗
Enkelinäidille paranemisia ja voimia sairasvuoteelle! 🤗
Mesimarja, miehesi suora ja napakka vastaus tais olla tuohon juuri sopiva. Liian uteliaita tätejä! 😁
Lempeän lämpöistä alkanutta viikkoa kaikille. ❤️
- Goldie 41/45, yk11, dpo1 tai 2, kp16/24-32 ja 2.toiveissa.
(Taitaa tulla 27-28pv pituinen kierto tällä kertaa. Yleensä mulla sen pituisia onkin, vaikka merkkasin kyllä tuohon nimmariin vuoden sisällä tapahtuvan vaihtelun 24 päivästä - 32 päivään)
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Kiitos Tähti! ☺️
Mesimarja93: Noi liian uteliaat on raivostuttavia. Täytyy sanoa, että itselle raivostuttavin henkilö on ollut ihan oma äiti. Kolme vuotta ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä ja koko sen ajan olen saanut kuulla toiveita lastenlapsista jne. Nyt kun menimme naimisiin lokakuussa, niin vasta ovatkin kierrokset kasvaneet. Olen kertonut, että lapsi saa tulla, jos on tullakseen ja toivonut, että äiti siitä ymmärtäisi, ettei tarvitse kysellä ja ihmetellä vaan että kerrotaan kyllä, kun on jotain kerrottavaa. Ystäväni osaavat onneksi olla hienotunteisia eikä heidän seurassaan ole sellainen olo, että joku vahtaa mitä syöt ja juot.
Lauantaina alkoi itsellä kummallinen alavatsaoireilu - ilmaa ja kiertää, mutta ei muita vatsataudin oireita. Jatkuu edelleen tänään. Välillä tuntuu myös menkkamaisia tuntemuksia, mutta en siis todella tiedä mihin tämä liittyy. Olo on ollut pitkin päivää eikä erityisesti esim. aamulla. Inhottava olo.
31v./30v., kp 22/28, dpo 8, yk1, 1.
Tännehän on taas tullut tekstiä. 🙈 Olen kyllä lukemassa käynyt, mutta jostain syystä oma kirjoitteluinto on laantunut. Varmaan kun tässä junnataan nyt vaan samassa tilanteesssa: kierto on e-pillereiden lopetuksen jälkeen suht. säännöllinen, mutta ongelmana on tiputtelu ennen menkkojen alkamista. Kierto on kylläkin siis aivan liian pitkä, ovulaatio on mulla aina noin kp 21. 😅 Mutta tässä kierrossa aloitin syömään Teroluteja. Niistä olikin täällä puhe ihan jokunen sivu sitten. Syön kolme päivässä kahden viikon ajan. Aloitus oli tosiaan kaksi päivää ovulaation jälkeen. Ainakaan vielä ei ole tullut sivuoireita. 😁 Olen nyt niistä lukenut, että jos Terolutit on toimiakseen niin muutama kuukausi on aika normaali aika ennen kuin mitään alkaa tapahtua. Toiveet on toki silti korkealla jo nyt, mutta ei liian. Saapa nähdä. 🙏
Esikoinen la 10/2020. 💜
Mesimarja93 kirjoitti:
Ja siitä oon myös samaa mieltä kuin moni muu, täällä on iloinen kaikkien plussista, mutta arkielämässä tuntuu niin epäreilulta ku tuntuu että vauvauutisia satelee joka puolelta. Väkisinkin miettii että miksi "kaikki" muut saa lapsia, mutta meille ei oo omaa pienokaista suotu vielä :( oon vähä oppinu nauttimaan hetkestä ja oon yrittäny iskostaa päähäni ajatuksen että vauva ei ole onnellisuuden edellytys. Onnellinen täytyy osata olla itsekseen ja sitä iloa ja onnea saa jakaa sitten perheen kanssa :)
Mesimarja, tsemppiä!😊
Kyllä se plussa sieltä tulee!! Toivon sinulle pikaista plussaa👍
Miestä tietty voisi vähän toppuutella, ettei olisi ihan niin suorasanainen, niin ei tulisi niin paineitakaan.
Mulla ei menkat vieläkään alkaneet...on siis jo dpo17, testi nega ja lämmöt ylhäällä....
Vähän hämmentävää🙄
Tähtitaivas☆
Noniin, vielä 6 päivää olisi odottelua ennen kuin uskaltaa tehdä raskaustestin. Lämmöt pysyneet yhä samana, rinnat ovat hieman kipeät ja valkovuotoa ollut ovulaation jälkeen aikalailla enemmän kuin normaalisti (ei tulehdusta), yleensä ennen kuukautisia ja niiden jälkeen on suht kuivat kaudet. 😲
Tänään ollut vähän paremmat fiilikset kuin eilen, olen oikeastaan ollut helpottuneen oloinen siitä että jätetään lämmönmittaus pois ja yritetään ottaa ihan rennosti yrittämisen kanssa. Ovuloin normaalisti ainakin pearlyn mukaan ja flo näyttää ovulaatipäiväksi saman kuin pearly, joten ei tarvitse kuin kurkata kuukautiskalenteria silloin tällöin niin tietää missä kohtaa kiertoa mennään.
Outoa tässä kierrossa on se, että yleensä jo 11 päivää ennen kuukautisia minulle tulee vahvat pms oireet (rinnat kipeytyvät, monta päivää kestävä migreeni, ärtyneisyys ja mielialanvaihtelut, makeanhimo yms.) Ja nyt vaan rinnat kipeät, mieliala pysynyt stressiä lukuunottamatta aika hyvänä. Tänäänkin olen suunnitellut meneväni shoppailemaan ja uimaan, vaikka muuten tässä kohtaa kiertoa mikään tekeminen ei huvittaisi.
Tuollaista pientä oireilua siis. Nyt sormet ja varpaat ristiin että johtuu vaavista. 🥺
19v | Raskaana
Pingu, harmi jos äitisi menee liian kovilla mummokierroksilla, jos asian niin voisi ilmaista. Onhan lapsenlapset toki tärkeitä tuleville isovanhemmille, mutta ahdistavaksi ei sais utelut ja toiveet mennä. Mä oon pikkutytöstä asti tienny että haluan joskus lapsia ja ns aina asiasta avoimesti puhunu muodossa "haluan joskus lapsia". Kun muutettiin mieheni kanssa yhteen niin äiti oli tuomassa meille vanhoja lastentarvikkeita "kun te niitä varmaan seuraavaksi tarvitsette". Mutta sen jälkeen on ottanut rauhallisesti. Joskus yk4 tai yk5 aikaan itkin äidille jostain tökeröstä vauvavihjailusta minkä olin saanut kuulla ja äiti tsemppas tosi kivasti. Sen jälkeen asiasta ei oo halaistua sanaa puhuttu, mutta luulen että omassa pienessä mielessään äiti kovasti toivoo ja odottaa vauvauutisia. Ehkä hänen ei tarvi udella, koska luottaa varmasti siihen että saa nopeasti tietää raskaudesta jos/kun sellainen alkaa. Meillä on tosi läheiset välit <3
Kiitos tähti <3 Oon mä miestä välillä vähä toppuutellukki, mutta toisaalta mitä useamman ihmisen kanssa hänkin on puhunut avoimesti, sitä enemmän ollaan saatu kuulla muidenkin kokemuksia siitä kuinka vauvaa on toivottu pitkään 😊 on toki tullu ei niin mukavia kommenttejakin, mutta yritän ammentaa energiaa ja positiivisuutta niistä lohduttavista, tsemppaavista, ymmärtäväisistä yms ihmisistä kokemuksineen :) mies on puhunut myös äitinsä kanssa usein meidän vauvatoiveesta ja sieltä ollaan myös saatu lohdutusta että miestänikin toivottiin pitkään ennenkuin tärppäsi. Anoppi usein kyselee joko oon raskaana, mutta äänessään samaa intoa kuin omissa toiveissani, uskon että hän tietää miltä tämä tuntuu, enkä koe kyselyitä pahana :) usein toki kysyy mieheltäni jota näkee useammin kuin minua, niin kysymys ei edes aina tule ns suoraan, ehkä sekin vaikuttaa siihen kuinka rennosti pystyn asiaan suhtautumaan :D
Lisään vielä, että lämmönmittaamisessa joutuu pettymään mielestäni pahemmin jos lämmöt eivät nousekaan tai pysy korkealla, sillä sitten tietää kuukautisten alkavan 2 viikon päästä ja se aika tuntuu loputtoman pitkältä. Ja jos minun lämmöt laskevatkin tämän kuuden päivän aikana, niin onhan se ihan p*rseestä koska ennen ei ole käynyt niin ja sitten olen elänyt turhassa toivossa kaksi viikkoa ja vieläpä hirveässä stressissä.
Jos en seuraa kiertoani muulla tavoin kuin tuolla kk-kalenterilla, niin ei tule mietittyä ja stressattua liikaa. Saa vähän jännittää että mahtoikohan nyt tärpätä, ilman että lämpö paljastaa tilanteen heti. No pms-oireet yleensä ovat paljastaneet sen ettei tärpännyt, mutta kummiskin. 🤣
En taida tuntea ketään toista ihmistä joka olisi yhtä kärsimätön ja kova stressaamaan kuin minä. 😬
19v | Raskaana
Vienna: Ikinä ei oo viikot menneet niin hitaasti kuin nyt. Ajattelin itse, että uskaltaisiko varhaistestin tehdä jo lauantaina kun on kp 27/28.. kai se sillon jo tuloksen antaa?
Mitä raskaustestejä muuten suosittelette enemmän testanneet? Itse ostin sen halvimman varhaisen (rfsu?), kun aattelin ettei ekasta tule kuitenkaan, mutta on pakko testata ennen joulua... Ootteko pissannu suoraan tikkuun vai purkin kautta? Mietin vaan että saanko varmasti osumaan suoraa pissaamalla.. 🙄kaikkea sitä miettii.
Mesimarja93: Hyväähän se äiti vaan tarkoittaa. 😅 Varmaankin kerron omallenikin suht pian jos ja kun joskus nappaa, mutta jännittää vaan se keskenmenon riski, kun hän kanssa niin raskaasti ottaa asiat, että en haluaisi häntä innostaa turhan aikaisin.
31v./30v., kp 22/28, dpo 8, yk 1, 1.
Pingu: mietin kanssa että odotanko kuukautisten ensimmäiseen alkamispäivään vai testaanko jo aikaisemmin, vaikka keskiviikkona. Vaarana tietysti varhain testaamisessa, että voi antaa väärän negatiivisen tuloksen.
Olen lukenut arvosteluja testeistä, ja moni oli haukkunut noita rfsu:n testejä, joten ostin tällä kertaa clearbluen early detection, oli joku 15 euroa apteekissa (olen siis myös käyttänyt rfsu:n testaa varhain). En siksi viitsisi testata vielä kun oli aika hintava omasta mielestäni ja sitten tarvisi ostaa toinen testi ja tehdä taas parin päivän päästä. 🤔
19v | Raskaana
Noniin Goldien kommentin kannustamana varasin nyt ajan sille gynelle että menen puhumaan vielä tästä tiputtelusta. Satuin vielä saamaan tälle päivälle töiden jälkeen (muuten olisi mennyt kai tammikuulle). Jäätävä pelko että se katsoo mua kuin tärähtänyttä kun palaan sinne nyt jo, vaikka puhe oli siitä helmikuusta.. mutta toisaalta minähän sen maksan! Joten kai minä rahoillani saan tehdä mitä haluan.
Mä olen puhunut ihan avoimesti oman äitini kanssa yrittämisestä ja vaikka tosi kovasti se toki meille toivoo onnistumista niin suhtautuu kannustavasti ja kuvasti (”yrittäkää nyt vaan nauttia seksistä, teillä on niin paljon muitakin stressin aiheita tässä”). Toisaalta meillä on muutama tuhat km välimatkaa joten senkin takia puheyhteys on hyvä, ei käydä liikaa toistemme iholle nykyisin 😂 ja mun äiti on jo moninkertainen mummi niin pahimmat paineet on jo ohi.
Anopin kanssa on sitten toinen juttu, se kovasti odottaa ekaa lapsenlasta ja päästele milloin mitäkin sammakoita suustaan. Nyt kun tosiaan mies kertoi sillekin tästä tilanteesta jotain niin ehkä sekin osaa olla hiljaa jatkossa. Toivon.
Muille uteliaille olen kyllä vastannut ihan suoraan ”kyllähän me yritetään mutta kun ei onnistu!” Se aika hyvin tukkii suut ja yleensä tulee myös anteeksipyyntö tokerostä kysymyksestä.
Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.
Nyt päättyi toinen letrokierto kuukautisiin. Ollut menkkamaista jomotusta jo viime viikosta lähtien ja niinhän äsken vessassa käydessä siellä vaan menkat alkoi. Masentaa niin vietävästi. Tekee mieli lähteä kesken työpäivän kotiin. En ymmärrä miten nämä 2 viime kiertoa ovatkin ottaneet niin koville henkisesti. Letrojen kanssa toiveet korkeella ja kun ei niillä toimi niin on olo ettei toimi millään muullakaan. Vielä 1 kierto hormoneja sit lapsettomuustutkimuksiin. Yk 9 siis lähti käyntiin.
Menkkakivut monta päivää ennen kuukautisia herättelee myös epäilyksiä endometrioosin suuntaan.
Miehen kanssa puhuttiin vielä kesällä et ”jouluksi ollaan raskaana”. Ei meinaa pala lähtee kurkusta kun harmittaa niin vietävästi.
Kaikesta negailusta huolimatta onnea plussanneille ❤️ Toivoa antaa nuo iloiset uutiset 🥰
SiBi, mä sain tiputteluun ensin Terolutit ja sitten Primolut N, mitä en kyllä ole kokeillut. Lapsettomuuslääkäri epäili sittemmin, että mulla tiputtelu johtuis ennemmin kilpirauhasen epätasapainosta, mutta edelleenkään ei ole kuulemma haittaa Terolutista. Tsemppiä käynnille! ☺️
Eveliina, voimia ja halaus. ☹️ Toivottavasti tärppää seuraavasta kierrosta!
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
SiBi, en myöskään usko, että gyne kummeksuu uutta käyntiä. Etenkään, kun tällainen aihe kyseessä. Voisi myös ajatella lääkäreiden ylipäätään tottuneen huolestuneisiin ja itsensä hoitamiseen motivoituneisiin asiakkaisiin. 🤗
Joku kirjoitteli edellisellä sivulla, että tiputtelu estää kiinnittymisen.. mulla tärppäsi vaikka tiputteluvuotoa ollut 3-5 päivää ennen menkkojen alkua siitä lähtien, kun pillerit jäi pois. Voi toki todennäköisyyksiä heikentää, meillä kun tärppäs vasta yk11.
Me ollaan kerrottu yrityksestä ja tärpistäkin suht avoimesti. Nyt en oo vielä omalle äidille kertonut vaikka anoppi ja muutama muu miehen sukulainen sekä kaveri jo tietääkin.. omalle äidille tää ois ensimmäinen lapsenlapsi, ja uskon että hällekin keskenmeno otti aika koville. Mulla ultra varattuna perjantaille rv8+1, sen jälkeen sit kerron, kun ollaan jo "selkeesti" pidemmällä kuin kesken mennyt raskaus oli.
Hirvee flunssa puski päälle täälläkin, täydentää sopivasti oloa tän tunneittain tulevan kuvotuksen ja jatkuvan väsymyksen kanssa. Noh, menee se loppupäivä tässä sohvallakin.
T. Marsu 32v, mies 30v. Rv 7+4, syksyllä keskenmeno, ensimmäinen tulossa.
Viennna, mullakin oli poikkeuksellisesti valkovuotoa oviksen jälkeen ennen menkkojen alkua, kuulostaa siis hyvältä nuo sun oireet 👍
Siis apua mikä kierto tää oikein on ollu 😯Ensinnäkin söin letrot, jotka oli vanhentunu 🤦♀️ Sit koko kierron ovistestit näytti molemmat tasapaksua viivaa ja sit kp 27 pelkkä testiviiva hehku punasena ja kontrolliviiva oli tosi haalea. Aatteliki et se vois tarkoittaa ovista ja tallettelutki osu hyvin siihen ja jäi hyvä fiilis et nyt onnistu. Sit pari viikkoo ilman mitään oireita, kunnes muutama päivä sit alko pikkuset menkkajomottelut vaivaan ja niitähän sit ooteltiin alkavaks. No päätin sit tänään kuitenkin tehä r-testinku kuite 5 päivää jo myöhässä. Jotenki ihmeen kummassa siihen piirty ne kaks viivaa samantien 😍 Olin jo niin varma et menkat siltä on alkamassako ko ei mitään muuta tuntemustaku se jomotus. Viime kerralla rinnat, maha turpos heti ja naama kukki ja nyt ei siis mitään. On kyllä aika epätodellinen olo 😍 Nyt vaan pitää olla sormet ja varpaat ristissä että tää ei menis kesken 🤞
Eveliina90, halaukset sinne pettymyksen keskelle! ❤️ Voin vain kuvitella tuon tunteen kun odotukset on kovat. Minullakin todennäköisesti edessä Letrozolien aloitus alkuvuodesta, eilen alkoi yk 5. Tässä kierrossa vielä Terolutit (kolmas kierto putkeen) kp 15 alkaen ja jos ei tän jälkeenkään ovulaatioita näy tai kierrot ei tasoitu niin Letrot apuun. Pelottaa vaan ajatus siitä, että yksityinen gyne ei kokenut tarpeelliseksi uä-seurantaa, toivoisin saavani lähetteen julkiselle puolelle jo ovulaation induktiohoitoa varten - olisi helpompaa ja ei tulisi niin kalliiksi. Mies ajatteli käydä pikapuoliin siemennesteanalyysissa, sillä gyne suositteli sen tarkistusta ennen Letrozol-kokeilua. Jotenkin toiveet on niin korkealla siitä, että OI-hoidolla saataisiin apu, mutta takaraivossa jyskyttää ajatus siitä, ettei sekään ole tae raskaudelle, vaikka ovulaatio saataisiinkin aikaiseksi. Tässä ei enää oikein tiedä mitä odottaa, kun tuntuu ettei olla päästy edes yrittämään kunnolla ja niin paljon epävarmuutta ilmassa. Mekin viime jouluna ajateltiin, että tänä jouluna ollaankin varmaan jo raskaana. Ei mee elämä aina niin kuin toivoo ja suunnittelee. Jospa ensi jouluna sitten. ❤️
Positiivinen asia on se, että ainakin kahden Terolut-kierron perustella estrogeenitasot on kunnossa, kun vuoto on alkanut molemmilla kierroilla 2 päivää viimeisen pillerin ottamisesta. Joku asia edes kropassani toimii ja 26 päivän kierto tuntui ihanan lyhyeltä! 😀 Pitää olla pienistäkin asioista tyytyväinen.
T. Mustikkainen, 28v/30v, yk5 (6kk), kp2, kolmas Terolut-kierto aluillaan, pcos-epäily.
wannabe mami kirjoitti:
WAU onpa täällä monta plussaa tullut loppuvuotta kohden!! <3<3<3 ONNEA hirmuisesti kaikki <3 Tulee kyllä niin hyvä mieli kuulla muiden "onnistumisista" :) Vaikeampaa se on lähipiirissä, mutta täällä sitä on jotenkin aidosti iloinen muiden puolesta :) Kuten muutkin puhuneet, on tämä aivan ihana keskustelu ollut! Ihan mieletön hyvä fiilis välittyy :) Pidetään sitä jatkossakin yllä!
Tervetuloa Tähti! :) Sinulla oli kivasti laitettu omat tiedot loppuun ja joku taisi tästä keksiä laittaa omat tiedot aina "allekirjoituksista" tekstin päätteeksi, hyvä idea!
En ole sen suuremmin ehtinyt tai jaksanut nyt tänne kirjoitella. Lueskellut vain kyllä kaikkien kommentit läpi, mutten saa nyt vastattua kaikkiin niin yksityiskohtaisesti kuin haluaisin. Kiitos tsempeistä (oliko Murmelips..?) kuka laitoit, että älä lannistu, että teillä tärppäsi kuin tärppäsikin sitten yk11. Tuli todella lohdullinen olo <3 Tottahan se on, että tässä saattaa vain tovi kestää. Kuten aiemmin kirjoittelin, niin raskauden aluille saaminen aluille on ihan normaalia saada vielä vuodenkin päästä. Eli 6-12kk on ihan normaalia vielä eikä edes pitkä aika :) Itse on vain tällainen hätähousu ja tämä raskaus toive onkin opettanut kärsivällisyyttä ja malttia. Kaikki ei vain ole omissa käsissä ja se on tuonut sellaista rauhaa, mitä en aiemmin ole osannut itselleni antaa. Puoliso ihanasti puhuu, että "kyllä se lapsi sieltä tulee kun sen aika on" <3 Hän ei ole lainkaan huolissaan ja ottaa välillä turhankin lungisti minun makuuni :D Tosin se on siinä mielessä hyvä, että sitä itsekin rauhoittuu kun toinen on rauhallinen. Tässä mietin myös sitä kuinka onnekas olen kun minulla on hänet ja meillä toisemme <3 Lapsi täydentäisi meidän kahden pientä perhettä täydellisesti <3
Itseäni on vaivannut nyt muutaman viikon huonovointisuus, ruokahaluttomuus, päänsäryt, väsymys, unettomuus. Tiedä sitten mistä johtuvat vai onko kaikki yhtä ja samaa mitkä aiheuttavat sitten toinen toistaan. Toivon, että pian helpottaisi, on aika kehno olo jatkuvasti :/
Se oli muuten Marsu1987, joka kirjoitteli ja plussasi yk 11, enkä minä, mutta toivotaan että minäkin (ja muutkin!) plussaan vaikka silloin, jos ei sitä aikaisemmin! 😃
Ihanaa keskustelua, täytyy tulla uudestaan kommentoimaan. Tänne iski tauti, palelee, kurkku ihan järkyttävän kipeä, nieleminen vaikeaa ja lämpöä on 😕
Ei jaksa mitään ja kaikki joulujututkin tekemättä..
En edes muista millon olisin ollut näin kipeä. Palaan kun vähän paremmassa kunnossa!!