Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2641/3096 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertikaali, aivan ihanaa!! Onnea! Mikä jouluyllätys ❤️ Ja toi kierron kuvailu oli tosi kiva lukea.

Oli puhetta noista toiveista vauvan syntymisajalle, alkuun ajattelin että kesävauva olisi ihana, mutta kun selvisi että anovulaatio tuo haastetta raskautumiseen niin se asia unohtui täysin. Kumpa vaan jonain kauniina päivänä, olkoon syysmyrsky tai paukkupakkanen! Edelleen silti itsekin laskureilla katselen että "jos tästä kierrosta tärppäisi niin mikäs olisi laskettu aika" 😀

Täällä kiertopäivä 25 meneillään, pco-tyyppisistä munasarjoista huolimatta olen ovistikkuja käyttänyt koska kiinnostaa seurata, voisko ovulaatiot tapahtua Terolutien herätellessä aivolisäkettä - kuten gyne kuvaili asiaa. Ja siitäkin kun on niin paljon eriäviä mielipiteitä, että voiko ovulaatio tulla Terolut-kuurin aikana niin mielenkiinnolla seuraan. Minulla ei testit näytä jatkuvaa positiivista kuten joillain pcos-naisilla. Kp 18 oli vahva viiva testissä, mutta valitettavasti mies oli työreissullaan. Seuraavina päivinä viiva haaleni haalenemistaan, mikä oli itselle uutta, kun aiemmin näyttänyt tasaista hailuraviivaa lähes koko kierron. Jos ovulaatio olisi tapahtunut kp 19 (jolloin oli kyllä kipuiluja), toivon että simpat olisi jaksaneet olla vastassa ja pysyneet elossa 2 päivää 😅 Hulluinta tässä touhussa on se, että tällainenkin toiveikkuus elää, vaikka todennäköisyys ovulaatiolle on hyvin pieni. Kai sen avulla jaksaa paremmin, kun pitää toivoa yllä. Tässä kierrossa tosin odotan ja jännitän enemmän sitä, alkaako kuurin jälkeen vuoto normaalisti - en ollenkaan epäile olevani raskaana. Sellainen sopivan levollinen olo, vaikka aihe pyöriikin mielessä jatkuvasti.

2642/3096 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Plussaa jokaiselle tasapuolisesti! 🤩

Täällä dpo14 ja kp29/29....eikä vielä menkkoja...lämmöt ylhäällä 37.3c...paleltaa.. Aamun testi tyylipuhdas nega.

En tosiaan usko tämänkään kierron plussaa, kun kaksi vuotta yritetty, joten menkkoja odotellessa toivottelen kaikille tänne Jouluksi plussaa!!🎅

Ja odottaville hyvää odotusta.

T. Tähti, Kp 29/29, dpo 14

Ikä 46-v., esikoinen 3v.

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2643/3096 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea introvertikaali😍

Täällä kp15/26-27 ja varmaan dpo3, yk2 siis. Huomaan ylitulkitsevani kaikkia mahdollisia kropan tuntemuksia, tuntuukohan tissit vähän kipeiltä (mulla ei ikinä menkkojen myötä ole tissikipuja ollut, se olisi siis ehkä "varma" merkki jostain muusta), ja miten se alavatsakin nyt juilii vaikka ovis kaiketi meni jo... Kovasti olen miettinyt onko ennenkin ollut alavatsatuntemuksia muutaman pv oviksen jälkeen. Ja joulunpyhiin pitäisi malttaa ennen menkkojen alkua, pitkältä tuntuu. kuitenkin se järkevä aivopuolisko hokee että turhaa tämmöinen ylitulkinta, kyllä sen sitten aikanaan näkee. Olen myös sortunut tuohon laskeskeluun, että jos nyt tärppäisi niin koska syntyisi. 🙈 Ilmeisesti tämä ei edes helpota useamman yk:n myötä, mitä tässä teidän juttuja lueskellut niin jänniä päiviä nämä ovat vaikka hetki jo olisikin yritetty.

Ei auta kun koittaa paneutua jouluvalmisteluihin ja yrittää olla ajattelematta asiaa, luultavasti pyhinä kärvistellään kuitenkin menkkojen kourissa. No, sittenpä voi ottaa lasin viiniä ja lähteä uuteen yritykseen ja uuteen vuoteen uudella toivolla.

Vaan ois se hienoa kun saatais vielä tälle vuodelle porukalla plussatalkoot😃

Tähti olikin laittanut viestin loppuun "info-allekirjoituksen", olisikohan hyvä idea ottaa semmoinen vakikäyttöön? Näkyisi faktat ja senhetkinen tilanne kaikille🤔

Lily84, 35 v/mies37, kp15/26-27,dpo3, esikoinen toiveissa

2644/3096 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily84 kirjoitti:

Tähti olikin laittanut viestin loppuun "info-allekirjoituksen", olisikohan hyvä idea ottaa semmoinen vakikäyttöön? Näkyisi faktat ja senhetkinen tilanne kaikille🤔

Lily84, 35 v/mies37, kp15/26-27,dpo3, esikoinen toiveissa

Lily84, voi ei....mitä oon painellut?

Mikähän mulla siis näkyy, kun ihan kännykällä vaan käytän ja oon aika avuton ensikäyttäjä täällä...

Plussaa kaikille palstalaisille!!💜

Tähtitaivas☆

2645/3096 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie kirjoitti:

Huskymama, pahoittelut omasta puolestani ja voimia suremiseen. 😢💚 Saako kysyä oliko ensimmäinen inseminaatio ja uusia tiedossa? Mikäli on, toivottavasti seuraavalla kerralla toivottu tulos!

Raskaita tilanteita monilla meillä kyllä. Onneksi täällä välillä vilahtelee plussatkin, että ei ihan toivoamme menetetä.

Itse menin eilen, kp12, miehelle iloitsemaan, että onpa ihanaa ja outoa, kun ei ole alavatsakipuja lainkaan, kuten yleensä aina etenkin ennen ja jälkeen oviksen. Sitten illalla tajusin, että auts, siksikö ei olekaan kipuja, että mulla onkin tulossa ovuloimaton kierto. Oon ollut pitkästä aikaa kunnon flunssassakin, että saapi nähdä käykö tosiaan niin, että ovis jää tulematta. Eilen aloitettiin silti tallettelut. Monitorin pahuskin hävitti kaikki tiedot viimeisen 6kk aikana, kun patterit ehtivät loppua enkä voi edes testailla sillä enää sitten tässä kierrossa, kun ei ole enää edellisiä menkkojakaan siellä tallessa. Kaiken lisäksi vaikuttaa olevan pulmaa ph tasapainon kanssa, että tästä sutviutu kunnon epäonnen kierto, huokaus. Enpä ainakaan tänään stressaa tallettelun kanssa, mennään joka 2.pv nyt sitten, kun on niin kovin epävarmaa kaikki enkä ole tervekään vielä.

Mistähän joulumieltä saisi? Oon jouluihminen, mutta tällä kertaa kaikki lahjatkin ostamatta enkä varmaan jouluverhojakaan enää vaihda. Aikamoinen romahdus tuli kyllä lapsettomuuslääkärillä käynnin jälkeen. Josko vaikka kuuntelisi joululauluja tänään ja kääntäisi tietoisesti ajatuksia jouluun ja lahjojen ostoon. Ihanaa joulumieltä meille kaikille tän "projektin" ohelle! Sitä taidamme ihan tarvitakin nyt. 💚

Kiitos GOldie! Ensimmäinen inseminaatio oli kyseessä. Tässä miehen kanssa pohditaan, että miten edetään. Tarkoituksena olisi muutama inseminaatio tehdä, mutta joulukuu on ainakin taukoa. Katsotaan sitten jos ensi vuosi olisi meidän vuosi ❤️ ja toivottavasti kaikkien muidenkin täällä palstalla kuumeilevien.

Onnea Introvertikaali, ihana yllätys! 💓😊

N31 M32, yritystä syksystä 2017 ilman ainuttakaan plussaa. Lapsettomuushoidot meneillään. Yk(liikaa).

2646/3096 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, tarkoitin siis tuota kun kirjoitit viestin loppuun "t. Tähti" ja siihen perään kp ja dpo jne😃

2647/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huskymama, ok. Onkohan se niin, että harvemmin ensimmäisestä onnistuukaan, en tiedä, muistelen tällaista lukeneeni. Kovasti voimia teille joka tapauksessa, nauttikaa rauhassa joulun ajasta sen, minkä pystytte ja joulun jälkeen uusin voimin yritykseen? Toivottavasti seuraavalla kerralla onnistuu! 🤗

Täällä, 2.tallettelupäivänä, kun en yhtään jaksaisi, mietin mitä elämältäni haluan. Ei ovista, ei oviskipuja, ovislimat kyllä ja sylkitesti näytti ke ja to huippuestrogeenit ja edelleen osittaista eli hedelmälliset päivät menossa ilmeisesti kyllä (kunhan ovis tapahtuu 🙄).

Villahuivi, mihin se perustuu, että teillä ovistestit näyttää kokoajan plussaa? Tuo sylkitesti mittaa estrogeenin nousua, se näkyy syljessä. Mietin myös voisiko tuo sitten toimia sulle. ☺️

Oireiden tarkkailu ja piinailu on ainakin mulla lieventynyt hurjasti alusta. Ei sitä tulee enää pistettyä merkille kuin satunnaiset erikoisuudet ja nekin huomaa vasta, kun ne ylipäänsä tajuaa.

Tsemppiä kaikille, mä yritän piristyä aamusuihkun turvin ja orientoitua myöhempiin talletteluihin vielä. 😬💚

T. Goldie, 41, mies 45. Yk11. Kp14/ 24-32. 2.lapsi toiveissa.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2648/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyttävää, kuinka kovasti tosi kova vauvakuume on tarttunut nyt mieheenikin. Hänen molemmat isovanhempansa ovat nukkuneet pois tänä syksynä ja se on herättänyt näkökulman että kun suku toisesta päästä pienenee, olisi jo aika että saisi toisesta päästä tullaa lisää väkeä sukuun. Mulla oli nyt (mun mittakaavassa) minimenkat ku kesti vaan 5 päivää, joista vain kolmena vuoti kunnolla. Yleensä siis 6-7 päivää runsasta vuotoa. Olo on hämmentynyt ja mies pyysi tekemään tänä aamuna varmuuden vuoksi raskaustestin, hän jo elätteli toiveita olisinko sittenkin raskaana. No negahan se tietysti oli.

T. Mesimarja93 26v, mies 40v, yk8 kp6, toiveena esikoinen

2649/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten Goldiella, mullakin on kyllä mahdollisten raskausoireiden bongailu vähentynyt, tai oikeastaan loppunut, mitä pidemmälle tässä mennään. Olen oppinut että oma pää saa kyllä aikaan vaikka mitä kuvitelmia joten on parempi olla bongailematta. Kuten jo aiemmin sanoinkin, pettymys on joka kuukausi iso, mutta edes vähän hallittavampi tällä tavalla.

Tänään laskin muuten lopulta kunnolla monesko kierros tässä on lähdössä käyntiin (11.)

T. SiBi 35, mies 35, yk10 kp 28/27, ensimmäistä yritetään.

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

2650/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Introvertikaali! Aika piinaavia hetkiä oot kyllä elänyt ja ihanaa, että päättyi noin onnellisesti.

Täällä kävi niin, että viidennestä kierrosta tärppäsi ja olen raskaana ♥️ Aika epäuskoinen olo ja koko viikon olen pelännyt, että menkat alkavat. Tänään ovat kuitenkin jo kolmatta päivää myöhässä ja testin viiva on vahvistunut, joten hiljalleen alan luottaa siihen, että tällä kertaa tosiaan onnistui.

Olen itse tarkkaillut raskausoireita vähän liiankin kanssa ja kirjannut niitä ylös kaikista kierroista. Mulla tämä kierto poikkesi aiemmista kierroista seuraavalla tavalla:

- Dpo 1-6: Ei mainittavia eroavaisuuksia.

- Dpo 7: Aamulämmöt kohosi 36,7. Vatsa turposi niin, etten ole tuon päivän jälkeen pitänyt farkkuja jalassa. Mahaa myös aristi, ei tosiaan tehnyt laittaa mitään kiristävää päälle.

- Dpo 9: Maha tuntui nyt kovemmalta, aivan kuin joku olisi työntänyt sitä tasaisesti sisältä päin ulos. Ilmavaivoja.

- Dpo 10: Rinnat kipeytyvät vasta nyt, muutama päivä myöhemmin kuin yleensä ennen menkkoja. Pms-kipu tuntuu mulla yleensä ensin rintojen alta tai sivuilta. Tämä raskausarkuus tuntuu syvemmällä ja enemmän nänneissä. Tässä vaiheessa oli niin raskaana oleva olo, että tein ensimmäisen testin, johon tuli haamu.

- Dpo 12: Heräsin aamulla flunssaiseen oloon, joka katosi aamupäivän aikana. Vatsalla edelleen paineen tuntu.

- Dpo 13: Aamulämpö kohosi toistamiseen 36,7 asteeseen. Heräsin yöllä, kun paleli. Heräsin toisen kerran, kun mahan oikeaa puolta koski.

- Dpo 14: Pahimmat mahatuntemukset katosivat. Kuumotus, kipu ja paineen tunne on hävisi. Samoin rintoja ei enää aristanut niin paljon.

Olen miettinyt, että onkohan siellä kohdussa kaikki hyvin, kun tuli noin voimakkaita tuntemuksia ennen kuukautisten alkua ja nyt taas on ollut pari päivää melko normaali olo kehossa. Rintoja kuitenkin vielä aristaa ja vatsa on edelleen koholla, niin koitan luottaa siihen, että tämä etenisi normaalisti ja olla stressaamatta liikoja. Varhaisultrassa sitten näkee tarkemman tilanteen.

Oikein hyvää joulun odotusta kaikille! Tätä keskustelua on ollut tosi antoisa lukea, kiitokset teille. Voimakkaita plussatuulia loppuvuoteen. ♥️

T: Minä 31-v. ja mies 35, Yk5, kp32/29, ensimmäinen toivottavasti tuloillaan

Esikoista odotamme, LA 8/2020

2651/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onko täällä kokemuksia myöhäisestä plussasta?

Sitä vaan, että onko enää mahiksia, kun on dpo15 ja testi negaa? 🙄

Lämmöt siis huitelee yhä korkealla 37.4c..paleltaa niin hitosti koko ajan, olo hikinen ja flunssainen🤔 Edellispäivänä lämmöt oli jonkin aikaa yllättäin tosi alhaalla 35.8c ja palelin silloin sen vuoksi.

Plussaa kaikille!!👍

Tähtitaivas☆

2652/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo kirjoitti:

Täällä kävi niin, että viidennestä kierrosta tärppäsi ja olen raskaana ♥️ Aika epäuskoinen olo ja koko viikon olen pelännyt, että menkat alkavat. Tänään ovat kuitenkin jo kolmatta päivää myöhässä ja testin viiva on vahvistunut, joten hiljalleen alan luottaa siihen, että tällä kertaa tosiaan onnistui.

Olen itse tarkkaillut raskausoireita vähän liiankin kanssa ja kirjannut niitä ylös kaikista kierroista. Mulla tämä kierto poikkesi aiemmista kierroista seuraavalla tavalla:

- Dpo 1-6: Ei mainittavia eroavaisuuksia.

- Dpo 7: Aamulämmöt kohosi 36,7. Vatsa turposi niin, etten ole tuon päivän jälkeen pitänyt farkkuja jalassa. Mahaa myös aristi, ei tosiaan tehnyt laittaa mitään kiristävää päälle.

- Dpo 9: Maha tuntui nyt kovemmalta, aivan kuin joku olisi työntänyt sitä tasaisesti sisältä päin ulos. Ilmavaivoja.

- Dpo 10: Rinnat kipeytyvät vasta nyt, muutama päivä myöhemmin kuin yleensä ennen menkkoja. Pms-kipu tuntuu mulla yleensä ensin rintojen alta tai sivuilta. Tämä raskausarkuus tuntuu syvemmällä ja enemmän nänneissä. Tässä vaiheessa oli niin raskaana oleva olo, että tein ensimmäisen testin, johon tuli haamu.

- Dpo 12: Heräsin aamulla flunssaiseen oloon, joka katosi aamupäivän aikana. Vatsalla edelleen paineen tuntu.

- Dpo 13: Aamulämpö kohosi toistamiseen 36,7 asteeseen. Heräsin yöllä, kun paleli. Heräsin toisen kerran, kun mahan oikeaa puolta koski.

- Dpo 14: Pahimmat mahatuntemukset katosivat. Kuumotus, kipu ja paineen tunne on hävisi. Samoin rintoja ei enää aristanut niin paljon.

Olen miettinyt, että onkohan siellä kohdussa kaikki hyvin, kun tuli noin voimakkaita tuntemuksia ennen kuukautisten alkua ja nyt taas on ollut pari päivää melko normaali olo kehossa. Rintoja kuitenkin vielä aristaa ja vatsa on edelleen koholla, niin koitan luottaa siihen, että tämä etenisi normaalisti ja olla stressaamatta liikoja. Varhaisultrassa sitten näkee tarkemman tilanteen.

Oikein hyvää joulun odotusta kaikille! Tätä keskustelua on ollut tosi antoisa lukea, kiitokset teille. Voimakkaita plussatuulia loppuvuoteen. ♥️

T: Minä 31-v. ja mies 35, Yk5, kp32/29, ensimmäinen toivottavasti tuloillaan

Onnittelut plussasta Vanamo!❤

Milloin (dpo) testasit plussan?

Onko sinulla edelleen flunssainen olo?

Oikein hyvää odotusta😍

Tähtitaivas☆

2653/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertikaali kirjoitti:

Mä elän täällä totaalisen hämmennyksen vallassa. Teidän ihanien rohkaisemana päätin ottaa härkää sarvista ja tehdä sen perhanan testin, vaikka olin niiiin varma että se on täysin turhaa. Ainakin sitten voisin mennä lääkärille tutkituttamaan endometrioosia tms, kun vatsa on ollut koko viikon niin kipeä. 

Mutta sitten. Eilen illalla päätin testin tehdä pois alta. Saman tien kun nostin testin pöydälle tekeytymään, ilmestyi siihen testiviiva ennen kontrolliviivaa! Purskahdin saman tien epäuskoiseen itkuun, eihän tämä voi olla mahdollista! Mutta kyllä, todella tumma ja selkeä viiva testiin piirtyi kontrolliviivan viereen. Tein tänään aamulla vielä toisen, ja se oli yhtä vahva. En voi uskoa tätä, pettymyksen pohjamudista suoraan onnellisen hämmennyskuplaan kymmenessä sekunnissa. Yhdellä pienellä testillä, joka mullisti minun koko elämän.

Kiitos että rohkaisitte minua testin tekemään! 

Tässä pieni kertaus tästä yk4:sta, josta nyt sitten yllättäen tärppäsi: 

1.11. / kp 1

22.-24.11. / kp 22-24 oletettu ovulaation ajankohta (ovulaatiotesti oli positiivinen kolmena päivänä peräkkäin)

29.11.  / kp 29 negatiivinen raskaustesti

30.11. "menkkojen alku". Vuoto kesti kolme päivää ja oli todella niukka. Sen jälkeen ei mitään oireita. Luulin että yk5 alkoi.

6.-8.12. jatkuva nälkä, jääkaapille piti hipsiä vähän väliä. Ei muita oireita.

9.-12.12. vatsan vihlomista, menkkamaista jomotusta, painon tunnetta ja nipistelyä ympäri vatsaa. Enimmäkseen munasarjojen kohdalla, mutta myös pallean kohdalla. Muutenkin tosi epämukava olo vatsassa, iltapäivällä alkaa turvottaa. Tulee heti huono olo jos nälkä pääsee yllättämään. Ei muita oireita.

12.12. positiivinen raskaustesti ❤️

Harmittaa, etten uskalla vielä ihan täysin iloita asiasta, ennen kuin saan varmistuksen että joku pieni siellä kasvaa.. Toivottavasti uskallan myöhemmin luottaa siihen, että hyvin tämä menee.. 

Onnittelut Introvertikaali plussasta!❤

Mikä dpo sinä teit tämän testin?

Miten sinulla lämmöt? Entä oliko flunssasta oloa?

Hyvää odotuksen jatkoa🤩!

Tähtitaivas☆

2654/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiBi kirjoitti:

Tämä on kyllä harvinaisen positiivinen ketju, varsinkin aiheen vaikeuden (ja masentavuuden) huomioonottaen! Ootte aika mahtavia.

Täällä on kp 26/27 ja tiputtelee joten uusi kierros varmasti lähtee huomenissa käyntiin. Se menee varmaan harakoille..

Meillä siis yritystä nyt viime maaliskuusta alkaen, pillerit lopetin jo kolmisen vuotta sitten ja siitä asti on menty keskeytetyllä kun päätettiin ettei ”vahinkovauva” olisi mitenkään kamala asia. Ollaan molemmat 35, perusterveitä, tupakoimattomia, normaalspeksisiä, ja lapsettomia. Mut on ultrattu ja kaikki periaatteessa toimii, mitta fsh oli vähän korkea ja ferritiini matala. Ovuloin kuitenkin ilmeisesti joka kuukausi. Miehellä on lähete analyysiin mutta vielä ei ole mennyt.. hän haluaisi että palaisin vielä puhumaan gynelle tiputteluvuodosta. Minulle gyne taas sanoi että palataan asiaan helmikuussa miehen tulosten kanssa, jos tuloksia ei siihen mennessä ala tulla.

Mies on kyllä periaatteessa ihan mukana, meillä haastetta lisää se että asutaan appivanhempien luona. Eilenkin meinasi syttyä sota kun mua otti päähän että mies oli kertonut vanhemmilleen meidän yrityksestä ilman mun ”lupaa”. Jo valmiiksi tuntuu että yksityisyys on vähän kortilla tässä tilanteessa niin meinasi mennä herneet ja pavut nenään.

Yritän nyt suhtautua niin että ainakin tämä seuraava kierto saa mennä omalla painollaan, en edes halua yrittää. Tartten pienen hengähdystauon pettymyksistä (tosin niin sanoin tässäkin kuussa ja petyin silti...)

SiBi, tämä on oikein hyvä ketju...itsekin huomaa samaa näin uutena. Täällä ei iällä ole mitään väliä, kun kaikki on tervetulleita juttelemaan.

Toivon teille pikaista plussaa!!👍

Miehelläsi on ilmeisesti kova vauvakuume, kun kertoi yrityksestä appivanhemmille. Toivottavasti otat asian iisisti ja plussahan tulee sitten, kun se tulee :)

Tähtitaivas☆

2655/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä onnittelut tänne ihan kaikille plussaneille!!💜🤩

Kännykällä selaan ja uutena mukana, että toivottavasti kaikki tulisi huommioitua.

Jos ehditte, niin kertokaahan, että mikä dpo saitte testiin plussan?

Tähtitaivas☆

2656/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olga Unelma kirjoitti:

Ja munkin puolesta tervetuloa Tähti!

Mua alkoi tänään pelottamaan... mistä tiedän onko matkalainen hengissä? Tai siis jatkanut kasvua? Tai entä jos mullakin tuulimuna? Se eka neuvolakin on vasta pitkällä tammikuun puolella. Pahoinvoinnista ei mitään tietoakaan. Nälkä kyllä on kokoajan ja hajuaisti herkempi... mutta missä pahoinvointi? Luin kyllä jostain, että se alkaa yleensä ”vasta” rv 6 tienoilla.? Valkovuoto on ollut plussasta asti melko voidemaista, paksuhkoa. Ja varhaisultraan ei oo tällä hetkellä varaa mennä. Vaihdoin työpaikkaa ja elän pari kk siirtymävaihetta palkkojen kanssa. 🙄

Sekin pelottaa, että uudessa duunissa on 6kk:n koeaika, ja näillä näkymin jäisin äitiyslomalle heinäkuussa jolloin koeaika olis just päättynyt. 🤦🏻‍♀️

Senkin takia oltiin sitä taukoa vauvapuuhista ajateltu... mutta tietenkin vauva on nyt ykkös prioriteetti. Mutta se työpaikka on kuitenkin mun omaa alaa ja todella toivottu työpaikka. Huoh! Tiedän, ettei raskaus saa vaikuttaa työpaikassa tommoseen asiaan, mutta voihan ne keksiä jonkun muun syyn, ettei työsuhdetta jatketa koeajan jälkeen... vai voiko?

Villahuivi; oon myös ihmetellyt noita alapeukkuja. Miks?? Ja kuka? En nää kenenkään kommenteissa mitään aihetta alapeukuille. 🤨

Mulle tuli myös siitä projektina vauva-kirjasta sellainen olo välillä, että miten kukaan tulee ikinä raskaaksi, kun se on noin monen homman summa.😳 Meinas jäädä loppu kirja lukematta, kun tuntui niin epätoivoiselta. Mutta luin kuitenkin loppuun. 😬

Ja joku kyseli onko ollut toive-aikaa lapsen tulossa, niin mun mies on kokoajan toivonut alkuvuoden vauvaa, koska itse on loppuvuoden lapsi ja aina harmitellut kun on luokan nuorin ja muut täytti 18 kuukausia aiemmin kun itse.

Itse oon kesä-lapsi enkä oo ikinä ajatellut koko asiaa.

Nimistä oli myös puhetta tuossa aiemmin... mulla oli yksi nimi, mutta sisko antoi sen lapselleen. Tosin toiseksi nimeksi, mutta en tiedä onko Ok jos serkuksilla on sama toinen nimi? Ehkä joudun keksimään toisen vaihtoehdon. Tosin sukupuolikin vähän vaikuttaa nimeen. 😬 En oo sanonut tuosta siskolle mitään, enkä varmaan sanokaan. Ai mutta... meillä taitaakin melko monella poika-serkuksella olla sama toinen nimi...

Juhani tai Petteri. Taisi olla 80-luvun suosikki nimiä. 😊

Olga Unelma, kiitokset ja kun lueskelin näitä, niin huomasin, että sinäkin olet plussannut!! Onnittelut!!🤩❤

Ois kiva, jos tämä palsta vaikka ilmottelisi viesteistä, ettei kukaan mene ohi....

Tähtitaivas☆

2657/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti! ❤

Tein testit tässä kierrossa dpo7 (nega) ja positiivisen tein vasta kolme viikkoa oletetusta ovulaation ajankohdasta. Ekan testin ja positiivisen testin välillä en tehnyt yhtäkään, joten en tiedä missä kohtaa ensimmäinen testitulos olisi mahdollisesti ollut plussa. Veikkaan että dpo14 olisi näkynyt jotain, jos olisin testannut. :)

Lämpöjä en ole seuraillut, joten niistä en osaa sanoa. Flunssaista oloa ei ole ollut, ei myöskään rinnoissa mitään tuntemuksia. Kovin huono olokaan ei ole vielä ollut.

Onnea myös Vanamo, ihana uutinen! 😍

Muille paljon onnea matkaan, toivon niiiin kovasti että saatte kaikki plussan!

Esikoisen LA 8/20

2658/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertikaali kirjoitti:

Kiitos Tähti! ❤

Tein testit tässä kierrossa dpo7 (nega) ja positiivisen tein vasta kolme viikkoa oletetusta ovulaation ajankohdasta. Ekan testin ja positiivisen testin välillä en tehnyt yhtäkään, joten en tiedä missä kohtaa ensimmäinen testitulos olisi mahdollisesti ollut plussa. Veikkaan että dpo14 olisi näkynyt jotain, jos olisin testannut. :)

Lämpöjä en ole seuraillut, joten niistä en osaa sanoa. Flunssaista oloa ei ole ollut, ei myöskään rinnoissa mitään tuntemuksia. Kovin huono olokaan ei ole vielä ollut.

Onnea myös Vanamo, ihana uutinen! 😍

Muille paljon onnea matkaan, toivon niiiin kovasti että saatte kaikki plussan!

Inrovertikaali, voi onnea!! :)💖

Ompas aika stoori! Miksi et testannut dpo7 jälkeen?

Mä täällä kärvistelen kuumeisen olon kanssa, eikä menkkoja näy. Vielä ei mitenkään myöhässä, mutta olo on oudon kipeä jo monta päivää🙄

Tähtitaivas☆

Vierailija
2659/3096 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily84 kirjoitti:

Huomaan ylitulkitsevani kaikkia mahdollisia kropan tuntemuksia, tuntuukohan tissit vähän kipeiltä (mulla ei ikinä menkkojen myötä ole tissikipuja ollut, se olisi siis ehkä "varma" merkki jostain muusta), ja miten se alavatsakin nyt juilii vaikka ovis kaiketi meni jo... Kovasti olen miettinyt onko ennenkin ollut alavatsatuntemuksia muutaman pv oviksen jälkeen. Ja joulunpyhiin pitäisi malttaa ennen menkkojen alkua, pitkältä tuntuu. kuitenkin se järkevä aivopuolisko hokee että turhaa tämmöinen ylitulkinta, kyllä sen sitten aikanaan näkee.

Mä teen ihan samaa, että ylitulkitsen AIVAN kaiken. Yritin tuolla jo aiemmin kysellä, että voiko mitään oireita edes olla ennen alkion kiinnittymistä, mutta kukaan ei vielä vastannut.. 🙈 Mulla oli kummallisia rintatuntemuksia viikolla (syvää vihlovaa nännikipua?), mutta oon vakuuttanut itselleni, että oon vaan keksinyt kaiken.

Tänään dpo 6 ja oon koko päivän miettinyt, että onko mulla vain ilmavaivoja vaiko kenties kiinnittymistuntemuksia. Yritän hokea itselleni, että se on vaan se pieru hukassa, ettei pettymys olisi niin suuri.

Viikon päästä pystyy testaamaan ja tekemään joulun ratkaisut. Toisaalta olisi tosi helpottavaa, jos ei olisi raskaana, niin ei tarvitsisi keksiä, miksi en syö mätiä ja graavilohta ja saisi rauhassa juoda muutaman lasillisen punaviiniä. Parastahan se kuitenkin olisi olla raskaana.

Mites muuten oletteko noudattaneet raskausajan ruokavaliota jo ovulaation jälkeen? Vai aloitatteko vasta, kun mahdollisen raskauden on pystynyt toteamaan? Itse en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, mutta alkoholista olen luopunut nyt kuitenkin.

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikille muillekin joulun tohinoihin!

31v./30v., kp 20/28, dpo6, yk1, ensimmäinen tekeillä

2660/3096 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu, me mennään näemmä lähes samaa tahtia, mulla tänään dpo 6 😊 Oon ite pohtinut tuota että voiko raskausoireita olla ennen kiinnittymistä ja itse päättelisin että ei, sillä oireet johtuu raskaushormonista jota alkaa erittymään kiinnittymisen jälkeen? Tämä ei siis ole faktaa vaan omaa pohdintaa. Itsellä ei ole toistaiseksi mitään oireita, joten siksi luotan tähän 😁

Itse en noudata raskausajan ruokavaliota kuin vasta plussan jälkeen (rakastan homejuustoa) ainoastaan alkoholin jätän pois ovulaatiosta eteenpäin. Mitä mieltä olette alkoholittomista siidereistä? Mies rupesi pelottelemaan että niissäkin kaikissa on hyvin pieniä määriä alkoholia kun käymisteitse valmistetaan, mutta en jaksaisi uskoa että niin pienellä määrällä on merkitystä...

Viuhkelis, 25v/29v, kp 22/28-30, dpo 6, yk 1