Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän tautia tämmöinen mahtaa olla?

Vierailija
22.08.2026 |

Viikon nyt sairastanut ja yhä jatkuu. Alkoi ihan yhtäkkiä. Pientä lämpöilyä, tukkoinen nenä, limaneritystä vaikka ei ole yskää, päänsärkyä, purentalihas jumissa koko ajan, yhtenä yönä oksentelua ja nyt vuorokauden aikana alkanut ripulointia. Olo on kuin jyrän alle jäänyt eikä ruoka maistu ollenkaan. Mehukeittoja vaan saanut syötyä.

Tein kotitestin jossa oli covid, adenovirus, rs-virus, mutta testi ei näyttänyt mitään.

Eli onko kellään ollut nyt viime aikoina tällaista? Terveyskeskukseen olen jättänyt takaisinsoittopyynnön kysyäkseni sieltä, mutta eivät ole vielä soittaneet takaisin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolen laskeuma

Vierailija
2/10 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rino? Mutta koronalta kuulostaa kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapa syömään ja juomaan kunnolla, mehukeitoilla eläminen ei ainakaan paranna oloa.

Vierailija
4/10 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkuintialainen hyppykuppa. Varma tieto 💯

Vierailija
5/10 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi yö nenä vähän tukossa ja seuraavana aamuna kuumeinen olo ja päänsärkyä Otin yhden bioinflu-sinkin ja meni ohi. Olisiko flunssa tai influenssa sinulla? Yleensä kun koulut alkaa, alkaa tauditkin levitä.

Vierailija
6/10 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tuota koronaa epäillyt, joku uusi variantti ehkä. Tosin saattaahan olla vain sitten ihan tavallista flunssavirusta. Jotenkin vaan ollut niin outo tämä olotila. -ap

Vierailija
7/10 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on! Nenä vuotaa vaikka on allergialääkkeet, päänsärky vaivannut useamman päivän, illalla ja yöllä olen viettänyt aikaa vessassa, väsyttää nukuttaa. Kuumetta ei kai ole vaan nyt kyllä tajusin, että iltayöllä hikoilin kuin märkä tiskirätti. Olisiko kuitenkin ollut ylimääräistä lämpöä. Yöllä vessassa viettämäni ajan jälkeen janotti ja kylläpä maistui kylmä Jaffa hyvälle! Onneksi oli jääkaapissa ihan perinteinen sokerilla makeutettu Jaffa. Raahaudun tästä kauppaan ostamaan lisää.

Vierailija
8/10 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahan näkyy tosi huonosti vissiin testeissä nykyään.  Mut se korona tuli mullekin mieleen kuvauksestasi, mutta tokihan niitä flunssaa aiheuttavia viruksia on kai parisensataa erilaista niin että voi olla mahdoton tietää lopulta yhtään varmaksi.

Vierailija
9/10 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on sairastanut aiemmin samanoloisen taudin, noiden perus flunssaoireiden lisäksi juuri oksensi ja vatsa oli sekaisin. En nyt enää muista oliko se sitten korona vai adeno, jompi kumpi.

Tosin moneen tällaiseen osalla ärhäkkäämpään flunssatautiin voi liittyä vatsaoireet, esim. influenssa. On myös mahdollista että olet epäonnisesti saanut samaan aikaan jonkin vatsataudin.

Kannattaa syödä muutakin kuin mehukeittoa! Vaikka ruokahalua ei ole. Teet/ostat vaikka sosekeittoja, shmootia, liemiä, lisäravinne hetkeksi käyttöön. Keho tarvitsee suoloja (ei vain NaCl), proteiinia, vitamiineja jne. Pelkästään tuo ruokavalio saa olon väsyneeksi.

Vierailija
10/10 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille, hyviä ja asiallisia. Täytyy tosiaan yrittää vaikka väkisin saada syötyä muutakin kuin mehukeittoa. Sukulainen kysyikin saisiko hän käydä minulle kaupassa ja apteekissa jos tarvitsee. Sanoin hänelle että jättää sitten oven taakse kauppakassin. En halua altistaa enkä tartuttaa ketään, kun ei tiedä mikä tämä tauti oikein on. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän