Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2581/3096 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sairastellaan edelleen. Pieniä toiveita olisi, että tuolla burana määrällä, jonka olen joutunut syömään, saisin siirrettyä ovulaatiota hieman lähemmäs joulua, että ehtisin tervehtyä. Nyt hirveä kuolemantauti päällä, lääkäriin se on pakko hakeutua jo. Tokihan se tarkoittaa että myös kierto venyisi, mutta... en tiedä mikä sitten olisi hyvä. Skipata koko kierto, vai toivoa et ovis on myöhemmin. Nyt menossa yk26/kp14 ja ovislimoja tutkaillessa olen todennut että 3-4pv kuluttua olisi ovis, jos se nyt sattuu tässä kierrossa edes olemaan. Vyöhyketerapian jouduin jättämään väliin sairauden vuoksi ja se tympäsee tosi paljon. 😔

Mutta joulu on tulossa, se edes vähän piristää sairastelun keskellä!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

Vierailija
2582/3096 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Kirjoitinkin jo tuonne 2020-2021 ryhmään, mutta tämä tuntuu oleva piirun verran aktiivisempi. Meillä on vasta ensimmäinen yrityskerta käynnissä kp 17/28. En todellakaan odottele liikoja, mutta totta kai sitä toivoo, että tärppäisi heti mahdollisimman pian.

Pohdin vain, että kuinka aikaisin on mahdollista tuntea kropassaan mitään raskauden alkamiseen viittaavaa? Tulevatko ensimmäiset mahdolliset tuntemukset vasta kun alkio kiinnittyy? Vai voiko sitä ennen jo tulla erilaisia tuntemuksia, joista voisi mahdollista hedelmöitymistä huomata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2583/3096 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanat onnitteluista! Wannabe Mamin kommentti sai ihan kyyneleet silmiin! Ootte kyllä niin ihania!😘🥰

Ja munkin puolesta tervetuloa Tähti!

Mua alkoi tänään pelottamaan... mistä tiedän onko matkalainen hengissä? Tai siis jatkanut kasvua? Tai entä jos mullakin tuulimuna? Se eka neuvolakin on vasta pitkällä tammikuun puolella. Pahoinvoinnista ei mitään tietoakaan. Nälkä kyllä on kokoajan ja hajuaisti herkempi... mutta missä pahoinvointi? Luin kyllä jostain, että se alkaa yleensä ”vasta” rv 6 tienoilla.? Valkovuoto on ollut plussasta asti melko voidemaista, paksuhkoa. Ja varhaisultraan ei oo tällä hetkellä varaa mennä. Vaihdoin työpaikkaa ja elän pari kk siirtymävaihetta palkkojen kanssa. 🙄

Sekin pelottaa, että uudessa duunissa on 6kk:n koeaika, ja näillä näkymin jäisin äitiyslomalle heinäkuussa jolloin koeaika olis just päättynyt. 🤦🏻‍♀️

Senkin takia oltiin sitä taukoa vauvapuuhista ajateltu... mutta tietenkin vauva on nyt ykkös prioriteetti. Mutta se työpaikka on kuitenkin mun omaa alaa ja todella toivottu työpaikka. Huoh! Tiedän, ettei raskaus saa vaikuttaa työpaikassa tommoseen asiaan, mutta voihan ne keksiä jonkun muun syyn, ettei työsuhdetta jatketa koeajan jälkeen... vai voiko?

Villahuivi; oon myös ihmetellyt noita alapeukkuja. Miks?? Ja kuka? En nää kenenkään kommenteissa mitään aihetta alapeukuille. 🤨

Mulle tuli myös siitä projektina vauva-kirjasta sellainen olo välillä, että miten kukaan tulee ikinä raskaaksi, kun se on noin monen homman summa.😳 Meinas jäädä loppu kirja lukematta, kun tuntui niin epätoivoiselta. Mutta luin kuitenkin loppuun. 😬

Ja joku kyseli onko ollut toive-aikaa lapsen tulossa, niin mun mies on kokoajan toivonut alkuvuoden vauvaa, koska itse on loppuvuoden lapsi ja aina harmitellut kun on luokan nuorin ja muut täytti 18 kuukausia aiemmin kun itse.

Itse oon kesä-lapsi enkä oo ikinä ajatellut koko asiaa.

Nimistä oli myös puhetta tuossa aiemmin... mulla oli yksi nimi, mutta sisko antoi sen lapselleen. Tosin toiseksi nimeksi, mutta en tiedä onko Ok jos serkuksilla on sama toinen nimi? Ehkä joudun keksimään toisen vaihtoehdon. Tosin sukupuolikin vähän vaikuttaa nimeen. 😬 En oo sanonut tuosta siskolle mitään, enkä varmaan sanokaan. Ai mutta... meillä taitaakin melko monella poika-serkuksella olla sama toinen nimi...

Juhani tai Petteri. Taisi olla 80-luvun suosikki nimiä. 😊

2584/3096 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu, olipas lohduttavaa kuulla että teillä sattui tärppäämään yk11 ilman sen kummempaa syytä. Täällä alkoi juuri viikonloppuna yk8. Monenlaisia tunteita on tullut matkan varrella pyöriteltyä, mutta kommenttisi loi taas ihanasti toivoa itsellenikin 😊

Oli keskustelua siitä mikä olisi kiva laskettu aika. Alkuun niitä tuli pohdittua, mutta nyt kun on huomannut että laskettua aikaa ei todellakaan voi itse suunnitella, niin en oo sen kummemmin asiaa miettinyt. Aina kp1 huvikseni laskelmoin koska lapsi syntyisi jos tästä kierrosta tärppäisi 😁 mies kyllä pohti että jos meidän yritys venyy vielä kevättalvelle, että pitäisikö maaliskuun kierto jättää väliin ettei lapsi syntyisi liian lähelle joulua. Miehen murheena oli että lapsi saa paljon "tää on yhdistetty synttäri- ja joululahja" paketteja. Sanoin, että mikäli laskettu aika sattuisi tosi lähelle joulua, niin pidettäis sitte vaan vanhempina huolta siitä että lapsi saa kunnon synttärijuhlat vaikka joulunaika onkin 😁

Tässä kierrossa ovis saattaa osua jouluaatolle, todennäköisesti ainakin hyvin lähelle sitä. Oispa ihana kun tärppäis tästä joulukierrosta 😊 olis meidän perheessä sitten 2020 jouluna vauva 😍 mullaki on alkamassa työt uudessa paikassa tammikuussa ja pelkään että se aiheuttaa ylimäärästä stressiä, joululoma olis siis hyvä aika saada raskaus alulle 😊

2585/3096 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi

Kiitos taas vinkeistä :)

Tähti

Toivon että teillä tärppää, oletteko miettineet lapsettomuushoitoja?

Oma tausta:

Minä 29v ja mies 32v täyttävä pian. Olemme nyt toista yk yrittämässä lasta, mutta molemmat sitä toivoneet jo pidemmän aikaa. Itsellä endometrioosi taustaa. Miehellä matalahko testosteroni ja itsellä vielä anemiaa. Mutta vitamiinit ja elämäntapa muutokset käynnissä jo hyvin, joten kyllä tämä tästä.

Tsemppiä kaikille ja ihanaa joulua! <3

Täällä yritetään ottaa nyt rennosti, palailen asiaan joulukuun lopulla :)

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2586/3096 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Oon kirjoitellut tuolla 2020-2021 ryhmän puolella (pessimisti ei pety) mutta seurannut tätäkin keskustelua jo pitkään. Hyppään nyt tännekin mukaan kun täällä tuntuu olevan ainakin toistaiseksi vilkkaampaa keskustelua 😊

Ollaan 25 ja 29-vuotiaita, naimisissa ja nyt menossa yk1, kp18/30, dpo 2. Meinasi jo epätoivo iskeä kun ovulaatiota ei meinannut kuulua, mutta lopulta pari pv myöhemmin kuin yleensä tuli plussa ja selvät ovislimat ja ovistuntemukset. Tuon jälkeen näyttäisi vielä lämmötkin nousseet. (Olen tikutellut ja seuraillut kiertoa jo 6kk eli siitä kun lopetin pillerit, tämä ihan puhtaasta mielenkiinnosta😁) Talletteluja on tehty joka päivä viikko ennen ovulaatiota sekä ovispäivänä joten varovaisen luottavaisin fiiliksin odotellaan, jouluaattona pitäisi kuukautisten alkaa.

Noista toiveajoista, minulla ei mitään selkeää vuodenaikaa ole milloin toivoisin, mutta nyt on tiedossa monia menoja jossa toivoisin että mahdollinen raskaus olisi niin pitkällä että uskaltaisi asiasta kertoa. Aikataulullisesti paras olisi jos tärppäisi tästä taikka seuraavasta kierrosta, mutta tuntuu pahalta edes sanoa se ääneen kun tuntuu että sitten ei ainakaan tule onnistumaan. Toki milloin tahansa on vauva tervetullut, sillä hän toki olisi prioriteetti yksi silloin. Miehen 30v synttärit on myös tulossa, ja yrittäminen aloitettiin siten että noiden juhlien yli varmasti menisi.

Tytön nimi on ollut valittuna jo ainakin vuoden, pojan nimi on vielä pohdinnassa 😁 Olen myös mielessäni valinnut kummit ja suunnitellut äitiysloman jne... Yritän kovasti hillitä itseäni suunnitelmieni ja haaveideni kanssa että en tipu kovin korkealta jos kuukautiset sitten jouluna alkavat.

Tsemppiä kaikille ja kovasti plussatuulia! 🥰

Vierailija
2587/3096 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis: Ihan kuin olisit melkein omasta elämästä kirjoitellut. 😅 Itse olen 31 ja mies 30 ja meillä myös yk 1 ja kp17/28, dpo 2 tai 3 Mulla ois kp1 23.12., mutta varovaisesti tietysti toivon, että ei alkaisi uusi kierto.

Olisipa meilläkin mahdollisuus seksiin päivittäin ovulaation ajankohtana (tai milloin vaan 🙄😄). Mies ei vain ole niin halukas eikä niin usein pysty, mutta ihanaa, että jollain heiluu peitto noinkin usein!

Meillä myös nimet valittu tytölle ja pojalle ja laskettuja aikoja tarkistelen, että jos nyt natsais, niin milloin syntyisi. Ostin myös blackfriday -tarjouksesta vauvan lakanat, koska sai halvalla ja kuosi on sellainen, jota rakastan. Päätin sitten polttaa ne roviolla, jos vaikka jäädään ilman sitä lasta, joka niissä nukkuisi joskus. 😅 (Typerältähän se tuntuu mitään ostaa, mutta en voinut mitään.)

2588/3096 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Juuri ajattelin, että tässä pitää kohta siirtyä tuohon Toiveena vauva 2020-21 -keskusteluun, mutta ollaanpa nyt sitten vielä hetki tässä keskustelussa kuitenkin. 😃

Täällä nyt tulimmekin pitkän keskustelun jälkeen päätökseen peruuttaa tuo yksityinen gynekologiaika. Sovimme, että menemme sitten yhdessä ja "täysillä" julkisen puolen/terveyskeskuksen lähetteen kautta tutkimuksiin (ja tarvittaessa hoitoihin), mikäli vuoden sisällä ei ala tärppäämään. Koin kuitenkin lopulta hyvin tärkeäksi sen, että menisimme tutkimuksiin ja tapaamisiin nimenomaisesti yhdessä mieheni kanssa, yhteisymmärryksessä ja toisiamme tukien. En halunnut mennä yksin, koska kyse on yhteisestä toiveestamme. Mies taas haluaisi yrittää sen täyden vuoden verran ennen tutkimuksia, koska vielä on täysi mahdollisuus "80% pareista raskautuu vuoden sisällä" -tärppiin ja häntä mietityttää sekin, josko hormonaalinen ehkäisy voisi vieläkin vaikuttaa minun kehoni toimintaan. Sovimme, että varaamme yhdessä huhtikuussa ajan (täysi vuosi yrittämistä tulee täyteen toukokuussa, mutta 12 yk:ta jo tätä ennen) ja vaadimme lähetettä julkisen puolen tutkimuksiin, jos ei sitä ennen mitään tapahdu. Tämä tuntuu meille oikealta ratkaisulta tässä hetkessä. Loogisestikin ajateltuna tulee ainakin paljon halvemmaksi ja vähemmän stressaavaksi vielä pari kuukautta odottaa, yrittää normaalisti ja kokeilla vielä muutamaa vippaskonstia - voihan se olla, että juuri se riittääkin plussan tuomiseen!

Meillä siis menossa yk 8 (sama kuin Mesimarjalla, kiva!) ja kp 6. Ja tosiaan esikoinen toiveissa, minä 25 ja mies 40, joku näitä taisi kysellä. 🙂 Ovulaatio saattaa osua vähän ikävästi sukulointireissun ajankohtaan, mutta ehkä juuri ja juuri saamme ainakin kerran pari talleteltua otolliseen aikaan. Tässä kierrossa uutena vippaskonstina pitäisi piakkoin saapua postissa siveydenpuu (vitex) kapselit, joista ainakin englanninkielisillä palstoilla useilla samojen haasteiden kanssa painivilla (borderline lyhyt luteaalivaihe) on ollut hyviä kokemuksia. Voi, olisipa tämä kierto se "the" kierto... Olen kuitenkin päättänyt myös ottaa yrittämisen vähän rennommin ja nauttia joulunajasta täysin rinnoin. Hyvää joulun odotusta muillekin! 🎄

2589/3096 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin osaltani suuri kiitos Marsulle tuosta kommentistasi, se oli hyvin lohdullinen! Niin kovin helposti meinaa iskeä lannistuneisuus, kun on jo yli puolen vuoden yrittämisen rajapyykin, mutta niinhän se tosiasiassa on juuri noin kun sanot. 😊

2590/3096 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti oma tausta: ollaan 30-40 välissä molemmat, naimisissa. Vauva on ollu tervetullut häistä alkaen, 4 varhaista keskenmenoa ennen 1. Hääpäivää. Minulla myös endometrioosi ja pcos, sekä äärettömän runsaat ja epäsäännölliset kuukautiset. Meillä vauvatoive on enemmän minun toive, ja puoliso ei vauvaa toivo erityisesti mutta suhtautuu asiaan tulee jos on tullakseen. Ei suostu aiis hoitoihin eikä tutkimuksiin. Itse ehkä haluaisin tutkimuksiin ja mahdollisesti kevyttä hormonihoitoa tueksi, mutta yhteisymmärryksessä mennään minkä Luoja suo parhaaksi.

Hieman kateellisena luen plussauutisista, mutta niin iloisena teidän puolesta! tuntuu mukavalle, että voi aidosti olla iloinen toisten puolesta, vaikka kirpaseekin vähän, ettei vieläkään ollut meidän vuoro. Mikään ei kuitenkaan voita sitä iloa, minkä uusi raskaus tuo tullessaan, on se oma tai jonkun toisen raskaus! Ihanaa odotusaikaa 🥰

Itseä kyllä jännittää mille tämä kierto näyttää, kun olen tosiaan sairastumisen vuoksi joutunut paljon lääkkeitä syömään, jotka estävät/siirtävät ovulaatioajankohtaa. Mielenkiinnolla jään odottelemaan, onnistuuko koio ovulaatio tässä kierrossa.

Ihanaa joulun aikaa jokaiselle!

2591/3096 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia, sairasvuoteelta edelleen kirjoittelen. Harmi, kun tekisi aina niin monelle teistä mieli kirjoitella ja kommentoida, muttei energiat riitä ja onhan tämä puhelimella kirjoittaminen ärsyttävän hankalaa.

Itse asiassa kiva, kun kirjoitellaan "kootusti" taustoista. Olisi kiva, jos kaikki kirjoittaisi? ☺️ Me siis 40+, itse vasta vähemmän, mies 45. Kummallakin aiemmista suhteista teinit, itsellä 1, miehellä 2.

Meillä menossa yk11, kp12. Me käytiin lapsettomuuslääkärillä, mistä selvis, että mulla alhainen ferritiini ja kilpirauhasessahan mulla ollut häikkää, nyt arvot aika hyvät, mitä nyt TSH alhainen. Mulla myös ennen kuukautisia tiputtelua, mikä kuulemma kertoo jostain häiriöstä. Ilmeisesti kilpirauhanen sen aiheuttaa. Se on vähentynyt määrällisesti paljon, mutta päiviä saattaa tulla vielä aika monta. Viimeks tais tiputella 4pv ennen menkkoja. Lapsettomuuslääkäri sanoi, että tän takia luteaalivaiheen arvioitu pituus voi olla vähän epävarma. Muuten kuitenkin mulla säännölliset menkat, ei vielä merkkejäkään vaihdevuosista tms. Ovulaatio tapahtuu ilmeisesti peräti joka kk. (Koputan puuta. 🙈) Kuitenkin meillä varsinainen ongelma on miehen siemennesteessä olevat vasta-aineet. Meille suositeltiin niiden takia inseminaatiota, jossa vasta-aineet voi saada "pestyä" pois, mutta kumpikaan ei oikein ole tällaiseen valmis. Vielä ainakaan. Luomuraskaus on mahdollista, mutta vie aikaa raskautua ja ikien puolestahan meillä ei aikaa oikein ole. Mulla kuitenkin ikään nähden keskivertoa paremmat arvot hedelmällisyyteen liittyen ja miehellä muuten tosi hyvin siemennesteasiat, joten nämä antaa toivoa. Me ei olla naimisissa eikä mennä, eikä myöskään asuta yhdessä, mutta ihan lähekkäin kyllä. Suurin syy erikseen asumiseen on meidän teinit, mutta toisaalta muutenkin tämä järjestely taitaa sopia meille paremmin. Tällä hetkellä ainakin. Kummankin koti on silti "yhteinen" ja meidän suhde on tosi tiivis ja läheinen. Tarkoituksella mies muutti ihan lähelle, että voidaan nähdä koska vain, koska matkaan menee n. 10min. Nyt, kun oon ollut hirveässä flunssassa, oon kuitenkin taas huomannut, että lyhyestä välimatkasta huolimatta, kyllä tämä talletteluihin vaikuttaa. Eilen en jaksanut nähdä, vaikka olis pitänyt. Ovislimatkin tuli, mutta en vaan jaksanut. Tänään sitten uus yritys, vaikka olenkin edelleen kipeänä.

Villahuivi, epäsäännölliset menkat olis jo yksi syy kokeilla Teroluteja.. Aiemmin pyysit perusteluja. En tiedä suosittelenko suoraan kuitenkaan, koska itselle ainakin tuli hirveät sivuoireet, kun alussa söin 2tbl päivässä. 😬 Kaikille niitä ei toki tule ja kunkin tehtäväksi jää punnita plussat ja miinukset. Itse aloitin viime kierrossa ne uudelleen, mutta ottamalla ennen nukkumaanmenoa yhden tabletin. Resepti olis myös Primolut N:ään, mikä on vielä vahvempi, mutta sitä en oo uskaltautunut kokeilemaan edes.

Murmelips, kuulostaa hyvältä. Yhdessä on tärkeää mennä. 💚 Toivottavasti teiän ei kuitenkaan ees sinne asti tarvitse päätyä.

Tervetuloa uusille, kiva, kun porukka kasvaa! Aktiivinen ketjukin on kiva, minä käyn jopa useamman kerran päivässä katsomassa onko teiltä tullut kirjoituksia. 🤗 Itse kirjoittelen sitten jaksamisen ja muiden mahdollisuuksien mukaan.

Toiveikasta torstaita kaikille ja ihanaa joulun odotusta myös! 💚

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2592/3096 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltotähti,

kävin IVF hoidossa keväällä, mutta se ei tuottanut tulosta. Meille olisi toinen IVF mahdollisuus, mutta vielä siihen ei olla vielä lähdetty.... aikaillakaan tosiaan ei oikein saisi...

Myös inseminaatiota on kokeiltu, ilman tulosta.

Usko on silti korkealla, tai ainakin toivon kipinä. Tilastoa, kun katsoo, se näyttää iän takia mahiksia hurjat 0.8%....mutta, onnistuahan ei voi, ellei yritä.

Tänään dpo 13 ja r-testi tyylipuhdas nega.

Hyvää matkaa teille vauvan yrittämisessä ja tosiaan pikaista plussaa!! :)

Plussien lisäksi hyvää joulunodotusaikaa tänne kaikille!! :)

Tähtitaivas☆

2593/3096 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie kirjoitti "Villahuivi, epäsäännölliset menkat olis jo yksi syy kokeilla Teroluteja.. Aiemmin pyysit perusteluja. En tiedä suosittelenko suoraan kuitenkaan, koska itselle ainakin tuli hirveät sivuoireet, kun alussa söin 2tbl päivässä. 😬 Kaikille niitä ei toki tule ja kunkin tehtäväksi jää punnita plussat ja miinukset. Itse aloitin viime kierrossa ne uudelleen, mutta ottamalla ennen nukkumaanmenoa yhden tabletin. Resepti olis myös Primolut N:ään, mikä on vielä vahvempi, mutta sitä en oo uskaltautunut kokeilemaan edes."

Mietin vakavasti, alottaisinko sillä 1x päivässä annostuksella, reseptin sain ilman isompia tutkimuksia. Ens viikolla vielä lääkäri, jonka myötä ehkä viisaampi. Mietin Terolutia lähinnä siksi, että hormonivalmisteet eivät sovi minulle ja epäilyttää sopiiko myöskään Terolut. Toki tässä mietinnässä painaa mm. Oma jaksaminen psyykkisesti tämän epäsäännöllisen kierron vuoksi (ja ajatus siitä, että säännöllistyisiköhän kierto vai ei?), puolison mielipide siitä ettei kevyihinkään hoitoihin aleta, oma toive vauvasta on kuitenkin valtavan suuri. Itse asiassa omassa lähipiirissä on useita miehiä, joilla ei vauvatoivetta ole ollut, ovat kertoneet että ennen raskausuutista he ei oikeastaan edes halunneet lapsia. Kun vauva syntyi, toive uudesta vauvasta heräsi ajan kanssa. Mieheni on hiukan samanlainen luonne, ja jo ehkäisemättömyys puhuu sen puolesta, että vauva saa tulla jos tulee. Luulen että syy, miksei mieheni halua tutkimuksia on, että hän pelkää vian olevan hänessä ja siten ehkä kokee pettävänsä minut, jos sen vuoksi ei vauvoja saada. Hän on kuitenkin aina tiennyt ja ollut tyytyväinen siihen, että itse en ehkä voi saada lapsia/se on vaikeampaa, kun taustalla on endo ja pcos. Tokikaan ei hän tyytyväinen ole sairauksista. Itse taas ajattelen, että ei ole väliä kummassa on vika vai onko molemmissa, mutta jos lapsia ei saada luomusti, pitäisi sekin surutyö tehdä jotta voi elää elämäänsä onnellisena kahdestaan. Että kai tämän parin vuoden aikana on jo muuttunu ajatus sihen, että me ei ehkä saadakaan lasta ikinä.

Ps. Mitä on Primolut N? Ihan uusi tuttavuus!

2594/3096 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että vihdoin ensi viikolla sulla se lääkäri, Villahuivi. Ehkä kannattaisi kokeilla teroja ainakin, koska onhan tuo varmasti raskasta. 😕 Primolut N on myös keltarauhashormonivalmiste, mutta vahvempi.

Toivottavasti saat apuja ja toivottavasti teitä vielä lykästää. 💚 Mun miehellä ollut sama, että ei koskaan ole varsinaisesti toivonut lapsia. Ennemmin ajatellut, että kuuluvat asiaan ja sitten vasta lapsien synnyttyä hällä herännyt voimakas rakkaus ja kiintymys. Nytkin miehellä vähän sama, että ok yhteistä lasta yrittää, mutta varsinainen toive lapsesta on minun. Mies oli ennen tapaamistani ehtinyt jo käsitellä asian niin, että ehkei saa enää suhdetta, jossa voisi lapsiakin tulla. Eilen onnekseni huomasin, että onhan tuo silti tässä mukana. Olisi ollut meille tulossa ja on ostanut itselleen lisää vitamiinejakin. Ihana. 😢❤️ Nurinkurista kyllä, tuntuu, että yleensä ottaen mulle on vaikeampia nämä tallettelut viime kiertoa lukuun ottamatta.

Paranemista Villahuivi ja pidän peukkuja, että sulle ei tule sivuoireita, jos päätät Terolutit aloittaa! Eikös täällä ketjussakin ole noiden käyttäjiä, joilla ei niin voimakkaita oireita ole niistä tullut, ehkäpä. 🤗

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2595/3096 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille💕 vertaistukea ei ole koskaan liikaa!!

No niin täällähän sain ihmeen aikasin ovulaatioplussan ja limailua oli..MUTTA eilen holahti oikein huolella limaa, ja tein piruuttaan ovistestin joka oli tummaakin tummempi! Ja arvatkaa... Ei talleteltu, riitelin lähinny yksin ja nukuin sohvalla😕 paha mieli, ja hirveät kivut mahassa😢

Ehtiikö vielä tänään vai heitänkö hanskat tiskiin ja annan olla koko asian..ottaa niin päähän kun asiasta tullut meidän perheen mörkö!

Aamuisin meillä on tapana miehen kanssa napata sinkit ja e-vitskut naamariin yhdessä, tänä aamuna piikitellen en niitä thyroxinin kaveriksi jakanutkaan🙈

Nyt jos koskaan on vertaistuki paikallaan, ihan paska olo!

KP 13 oviskipuineen, limoineen.. Nyt on niin omaanapaa että! Toivotan kuitenkin parempaa päivää teille muille❤️

Joku kyseli taustasta, olen 36,mies 44. Lapset hoidoilla aikanaan saaneet alkunsa, luomuyllätys plussa josta enkelityttö tänä vuonna. Lapsen syliin saaminen hengissä olisi pakonomainen haaveeni vielä.. Uskon luomusti raskautumiseen yhden onnistumisen vuoksi. Aika epätoivoista...

2596/3096 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelinäiti, halaus ja voimia. Oo itselles armollinen. 💚 Tänään uusi päivä ja toki kannattaa vielä talletella! Munasolu elää noin vuorokauden. Tsemppiä. 🤗

2597/3096 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, itselläni Terolut aiheutti ekassa kierrossa pahoinvointia ja moninkertaiset pms-oireet, päänsärkyä... Finnejä on muutenkin koko ajan mutta silloin vasta kukkikin selkä ja naama. No nyt tokan Terolut-kierron aikana ei mitään! Keho varmaan jotenkin tottuneempi. Toivottavasti kuitenkin vuoto alkaa parin päivän sisällä, ettei meinaa oireettomuus sitä että ei tehoaisi toivotulla tavalla. Tänään otin vikan Terolutin eli toivottavasti kohta uusi kierto alkaa.

Tässä minunkin kootut tiedot: minä 28v, mies 30v. Molempien esikoinen toiveena. Yritystä takana 6kk, mutta vasta yk4 meneillään loppupuolella. Kuukautiset siis aivan epäsäännölliset, Terolutit nyt tuomassa säännöllisyyttä kiertoihin. Pco-tyyppiset munasarjat todettu ja muita pcos-oireita myös (epäsäännöllinen kierto, karvankasvu ja finnit, mutta ei ylipainoa) ja ovulaatiota ei ole ilmeisesti tapahtunut kertaakaan puolen vuoden aikana. Mies menossa mahdollisesti siemennesteanalyysiin piakkoin, yritän kuitenkin saada lähetteen julkisen puolen lapsettomuuspolille ovulaation induktiohoitoon, koska yksityinen gyne tulee niin kalliiksi ja hän ei olisi tekemässä seurantaultria. Sanoi että letrot voisi aloittaa ilman seurantaa, haluaisin tietää vasteen kuitenkin jotta tietää ovuloinko ja pco-munasarjoilla saattaa kypsyä liikaakin munasoluja.

Meillä mieskin nyt lukee Projekti vauva -kirjaa, ollaan keskusteltu paljon aiheesta ja tuntuu hyvältä olla yhtä "kartalla" missä mennään ja mitkä on ajatukset. Vaikka meillä onkin vasta 6kk ilman ehkäisyä elelty, on suuri huoli tulevasta kun selvä ongelma minun osaltani on. Silti toiveikkaana eteenpäin!

2598/3096 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on aktiivinen ketju ja niin loistavaa vertaistukea <3

Enkelinäidille kovasti tsemppiä. Hemmottele itseäsi jollain herkuilla, katsomalla lempisarjaa tai vaan sanomalla että olet hyvä ja mahtava. toivottavasti saatte hommat toimimaan <3

Tähti: kirjoittelit että teillä on jo yksi lapsi, ja jos en väärin muista niin 3v. Eli oletko saanut ensimmäisen lapsen yli 40vuotiaana? (jos ei haittaa että kysyn). Tässä kun itse kriiseilee iän kanssa, niin toisi kovasti taas uskoa että ikä ei vielä ole niin suuri este.

Olen siis itse juuri 36 täyttänyt, mies 35, kummankin ensimmäistä lasta yritetään. yk4 lähti käyntiin, kp 7. Tuijottelen Ovia-applikaatiosta tulevia hedelmällisiä päiviä ja yritän taas olla stressaamatta.. ovista en ole testaillut vielä kertaakaan, voi olla että ei ainakaan tässä kierrossa tule testattuakaan.

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21

2599/3096 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustelidae kirjoitti:

Kiva kun on aktiivinen ketju ja niin loistavaa vertaistukea <3

Enkelinäidille kovasti tsemppiä. Hemmottele itseäsi jollain herkuilla, katsomalla lempisarjaa tai vaan sanomalla että olet hyvä ja mahtava. toivottavasti saatte hommat toimimaan <3

Tähti: kirjoittelit että teillä on jo yksi lapsi, ja jos en väärin muista niin 3v. Eli oletko saanut ensimmäisen lapsen yli 40vuotiaana? (jos ei haittaa että kysyn). Tässä kun itse kriiseilee iän kanssa, niin toisi kovasti taas uskoa että ikä ei vielä ole niin suuri este.

Olen siis itse juuri 36 täyttänyt, mies 35, kummankin ensimmäistä lasta yritetään. yk4 lähti käyntiin, kp 7. Tuijottelen Ovia-applikaatiosta tulevia hedelmällisiä päiviä ja yritän taas olla stressaamatta.. ovista en ole testaillut vielä kertaakaan, voi olla että ei ainakaan tässä kierrossa tule testattuakaan.

Hei, kyllä vaan....sain ekan lapsen 43-vuotiaana. Raskaus meni helposti...

Toiveita on sinulla paljon, ikä ei ole tosiaan vielä vastassa. Nyt vaan aktiivista yrittämistä ja pikaista plussaa!! :)

Tähtitaivas☆

2600/3096 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muuten eräänä päivänä mietin, milloin aiotaan siirtyä 20-21 ketjuun, ja laitetaanko lappu tämän ketjun "ovelle" että suljettu 🤔 tehdäänkö kaikki siirto 1.1.20, jos plussaa ei siiheksi kuulu?

Tänään pitäisi kyllä talletella, sen verran on limat muuttunu että nyt pitää olla tarkkana... saapa nähdä saanko aikaa ultraan tai verikokeisiin ensi viikolla. Olisihan se mukava, jos lääkäri ottaisi todesta ja alkaisi hoitaa rautavarasto-asiaa. Jospa saisin sen seurannan myötä myös hyödyn ja vaikka sen infuusion mikäli niin katsotaan tarpeelliseksi. On nimittäin aivan selvästi ollut merkitystä sillä, että ferritiini on noussut! Menkkakierto on järkeenkäyvämpi, vaikka vielä epämääräinen onkin. Ja vuotomäärä on huomattavasti pienentynyt! Eli ehkä on toiveita, että joskus ois kroppa valmis muös vauvan tuloon ❤🤰🏻