Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2521/3096 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Kanelipulla! Toivotaan että kaikki sujuu hyvin!

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

2522/3096 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lounastettiin kolmen kaveripariskunnan kanssa joista kahdella nyt vastasyntyneet. Hiukan itketti hetkittäin.. onneksi sain pahan mielen (ja kateuden, sitähän se oikeasti on) painettua lopulta taka-alalle ja oli oikeasti ihan kivaa.

Säin myös aivan jäätävät allergiaoireet jostain ja otin antihistamiinia kun en enää kestänyt olla, vaikka lääkäri onkin sanonut ettei nyt edes yrittäessä saisi niitä ottaa. Miten te muut olette selvinneet allergioiden kanssa? Oon nyt kuitenkin sen verran vakuuttunut ettei tästä kierrosta tartu vauvaa matkaan joten en usko tehneeni mitään haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2523/3096 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelipulla kirjoitti:

Kiitos kaikille ihanista tsempeistä! ❤ Tein jo heti eilen uuden testin ja siihen piirtyi jo tummempi viiva. Ehkä tämä on totta vihdoin? Alavatsassa koko ajan ikävä kipristävä tunne ja tissit niin turvoksissa että ne juuri ja juuri mahtuvat rintsikoiden sisään. Kipeät ne ei kuitenkaan ole.

Jouluna on perheelle uutiset ilmoitettava, koska kaikki huomaa etten tule syömään tiettyjä jouluruokia enkä ottamaan viinilasillista ruuan kanssa. En haluaisi vielä, mutta ei auta.

Onnea tosi paljon! :) Toivottavasti pysyy matkassa. Itsellä oli kans rinnat ihan järjettömän kiristävät ekoilla viikoilla, ja yhä edelleen ne on turvoksissa ja vähän hellät. Ja lämpimät! Yhdessä vaiheessa aristus lähes loppui ja kerkesin alkaa miettiä että oliko se tässä..? Nyt taas herkemmät. Tuntuu vaihtelevan melkein päivittäin tissien olotila. :D

Mulla samoja pelkoja kuin sulla ja Marsulla, vieläkin aika epäuskoinen olo eikä uskalla liiaksi iloita. Jouluna ajattelimme myös me kertoa vanhemmillemme, vaikka viikkoja "vasta" siinä vaiheessa 10+5 jos oikein laskin. Mulla on 18. päivä ensimmäinen ultra, ajateltiin laittaa mahdolliset ultrakuvat lahjapakettiin mummola-kylttien kanssa. Saakohan sieltä ekasta ultrasta kuvat?

Nimiasiasta: Mulla on ollut vuodenpäivät tyttölapselle nimi tiedossa toista ja kolmatta nimeä myöten, mutta pojalle en osaa keksiä yhtä hyvää sointuvaa nimeä erään vanhanaikaisen nimen (liittyy sukuun) kaveriksi. Nimen puolesta toivon tyttöä ja hauskan nimisattuman vuoksi poikaa. Eniten kuitenkin toivon, että vauva on ylipäätään terve.

Välillä on kyllä tullut mietittyä, että nimeääkö joku tuttava lapsensa sellaisella nimellä mitä itse miettinyt, koska harmittaisihan se.

Esikoinen, LA 7/2020

2524/3096 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelipullalle onnea <3

wannabe mami, taitaa nuo alapeukut olla milloin mistäkin ja niitähän voi lyödä tauluun vaikka kuka, eli ei tarvitse omata tunnusta tms. En kiinnittäisi niihen sen enempää huomiota, :).

Minä olen nyt löytänyt rauhan. Pari viime kuukautta menneet täysin sumussa ja ahdistuksen kourissa, vasta nyt kun mieli on yhtäkkiä kirkas sen oikeasti tajuaa kuinka syvällä ollaan menty. Vuoden viimeisen kierron, ja meidän ensimmäisen yritysvuoden viimeisen kierron, h-hetki on käsillä ja ovulaatio luultavasti lähipäivinä, mutta minulla on yövuoroputki meneillään ja miehellä taas päivävuorot, joten nähdään käytännössä vain ohimennen, jos sitäkään. Eikä tämä haittaa.

Tuntuu itse asiassa helpottavalta jotenkin luovuttaa. Enkä tarkoita nyt mitään negatiivista luovuttamista, vaan luovun nyt sellaisesta akuutista vauva-ajatuksesta kokonaan. Tai ainakin toistaiseksi. Nyt pitää pitää tauko tästä kaikesta ja hyvä niin.

Nyt on vaan jokin risteyskohta monessa asiassa ja sen sijaan, että mietin koko ajan eteenpäin, jotain lopputulosta ja maalia, niin haluan nyt elää hetkessä ja vaan olla ihan rauhassa. Hellitän opiskeluidenkin suhteen. Mahtipontisen ja perseellisen runollista, mutta haluan nyt nauttia ja vaalia tätä MATKAA. Haluan elää just nyt ja tänään eikä vaan sitten mahdollisen lapsen myötä tai kun valmistun tai kun sitä ja tätä. Koko vuosi on ollut järjettömän stressaava, sen tajuan nyt ja on aika hengähtää ja oikeasti vaan olla.

Keskityn nyt siis olemiseen, omaan hyvinvointiin, siihen, että ehkä seksikin olisi kohta taas kivaa ja ehkä kohta taas haluan jopa sitä ilman kylmälämmitystä. Tässä on koko syksy oltu kuin -20 asteessa ilman lämmitystä käynnistetty auto. Kyllähän se sit loppujen lopuksi vähän kulkee, mutta nipinnapin ja vinkuen.

Joten vaikka olisi ihana joululahja todeta, etteivät menkat alkaneetkaan jouluaattona (jolloin niiden tässä kierrossa suurin piirtein pitäisi), niin nyt levätään ja keskitytään muihin asioihin. Vihdoinkin. En edes jaksata stressata ikääni, vaikka täytänkin viikon päästä 36. Aivan sama. Kyllä elämästä vaan pitää nauttia ja tästä on viime aikoina ollut nautinto kaukana.

Ken tietää, ehkä minä olen taas kuukauden päästä täällä hillumassa ja stressaten menossa, mutta toivottavasti ei, :).

Kaikille kaikkea hyvää, niitä hartaasti toivottuja plussia ja mahdollisimman mukavaa joulua <3.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

2525/3096 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ne normaalit menkat sitten vaan alkoivat minulla pari päivää liian aikaisin. Luteaalivaihe nyt vain 9 päivää aikaisemman 10-11 sijaan. Eihän se nyt vaan millään riitä, ei. Eilen itketti enkä saanut sitten edes unta kun vasta joskus aamu viideltä, kun mietin, että miksi minun kehoni ei voisi jo pystyä tähän ja kun todella ensimmäistä kertaa olin niin varma, että tässä se nyt on ja ihan hailuroiden hailura mahdollisesti tuli testiinkin... Mutta ei se vaan lähtenytkään etenemään. No, yritin tsempata itseäni ajattelemalla kliseisesti, että "it's always darkest before the dawn" ja lopulta silloin yöllä sitten varasin netin kautta gynekologin ensi viikolle. Tuntui helpottavalta. Alkuviikosta on yleislääkäri ja jos en sieltä saa jotain apua (joko lähetettä tai suoraan reseptiä lääkitykseen), niin sitten menen sinne gynelle. Olkoon se sitten vaikka joululahja itseltäni itselleni, jos ei muuta. 🙂

2526/3096 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muuten tuosta Bookbeat vinkistä, en ollutkaan älynnyt! Itse vieläkin olen odotellut kirjaa kirjastosta, mutta taidankin lukea tuota kautta kohta tässä lomien aikana. 🙂

Tuo nimiasia on kyllä kiinnostava myös! Minullakin on muotoutunut monta vuotta sitten nimilista ja se muuttuu ja täyttyy alituisesti 😃. Poikien nimet ovat itsellenikin paljon hankalampia, kuin tyttöjen, vaikka kumpikin toki olisi aivan yhtä toivottu. Lisäksi olin aikaisemmin mielaillut esim. luontonimiä ja "uniikkeja" nimiä, mutta sukunimeni on vähän erikoinen ja joudun itsekin aina tavaamaan sitä, enkä tiedä olisiko sitten lapsesta mukavaa, jos sukunimen lisäksi etunimikin olisi jotenkin kovin omalaatuinen ja aina pitäisi olla selittelemässä ja tavailemassa. No, olen ajatellut, että katsotaan sitten minkälainen nimi lapselle sopisi ja mikä olisi sekä minun että mieheni mielestä juuri hänelle se passeli. 🙂

2527/3096 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon nimiasiaan: ollaan miehen kanssa pohdittu lasten nimiä jo varmaan parin vuoden ajan, kun ollaan tulevaisuudesta haaveiltu. Yksi nimiehdotus on listalta tippunut sen vuoksi, kun lähipiiriimme ilmestyi sen niminen henkilö. Ei siis ollut kyse lapsen syntymästä vaan uuden läheisen ystävän puolisosta :D toinen nimiasiaa rajoittava asia on se, että työskentelen lasten kanssa ja monesta nimestä tulee mielleyhtymä johonkin lapseen tai lapsen vanhempaan ja tuntuisi hassulta antaa omalle lapselle sama nimi :D yksi ystävä antoi tyttärelleen nimen, jonka olisin voinut ajatella antavani omalle lapselleni. Yksi ystävä on raskaana ja jännitän mikä heidän lapsensa nimeksi tulee. Harmittaa jos meidän suunnittelemat nimet menee muiden lapsille, mutta toisaalta luotan siihen, että jos meille lapsi(a) joskus suodaan niin kyllä me niille kauniit nimetkin keksitään :)

Eilen ja tänään tullut pientä tiputteluvuotoa, paha aavistus että yk8 käynnistymässä :(

2528/3096 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohwi, multa otettiin ainakin FSH, LH, AMH, progesteroni, ferritiini ja vereen, punasoluihin, liittyviä arvoja, D-vitamiini, B 12-vitamiini. Prolaktiinikin tärkeä, multa oli otettu se vain jo aiemmin. Nuo onkin niitä tärkeimpiä kilpirauhasen arvojen lisäks.

Enkelinäiti, mahtavaa. 😄 Täällä sitten myös eilen vanhat poistettu alta ja hyvinhän se meni. En tajua miksi mun pitää tuosta seksistä tehdä ongelma, kunpa osaisin antaa asioiden mennä omalla painollaan. Ne, kun yleensä menee sitten ihan hyvin ja liika etukäteismiettiminen on vaan turhaa. Mä aion ottaa teistä mallia enkä tässä kierrossa puhu miehelle mitään mistään hormonien nousuista enkä testailuista. ☺️

SiBi, sanoiko lääkäri miksei saa syödä antihistamiinia? Mulle lapsettomuuslääkäri ei sanonut niistä mitään, vaikka syön kokoajan.

Täällä kp8 ja eilenillalla pamahti kunnon flunssa. Onneksi varmaan muutama päivä "armon aikaa" 🤭 lepäämiselle ennen kuin tallettelut alkaa. 😬

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2529/3096 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juuri pohdiskelin, että jännä nähdä millaiseksi tämä kierto menee. Neljä kiertoa oli 24-28 päivän pituinen kunnes edellinen olikin 35. Ei aavistustakaan millainen tämä on.

Jos olin oikeessa oviksesta ja menis oppikirjan mukaan niin menkkojen alkaminen ois osunu tähän viikonloppuun. Ja vielähän tässä on päivä aikaa 😀 Mutta kuka näistä tietää. En jostain syystä ole nyt yhtään toiveikas kuitenkaan onnistumisen suhteen. Pessimisti ei pety? No en tiedä, on vaan sellainen olo ollut tän kierron, että ei. Johtunee osittain kai just siitä kun mietityttää enemmänkin toi kierron pituus kun veny viimeksikin.

Tosiaan, eniten ärsyttää, jos menee taas tuollaiseen odotteluun kuin viime kierrossa, että koska ne menkat tulee. Silloinhan siis testasin ja puhdas nega oli, menkkoja vaan ei kuulunut. Mun menkat on ollet niukat ja lyhyetkin niin ahdistaa tuleeko ne ollenkaan, jos venyy 😕

Jospa tämä spekulointi saisi ne alkamaan normaalisti (jos ovat alkaakseen) 😄

2530/3096 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Useampi sivu piti lueskella, että pääsi kärryille takaisin. Kanelipullalle onnittelut ja tarrasukkia matkaan! Ja sinulle, jolla viikkoja on 6+2 kirjoituksesi mukaan (anteeksi kun nimi unohtui taas), toivon sydämestäni että pelkosi väistyy ja raskaus jatkuu hyvinvoivana ja päätyy onnelliseen lopputulemaan ❤

Täällä kp11. Pohjaton väsymys. Ovislimoja olen tutkinut joka päivä, lämpöä mittaillut joka aamu. On muuten alhaiset, 33.6-34.0 astetta. Yhtenä aamuna sitten oli 36.9 ja oli kuumeinen olo, sen jäljiltä nyt myös ääni mennyt ja voimakkaat lihaskivut. Onnesta on vapaapäivä!

Talletteluja alkukierrosta harvakseltaan, mutta kyllä tämä joka toinen päivä-tahti on nyt alkanut tähän kiertoon. Limoja ei näy, aamulämpökin selvästi riippuvainen siitä heräänkö klo 5 vai klo 7 (heittää heti 0.2 astetta per tunti).

Kummallinen on ihmismieli, kun tuntuu että kaikki pyörii vauvatoiveen ympärillä. No, muutaman päivän kuluttua vyöhyketerapiaan ja taas ollaan viisaampia 😉

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2531/3096 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goldie, en saanut mitään selitystä asialle, ja muutenkin jäi sellainen olo ettei mun lääkäri oikein tajunnut miten pahaksi allergiat välillä äityy. Kun kerroin että joudun tällä hetkellä asumaan taloudessa jossa on koiria (joille olen myös allerginen, vaikka se ei ole allergioista pahoin) ehdotti ratkaisuksi koirien antamista pois. Kerroin että koirat ovat anopin, käski antaa senkin pois 😂 että näin vakavasti se otti mun ongelman... (tosin ehdottamansa ratkaisu kieltämättä houkuttelee hetkittäin...)

2532/3096 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava tuo SiBin lääkärin ehdotus anopin pois antamisesta 😂

Ihanaa kun tällä palstalla on myös niitä, jotka ovat raskaaksi tulleet. Suuret onnittelut kaikille heille ja tsemppiä epävarmuuksiin ja pelkoihin. Toivottavasti kaikki menee hyvin ❤️

Oman musertumiseni jälkeen hakeuduin vertaistukea etsimään ja nopeasti löytyikin ihmisiä samalta paikkakunnalta, jotka kärsivät erilaisista raskautta hidastavista ongelmista. Tapaaminenkin on tiedossa, se tuntuu huojentavalta että pääsee juttelemaan ihmisten kanssa, jotka ymmärtää omia tunteita vaikka lähtökohdat ja diagnoosit olisikin erilaiset. On myös kiva kuulla eri hoitopoluista ja miten tällä paikkakunnalla esim. julkinen puoli ottaa vastaan ja mitä hoidetaan missäkin. Luen parhaillaan myös Projekti vauva -kirjaa, samoja fiiliksiä kuin jollain aikaisemmalla kommentoijalla, että miten ihmeessä muka raskaus voi alkaa kun on niin paljon mitä voi mennä pieleen. Mietin myös, että vertaistuen huono puoli on se, että kaikki ovat toistaiseksi lapsettomia ja mahdollisesti olleet jo vuosia. En tiedä masentaako ajatus siitä, että tämä omakin polku lapsettomana voi kestää vielä vuosia.

Labratulokseni oli kunnossa, ainakin viitearvoissa: TSH 1,4 ja prolaktiini 255. Lääkärin tekemän suunnitelman mukaan, jos labrat kunnossa, niin seuraavaksi helmikuussa miehen spermanäyte ja Letrozol-harkinta jos ei raskaus siihen mennessä ala. Minulla Terolut jatkuu säännöllisesti ainakin nyt kolmen kierron ajan, toinen kuuri on juuri meneillään. Mies mietti, että menisi antamaan näytteen jo ennen helmikuuta ja se on minustakin hyvä ajatus, jos minun lisäksi miehelläkin olisi jokin ongelma niin en turhaan sitten söisi kaiken maailman hormoneja, ainakin itsellä eka Terolut-kuuri jo aiheutti päänsäryt, pahoinvoinnit ja ikään kuin PMS-oireilun moninkertaistumisen. Onneksi osattiin liittää nämä lääkkeeseen, mutta aika rankkaa jos jatkuvasti näin joutuisi elämään! Nyt toisen kuurin aikana en ole huomannut oireita.

Onko täällä muita pcos-naisia, joilla prolaktiini ei olisi koholla? Olin jotenkin aivan varma että se olisi taivaissa, mutta yllätyin kun olikin ihan viitearvoissa.

Eräs tuttu kehotti vaatimaan letrozolit mahdollisimman pian, että ihan turhaan tässä teroluteja napsii pelkästään. Hänellä itsellään siis raskaudet alkaneet terolutin ja letrojen avulla. Kysyin gyneltä, että vaatiiko letrojen aloitus sitten ultraseurannat, ja sanoi että ei?! Hänen mukaansa vasta jos tarvitaan "irrotuspiikkejä", niin sitten ultraseurannat. Rahapussin kannalta hyvä, mutta vähän hurjaa kun sitten ei tiedä auttaako letrot vai ei.

Anteeksi pitkästä viestistä, paljon asiaa näemmä 😂

2533/3096 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiBi, lääkärin kommentti sai aikaan ääneen naurut, kiitos kun kerroit. 😂😂

Mustikkainen, pitkät viestit on just hyviä - ainakin musta. Kiva, kun palasit kirjoittelemaan kuulumisia. Voimia. 🤗

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2534/3096 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meidän toiveet tästä kierrosta ohi, kun sairastuin pahaan flunssaan? Vaikuttaako se mtenkään hedelmöittymiseen, ovulaatioon jne? 🤦🏻‍♀️

2535/3096 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, paranemisia. Myös minä kipeänä, viime yönä nousi jopa kuume ja aiempi aamulämpö nousi 36,2-36,3 yhtäkkiä 37 asteeseen, että se siitä mittailusta. Tällä viikolla pitäis olla ovis. Jokuhan kirjoitti flunssan voivan vaikuttaa ovulaatioon, myös minä kuulisin siitä lisää? Sen tiedän, että miehillä flunssa ja kuume vaikuttaa siittiöihin, mutta naisten kohdalla en tiedä vaikutuksista.

Villahuivi, aiempaan kirjoitukseesi viitaten, niin lämpö pitää mitata aina samaan kellonaikaan ja mielellään vähintään 3h yhtäjaksoisen nukkumisen jälkeen ja ennen ylösnousua ja edes vedenjuontia, jotta on mahdollisimman luotettava. 😬

Tsemppiä kaikille alkaneeseen viikkoon! 🤗

2536/3096 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goldie, no herään 5-7 aikaan aina, riippuen vuorosta johon olen menossa. Teen kuitenkin 3vuorotyötä, eli en taatusti nouse liian aikasin turhaan 🤭 joskus on ollut että lämmöt nousee reippaasti ovisaikaan, tuntuu kuumeiselle heti aamusta. Joten jatkan näin, ompa sitten täysin luotettavaa tai ei. Antaa ainakin suntaa jos alkaa nousta reilummin! Päiväsaikaan normilämpö on 35-36.5 välillä riippuen olenko ollut aktiivinen vai en.

Flunssa täällä on aivan kamala. Sairaslomalle jouduin. Saapa nähdä milloin saa palata töihin. Tsemppiä Goldie sinnekin!

2537/3096 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille. Kirjottelin tuolla aiemmin ehkä sivulla 100 että sain jälleen plussan raskaustestiin edellisessä kierrossa kohdattun km jälkeen. Oltiinkiin onnellisesti raskaana ja vko 7+3 kävinkin varhaisultrassa ja mitäs sitä tuulimunaksi sekin sitten paljastui. Suuri suru valtasi taas jälleen. Siitä lähetettä naistenpolille ja uuteen ultraukseen siellä tuulimuna epäily vahvistui ja sain cytotecit kotiin. Aloitin lääkkeellisen tyhjennyksen keskiviikkona ja nyt ollaan siitä saakka vuodettu.  Nyt sitten toivotaan että toivutaan tästä mahdollisemman nopeasti jotta uskallettaisiin uuteen yritykseen. Todella harmittavaa että jo toinen pettymys peräjälkeen. Ja toivoen ettei kolmatta tarvisi enää kokea. Uskomatonta miten ihminen jaksaa, uskolla uuteen raskauteen ja siihen ettei keskemenoille nyt vaan voi mitään. Jos vielä joskus tässä tärppää niin milloin siitä plussasta voikaan sitten iloita, kunnes vauva sylissä kenties....

2538/3096 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu-Inkeri, olen pahoillani! Surullista, että sitä ihminen joutuu kokemaan kaikenlaista.

Mutta muista, vauvasta saa iloita aina heti siitä alkaen kun raskaus varmistuu. Huoltahan se ei poista, surua eikä pelkoa, mutta iloita saa ja pitääkin! Toivon, että saatte pettymysten jälkeen pienen aivan syliin asti terveenä ❤

2539/3096 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu-inkerille halaus ❤️

Villahuiville ja muille flunssassa oleville paranemisia💕

Tänään kp10 kai ja mitä ihmettä... Ovulaatio ja limat sen mukaiset🤔🙄 jopas nyt aikaistui.. Toissa päivänä heiluteltu peittoa, tänään pitäisi jaksaa siis jatkaa heiluttelua... Puuh ja pöh.. Illaksi tsemppaan itseäni. En odottanut sitä näin aikaisin. Katsellaan...

Kuulin myös raskausuutisia, jotenkin ihan hyvä fiilis niistä.. Ei kai se minulta pois ole. Kumpa itsekkin joskus vielä sen plussan saisi.

Olipas omanapaista höpinää 😕

2540/3096 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu-Inkerille paljon jaksamisia! ❤ Itse olen nyt raskautunut suoraan toisen keskenmenon jälkeen ilman että tuli kuukautiset välissä. Ja samoja ajatuksia käynyt läpi, miten uskallan iloita tästä raskaudesta kun takana on kasa pettymyksiä. Nyt olen kuitenkin pikku hiljaa alkanut iloita ja katson elämää eteenpäin niin että minulla on laskettuaika elokuussa.

Saanko kysyä, oliko sinulla raskausoireita tai vahvaa viivaa testissä tuossa tuulimunaraskaudessa? Harmittaa kun oma varhaisultra menee ensi vuoden puolelle enkä saa varmistusta raskaudesta ennen joulua.