Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2301/3096 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli testata... nii paljon!! Enkä uskalla. Ei vielä ole riittävästi päiviä...

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2302/3096 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus *la* ❤️ Taidan tietää miltä sinusta tuntuu❤️ kaikki mitä tapahtuu sen jälkeen kun hartaasti toivoma plussa tulee, on sydäntä murskaavaa, oli se sitten rv 4 tai rv34.. Se on sen odotetun pienen rakkauden menetys 😢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2303/3096 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan! Mäkään en oo hetkeen käyny täällä ja nyt lueskelin näitä teidän kommentteja. Eli tästä tulee nyt pitkä sepustus, kun oli niin monta kohtaa mihin haluan vastata!

Portland

Mä oon ainaki siirtyny jo muille foorumeille, mut käyn välillä täälläkin kurkkimassa. Tosiaan tuntuu, et samat aiheet pyörii ja onhan se masentava ajatus, että suurimmalla osalla tärppää muutaman kuukauden kuluessa. Iso virtuaalihali sulle! <3 Kyllä tää ottaa päähän. Toisaalta tosi kova isku, kun joutuu myöntämään, että ei kuulu niihin, joilla raskaaksi tulemiseen riittää ”pelkkä” seksin harrastaminen. Toisaalta hoitojen aloitus luo uutta toivoa. 

Todella tökerö kommentti sun kaverilta. Osoittaa vaan sen, että tätä ei oikeen voi ymmärtää, jos ei ole itse kokenut. Kyllä mulle tää on ollu alusta asti rankkaa, mutta kyllä tää on vähän eri juttu, kun on kauemmin yritystä jo takana ja ongelmia todettu. Nyt kun ollaan hoidoissa, niin noi kommentit voi kuitata sillä, että totta helvetissä nää hoidot jo itsessään stressaa.

Mä luulen, että tossa stressaamisen lopettamisessa kyse on siitä, että ihmiset ei halua uskoa, että siihen ei välttämättä ole mitään syytä, niin stressaaminen on sitten ”hyvä syypää”. Toki aikakin kuluu usein nopeammin, jos miettii muita asioita, niin ehkä sekin syynä.

Yksityisestä:

Sitten kyseltiin yksityisen käynneistä. Mulla oli siis pco ja PCOS epäilyt alla. Mentiin yksityiselle lapsettomuustutkimuksien ensikäynnille. Siellä ultrattiin, kyseltiin perusjutut, saatiin diagnoosit ja lääkkeet n. 250€ + lääkkeet 50€. Miehen tutkimukset oli n. 80€, seurantaultra 170€. Oltais vissiin noiden epäilyjen perusteella päästy myös julkiselle puolelle ennen vuoden yrittämistä ja siirrytäänkin nyt varmaan sit sinne seuraavaksi.

Letrot:

Letroista oli puhetta ja mulle ainakin lääkäri sanoi, ettei niilläkään välttämättä aina ovis tapahdu.

PCO ja PCOS:

PCO on siis monirakkulaiset munasarjat (näkyy ultrassa) ja PCOS on oireyhtymä, jossa ei välttämättä edes ole pco:ta. Mulla on siis PCO ja epäsäännölliset kuukautiset + akne eli siksi myös PCOS.

P.s Itsehän ajattelin, että olisin nyt jo äitiyslomalla…

2304/3096 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA, olen pahoillani! Tiedän, ettei tämä lohduta juuri nyt, mutta minäkin olen kokenut saman. Tosin ilman sitä neuvola vaihetta. Teilläkin pitkä tie ollut kulkea ❤ toivon teille myötätuulta ja lähetän lämpimän halauksen!

2305/3096 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi la, olen ihan mielettömän pahoillani 💔 Itku tuli kun luin viestisi. Viimeksi täysin samoilla viikoilla meidänkin pieni elämänalku ei jaksanut enää jatkaa kasvamistaan 💔 Se on ihan mielettömän suuri suru ja iso menetys, tapahtui se millä viikolla tahansa.

Iso virtuaalihalaus sinulle.

❤️ Itket niin paljon kuin itkettää, surun kannattaa antaa tulla ja puhua asiasta vaikka miehesi kanssa.

2306/3096 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ia, osanotot täältäkin. Kovasti voimia suremiseen. 😢❤️

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2307/3096 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitelläämpä tännekki tilannetta pienen hiljaiselon jälkeen 😅 Tosiaan tähän kiertoon otettiin letrot avuksi, mutta vasta kuurin syömisen jälkeen huomasin, että päiväys oli menny. Nyt toivotaan ettei mitään lisähaittaa tulis nuista, mutta eipä näytä hyötyäkään olevan nimittäin edelleen kp. 10-22 ja kaikki ovistestit näyttää positiivista 😏 Enää ei tiiä, että miten muuten sen mahollisen oviksen sais ees bongattua. Ovislimoja kyllä yrittäny tutkailla, mutta sekään ei oikein onnistu joka toinen päivä taktiikan kans yhtäaikaa 🙄

Ja siis voin niin allekirjoittaa tuon mustasukkasuuden tunteenku ystäväpiiristä puskee nuita yllätys vauva uutisia. Itkuhan se aina jälkeenpäin tulee.

2308/3096 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ia, virtuaalihalaus ja paljon voimia teille.❤️ Tuli itku tekstiäsi lukiessani. Toivottavasti saatte tukea vaikeaan tilanteeseen. Toivon sydämestäni, että saatte pian kaivatun pienokaisen syliin. Muistakaa huolehtia omasta jaksamisesta nyt kaikin keinoin! Ja ei todellakaan kuulosta ylireagoinnilta, anna itkun tulla ja ole armollinen omille tunteille.

Portlandin tilanne kuulostaa kinkkiseltä, ja voin vain kuvitella sen turhautumisen - tauko tekisi hyvää omalle mielelle, mutta sitten huolettaa sen ajan "menetys" kun kello tikittää. Olisiko mitään ns. kompromissia, niin että puolison kanssa vaikka sopisi että otetaan tavoitteeksi harrastaa seksiä tietyn väliajoin mutta muuten jättäisi taka-alalle vauva-ajatuksen? Tietysti kiinni myös miehen ajatuksista, meillä voisin kuvitella tämmöisen toimivan että vaihdettaisiin "vauvaprojekti" joksikin "lisää seksiä" -projektiksi, jos luontaisesti ei seksiä olisi kovin usein. Jos tulee paineita asiasta niin sitten tietty ei toimi. Tietyn rentouden ja heittäytymisen kautta voisi joillain toimia 😊 Jaksamista hankaliin mietteisiin, toivottavasti löydätte kultaisen keskitien.

Itse juuri sanoin miehelle, että vaikka ovulaatiosta ei ole mitään merkkejä, niin pidetäänkö silti kiinni siitä että pyritään joka toinen päivä vähintään harrastamaan seksiä. Se sopii hänelle ja meillä ei ainakaan toistaiseksi ole kummankaan osalta tullut suorituspaineita. Jopa antanut uutta puhtia seksielämään. Katsotaan onko sama tilanne enää sitten jos tämä yrittäminen venyy ja venyy. Kohta puoli vuotta mennyt ja tuntuu kuin ei olisi edes vielä päästy oikeasti yrittämään, silti joka kierrossa odottaa ovulaatiota, ja odottaa yllätysviivaa raskaustestiin ajatuksella "jos kuitenkin olisinkin vahingossa ovuloinut" ja sitten odotellaan kuukautisia jotka ei nekään tule itsestään kuin ehkä parin kuukauden välein. Muutama totaalinen romahdus tullut mutta toivon että joku virallinen syy ja sen myötä apukeino meille löytyy. Ollaan molemmat valmiita etenemään tutkimuksiin ja hoitoihin, jos ei minun kroppa ala toimimaan.. ja paljon ollaan puhuttu eri skenaarioista. Tärkeimmäksi olen kokenut sen, että on puolison kanssa hyvä puheyhteys ja että ollaan samoilla linjoilla miten suhtaudutaan tähän yrittämiseen ja tulevaan, sen voimalla jaksetaan. Yhdessä tässä ollaan, oli lopputulos mikä hyvänsä.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille ❤️

2309/3096 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ia, voimahalaus ❤ Meillä oli 6+6 kun meni kesken, lähes vuosi oli yritystä takana. Itke niin paljon kuin on tarvis, ei tuota voi sisään padota eikä kannata ajatella, ettei niin pientä myttyä saisi surra. Kyllä siinä sen pienen mytyn lisäksi vähäksi aikaa pirstoutuu kaikki unelmat, haaveet ja suunnitelmatkin.

Meillä ainakin yhteys miehen kanssa syveni tuon keskenmenon jälkeen entisestään. En sano, että kaikella on tarkoituksensa, mutta sä selviät❤

2310/3096 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan ihan tyhmä, kun on näin monia tuntemuksia menkkojen puuttumisesta. Ennenkin hcg jostai syystä hitaasti noussut, nämä päätyneet keskenmenoihin heti alkuunsa. Nyt kp34, tuntuu niin kummalliselle kropassa 🤔 ja jotenkin olen satavarma, että testi on negatiivinen 🙄

2311/3096 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie kysyi tiputtelusta. Mä joudun yleensä vähintään kolme-neljä päivää ennen menkkojen alkua käyttämään vähintään pikkuhousunsuojia. Menkat on niukat, ja about kolmannen päivän jälkeen määrät on sitä, että pelkkä phs käytössä, mutta useamman päivän taas.

Tässä kierrossa tiputtelu alkoi runsaana jo kp23, mutta liittyikin ilmeisesti kiinnittymiseen, vaikka tiputtelikin sit neljä päivää runsaana (ei kuitenkaan menkkamaisesti).

Ja viimeksi tärpissä jouduin pitää ensin viikon phs runsaan valkovuodon takia, sit alkoi tiputtelu viikoksi ja sit meni kesken. Tuokin kolme viikkoa perinteisillä kaupan suojilla ois ollu kyllä melkoinen taistelu... Mulle siis kestot sopii huikeen hyvin, vaikka alkuinvestointi olikin kallis (tilasin riittävästi, jottei tarvi joka päivä pyörittää pyykkikonetta).

2312/3096 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu, paljonko on riittävästi 🤭🤦🏻‍♀️ olen miettinyt myös tilaamista, tosin ystävältäni.

2313/3096 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VILLAHUIVI sulla on jännät paikat siellä, koska ajattelit testata? Oireet kuulostaa hyvältä, mutta tiedän.. Sen pelon jos se nega onkin siinä testissä. Plussasäteitä täältä❤️

Täällä kp 23 eikä muuta kuin tutut menkkaoireet.. Oon jo luovuttanut.

Itsellä yleensä menkat alkaa pienellä tuhrulla, mutta heti melkein avautuu kuin vesiputous jota kestää sen kolme päivää ja sitten vähäisempää toiset kolme päivää.. Joskus on niin että vuodon seassa suuria hyytymiä, limakalvo vissiin aika paksu niissä kierroissa🤔

2314/3096 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

La kovasti voimia sinne teille päin <3

Villahuivi täällä pidetään peukkuja++!

Täällä dpo 7. Eilen oli vihlasuja vatsalla (lienee pään aiheuttamaa varmaa)!

Muutaman päivän (tänään enemmän) tuntemuksia alavatsalla, ihan kuin olisi virtsatien tulehdus. Vessassa pitää rampata koko ajan. Paineen tunne mahassa ja menkkamaista juilintaa.

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille :)

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2315/3096 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaan, kun on hääpäivä. Ellei menkat ala ennen sitä. Vielä on päiviä jäljellä siihen🤦🏻‍♀️

Taas on valkovuotoa, reilummasti, vaikka ehti olla jo viikon "kuivakausi". Elämä on täyttä, kiirettä. Ja tuntemukset vain voimiatuu. Ekaa kertaa VUOSIIN en ole saanut juotua tänään kahvia töissä 🙄🤔

2316/3096 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, kyselit kestositeiden määristä. Mulla taitaa olla pikkuhousunsuojia reilu kymmenen, ne kuitenkin eniten käytössä ja se pääsyy, miksi noihin halusin siirtyä. Normaaleja ja paksuja siteitä molempia 5-10, yösiteitä 2. Noita paksuja riittäis varmaan pienempikin määrä, pyrin siihen, että menkkojen alkaessa pesen 60 asteen pyykkiä (liinavaatteet & pyyhkeet) parina päivänä, niin saa siteet heti pestyä eikä veri pääse niin kuivumaan ja siteitä värjäämään. Määrällisesti mulla on noita varmaan vähän turhan paljon, mutta eipä tarvi ottaa pesemisestä stressiä 👍

2317/3096 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että pikkuhousunsuojat pesen 40 asteessa normipyykin kanssa, ne kun ei sen likaisempia ole kuin pikkuhousutkaan ois ilman niitä suojia...

2318/3096 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu, kiitti tiedoista! Pitääpä tilata ystävältä, joka on siis ompelijayrittäjä 🧵

Täällä kp33 vai 34. Oksettaa ja väsyttää. Palelee. Kahvi tekee tosi pahaa. Laitoin viestiä vyöhyketerapeutille, käski tehdä testin 4pv kuluttua ja sitten katsotaan mille aletaan hoitojen kanssa. Nega tulee että paukahtaa, uskokaa vain 😭

Lähetin vyöhyketerapeutille kuvia muutamista kohdista, joissa on kohtupisteet. Kuulemma on mielenkiintoisen näköiset! Enempää ei sanonut ja enempääen ymmärrä niistä 🤣

2319/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän edellisessä kommentissa oli vikana, kun siihen on tullu 2 alapeukkua 🤔 lähinnä mietin millä perusteella niitä painellaan 🤦🏻‍♀️

2320/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, mäkin ihmettelin alapeukuttelua joskus kesällä. :D Mutta ilmeisesti niitä heittelee ne jotka seuraa vain sivusta ilman nimimerkkiä. Melkein jo patistaisin sut tekemään testin noilla kaikilla oireilla, mutta ehkä en kuitenkaan, tiiän sen pettymyksen mikä tulee jos näkyy vaan yksi viiva.. Toivotaan kuitenkin parasta! :) 

Sain labran tulokset. Ekaa kertaa TSH on todellakin viitearvoissa ihan kunnolla ja T4V:kin noussut kivasti. :) Jes! TSH 0,719 (lokakuun alussa 4,44) ja T4V 18,1 (lokakuun alussa 15,8)

Esikoinen, LA 7/2020