Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2019-2020)

24.02.2019 |

Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.

Kommentit (3096)

2321/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mureke kirjoitti:

Villahuivi, mäkin ihmettelin alapeukuttelua joskus kesällä. :D Mutta ilmeisesti niitä heittelee ne jotka seuraa vain sivusta ilman nimimerkkiä. Melkein jo patistaisin sut tekemään testin noilla kaikilla oireilla, mutta ehkä en kuitenkaan, tiiän sen pettymyksen mikä tulee jos näkyy vaan yksi viiva.. Toivotaan kuitenkin parasta! :) 

Sain labran tulokset. Ekaa kertaa TSH on todellakin viitearvoissa ihan kunnolla ja T4V:kin noussut kivasti. :) Jes! TSH 0,719 (lokakuun alussa 4,44) ja T4V 18,1 (lokakuun alussa 15,8)

Nuo on ihan huippulukemat, T4V noussut hyvin! Varmasti helpottava uutinen!

Täällä eletään piinapäiviä, kp15/kp27 ja ovulaatiosta ehkä 4 päivää. Sain kahtenä päivänä ovulaatiotikkuun vahvan viivan, ensimmäisenä päivänä se oli saman vahvuinen kuin testiviiva ja seuraavana päivänä jopa hieman vahvempi. Tallettelut tuli tehtyä huolella molempina päivinä, niin toivo on nyt korkealla!

Mitä kikkoja täällä käytetään kiinnittymisen avuksi? Punaviinilasi iltaisin? En löytänyt tietoa, mutta onko "rajulla" urheilulla merkitystä kiinnittymiseen? Harrastan sellaista urheilulajia, joka tulee lopettaa viikkojen 12 jälkeen sikiön turvallisuuden vuoksi mutta onko tällä kiinnittymiseen merkitystä? Kaikkea sitä tuleekin pohdittua kun jotain niin kovasti haluaa ja toivoo..

Vierailija
2322/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Olen uusi täällä joten kerron nyt tilanteen. Eli olen 26v nainen ja mieheni on 36v. Ollaan oltu yhdessä yli vuosi ja mies antoi kuukausi sitten luvan minun lopettaa minipillerit desogestrelit. Tänään nyt sitten otan viimeisen pillerin ja annetaan lupa raskauselle. Olen syönyt pillereitä 2013 lähtien. Yaz oli alkuun useamman vuoden sen jälkeen vaihdoin kyseisiin minipillereihin. Menkoista tai oviksista ei ole mitään tietoa, koska menkat ovat olleet edellisen kerran -15. Ja tiputtelua aloitettuani desogetrelit -16 kuukauden verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2323/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 13 ja ovulaatio oletettavasti kp 15. Testiviiva oli tänään jo selkeästi tummempi, muttei aivan vielä yhtä tumma kuitenkaan. Tarkoituksena talletella kp 11 (check!), tänään kp 13 ja tuolloin kp 15. Taas alkavat selvästi toiveet nousta, mikä on toisaalta hyvä ja toisaalta huono 😃. Seuraava ovulaatio sattuisi ikävästi joulun aikaan, hnnggh... Ajattelin kyllä tällä viikolla kuitenkin nyt lopulta kertoa parille ystävälleni tästä yrittämisestä, en enää jaksa "salailla" näitä ajatuksiani heiltä. Jännittävää! Mitenköhän mahtavat reagoida...

Jätin muuten sen kukkakaalin poppakonstiarsenaalistani pois, samoin kuin maca-jauheen, koska maha meni niistä ilmeisesti vähän sekaisin. Mies kyllä edelleen jatkaa maca-linjalla 🙂. Sen sijaan kalaöljyä edelleen itse popsin (aikaisempien raskausmonivitamiinien, maitohappobakteerin ja greippimehun lisäksi siis) ja olen ottanut nyt myös joka ilta 1,5 mg melatoniinin, koska joissain tutkimuksissa sen on katsottu lisäävän progesteronin tuotantoa, mikä olisi suhteellisen lyhyelle luteaalivaiheelleni (10-11 p) hyväksi.

2324/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kiinnittymisestä: Itsekin olen paljon yrittänyt tutkiskella, että voisiko jotenkin edesauttaa sitä itse, mutta ilmeisesti kiinnittymiseen ei juurikaan voi itse vaikuttaa, mikäli olen ymmärtänyt oikein. Netistä löytyy lähinnä vinkkejä IVF-hoitoon ja kiinnittymiseen liittyen. Joissain paikossa vinkataan esim. saunomisen ja muun kehon lämpötilaa paljon nostavan toiminnan välttämisestä (ei kyllä selitetä miksi pitäisi välttää, ilmeisesti ehkä tulehdusriskin?) ja seksin välttämisestä (kiistelty vinkki, mutta ilmeisesti kohdun supistelun seksin/orgasmin seurauksena jotkut ajattelevat hankaloittavan kiinnittymistä). Myös rajua liikuntaa suositellaan joillain sivuilla vältettäväksi, mutta en tiedä mikä tarkkaan otten sitten on rajua... Itsekin käyn sykettä nostavassa ryhmäliikunnassa, jossa kyllä hypitään ja pompitaan aika paljon, että pitäisiköhän minunkin sitten jättää se vaikka viikoksi väliin 🤔. Kuitenkin sitten eniten useimmilla sivustoilla korostetaan että RENTOUDU, lepää äläkä stressaa itseäsi liiallisilla rajoitteilla. Että otapa tästäkin nyt sitten selvää. 😃 Ehkä kuitenkin voisin ainakin itse jättää tämän kierron luteaalivaiheessa sen yhden rajumman liikunnan sekä saunomisen välistä ja välttää mitään kohtusupistelua mahdollisesti aiheuttavia "hupeja". Ei kai se haittaa kokeillakaan.

2325/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mureke huippujuttu!

En tosiaan testaa ennen kuin on pakko. Pelko se on joka sanelee tämän. Tuntuu ettei meillä voi olla niin suurta siunausta että oma vauva saatais...

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2326/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on uskaltanut kertoa sukulaisille/kavereille vauva haaveista tai yrityksistä? Itse olen kertonut vain yhdelle kaverille, mies ei kenellekkään. Halutaan, että ei tule ulkopuolista painetta. Kummallakaan ei siis ennestään lapsia. Tilanne hiukan hankala siltä osin meillä, että ei asuta vielä yhdessä ja yhdyntöhäjän suositellaan olevan 2-3 kertaa viikossa.

2327/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselisin vielä näistä gynen hinnoista, vaikka näistä onkin jo ollut paljon puhetta. Itselläni ei ole koskaan ollut tarvetta käydä, joten auttakaa tietämätöntä! Ymmärränkö oikein, että gynen vastaanottokäynnin hinnaksi ilmoitettu hinta ei kuitenkaan sisällä mitään muuta kuin vain sen tapaamisen? Paljonko sitten esim. kohdun ja munasarjojen ultraaminen ja hormonitason mittaus verikokeella voisi olla lisää..? Nämä lähtökohtaisesti itseäni lähinnä kiinnostavaisivat tällä hetkellä. Joissain paikoissa on kyllä ilmoitettu myös joitain hintoja esim. tuolle ultraamiselle, mutta tuntuvat aika suurilta summilta, jos ne lisätään vielä noihin vastaanottohintoihin.

Sain kyllä tosiaan sittenkin ajan yleislääkärille jo joulukuulle, mikä oli todella helpottava yllätys kun aloin jo katsoa (ja kauhistella) noita yksityisten gynejen hintoja 🙂. En kuitenkaan ole aivan varma, voiko yleislääkäri auttaa minua näissä mietityttävissä asioissa, voiko esim ultrata tai jopa tarvittaessa määrätä l.vaihetta pidentävää lääkitystä, vai onko se vain gynen hommia. Luteaalivaiheen lyhyys, paikkojen ultraamattomuus ja vähän myös limakalvojen kunto (epäilen jotain sytolyysin tapaista) itseäni lähinnä huolestuttavat, vaikka ovulaatio aina tulee kuin myös menkat. En tiedä, saisinko välttämättä lähetettäkään yleislääkäriltä gynelle, koska mikään ei varsinaisesti ole kai vialla, itseäni vain huolettaa että entä jos sittenkin on ja pitäisikö tsekata jo nyt omat paikat vai odottaa se vuosi vaiko ei, jne. jne.

Kuitenkin jo tieto, että tähän asiaan tulisi saamaan jonkun ulkopuolisen näkemyksen jos nyt tällä kierrolla ei lähde käyntiin, on jotenkin huojentavaa. Vähän vaan huolettaa, että katsooko yleislääkäri minua vähän tyhmänä, jos menen kertomaan hänelle huoleni vaikka ne eivät olisi varsinaisesti hänen heiniään... 🙂

2328/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna labraan! Sain vihdoinkin lähetteen kunnalliselta ihan peruslabroihin! Ja lääkäriajan, ellei vauvaa nyt tule tästä kierrosta; lääkärille menen joka tapauksessa mutta sen tehtäväksi jää ottaa minut tosissaan ja minun hoito suunnitella niin että raskaudellekin olisi mahdollisimman hyvät lähtökohdat.

Olen itkenyt tänään, ollut tosi herkällä mielellä. Minä, joka olen vahva kuin muuri, murenin yhdestä palautteesta aivan itkuseksi 😭

2329/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti meillä menee nyt julkisen lähete eteenpäin, kun sai plussan tikkuun 🤪 Eli ensi viikolle aika lapsettomuustutkimusten alkukäynnille. En halunnut sitä perua (eli kertoa tärpistä), koska samat asiat mua yhä mietityttää: progetasot, tiputtelu, hCG, kohdun limakalvon paksuus, keskenmeno... Meen sinne ja koitan kinuta itselleni nuo labrat ja tutkimukset. 🤔

2330/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Murmelips, mulla on myöskin kp13 menossa 😊 Tosin ovulaatiosta en tiedä, kun sain vaan tosi haalean viivan aamulla testiin. Lauantaista asti olen testaillut eikä ole ollenkaan vahvistunut. Oon tosin "virheellisesti" testannut ovulaatiota aina aamuvirtsasta, kun vaikea ajoittaa muuten työpäivän kanssa tuota testaamista. Edellisissä kierroissa oon silti saanut värin vahvistumaan - jospa nyt ois vaan myöhässä.

Nyt kun tuli ensimmäinen ovulaatiotikkuturhautuminen, niin oon alkanut miettiä, että olisiko sillä edes lopulta eroa, jos lopettaisi testaamisen ja koittaisi vaan ajoittaa seksin päiville 12, 14, 16 ja 18. Huomenna mulla loppuu nuo testit muutenkin, niin ehkä koitan olla hankkimatta lisää.

Noista gynen hinnoista en tiedä, mutta luulisin, että niitä voisi kysellä, jos soittaa ajanvaraukseen? 🤔 Yleislääkäri varmaan riippuu paljolti lääkäristä. Mulla oli kerran (mies)lääkäri, joka ei suostunut keskustelemaan ehkäisyvaihtoehdoista, kun "nämä naisten asiat ei ole omaa asiantuntemusta". Mutta jospa sulle sattuisi joku hyvä!

Esikoista odotamme, LA 8/2020

2331/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille pitkästä aikaa! 

Rohkenin myös tulla kertomaan omia kuulumisia, täällä menossa rv 13+0 ja perjantaina käytiin ekassa ultrassa. Siellä se pikkuinen pakoili kameraa ja teki ultratätin kuvan otosta haastavaa mutta kaikki näytti olevan kunnossa ja normaalia, sydän äänet kuultiin selkeästi. Oli se niin helpottava hetki saada varmuus että joku siellä kasvaa ja kaikki on niin kuin pitää.

Olen tässä sivusta seuraillut ja jokaisen kommentin lukenut. Myötäelän täysillä teidän iloissa ja suruissa. Toivon niin paljon että teille kaikille suodaan se plussa ja oma nyytti kainaloon <3

Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020

2332/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut aika maissa. Ovulaatio ois käsillä mut miehen haluttomuuden ja suorituspaineiden vuoksi yrittäminen on nyt ihan jäässä. Ei nimittäin kestä oma kupoli sitä, että talletus kuukaudesta toiseen epäonnistuu.

Oon yrittänyt houkutella miestä lääkäriin, jos ne testaisivat esim. hormonitasot, jotka voi vaikuttaa asiaan.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

2333/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille rohkaisevista kommenteista ja neuvoista aikaisempaan kirjoitukseeni liittyen ❤. Minulla alkoi nyt sit kp1 virallisesti vasta tänään, tiputtelu jo siis viisi päivää ennen. Aikaisemmin tiputtelua 2-3 päivää ennen. Tosin tiputtelu ei ollut kokoaikaista, ilman sidettäkin olisi mennyt lähes pari päivää.

Samalla kun menkat tänään alkoivat niin hellitti kuin salamaniskusta vuoden pahin PMS-rupeama. On ahdistanut niin kovin parikin viikkoa ja viime viikko olen joka päivä itkua tuhertanut milloin mistäkin ja välillä ei mistään. Ihan hirveä olo ollut, melkein paniikki päällä 24/7.

Mutta siis, nyt se on tältä erää ohi, vihdoinkin ja tämä lapsiyrityskin tuntuu jo kevyemmältä taakalta kantaa. Odotan jo melkein sitä lähetettä julkiselle hoitoihin, vaikka eka aika menneekin maalis-huhtikuulle. Eteenpäin nyt vaan, vaikka jalassa onkin lipsuttimet ja lunta puoli metriä.

Gynen hinnoista. Ultra oli muistaakseni n 60€, labrat n 80€. Lääkärin perustutkimus 30min 80€. Ja sit päälle vielä toimistomaksu tms. Et on se vaan kallista touhua.

Ilona Eloisa, on kyllä todella ikävä tilanne 😕. Ja kuulostaa siltä, että miehellä voisi olla jokin hormonijuttu taustalla, esim. matala testosteronitaso. Mut miten tosiaan tuoda asia esiin tuollaisessa tilanteessa, jossa on jo tuollaisia paineita taustalla.... Toivon sinulle viisautta ja kärsivällisyyttä ja että asia ratkeaa tavalla taikka toisella ❤.

Villahuivi, mahtavaa, että asia etenee! 😊🙌

Kaikille onnea, toivoa ja rentoutta tulevaan viikkoon 🌸

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

2334/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä taas tyhmä kysymys, mutta kysyn silti.

Luin jostain, että luteaalivaiheen aikaan ei kannattaisi harrastaa seksiä tai saada ainakaan orgasmia (naisen siis) koska kiinnittyminen voi vaarantua. Onkohan ihan huuhaata?

Täällä menee fiilikset (Dpo 9 huomenna) ylös alas, eli välillä olo että ehkä on tärpännyt ja sitten hetken päästä mieli maassa ja fiilis että kyllä ne menkat alkaa. Luulisi että ensi vklp näkyisi jo tulos raskaustestissä.

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

2335/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin muuallekkaan avautuisin kun en läheisille asiasta halua näin kertoa joten vuodatan tänne..

Elämäni onnellisin aamu oli eilen kun raskaustestiin tuli melkein heti selvät kaksi viivaa. 3päivää ennen oletettujen menkkojen alkua vielä. Noh, miehelle kerroin (miehelle joka on tähän asti ollut maailman rakastavin, ihanin ja halunnut yhtä paljon lasta kanssani ja viekä edellispäivänä kaikki oli oikein hyvin) ja hän ei reagoinutkaan miten toivoin ja odotin. Hänelle iskikin pelko kaikesta, tulevaisuudesta, vastuusta, meidän suhteesta, sitoutumisesta, alkoi siis epäröimään kaikkea. Ei enää haluakkaan olla minun kanssa. Ei mitenkään. Sanoi että toivoo ehkä jopa että tekisin abortin, johon itse en mistään hinnasta suostu. Olenkin yhtäkkiä aivan yksin. Mun pitäis olla nyt maailman onnellisin mutta se onni vietiin multa pois. Tai ei kokonaan, olenhan mä edelleenkin raskaana mutta nyt aivan yksin ja hukassa..

2336/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelman kirjoitti:

En tiedä mihin muuallekkaan avautuisin kun en läheisille asiasta halua näin kertoa joten vuodatan tänne..

Elämäni onnellisin aamu oli eilen kun raskaustestiin tuli melkein heti selvät kaksi viivaa. 3päivää ennen oletettujen menkkojen alkua vielä. Noh, miehelle kerroin (miehelle joka on tähän asti ollut maailman rakastavin, ihanin ja halunnut yhtä paljon lasta kanssani ja viekä edellispäivänä kaikki oli oikein hyvin) ja hän ei reagoinutkaan miten toivoin ja odotin. Hänelle iskikin pelko kaikesta, tulevaisuudesta, vastuusta, meidän suhteesta, sitoutumisesta, alkoi siis epäröimään kaikkea. Ei enää haluakkaan olla minun kanssa. Ei mitenkään. Sanoi että toivoo ehkä jopa että tekisin abortin, johon itse en mistään hinnasta suostu. Olenkin yhtäkkiä aivan yksin. Mun pitäis olla nyt maailman onnellisin mutta se onni vietiin multa pois. Tai ei kokonaan, olenhan mä edelleenkin raskaana mutta nyt aivan yksin ja hukassa..

Meille käy näin, jos plussa tulee. Tai tarkemmin määritelty: mies panikoi. Ei vaadi aborttia, ei eroa tms, mutta etäsyyttä ottaa. Vaatii aikaa totta asiaan, kun on hidas lämpeämään.

Vademan, raskaus on ihana uutinen! Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! Jospa se miehen panikointi helittää ja hän tajuaa, että tätähän te yhdessä toivoitte ❤

2337/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanamo: Jee, joku elää samoja päiviä 😃. Samaa myös itse miettinyt näiden testien kanssa. Varmasti jos kierto on säännöllinen niin suunnilleen oikeille päiville tallettelujen ajoittaminen onnistunee ihan ilman testejäkin 🙂. Tuo yleislääkäri jolle menen on naispuolinen ja muistaakseni sattumalta vielä sama, joka ehkäisykapselini aikoinaan poisti, joten ainakin voi ehkä vielä toivoa että hänellä olisi jotain tietoa näistä asioista. Aika tökerö lääkäri kyllä sinulle sattunut, höh 😑.

Portland: Kiitos gynen hintatiedoista. Aika kovilta hinnoilta kuulostaa... Pitää vähän harkita, jaksaisimmeko kuitenkin odottaa sen vuoden (jos ei sitä ennen tärppää) jotta pääsisi ihan julkisen kautta. Paljon voimia teille! Sinulla on kuitenkin ihailtava asenne jo nyt, vaikka uskon täysin, että henkisesti on ollut lähiaikoina hyvin rankkaa. Tsemppiä!

Vadelman: Siis... mitä ihmettä!? 😨 Aivan kamala tilanne! Olen niin pahoillani puolestasi. Anteeksi, mutta minua jopa aika paljon vihastuttaa, jos miehesi on todella toiminut noin. Niin törkeää ja julmaa. Hyvänen aika! On toki mahdollista, että kyse on vain jostain alkupaniikista uuden tulevan elämänmuutoksen edessä ja voit keskustella miehen kanssa, että mitä jos harkitsisitte asiaa vielä nyt ainakin pari päivää. Voi olla, että alkupaniikin jälkeen hän näkee taas asiat rationaalisesti ja kaikki olisi sitten taas hyvin. Toisaalta vaikka asia olisikin näin, niin olen silti oikeasti järkyttynyt, että olet joutunut kokemaan tuollaista a) yhtenä elämäsi mahdollisesti merkittävimmistä ajankohdista ja b) sellaiselta henkilöltä, johon oletan, että ajattelet että sinun tulisi pystyä luottamaan hänen ehdottomaan tukeensa tilanteessa kuin tilanteessa. En voi kuvitellakaan, miten kamalalta tuollainen luottamuksen särkeminen ja maton vetäminen jalkojen alta tuntuu. Olen niin pahoillani puolestasi ❤... Vetää jotenkin aivan sanattomaksi. Olisiko sinulla ehkä jotain läheistä, jonka kanssa voisit keskustella tilanteestanne?

2338/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelman: *hali* olen tosi pahoillani sun puolesta!

Toivon, että mies vähän sulateltuaan muuttaa mielensä JA tajuaa pyytää anteeksi, mutta toisaalta ei varmasti ole tuon jälkeen helppo antaa anteeksi ja luottaa. Alkupanikoinnin tavallaan ymmärrän, mutta jos oikein ero otetaan puheeksi niin kuulostaa kyllä pahalta. Kamala tilanne.

Paljon tsemppiä! ❤

2339/3096 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelman, tosi kurja tilanne. Toivottavasti menisi niinkuin aiemmissa kommenteissa, että alkupaniikin jälkeen mies tulee järkiinsä. Anna hetki aikaa hänelle sulatella asiaa. Olen onnellinen saamastasi positiivisesta raskaustestistä, toivon että miehesi tulee järkiinsä ja saatte aloittaa onnellisen odotuksen yhdessä❤️

Aloitin tässä kierrossa ovulaation tikuttelun heti Teroluteja seuranneen vuodon jälkeen. Nyt siis kiertopäivä 7 ja kuvan mukainen tulos. Testiviiva ilmestyi ennen kontrolliviivaa ja yleensä siis niin päin, että haaleaa testiviivaa on pitänyt odottaa näkyväksi kun testi kuivahtaa. Voisiko näin aikaisin ovulaatio tulla? Etenkään henkilöllä jolla kierrot on ikuisuuspitkiä.. heti ajattelen, että ehkä olenkin yksi niistä pcos-naisista kenellä testit ei ole luotettavia, että tulisikin nyt vääriä positiivisia? Mutta varmuuden vuoksi, ei muuta kun tallettelut käyntiin, katsotaan mihin viiva muuttuu! Aiempina päivinä ollut kyllä haaleampi viiva että jotain vaihtelua kuitenkin! Ja toki testiviiva vielä haaleampi kuin kontrolli..

2340/3096 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelman: tosi kurja tilanne ja varmasti vie iloa sinulta :( miksi miehet panikoi ja muuttaa mieltään huoh.

Meilläkin on tilanne se, että oikeilla päivillä iskee paniikki miehelle. Juteltiin ja asia korjaantui. Mies haluaa lapsia, mutta kuulemma sekin on ok jos niitä ei tule. Hyvä niin, mutta tuntuu että minä haluan tätä enemmän. Ja tämä on minulle se kaikista suurin unelma.

Kp35, ei menkkoja. Ei mitään oireita. Nega oli testi kp32.. turhauttaa niin paljon. Letrot käytössä ja ovisplussa kp18. Mutta ei raskautta, ei menkkoja.. turhauttaa ehkä syödä noita letroja jos tulos on tämä. Ehkä niiden lisäksi tarvittaisi irrotuspiikki tjtn.. enpä tiedä saako niitä noin vain ja ilman seurantaa..

Jaksamista kaikille ♡