Toiveena vauva (2019-2020)
Hei,
Aloitin uuden ketjun, kun "Toiveena vauva (2018-2019)" on jo pitkä ketju ja vuosikin vaihtui. Kirjoitellaan tänne vauvahaaveista ja tuetaan toisia :) Itse olen avioliitossa ja yritämme ensimmäistä lasta. Ikää on 33- vuotta.
Kommentit (3096)
Osaako muuten joku letrojen käyttäjä sanoa, tai oliko teillä koskaan, että letroilla ei alkaisi menkat? Että olisi joutunut odottelemaan pitkään tai käynnistämään jopa teroilla. Jos ovis tapahtuu niin silloin pitäisi menkat alkaa. Mutta jos ovis ei olisikaan tapahtunut. Onko teillä muilla ollut aina ovis letroilla? Jäikö koskaan välistä? Sain kyllä suht vahvan ovisplussan ja hirveet nippailut oli silloin. Siksi pienen pieni toiveen pilkahdus.
Kp27, dpo12. Eilen jo alkoi ihan vähän tiputtelemaan ja tänään tuli kakkostarpeella käynnin yhteydessä holahdus verta. Kuten aina päivä-pari ennen menkkoja. Menkkakipujakin ollut jo pari päivää.
Eli huomenna oletettavasti alkaa yk12. Luulen, et haluan ottaa nyt taukoa tästä yrittämisestä. En enää jaksa, eikä seksiäkään tee tippaakaan mieli. Olen jotenkin vain kaikinpuolin väsynyt tähän kaikkeen, siihen kokoaikaiseen toivomiseen. Se vie niin hirveästi energiaa vaikkei edes tietoisesti pohdi koko asiaa.
Olkoon tämä nyt toistaiseksi siis tässä.
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
Pikkuminnis kirjoitti:
Osaako muuten joku letrojen käyttäjä sanoa, tai oliko teillä koskaan, että letroilla ei alkaisi menkat? Että olisi joutunut odottelemaan pitkään tai käynnistämään jopa teroilla. Jos ovis tapahtuu niin silloin pitäisi menkat alkaa. Mutta jos ovis ei olisikaan tapahtunut. Onko teillä muilla ollut aina ovis letroilla? Jäikö koskaan välistä? Sain kyllä suht vahvan ovisplussan ja hirveet nippailut oli silloin. Siksi pienen pieni toiveen pilkahdus.
Mä söin 4kk letrot+terot ja silloin menkat tuli. Nyt viimeisellä eli viidennellä letrokierrolla jätettiin terolut pois ja menkat tuli ajallaan. Mutta ovis voi myös jäädä tulematta vaikka letroja söisi, ja jos jää tulematta niin annosta nostamalla saisi varmasti lisätehoa ovikseen. Myöskin vaikka annostus olisi hyvä, saattaa silti ovis välillä jäädä tulematta - myös niilläkin ihmisillä kellä ei mitään ongelmia ole kiertojen/oviksen suhteen (eli siis vaikka ei mitään apulääkkeitä söisi).
Mullahan kierrot on 33pvä letrojen kanssa, ja ovis tapahtuu siinä kp17-18. Millä kiertopäivällä tikutit oviksen? :)
LA 12/20
Haavelija91 kirjoitti:
Pikkuminnis kirjoitti:
Mä söin 4kk letrot+terot ja silloin menkat tuli. Nyt viimeisellä eli viidennellä letrokierrolla jätettiin terolut pois ja menkat tuli ajallaan. Mutta ovis voi myös jäädä tulematta vaikka letroja söisi, ja jos jää tulematta niin annosta nostamalla saisi varmasti lisätehoa ovikseen. Myöskin vaikka annostus olisi hyvä, saattaa silti ovis välillä jäädä tulematta - myös niilläkin ihmisillä kellä ei mitään ongelmia ole kiertojen/oviksen suhteen (eli siis vaikka ei mitään apulääkkeitä söisi).
Mullahan kierrot on 33pvä letrojen kanssa, ja ovis tapahtuu siinä kp17-18. Millä kiertopäivällä tikutit oviksen? :)
Tikutin tässä ja edellisessä kierrossa kp18 vasta oviksen, eli huomenna vasta tuleekin 14 päivää oviksesta. Viimeksi alkoi jo paljon enemmin joten odotettelen nyt vaan rauhassa. Inhottavaa vaan jos jää ovis ja menkat tulematta vaikka on letrot.
Miten sulla menee haaveilija91? :) onko hoidot edennyt mihin nyt, viimeksi olit mennossa kunnalliselle hoitoihin?
Eilen en jostain syystä saanut julkaista kommentteja, tiedä syytä.
Kiitos noista vastauksista koskien siemenneste analyysia, uskon että puolen vuoden yrittämisen jälkeen sitä voisikin mennä testeihin, mies yhtä kovasti mukana tässä yrityksessä kuin itsekkin joten hän kovin suostuvainen.
Molemmat meistä toivonut jo useamman vuoden lasta.
Portland
Sisko yritti reilusti yli vuoden lasta ja ymmärrän kyllä että kun on pitkään yrittänyt, ei enää lopulta jaksa kun kaikki pyörii sen ympärillä ja kuukausittaiset pettymykset yms. Siskolle kävi niin, että kun he lopettivat yrittämisen hän raskautukin siitä hetken päästä.
Tsemppiä piina päiviin, täällä peukut pystyssä kaikille! :)
Itsellä dpo 5, rinnat kipeät ja alavatsa. Onneksi saa nyt vklp muuta ajateltavaa.
Ihanaa viikonloppua kaikille! :)
29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20
Hiphei! Onnea plussaneille, toivotaan, että kaikki sujuu hyvin ja tsemppiä vielä kaikille meille sitä plussaa toivoville! <3 olkoon voima kanssamme ;)
Ovulaation liittyen. En aiemmin tiennyt omia ovulaatio oireita ehkä niin vahvasti tai ennemminkin en kiinnittänyt niihin huomiota. Enkä tosiaan tiennyt mikä on ovulaatiolima, mutta jösses!yksi päivä maha oli todella kivulias oikealta puolelta ja mietinkin voisiko olla ovulaatio (tällaisia kipuja tullut siis läpi elämän aiemminkin, mutten ole oikeen tiennyt mitä se on) sitten kävin vessassa ja paperiin tuli todella paljon kirkasta limaa!! Huusin innoissani puolison katsomaan ja hän kysyi, että "räkääkö pyysit mua ihmettelemään" :D tokaisin, että "joo mun alapää aivasti" xD haha, meillä on välillä vähän hurttia huumoria ;D otin siitä kuvankin, mutta tiedä häntä kehtaanko tähän nyt sitä lävästä xD tajusin, että tällaista limaisuutta on kyllä aiemmin ollutkin, mutten ole asiaa sen koomin miettinyt. Ajatellut, että se on vaan jotain perus alapään eritteitä, mitä niitä nyt on xD
Sitten tuohon tikutteluun. Kokeiltiin siis tällä kierrolla nyt ensimmäistä kertaa ovulaatiotikkuja. Jotenkin sitä ajatteli tähän asti, ettei tarvitse ihan tasan sitä ovulaatiota tietää ja antaa mennä omalla painollaan, mutta näköjään ei se raskaaksi tuleminen ihan niin vain onnistu.. Harmi vaan kun se on sellasta kertakäyttö roskaa sitten, mutta jotenkin tässä lamassa tuntuu, että se ei nyt paina. Nyt tarvitsee jotakin helpotusta miten raskaaksi tulemisen mahdollisuudet olisi korkeemmat. Nyt on sitten ovulaatiohetket käsillä ja sainkin väriä näkymään kp 10, kp 11 ja kp 12 kohdalla. Olin kyllä ihan innoissani kun väriä alkoi näkymään!! Huikeeta miten siitäkin voi tulla iloinen mieli :) oli niin onnistunut olo! Kropassa sentään jotain toimintoja käynnissä. Suosittelen niille ketkä ei oo aiemmin käyttäny, että kokeilee! Tuli kiva olo :)
Tänään on kp 13 ja viiva olikin jo ihan haalea, miltei olematon. Tein keskiarvo laskelman kuukautiskierrostani ja sen mukaan kierron pituus on n. 26 pvää. Eli ovulaatio lienee olevan päivien mukaan tasan tänään. Kuitenkin tuo viiva oli tummimmillaan jo kp 11 kohdalla ja tänään tosiaan jo olematon. Testailen vielä huomenna aamupvstä kuten olen joka aamupäivä samoihin aikoihin testannut, että ilmestyykö enää mitään. Hassu olo ollut alavatsalla tänään. Ihan kun joku "hölskyisi" ja samalla tuntuu paineen tunne. Rinnatkin olleet nyt muutaman pvn aremmat ja turvonneet, liittyen varmasti ovulaatioon. Jännää!
Siltikin sellainen tunne, että ei se raskaus tälläkään kertaa kuitenkaan tapahdu. Miksi nyt kun ei aiemminkaan ole onnistunut. Vähän tuon "viiva tikussa" -innostuksen jälkeen tuli taas kauhea masis, että mitä jos ei taaskaan. Tätäkö tämä elämä sitten on jälleen, että pyöritellään millon ne menkat alkaa, millon seuraava ovis, alkaako ne menkat taas ja sitten taas se seuraava ovis... blaaaaah... Joku sanoi aiemmin, että hänen kaveri oli sanonut, ettei olisi kestänyt kahta kuukautta kauempaa ihmetellä "joko se raskaus alkaisi". Jepp, ei kyllä tämä 5 kuukauden aikainen ihmettely mitään herkkua ole... Saas nähdä lähteekö yk 6 käyntiin joulukuun alussa. Sitten oltaisiin siinä "keskimääräisessä yritys ajassa". Eikö se keskimäärin ollut jotain 6-7kk tulla raskaaksi..?
Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle
Ihmettelen sitäkin kun mitään hormonaalista ehkäisyä meillä ei ole ollut. Eli tämä 5 vuotta yhteiseloa ollaan menty kondomilla, mutta sitä ennen kyllä käytin e-pillereitä miltei 10 vuotta. Kaverilla kesti nimenomaan pillereiden takia about sen 6kk tulla raskaaksi. Olen ymmärtänyt, että se onkin ihan normaalia. Eli meillä ei ole niin ikään taustalla "häiritsemässä" mitään ulkoista hormonaalista seikkaa, mikä vaikuttaisi raskautumiseen. Siksikin sitä varmaan luuli, että se tapahtuisi noin vain, mutta eipä se ihan sillä lailla tunnu meillä menevän... Sitten sitä pyörittelee mielessään, että miten tässä nyt näin kävi? Ei jotenkin järki meinaa seurata perässä, että se yksi luonnollisimmista asioista mitä ihmiskeho tekee ja mihin se on myös tarkoitettu, ei vain suoriudu. Jostain luin juuri hiljattain, että raskaaksi tuleminen on sikäli ihme, että se on kuin tiputtaisi neulan Eiffel-tornista ja yrittäisi saada sen osumaan neulapää edellä johonkin kohteeseen (vai miten se meni). Mutta idea on se, että se on niin monen sattuman summa, että se tapahtuu, että se on melkein ihme. Sitä ihmettä odotellessa! No nyt meillä on ainakin uusi koti tiedossa, josko se toisi iloa niin, ettei tarvisi tätä asiaa alati murehtia!
Vielä tikuttelusta? Kuinka monta päivää viivat ovat näkyneet? Joku laittoikin omaa tikku kuvaa, kiitos siitä :) itse en tiedä kehtaanko ja testit on muuttuneet jotenkin hassun näkösiksi. Ei näy samalla lailla viivat kuin silloin kun testiä teki. Yksittäistä kuvaa on kyllä sellaista selkeää. Mutta siis niin, jäin vain ihmettelemään viivojen lyhyyttä. Onko tosiaan niin, että viivoja tulee vain sen noin 3 pvää..? Tuntuu jotenkin lyhkäseltä. Tosin tein netissä ovulaatiolaskurin ja se näytti hedelmällisimmät päivä juurikin vain kolmelle päivälle, mutta ne ei täysin täsmää tikkujen viivojen kanssa..
Tajusin muuten senkin tuossa laskuria tehdessä, kun se näyttää myös lasketun ajan, että nyt on tullut "aika täyteen", kun alottettiin "lapsen teko" kuin, että mihin laskettu aika osuu. Tarkoitan siis sitä, että aloitettiin elokuussa "yrittäminen" ja arvioitu laskettu aika on mennyt nyt jo sen ohi (eli jos nyt onnistuisi niin laskettu aika olisi arvion mukaan 14.8.2020).. Enpä tiedä miksi tätäkin ajattelen... Olen vain kateellinen heille, ketkä häistä 9kk jälkeenpäin synnyttää esikoisensa. Kuinka "yrittäminen", ei ole yrittämistä nähnytkään vaan nimenomaan lapsi vain "tehtiin"...
Esikoinen 11/20
Kiiltotähti kirjoitti:
Kiitos noista vastauksista koskien siemenneste analyysia, uskon että puolen vuoden yrittämisen jälkeen sitä voisikin mennä testeihin, mies yhtä kovasti mukana tässä yrityksessä kuin itsekkin joten hän kovin suostuvainen.
Molemmat meistä toivonut jo useamman vuoden lasta.
Portland
Sisko yritti reilusti yli vuoden lasta ja ymmärrän kyllä että kun on pitkään yrittänyt, ei enää lopulta jaksa kun kaikki pyörii sen ympärillä ja kuukausittaiset pettymykset yms. Siskolle kävi niin, että kun he lopettivat yrittämisen hän raskautukin siitä hetken päästä.
Itsellä dpo 5, rinnat kipeät ja alavatsa. Onneksi saa nyt vklp muuta ajateltavaa.
_________
Mitä tarkoittaa "kun he lopettivat yrittämisen hän raskautukin siitä hetken päästä" ? :)
Eli eivät laskeneet kiertoa vaan meni rennosti, että jos nyt sattumalta osuis kohdalle?
Haluan siis vain ymmärtää mistä on kyse :)
Mäkin oon kuullut/lukenut tällaisia. Voiko se "yrittäminen" tosiaan häiritä niin paljon raskautumista? Se stressi ja paine?
Onko se vähän sama kuin "se oikea tulee kohdalle kun sitä vähiten odottaa?"
Mietin kanssa josko seuraavassa kierrossa ei laskeskelisi vaan harrastelisi seksiä kun siltä tuntuu. Ottaisi sen kierron "taukoa". Ehkä se olisi ajankohtaista koska jo tässä kohtaa meinaa nuppi hajota, vaikka innoissaankin tässä kyllä ollaan. Saisi hengähdettyä vähäsen, vaikka tuntuu, että se kierto menisikin ikään kuin "hukkaan". Tiedä häntä. Nyt pakko saada jotakin muuta ajateltavaa!
Esikoinen 11/20
Mistä johtuu, kun mahassa "kuplii" kohdun/munasarjojen kohdalla? Semmosta jännää kuplintaa on koko ajan. Välillä menkkamaisia vihlasuja. Ja koko ajan heikko/pyörryttävä olo. Voi kun väsyttää jo tämä...
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Kiiltotähti kirjoitti:
Molemmat meistä toivonut jo useamman vuoden lasta.Portland
Meillä se vaan on vähän niin, et jos lapsen haluamme niin sitä on vähän niin kuin pakko tietoisesti tehdä. Syystä että seksiä on luonnostaan sen verran harvoin, että "3-4 kertaa kuussa"-tyylillä saa olla todella paljon tuuria pelissä, et nappaa. Ja minulla ikää 36, et aikaa ei ihan ole katsella rauhassa.
Se onkin tuhannen taalan kysymys, et miten olla stressaamatta ja vaan ottaa rennosti näillä spekseillä 🙈. Reilu 7kk menikin hienosti ja rennosti, sen jälkeen on ollut melkoisen tahmeaa tämä tietoinen tekeminen. Joten tauko on varmaan paikallaan. Sit pitää tauon aikana miettiä sitä hoitopolkua, joihin tulee lähete vajaan kuukauden kuluttua. Et pyritäänkö me nyt sille tielle vai ei. Tai annetaanko vaan olla.
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
Pikkuminnis kirjoitti:
Haavelija91 kirjoitti:
Pikkuminnis kirjoitti:
Tikutin tässä ja edellisessä kierrossa kp18 vasta oviksen, eli huomenna vasta tuleekin 14 päivää oviksesta. Viimeksi alkoi jo paljon enemmin joten odotettelen nyt vaan rauhassa. Inhottavaa vaan jos jää ovis ja menkat tulematta vaikka on letrot.
Miten sulla menee haaveilija91? :) onko hoidot edennyt mihin nyt, viimeksi olit mennossa kunnalliselle hoitoihin?
En ookkaan täällä hetkeen kirjoitellut kun koittanut pitää vähän taukoa täältä. Käytiin lääkärillä viimekuussa ja nyt on siis multa liuta labroja otettu ja mieheltä siemennestenäyte. Ens kierrossa soitan polille jolloin varataan aika kp9-11 munajohtimien aukiolotutkimukseen ja samalla käydään läpi mun labrat ja miehen testitulokset. Sitten katsotaan sopiva hoitomuoto meille ja miten lähdetään etenemään.
Nyt mulla siis täysin lääkkeetön kierto (kp10) ja katsotaan alkaako menkat ensi kuussa itekseen vai täytyykö teroilla käynnistää jotta saa sen aukkarin tehtyä. :-)
Pikkuminnis jos sulla nyt menkat alkaakseen (toivottavasti ei ja raskaus sen sijaan alkaisi :)
LA 12/20
Kp32. Mahan juilinta hieman tauonnut, mutta alkanee uudelleen kun päivä kirkastuu. Oksettaa ja on ihan koko ajan nälkä! Palelee vaikka toisaalta on hiki. Niin ja maha sekaisin, aivan kuin muulloinkin menkkojen edellä. Huimausta ollut koko aamun 🙄
Haavelija91 kirjoitti:
Pikkuminnis kirjoitti:
Haavelija91 kirjoitti:
Pikkuminnis kirjoitti:
En ookkaan täällä hetkeen kirjoitellut kun koittanut pitää vähän taukoa täältä. Käytiin lääkärillä viimekuussa ja nyt on siis multa liuta labroja otettu ja mieheltä siemennestenäyte. Ens kierrossa soitan polille jolloin varataan aika kp9-11 munajohtimien aukiolotutkimukseen ja samalla käydään läpi mun labrat ja miehen testitulokset. Sitten katsotaan sopiva hoitomuoto meille ja miten lähdetään etenemään.
Nyt mulla siis täysin lääkkeetön kierto (kp10) ja katsotaan alkaako menkat ensi kuussa itekseen vai täytyykö teroilla käynnistää jotta saa sen aukkarin tehtyä. :-)
Pikkuminnis jos sulla nyt menkat alkaakseen (toivottavasti ei ja raskaus sen sijaan alkaisi :)<3) niin ainakin luteaalivaihe hyvän pituinen, eikä liian lyhyt ainakaan. :-) Onko sulla yhtään teroja jäljellä? Jos on, niin sinuna alottaisin ne muutaman pvän päästä jos testit negaa näyttäisi, ei sitten kierrot veny ihan kamalasti. :-)
Mukava kuulla kuulumisia ja hyvä, että asiat etenee. Tsemppiä aukkariin!
Testasin negan kp32. Täysin negan. On mulla terojakin jäljellä, pitää varmaan aloittaa ne jos ei menkkoja kuulu viikkoon.
Voimia Villahuivi kovasti, toivottavasti ei ala menkat!!
Haaveilija90, mekin ollaan just käyty nuo, missä te nyt ootte. Aukkari tehty viime viikolla, tulokset saatu ja inseminaatiota suositeltu. Me mietitään vielä mitä tehdään, lopputalvesta pitäis kuulemma viimeistään aloittaa hoidot. Tsemppiä kovasti ja toivottavasti saatte hyvät tulokset!
Portland, luulen ymmärtäväni hyvin sun fiiliksiä. Monesti oon miettinyt, että jos olisin nuorempi, pidettäis pieni tauko. Nyt ei voida. Toivottavasti teillä asiat selkenee ja ois kiva kuulla kuitenkin mihin päädytte ja ylipäänsä pohdintoja niistä joskus!
Mulla dpo6. Samaan tapaan mä näemmä speksejä tarkkailen, kuin aiemmin, mutta toivo on kyllä hävinnyt. Tarkkailen ikään kuin tavan takia, jäänyt päälle. Yleensä mulla nousee lämpö vielä ylemmäs kuin nyt, vaikka oviksen jälkeen oli toki selkeä nousu 36,4 > 36,7. Mietinkin, että voisko olla sitten niin, että sekin varmaan vaihtelee kierroittain miten keltarauhanen toimii. 🙄 Progesteronihan ton lämmön aina nostaa.. Mielenkiintoista toisaalta, että aloitin Terolutit 3pv sitten, mutta eipä sekään ole lämpöä nostanut, kuten sen "kuuluisi". No, tän enempää en aio tätä pyöritellä. Kai mä silti vielä pelkään, että mussa onkin enemmän vikaa kuin alhainen rautavarasto ja lievä kilpirauhasen epätasapaino.
Kiitos kestosidevinkistä Marsu! Tiputtelijoilta kysyisin, että minkä verran teillä siis tiputtelee? 😬 Mulla tiputtelee niin vähän, että en tartte suojia kuin 1-2 pv ennen menkkoja. Mulla alkaa dpo8- dpo11 välillä niin, että vessassa käynnin yhteydessä jää paperiin veriviiru. Pahenee sitten just ennen menkkoja. Lääkäri sanoikin, että todellista luteaalivaiheen pituutta on sit vähän hankala tietää, vaikka mulla alkaa kyllä sit ihan selkeästi erilainen vuoto dpo13/14.
Aiemmin saatoin joutua käyttämään suojia 10pvääkin, ml.menkat. Kestositeet olis joka tapauksessa mulle varmaan hyvät.
Mullehan se lapsettomuuslääkäri muuten sanoi, että aikaa myöten saattaa mullekin kehittyä kilpirauhasen vajaatoiminta. En tiedä miksi, koska nyt viittaa lievään liikatoimintaan. No, aika näyttää. Huoh, tulipa heti raskas olo näistä hankaluuksista kirjoitellessa.
Rentoa lauantaita kaikille. ❤️
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
wannabemami, on keskimäärin just jotain tollaista. Viimeks luin, että 7kk.
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Täällä tuntuu siltä, että olen pääsemässä yli keskenmenojen pettymyksistä ja yrittäminen jatkuu nyt rennompana. Yritän ajatella asian niin, että meidän kohdalle on sattunut todella huono tuuri. Minä kuitenkin ovuloin, luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä ja kuukautiset säännölliset. Pakko sen on jäädä matkaan jossain vaiheessa!
Nyt 12 päivää keskenmenon alkaneesta vuodosta olen bongannut todella vahvan ovulaation. Enemmän limaa kuin ikinä aikaisemmin ja ovulaatiokivut tuntuvat voimakkailta. Ei minulla aikaisemmin edes ole ollut ovulaatiokipuja. Testiin sain tummemman testiviivan kuin kontrolliviivan. Jospa nyt? Miten muilla on ovulaatiokivut? Onko teillä voimakkaita kipuja? Minulla nuo kivut on ollut muutaman päivän ja eilen tuntui että oli pahin päivä. Kipu tuntui enemmän vasemmalla mutta painottui aikalailla koko alavatsalle. Niin kovaa kipu ei ollut ettäkö olisi ollut tarvetta särkylääkkeelle tai olisi rajoittanut, se vain vihloi ja jomotti.
Kanelipulla kirjoitti:
Täällä tuntuu siltä, että olen pääsemässä yli keskenmenojen pettymyksistä ja yrittäminen jatkuu nyt rennompana. Yritän ajatella asian niin, että meidän kohdalle on sattunut todella huono tuuri. Minä kuitenkin ovuloin, luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä ja kuukautiset säännölliset. Pakko sen on jäädä matkaan jossain vaiheessa!
Nyt 12 päivää keskenmenon alkaneesta vuodosta olen bongannut todella vahvan ovulaation. Enemmän limaa kuin ikinä aikaisemmin ja ovulaatiokivut tuntuvat voimakkailta. Ei minulla aikaisemmin edes ole ollut ovulaatiokipuja. Testiin sain tummemman testiviivan kuin kontrolliviivan. Jospa nyt? Miten muilla on ovulaatiokivut? Onko teillä voimakkaita kipuja? Minulla nuo kivut on ollut muutaman päivän ja eilen tuntui että oli pahin päivä. Kipu tuntui enemmän vasemmalla mutta painottui aikalailla koko alavatsalle. Niin kovaa kipu ei ollut ettäkö olisi ollut tarvetta särkylääkkeelle tai olisi rajoittanut, se vain vihloi ja jomotti.
Olipa ihanan valoisa viesti ❤ toivotaan, että teillä onni kääntyy ja vauvankin saatte!
Minulla on ovulaatiokipuja, mutta niiden perusteella en voi sanoa onko ovulaatio tapahtunut. Lisäksi menkkakivut voi toisinaan olla ihan jäätävät. Ovistestit näyttää mitä sattuu...
PORTLAND voimia ja halaus!! Sun teksti on osaksi kuin omaani.. Meilläkään ei normaaliseksillä vauvaa tehdä, 2-4 krt kuussa ei ihmeitä tee, ja ikää myös 36v👍 Tänään dpo 10 ja ei mitään, yhtään mitään... Kipeeksi tulossa, räkää ja lämpö 37😕
Mahassa ei mitään, rinnoissa ei mitään.. Plääh!! Ei siis olo että olisi tärpännyt. Taidan ensi kierron mennä ilman mitään ovulaatiotestejä.
Mun kilppariarvot oli pielessä, 4ths oli 5,5 joten vajaatoiminnalla mennää ja lääkitys nostettiin nyt joka toinen pv 1 ja joka toinen 1,5.. 4vko päästä uusi verikoe. Sekin kertoo taas tän kierron onnistumisista että ei oo onnistanut. Tätin tuloa odottaen!
No niin, meillä loppui sitten tämä ilo lyhyeen. Kuudenteen viikkoon asti päästiin mutta sitten iskivät aivan kamalat kivut ja hirveän kova verenvuoto ilman mitään muita varoitusmerkkejä ): tällä viikolla ei ollakaan sitten oikein muuta tehty kuin itketty ja klinikalla käydessä itketty vielä vähän lisää siihen pisteeseen asti, että suosittelivat ajan varaamista heidän psykologilleen. Ultran aikana tuli vain pidettyä katse vastapäisessä seinässä, ei vain jotenkin kestänyt katsoa sitä ruutua ja tyhjää kohtua. Seuraavan kerran päästään yrittämään hyvällä lykyllä vasta tammi-helmikuussa, ja ahistaa ihan älyttömästi, että entä jos sitä ei enää toista kertaa onnistukaan, kaksi vuotta kun on jo takana yritystä ja ensimmäinen raskaus päättyi tähän. Tietyllä tavalla tuntuu omassa päässä ylireagoinnilta, että itken näin kovasti pienen alkion perään, mutta siinä vaiheessa kun on viimeisen vuoden aikana menettänyt jo kolme läheistä ihmistä alkaa vähän miettiä, että missä kohtaa menee se yhden ihmisen surun raja... Anteeksi näin masentava viesti, mutta minä jään taas hetkeksi vain seurailemaan teitä muita. Onnea kuitenkin kaikille jatkoon.
Tarrasukkia ja varovaiset onnet Marsulle! :) Ja toivotaan että Introvertikaalinkin tikku tummuisi, mäkin olin näkevinäni haalean viivan!
Mä täällä jo unissanikin stressaan. Näin viime yönä unta, että tiputtelu alkoi ja pelkäsin koko ajan milloin alkaa isompi vuoto. :( Todellisuudessa mitään tiputteluakaan ei ole ollut.
Nyt on labrassa käyty ja maanantaina tulokset. Viime viestissä laitoin päivämäärän seuraavaan labraan väärin, se on siis 13.12. eikä 9.12., vaikka eihän sillä täällä mitään merkitystä olekaan. :D 9.12. on ensimmäinen neuvola.
Esikoinen, LA 7/2020