Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akkuteknologia ei ole juuri edistynyt vuodesta 1991

Vierailija
24.02.2019 |

Jolloin Sony julkisti litiumioniakun. Ei ole keksitty juuri mitään uutta tämän jälkeen. Ainoastaan teknologiaa (energiaa) on kyetty pakkaamaan tiheämmin.

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/energia/akkutekniikka-kehittyy…

Vuosien varrella on kerätty paljon rahaa, ja luvattu uutta, mutta eipä vaan ole näkynyt.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan lakeja on hakala päihittää, vaikka viheruskovaiset kuinka toisin tahtoisivatkin uskoa. 

Vierailija
2/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja lyijyakkuja edelleen autoissa kuten 50 luvulla ja vaan kuoret vaihtuneet ja levyt ohentuneet ja hiukan vain eri pinnoitukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kehitys on melkein yhtä heikkoa kuin Suomen julkisessa terveydenhoidossa. Tuohon akkuteknologiaan on kuitenkin upotettu rahaa ja akkuja tehdään vuodessa hirveän suuria määriä. Kuulostaa että siellä on väärät henkilöt tekemässä tutkimusta ja tuotekehitystä.

Vierailija
4/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sähköautoihin voisi asentaa pistokkeen josta sitä sähköä voisi tankata moottoriin? Tulisiko se liian kalliiksi? Ei tarvitsisi kaikenmaailman akkuja.

Vierailija
5/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fysiikan lakeja on hakala päihittää, vaikka viheruskovaiset kuinka toisin tahtoisivatkin uskoa. 

Ei tässä olla lähelläkään fysiikan lakien rajoja. Ollaan jumitettu väärissä materiaaleissa ja tekniikoissa.

Vierailija
6/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laboratorioissa on kehittynyt kyllä mutta tuotantomittakaava on aina vähän eri asia. Teslan autoissa käytetään jo selvästi uudempaa tekniikka kuin joku vuoden 1991 tekniikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fysiikan lakeja on hakala päihittää, vaikka viheruskovaiset kuinka toisin tahtoisivatkin uskoa. 

Ei tässä olla lähelläkään fysiikan lakien rajoja. Ollaan jumitettu väärissä materiaaleissa ja tekniikoissa.

Kuten? Akkujen kapasiteetissa on kyse energiatiheydestä. Dynamiitti on energiatiheydessään noin 5-10 kertaa litium pariston tasoa. Sitä tehokkaampaa sähkökemiallista akkua tuskin tullaan koskaan kehittämään.

Vierailija
8/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3386905/sahkoautojen-akku-ongelmat-luul…

"Sähköautojen akku ongelmat luultuakin vakavammat, pakkasessa ajomatka putoaa keskimäärin 40 prosentilla."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja lyijyakkuja edelleen autoissa kuten 50 luvulla ja vaan kuoret vaihtuneet ja levyt ohentuneet ja hiukan vain eri pinnoitukset.

Teslassakin lyijyakku? LOL.

Vierailija
10/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat patentit ovat New Englandilla eikä brexitillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja lyijyakkuja edelleen autoissa kuten 50 luvulla ja vaan kuoret vaihtuneet ja levyt ohentuneet ja hiukan vain eri pinnoitukset.

Teslassakin lyijyakku? LOL.

Kyllä, teslassakin on tavallinen 12-voltin "starttiakku".

Vierailija
12/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fysiikan lakeja on hakala päihittää, vaikka viheruskovaiset kuinka toisin tahtoisivatkin uskoa. 

Ei tässä olla lähelläkään fysiikan lakien rajoja. Ollaan jumitettu väärissä materiaaleissa ja tekniikoissa.

Kuten? Akkujen kapasiteetissa on kyse energiatiheydestä. Dynamiitti on energiatiheydessään noin 5-10 kertaa litium pariston tasoa. Sitä tehokkaampaa sähkökemiallista akkua tuskin tullaan koskaan kehittämään.

No, vielähän tuohon dynamiitinkin energiatiheyteen on matkaa. Toisekseen kyse ei ole pelkästään maximi kapasiteetista. Vaan myös esimerkiksi miten akku säilyttää varauksensa ja pystyy luovuttamaan energiaa sekä lataantumaan esimerkiksi äärilämmöissä. Dynamiitti antaa samanlaisen pamauksen vielä 40asteen pakkasessakin kun taas akusta on paras hönkä loppunut jo aikaa sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja lyijyakkuja edelleen autoissa kuten 50 luvulla ja vaan kuoret vaihtuneet ja levyt ohentuneet ja hiukan vain eri pinnoitukset.

Teslassakin lyijyakku? LOL.

New Englandilla on myös auto jalosta hopeasta jolla voi lentää eurooppaan ja tehdä tuhoa jos sota alkaa. Heko heko lollollol.

Vierailija
14/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illuminati iski taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoja lyijyakkuja edelleen autoissa kuten 50 luvulla ja vaan kuoret vaihtuneet ja levyt ohentuneet ja hiukan vain eri pinnoitukset.

Teslassakin lyijyakku? LOL.

Mitäs sillä on väliä onko lyihyakku vai jostakin muusta materiaalista tehty, kun sähköiset ominaisuudet ei paljon eroa. Painoa on toki saatu pois.

Vierailija
16/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata vuotta sitten kisa polttomoottori-akku meni 10-0.

Sadassa vuodessa polttomoottorit ovat kehittyneet paljon enemmän kuin akut.

Vierailija
17/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta järki voittaa, kiimaveto ei vie pitkälle.

Vierailija
18/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mullistavasta akkukeksinnöstä" on kerrottu viikottain yli sata vuotta.

Aika näyttää tuleeko sitä ikinä aikuisten oikeesti.

Vierailija
19/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että tuo hyllyssäni oleva vanha Mobiran NMT-puhelin olisi asiasta eri mieltä, jos vain osaisi puhua.

Vierailija
20/80 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fysiikan lakeja on hakala päihittää, vaikka viheruskovaiset kuinka toisin tahtoisivatkin uskoa. 

Ei tässä olla lähelläkään fysiikan lakien rajoja. Ollaan jumitettu väärissä materiaaleissa ja tekniikoissa.

Kuten? Akkujen kapasiteetissa on kyse energiatiheydestä. Dynamiitti on energiatiheydessään noin 5-10 kertaa litium pariston tasoa. Sitä tehokkaampaa sähkökemiallista akkua tuskin tullaan koskaan kehittämään.

Eipä asiaa voisi yksinkertaisemmin sanoa. Jos joku ei ymmärrä niin ei voi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä