Alkaa Tuntua Joululta
Kommentit (13)
Annaleena: Niinpä... Samaan ansaan mekin ollaan tiputtu monta kertaa :D Vahvistukseksi voisin tosin mainita että V on ainoa lapsi jonka tiedän joka sairastaa sairastumatta.
Perinteensä kullakin, mutta jollain tapaa toivoisin että toi teidän perinne ei kovin pitkäikäiseksi muodostuisi!! Voimia joulunodotukseen ja henkistä jäätelöä pikkupotilaalle joka ei tiedä olevansa potilas=) vai miten se menee...
Vikulle voimia taudin selätykseen. Ei millään pahalla, mutta me ei kyllä aiota ottaa mallia teidän jouluperinteistä. Tai näin siis toivon. Noista marakateistahan ei koskaan tiedä, miten ne keksii joulua juhlista...
KOrvakierteet meidänkin perheessä ovat olleet aika vaiva. Nyt selätettynä. Et ole huono äiti, koska korvakierteinen lapsi ei enää jossain vaiheessa saata reagoida korvakipuun, on jo liian tottunut kai siihen. Tuo paineen tunne voi olla se parhain merkki.
Meidän kanta-asiakkuus Mehiläiseen on päättynyt hetki sitten, alkoi melko tasan 3 vuotta sitten.
Tuo korvakierre on kyllä niin suomalainen vaiva, ehkä se sielläkin alkaa helpottamaan nyt kun pneumokokkirokotus otettiin ohjelmaan.
Täällä keski-euroopassa lapset eivät kärsi ko. vaivasta. Koskaan kuullutkaan että esim. lapsen päiväkotikavereilla olisi korvatulehdus.
Pikaista paranemista sinne!
Ihana kuulla että muillakin menee sairastelu ohi, eikä tarvitse potea (kamalan) huonoa omaatuntoa asiasta!
En ole tiennytkään että se on pohjoismaiden ongelma? Aika mielenkiintoista, varsinkin kun täällä on joillain (kuten Isännän suvulla) taipumusta periä vaiva esim. tiukempien korvakäytävien muodossa. Varmasti ilmastollakin on huima vaikutus sairauden esiintyvyyteen, mutta silti mielenkiintoista! Onko sielläpäin missä sinä asustelet sitten joitain muita aluetyypillisiä lasten sairauksia, vai ovatko muksut suomalaisiin verrattuna kokonaisvaltaisesti terveempiä?
Mielenkiintoista todella!
En menisi väittämään , että lapset ovat täällä terveempiä. Nuhaa ja yskää tuntuu olevan kaikilla. Tuo yskä on muuten itselle aika uusikin asia, en sitä lapsena koskaan sairastanut itse. Luulen että ilmansaasteetkin vaikuttaa. Keuhkoputkentulehduksia on varmasti paljon.
Ilmasto on täällä talvisin hyvinkin kylmä, kostean kylmä joka menee luihin saakka. Minun on täällä usein kylmempi kuin Suomessa, jossa sää on kuivan kylmää. Eikä ehkä niin otollinen bakteereille?
Niin ja olen todellakin vakuuttunut siitä että tuo pneumokokkirokotus on se vastaus juuri korvatulehduksiin. Tosin ei minulla ole mitään tieteellisiä todisteita, kokemus vain 15 vuoden ajalta täällä vrt. Suomessa asuviin kavereiden lapsiin :)
Voi ei, meillä tuntuu tuo nenä vuotavan enemmän tai vähemmän kyllä koko talven, niin 3kk vauvalla kuin 2,5-vuotiaallakin. Tosin molemmat on nyt käytetty turhaan lääkärillä. Ja siis turhaan ilman lainausmerkkejä. :) En kyllä kovin paljoa luottaisi tuohon pneumokokkirokotteeseenkaan, kun esikoinen sai sen ja päiväkodin alettua viime syksynä kärsimme kolmen kuukauden aikana viidestä korvatulehduksesta, minkä jälkeen laitettiin putket tammikuussa. Luojan kiitos ne on keksitty, sen jälkeen ei ole korvatulehduksia ollut! Kovasti paranemisia sinne, kuulostaa aika hurjalta!
Sonja09: Meillä taitaa olla myös ensimmäinen tulehdus putkien jälkeen, mikä on melkoisen hieno saavutus kun niitä kerran tammi-huhtikuu välissä oli 5...
Sari: Sinänsä on toki mahdollista että V:kin on saanut pneumokokkirokotteen. Olemme mukana rokotetutkimuksessa jossa mukelo saa joko sen tai hepatiittirokotteen. Ensi vuoden jälkeen paljastuu kumman meidän pikkukaveri sai :)
Pikaista paranemista Vikulle! Nyt mulla alko omatunto kolkuttamaan. Pikku L on kaivellut korviaan jo hetken ja nenäkin on vuotanut toista viikkoa.. Kuumetta ei ole. Hitto! No jos poika ei huuda se tuskin on kipeä?!