Miksi en laihdu vaikka syön alle kulutuksen?
En syö ollenkaan karkkeja enkä limuja vaan tavallista ruokaa vain ja aamupalaksi ruisleipää, alkoakaan en juuri käytä. Lasken kaloreita ja niitä tulee noin 1500 kilokaloria vuorokaudessa, nettilaskurit antoivat minun painoiselle kulutusmääräksi noin 2300 kilokaloria. Eli kaiken järjen mukaan minun pitäisi laihtui näillä syöntimäärillä. Kilpirauhasongelmia ei ole. Miksi en laihdu? Mitä en ole ottanut huomioon sellaista, joka voisi estää painon putoamisen?
Kommentit (196)
Ei millään laskurilla tai mittarilla voi kulutustaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
ei se paino putoakkaan yhdessä päivässä.
Mutta jos olet ollut tuolla kuurilla jo kuukausia,niin istten teet jotain väärin.
Suurin osa arvioi syödyt määrät väärin,eli ei siinä laskurit auta.
Kuusi viikkoa olen ollut. En arvioi määriä väärin, kun laitan itse kaikki ruoat tai syön eineksiä niin näen pakkauksista kalorimäärät ja ne on helppo laskea. En siis käy missään lounasravintolassa tms jossa ei tietäisi paljonko kaloreita syö. Ja ylipainoa on siis 10 kiloa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei millään laskurilla tai mittarilla voi kulutustaan tietää.
No ei tarkkaan tietenkään ja tottakai se vaihtelee vähän päivästäkin toiseen, mutta kyllä sen suunnilleen näkee noista laskureista niin, että tuo 1500 kilokaloria on selvästi alle kulutuksen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos olet ollut tuolla kuurilla jo kuukausia,niin istten teet jotain väärin.
Kuusi viikkoa olen ollut. En arvioi määriä väärin, kun laitan itse kaikki ruoat tai syön eineksiä niin näen pakkauksista kalorimäärät ja ne on helppo laskea. En siis käy missään lounasravintolassa tms jossa ei tietäisi paljonko kaloreita syö. Ja ylipainoa on siis 10 kiloa. Ap
Syöt eineksia ja tavallinen ruoka = 70-luvun kotiruoka? :D
Vierailija kirjoitti:
Määrittele tavallinen ruoka?
Vaikka lisukesalaatti ja kanapihvi tai lihapullia ja perunaa tai uunilohta ja riisiä tai vaikka sushia. Tarkoitin tavallisella ruoalla ns. oikeaa ruokaa eli ei herkkuja kuten pullaa, jätskiä ja sipiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino tuli 6 viikossa? Palataan asiaan vuoden päästä.
Nuo laskurit eivät anna tarkkaa kulutusta. Ne ovat arvioita ja saattaa olla ettet oikeasti kuluta kuin 1500-1700kcal jos et kerta laihdu.
Toisekseen se laihtuminen ei tapahdu hetkessä, kannattaa ainakin pari kuukautta odotella, jolloin rupeaa tuloksia näkymään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä söit eilen?
Aamupalaksi kaksi ruisleipää margariinillä ja kahdella ohuella juustosiivulla ja maitokahvia. Välipalaksi omenan ja lasin maitoa. Päivälliseksi isohko kanan rintafilee, tomaattia ja noin desi riisiä. Ap
Kuusi viikkoa on aika lyhyt aika ja ne nettilaskurithan on vaan viitteellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ikä, liikunta ja lepo?
Ikä 41, liikunta päivittäiset kävelylenkit ja siivoamisesta ym. tuleva arkiliikunta ja lepo huono kun kärsin unettomuudesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Syödä voi myös liian vähän.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele tavallinen ruoka?
Vaikka lisukesalaatti ja kanapihvi tai lihapullia ja perunaa tai uunilohta ja riisiä tai vaikka sushia. Tarkoitin tavallisella ruoalla ns. oikeaa ruokaa eli ei herkkuja kuten pullaa, jätskiä ja sipiä.
Lisukesalaatti?
Oikeaa ruokaa on kasvikset, liha, kala, muna ja kana. Kaikki muu on turhaa.
Aamupalaksi kaurapuuro, luonnonjogurttia marjoilla ja kaikki turhakkeet pois eli leipä.
Välipalaksi pähkinöitä, siemeniä, jne
Lisää lihasmassaa salilla, se kuluttaa levossakin enemmän kuin läski.
Sama ongelma minulla. Ainoa toimivaksi havaittu keino laihtua oli jättää ateriointi kokonaan pois, mutta silloin painoa lähti jo vaarallisen nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä, liikunta ja lepo?
Ikä 41, liikunta päivittäiset kävelylenkit ja siivoamisesta ym. tuleva arkiliikunta ja lepo huono kun kärsin unettomuudesta. Ap
Eli liian vähäinen uni ylläpitää kehon stressitilaa ja myös ikä hidastaa sitä aineenvaihduntaa.