Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1761/6611 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippurinen, me venailtiin ekaa plussaa lähes vuosi. Kun se lopulta tuli, suhtauduttiin tosi varovasti eikä kerrottu juur kenellekään. Käytiin varhaisultrassa rv6, jossa kaikki oli hyvin, joten uskallettiin kertoa molempien vanhemmille mm. Kunnes kaksi päivää ultran jälkeen meni kesken. Kyllähän sitä hetkeksi murentui täydellisesti.

Pidettiin yksi kierto väliä ja seuraavasta tärppäsi heti, ehkä kroppa oli yhden kokeilun jälkeen valmiimpi. Koko ajan on pelko läsnä ja vieläkin välillä vessassa käydessä pelkää, tuleeko verta yms. Kaikki on kuitenkin mennyt hyvin, pelosta huolimatta yrittänyt myös nauttia ja tehdä hankintoja. Tällä viikolla (rv17) pieni on alkanut potkimaan ja möyryämään, ja kyllähän tässä sydän pakahtuu❤

1762/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, toki lausumani yltiöpositiivisuudesta perustui muuhunkin, mutten viitsinyt täällä vauvakuume-palstalla ot-aiheesta enempiä kirjoitella. Ihmissuhteet on välillä vaikeita, kaikenlaista sinäkin olet joutunut kokemaan.😢❤

Munkin puolesta tervetuloa uusille!🤗

Mä kerroin miehelle tosi pitkään oviksista ja vain kerran miehelle tuli paineita, mutta päivänä, kun hänellä oli huonot yöunet takana ja voimakas väsy. Olen silti tässä vähennellyt kertomista, mutta ihan ok tämä sujuu näinkin. Luulen, että kun aika vain kuluu eikä mitään tapahdu, asiat muuttuu rutiinomaisemmiksi, kaikkeen tottuu, niin ei itsellekään tunnu enää niin isolta asialta. Sekin tosin helpotti, kun lapsettomuuslääkäri sanoi, että joka 2.päivä riittää. No, moni asia ollut vaikuttamassa.

Pingu, Komppaan muita tossa asiassa, että anna mennä vaan! 😍 Yhtälailla sulla on oikeus haluta ja toivoa ja yrittää. ❤

Mä sainkin yllättäen jo papan tulokset, kaikki kunnossa sen osilta ja hpv negatiivinen. Päätin sitten myös tilata jenkeistä asti niitä alakerralle oikeita maitohappobakteereita - niitä, kun ei jostain syystä Suomesta saa. Josko pääsisin eroon toistuvasta bv:stäkin vihdoin. Muutenkin nuo nimenomaiset maitohappobakteerit tekee alakerran olosuhteista raskaudelle suotuisammat. Parin viikon päästä tulevat, en malta melkein odottaa. Kp9 täällä, huomenna testaan ekan kerran näkyisikö jo estrogeenin nousua.

Rentoa perjantaita kaikille ja plussaonnea ennen kaikkea!

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1763/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuttura muuten, toi, että sun mies on ladannut Flo:n ja seurailee sun kiertoa on TODELLA IHANA JUTTU. 😄😍😍😍 Oot tosi onnekas! Tuli mullekin tosi hyvä mieli tosta, vaikkei edes tunneta.😄

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1764/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu kirjoitti:

Kiitos ihan tosi paljon kaikille ihanista kommenteista ylipainoon liittyen!

Itsevarmuuden puute ja häpeä lihomisesta aiheuttavat tällaista pohdintaa ja ahdistusta. Paino on aina ollut minulle ongelma, en todellakaan ole mikään siro vaan vankkarakenteinen. Teininä olin siellä anoreksian partaalla, kun olin koko lapsuuteni kuunnellut sitä saarnaa siitä, että painan liikaa. Kukaan ei edes ihmetellyt, kun lakkasin syömästä ja laihduin kasvuaikana valtavasti. Mutta tämän taustan takia en uskalla lähteä mihinkään näännytysdiettiin, koska se menee helposti överiksi. Syömishäiriö on viimeinen asia, jonka haluan.

Olen siis reilusti ylipainoinen, niin bmin kuin ulkomuodonkin puolesta tällä hetkellä. Olen kuitenkin terve, aktiivinen, syön terveellisesti ja monipuolisesti(suurimman osan ajasta). Ehkä annan itselleni armoa ja annan itseni haaveilla ihan kuin olisin kuka vaan. ☺️

Sä OLET ihankuin kuka vain! Kukaan ei ole toista parempi tai ansaitse enemmän kuin se kenellä vaaka saattaa näyttää isompaa lukemaa. Onnea vauva haaveeseen! ❤️

Sitä kyllä joutuu välillä ihmettelee ihmisten tökeryyttä ja ihan omien ystävien tapaa kommentoida. Ite oon saanu kuulla ihan kaikki "lopeta stressaaminen" "jos stressaa ei voi tulla raskaaksi" "nomut sithän kaikki noi hoidot on ihan turhia jos kummassakaan ei oo vikaa" "ite tulin raskaaks kun oli elämässä oikea hetki" "kyl se sielt viel tulee". Ihan kaikki pahimmat on kuultu ja tällä hetkellä on vähän yksinäinen olo kun ystäväpiiri (ne kenelle kertonut) on niin eri pallolla kun ite. Yks jopa ehdotti ATERIANKORVIKKEITA kun tuskailin että tullut painoa vähän. Oon normaalipainoinen noin niinku muutenkin. Tuntuu todella ikävältä tollanen. Onneks on myös ihania ihmisiä ympärillä❤️

Odotuksen odotuksen kestämättömyys vol1000000. Eilen illalla tuli todella paha olo, lämpö on ollu n. 37 nyt monta päivää ja mahaa kiristää... En kestä jos vaan kuvittelen taas 😫

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

1765/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies tosiaan ollut innoissaan ja tukena koko "projektin" ajan, nyt jäänyt vähän hiljaisemmaksi kun yrittää olla toivomatta liikoja (ja samalla stressaamasta minua). On itse laskenut kiertoa ja ovulaation ajankohtaa.

Itsellä tullut parin viime vuoden aikana lääkityksestä yms johtuen n. 10kg ylipainoa, mutta en ota siitä niin stressiä lapsensaannin suhteen (muuten kyllä harmittaa, olen ollut aina tosi hoikka ja nyt kun on painoa tullut riippumatta omista tekemisistä niin kroppa ei tunnu yhtään tutulta). Ystäväni vaimo raskautui vaikka ylipainoa on reippaasti, enkä pidä sitä muutenkaan esteenä.

Ja tuohon mitä muut saattaa ajatella: ajatelkaa ennemmin näin: kaupoissa, apteekeissa jne käy päivittäin satoja, ellei tuhansia asiakkaita. Esim sille kassatyöntekijälle olet vain yksi muiden joukosta, tuskin edes muistaa mitä piippailee päivät pitkät kassakoneeseen. Ei siinä niin ehdi pohtia sen syvällisemmin toisten juttuja, voi olla että kassaneidillä on ihan omat murheet mielessä. Ja jos sattuukin katsomaan tarkemmin, niin mitä sitten. Se on vain sen ihmisen hetkellinen päähänpisto ja mietintä, hän ei kuitenkaan tunne sinua tai taustojasi.

Tsemppiä ja voimia kaikille <3 olette ihania ja hienoja naisia.

Ja voi Marsu1987: ihanaa aikaa teillä <3

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21

1766/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuttura kirjoitti:

Oviksen metsästys päättyi kahteen vahvaan viivaan ovistestissä 🙂 olo on iloinen.

Tuolla aiemmin keskusteltiin miehelle puhumisesta niin ehkä meidän tilannetta kuvaa parhaiten se, että mies on ladannut itselleen flo:n, josta seurailee kiertoani 😂 hän siis kestää minulta kaikki hössötykset ja ovistestitkin tulkittiin yhdessä. Tämä on kuitenkin yhteinen juttu ja meidän salainen projektimme. Emme halunneet ulkopuolista painetta esim perheiltämme, sillä ihmisten innostuttua he saattavat luoda niitä huomaamattaan. Siksi on tärkeää, että teemme tiimityötä 😄

Eikäää vähän kiva 😂 ihana mies ku on noin täysillä mukana!

Kyllä ois ihanaa ku omaki mies ois vähän enempi innoissaan, mut uskon nyt että on ihan normaalia miehen käytöstä tämäkin kun niin paljon kuullut samaa muiden kokemuksista. Uskon että se pohjimmiltaan kyllä haluaa sen lapsen yhtä lailla ku minäki.

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

1767/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu tuosta ylipainosta minäkin olen samaa mieltä mitä muutkin täällä ollu, jos tunnet itsesi terveeksi niin silloinhan ei ole mitään hätää. Tunnen monta hyvinkin isokokoista ihmistä jotka ovat elämänsä kunnossa ja kaikki terveysarvot kohdillaan ym. ei se ylipaino aina kerro mitään. Ja varsinkin jos sulla on syömishäiriö ollut ja siihen taipumusta niin jättäisin kyllä suuremmat laihduttelut jo senki takia.

Valmistaudu kuitenki neuvolatätien suoruuteen, olen kuullut monen monta tarinaa missä loukkaannuttu juuri siellä kuulemista neuvoista tms.

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

1768/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kirjoitti:

Villahuivi, mä en malta odottaa että teet testin!! ja ihailen sun pitkää pinnaa ettet oo "sortunut" jo testaamaan!

Mustikkainen, se on monen pettymyksen opettama tulos. Se, ettei sorru testailemaan turhia. Juuri tänä aamuna sanoin miehelle, kun vielä peiton alla makoiltiin ja pitkästä aikaa yhdessä heräiltiin, että tekisi niinnpaljon mieli testata vaan se on turhaa, koska tällä viikolla negatiivinen testi voi ensi viikolla ollanpositiivinen. Turhaa pettyisin tällä viikolla. Tosin, laskin päiviä, ja vasta keskiviikkona on 25pv ovulaatiosta, ja jos vauva on alkunsa saanut, sen pienen sydän lyö vasta loppuviikosta ensimmäisiä lyöntejä. Eli siksikään en panikoi. Sillon se viimeistään on varma positiivinen... mutta kärsimätön olen! Varsinkin kun kroppa alkaa jo kehitt oireita, mistä ei voi sanoa onko ne kovan toivomisen tulosta vaiko oikeadti vauvasta johtuvaa.

Tsemppiä sinulle! Toivottavasti saadaan molemmat plussa tästä kierrosta 🤰🏻🥰

Ihanaa viikonloppua kaikille! Aion nauttia vapaapäivästäni ostamalla itselleni kukkia 💐 ja leivoksen 🧁

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1769/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Mustikkainen kirjoitti:

Villahuivi, mä en malta odottaa että teet testin!! ja ihailen sun pitkää pinnaa ettet oo "sortunut" jo testaamaan!

Mustikkainen, se on monen pettymyksen opettama tulos. Se, ettei sorru testailemaan turhia. Juuri tänä aamuna sanoin miehelle, kun vielä peiton alla makoiltiin ja pitkästä aikaa yhdessä heräiltiin, että tekisi niinnpaljon mieli testata vaan se on turhaa, koska tällä viikolla negatiivinen testi voi ensi viikolla ollanpositiivinen. Turhaa pettyisin tällä viikolla. Tosin, laskin päiviä, ja vasta keskiviikkona on 25pv ovulaatiosta, ja jos vauva on alkunsa saanut, sen pienen sydän lyö vasta loppuviikosta ensimmäisiä lyöntejä. Eli siksikään en panikoi. Sillon se viimeistään on varma positiivinen... mutta kärsimätön olen! Varsinkin kun kroppa alkaa jo kehitt oireita, mistä ei voi sanoa onko ne kovan toivomisen tulosta vaiko oikeadti vauvasta johtuvaa.

Tsemppiä sinulle! Toivottavasti saadaan molemmat plussa tästä kierrosta 🤰🏻🥰

Ihanaa viikonloppua kaikille! Aion nauttia vapaapäivästäni ostamalla itselleni kukkia 💐 ja leivoksen 🧁

Olipas piristävä sekä rauhoittava viesti, sait välitettyä seesteinen fiiliksen tännekkin puolelle. Ihanaa vapaata! ☀️🥰

Täällä tänään kp25, nännit huutaa hoosiannaa mutta niinhän ne on aiemminkin tehneet. Tosin viime kiertoa muistellen se alkoi heti ovulaation jälkeen, sitten se katosi ja palasi super lievänä ja katosi kokonaan 🤨 Nyt ne kipeytyi eilen ja voimistuneet jatkuvasti. Flunssaa tekee myös taas , väsyttävä olo ja kurkku hellänä. Lämmöt koholla tämän vuoksi varmaan, mutta onneksi nyt töitä edessä niin ajatukset saa taas kropan tarkkailusta muualle.

Huomenna on muuten karkauspäivä 😉

1770/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustelidae kirjoitti:

meillä mies tosiaan ollut innoissaan ja tukena koko "projektin" ajan, nyt jäänyt vähän hiljaisemmaksi kun yrittää olla toivomatta liikoja (ja samalla stressaamasta minua). On itse laskenut kiertoa ja ovulaation ajankohtaa.

Itsellä tullut parin viime vuoden aikana lääkityksestä yms johtuen n. 10kg ylipainoa, mutta en ota siitä niin stressiä lapsensaannin suhteen (muuten kyllä harmittaa, olen ollut aina tosi hoikka ja nyt kun on painoa tullut riippumatta omista tekemisistä niin kroppa ei tunnu yhtään tutulta). Ystäväni vaimo raskautui vaikka ylipainoa on reippaasti, enkä pidä sitä muutenkaan esteenä.

Ja tuohon mitä muut saattaa ajatella: ajatelkaa ennemmin näin: kaupoissa, apteekeissa jne käy päivittäin satoja, ellei tuhansia asiakkaita. Esim sille kassatyöntekijälle olet vain yksi muiden joukosta, tuskin edes muistaa mitä piippailee päivät pitkät kassakoneeseen. Ei siinä niin ehdi pohtia sen syvällisemmin toisten juttuja, voi olla että kassaneidillä on ihan omat murheet mielessä. Ja jos sattuukin katsomaan tarkemmin, niin mitä sitten. Se on vain sen ihmisen hetkellinen päähänpisto ja mietintä, hän ei kuitenkaan tunne sinua tai taustojasi.

Tsemppiä ja voimia kaikille <3 olette ihania ja hienoja naisia.

Ja voi Marsu1987: ihanaa aikaa teillä <3

Mustelidae, tsemppiä sinnekin!♥️

Mulla myös nousi painoa 15kg johtuen kahdesta päällekkäisestä pitkästä antibioottikuurista. Vatsan tasapaino järkkyi ja tosiaan jo lyhyessä ajassa nousi rutkasti kiloja. Vatsa todella oli huonossa kunnossa melkein kaksi vuotta. Tankkasin tämän ajan maitohappobakteereja ja vihdoin tuntuu siltä, että vatsan bakteeritasapaino olisi nyt vihdoin saavutettu😊 Vatsa siis voi hyvin jälleen.

Tähtitaivas☆

1771/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan minun toiveet vain niin korkealla, että kroppa keksii oireita... aamusta asti oksettanut. Syön 1h välein jotain ha silti on nälkä ja matala vs sen takia. Huoh. Ostin kaupasta herkän raskaustestinkin, kohta tietää koko kylä 🤦🏻‍♀️ arvelim että pyhä aamuna uskaltaisin sillä testata...

1772/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Onkohan minun toiveet vain niin korkealla, että kroppa keksii oireita... aamusta asti oksettanut. Syön 1h välein jotain ha silti on nälkä ja matala vs sen takia. Huoh. Ostin kaupasta herkän raskaustestinkin, kohta tietää koko kylä 🤦🏻‍♀️ arvelim että pyhä aamuna uskaltaisin sillä testata...

Mitenkäs kauan sitte se terolutti kuuri loppu?🤔 Mulle teki raskaus oireet, paha olo, turvotus, itku herkkyys, pissalla ravaaminen yms.. ja meni vähän yli viikko ennen ku vuoto alkoi..

Toivottavasti sinun oireet on nyt merkki plussasta 🤰♥️ ei kai apteekin henkilökunta saa puhua pitkin kyliä mitä sieltä kukakin ostaa 😱 jos siellä semmosta on niin valitusta kyseisen apteekin esimiehille!!

30v endo toiveissa eka

1773/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Toivottavasti oireet olisi raskauden aiheuttamia, pidän peukkuja ja toivottavasti plussa tulisi testiin 🥰❤️👍🏻

Tuo on vähän ikävä pienissä paikkakunnissa jos ei ole itsepalvelukassaa olemassa ja joku näkee että raskaustesti ostetaan niin kaikki tietää 🙈 Netistähän saisi anonyymisti tilattua? Raskauskeijulta tosi nopea toimitus ainakin.

Itse jouduin sairasvuoteelle, lämmöt 36,8 - 37 ja ihan tosi väsynyt olo. Kropasta kaikki mehut lähteneet ja lähinnä nukkunut tässä. Kurkkukipu ja tukkoinen olo muuten. Normilämpö kun 35,8-36 ollut tässä mitä mittaillut niin tuollainen lämmönnousu heti tuntuu. Että näin sitten täällä 🤒

1774/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovisplussa....mies tilattu paikalle😀 Jospa sit tällä kertaa!!🤪💖👍

Kp14.....

Tähtitaivas☆

1775/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissi90 kirjoitti:

Mitenkäs kauan sitte se terolutti kuuri loppu?🤔 Mulle teki raskaus oireet, paha olo, turvotus, itku herkkyys, pissalla ravaaminen yms.. ja meni vähän yli viikko ennen ku vuoto alkoi..

Toivottavasti sinun oireet on nyt merkki plussasta 🤰♥️ ei kai apteekin henkilökunta saa puhua pitkin kyliä mitä sieltä kukakin ostaa 😱 jos siellä semmosta on niin valitusta kyseisen apteekin esimiehille!!

Ei meillä ole edes apteekki niin lähellä, että sinne kannattaisi mennä 🤭 ihan kylän pikkukaupasta ostin enkä ymmärrä miksi siellä edes testejä on, kun olen kylän ainut synnytysikäinen. (Ja vissiin se on iso uutinen, jos plussa tulee, kun kaupantäti kyseli kaikenlaisia 😅) Tästä isommalle kylälle, jossa käyn töissä ja on kauppa ja apteekki ja kirkko, on sitten puolen tunnin matka.

Ovulaatio oli 16.2., Terolut loppui 18.2. koska otin 1 ylimääräisen tabletin eli pian pari viikkoa sitten... jotenkin tuntuu, että kaikki tähdet ja muut aurinkokunnan osat oli kohdillaan, kun ovis saatiin niin hyvin hyödynnettyä. Jos negaa tulee, varmaan murenee puolimaailmaa...

1776/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissi90 kirjoitti:

[ei kai apteekin henkilökunta saa puhua pitkin kyliä mitä sieltä kukakin ostaa 😱 jos siellä semmosta on niin valitusta kyseisen apteekin esimiehille!!

Sissi90, ei varmasti saa, mutta kerran itseäkin jäi vähän vaivaamaan se asia täällä pikkukylässä.

Koko kylän tuntema farmaseutti sättii siitä, ettei saisi ottaa lääkärin määräämiä lääkkeitä. Tämä farmaseutti ei ole selvästi asukkaiden suosiossa ja monet jopa välttelevät siksi kylän ainoata apteekkia. Itsekään en sinne enää mene, sillä lähikylissä on parempaa asiakaspalvelua😊

En luottaisi, vaikka pitäisi.

Tähtitaivas☆

1777/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilahuivi, täällä pikkukylässä myös ja tosiaan raskaustestien osto kaupasta on hirmu hämmentävää, etenkin, kun näitä on tullut ostettua parin vuoden ajan joka kuussa!🤪🤪🤪 Viiskymppinen tässä hakee testejä koko ajan ja sit vuoroin ovulaatiotestejä!🙃

Kerran kassatäti meni niin sekaisin, että kaikki ostokset oli väärin laskutettu ja jouduin seisomaan kassalla tuijotettavana puolen tuntia🤪 Ostokset oli sitten hyvitetty ja uudestaan maksettu, mutta kaupan ulkopuolella huomasin, että ne oli silti väärin, kun tutkin kuitin. Että raskaustestien piikkiin!!🤪😅(?)

Tähtitaivas☆

1778/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yleensä tosiaan tilaan netistä. Nyt vain ei ollut yhtään herkkää testiä, ainutta normitestiä en kehtaa pyhänä vielä tuhlata. Joten vaihtoehdot oli vähissä, kun oireet alkaa voimistua. Onnesta mies on tukena, kun aaun onni vaihtui kyyneliin. Tuntuu kaikki stressi ja huoli harteilla, pelko raskaudesta ja toisaalta pelko siitä ettei olekaan raskaana. Jotenkin ajatukset alkaneet pyöriä kehää. Aina 9len ollut tunteellinen mutta en kyllä itkuherkkä ikinä. Jospa tämä menisi stressin ja siitä johtuvan väsymyksen piikkiin. Illalla pääsee saunaan ja saunan jälkeen hankeen pyörimään ennen loppulöylyjä. Rakastan kotiamme, kun meillä ei ole muuta kuin metsä ja taivas naapureina. ❤

Jospa tämä menisi joutuin, iltaja huominen päivä. Kyllä sitten pyhänä uskaltaa testata herkällä, jos oireet on yhä tämmöset...

Vierailija
1779/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia kirjoitti:

Pingu tuosta ylipainosta minäkin olen samaa mieltä mitä muutkin täällä ollu, jos tunnet itsesi terveeksi niin silloinhan ei ole mitään hätää. Tunnen monta hyvinkin isokokoista ihmistä jotka ovat elämänsä kunnossa ja kaikki terveysarvot kohdillaan ym. ei se ylipaino aina kerro mitään. Ja varsinkin jos sulla on syömishäiriö ollut ja siihen taipumusta niin jättäisin kyllä suuremmat laihduttelut jo senki takia.

Valmistaudu kuitenki neuvolatätien suoruuteen, olen kuullut monen monta tarinaa missä loukkaannuttu juuri siellä kuulemista neuvoista tms.

Paremmalla mielellä yrittämistä jatkan. ☺️ Neuvolaan toivon sensitiivistä hoitajaa. Ymmärrän, että heidän tehtävänsä on kertoa riskeistä suoraan ja antaa ohjeita, mutta toivon, että jos ja kun joskus sinne asti päästään, saan kuitenkin ihmisarvoista ja kunnioittavaa kohtelua.

Epäilen, että tunsin juuri ovisnippailua alavatsalla, mutta ovisvuotoa ei kyllä ole.. 🧐Kp14 Tallettelut kuitenkin hyvällä mallilla.

Meillä on seksin määrä lisääntynyt paljon tämän yrittämisen myötä, kun on sovittu, että pyritään parin päivän välein mahdollisen ovulaation aikaan harrastamaan ”lapsentekoseksiä” 😅 Aiemmin seksimme oli harventunut jopa kerran parissa viikossa tahtiin, joka on itselle paljon vähemmän, kuin toivoisin. Nautin siis tästä ”ylimääräisestä” kivasta.

Tuntuuko teistä muuten koskaan turhalta harrastaa seksiä ovulaation jälkeen? Itselleni tulee välillä hassu ajatus, että eihän sitä seksiä nyt tarvitse, kun ovulaatio meni jo (vaikka siis lähtökohtaisesti olen se halukkaampi ja teen aloitteet ja tykkään seksistä). Jotenkin myös ajattelen seksistä eri tavalla sen mukaan, voiko se johtaa raskauteen vai ei. Se on vähän hassua.

1780/6611 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu. Annan sinulle kaikella rakkaudella yhden neuvon: jos pelkäät neuvolantätiä ja sen suhtautumista ylipainoon, kun menet ensimmäiselle käynnille, ota puolisosi mukaan. Pyydä häntä puuttumaan keskusteluun jos saat syytteleviä tai muutoin epäasiallista kohtelua. Olet yhtä tärkeä, yhtä arvokas kuin kukatahansa meistä! Sinulla ja puolisollasi on oikeus haaveilla vauvasta ja saada vauva, ihan samalla tavalla kuin muillakin. Ehkä joitakin asioita tarkkaillaan enemmän, esim raskausdiabeteksen riski on suurempi, mutta asiallisuus ja empaattisuus on silti ne työkalut, joilla odottavat vanhemmat pitäisi kohdata. Tsemppiä, toivon koko sydämestäni että teille oma vauva siunataan ❤

Tuohon seksiasiaan. Kyllä ne ajatukset muuttuu ovulaation jälkeen. Tässä kierrossa alkukierto meni vähn pakonomaisemmin, ovulaation kohdalla meillä oli leikkimielisyyttäkin ja romantiikkaa, mutta nyt pitkästi ovulaation jälkeen haluan nauttia vain rakkaudesta ja rakastelusta, mutta välttämättä himot ei kanna riittävästi. Siispä vain köllötellään ja halitaan, haeaan läheisyyttä ja ollaan enemmän "yhdessä" kuin aktiivisen seksin aikana. Meillä on suht säännöllisesti seksiä, 2-3pv välein, tässä kierrossa on myt ollut myös pidempiä taukoja ja oviksen aikana joka päivä. Meillä minä oon yllättäen se aktiivisempi, mutta nautin myös "vapaapäivistä" kun oma kroppa niin vaatii.

Mutta alkukierrossa aina on se ajatus että jos tästä kerrasta alkaisikin raskaus... ja se sama toistuu aina oviksen ohi, loppukierto menee sitten vain fiilisten mukaan.