Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1801/6611 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustelidae, pahoittelut kp1 ja uutta putkeen!!💕

Tähtitaivas☆

1802/6611 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltotähti kirjoitti:

Minulla tänään Dpo 11 ja tein aamulla varhaisen raskaustestin. Olen vähän hämmentynyt, näenkö omia vai onko tuo hailakka viiva tuossa vieressä? Onko se vain viivan paikka vai voisiko olla plussa? Oireet viittaavat kyllä vahvasti menkkojen alkamiseen. Ensi viikon tiistaina pitäisi olla kp1.

Näettekö te mitään? Onko edes syytä luottaa noihin halpistesteihin.

Kiiltotähti, kumpa olisi sitä💕💕💕

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1803/6611 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista.. Itse olen aika vahvasti sitä mieltä, että nega se on nyt kun alku ihmettely ohi, nii haalea viiva kuitenkin on . Teen joka tapauksessa ma aamulla uuden testin.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

29v/32v
Ensimmäinen toiveissa.
Endometrioosi taustalla.
Plussa 8.4.2020 (yk5)
LA 12/20

1804/6611 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corianderher lämmin halaus täältäkin ❤️😔

Tsemppiä myös uuteen kiertoon Mustelidae ❤️👍🏻

Kiiltotähti sanoisin nega, koska samalla sain itse noita viivanpaikkoja ja jopa olevinaan näin vähän väriä, mutta toki TOIVON että tuo sinulle vahvistuu 🥰 Joten vahvistuvaa viivaa sinulle sinne ❤️❤️

1805/6611 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltotähti, mulla oli ihan samanlainen heikko viiva varhaisessa vaiheessa! Nyt viiva on jo ihan selkeä ja kuukautiset neljä päivää myöhässä 🥰

Mitään kummoisia oireita ei ole ollut.

En oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. En uskalla iloita, kun tuntuu että tässä on vielä niin paljon epävarmuutta. Lähinnä iloitsen siitä, että nyt tiedetään että plussaaminen on ylipäätään mahdollista! Miehellekin kerroin asiasta tyyliin ”näyttää et oon just nyt raskaana, mutta en varmaan kauaa.” 🙈

33/33, 1. yritetty 08/19 lähtien, km 03/20

1806/6611 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corianderher oon pahoillani, voimia sinne.

Täällä kp 7. Milloinhan olisi järkeä alkaa ovista tikuttaa. Mulla siis kp27 normaalisti. Joskus heittää päivän suuntaan tai toiseen.

+40v., 4 lasta, iltatähti haaveissa. Yk5.

1807/6611 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kääääk! Jännittää niiiiiiin paljon! Täällä on päivä mennyt etovaa oloa niellen, jännitys kuplii ja tuntuu että mahassa on noin miljoona perhosta. Hieman pisteleviä kipuja ollut, pelottaa että kaikesta huolimatta menkat alkaa 😬 tämä on niin kamalaa kun pelkää ja jännittää ja kuitenkin onnellisena odottaa sitä plussaa...

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1808/6611 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille! Täälläpä on ollut keskustelua. Yritin ottaa kiinni kaikkien kuulumisia :) Lupaavia oireita ja haamuja. Toivon niin kovasti Villahuivi, että oireesi täsmäisi raskauteen ja tämä olisi teidän kiertonne! Tsemppiä :) 

Ajattelin tulla kertomaan hieman kuulumisia :) Oireistakin oli kyselyä ja ajattelin jakaa omani.

Täällä nyt viikko plussasta ja kp 29/26 asti viiva on ollut tasavahva kontrolliviivan kanssa. Täytynee siis uskoa, että kyllä se raskaus lienee aikuisten oikeasti saanut kuin saanutkin alkunsa. Ainakin HCG-arvot on koholla, joten jotakin siellä tapahtunee! Alkushokki alkaa olla ohi ja olo tasoittuneempi. Kovin on silti vaikea uskoa, että tämä olisi oikeasti nyt tässä. Yritän kuitenkin nyt asennoitua siihen, että lapsi on tuloillaan ja loka-marraskuun vaihteessa meillä olisi oma pieni lapsonen <3 Oireet on olleet kovin maltillisia, joten siksikin vaikea käsittää kunnolla koko tätä asiaa. Rinnat on ne jotka eniten ilmoittelee itsestään. Ovat ihan turvonneet, arat, kipuilevat. Suonet näkyy selkeämmin ja nännit on hieman isommat ja jatkuvasti koholla. Liian kireät topit painaa ja kiristää. Ala-vatsa on aika ajoin turvonnut, mutta esimerkiksi tänään taas normaalimpi ja näyttää jopa, että olisin laihtunut. Syöminen on haastavaa kun mitään ei tee mieli ja jotkut ruoat aiheuttava kuvotusta. Minusta on ekaa kertaa elämässäni tullut nirso! Nyt lisänä on tullut huimaus ja ajoittainen palelu. Näin kuumaverisenä se tuntuu oudolta. Sellainen sisäinen palelu. Muuten olo on suht normaali ja vaikea välillä muistaakin, että ainiin! Tässähän oli jotain mitä muistaa :D En tajunnut esim, että kombuchaa ei suositella raskaana oleville ja se jäi sitten juomatta. Happea saan myös paremmin! Eron huomaa selkeästi esim lenkillä.

Kerroin aiemmin täällä myös mitä tein eri tavalla tässä kierrossa ja yksi minkä mainitsin oli melatoniinin syönti iltaisin. Muistin kuitenkin, että yrityksen alkuaikoina kävin keskustelun siitä farmaseutin kanssa. Hän oli itse myös raskaana. Hän sanoi, että varmuutta siitä, että melatoniini EI aiheuttaisi haittaa alkiolle/sikiölle ei ole. Joten hän suositteli, että melatoniinia ei raskauden aikana käytettäisi. Luin myös samaa nyt kun tässä pohtinut mitä uskaltaa ja mitä ei suuhunsa laittaa. Joten en ainakaan itse ole uskaltanut melatoniinia enää plussan jälkeen käyttää.

Kaikille pikaista plussaa ja tsemppiä odotukseen! <3

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

1809/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi elämää ja aututtaa... Vapise maailmankaikkeus, minä olen palannut ja ensimmäiset kevätkylvöt hoideltu 🙈

Tietysti odottelen nyt kierron palautumista, että pääsen bongailemaan ovista mutta siien asti meinataan ottaa ilo irti tästä hetkestä ja nauttia 💕

Villahuivi, miltäs siellä näyttää 🙏❤️

1810/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan mainitsin tilanneeni raskauskeijusta FSH-testin, joka käytännössä mittaa onko vaihdevuodet alkaneet. En kyllä tiedä onko se asia oikeasti yhdestä hormonista kiinni... No kuitenkin, se testi on samanlainen liuska niin kuin vaikka ovis- tai raskaustesti. Kaksi viivaa tarkoittaa positiivista eli että FSH on noussut ja vaihdevuodet on alkaneet. Yksi viiva tarkoittaa negatiivista. Testi tehdään kierron kolmantena päivänä, ja tänään heti aamulla tein sen pelonsekaisin tuntein. Tosiaan 1.5 v ilman ainoatakaan plussaa, niin mietin että tässäkö löytyy sille selitys. Koskaan en ole negatiivista näin paljoa toivonut, ja huh sentään, negatiivinen tulos tuli. Mutta en tosiaan tiedä, onko vaihdevuosien alkaminen luettavissa yhdellä kuuden euron netistä tilatulla testillä, mutta ainakin sain tästä taas vähän toivoa!

Kyllä kävin tuossa loppukierrosta taas niin syvissä vesissä, että tuntui mahdottomalta sieltä nousta. Olin tosi kamala puoliso ja aiheutin riitoja ja ihan turhaa skismaa suhteeseen. Mutta tässä sitä taas ollaan: kp3 ja toivoa täynnä! TÄMÄ voi olla se kaiken muuttava kierto! 

1811/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Puhdastakin puhtaampi NEGATIIVINEN.

1812/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Äitykkä-77 kirjoitti:

Voi ei, lohdutuksen halaus täältä! Oon joka päivä käyny näitä lukemassa vaikka päätin että yritän antaa pääkopalle vähän taukoa tästä odotuksen odotuksesta, tosi huonolla menestyksellä... Eikä ne testit vaan välttämättä näytä näin aikasin mitään, ehkä toinen testi vaan muutaman päivän päästä..? Ihan super paljon tsemppiä sinne ❤️

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

1813/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikutus kirjoitti:

Voi ei, lohdutuksen halaus täältä! Oon joka päivä käyny näitä lukemassa vaikka päätin että yritän antaa pääkopalle vähän taukoa tästä odotuksen odotuksesta, tosi huonolla menestyksellä... Eikä ne testit vaan välttämättä näytä näin aikasin mitään, ehkä toinen testi vaan muutaman päivän päästä..? Ihan super paljon tsemppiä sinne ❤️

Kiitos. Ilta meni stressatessa, pelätessä, itkiessä. Mies yritti lohduttaa. Aamu on mennyt oksennellessa, itkiessä ja ihmetellessä miksi oireita aina vaan on, vaikka järki sanoo ettei raskaus ala helposti. Silti aina vain uudelleen ja uudelleen oireilee kierto toisensa perään. Miksi ei vain opi edellisestä negasta? Kun ei vain toivoisi näin kovasti. 😭 pelkäsin testaamista ensimmäistä kertaa elämässäni. Pelkäsin plussaa ja pelkäsin negaa. Jotenkin tuntuu, että jos se positiiviseksi muuttuisi, olisi siinä haalea viiva edes ollut. Nyt ei mitään. Kuitenkin kp39/dpo14 tänään.

Voisiko joku kertoa, missä on se nappi, josta tämän vauvatoiveen saa pois päältä. Juuri nyt kaipaisin taukoa tästä.

1814/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Äitykkä-77 kirjoitti:

Voi ei!!! Tulin heti aamusta tänne kattomaan kun olin niin varma sun puolesta! 😞

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

1815/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, minäkin niin toivoin että olisit saanut plussan tänään Villahuivi. 😢 Lämmin halaus! ❤️

33/33, 1. yritetty 08/19 lähtien, km 03/20

1816/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Vihdoin sain luettua kaikki viestit, paljon onnea plussista ja tsemppiä muille! Voi ei Villahuivi, jännitin niin sun puolesta että tästä viimeiseltä sivulta olis löytynyt kuva sun plussatestistä. ☹️ Tsemppiä! ❤️ Ei kai vielä mahdotonta ole että olisi silti tärpännyt kun ei menkkoja näy, mutta ymmärrän kyllä että nyt masentaa...

Mulla oli viime kierron lopulla ekaa kertaa lupaava oloisia oireita, tännekin silloin kirjoittelin, mm kierto 2 pv pidempi kuin yleensä, ja tipuin kyllä kovaa alas kun sitten yöllä ennen kp 29/26 vuoto alkoi... En ole nyt täälläkään juuri sen jälkeen pariin viikkoo käynyt, nyt tosiaan sain lueskeltua kaikki saapuneet viestit. Meillä menossa siis yk5, ovis oli tikunja flon mukaan ke, talletukset ti ja to. Uskoisin että tänään on siis dpo4, jännitys vasta aluillaan mutta viime kerran jälkeen yritän latoa jäitä hattuun ihan kilokaupalla...

Tuli menkkojen aikana taas olo että pitää keskittyä johonkin muuhun, terveys ja liikunta päätyi kohteeksi. Täällä ylipainosta on ollut juttua, ei sen kyllä pitäisi vaikuttaa miten henkilöön suhtaudutaan. Itse olen aina ollut suht hoikka, nyt muutaman vuoden sisällä on tullut kymmenisen kiloa ylimääräistä, joista haluaisin eroon. Viime vuonna ennen yrityksen alkua ajattelin vielä että pudottaisi kilot ensin ja sitten voidaan aloittaa yritys, mutta kuume voitti ennen. Nyt olen miettinyt että josko tässä ottaisi kuntokuuria ja katsoisi mitä söisi, näkee sitten pieneneekö vatsakumpu vai alkaako kasvaa muusta syystä kuin ruuasta. 😄

Kiva idea tuo plussanneiden oma ketju, toivotaan että mahd pian päästään kaikki sinne! 😊

Uusille tervetuloa munkin puolesta, Juulia meillä taitaa olla aika samat lähtökohdat iän puolesta ja ensimmäinen täälläkin toiveissa. 🙂

Jokunen sivu sitten repeilin Äitykkä77 ilmaukselle huvipuiston öljypohjan vuotamisesta, ihan loistavia kiertoilmaisuja sulla😂😂

Jaksamista kaikille, onneksi kevät on ovella ja valo alkaa taas voittaa!

1817/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Pikutus kirjoitti:

Kiitos. Ilta meni stressatessa, pelätessä, itkiessä. Mies yritti lohduttaa. Aamu on mennyt oksennellessa, itkiessä ja ihmetellessä miksi oireita aina vaan on, vaikka järki sanoo ettei raskaus ala helposti. Silti aina vain uudelleen ja uudelleen oireilee kierto toisensa perään. Miksi ei vain opi edellisestä negasta? Kun ei vain toivoisi näin kovasti. 😭 pelkäsin testaamista ensimmäistä kertaa elämässäni. Pelkäsin plussaa ja pelkäsin negaa. Jotenkin tuntuu, että jos se positiiviseksi muuttuisi, olisi siinä haalea viiva edes ollut. Nyt ei mitään. Kuitenkin kp39/dpo14 tänään.

Voisiko joku kertoa, missä on se nappi, josta tämän vauvatoiveen saa pois päältä. Juuri nyt kaipaisin taukoa tästä.

Sama täällä! Miettinyt että oisko jo aika kohta mennä juttelee johonkin ulkopuoliselle ammattilaiselle, niin pitkään tätä yritystä on jo takana ja sen myötä pettymyksiä. Limbo mikä ei tunnu vaan loppuvan ja jokaisen kierron ja nyt hedelmöityshoitojen myötä mennään vaan lähemmäs keinojen loppumista. On tää kyllä raskas tie, luulis että niinkin luonnollinen asia kun lisääntyminen ei ois näin vaikeeta, mutta ompahan vaan kuitenkin. Mä myötäelän täällä sun päiviä, ei siihen pettymykseen vaan totu, tuntuu todella pahalta joka kerta.

Mut jos sulla kuitenkin vahvat oireet niin voithan vielä tehdä toisen testin muutaman päivän päästä. Mulla esikoisen kohdalla raskaustesti 1 oli negatiivinen vaikka menkat oli yli viikon myöhässä (silloinkin oli tosi säännöllinen kierto), vasta kun oli toisetkin menkat tulematta niin testi 2 oli positiivinen. Eikä yhtään mitään oireita ollut.

Koita vaikka tehdä tänään vaan semmosia asioita mistä sulle tulee hyvä olo, vaikka luonnonkeskellä kököttämistä tai mikä se sulle onkaan. Tai sit joskus pitää vaan saada itkee ja huutaakkin ja rypeä hetki ennenkuin jaksaa taas nousta. Voimaa ❤️

32v (34v), yritetty 12/2017 asti, selittämätön lapsettomuus. Yksi lapsi aiemmasta suhteesta. OI/inseminaatio yk3.

1818/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, täällä ikäviäkin uutisia 😔 paljon voimia corianderher❤

Meillä piti olla tämä yritys tuleejosontullakseenyritys, mutta kuitenkin sorruin nyt ovulaatiotesteihin. Näyttääkö tämä testi teistä jo plussalta? Itse kuitenkin arvioin oviksen olevan vasta joskus ensi viikon puolivälin paikkeilla.

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

1819/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, hirveän surullista. 😢 Kyllä olisi jo teidän aika! Kovasti voimia. ❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1820/6611 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos koska harmittaa toisen puolesta ja kovasti 😔 Villahuivi halauksia ja voimia pettymyksen läpikäymiseen ❤️