Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1501/6611 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katti76 kirjoitti:

Juttelin gynen kanssa ovulaatioista. Hän kertoi ettei kaikki munasolut ole hedelmöittymiskelpoisia kaikissa kierroissa eli väliin mahtuu heikompiakin. Siksi siis vuodenkaan yritys ei ole lopunperin pitkä.

Vaikka ovis tapahtuisi ei munasolu välttämättä siinä kierrossa olekaan hyvälaatuinen. Monimutkaista.

Mä olen myös huomannut vaihtelua ovulaation kestoissa kun olen tikuttanut.

Tuo juuri että meillä jokaisella on huonolaatuisia ja jopa viallisia munasoluja ja esim tuulimunaraskaudessa on kyse siitä että tälläinen viallinen munasolu huonolla onnella onnistuu hedelmöittymään. Ja tuulimunaraskaudet ovat kuulema todella yleisiä. Aiheesta (yleensäkin keskenmenoista) sain kattavan infopläjäyksen Naistenklinikalla viime viikolla, avasi paljon omaa näkemystäkin asioihin.

1502/6611 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mä en tiennytkään tota, että munanjohtimet menee tukkoon lähinnä jos ollut klamydia tai muuta. Mulla ei ole ollut eikä lääkäri sanonut tollaisesta mitään. Mä menin aukkariin, koska lääkäri sanoi sen olevan jo hoitoa, kun tulee huuhdeltua (ja sillä stimuloitua) paikat. Plus että sain mielenrauhan (koska en tiennyt tuota klamydia-jne.juttua). 😬

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1503/6611 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katti76 kirjoitti:

portland kirjoitti:

Heräsin keskipäivällä yövuoronukkumisesta koviin menkkakipuihin ja sieltähän kp1 tulikin rytinällä, kp32:na. Yk15, tässä sitä ollaan.

Päätettiin juuri miehen kanssa, että annetaan nyt tutkimusten ja hoitojen olla ainakin syksyyn asti. Minä en vaan halua juuri nyt enää sorkittavaksi ja mies taas on koko ajan ollut sitä mieltä, että antaa luonnon tehdä tehtävänsä. En enää edes jaksa stressata edes ikääni, vaikka täytänkin loppuvuodesta 37. Seuraava askel olisi ollut aukiolotutkimus, mutta todennäköisyys sille, että röörit olisivat tukossa on vissiin melko pieni. Ei ole ollut sukupuolitauteja (kävin nuorena testeissä), eikä muutenkaan mitään tiedossa olevaa, joka altistaisi tukoksille. Tutkimus maksaisi n 500€ ja se vaan tuntuu liian isolle summalle juuri nyt.

Hormonitasoja kierron eri kohdissa ei olla mitattu, joten se voisi olla yksi "helppo" lisäkeino vielä.

En tiedä. Haluan nyt vaan taukoa tästä projektimaisesta ajattelusta. Haluan keskittyä elämään ja hyvinvointiin, laihtua, syödä paremmin, liikkua enemmän ym. Perusjuttuja. Tottakai kierto on koko ajan ajatuksissa ja tiedossa, että ei lapsitoivoa unohtaa voi, mutta jos tämä pieni schifti ja keskittymisen pieni siirtymä auttaisi tarvittavan määrän.

Koen myös, että minun pitää miettiä mahdollista elämää ilman lasta, minkälaista se olisi, mitä elämältä haluan ja myös että kohtaako mieheni ja minun toiveeni sillä saralla. Meillä on tapaamisesta asti ollut niin selvää, että perhe on tavoite ja otettu se itsestäänselvyytenä että sellainen meillä kohta on. Entä jos sitä perhettä ei tulekaan? Isoja juttuja.

Paljon jaksamista ja energiaa kiertoihinne naiset ❤️.

Minullekin gyne sanoi että on hyvin harvinaista että munatorvet tukkeutuisivat kun ei ole ollut klamydiaa eikä leikkauksia sukupuolielinten alueella sen jälkeen kun viimeksi synnytin. Eli ei varmaan heti kannata siihen tutkimukseen mennä.

Te haluatte kumpikin yhdessä perheen ja se on tärkeää molemmille. Ootko käynyt ultrassa tarkistuttamassa tilanteen? Siitä jo näkee paljon. Se ainakin antaa paljon osviittaa miten sun lisääntymisterveys on nyt. Ja kun näkee itse että kaikki on ok sitä putoaa iso kysymysmerkki harteilta. Mulle tehtiin ultra ja se helpotti oloani kun olen yli 40 niin huoletti tilanne.

Mutta uskon että saatte lapsen vielä. Ehkä just toi mitä sanoit, että keskittyy hyvinvointiin olis hyvä. Ja ettei stressaa. Mä oon huono siinä ite kun stressi meinaa aina jyllätä.

Joo, kaikki perusjutut on tutkittu. Ultrassa ei mitään, AMH hyvä, kilppari ja prolaktiini ok (vaikkakin rajojen tuntumassa), ovuloin joka kuukausi tikutuksen mukaan, kierto säännöllinen, miehen siemenneste osittain jopa erittäin hyvää, minun munasolut hedelmöittyy (olen luovuttanut nuorempana). Mutta jokin palikka ei vaan ole kohdillaan kun ei haamun haamua raskaustestiin ole 14:ään kiertoon tullut.

Jotenkin arvelen itse, että keho tarvitsee tasapainoa ja että herkkyyden takia sen tasapainon saavuttaminen voi olla hankalaa. Voisi jopa vaatia vuorotyön lopettamista (mikä ei pariin vuoteen ole minulle vaihtoehto). Siitäkin on tutkimuksia, että vuorotyö voi hankaloittaa hedelmöittymistä kun sirkadiaanirytmi menee sekaisin ja siten tietyt hormonitkin.

Olkoon tämä toka yritysvuosi nyt sit hyvinvoinnin ja tasapainon vuosi.

Kaneli78, olen kuullut tuotakin, että röörien rassaaminen voisi auttaa vaikkei ongelmaa niissä sinänsä ole, mutta katsotaan. Jospa vähän myöhemmin keväällä jos inspis käy, 🙂.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

1504/6611 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn kans kuumeilijoihin! :) Esikoinen on syntynyt 2017 ja vihdoin on toiselle annettu yhdessä lupa tulla, yksin olen kuumeillut jo paljon pidempään... Nyt heti YK 1 (myöhässä aloitettu eli ei edes oikeita mahkuja) jälkeen tuntunut haamupotkuja dpo 4-5, kummallinen on tää ihmismieli kun jotain niin kovasti toivoo.

Paljon tsemppiä kaikille, yritän ajan kanssa perehtyä. <3

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

1505/6611 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä itkua väännän tämän kivun kanssa. Turhauttaa olla kipeä. Turhauttaa kaikki! Menkkojen pitäisi alkaa oviksen perusteella vasta kuun vaihteessa, mutta koko ajan menkkamaisemmaksi menee tämä kipu mahassa. Ja pahempaa kuin aikoihin koko kipu. Terolut loppu eilen (otin yhden ylimääräisen ennen kuin lääkärin vastaus tuli) ja ovis tosiaan oli su-ma välisenä yönä. Nyt syön progesteronia homeopaattisena valmisteena, saapa nähdä mitö aiheuttaa. Mutta niin on itkuinen olo tämän kivun kanssa että huolettaa. Ei minun menkat näin kipeät ole, vaikka kivun takia olen tajuntanikin menettänyt monesti. 😭

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1506/6611 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Täällä itkua väännän tämän kivun kanssa. Turhauttaa olla kipeä. Turhauttaa kaikki! Menkkojen pitäisi alkaa oviksen perusteella vasta kuun vaihteessa, mutta koko ajan menkkamaisemmaksi menee tämä kipu mahassa. Ja pahempaa kuin aikoihin koko kipu. Terolut loppu eilen (otin yhden ylimääräisen ennen kuin lääkärin vastaus tuli) ja ovis tosiaan oli su-ma välisenä yönä. Nyt syön progesteronia homeopaattisena valmisteena, saapa nähdä mitö aiheuttaa. Mutta niin on itkuinen olo tämän kivun kanssa että huolettaa. Ei minun menkat näin kipeät ole, vaikka kivun takia olen tajuntanikin menettänyt monesti. 😭

Mä söin viimesen terolutin viime torstaina, ja oli todella paha olo, ajattelin että nyt alkaa niin hirveet menkat et varmasti kuolen niihin. Ja sit ei tapahtunut mitään 🙄 oireet vaan hiipuu, nyt pahoinvointi on aaltoilevaa ja vaan ajoittaista 🤔 r testi negaa, ainaki maanantaina.. kuvittelin et tää kierto ois ollu äkkiä ohi 😩

Auttaako perus särkylääkkeet? Kauratyyny/lämpöpullo mahan päälle? Ja yritä rentouttaa lantionpohja lihakset, mulla joskus niin pahat kivut et makaan kuumassa suihkussa niin pitkään ku tulee lämmintä vettä. Voin kuvitella miltä susta tuntuu, tsemppiä!! ♥️

30v endo toiveissa eka

1507/6611 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissi90, no tänään on otettu maksimimäärä panadolia ja buranaa, lisäksi saunassakin kävin vain lämmön takia. Kauratyyny ei auta, pahentaa vain vaikka lämpö muuten on hyväski. Odotan josko kuuma kaakao saa unen tulemaan...

1508/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kääntyi tilanne kemialliseksi 😭 dpo 12 selvä viiva, siitä lähti haalistumaan ja nyt dpo 14 nega 😔 Nyt siis vaan odottelen menkkoja alkavaksi.

Otin tietoisen riskin tässä aikaisin testaamisessa, sillä minulle oli tärkeää tietää että ovulaatio ja hedelmöittyminen on mahdollista ja siltä osin kroppa toimii. Jatkossa yritän kyllä malttaa testaamisen vasta siihen jos menkat on myöhässä, niin välttyy tältä pettymykseltä 😔

1509/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessssss!!! Omanapa: Menkat alkoi!!! Tai jokin tuhruvuoto jessss, kerranki niiiin onnellinen että alkoivat. Kp 78 katkesi 😊 Äitykkä-77 mulla meni noin 4-5 viikkoa ennekuin testi näytti negaa eli hitaasti laski mulla ainakin raskaushormonitasot nolliin. Villahuivin kivut ei kyllä kuulosta mukavalta kun ei lääkkeet eikä poppaskonstit tehoa, jaksamisia😬 Kivaa päivää kaikille! Mää lähen flunssan kourissa töihin, mutta silti hymyssä suin ☺️

1510/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis halauksia sinulle ❤️

Omanapa... Juuri pois päivystyksestä. Uudet Cytotecit mukana kun ei vaan kohtu suostu tyhjenemään 😪

1511/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis, ompa harmi! Muta jotain hyvääkin kyllä aikaisessa testauksessa, nyt tiedät että voit raskautua ❤ toivotaan tärppiä sinulle ja pysyvää sellaista!! Tsemppiä ja halauksia ❤

Äitykkä, kuulostaa rankalle. Etkö kaavinyaan halunnut/päässyt? Tuntuu pahalle sinun puolesta. Voimia surutyöhön ja ihan tähän hetkeenkin, jospa se tyhjentyminen alkaisi kunnolla. ❤

Kerttu-Inkeri, kyllähän menkoistakin saa iloita! Elleitule menkkoja, ei ole hormonitoiminta kunnossa ja ellei hormonit toimi, ei tule vauvoja. Eli menkathan on vain hyvä asia. Täällä paistaa aurinko, toivottavasti sielläkin! 😊

Omanapa: kivut vähän vähentyneet. Olo kuitenkin jotenkin tositosi jännittynyt kun pelkää että ne menkat kuitenläkin alkaa. Vaikka järkikin sanoo, ettei vielä pitäisi alkaa jos ovis on tapahtunut vasta muutama pv sitten.. no, ei auta kui katsella ja odotella. Ehkä hyväkin, kun on viikon työputki ilman vapaita, ei ehdi oloaan tarkkailemaan koko ajan.

Ihanan aurinkoinen ilma, pakkastakin reilummasti. Nyt ulos lenkille. Mukavaa päivää jokaiselle! 🌞

1512/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, kaavinta olisi ollut vaihtoehto tässä kohtaa. Lääkärin kanssa asiaa pohdittiin monelta kantilta.

Ultrassa kuitenkin näkyi että kohdun seinämissä ei mitään kiinni vaan hyytymät ja raskausroippeet irrallisia, joten lääkäri sanoi suoraan että tässä kohtaa olisi riski lähteä mekaanisesti tyhjentämään. Koska kohdun seinämät ovat kuin tunteja huoneenlämmössä ollut voi, pehmeä ja ohut, niin riski siihen että instrumentti puhkaisee kohdun on melkoinen. Vaihtoehtona olisi myös ollut jäädä odottamaan että luonnostaan poistuvat, koska tavaraa ei ihan älyttömästi ole, mutta koska siinä taas infektioriski niin päädyttiin lääkkeisiin. Ja toki kaavinta olisi edessä ollut jos olisin kokenut ettei henkinen puoli kestä tätä.

Monesti kuulee moitteita julkisenpuolen terveydenhuollosta, mutta kyllä itselle on nytkin osunut aivan ihanat ja empaattiset lääkärit ja kätilöt. Asiat on selvitetty juurtajaksain ja tänäänkin ultraruudusta lääkäri näytti ja selitti kaiken niin että varmasti tajusin mikä tilanne on. Oikeasti on tunne että olen hyvissä käsissä ja että minua hoidetaan minuna eikä yhtenä palana kokonaisuutta.

Eniten varmaan harmittaa se ettei keho ymmärrä tässä tilanteessa toimia ja tyhjentyä vaan tarvitsee kaiken mahdollisen avun, ja no sanoinkin jo vastaanotolla ääneen että malttamattomana toki odotan että normiarki palaisi ja pääsisimme edes oikeasti kuumeilemaan. Mutta kyllä tässä reissussa on taas muistunut mieleen millainen ihme lapsen saaminen oikeasti on, ja miten moni asia voi mennä pieleen heti hedelmöityshetkeltä lähtien, puhumattakaan solujen jakautumisen hetkillä tai pitkin matkaa. Ja kuten tämäkin lääkäri sanoi että esim Bulevardilla tehdään päivittäin useita ultria ja joka päivälle sattuu muutamia tuulimunia/keskeytyneitä raskauksia... Eli lapsen syntymä ja syliinsaaminen on todella taivaanlahja.

1513/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77, ompas nyt rankkaa....tsemppiä!♥️

Tähtitaivas☆

1514/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki pitkästä aikaa (joskus yli 20 sivua sitten täällä ollut)! Paljon onnea plussista ja tsemppiä yrittäville <3 Toivottavasti teidän kaikkien ongelmat väistyisivät pienen tieltä, olen niitä täällä sivussa lukenut <3

Vähän omaa napaa: Meillä tuli nyt viimein se potku eteenpäin tämän projektin kanssa! Sisko miehensä kanssa ilmoitti tulevasta elokuisesta lapsesta, joka sitten aiheutti vakavaa keskustelua meidänkin taloudessa perheestä. Tultiin lopputulokseen, että lapsi saa tulla ens vuoden puolella, eli tässä nyt siis ehkäistään vielä 3kk, sen jälkeen viimein lähtee yrittäminen käyntiin! En siis varmaan tule vielä hetkeen olemaan mitenkään erityisen aktiivinen täällä, ennenkuin homma varsinaisesti lähtee kunnolla käyntiin. Luen kuitenkin teidän kuulumiset. Ja toivottavasti siinä kohtaa kun meillä vasta yritys alkaa niin tänne olisi suurissa määrin tullut plussia <3

1515/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis kirjoitti:

Täällä kääntyi tilanne kemialliseksi 😭 dpo 12 selvä viiva, siitä lähti haalistumaan ja nyt dpo 14 nega 😔 Nyt siis vaan odottelen menkkoja alkavaksi.

Otin tietoisen riskin tässä aikaisin testaamisessa, sillä minulle oli tärkeää tietää että ovulaatio ja hedelmöittyminen on mahdollista ja siltä osin kroppa toimii. Jatkossa yritän kyllä malttaa testaamisen vasta siihen jos menkat on myöhässä, niin välttyy tältä pettymykseltä 😔

Voi ei, tsemppiä. Sama huoli mulla, vaikka kuinka olen mukamas päättänyt, että kyllä tämä tästä. Useimmiten ei tämä tästä, on päällimmäinen ajatus. Testaan uudestaan huomenna / ylihuomenna ja jännittelen, että mikä kohtalo tällä aikaisin testatulla on.

Suurensuuri halaus sinne siulle.

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

1516/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiin aivan, positiivinen ovulaatiotestiko ei välttämättä kerro sitä että munajohtimet olisivat auki?

1517/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä, kylläpä ne ammattilaiset osaavat arvioida kaavinnan ja lääkkeellisen riskit ja hyödyt. Ihana,että olet saanut hoitohenkilöstöstä sympaattisen avun! Tärkeä osa hoitoa, että tulee kohdatuksi ihmisenä ❤ paljon voimia ja plussatuulta seuraavaan kiertoon. Ihailen sinua, monen lapsen äitiä. Se oli minunkin haaveeni, mutta kunhan edes yhden saisin...

Täällä valkovuoto kastelee housut, mahakipu hieman hellittänyt ja pärjännytkin tämän päivän ilman lääkkeitä. Hätähousuna tarkistelin jo, milloin vauva syntyisi, jos raskaana tästä kierrosta olisin. Sinne oman synttäripäivän tietämille sijoittuu la, joten entistä isommin toivon että nyt on tärpännyt! 🥰

Sain uutisia. Ystävän vauva kuollut kohtuun ja toinen ystävä saa vauvan elokuussa. Hyvin monia tunteita herätti nämä uutiset. Etenkin tämä yllätysraskaus, kun ystävä on sanonut että he ei enempää lapsia tehe. (He on nimenomaa tehneet lapset, kun raskaus on aina alkanut yk1). Nyt ihmettelen tätä yllätystä, lähinnä siksi etteivät he osaa oikein olla vanhempia edellisillekään lapsille, että miten he nyt luulevat pärjäävänsä. Sos tätit käyneet heillä ko vuosia. Tuntuu epäreilulle.

1518/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh miten surullisia juttuja. Voimia Viuhkelis ja Äitykkä-77.

Doggo, ei kerro. Positiivinen ovistesti ei myöskään kerro irtoaako munasolu lopulta eli tapahtuuko ovis loppuun asti.

Tuli itselle hölmö olo, kun valitin menkkojen odottelusta, kun paljon kurjempiakin juttuja täälläkin nähdysti tapahtuu. Kai oma sietokyky on rajalla, kun on ollut niin paljon vastoinkäymisiä, niin sitten ei jaksa enää pienempiäkään. Yritän silti taas asenteen muutosta. Nyt dpo13 ja ihan hurjat kivut ollut tänään. Ens viikolla papa-koe. Menkat taitanee alkaa sitä ennen, vaikka kystakin nyt kyllä mielessä noiden kyljessä asti tuntuvien kipujen takia.

Voimia ja tsemppiä kaikille. ❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1519/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä sopimuspaperit tehty irtisanomisesta ja saan täyden palkan saan vielä 5kk ajan, ilman työvelvoitetta. Valtava kiitos liiton lakimiehille!♥️

Hän pelasti elämäni💖

En muista, että kukaan olisi puolustanut minua aikoihin, joten tämä tuntuu jopa epätodelliselta😇 Kiitos maailmankaikkeus💖

Nyt sitten lähden uutta kohti ja etenkin lepäämään ensitilassa liiallisen pitkän uupumisen vuoksi😊

Ainakin olen onnellinen ja huomaan olevani selväjärkinen nyt lähes ekaa kertaa sitten kolmeen vuoteen😇♥️

OLEN ONNELLINEN!🤩

Kp 3

Tähtitaivas☆

1520/6611 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Tuli itselle hölmö olo, kun valitin menkkojen odottelusta, kun paljon kurjempiakin juttuja täälläkin nähdysti tapahtuu. Kai oma sietokyky on rajalla, kun on ollut niin paljon vastoinkäymisiä, niin sitten ei jaksa enää pienempiäkään. Yritän silti taas asenteen muutosta. Nyt dpo13 ja ihan hurjat kivut ollut tänään. Ens viikolla papa-koe. Menkat taitanee alkaa sitä ennen, vaikka kystakin nyt kyllä mielessä noiden kyljessä asti tuntuvien kipujen takia.

Voimia ja tsemppiä kaikille. ❤

Jokaisellaoma elämäntilanne. Tokihan toisen tarina voi suhteuttaa omia ajatuksia ja tunteita eri mittakaavaan, ja jopa muuttaa ajattelua. Silti, jokaisen tunteet ja tarpeet ovat yhtä oikeita. Myös niiden menkkojen odottelu ja plussan jännittäminen. Tai vaikka uuden elämänvaiheen aloitus, kuten Tähdellä.

Tässä palstassa parasta on juuri ryhmän tuki ja turva, se että uskaltaa sanoa ja ajatella ääneen. Itselle tästä on siksi tullut tärkeä, että huomaan ettei mies kykene ymmärtämään naisen sielunelämää täysin, ja tämä vauvatoivekin on enemmän minun omaa. Koen että täällä uskallan sanoa ääneen pelon ja toiveen, ja molempien kohdalla muut tukevat, surevat ja iloitsevat. Kiitos siitä jokaiselle ❤

Täällä iltaa kohden taas vatsa kipeytyy. Itkettää. Pelottaa ihan hirveästi että menkat alkaakin ihan just, vaikka niin vahvat ovisoireet ja onnistuttiin tallettelussakin ilman stressiä. Ja varsinkin nyt tuon ystävän vauvauutinen ei tullut mitenkään hyvään saumaan... jospa mekin saatais alkutalvesta oma pikkuinen 🥰❤