Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

841/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi testi tänä aamulla aamupissasta ja alempi äsken(pari tuntia edellisen käynnin jälkeen)

842/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkis88, kyllä sieltä haaleat viivat näkyy ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
843/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkis88, kaksi viivaa näkyy kyllä, varovaiset onnittelut!!💖💖💖

Tähtitaivas☆

844/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp53;Terolut, päivä nro 9. Järkyttävät kivut vasemmassa munasarjassa! Itkuine olo. Jpsåa tämä raas tästä iloksi muuttuu....

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

845/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkis88, kyllä näkyy viiva! Toivottavasti vahvistuu!!!

Täällä kp 12. Ei oireita oikein ole ollut mihinkään suuntaan. Jotain nippailua alavatsalla ollut tänään ja eilen mutta musta tuntuu että nykyään kuvittelen vaan kaiken. Jotenkin ihan eri fiiliksellä tässä kierrossa. Pyritään tallettelemaan 2-3 krt/vko, josko tuo riittäisi. Harmittaa vaan jos kierto venyy taas pitkäksi ja ei osukaan puuhailut kohilleen otolliseen aikaan. Vuorotyötä tehdään molemmat ja joskus saattaa mennä muutamakin päivä kun ei edes nähdä! Tietää vaan että toinen on ollut kotona kun tavarat on siirtyneet.

En osannut kuvitellakaan että otan tästä jotenkin näin ison työmaan itselleni. En koskaan osannut ajatella että minusta tulee näin kova "yrittäjä" ja lapsenkaipuu on kasvanut tässä yrityksen edetessä hirveästi.

Kiitos kaikille tän palstan kirjoittelijoille, on ollut ihana lukea kaikkien pohdintoja, niin ala kuin ylämäkiä ja varsinkin se vertaistuki, mitä kaikki tarjoaa, on korvaamatonta.

Mahtavia naisia!

N 31v. M 33v. Esikoinen haaveissa. Ehkäisyrengas lopetettu 10/19.

846/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaiset onnittelut sukkis sekä muut plussanneet ❤️

Täällä kp24/28-30(riippuen jos kierto normi) ja rinnat sekä varsinkin nännit olleet jo useamman päivän kivuliaammat. Alavatsassa on tuntemuksia ja kaikki oireet voi viitata tuleviin kuukautisiinkin. Toki toivon, että olisi raskaus. Erikoisin oire justiin nivusissa "suonenvedot" ajoittain. Ei oo ennen ollut sellaista vaivaa. Kamala vauvakuume toki voi kehitellä kropalle omiansa. Vielä muutama piinapäivä ennen testiä, kunhan ne menkat ei nyt vaan alkaisi🙈🥰

Tsempit myös kaikille omiin tilanteisiinsa ✨💪🏻❤️

ja tammikuu on kyllä usean plussan jo tuonut tänne, toivottavasti vielä lisää tulee paljon sekä pienet matkassa🥰❤️

847/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Kiitos samoin. 😍❤️Tuohan on hyvä, että miehelläsi ei niitä siemennesteestä löytynyt! Ei ole tietoa mistä ne on mun miehelle tulleet. Voivat tulla jopa sellaisesta, että mies saa kovan iskun "alakertaansa". Muita syitä oli mm.tulehdukset esim.eturauhasen tms. Toi 88% tarkoittaa käytännössä sitä, että miehen siemennesteestä on 88% vasta-aineen peitossa, mikäli oikein käsitin. Luojan kiitos siis, että miehellä siemenneste priimaa ja siittiöitä paljon. 12% silti tosi vähän, mutta huonomminkin vois olla. Monilla on vaikkapa 96% tai jopa 100%. Silloin ei enää ole luomuraskaudesta toivoa. Viimeisin, mitä luin, oli helpottava tietoineen sinänsä, että jossain tutkimuksessa ainakin spekuloitiin, että useasti harrastettu seksi voisi myös vähentää vasta-aineita. Mutta tiedäpä noista sitten.

Kaneli78, meillä ei tosiaan löytynyt, mutta itse pidetään vasta-aineita ns. syyllisenä, ettei luomusti onnistu, koska vasta-aineitahan kehittyy autoimmuuneissa aina elimistöön.

Ollaan tosin saatu r-testiin "haamuja/haaleita viivoja", että hedelmöitys kuitenkin voi tapahtua luomustikin🤔

Mutta voiko vasta-aineet vaikuttaa jotenkin alkion kiinnittymisen? Entä voiko joissakin siittiöissä itsessään olla vasta-aineita?

Inseminaatiohoidossahan sperma pestään ja vasta-aineiden lisäksi ns. huonot siittiöt käsittääkseni huuhdotaan myös pois, eikö(?) Sehän tavallaan parantaa mahdollisuuksia myös, mikäli huonoja siittiöitä ei ole mukana😊

Tähtitaivas☆

848/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiBi kirjoitti:

Nyt vaan siis nokka kohti uutta ovista ja loppukierrosta hormonit taas peliin. Yk 12 - minà olen valmis. Hah.

Plussatuulia kaikille!

SIBI, pikaista plussaa!!💖

Sinulla on asenne kohdillaan💜👍

Tähtitaivas☆

849/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille ja onnittelut plussanneille!

Olen palstaa aktiivisesti jo noin puolen vuoden ajan seurannut (silloin päätimme jättää ehkäisyn pois käytöstä). Kiitos kaikille tästä mielenkiintoisesta palstasta, sitä on ollut ilo seurata vaikka itse en olekaan tänne kirjoitellut. 😊

Nyt tosiaan tuli toistamiseen tässä yrityksen aikana kovin pitkä kierto. Normaalisti minulla on hyvin säännöllinen kierto 29 päivää ja mielestäni tunnistan myös ovulaation melko hyvin, joten en tikkuttele yms. Tässä kierrossa tallennettiin oletettuna ovulaatiopäivänä sekä sitä ennen säännöllisesti. Ennen menkkoja alkavalla viikolla olisikohan ollut kp 26-28 tuli reilusti limaa ihan niin että luulin jo menkkojen alkavan. Kp 28 tein testin koska minulla oli juhlat illalla ja puhdas nega se oli. Mutta menkkoja ei edelleenkään kuulu eikä näy. Vkl oli tosiaan sellaisia tuntemuksia et kyllä ne nyt alkavat mutta viime päivinä ei mitään. Tällä hetkellä menossa kp 37. Nyt en ole testannut koska mietin jos minulla kuitenkin oli ovulaatoo tuolloin kp 26-28 aikaan ja ne alkavat noin viikon päästä. Miehellekään en ole uskaltanut mitään sanoa jos jo toistamiseen on tällainen pitkä kierto. Tämä odottaminen on vaan niin piinallista.

Pahoittelut pitkästä tekstistä 😄

29 | yk 5 | esikoinen toiveissa

850/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilu kirjoitti:

Heippa kaikille ja onnittelut plussanneille!

Olen palstaa aktiivisesti jo noin puolen vuoden ajan seurannut (silloin päätimme jättää ehkäisyn pois käytöstä). Kiitos kaikille tästä mielenkiintoisesta palstasta, sitä on ollut ilo seurata vaikka itse en olekaan tänne kirjoitellut. 😊

Nyt tosiaan tuli toistamiseen tässä yrityksen aikana kovin pitkä kierto. Normaalisti minulla on hyvin säännöllinen kierto 29 päivää ja mielestäni tunnistan myös ovulaation melko hyvin, joten en tikkuttele yms. Tässä kierrossa tallennettiin oletettuna ovulaatiopäivänä sekä sitä ennen säännöllisesti. Ennen menkkoja alkavalla viikolla olisikohan ollut kp 26-28 tuli reilusti limaa ihan niin että luulin jo menkkojen alkavan. Kp 28 tein testin koska minulla oli juhlat illalla ja puhdas nega se oli. Mutta menkkoja ei edelleenkään kuulu eikä näy. Vkl oli tosiaan sellaisia tuntemuksia et kyllä ne nyt alkavat mutta viime päivinä ei mitään. Tällä hetkellä menossa kp 37. Nyt en ole testannut koska mietin jos minulla kuitenkin oli ovulaatoo tuolloin kp 26-28 aikaan ja ne alkavat noin viikon päästä. Miehellekään en ole uskaltanut mitään sanoa jos jo toistamiseen on tällainen pitkä kierto. Tämä odottaminen on vaan niin piinallista.

Pahoittelut pitkästä tekstistä 😄

Hilu, hienoa, että uskaltauduit mukaan! Pikaista plussaaa!💖

Mäkin olen melko uusi täällä ja viihtynyt hyvin😊

Kp 3 ...(yk 20(?))

Tähtitaivas☆

851/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ovulaatiomaisia tuntemuksia ja runsaasti limaa huomasin. Jopa talletus onnistui mut edellisestä seksikerrasta on turhan kauan, voi olla että siittiöt oli jo liian vanhoja. Mut testaan vielä illalla ovulaatiota, en ole saanut sitä siis tikulla näkyviin...

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

852/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ovulaatio nyt takana, en tiedä mille päivälle se osu. Perjantaina oli kovat tuntemukset, ehkä silloin? Odotin ovista vasta tälle päivälle.

Noh, nyt sitten odotetaan kaksi viikkoa. Harmittaa, kun vasta lauantaina päästiin "kunnolla" tallettelemaan, onneksi keskiviikkona ehdittiin myös.

25v, esikoinen toiveessa. Tm 1/19, km 4/19, tm 10/19.

853/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pessimisti ei pety, tilasin netistä kasan ovis- ja raskaustestejä kun ei viitsi ostella apteekin kalliita testejä paikallisesta. 🙄 Menee rahat hukkaan kalliiden digitestien kanssa💸

854/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katti76 kirjoitti:

Pessimisti ei pety, tilasin netistä kasan ovis- ja raskaustestejä kun ei viitsi ostella apteekin kalliita testejä paikallisesta. 🙄 Menee rahat hukkaan kalliiden digitestien kanssa💸

Ihan samaa mietin tänään! Jätin tilaamatta, koska vielä tuntuu sille ettei tämä kroppa ole kunnossa ovuloidakseen. Ajatuksen tasolla kuitenkim! Josko sittenkin tilaan 🤭

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

855/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja toivottavasti on tosiaan uusia plussia, varovaiset onnittelut niistä.

Täällä dpo7, kp23 ja niin kurjat sivuoireet Primolutista, että odotan kuin kuuta nousevaa kuurin loppumista. Ihan hirveä olo ja alavatsakipuja lähes tauotta. Yleensä tässä vaiheessa kivistää jompaakumpaa munasarjaa, keltarauhasen johdosta ilmeisesti, sitä kipua ei nyt ole ollenkaan, vaan nyt on "kohtu kipeä". Luulen ainakin, vaikka mistäs sitä 100% varmuudella voi erottaa onko suolisto- vai kohtuperäistä, kun ei tunnu perinteisiltä menkkajomotuksiltakaan. Nyt jännään sitten alkaako tiputtelu huomenna tai sen jälkeisinä päivinä ts. auttaako nää Primolutit vai kärsinkö (taas) turhaan.

Tähti, siis mikäli vasta-aineita on siemennesteessä yli 50%, ne alkaa haitata siittiöiden liikkumista ja tunkeutumista munasoluun sekä muistaakseni myös kiinnittymistä. Vasta-aineita voi toki olla vain veressäkin ja silloin ei kai niin haittaa? En tiedä. Ja tosiaan, inseminaatiossa siemennesteen vasta-aineet saadaan pestyä pois. Tää on ilmeisesti aika hankala aihe lääketieteelle, jostain luin, että tästä ei pitäis ees sanoa asiakkaille, koska hoitokeinoa siihen ei ole. Hullua musta, koska onhan ihmisillä oikeus tietää. Mutta ei tosiaan tiedetä varmuudella noista kaikkea, on kuitenkin todettu, että haitaksi ovat, kun yli 50% siemennesteestä on vasta-aineen/vasta-aineiden peitossa.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

856/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirmuisesti onnea plussanneille! ihanaa kuulla hyviä uutisia, nyt paljon tsemppiä ja tarrasukkia matkaan.

mies oli nähnyt unta että saatiin tyttövauva (toivotaan molemmat tyttöä) ja nyt kun on kp16 / 30 niin ollaan yritetty olla ahkeria, ainut että sitten vähän taisi mies ottaa suorituspaineita ja eihän se silloin onnistu.. itse yritän vaan olla ajattelematta liikoja. en ensin edes kertonut miehelle että ovulaation ajankohta lähestyy, mutta kyllähän se sen tietää kun on itsekin niin aktiivinen ja kyselee paljon ja seuraa kiertoa.

omat kilpirauhasarvot oli sentään parantunut, joten nyt senkään ei pitäisi niin haitata. kokeilussa myös suuhun suihkutettava rautavalmiste, jos saisi ferritiiniarvoa kohoamaan.

paljon plussatuulia kaikille!

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21

857/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustelidae kirjoitti:

hirmuisesti onnea plussanneille! ihanaa kuulla hyviä uutisia, nyt paljon tsemppiä ja tarrasukkia matkaan.

mies oli nähnyt unta että saatiin tyttövauva (toivotaan molemmat tyttöä) ja nyt kun on kp16 / 30 niin ollaan yritetty olla ahkeria, ainut että sitten vähän taisi mies ottaa suorituspaineita ja eihän se silloin onnistu.. itse yritän vaan olla ajattelematta liikoja. en ensin edes kertonut miehelle että ovulaation ajankohta lähestyy, mutta kyllähän se sen tietää kun on itsekin niin aktiivinen ja kyselee paljon ja seuraa kiertoa.

omat kilpirauhasarvot oli sentään parantunut, joten nyt senkään ei pitäisi niin haitata. kokeilussa myös suuhun suihkutettava rautavalmiste, jos saisi ferritiiniarvoa kohoamaan.

Tulikin tästä mieleen että onko teillä toiveita sukupuolesta? Minä olen aina unelmoinut tyttövauvasta ja vaikka tärkeintä on että vauva on terve, niin silti pelkään olevani pettynyt jos ensimmäinen olisikin poika. Jotenkin ärsyttää ja hävettää tämä toive. Ihanne olisi, että saisi molemmat, mutta olisi kiva jos tyttö olisi eka... 😊

858/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustelidae kiva huomata että ollaan saman ikäisiä ja täällä kans yk5 juuri alkaa. Samassa veneessä siis!

Harmitti vietävästi kun menkat alkoi kellontarkasti lauanaina niinkuin odotinkin. Mitään normaalista poikkeavia tuntemuksia ei kierron aikana ollut, ovulaation sain kiinni tikulla ja talletettiin siinä viimeisen kerran päivää ennen ovulaatiotestin plussaa. Olisi pitänyt ovispäivänäkin tajuta tietysti, molemmat oli stressaantuneita muista jutuista ja se sitten jäi. Tässä kuussa ollaan tarkempia! :)

Tryout kyllä meilläkin toiveissa ensisijaisesti tyttö, ehkä siksi että meillä kummallakin on sisaruksina vain veljiä. Mutta uskon että kun se syntyisi, sukupuolella ei sitten enää ole väliä. Tai näin haluaisin uskoa. Ei tällaista ole kehdannut lapsen saaneilta kavereiltakaan kysyä, kumpaa olivat toivoneet ja mitä tunteita se herätti.

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

859/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout kirjoitti:

mustelidae kirjoitti:

Tulikin tästä mieleen että onko teillä toiveita sukupuolesta? Minä olen aina unelmoinut tyttövauvasta ja vaikka tärkeintä on että vauva on terve, niin silti pelkään olevani pettynyt jos ensimmäinen olisikin poika. Jotenkin ärsyttää ja hävettää tämä toive. Ihanne olisi, että saisi molemmat, mutta olisi kiva jos tyttö olisi eka... 😊

Tryout, mä haaveilin aina pojasta, lopulta sain pojan -30vuotta myöhemmin! Näin siis myös unia poikalapsesta, joka sitten lopulta toteutui!😊

Nyt haaveilen tytöstä, en tiedä saanko enää yhtään lasta......mutta yritetään lujasti!🤩

On varmasti luonnollista haaveilla lapsen sukupuolta💜👍

Tähtitaivas☆

860/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Tähti, siis mikäli vasta-aineita on siemennesteessä yli 50%, ne alkaa haitata siittiöiden liikkumista ja tunkeutumista munasoluun sekä muistaakseni myös kiinnittymistä. Vasta-aineita voi toki olla vain veressäkin ja silloin ei kai niin haittaa? En tiedä. Ja tosiaan, inseminaatiossa siemennesteen vasta-aineet saadaan pestyä pois. Tää on ilmeisesti aika hankala aihe lääketieteelle, jostain luin, että tästä ei pitäis ees sanoa asiakkaille, koska hoitokeinoa siihen ei ole. Hullua musta, koska onhan ihmisillä oikeus tietää. Mutta ei tosiaan tiedetä varmuudella noista kaikkea, on kuitenkin todettu, että haitaksi ovat, kun yli 50% siemennesteestä on vasta-aineen/vasta-aineiden peitossa.

Kaneli78, tässä on lääketieteellä yhä sarkaa....itseäni vaivaa se, että jotkut tokaisivat, että eihän teillä mitään vasta-aineita ole, kun ei niitä näy klinikan sperma testeissä.

Ei ihan näin simppeleitä ole nämä jutut.

Tähtitaivas☆