Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

861/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo sukupuolella merkitystä 😊 Jostain syystä musta on aina tuntunut, että mun esikoinen olis tyttö. Nyt keskenmenojen jälkeen se tunne on hävinnyt.

25v, esikoinen toiveessa. Tm 1/19, km 4/19, tm 10/19.

862/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp54, terolut 10/10. Oksettaa. Väsyttää. Rinnat on niin kipeät! Ja vasen munasarja, kertakaikkiaan meinaa väkisin viedä jalat alta ja tajun hämärtymään, kun kipukohtaus tulee. Uuvuttaa. Koko päivän olen odottanut, että menkat tänään jo alkaisi, mutta vielä ei ole tapahtunut mitään.

Itkettää ja väsyttää tämä. Toisaalta olen toiveikas, että tämä vielä onneksi kääntyy ja saadaan pieni nyytti syliin asti. Tällä hetkellä vain apea mieli, kun tietää että tiedossa on tulvamenkat.

Mutta suunta on vain ylöspäin! Ja onhan maanantai; se selittää myös nahkean päivän 🤭

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
863/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos olen nähnyt unta lapsen saamisesta, olen saanut poikavauvan! Siksi mulla on tunne, että meidän lapsi tulevaisuudessa olisi poika. Mutta en toivo erityisesti poikaa tai tyttöä, ei mitään väliä. Pojalle olisi nimikin jo 😄

Villahuivi, tsemppiä! Mulla kanssa oli paha olo ja vasemmanpuoleista alavatsakipua vikat Terolut-päivät. Siks innostuin testinkin tekemään mutta negahan se oli, ja kaksi päivää vikasta pilleristä alkoi vuoto. Oli todella niukat menkat nyt, kahtena ekana päivänä pidin tamponia, mutta seuraavat kaks vuotopäivää pärjäsin ilman mitään suojaa, vessakäynnillä vaan pyyhkiessä huomasi että vielä vähän vuotaa. Todella outoa 😅 ja kipuakin oli vain just vuodon alkaessa. Oon ihmeissäni, miten kivulias olin e-pillereiden aikana mutta nyt menkkakivut on lähes kadonneet 🤔

Mies muistutteli äsken, että "meillä on sitten huomenna lääkäri!" 😂 Ikään kuin en muistaisi, olen odottanut tätä kuin kuuta nousevaa. Että viimeinkin saatais asioita liikahtamaan eteenpäin ja lääkkeellistä apua ovulaatioon.

864/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoisin tyttöä, ja suorastaan hävettää miten paljon. Tiedän että tulen jossain määrin pettymään jos mahdollinen lapsi olisi poika, mutta toivottavasti pääsen siitä sitten nopeasti ylitse. Mieheltä en ole edes kysynyt, mutta luulen että hän salaa taas toivoo poikaa 😁 Tärkeintä toki että olisi terve. Itse haaveilisin että sitten joskus olisi kolme lasta, ja vähintään yksi kumpaakin sukupuolta, mutta ei ole väliä onko kaksi tyttöä ja yksi poika vai yksi tyttö ja kaksi poikaa. Jos nyt vaan sen ensimmäisen edes saisi aluille... Dpo 13 ja testi puhdas nega, menkkoja odotan alkavaksi huomenna tai ylihuomenna. 😔

865/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis kirjoitti:

Minä toivoisin tyttöä, ja suorastaan hävettää miten paljon. Tiedän että tulen jossain määrin pettymään jos mahdollinen lapsi olisi poika, mutta toivottavasti pääsen siitä sitten nopeasti ylitse. Mieheltä en ole edes kysynyt, mutta luulen että hän salaa taas toivoo poikaa 😁 Tärkeintä toki että olisi terve. Itse haaveilisin että sitten joskus olisi kolme lasta, ja vähintään yksi kumpaakin sukupuolta, mutta ei ole väliä onko kaksi tyttöä ja yksi poika vai yksi tyttö ja kaksi poikaa. Jos nyt vaan sen ensimmäisen edes saisi aluille... Dpo 13 ja testi puhdas nega, menkkoja odotan alkavaksi huomenna tai ylihuomenna. 😔

Mun äiti toivo myös tyttöä. Sen piti tehä ensin kolme poikaa, jotta sai mut 😂

25v, esikoinen toiveessa. Tm 1/19, km 4/19, tm 10/19.

866/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toivonut vain tervettä vauvaa. Jostain syystä, liekö alitajunnan toivetta, aina unissa näen kaksostytöt, joilla on sellaiset nimet joita ei ihan heti suku arvaa (norminimet, mutta vanhat). Aina kaksostytöt, enkä ymmärrä miksi. Pojankin olen unessa synnyttänyt, mutta samassa unessa olen puhunut kotona olevista tytöistä. 🤭 toivottavasti me vielä molempia saadaan, sekä tyttöjä että poikia🥰

867/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päätettiin yrittää tämä kierto luomuna, ihan siis kaksistaan vaan!!😊🤗

Plussaa kaikille tasapuolisesti!!🤗

Kp3 , yk 20(?)

Tähtitaivas☆

868/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole oikein toiveita sukupuolesta ollenkaan, jotenki olen kuitenkin ajatellut että poika tulisi, koska minun sisarusten lapset on enimmäkseen poikia ja miehenkin suskon lapset on poikia 😁

Muutoin neutraalit fiilikset täällä, todnäk menkkoja kohti mennään porskuttamalla, koska vuorotyöläiset ei ehkä kohdanneet oikeaan aikaan... 😑😁 mutta nyt osaan jo suhtautua vähä järkevämmin ku ekalla yklla.

Hävettää ihan, mutta ekan ykn loppupuolella katselin jo vaunuja, mietin kummeja ja mietin miten kerron ystäville ja perheelle, huoh...nyt osaan olla miettimättä mokomia..

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

869/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että muillakin on sukupuolet mietittynä. Luulin olevani ainoa joka miettii tällaisia tyhmiä asioita. Varsinkaan kun ei raskaaksi asti ole ikinä päästy. Jotenkin olen miettinyt sitä hetkeä jos olen ultrassa ja kysytään halutaanko tietää sukupuoli. Mitä jos ultraa ja näkee pettymyksen kerrottuaan että se on poika? 😁

Mulla myös pelkkiä veljiä, samaten miehelläni. Hänelle ei ole kyllä sukupuolella niin väliä. Minun velikin sanoi minulle että tee sinä tyttövauvoja... Saisi nyt sen yhden edes aikaiseksi. 😔

Kp25 ja ovulaatiotesti heittelee hailakkaa ja vähän vähemmän hailakkaa viivaa vuoron perään. Olen 99% varma etten ole ovuloinut puoleen vuoteen. Noh, aloitan terolutit viikon päästä ja katsotaan mitä tämä kroppa niistä sanoo.

870/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt aina unia tyttövauvasta ja mies sanonut että toivoisi pientä prinsessaa, mutta toki terve lapsi, olkoon tyttö tai poika, on se tärkein meille ❤️ Mutta tosiaan moni varmaan haaveilee ja saahan sitä aina haaveilla.

Meilläkin molemmilla vain veljiä, joten varmaan siitä tulee meidän tyttöhaaveet 🎀

Jokaiselle hurjasti taas plussa puhalluksia urakalla tahdon toivottaa sekä parempia uusia kiertoja 🌬️✨❤️

Itsellä kp25, enää neljä päivää niin oletettujen kuukautisten pitäisi alkaa. Voi tätä tiedottomuuden tuskaa! Niin toivoisin tämän olevan se kierto 💓 Rinnat hellänä, eniten nännit sekä niissä ollut tänään hyvin hassua kutinaa 🙈 Alavatsaa nipistellyt nyt illasta paljon enemmän, nivusissa välillä vielä sitä outoa vetoa. Vessassa saan rampata varsinkin yötä kohden varmaan 3 kertaa tunnin sisällä ja tässä mietin onko joku pissitulehdus iskenyt. Tiedän että nää voi olla vaan ennen menkkoja olevia tuntemuksia, henkisesti valmistaudun pettymään mutta optimistisena ihmisenä aina toivoa pidän yllä. ☺️

Mukavaa uutta viikkoa kaikille 🥰

871/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveesti tsemppiä kaikille jotka syö näitä ylimääräisiä hormooneja!!♥️

Ei oo helppoo täälläkään, turvottaa, väsyttää, iltaisin nostaa kuumetta, paleltaa mut kainalot valuu hikeä ja vituttaa niin että kohta poksahtaa verisuoni ohimolta 🤯🤭

vuotaa tuosta proverasta huolimatta ja terkka sano et kuuri syödä vaan loppuun eli saatan huonolla tuurilla vuotaa vaikka kuinka kauan 😵

Kumpaako toivon? Poikaa, ehdottomasti poikaa. Näin kertoi jopa ennustaja jolla kävin vuosia sitten 🙈

Kp 2 ja yk 4

Mukavaa alkanutta viikkoa 🥰 koitetaan pysyä positiivisena vaikka välillä onkin vaikeeta!

30v endo toiveissa eka

872/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teille teroluttien ja muiden kanssaeläjille lämmin halaus ja isot tsempit 💓 Olette kyllä paljon kokeneet, toivon teille parempia päiviä ja toivottavasti saatte pienen syyliinne myös ennemmin tai myöhemmin.🥰

Olen itse ihan pihalla vielä kun puhutaan teroluteista/letroista/muista hoidosta, mutta hurjalta kuulostaa oireet mitä ne tekee ja mitä moni läpikäynyt. Olette vahvoja! 💪🏻❤️

873/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt kp 5 meneillään, ei päässyt menkat onneksi yllättämään kun ei viime kierrosta mitenkään toiveikas olo ollut.

Meillä oli molemmilla todella vahva fiilis siitä, että haluttais esikoiseksi poika. En tiedä miksi, se tunne vaan oli tosi vahva. Mutta kun tässä on yritystä jo pitkä aika takana, on mielikin muuttunut, nyt on lähinnä ajatus, että otetaan kumpi vaan ilolla vastaan. En kuitenkaan usko, että olisimme aiemminkaan tyttöön missään tapauksessa "pettyneet", sillä tiedettiin, että eihän me siihen voida vaikuttaa. Ja aina puhuttiin kuitenkin molemmista sukupuolista ja nimetkin on aikalailla valmiina molemmille :D

Mulla on unet mennyt aika jännästi, sillä mä en ole kertaakaan tainnut tietää unessa olevan vauvan sukupuolta. Viime kierrossa näin erittäin todentuntuisen unen vastasyntyneestä, mutta en tiedä oliko tyttö vai poika. Mies oli vakuuttunut, että oli enneuni, mutta ei se ihan niin mennyt tällä kertaa.

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa

874/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jotenkin niin vahva fiilis että tyttö tulee ja nimikin valmiina mutta tärkeintä on että terve vauva on.

Tsemppiä kaikille ❤️

875/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, uutukainen täällä hei!

Mun oli nyt pakko kommentoida. Oon silmäillyt keskusteluja jo jonkin aikaa, nyt viimesen pari viikkoa niin, että oon jäänyt aivan koukkuun ilolla jännitämään miten teidän/meidän kaikkien käy. Uskon hyvään, mutta matkassa on monesti monta kumparetta. Myötäelän vahvasti tekstienne kautta ja välillä mietin onko palstailu hyväksikään itselleni.

Minusta mahd. lyhyesti; ollaan alta kolmenkympin pariskunta, yritämme esikoista. Jätin Yazit pois vuosi sitten ja luomukierto käynnistyi moitteettomasti keskimäärin 30 päiväisenä. Mulla on epävakaa ja määrittämätön kilpirauhasen vajaatoiminta (diag. 2017). Tyroksiini. Viitteissä on pysynyt, mutta viimeksi joulukuussa tsh 2,48 ja t4v 18, olen voinut paremminkin, odotan lääkärin soittoa.

Hormonitoimintani sekosi kesällä täysin, gynellä syksyllä ei kuitenkaan löytynyt mitään erityistä, muuta kun et selkeää johtofollikelia ei löytynyt (silloin kp11). Gyne antoi 3kk terolut reseptin ihan vaan varmuuden vuoksi kun harmittelin epäsäännöllisiä kiertoja raskaustoiveiden näkökulmasta.

Vika terokuuri loppui viikko sitten ja menkoista ei tietoakaan. Kolme rt puhdasta negaa. Ei kyllä ollut tässä kierrossa mitään oireita oviksesta eikä kyllä menkoistakaan.

Yrityskiertoja en osaa laskea, koska viime vuosi mentiin ihan "tulee jos tulee". Sitten kesän ja syksyn olikin kroppa niin sekaisin, että ei ajateltu mitään yrittämistä, ihan normiseksiä silloin tällöin. Nyt terojen myötä vasta on ruvettu kunnolla hommiin kun gynekin sanoi, että 3krt viikossa pitää :D Kyllähän tässä toki mielessä käy, että yhtään plussaa ei ole tullut vahingossakaan...

Tässä sitä nyt sit olla möllötetään ja mietin, että täytyy varmaan kilpparit käydä testaamassa uusiksi.

ps. Eihän nää tekstit linkity mihinkkää FB? :'D

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

876/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp14 ja ensimmäinen kierto kun käytän ovulaatiotestejä (tunnen kyllä ovulaatiokipuja joka kuukausi mutta halusin silti tätäkin kokeilla) ja tunti sitten sain positiivisen. Yleensä ovulaatio on kp12 tai kp13. Tosi harvoin kp14 joten sinänsä yllättävää ettei välttämättä ookkaan kuin vasta huomenna (kp15) mutta ei oo oireitakaan juurikaan ollu, ei edes valkovuotoa vaikka yleensä alkaa monta päivää ennen ovulaatiota.

Ehkä tässä kuussa on helpompi odotella se 2 viikkoa kuukautisia kun meillä on muutto kuun alussa ja aloitin juuri uudessa työssä, muina kuukausina ollu ihan tuskaa se 2 viikkoa. Kovin suurta stressiä en ota seksin ajoituksesta koska uskon että on ihan tuurista kiinni milloin raskautuu, monta kertaa ollu seksiä tarpeeks usein ns. täydelliseen aikaan eikä silti oo tärpänny.

Meiltä löytyy jo tyttö ja jostain syystä toivoin toisestakin tyttöä (ennen kuin aloitettiin yrittäminen) mutta tällä hetkellä ei mitään väliä sukupuolella, kunhan vaan raskautuis.

877/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olisin aika suorilta sanonut, että toivoisin vähän enemmän tyttöä. Nyt keskenmenon jälkeen (ja meidän iät ja niiden tuomat riskit huomioiden) toivon ihan rehellisesti, että olisipa terve ❤️

Tervetuloa uusille! 😊

878/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kirjoitti:

Aina jos olen nähnyt unta lapsen saamisesta, olen saanut poikavauvan! Siksi mulla on tunne, että meidän lapsi tulevaisuudessa olisi poika. Mutta en toivo erityisesti poikaa tai tyttöä, ei mitään väliä. Pojalle olisi nimikin jo 😄

Villahuivi, tsemppiä! Mulla kanssa oli paha olo ja vasemmanpuoleista alavatsakipua vikat Terolut-päivät. Siks innostuin testinkin tekemään mutta negahan se oli, ja kaksi päivää vikasta pilleristä alkoi vuoto. Oli todella niukat menkat nyt, kahtena ekana päivänä pidin tamponia, mutta seuraavat kaks vuotopäivää pärjäsin ilman mitään suojaa, vessakäynnillä vaan pyyhkiessä huomasi että vielä vähän vuotaa. Todella outoa 😅 ja kipuakin oli vain just vuodon alkaessa. Oon ihmeissäni, miten kivulias olin e-pillereiden aikana mutta nyt menkkakivut on lähes kadonneet 🤔

Mies muistutteli äsken, että "meillä on sitten huomenna lääkäri!" 😂 Ikään kuin en muistaisi, olen odottanut tätä kuin kuuta nousevaa. Että viimeinkin saatais asioita liikahtamaan eteenpäin ja lääkkeellistä apua ovulaatioon.

Mustikkainen, unet on aika enteitä!💜Toivotaan pikaista plussaa💖

Mulla oli jännä tilanne sen takia, että näin tosiaan vuosia unta pojasta, joka sitten tulikin. Nimeä ei ollut etukäteen, vaan sopiva nimi tuli lapsen olemuksen mukaiseksi heti, kun lapsi syntyi💕

Tytölle nimi tosin on ollut jo pitkään odottamassa....💖 ja odottaa valmiina...

Tähtitaivas☆

879/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Tytölle nimi tosin on ollut jo pitkään odottamassa....💖 ja odottaa valmiina...

Tämä! En ymmärrä miksi tyttären nimi on itsellänikin ollut valmiina lapsuudesta asti. Pojan nimestäei hajuakaan 🤣 siinä sitä pähkäilemistä jos joskus vauvaa vielä odottaa...

Vierailija
880/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huolettaa, että en osaa kasvattaa poikaa. Sen takia varmaan toivoisin tyttöä enemmän, koska olisi (muka) helpompaa sitten kasvattaa ja samaistua häneen. Oikeasti kuitenkin ihan sama. Uskoisin, että miehelle olisi helpompi kasvattaa ensin poikaa, koska hänellä muutenkin vähemmän kokemusta lapsista.

Minulla alkoikin uusi kierto yllättävän aikaisin. Tänään kp1 ja viime kierto jäi 25 päivän mittaiseksi, mikä ei ole mitenkään poikkeuksellistakaan. Aika epäsäännöllinen tuntuu tuo kierto nyt kyllä olevan, vaikka olen kuvitellut sen olevan tasaisempi. Heittoa on aika paljon.. mutta toisaalta ovulaatio on todennäköisesti nyt paremmassa kohtaa viikkoa. 😄

Eilen ihmettelin, kun imusolmukkeet olivat kainaloissa turvoksissa ja kipeät, erityisesti oikealla. En osaa sanoa ovatko aina ennen kuukautisia, koska en ole aiemmin asiaan kiinnittänyt huomiota. Onko teillä tällaista kokemusta tai mitään tietoa, että liittyykö edes kiertoon tai voiko liittyä? Mietin vain, että onko normaalia vai pitääkö olla huolissaan..? Tänään imusolmukkeet taas ihan normaalit. Ei ole flunssaa eikä mitään muutakaan infektiota pitäisi olla.... 🤔