Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

881/6611 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina toivonut kahta poikaa, vaikka meillä kummallakin sattuu olemaan vain veljiä. Nimivaihtoehtoja on toki kummallekin sukupuolelle.. ja isoimpana toiveenahan tässä näyttäytyy tosiaan se, että saisi edes yhden ja terveen. :)

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

882/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ovuloitte! Onko ns. ovislimoja kuinka monena päivänä ennen ovulaatiota? Tänään tuli ekaa kertaa 7kk yritysaikana sellanen venyvä, sitkeä, läpinäkyvä lima pyyhkiessä ja olin ihan onnessani että olisko tää nyt sitä kuuluisaa ovislimaa 😂 Kp 8 menossa. Naurattaa tää iloitseminen jostain limasta...

Aloitin kierron alussa myo-inositolin käytön, jonka pitäisi helpottaa pcos-oireita mm. tasaamalla kiertoa. Jännittävää jos sillä nyt oikeasti olisi näin nopeasti jotain vaikutusta! Harmittaa kun ovistikut on vielä postissa matkalla, ehkä käyn ostamassa kaupasta jotta sais jotain viitettä voisinko sittenkin ovuloida. Tai katsotaan jos gyne tänään osaisi jotain sanoa, jos tekee ultran tälläkin kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
883/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki uudet 🙋 ☺️

Ovislimoista en tiedä, minä päivänä pitäis soittaa testaaminen? Ostinpa kaupasta nyt kun uusi kierto lähti käyntiin. Jännää 😱🤩

Kp 3 vitutuskäyrät edelleen rankasti yläkantissa 🤯😂

Selvittelin vielä sitä mun provera kuuri asiaa ja sain viimein lääkärin kiinni, ja sain luvan lopettaa sen koska oireet oli/on niin kovat, todennäköisesti johtuu endometrioosista.. se ei tykännyt tästä lääkkeestä 🤷

Joku kyseli jotaki imusolmukkeiden turpoamisesta niin mulla turpoaa monesti kaulasta menkkojen aikaan, samoin voi nostaa kuumetta ..

30v endo toiveissa eka

884/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kirjoitti:

Te jotka ovuloitte! Onko ns. ovislimoja kuinka monena päivänä ennen ovulaatiota? Tänään tuli ekaa kertaa 7kk yritysaikana sellanen venyvä, sitkeä, läpinäkyvä lima pyyhkiessä ja olin ihan onnessani että olisko tää nyt sitä kuuluisaa ovislimaa 😂 Kp 8 menossa. Naurattaa tää iloitseminen jostain limasta...

Aloitin kierron alussa myo-inositolin käytön, jonka pitäisi helpottaa pcos-oireita mm. tasaamalla kiertoa. Jännittävää jos sillä nyt oikeasti olisi näin nopeasti jotain vaikutusta! Harmittaa kun ovistikut on vielä postissa matkalla, ehkä käyn ostamassa kaupasta jotta sais jotain viitettä voisinko sittenkin ovuloida. Tai katsotaan jos gyne tänään osaisi jotain sanoa, jos tekee ultran tälläkin kertaa.

Ehdottomasti kauppaan ostoksille! Pidän peukkuja että ovis on ihan just! Ja muistakaa lempiä 😉

Miten tuon myo-inositolin pitäisi vaikuttaa? Mistä sitä saa

Täällä edelleen menkkoja odottelen alkavaksi milloin vain...

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

885/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Myo-Inositolia vielä saatavilla(?), myydäänkö enää, apteekin tuote(?)

Insositolinia saa luontaisliikkeistä, mutta onko se yhtä tehokasta, kuin Myo-Inositol?

Inositol ainakin boostaa ovulaatiota ja lisää limoja😊

Tähtitaivas☆

886/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään kp 10/30? Riippuen vaikuttaako tuo viime kierron varhainen keskenmeno kiertoon. Onko teillä kokemuksia onko vaikuttanut?

Innolla luen joka päivä kirjoituksia ja iloitsen ja toivon muiden puolesta. Hassua miten sitä myötäelääkään tuntemattomien ihmisten elämää. :)

Tsemppiä päivään ja kuukauteen kaikille!

887/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin myötäeletään muiden puolesta. Tästä on tullut jokapäiväinen tapa että käy lukemassa täällä.

Tällä viikolla näin unta, että synnytin ja sain pojan. Ei mitään väliä kumpi olisi, toisaalta tyttö ois kiva, toisaalta poika. Ei väliä, saispa edes yhden :)

Olen myös nähnyt unia että plussaan ja tulen tänne kirjoittamaan heti, eli olette mielessä myös unissa :D

Kp18, ei vielä ovisplussaa, ehkä tänään toivottavasti. Mies on vaan tänään mutta eilen talleteltiin ja keskiviikkona jo tuleekin.

Tsemppiä kaikille! :)

888/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vauvan sukupuolella ei ole koskaan ollut mitään erityistä merkitystä, enkä ole toivonut jompaakumpaa enemmän kuin toista.

Isosta perheestä olen itsekin, ja minulla on sekä veljiä että siskoja.

Enkä koe että lapsen sukupuolella olisi mitään eroa hoidollisestikaan. Vaikka monesti olen kuullut sanottavan et pojat olisivat helpompia.

Noista isommista vanhin on tytär ja 2 muuta poikia, ja kaikki olleet yhtä tasaisia ja helppoja lapsia. Meillä ei ole uhmaiät nousseet esille, ei ole ollut murkkuiän oikkuja, ei niin yhtään mitään.

Saa nähdä miten käy tuon 8kk ikäisen pojan kanssa, puhumattakaan vielä kasvamassa olevan ihmistaimen kanssa....vahvasti epäilen että nyt olisi tyttö tulossa, minusta on kuoriutunut ihan kamala hormonimonsteri, oikea ihmishirviö... Kipinää otan herkästi ja todellakin olen sitten kiukkuinen kuin ampiainen. Enkä tasan ollut tälläinen poikaa odottaessa 🙄

889/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Minulle vauvan sukupuolella ei ole koskaan ollut mitään erityistä merkitystä, enkä ole toivonut jompaakumpaa enemmän kuin toista.

Isosta perheestä olen itsekin, ja minulla on sekä veljiä että siskoja.

Enkä koe että lapsen sukupuolella olisi mitään eroa hoidollisestikaan. Vaikka monesti olen kuullut sanottavan et pojat olisivat helpompia.

Noista isommista vanhin on tytär ja 2 muuta poikia, ja kaikki olleet yhtä tasaisia ja helppoja lapsia. Meillä ei ole uhmaiät nousseet esille, ei ole ollut murkkuiän oikkuja, ei niin yhtään mitään.

Saa nähdä miten käy tuon 8kk ikäisen pojan kanssa, puhumattakaan vielä kasvamassa olevan ihmistaimen kanssa....vahvasti epäilen että nyt olisi tyttö tulossa, minusta on kuoriutunut ihan kamala hormonimonsteri, oikea ihmishirviö... Kipinää otan herkästi ja todellakin olen sitten kiukkuinen kuin ampiainen. Enkä tasan ollut tälläinen poikaa odottaessa 🙄

Minä niin myötäelän!!

oon monesti vitsaillu miehelle että minut pitää varmaan eristää raskauden ajaksi 😅 oon ihan hirvee hormoonihirviö jo pelkästään kuukautisten aikana ja vielä pahempi nyt kun oon syöny hormooneja 🤯🙈🤭

Jännä nähdä miten käy jos joskus raskauden!

30v endo toiveissa eka

890/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Olen myös nähnyt unia että plussaan ja tulen tänne kirjoittamaan heti, eli olette mielessä myös unissa :D

Kp18, ei vielä ovisplussaa, ehkä tänään toivottavasti. Mies on vaan tänään mutta eilen talleteltiin ja keskiviikkona jo tuleekin.

Tsemppiä kaikille! :)

Pikkuminnis, sama juttu....näen positiivisia raskaustestejä unissa ja näissä unissa on mielesssä, että pitäisi heti kertoa palstalaisille😊

Tämä jatkuva yrittäminen saa aikaan sen, että näitä unia sitten näkee usein😇

Pikaista plussaa sinne!!🤗💖

Tähtitaivas☆

891/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

vahvasti epäilen että nyt olisi tyttö tulossa, minusta on kuoriutunut ihan kamala hormonimonsteri, oikea ihmishirviö... Kipinää otan herkästi ja todellakin olen sitten kiukkuinen kuin ampiainen. Enkä tasan ollut tälläinen poikaa odottaessa 🙄

Äitykkä-77, liekö kaikki raskaudet vain erilaisia, että ei sukupuoleen sidoksissa olevia oireet🤔🤗

Sisaruksellani on, sekä tyttöjä, että poikia, eikä mitään eroa ole ollut raskauksissa. Kaikki raskaudet olleet tasaisia ja "helppoja".

Sukulaisilla ja tutuilla on myös sekä, että. Joku kerran sanoi, että pojasta olisi enemmän pahoinvointia ja metalllin makua suussa, kuin tytöstä...mutta mä taas kumoan tän, koska mun ainokaisesta "poikasesta" ei ole ollut mitään oireita, ei makuja, oloja, pahoinvointia, ei tunnemyrskyjä, ei siis mitään....

Voisiko elämäntilanteet sen sijaan kärjistyä jollain tavalla raskaana ollessa, koska on herkkää aikaa(?)🤗

Toivon sinulle hyvää raskausaikaa💖

Tähtitaivas☆

892/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 2 ovistestiä samaan aikaan, eri merkkisiä. Nega vielä minusta. Ehkä olisi aikaisemmin ollut vahvempi, ehkä vasta huomenna. Turhauttaa kun ei saa kunnon plussaa..

893/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inositol? enpä oo ennen kuullutkaan, täytyy googlettaa varmaan enemmän. Sitäkö voi luontaistuotekaupasta ostaa ihan testiin kuka vaan? Mulla jotenkin on sisäinen tunne, että kilpparit sotkee mun ovulointeja.

Menkat nyt kumminkin alkoi tänään (5pvä myöhässä). Helpottaa, että nyt saa alkaa taas uuden kierroksen puhtaalta pöydältä eikä jäänyt epätietoisuutta.

Mä en oo noita oviksia lähtenyt vielä varsinaisesti tikuttelemaan, koska pelkään, että se aiheuttaisi mulle vaan lisästressiä aiheesta. Oon niin monesti kuullu kuinka raskaus onkin alkanut kun sitä vähiten on odotettu, niin yritän olla ajattelematta asiaa. Hitsi vaan kun tänne palstalle ajautuu joka päivä ajattelemaan asiaa :D mut mulle ei toimi joogat ja mindfullnessit, mitä kiireempi aikataulu sen parempi. Oon helposti yliajattelija.

894/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tititü kirjoitti:

Inositol? enpä oo ennen kuullutkaan, täytyy googlettaa varmaan enemmän. Sitäkö voi luontaistuotekaupasta ostaa ihan testiin kuka vaan? Mulla jotenkin on sisäinen tunne, että kilpparit sotkee mun ovulointeja.

Menkat nyt kumminkin alkoi tänään (5pvä myöhässä). Helpottaa, että nyt saa alkaa taas uuden kierroksen puhtaalta pöydältä eikä jäänyt epätietoisuutta.

Mä en oo noita oviksia lähtenyt vielä varsinaisesti tikuttelemaan, koska pelkään, että se aiheuttaisi mulle vaan lisästressiä aiheesta. Oon niin monesti kuullu kuinka raskaus onkin alkanut kun sitä vähiten on odotettu, niin yritän olla ajattelematta asiaa. Hitsi vaan kun tänne palstalle ajautuu joka päivä ajattelemaan asiaa :D mut mulle ei toimi joogat ja mindfullnessit, mitä kiireempi aikataulu sen parempi. Oon helposti yliajattelija.

Tititu, kyllä saa...olen ottanut Inositol muutaman kuukauden ajan, ostin Ruohonjuuresta. Joka kuukausi on ovis tehostunut ja hurjasti limoja enemmän :)

Myo-Inositol lienee "vahvempaa"(?) ja apteekin tuote...

Tässäkin kierrossa otan jokusena päivänä ennen ovista :) Mennään siis täysin luomuna tämäkin kuukausi....ei hoitoja :) 😇

Pikaista plussaa!!🤗

Tähtitaivas☆

895/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin myo-inositolia Saksasta, koska Suomen apteekeissa toimituskatkoksia. Vaikuttaa aineenvaihduntaan ja jos pcos aiheuttaa sokeriaineenvaihdunnan häiriöitä (insuliiniresistenssiä) niin sitä tuon pitäisi korjata.

Joku randomlima oli kyseessä, ultrassa taas aivan hiljaiset munasarjat. Ei mitään viitettä tulevasta ovulaatiosta. Eli säästän ovistikut tulevaan kiertoon, jolloin aloitan Letrozolit. Sain myös lähetteen lapsettomuuspolille.

Nyt voi siis loppukierron hengähtää, ei tarvitse ajatella ollenkaan mahdollisia oviksia, raskauden mahdollisuutta, mitään. Seuraavasta kierrosta sitten taas paluu pelikentälle. Samaan aikaan olen ihan hajalla, mutta samalla huojentunut että 7kk jälkeen asiaa saa eteenpäin. Lääkäri piti kuitenkin todennäköisenä, että saisin avun letroista tai viimeistään piikitettävistä hormoneista. Miehen näyte sai jälleen kehuja, mutta lääkäri ihanasti muistutti, että vikaa ei ole kenessäkään, vaan nyt toisiamme tukien yhdessä mennään kohti raskaustoivetta. Ja että vaikka ovulaatio ei tule, niin kaikki mahdollisuudet sille on, pienellä avustuksella. ❤️

896/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tikuttanut ovista tässä kierrossa kerran päivässä. Jäi tosiaan vaivaamaan, oliko ovulaatio kp 13 kun siinä oli vähän oireita mut ei näkynyt kyllä tikussa niin jatkoin. Nyt tikku näyttäis taas olevan tummenemaan päin. Mutta kyllä osaa hermostuttaa kun meillä ei tallettelut muutenkaan oikein toimi, viikolla vielä huonommin kun mulla on päivätyö mut mies joutuu menemään jo aamuyöstä töihin eli käy nukkumaan useimmiten kuuden maissa.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

897/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähti, kiitos, tää täytyy testata! on noi lisäravinteet kyllä sellanenki viidakko, deetä ja seleeniä ja sitä si tätä pitäis syödä. Yleensä oon huono muistamaan mitään muuta ku pakolliset lääkkeet, mut tästä oli ilmeisesti useampikin kokenut selkeää vaikutusta kun luin!

mustikkainen, pystyn kuvitella huojennuksesi kun asiat vihdoin etenevät. 7kk on pitkä aika elää pettymyksessä. Nyt koittaa uusi aika ja kuulostaa siltä, että teillä on tosi hyvät mahdollisuudet! ehkä ota tässä odottelukierrossa vielä kerran aikaa itsellesi, hemmottelua ja muuta mukavaa? sehän voi olla viimeisiä hetkiä ikinä kun olet vielä "pelkkä sinä" :)

898/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan voiko hammaslääkärissä käyttää puudutteita jos on raskaana?? Tai vaikuttaako semmoiset kroppaan mitenkään? Jostain joskus luin et hampaat pitäis saada kuntoon ennen raskautta 🤔

30v endo toiveissa eka

899/6611 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini990 voi käyttää puudutteita 😊 Suositus tulee siitä että raskaus tyypillisesti pahentaa suun tulehdusta ja siksi hampaat olisi hyvä laittaa kuntoon jo ennen raskautta.

900/6611 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp56. Ei menkkoja, mutta jalat altavievää kipua on kyllä. Ja vatsa sekaisin. Saapa nähdä, auttoiko Terolut menkkoja alkamaan... tänään siis toinen päivä, kun en ota Terolutia enää. Testiähän on turha tehdä, kun ei ollut ultrassa kypsyviä follejakaan 😑 mukavaa päivää jokaiselle!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.