Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

801/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennna kirjoitti:

PLUSSA!! Olen samaan aikaan onnellinen, peloissani ja epäuskossa. 5. Yrityskerralla tärppäsi. Toivotaan että pysyisi matkassa ja että kaikki olisi hyvin! Oireita ollut alamahan vihlaisut, menkkamainen jomotus pari kertaa ja todella kipeät rinnat sen pari viikkoa. Tässä kuussa en myöskään ottanut yhtään stressiä yrittämisestä vaan jopa tupakoin ja kävin parilla ystävän kanssa. 🙄 Mutta nyt alan varailemaan aikaa virtsakokeisiin ja ekaan ultraan, tai mitä ne nyt sieltä lääkäristä sanoo, aivan uutta minulle!  Ps. Viiva näkyy tikusta jopa kaukaa, tosta vaan ei voi erehtyä! 😍

Vienna, ONNEA!!💖💜💜💜

Ihanaa😇💥💥💥

Vauva syliin saakka🤗

Tähtitaivas☆

802/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronahin kirjoitti:

Tiedän että nää testit antaa vääriä tuloksia, mutta voiko onesteppiin luottaa tällä viivalla? 😭😭😭😭😭😭

Ronahin, varovaiset onnittelut!!💕💕💕

Hyvältä vaikuttaa👍

ONNEA!!💖💖💖💥

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
803/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ❤️ ja kaikille muille plussa tuulia.

Täällä pitäisi huomenna alkaa menkat. Ja sen myötä yk2. Jää nähtäväksi. Pitäiskö aamulla tehdä raskaustesti?

804/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkis88 kirjoitti:

Onnea plussanneille ❤️ ja kaikille muille plussa tuulia.

Täällä pitäisi huomenna alkaa menkat. Ja sen myötä yk2. Jää nähtäväksi. Pitäiskö aamulla tehdä raskaustesti?

Jos ei menkat ala niin sinuna tekisin, ainakaan en itse malttaisi olla tekemättä 🙈😂

Plussatuulia paljon sinne ❤️👍🏻

805/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terolut-kysymykseen: Minä syön Terolutia kaksi päivää ovulaation jälkeen 14 vrk ajan, kolme tablettia päivässä. Tai yhden kierronhan minä olen vasta sitä ehtinyt syödä. 😁 Ei tullut minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Ja syön tosiaan siksi, että mulla alkaa tiputtelu monta päivää ennen menkkoja ja Terolutien pitäisi vahvistaa tätä ovulaatiovaihetta.

Hirmuisesti onnea plussanneille! 🥰

Esikoinen la 10/2020. 💜

806/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, onnittelut plussanneille! 😃😍 Jonkinmoinen plussa-aaltohan tämäkin. 🤗

Villahuiville lämmin halaus ja voimia. Hyvä, että olet nyt asiantuntijan käsissä, niin sanotusti. Itse en letroja pelkäisi, sain niitä ystävältäni viime vuonna neljäksi kuukaudeksi 😬, kun hän oli jo raskaana (luovutusmunasolulla tosin) ja niistä mulle ei tullut oireita. Ovulaatio voimistui ja aikaistui, mikä tuntui helpottavalta. Nytkin mulla on niitä reseptillä lapsettomuuslääkäriltä, inseminaatioajatuksella tosin kai, harkitsen käyttäväni. Sen sijaan Terolutista mulle tuli hirveät sivuoireet, kuten nyt Primolutistakin. Olet Doshika onnekas, kun et kärsi sivuoireista ja voit syödä noin isolla annoksella! Tuota mun tän hetkistä, Primolutia, pitäis syödä jopa 3 tablettia päivässä, mä syön 2 PUOLIKASTA ja jo on alavatsakivut, alakuloisuus, eilen sitten itkuisuus ja riitaisuuskin. Ja rinnat on järkyttävän kipeät. Vielä pitäis 6pv jaksaa. Aion jättää aamun puolikkaan ottamatta ja ottaa iltaisin kokonaisen, jotta pahimmat oireet menis nukkumisen aikana ohi. Anyway, anteeksi omiin asioihin hairahtuminen, piti siitä sylkitestistä kirjoittaa. Se siis tosiaan näyttää estrogeenin nousun, mikä on välttämätöntä, jotta lh-huippu voi tulla. Jos sulla estrogeenin eritys on kunnossa, niin sylkitesti vois hyvinkin sopia sulle. Sehän tulee pidemmän päälle halvemmaksikin, koska ei ole kertakäyttöinen.

Mietit myös näemmä paljon samoja asioita kuin minä tällä hetkellä. Jos/kun vauvaa ei tulekaan. Oon alkanut mm. suunnitella alan vaihtoa ja opiskeluja. Tietoisesti arvostamaan elämän helppoutta, esim.nukkumisrauhaa öisin. Välillä nuo eivät auta yhtään, eilen itkinkin miehelle, että en halunnut enää tehdä uraa, vaan halusin meille yhteisen, ihanan lapsen ja jäädä pienen kanssa kotiin kolmeksi vuodeksi. 😭 Halusin teinilleni sisaruksen, jota hän monta vuotta on toivonut. "Isompaa perhettä", kun suurimman osan hänen elämästään olemme olleet kahden. Teinin isä on aikoinaan kuollut siis ja nykyiseen mieheeni hän ei ehkä murrosiästä johtuen ole luonut läheistä suhdetta. No, kaikenlaisia tulee pohdittua. Tämä kierto oli meillä vielä huonoiten talleteltu, kun ovis olikin vasta kp16 ja talleteltiin vain kp12 ja kp14. No, näillä mennään.

Tsemppiä ja voimia kaikille. ❤️

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

807/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78, kiitos! Tuntuu hyvälle kuulla jonkun muunkin pohtivan aivan samoja ajatuksia, vaikka silti se vähän kaihertaa että tässä tilanteessa on itse tai joku muu. Eilen luin jotakim lapsettomuusblogia, ja mietin vuosien jälkeen, alkaisinko bloggaamaan uudelleen. Aihe aikanaan oli kyllä eri. Enkä tiedä, onko elämässäni niin suuria asioita käsiteltävänä että blogiin asti riittäisi.

Todennäköisesti estrogeenitaso nousee, koska ovisoireita on. Ne usein vaan häviää ja tulee tunne että ovista ei tapahtunut kunnolla/ollenkaan. Viimeksi kunnon ovisoireet oli silloin 17.12.19, jonka tuloksena olettaisin tuon suklaakystan nyt olevan. Sitä ennen kunnon oireilua on ollut viimeksi heinäkuun alussa, jolloin uä:n perusteella gyne kesäkuun lopussa sanoi, että muutaman päivän kuluttua on ovulaatio. Oli, mutta menkat alkoi siitä 9pv päästä eikä oltu reissun vuoksi pystytty edes hyödyntään ovulaatiota. Ja syksyn aikana yhtä vahvaa oiretta ei ole ollut.

Tätä jatkuvaa kuuma-kylmä-hikikuuma-palelukylmä olotilaa en ymmärrä. Kukaan lääkäri ei osaa selittää mistä se johtuu. Jospa ne hormonikokeet toisivat vastauksia ens kuun loppupuolella.

Täällä nyt kp51, terolutissa menossa 7tabletti. Ensi viikolle monsuunimenkkoja odotellen. Rinnat kosketusarat, vatsaa juilii. Mutta tiedättekö, jotain ihan käsittämätöntä: eilen peilin edessä tajusin, että terolutin vuoksi rinnat ovat muuttuneet kauniimmiksi! Täyteläisimmiksi ja jotenkin muutenkin ne tuntuvat itsestä kauniimmille! Joo, minulla on rintakompleksi, enkä pidä niistä yleensä. Ihana huomata, että edes joskus pitää omasta vartalosta ❤🤩

Tsemppiä Kaneli78! Toivon, että saatte pienen nyytin syliin asti! Teinillekin olisi varmasti suuri asia,vaikka alkuun saattaakin aiheuttaa monenlaisia tunnemylläköitä ❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

808/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega ja vaaleanpunaista.....

Tämä kierto oli tässä😢

Parempaa onnea muille!!😇🤗

.....kp 1......

Tähtitaivas☆

809/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille! Ihanaa että täällä on paljon onnistumisia, toivottavasti sama buumi jatkuu ❤️

Villahuivi, veikkaan että minullakin olisi sekä letrot että terot käytössä jatkossa - letrot kypsyttää follikkelin ja toivottavasti saa aikaan ovulaation ja terolut sitten tukee loppukiertoa ja aikaansaa kuukautiset jos raskaus ei ala.. 🤔 no mutta tästä saan ensiviikolla lisätietoa gynen vastaanotolla.

Ainut lohtu tässä hetkessä on se, että miehen näytteen tulos oli niin hyvä, että felicitas mehiläisen lapsettomuuslääkäri oli ollut aivan hämillään ja kuulemma "ylpeän" kuuloinen niin hyvästä tuloksesta. 150miljoonaa siittiötä millissä, kun riittävä olisi 15 miljoonaa. Muutkin tutkittavat seikat kunnossa. Kumpa noista miljoonista se yksi ja ainut edes pääsisi vielä jonain päivänä kohtaamaan munasoluni! Samaan aikaan olen onnellinen tuloksesta, mutta myös surullinen siitä että olen se ainut viallinen osapuoli. Toivon että pienellä avustuksella saataisiin ovulaatiot aikaan, raskaus alkamaan ja etenemään loppuun saakka. Tottakai parempi näin, kuin se että molemmissa olisi vikaa ja suoraan oltaisiin päädytty koeputkihedelmöitykseen.

810/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kirjoitti:

Onnea plussanneille! Ihanaa että täällä on paljon onnistumisia, toivottavasti sama buumi jatkuu ❤️

Villahuivi, veikkaan että minullakin olisi sekä letrot että terot käytössä jatkossa - letrot kypsyttää follikkelin ja toivottavasti saa aikaan ovulaation ja terolut sitten tukee loppukiertoa ja aikaansaa kuukautiset jos raskaus ei ala.. 🤔 no mutta tästä saan ensiviikolla lisätietoa gynen vastaanotolla.

Ainut lohtu tässä hetkessä on se, että miehen näytteen tulos oli niin hyvä, että felicitas mehiläisen lapsettomuuslääkäri oli ollut aivan hämillään ja kuulemma "ylpeän" kuuloinen niin hyvästä tuloksesta. 150miljoonaa siittiötä millissä, kun riittävä olisi 15 miljoonaa. Muutkin tutkittavat seikat kunnossa. Kumpa noista miljoonista se yksi ja ainut edes pääsisi vielä jonain päivänä kohtaamaan munasoluni! Samaan aikaan olen onnellinen tuloksesta, mutta myös surullinen siitä että olen se ainut viallinen osapuoli. Toivon että pienellä avustuksella saataisiin ovulaatiot aikaan, raskaus alkamaan ja etenemään loppuun saakka. Tottakai parempi näin, kuin se että molemmissa olisi vikaa ja suoraan oltaisiin päädytty koeputkihedelmöitykseen.

Upea tulos puolisollasi, wow! Tässä mietin vähän samoja kuin sinä. Että surulliselle tuntuu, kun itse on tavallaan se viallinen. Tokikaan miestäei oletutkittu - vielä - ja aika näyttää tutkitaankokaan. Pohdimme vielä asiaa. Pohdin myös, että jos alottaisin letrot - mutta koen vääränä aloittaa jos puolisoni ei hyväksy. Kokisin toki itse myös yhtä vaikeana jos häb ehdottaisi ehkäisyä, koska ei lapsia erityisemmin toivo/kaipaa. Eli kunnioituksesta häntä kohtaan odotan, josko hän saa asian mietittyä ja ehkä päädyttyä siihen että voin kokeilla.

Siitä puheenollen, kauanko letroja voi syödä, jos niillä on vaste? Siis jos esim inseminaatio tms hoito ei ole vaihtoehto? Mietin, onko siinä aikarajaa? (Jota voisin myös käyttää perusteluna kokeilulle?)

811/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut että Letroja käytettäisiin max 6kk kerrallaan? Mutta onko sitten syynä joku hormoneihin liittyvä riski, vai se, että 6kk tuloksettomia Letrozol-kiertoja on hetki jolloin siirrytään muihin kuvioihin - en tiedä. Jos jollain tietoa ja kokemusta niin kertokaa!

Tulen kertomaan tiistaina, mitä tietoja gynen vastaanotolla saan ja miten lähdetään etenemään, niin samassa tilanteessa olevat saa vähän lisätietoa omiinkin pohdintoihin. Tässä vaiheessa olen valmis pysymään yksityisellä puolella ovulaation induktiohoidon suhteen, jos se ei tepsisi niin sitten lähetettä julkiselle puolelle. Siinä vaiheessa oliskin sitten vuosi tullut täyteen. Olen toistaiseksi valmis maksamaan kevyistä hoidoista yksityisellä niin saa varattua ajat järkeviin aikoihin työn kannalta.

812/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä olen googlettanut niin syöpäriski kasvaa jos syö noita hormoneja pitkään.

Ihana tuo ylpeä lääkäri miehen spermatuloksesta. 🤣

Meillä mies ei ole vielä käynyt (Lähetteen sai just), mutta silti tuntuu että minä olen myös ainoa viallinen. Hävettää ja ärsyttää. Vielä yksi kaverikin sanoi ikäänkuin vähätellen "olis kiva ite kokeilla että olisinko nopeammin paksuna"...😔

813/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1 on pahin...

Käy mielessä, että antaisiko yrittämisen jo olla(?). Lähinnä se, kun ikää on jo "ihan liikaa"...vai onko?🙄

Tähtitaivas☆

814/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi nega mutta ei menkkoja vielä. Mulla onestep testit onko ne miten tarkkoja? Mikä on paras testi?

815/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Kp1 on pahin...

Käy mielessä, että antaisiko yrittämisen jo olla(?). Lähinnä se, kun ikää on jo "ihan liikaa"...vai onko?🙄

Varsinaisesti sinun omaan ikääsi en kommentoi,vaan yleisesti: eikö se siinä vaiheessa ole liikaa, kun vaihdevuodet alkavat... eikö luonto tavallaan kerro silloin, että lapsia ei enää tule. Siihen astihan ne hedelmöityshoidotkin on mahdollisia (vailiekö senkin jälkeen), etenkin jos omilla soluilla lapsen haluaa. Eli minusta ikä on vain numeroita, kroppa on jokaisella se, mikä mittaa ajan loppumista lapsitoiveen suhteen.

816/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout kirjoitti:

Mitä minä olen googlettanut niin syöpäriski kasvaa jos syö noita hormoneja pitkään.

Ihana tuo ylpeä lääkäri miehen spermatuloksesta. 🤣

Meillä mies ei ole vielä käynyt (Lähetteen sai just), mutta silti tuntuu että minä olen myös ainoa viallinen. Hävettää ja ärsyttää. Vielä yksi kaverikin sanoi ikäänkuin vähätellen "olis kiva ite kokeilla että olisinko nopeammin paksuna"...😔

Mun kaverille tuli vissiin kiire lopettaa pillerit kun sille kerroin et minä oon lopettanu 🙄 kyllä vituttaa. Sit se kuitenki haki jälkiehkäsyn ku valehtelin et meillä käytetään kumia.. ihan ku se tekis lapsen vaan siks että minä teen wtf?!

30v endo toiveissa eka

817/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas ja onnea plussista! 🙏💟

Kovin vähä on oluut taas kommentoitavaa, kun en osaa sanoa lapsettomuushoitoihin ja muihin mitään... mutta kovasti tsemppiä kaikille ja toivon teille onnea matkaan!

Itse en vielä edes oikeen tiedä, ollaanko tässä molemmat kyvykkäitä lisääntymää än, kun on niin vähän aikaa mennyt vasta.. aika näyttää.

Mennyt ovis meni nyt ehkä vähän ohi, kun vissiin vaatisi että oltais ees saman katon olla 😬 mutta jospa ihmeitä tapahtuu..

Mietin tuossa semmoistakin, että me ei edes varsinaisesti yritetä lasta (älkää ampuko), vaan on lähinnä suotu sille mahdollisuus. Niin tuo termi yrityskierrosta on vähä vieras.. ennemmin lanseeraisin termin mahdollisuuskierto.. 😬 mutta joka tapauksessa 12.päivä seksiä, 13.-15.päivä nipisteli kait ovis joten ehkä toivoa on. ..

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

818/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille onnea plussista!

Pitkästä aikaa taas mielenpäällä vauva-asiat. 45pv tuulimunan lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja odotellaan menkkoja alkavaksi. Onko muilla keskenmenon jälkeen millon alkanu menkat? Oliko täällä muita jotka on joutunut tekemään lääkkellisen tyhjennyksen? Ehkäisy meillä jätettiin 30.3.2019. Yksi varhainen km yk5 ja heti perään tuulimuna yk6. Miettiin pistää että mihin tässä vielä pitää ryhtyä, ellei luomusti vauvaa ala kuulua...

819/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kuumeilijat!

Osaisiko kukaan täällä auttaa. Mitä mieltä, onko tämä plussa/haamu/ei mitään? Päiväpissasta tein testin dpo16-17 (?) ja kp 30/28 :) en yleensä tee testejä kun nyt vasta kk myöhässä.

Oireita on ollut palelu lämmöt koholla. Kova nälkä ja suuri väsymys!

820/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Tähti☆ kirjoitti:

Kp1 on pahin...

Varsinaisesti sinun omaan ikääsi en kommentoi,vaan yleisesti: eikö se siinä vaiheessa ole liikaa, kun vaihdevuodet alkavat... eikö luonto tavallaan kerro silloin, että lapsia ei enää tule. Siihen astihan ne hedelmöityshoidotkin on mahdollisia (vailiekö senkin jälkeen), etenkin jos omilla soluilla lapsen haluaa. Eli minusta ikä on vain numeroita, kroppa on jokaisella se, mikä mittaa ajan loppumista lapsitoiveen suhteen.

Villahuivi, puut ajatukseni sanoihin😊💥💖

Tähtitaivas☆