Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

821/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

RaskaanaKC, varovaiset onnittelut sinne!💖💖💖

Tähtitaivas☆

822/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout kirjoitti:

Mitä minä olen googlettanut niin syöpäriski kasvaa jos syö noita hormoneja pitkään.

Ihana tuo ylpeä lääkäri miehen spermatuloksesta. 🤣

Meillä mies ei ole vielä käynyt (Lähetteen sai just), mutta silti tuntuu että minä olen myös ainoa viallinen. Hävettää ja ärsyttää. Vielä yksi kaverikin sanoi ikäänkuin vähätellen "olis kiva ite kokeilla että olisinko nopeammin paksuna"...😔

Mielestäni kaveriltasi ikävästi ja ajattelemattomasti sanottu, oon pahoillani. Eihän tän pitäis olla mikään nopeuskisa. :/

Sini990, aika epäkypsää toimintaa sunkin kaverilta, huoh :(

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
823/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Kp1 on pahin...

Käy mielessä, että antaisiko yrittämisen jo olla(?). Lähinnä se, kun ikää on jo "ihan liikaa"...vai onko?🙄

Yksilöllinen juttu tuo ikä. Toiset kokevat ikänsä eri lailla kuin toiset. Itse en katso maailmaa iän perusteella. Monissa kulttuureissa lapsia saadaan pitkälti yli nelikymppisinä niin kauan kunnes kroppa toimii. Kun synnytin esikoiseni oli samassa äitien huoneessa 47 v ensisynnyttäjä ja minä olin 26 v ensisynnyttäjä mutta siinä me oltiin kumpikin saman asian kimpussa 😊. Kyllä luonto sen lapsen antaa jos niin on tarkoitus, niin uskon. Olen miettinyt että jos lasta ei enää tule niin eihän sille mitään voi ja tietysti harmittaisi. Mutta mahdollisuus sille on annettu. Eräästä artikkelista luin että vuoden sisällä raskautuu 80% pareista ja kahden vuoden sisällä vielä lopuistakin suurin osa. Päätin että jos lasta ei tulisi niin sitten satsaan itseeni enemmän ja teen asioita jotka muuten jäisivät odottamaan. Näin tätä järkeilin koska muuten menee elämästä aikaa hukkaan murehtimisen takia. Toivottavasti sinullakin löytyy helpottavia ajatuksia 💗. Mutta siis oikeus on toivoa lasta ja toivon että saatte.

824/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katti76 kirjoitti:

Tähti☆ kirjoitti:

Kp1 on pahin...

Käy mielessä, että antaisiko yrittämisen jo olla(?). Lähinnä se, kun ikää on jo "ihan liikaa"...vai onko?🙄

Yksilöllinen juttu tuo ikä. Toiset kokevat ikänsä eri lailla kuin toiset. Itse en katso maailmaa iän perusteella. Monissa kulttuureissa lapsia saadaan pitkälti yli nelikymppisinä niin kauan kunnes kroppa toimii. Kun synnytin esikoiseni oli samassa äitien huoneessa 47 v ensisynnyttäjä ja minä olin 26 v ensisynnyttäjä mutta siinä me oltiin kumpikin saman asian kimpussa 😊. Kyllä luonto sen lapsen antaa jos niin on tarkoitus, niin uskon. Olen miettinyt että jos lasta ei enää tule niin eihän sille mitään voi ja tietysti harmittaisi. Mutta mahdollisuus sille on annettu. Eräästä artikkelista luin että vuoden sisällä raskautuu 80% pareista ja kahden vuoden sisällä vielä lopuistakin suurin osa. Päätin että jos lasta ei tulisi niin sitten satsaan itseeni enemmän ja teen asioita jotka muuten jäisivät odottamaan. Näin tätä järkeilin koska muuten menee elämästä aikaa hukkaan murehtimisen takia. Toivottavasti sinullakin löytyy helpottavia ajatuksia 💗. Mutta siis oikeus on toivoa lasta ja toivon että saatte.

Katti76, ajatukset osuu samaan! Ihanaa💜

Minusta ikä ei saa määritellä asioita. Lähinnä juurikin biologia ja tässäkin biologia päättänee sen, että onko liian myöhäistä.

Mä luulin, että 43v. esikon saaneena ei toista enää tule, mutta koska vauvan kanssa kaikki meni helpommin, kuin oletin, niin päätettiin miehen kanssa ryhtyä hankkimaan toinenkin lapsi, jos sellainen vielä tulee😊

Yritystä takana yli 2vuotta, hoidoissa Klinikalla.

Meilläi seuraaksi 31 vuotis kihlapäivä keväällä, naimisiin mentiin heti, kun tulin raskaaksi, esikko on siis 3vuotias.

Tunnen olevani vielä super nuorekas, jopa viriili, tosin välillä olen aika uupunut :( ....,koska on vaativa työura, sekä taapero, jotka vaativat paljon.

Tähtitaivas☆

825/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katti76 kirjoitti:

Tähti☆ kirjoitti:

Päätin että jos lasta ei tulisi niin sitten satsaan itseeni enemmän ja teen asioita jotka muuten jäisivät odottamaan. Näin tätä järkeilin koska muuten menee elämästä aikaa hukkaan murehtimisen takia. Toivottavasti sinullakin löytyy helpottavia ajatuksia 💗. Mutta siis oikeus on toivoa lasta ja toivon että saatte.

Katti76, ihanasti sanottu💖

Mikäli ei toista lasta tule, niin todella annan "virran viedä" ja luultavasti me matkustellaan yhä enemmän.

Taaperon kanssa on käyty matkoilla etelässä kolme kertaa, töissä olen kieltäytynyt työmatkoista lapsen takia.

.

Vain toista lasta vailla😭

.

Murehtimiseen en haaskaisi aikaa ollenkaan ja superkiitos, että lähetit näitä ajatuksia tilanteekseni💜

Toivon sinulle superisti plussaa sinne!!💜💖👍

Tähtitaivas☆

826/6611 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa kaikille tasapuolisesti!💜👍💖

Tsemppiä.

Tähtitaivas☆

827/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ikäasiaan... Minä itse olen 42v, tän vuonna tärähtää 43v mittariin. En koe olevani vanha, tai liian iäkäs lapsenhankintaan. Toki, tiedostan että riskit kaikenlaisiin kehityshäiriöihin, keskenmenoon, ennenaikaiseen synnytykseen, kompikaatioihin kasvavat kokoajan. Mutta ne ovat taas asioita joita emme voi ennakkoon ennustaa emmekä niille voi itse mitään...ja samalla lailla toki ne riskit ovat olemassa myös nuoremmilla odottajilla/synnyttäjillä.

Olen toki kokenut ihmettelyä kun aloitin ns "uuden kierroksen" saatuani lapset jo isoiksi ja päivittelyä että nyt lapseni on/ovat täysi-ikäisiä kun olen itse eläkeiän kynnyksellä, jännää miten se vaivaa ulkopuolisia enemmän kuin minua itseäni. Kun 60-vuotiaskaan ei ole vanhus.

Ja koen tällä hetkellä olevani tasapainoisempi ja varmempi äiti kuin silloin parikymppisenä kun esikoisen sain. Tällä hetkellä minulla on tarjota kaiken rakkauden ja huolenpidon lisäksi myös taloudellisesti vakaa elämä, joka tänäpäivänä on aika merkityksellinen asia... Ainakin minun mielestä. Raha ei tuo onnea, mutta kyllä se tietynlaista turvaa tuo kun tietää että säästöjä on eikä tiukanpaikan tullen tarvitse miettiä että mitäs nyt.

Tähti, jos itsestäsi ja puolisostasi tuntuu että jotain vielä puuttuu perheestänne niin antakaa mennä...omia haaveita ei kannata viskata kaivoon ikää tuijottamalla. Kuten sanottu, ikä on vain numeroita, eikä yli 40 vuotias synnyttäjä ole tänä päivänä mikään kummastus. En minäkään tähän olisi enää ryhtynyt jos en olisi tiennyt että kykenen ja jaksan vauvan hoitamaan ja yövalvomisista selviämään, kyllä meistä jokainen rajansa tunnistaa 😊 Plussasäteitä siis uuteen kiertoon ❤️

Tryout ja Sini990, halaukset teille. Todella ajattelematonta ja epäkypsää toimintaa molempien kavereilta

828/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä vähän kinkkinen tilanne. 😅 Söin tosiaan viime kierron niitä Teroluteja, jotka aloitin sovitusti kaksi päivää ovulaation jälkeen. Mulla on siis tärkeää tunnistaa ovulaation ajankohta, jotta osaan aloittaa tuon kuurin oikeana päivänä. Ongelmana mulla on tiputtelu ennen menkkoja ja liian pitkä kierto, jonka takia noita Teroluteja nyt syön. Ovulaatio mulla on yleensä noin kp 26. Viikko sitten ihmettelin, kun oli samanlaisia oireita kuin ovulaation aikaan. Tein perjantaina, kp 13, ovulaatiotestin ja se oli negatiivinen. Lauantaina en tehnyt testiä. Sunnuntaina, kp 15, säikähdin, että jos mulla onkin nyt ovulaatio, kun oireetkin sopisi siihen? Tein testin ja testiin pärähti toinenkin viiva tummana. 😳 Se ei kuitenkaan ollut tarpeeksi tumma ja sunnuntaista eteenpäin se viiva on haalistunut. Tästä päättelin, että mulla mahdollisesti olisi tullut positiivinen ovulaatiotesti kp 14, jolloin minä idiootti en testannut. 🤦‍♀️ Voiko olla, että jo yhden kierron jälkeen Terolut olisi korjannut asiat niin että ovulaatio tulisikin ”normaaliin” aikaan? 😳

Pähkäilimme mieheni kanssa tilannetta ja päätimme, että en aloita syömään Terolutia, koska täyttä varmuutta ovulaatiosta ei ole. Mulle on nyt alkuun määrätty kolmeen kiertoon tuota, enkä halunnut heittää yhden kierron tabletteja ”hukkaan”, jos olisinkin alkanut syömään niitä ihan turhan takia. Nyt mulla on kp 20 ja vielä pitäisi melkein viikko odottaa, että tuleeko ovulaatiota. Kauhulla myös odotan sitä, että joku päivä tiputtelu alkaakin ja tajuan, että se ovulaatio meni ja vihelsi mennessään ja en syönyt Teroluteja, koska en voinut olla varma asiasta. 😅 Mutta jos Terolut olisi onnistunut korjaamaan kierron normaaliksi, niin ehkä tiputteluakaan ei tulisi? Saa nähdä, nyt täytyy sanoa, että on todelliset piinapäivät. 😂 En mitenkään uskonut viikko sitten, että mulla voisi olla ovulaatio noin aikaisin, joten tosiaan se lauantain testaaminen jäi välistä. Nyt tuntuu tyhmältä, koska selvät merkit ovulaatiosta kyllä oli. 🤦‍♀️ Tai sitten se ovulaatio on vasta tuloillaan ja minun kroppa sekoilee urakalla. 🙄

Esikoinen la 10/2020. 💜

829/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Tuohon ikäasiaan... Minä itse olen 42v, tän vuonna tärähtää 43v mittariin. En koe olevani vanha, tai liian iäkäs lapsenhankintaan. Toki, tiedostan että riskit kaikenlaisiin kehityshäiriöihin, keskenmenoon, ennenaikaiseen synnytykseen, kompikaatioihin kasvavat kokoajan. Mutta ne ovat taas asioita joita emme voi ennakkoon ennustaa emmekä niille voi itse mitään...ja samalla lailla toki ne riskit ovat olemassa myös nuoremmilla odottajilla/synnyttäjillä.

Olen toki kokenut ihmettelyä kun aloitin ns "uuden kierroksen" saatuani lapset jo isoiksi ja päivittelyä että nyt lapseni on/ovat täysi-ikäisiä kun olen itse eläkeiän kynnyksellä, jännää miten se vaivaa ulkopuolisia enemmän kuin minua itseäni. Kun 60-vuotiaskaan ei ole vanhus.

Ja koen tällä hetkellä olevani tasapainoisempi ja varmempi äiti kuin silloin parikymppisenä kun esikoisen sain. Tällä hetkellä minulla on tarjota kaiken rakkauden ja huolenpidon lisäksi myös taloudellisesti vakaa elämä, joka tänäpäivänä on aika merkityksellinen asia... Ainakin minun mielestä. Raha ei tuo onnea, mutta kyllä se tietynlaista turvaa tuo kun tietää että säästöjä on eikä tiukanpaikan tullen tarvitse miettiä että mitäs nyt.

Tähti, jos itsestäsi ja puolisostasi tuntuu että jotain vielä puuttuu perheestänne niin antakaa mennä...omia haaveita ei kannata viskata kaivoon ikää tuijottamalla. Kuten sanottu, ikä on vain numeroita, eikä yli 40 vuotias synnyttäjä ole tänä päivänä mikään kummastus. En minäkään tähän olisi enää ryhtynyt jos en olisi tiennyt että kykenen ja jaksan vauvan hoitamaan ja yövalvomisista selviämään, kyllä meistä jokainen rajansa tunnistaa 😊 Plussasäteitä siis uuteen kiertoon ❤️

Tryout ja Sini990, halaukset teille. Todella ajattelematonta ja epäkypsää toimintaa molempien kavereilta

Äitykkä-77, kiitos!💖 ...vanhoja ei missään nimessä olla. Haaveena on tosiaan toinen vauva ja olen ajatellut yrittää niin kauan, kuin mahdollista, että vauva tulisi. Jäisi lopuksi elämää harmittamaan, jos ei yrittäisi.

Nyt vaan harmittaa se, että munasolut on tosiaan niin vanhoja, että tuleeko sitä vauvaa enää🙄 Kärsivällisyyttä tarvitaan, jos jotain....

Minusta myös tuntuu siltä, että olen parempi äiti, kuin olisin ollut nuorena, koska tuntuu, että on ehtinyt kasvaa aikuiseksi, nähdä maailmaa ja tosiaan parempi taloudellinen tilanne lapselle😊

Yövalvoniset vauvan kanssa on olleet ihan helppoja, eikä ikä ole vaikuttanut ainakaan negatiivisesti, kun jaksamista ajatellaan. Taaperonkin kanssa on jaksanut leikkiä ja olo tuntuu jopa nuorekkaammalta lapsen kanssa, kuin jokin vuosi taaksepäin vain urakeskeisenä ihmisenä. Ura on toki edelleen melko keskipisteessä, mutta lapsi on nykyään se ykkönen💖😊

Sitä kaipaisi kovastikin juuri tsemppiä ympäriltään, koska pitkään yrittäminen on kyllä aika vuoristorataa. Aihe on sellainen, että mä en ainakaan siitä juuri muille kerro, vaikka sukulaiset olettavat, että lasta kyllä hankitaan. En halua uteluja, koska aihe on arka, eikä lasta niin vaan tehdä, kuin sormia räpäyttämällä🤪

Onneksi on tämä palsta, jossa saa jakaa tuntoja - Kiitos te ihanat!💖😇

Hyvää odotuksen jatkoa sinulle!!💖💜💜

.

Kp 2

Tähtitaivas☆

830/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa täältä! Ahkerasti olen joka päivä lukenut viestejä täällä, pitänyt monta kertaa kirjoittaakin.

Onnea kaikille plussanneille. :)

Villahuiville: hyvä että kävit tutkimuksissa, vaikka ei hyviä uutisia tullutkaan, mutta ehkä asiat alkavat selviämään ja teroluteista olisi apua. Itse söin teroja yli puoli vuotta eikä mitään apua. Tai no menkat tuli, mutta nekin alkoi hiipumaan loppua kohden. Jännitin letrojen aloitusta, mutta enemmän sain oireita teroluteista (varsinkin ihan jäätävä turvotus. Letrotsoleilla vain pientä päänsärkyä ja pientä hikoilua yöllä (vaikka tupla annos). Tottakai jokainen ollaan yksilöitä. Toivotaan, että sinulla auttaa!

4 letrokuuri takana ja nyt kp15. Ovisplussa aiemmilla kerroilla kp17 tai 18. Vielä en ole edes testaillut ovista, mutta ehkä huomenna aloitan. Jos ei tässäkään kierrossa tärppää niin 2 letrokiertoa enää jäljellä. Ahdistaa, koska en tiedä mitä sitten. Olen myös miettinyt terojen käyttöä ovisplussan jälkeen, vaikka lääkäri sanoi, että pelkät letrot.. katsotaan nyt tämä kierto ainakin pelkillä letroilla.

Hyvää viikonloppua kaikille!

831/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Tàhti kun jaksat olla aina niin positiivinen!

Me kàytiin tànààn hakemassa miehen tulokset. Tavara on ihan priimaa, ei voi olla ainakaan siinà siis vika. (Niità vasta-aineita ei kai tutkittu, en ainakaan lukenut niità papereista). Nyt vaan siis nokka kohti uutta ovista ja loppukierrosta hormonit taas peliin. Yk 12 - minà olen valmis. Hah.

Plussatuulia kaikille!

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

832/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiBi kirjoitti:

Ihana Tàhti kun jaksat olla aina niin positiivinen!

Me kàytiin tànààn hakemassa miehen tulokset. Tavara on ihan priimaa, ei voi olla ainakaan siinà siis vika. (Niità vasta-aineita ei kai tutkittu, en ainakaan lukenut niità papereista). Nyt vaan siis nokka kohti uutta ovista ja loppukierrosta hormonit taas peliin. Yk 12 - minà olen valmis. Hah.

Plussatuulia kaikille!

Sibi, kiitos, eipä mitään👍💜 jospa pystyisin valamaan optimististisuutta ihan kaikille ympärillä💜👍

Olen ikuinen optimisti luonteeltani. Tällainen siis olen.

Onko teillä epäilys vasta-aineista?

Meillä on vasta-aineet ongelma, koska miehellä on autoimmuunia, mutta klinikalla tämä asia ei herättänyt epäilyksiä, koska sperma oli priimaa.

On kuitenkin olemassa vasta-aineita, jotka saattavat haitata raskautumista, mutta näitä kaikkia vasta-aineita ei pystytä tutkimaan, koska autoimmuunisairauksia ei tunneta täysin.

Meillä auttoi siis inseminaatio, jossa sperma pestään ja vasta-aineet huuhtoutuvat pois. Esikoisen raskaus alkoi ekasta inssistä.

Toista lasta yritetty jo useilla insseillä ilman tulosta, mutta ikä on syynä siihen, ettei vielä ole napannut....

Tsemppiä teidän tilanteisiin!!👍💖

Tähtitaivas☆

833/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mun miehellä siemenneste priimaa, mutta vasta-aineet (MAR-testi) positiivinen. Luojan kiitos IgA vain 2%, mutta IgG onkin sitten jo 88% ja se tuottaa hankaluuksia. Tähti saako kysyä mitkä vasta-aineet miehelläsi on ja minkälaiset prosentit? Mekin jatketaan toistaiseksi luomuna, vasta-aineista huolimatta.

Teille vielä, joilla miehen siemenneste tutkittu: kannattanee katsoa onko paperissa maininta MAR-testistä: se liittyy niihin vasta-aineisiin. Jos niitä on ja, kun menevät yli 50% alkavat vaikeuttaa raskautumista. Toivon toden teolla, että kukaan muu teistä ei joudu tällaisesta ilmiöstä kärsimään!!

Tähti, onneksi teillä on jo esikoisenne. 😍

Tsemppiä kaikille taas! Täällä kärvistellään Primolutin sivuoireissa. Dpo5 vasta.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

834/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Äitykkä-77 kirjoitti:

Äitykkä-77, kiitos!💖 ...vanhoja ei missään nimessä olla. Haaveena on tosiaan toinen vauva ja olen ajatellut yrittää niin kauan, kuin mahdollista, että vauva tulisi. Jäisi lopuksi elämää harmittamaan, jos ei yrittäisi.

Nyt vaan harmittaa se, että munasolut on tosiaan niin vanhoja, että tuleeko sitä vauvaa enää🙄 Kärsivällisyyttä tarvitaan, jos jotain....

Minusta myös tuntuu siltä, että olen parempi äiti, kuin olisin ollut nuorena, koska tuntuu, että on ehtinyt kasvaa aikuiseksi, nähdä maailmaa ja tosiaan parempi taloudellinen tilanne lapselle😊

Yövalvoniset vauvan kanssa on olleet ihan helppoja, eikä ikä ole vaikuttanut ainakaan negatiivisesti, kun jaksamista ajatellaan. Taaperonkin kanssa on jaksanut leikkiä ja olo tuntuu jopa nuorekkaammalta lapsen kanssa, kuin jokin vuosi taaksepäin vain urakeskeisenä ihmisenä. Ura on toki edelleen melko keskipisteessä, mutta lapsi on nykyään se ykkönen💖😊

Sitä kaipaisi kovastikin juuri tsemppiä ympäriltään, koska pitkään yrittäminen on kyllä aika vuoristorataa. Aihe on sellainen, että mä en ainakaan siitä juuri muille kerro, vaikka sukulaiset olettavat, että lasta kyllä hankitaan. En halua uteluja, koska aihe on arka, eikä lasta niin vaan tehdä, kuin sormia räpäyttämällä🤪

Onneksi on tämä palsta, jossa saa jakaa tuntoja - Kiitos te ihanat!💖😇

Hyvää odotuksen jatkoa sinulle!!💖💜💜

.

Kp 2

Ei mekään olla kerrottu kenellekään vauvan yrittämisestä. Vasta sitten jos nyt jotain aikaan saisi. Etenkin kun anoppi saisi jonkin kohtauksen niin se vain stressaisi minua. Ollaan kahdestaan mietitty että tää on meidän juttu. Toivotaan kaikille tasaisesti suotuisia vauvatuulia 👶🎇🌠🌬

835/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikille toivon jaksamista omissa tilanteissa, jaksamista ja pikaista plussaa!!😇💜

Kaikille raskaana oleville toivon hyvää odotusaikaa💜💜💖

Kaikille toivon hyvää mieltä, erilaisuuksien ymmärrystä ja sopua ihmisten välille💖

Lähetän kaikille paljon plussasäteitä ja kaikille iästä ja taustasta riippumatta toivon plussaa tasapuolisesti!!💕💕💜

Tähtitaivas☆

836/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi: Kiitos 😢❤️, samaa toivon teille!

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

837/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Myös mun miehellä siemenneste priimaa, mutta vasta-aineet (MAR-testi) positiivinen. Luojan kiitos IgA vain 2%, mutta IgG onkin sitten jo 88% ja se tuottaa hankaluuksia. Tähti saako kysyä mitkä vasta-aineet miehelläsi on ja minkälaiset prosentit? Mekin jatketaan toistaiseksi luomuna, vasta-aineista huolimatta.

Teille vielä, joilla miehen siemenneste tutkittu: kannattanee katsoa onko paperissa maininta MAR-testistä: se liittyy niihin vasta-aineisiin. Jos niitä on ja, kun menevät yli 50% alkavat vaikeuttaa raskautumista. Toivon toden teolla, että kukaan muu teistä ei joudu tällaisesta ilmiöstä kärsimään!!

Tähti, onneksi teillä on jo esikoisenne. 😍

Tsemppiä kaikille taas! Täällä kärvistellään Primolutin sivuoireissa. Dpo5 vasta.

Kaneli78, meillä ei löytynyt mieheltä näitä vasta-aineita, mutta miehen autoimmuuni on sellainen, että välillä se aktivoituu ja sammuu.

On siis täysin terve mies ja työkykyinen, työuraa takana yli 30-vuotta ilman sairauslomia. MUTTA autoimmuunisairaus -reumaattinen on olemassa, joten en voi uskoa, etteikö sillä ole vaikutusta myös lisääntymisasioissa.

Autoimmuuni aiheuttavaa vasta-aineita.

Kaikkea ei tosiaan pystytä vielä tutkimaan.

Meillä on nyt ikää jo niin paljon, että enää ei enää klinikalla lisätutkita, koska mies on 50v. ja mä viittä vaille 47v.

Ollaan terveitä muutoin ja tosiaan tuo pienokainen jo olemassa💖💖

Miten teillä, onko teillä tietoa, että mistä vasta-aineet tulevat? Pikaista plussaa!!💖

Tähtitaivas☆

838/6611 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos samoin. 😍❤️Tuohan on hyvä, että miehelläsi ei niitä siemennesteestä löytynyt! Ei ole tietoa mistä ne on mun miehelle tulleet. Voivat tulla jopa sellaisesta, että mies saa kovan iskun "alakertaansa". Muita syitä oli mm.tulehdukset esim.eturauhasen tms. Toi 88% tarkoittaa käytännössä sitä, että miehen siemennesteestä on 88% vasta-aineen peitossa, mikäli oikein käsitin. Luojan kiitos siis, että miehellä siemenneste priimaa ja siittiöitä paljon. 12% silti tosi vähän, mutta huonomminkin vois olla. Monilla on vaikkapa 96% tai jopa 100%. Silloin ei enää ole luomuraskaudesta toivoa. Viimeisin, mitä luin, oli helpottava tietoineen sinänsä, että jossain tutkimuksessa ainakin spekuloitiin, että useasti harrastettu seksi voisi myös vähentää vasta-aineita. Mutta tiedäpä noista sitten.

839/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko menkat vaikka tuo provera kuuri kesken! 6/10 kerkesin syödä, syönkö nyt loppuun tuon vai jätänkö kesken? Huomenna vasta voi soittaa terkkarille 🤔😬 kun tuon tarkoitushan oli aloittaa menkat ja nyt ne sitten alko, tosin ohjeessa on että kaksi viikkoa kuurin loppumisen jälkeen pitäisi alkaa vuoto..

Help!

30v endo toiveissa eka

840/6611 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näenkö mä omiaan?