Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

781/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt kp16 ja tänä aamuna tuli hieman veristä valkovuotoa. Yöllä myös oli hieman menkkamaista jomotusta. Liekkö kierto nyt ihan sekaisin renkaan jäljiltä ja menkat jo nyt alkamassa😣 Ikinä ennen ei ole oikeastaan kesken kierron ollut tiputteluvuotoa.

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

782/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveliina90 paljon onnea plussasta😍❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
783/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli Terolutista ihan järkyttävät sivuoireet.. Joka päivä nyt tän viiden päivän ajan kauheeta huimausta, oksetusta ja pääkipua😔 Mielialat kans heittelee aivan sairaasti.. Mä olin niiin luottavainen näiden suhteen😣 Pakko sinnitellä vielä 5 päivää ja kattoa että alkaako ne menkat sieltä ja mahdollisesti sinnitellä vielä seuraava kuuri sitten joskus kp 15-24..

Tällä hetkellä vauvakuume on taas huipussaan, viimeksi sillon kemiallisen yhteydessä syyskuussa ollu näin vahvoja fiiliksiä😅 Viimeyönä näin unta että olin raskaana, teki pahaa aamulla ku tajus et se oli vaan unta😐 Tekis taas mieli käydä tuolla vaatehuoneen ylähyllyn vauvanvaatelaatikolla hypistelemässä🙈 Tsemppiä kaikille❤️

19v molemmat, esikoinen haaveissa, mukana kulkee PCO ja takana yksi kemiallinen tosi vahvoilla oireilla

784/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PLUSSA!! Olen samaan aikaan onnellinen, peloissani ja epäuskossa. 5. Yrityskerralla tärppäsi. Toivotaan että pysyisi matkassa ja että kaikki olisi hyvin! Oireita ollut alamahan vihlaisut, menkkamainen jomotus pari kertaa ja todella kipeät rinnat sen pari viikkoa. Tässä kuussa en myöskään ottanut yhtään stressiä yrittämisestä vaan jopa tupakoin ja kävin parilla ystävän kanssa. 🙄 Mutta nyt alan varailemaan aikaa virtsakokeisiin ja ekaan ultraan, tai mitä ne nyt sieltä lääkäristä sanoo, aivan uutta minulle!  Ps. Viiva näkyy tikusta jopa kaukaa, tosta vaan ei voi erehtyä! 😍

19v | Raskaana

785/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau vienna ja eveliina! Paljon onnea molemmille 💞💞

Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24

786/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Täällä kirjoittelee nyt tänä vuonna 30 täyttävä, ensimmäistä toivova. Mies myös täyttää 30 nyt alkaneen vuoden aikana. Naimisissa ollaan oltu vuodesta 2017 ja yhdessä pian 13 vuotta. Työkuvioiden takia tavallaan saatiin nyt ärsyke lykätä itsemme ajattelusta toteutuksen puolelle. Tarkoitus olisi siis lähteä uuden tulokkaan kanssa sitten heti puolen vuoden sisään ulkomaille. Mies töihin ja minä sitten kasvattamaan uutta kansalaista. 

Koska kaikki ei aina ole niin siunatun helppoa, on täällä Naistenklinikalla herännyt endoepäily (ei tähystyksiä tehty), sekä kilpirauhasen vajaatoiminta. No, niillä korteilla pelataan, mitä on jaettu. Näiden lisäksi myös eeeerittäin herkästi vuotava ektopia kohdunnapukassa, eli ainakaan täällä on turha saada slaagia tai tehdä minkään valtakunnan päätelmiä pienestä (tai suuremmastakaan) verenvuodosta :D Gynellä käyty 14.1, todettiin, että ektopiaa ei aleta polttamaan tässä vaiheessa kun ei vaikuta raskaaksi tulemiseen millään tavalla vaikka muuten kurja onkin. Ultrassa erittäin aktiiviset munasarjat. Nyt saatiin se ultimatum; Alkakaa yrittää tai palatkaa takaisin ehkäisyyn ettei mahdollinen endo saa enempää aikaa riehua pitkin poikin. Nyt siis kondomiehkäisyllä menty pian pari vuotta.

Oviksen saanut tikutettua KERRAN. Kierrot on jotain 31-41 päivän välillä. Yleensä 34-35. Eipä tuntunut gyneä huolettavan tosin. Pitäkää hulluna, mutta vannon, että aina kun oikean puoleisessa munasarjassa tapahtuu jotain, on ovis hyvin selkeä :D Vaikka ultrassa siis molemmat näyttivät oikein hyviltä...

Tästä se lähtee! Toivottavasti onni on myöten. (Pahoittelen jo valmiiksi mustaa huumorintajua ja rekkamiehen kielenkäyttöä...)

787/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Doshika kirjoitti:

Kyllä minä olen lukenut, että Terolut VOI estää ovulaation. Ei välttämättä estä. Siksi minäkin kai alan syömään sitä kaksi päivää ovulaation jälkeen, jotta on varmaa että se ovulaatio on ehtinyt tapahtua.

Itsellä kun ovistestit ei toimi luotettavasti, on vaikea todentaa ovulaatiota. Mietin siksi, toimisiko se sylkitesti pcos-tyypillä? Tietääkl joku? Minulla toisinaa on positiivinen ovistesti koko kierron, toisinaan ei kertaakaan ja silti molemmissa kierroissa voi olla tai jättää olematta oireita fyysisesti. Siksi suostun itse syömään ainakin 3 kiertoa nuo 15-24 päivät, jotta kierto normalisoituisi - ja ehkä tulisi se ovis itsellään.

Onko sinulla Doshika, säännöllisesti ovis? Miksi syöt Terolutia? (En yhtäkkiä muista mitä olet kertonut).

Oletko kokeillut Clearbluen kahden hormonin digitaalisia testejä? Mulla näyttää herkät tikut ovista läpi kierron (tavallista, koska pco) ja vähemmän herkät ei näytä koskaan (totta, koska ovulaatiota ei tapahdu). Tykkään kuitenkin eniten niistä kahden hormonin testeistä, koska niistä näkee sentään estrogeenin nousun, eli tietää missä kohtaa kiertoa se nousee, eli milloin kroppa alkaa yrittämään ovulaatiota. Ja samoin uskon, että jos näytölle joskus ovulaatio napsahtaisikin, niin se todennäköisesti olisi totta (tähän mennessä siis ei ole vielä koskaan ovista näyttänyt enkä usko sitä tapahtuneenkaan). 

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

788/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea Eveliina90 ja Viennna ❤️

789/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Eveliina ja viennna!! 😍

Oliko niin että Viennnalla oli myös kilppariongelmaa taustalla?

Miten te testaatte ovulaatiota virtsasta? Ihan tuoreeseen pissaan vai annatteko sen "jäähtyä"? Mihin aikaan päivästä? Onko se ihan tunnilleen testattava joka päivä vai saako olla parin tunnin säteellä? Kuinka vanhaa pissaan pitää olla ts kauanko edellisestä wc käynnistä?

Alan jo miettimään että enkö osaa tätäkään mitata oikein.

790/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout, jos ovista ei millään meinaa löytyä niin kannattaa testata useamman kerran saman päivän aikana. Joskus se huippu on niin lyhyt, että jää huomaamatta jos joka päivä testaa kerran samaan aikaan. Itse esikoisen aikaan tein paljon ovistestejä ihan vaan tuoreeseen pissaan, rakkoaikaa vähintään pari tuntia.

791/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea viennna ja Eveliina!

Villahuivi tsemppihalaus taas, kyllä sulla on kurja tilanne. 😕 Onko sulla mitään harrastusta? Lemmikkejä? Jollei, olisiko joku kiinnostava harrastus tai halua hankkia eläinystäviä? Eihän ne missään tapauksessa lasta korvaa, mutta sisältöä ja iloa elämään voivat tuoda.

Täällä kp23/26-27,tänään tuntunut alustavia menkkamaisia alavatsajomotuksia. Yleensäkin alkavat muutaman päivän ennen menkkoja, joten aika varma olo että ens viikolla alkaa yk4. 😔 Todella lyhyt yritysaikahan tässä vasta on takana, mutta selvästi kyllä on pettynyt olo silti. Näin kun ekaa yrittää niin väkisinkin takaraivossa kalvaa sekin pelko että entä jollei onnistu lainkaan... Tässä kierrossa en ovista tikuttanut, mutta kalenterin mukaan otollisille päiville saatiin jumpattua. Täytynee tulevassa kokeilla tikuttaa kunnolla taas, ja toivoa ettei miehen työreissut sotke kuviota.

Pysytään positiivisina, vaikka masentavalta tuntuukin!

792/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin muuten tänään ilmoitus että olemme jonossa tutkimuksiin. Jonotusaika 3-4kk 😔. Toivottavasti ei tarvitse odotella vaan tulisi tulosta ennen sitä.

Sain myös Lähetteen AMH-labraan ja miehelle myös purkkikutsu. Mutta ilmeisesti saamme mennä vasta maaliskuun puolella noihin labroihin...?

793/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Viennna ja Eveliina90 ✌🏻❤️✨ Paljon tarrasukkia matkaanne 🥰

Täällä kp21, rinnat alkaneet nyt jo kipeytymään(?) vaikka menkkojen oletettuun alkamispäivään vielä viikko (jos kierto olisi normaali) 😁

Tää on tämä piinaava viikko alkamassa, kun miettii tuleeko ne menkat vai ei.

Tsemppiä kaikille, ihana kun plussia tullut nyt monelle 🥰🎀

794/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout:

Lievää kilpparin vajaatoimintaa, ilmeisesti se ei vaikuta raskautumiseen.

Kiitos onnitteluista! 🥰

19v | Raskaana

795/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily84, ei ole oikein kumpaakaan. Musiikki ja kirjat. En välitä ihmiskontakteista muun kuin työn ohessa, kun en tunne ollani tervetulleeksi minnekkään. Kuljen niin erilaisia polkuja, että ihmiset eivät osaa suhtautua minuun normaalisti reaalielämässä. Netissä kuulun yhteisöihin, ja siellä jotenkin koen itseni tasavertaiseksi. Ja täällä missä asun, pn heikosti mitään "touhuttvaa", mitä eniten kaipaan. Kurja puoli maalla asumisessa, mutta kaupunki tappaisi minut ja luovuuteni. Kylläpä tässä noustaan,kun saa ajatukset järjesteltyä. Ajam kanssa oppii myls hyväksymään sen, että tämä vauvan kaipuu on osa minun polkua, osa minua ja osa meidän parisuhdetta.

Täällä ihanay uutiset, Eveliina90:llä ja Viennnalla! Valtavasti onnea teille molemmille ❤ toivon teille ihanaa raskausaikaa!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

796/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti kirjoitti:

Oletko kokeillut Clearbluen kahden hormonin digitaalisia testejä? Mulla näyttää herkät tikut ovista läpi kierron (tavallista, koska pco) ja vähemmän herkät ei näytä koskaan (totta, koska ovulaatiota ei tapahdu). Tykkään kuitenkin eniten niistä kahden hormonin testeistä, koska niistä näkee sentään estrogeenin nousun, eli tietää missä kohtaa kiertoa se nousee, eli milloin kroppa alkaa yrittämään ovulaatiota. Ja samoin uskon, että jos näytölle joskus ovulaatio napsahtaisikin, niin se todennäköisesti olisi totta (tähän mennessä siis ei ole vielä koskaan ovista näyttänyt enkä usko sitä tapahtuneenkaan). 

Itse asiassa en. En ole edes tutustunut. Onko sinulla jotakin linkkiä, mitä tällä tarkoitat, voisin tutustella? Kuulostaa mielenkiintoiselle! Tietääkö joku muu pco-lainen toimiiko tuo, ja tuleeko sillä ovulaatiota näkyviin? Voisin nimittäin tämmöistä testata jos alamme kokeilla auttaako letrot oviksen suhteen.

Ps. Te,joilla on sekä terolut että letrozol, miten te niitä syötte? Miski teillä on myös terolut? Gyne puhui vain ohimennen, että molempia voidaan joutua tarvitsemaan enkä hoksannut kysyä miksi.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

797/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi onnea plussista! <3

Mua vähän hämmentää kun ovistesti näytti eilen jo vähän väriä ja tänään taas ei mitään. Katsotaan mihin se kääntyy ja onnistuuko sen hyödyntäminen.

Mulla on ajatuksena, että jos omaa lasta emme saa niin yritämme kotimaista adoptiota. Se toki kestää kauan, mutta ei maksa samalla tavalla tuhansia kuin ulkomainen adoptio. Mielessä on myös sijaisvanhemmuus sekä tukiperhetoiminta, tämä viimeisin on varmaan toteutumaan joka tapauksessa.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

798/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ❤️ Toivottavasti nämä on nyt niitä plussatuulia, ja vaikuttavat muihinkin 😊

Täällä edelleen epäuskoista, tänään rv 5+6. Edellinen raskaus meni syksyllä kesken n. 6+0-6+4, eletään jännittäviä aikoja! Fiilikset yllättävän rennot, nyt niitä oireitakin jo ilmenee, palelee, väsyttää ja rinnat on varsinkin iltaisin tosi arat.

799/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että nää testit antaa vääriä tuloksia, mutta voiko onesteppiin luottaa tällä viivalla? 😭😭😭😭😭😭

800/6611 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronahin kirjoitti:

Tiedän että nää testit antaa vääriä tuloksia, mutta voiko onesteppiin luottaa tällä viivalla? 😭😭😭😭😭😭

Kyllä minusta jo hyvin väriä, että varovaiset onnittelut 🎀❤️✨

Testailet uudelleen parina päivänä ja katsot vahvistuuko miten 🥰