Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

6401/6611 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia Nuusku! 😢❤

Eilen iltasella tunsin noin 30 sekuntia kestävän tarkasti paikannettavan tylpän kivun vatsassa lähellä oikeaa munasarjaa. Mietin voisiko kyse olla kiinnittymiskivusta?

Onko kenelläkään kokemusta siitä?

Eilen oli dpo6 ja tänään siis dpo7. Testejä tilasin ja niitä ehkä huomenna tulossa. Tilasin isot läjät joten voin alkaa testailemaan ja tihrustelemaan saman tien.🙈

Megs©

6402/6611 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen iltasella tunsin noin 30 sekuntia kestävän tarkasti paikannettavan tylpän kivun vatsassa lähellä oikeaa munasarjaa. Mietin voisiko kyse olla kiinnittymiskivusta?

Onko kenelläkään kokemusta siitä?

Eilen oli dpo6 ja tänään siis dpo7. Testejä tilasin ja niitä ehkä huomenna tulossa. Tilasin isot läjät joten voin alkaa testailemaan ja tihrustelemaan saman tien.🙈[/quote]

Mulla on kokemusta tosta kiinnittymiskivusta. Ekalla kerralla luulin että menkat alkaa ihan justiinsa ja toisella kerralla mietin et mitä ihmettä mun kohdussa tapahtuu. Kummatkin kerrat tajusin vasta jälkikäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6403/6611 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellivelli millaisra kipu oli?

Tänään oli pahoinvointi kohtaus ja vatsaa vähän nipustelee. Kuivaa on kuin saharassa😅

Minun täytynee laittaa pystyyn oirelista josko olot johtaiskin plussaan:

Dpo6 kiinnittymiskipua?

Dpo7 pahoinvointikohtaus

Jatkoa seuraa ja huomenna ehkä ekat testit 😃

Miettiikö muut jo tulevia hankintoja?

Millaiset vaunut esim?

Megs©

6404/6611 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kertaa samanlaista jomotusta kuin menkkojen alkaessa ja lähdinkin kauppaan hakemaan tampaxeja. Toisella kertaa äkillinen viilto tai tuikkaus joka sai menemään kippuraan mutta meni ohi minuuteissa.

6405/6611 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kp23 ovistesti haalistunut selvästi toissapäivästä.. En nyt vaan edelleenkään ymmärrä, et onkohan ovis nyt ollut kp12 vai nyt kp21? 😁 Alemmassa raskauskeijun ovistestit kp12 alkaen, ylemmässä rfsu kp21->. Rfsu:n kp12 testin viiva oli tummempi testiajalla, kuivuessaan haalistui jonkin verran.. Ei kai tässä auta kuin piinailla 😁

6406/6611 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myötätunnosta Lumileopardi ja Meghannn! ❤️ Täällä makoilen osastolla kymmenettä tuntia, kohtu ei oikein meinaa tyhjentyä kunnolla lääkkeillä. Saa nähdä joutuuko tässä kaavintaan.

Hankinnoista, en itse yritysaikana "uskaltanut" miettiä hankintoja, kun tuntui etten ikinä tule raskautumaan... Vaikka ei huono sinänsä perehtyä niihin etukäteen, kun aikamoinen viidakko kaikki ne tarvikkeet :)

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

6407/6611 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Nuuskulle! ☹️

6408/6611 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuusku kirjoitti:

Kiitos myötätunnosta Lumileopardi ja Meghannn! ❤️ Täällä makoilen osastolla kymmenettä tuntia, kohtu ei oikein meinaa tyhjentyä kunnolla lääkkeillä. Saa nähdä joutuuko tässä kaavintaan.

Hankinnoista, en itse yritysaikana "uskaltanut" miettiä hankintoja, kun tuntui etten ikinä tule raskautumaan... Vaikka ei huono sinänsä perehtyä niihin etukäteen, kun aikamoinen viidakko kaikki ne tarvikkeet :)

Tsemppiä Nuusku! Itsellänikin meni aikanaan kaavintaan tuossa keskeytyneessä keskenmenossa, josta aiemmin puhuin. Lääkkeet eivät millään halunneet toimia. Paljon jaksamisia sinne.

6409/6611 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon niin pahoillani Nuusku! Lämmin osanotto ja jaksamista!

Hankinnoista: Mä tiedän ihan tarkkaan mitä vauvalle haluaisin vaunuista lämpöpussiin. Oon aina tykännyt haaveilla ja selvitellyt näitä asioita varmaan teinistä asti. Olis vaan ihanaa, jos joskus sais ihan konkreettisesti hankkia niitä omalle pienelle.

6410/6611 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghannn© kirjoitti:

Ellivelli millaisra kipu oli?

Tänään oli pahoinvointi kohtaus ja vatsaa vähän nipustelee. Kuivaa on kuin saharassa😅

Minun täytynee laittaa pystyyn oirelista josko olot johtaiskin plussaan:

Dpo6 kiinnittymiskipua?

Dpo7 pahoinvointikohtaus

Jatkoa seuraa ja huomenna ehkä ekat testit 😃

Miettiikö muut jo tulevia hankintoja?

Millaiset vaunut esim?

Täällä ainakin on jo mietitty paljon valmiiksi - myös vaunujakin. Oon suunnitelmallinen Excel ihminen, enkä saa mielenrauhaa ennen kuin saan tutkittua ja laitettua ylös listoihin asiat. 😂

30/31, Yk8

6411/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia ja jaksamista Nuuskulle!❤😢

Täällä edelleen piinapäivät menossa. Ainoana oireena ollut korkealla pysyttelevä lämpö (36.5-37) ja pieni flunssa. Yhen testin menin jo hätähousuna tekemään, mutta eihän siinä mitään vielä näkyny. Dpo onki nyt vasta arviolta 8 tai 9.

Määki oon haaveillu ja selaillu jo esim.vaunuja, sittereitä, leikkimattoja yms., mutta nyt oon lopettanu sen ja aatellu alottavani hankintojen suunnittelun vasta sitte, jos/kun oon tukevasti raskaana.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille! ❤

6412/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elena_ kirjoitti:

Paljon voimia ja jaksamista Nuuskulle!❤😢

Täällä edelleen piinapäivät menossa. Ainoana oireena ollut korkealla pysyttelevä lämpö (36.5-37) ja pieni flunssa. Yhen testin menin jo hätähousuna tekemään, mutta eihän siinä mitään vielä näkyny. Dpo onki nyt vasta arviolta 8 tai 9.

Määki oon haaveillu ja selaillu jo esim.vaunuja, sittereitä, leikkimattoja yms., mutta nyt oon lopettanu sen ja aatellu alottavani hankintojen suunnittelun vasta sitte, jos/kun oon tukevasti raskaana.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille! ❤

Minäkin sorryi testaamaan ja ei vois selkeämpää negaa tulla.

Meillä onkin sama dpo, voidaan yhessä jännäillä😃👍👍👍

Megs©

6413/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Nuusku sinne, todella harmillista.

Mites Neliapila, onko vahvistunut?

Hankinnoista;  minäkin oon excel-ihminen, mutta olen yrittänyt välttää vielä pahemmat suunnittelut kun ei koskaan tiedä kauan tässä kestää ja mitä tulee vastaan. Jonkun verran olen vilkassut valikoimaa koska tämä "maailma" (vauvat/lapset) on minulle aivan täysin vieras :D Paljon olen lukenut oikeestaan että mitkä on hyödyllisiä tavaroita ja mitkä aivan turhia - tosin mikä toimii itselle ei välttämättä toimi toiselle.

Oma tilanne päivitys - tänään kp 24, dpo 9, flo ennustaa huomiseksi menkkojen alkamisen.

No. Mulla on pari päivää tuntunut nivusissa/ alakerrassa tuikkivia pistoja satunnaisesti, enemmänkin sillon jos oon esim nostanut jotain painavaa. Oisko ne menkat? Yleensä mulla menkat alkavat parin päivän ruskean tuhruvuodon jälkeen melkein kun salaman iskulla ilman mitään kipuja tai pistoja, ne kivut ja jäätävä turvotus alkaa vasta pari tuntia vuodon alkamisesta. Nyt tuhrua ei ole tullut kun ihan todella vähän.

Tuntuu, että nyt toi yk1 ja tämä yk2 mun oireet ennen menkkoja on ihan erilaiset kun aiemmin. On paljon enemmän pistoja, vatsan vääntöjä tms.. tai sitten kiinnitän niihin enemmän huomioita?  Oon kuitenkin jo yli vuoden kirjannut kaikki oireet flo-appiin että ei tämä kierron seuranta uutta ole...

Oliskin halunnut tietää mitä oireita on ollut ennen plussaa? Joka paikassa mainitaan rintojen arkuus, jatkuva pissaaminen, pahoinvointi, väsymys ja .. Mulla on aina rinnat arat ovulaatiosta menkkojen tokaan päivään asti ja pissaan aina 2 tunnin välein vähintään joten nuo eivät ole mitään indikaattoreita mulle :D

N 35 M 36 Ensimmäinen toiveissa - yritys aloitettu 12/2020.

6414/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuusku kirjoitti:

Sydän palasina palaan tänne kirjoittelemaan. Meillä oli tänään nt-ultra (10+6), mutta sikiötä ei löytynyt, tuulimuna siis. Onneksi ultraaja ja lääkäri olivat ihanan empaattisia. Huomenna osastolle tyhjennykseen, onko kellään tästä kokemuksia? Olisin halunnut hoitaa homman kotona, mutta halusivat osastolle,kun raskausmateriaalia oli kuulemma "sen verran". Toisaalta en käsitä miten tuulimunaraskaudessa voi olla paljon materiaalia. Nyt selvisi myös miksi raskausoireet oli niin erilaiset kuin ekassa raskaudessa (ei pahoinvointia, mutta järkky väsymys). Haluaisin vaan asian nopeasti pois päiväjärjestyksestä, tarkoitus oli lähteä pohjoiseen loppuviikosta. Jos sinne vuotamiselta pääsen niin saapahan rallatella rinteessä ilman huolta pienestä... Nyt syön suruun lakritsiöverit.

Mulla on kokemusta kkm viikolla 7. Tosin olin osannut henkisesti siihen varautua kun voimakas tunne siitä, ettei kaikki ole kunnossa ei vaan loppunut. Tyhjennys ei kohdallani onnistunut kun tarvittavaa vastetta lääkkeelle ei saatu. Kätilö sitä sanoikin, että usein näissä tapauksissa lääke ei toimi toivotulla tavalla verrattuna tapauksiin joissa kyse keskeytyksestä. Itsepintaisesti pyysin ultran päivän päätteeksi ja siellä huomattiin että kohdussa on runsaasti raskausmateriaalia ja varattiin samalla aika kaavintaan.

6415/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta kuinka idioottimainen kysymys oli kysellä oireita ennen plussaa täällä... monella kun ei ole siitä edes kokemusta. Tarkoitin tuolla ehkä sitä että onko muilla yhtä hämäävästi menkkoja edeltävät oireet todella samanlaisia kuin raskausoireet.

N 35 M 36 Ensimmäinen toiveissa - yritys aloitettu 12/2020.

6416/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Nuusku❤️

Minä jo edellisessä kierrossa luulin, et tärppäsi, mutta ei.. Menkat oli myöhässä muutaman päivän.

Varasin ajan gynekologille, katotaan, selviääkö siellä mitään. Nyt taitaa olla kp4. Ja yk, en ees tiiä.. Paljon! Esikoistakin aikanaan yritettiin kauan.

En muista muuta silloin esikoiselta, et oli vaan vahva tunne, et on tärpänny. Luulin vielä testiä edeltävänä päivänä kuitenkin, et menkat alkaa, ku alamahassa tuntui siltä. Siis muuten oli vahva tunne et tärpänny, mut mahakipu teki sen, et aloin epäillä. Testasin sit ja plussahan se tuli!

Jännällä ootan nyt gynekologilla käyntiä, et mitä se tuumaa!

6417/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut jotenkin aika levollinen ja positiivinen nyt oviksen jälkeen. Edellisen kerran oli näin syksyllä vähän ennen keskenmenoa. Nyt taitaa olla dpo5 ja tänään tullut tosi kovia pistos-kipuja vasempaan rintaan. Ei ihan tyypillistä sekään, mutta on joskus ennenkin ollut kyllä. Mutta voihan se olla teroluteistakin kai.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

6418/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lvm: Ei se mun mielestä ole ollenkaan idioottimaista kysyä. Meitä on täällä moneen junaan. On heitä joilla ei takana vielä yhtään raskautta, heitä joilla jo lapsia ja meitä keillä takana raskauksia, muttei lapsia. Toisen onni kun ei ole itseltä pois ❤️

6419/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inseminaatio oli 23.12 ja eilen ja tänään tehty testit ja positiivista näyttää. 1v 8kk meni yrittämisessä että ensimmäinen plussa saatiin. Tuntuu uskomattomalta ja tosi epätodelliselta😄. Tänään käyty verinäyte ottamassa ja tulokset tulee vklopun aikana. Melko oireeton on olo vielä. Päättyy tämä raskaus syliin asti tai vaikka olisi kemiallinenkin, niin helpottaa kun nyt varmasti tietää että pystyy tulemaan raskaaksi.

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

6420/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea hewint! Toivotaan, että saatte vauvan syliin asti❤️❤️ Muistan kans esikoista oottaessa, et positiivista se, et voi tulla ees raskaaks. Se onkin ainoa kerta, että olen raskautunut. Toivottavasti vielä tärppää! ❤️