Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

6421/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hewint kirjoitti:

Inseminaatio oli 23.12 ja eilen ja tänään tehty testit ja positiivista näyttää. 1v 8kk meni yrittämisessä että ensimmäinen plussa saatiin. Tuntuu uskomattomalta ja tosi epätodelliselta😄. Tänään käyty verinäyte ottamassa ja tulokset tulee vklopun aikana. Melko oireeton on olo vielä. Päättyy tämä raskaus syliin asti tai vaikka olisi kemiallinenkin, niin helpottaa kun nyt varmasti tietää että pystyy tulemaan raskaaksi.

Oi, ihana uutinen! Toivotaan parasta teille! 😍

30/31, Yk8

6422/6611 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lvm kirjoitti:

Tajusin vasta kuinka idioottimainen kysymys oli kysellä oireita ennen plussaa täällä... monella kun ei ole siitä edes kokemusta. Tarkoitin tuolla ehkä sitä että onko muilla yhtä hämäävästi menkkoja edeltävät oireet todella samanlaisia kuin raskausoireet.

- Itse kirjoitin tänne marraskuussa näin:  "Sain tässä kierrossa ekan ovulaatioplussan ikinä, ja olin niin varma, että nyt tärppää. Ehei, tänään dpo 13, ja eilen illalla alkoi nippailemaan sisuskaluissa. Menkat alkanee viimeistään maanantaina. Turhauttaa, ärsyttää, itkettää."  Mä muistan tuon hetken kun kirjoitin tuon viestin. Olin aivan epätoivoinen ja mulla oli niin menkkojen alkamisolo kuin olla ja voi - vatsaa jomotti, tuntui että kohta alkaa tulva ja juoksin vessaan kerran tunnissa tarkistamaan tilanteen, tatti katsoi otsassa jne. En siis todellakaan olisi uskonut olevani raskaana, mutta tästä huolimatta menkkani eivät koskaan alkaneet. 

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6423/6611 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista tsempeistä ja kokemuksistanne! Olisi pitänyt itsekin vaatia ultra tyhjennyspäivän päätteeksi, mutta pitikin käydä yöksi paastolle aamun kaavintaa varten, jota lääkäri ei halunnutkaan tehdä, vaan toistettiin tyhjennyslääkitys seuraavana päivänä. Lopulta illalla toinen lääkäri ultrasi ja totesi raskausmateriaalin poistuneen. Jäin vaan miettimään poistuiko se kuitenkin jo ekana päivänä ja toinen päivä oli vaan ylimääräistä (henkistä) kärsimystä... Tyhjennys oli yllättävän kivuton ja vähävuotoinen. Toivottavasti tämä oli tässä ja päästään pian yrittämään taas 💔

Paljon onnea hewint ja tsemppiä odotukseen!

Oireista ennen plussaa, ehkä ainut selvempi oire oli yllättävä väsymys, iltapäikkärit oli otettava. Muuten aika samat oireet kuin ennen menkkoja.

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

6424/6611 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa dpo 10. Testi aamulla nega, joskin taaskin plussalaseilla pystyy kuvittelemaan omiaan 😁

Olo muutoinkin normaali.

Tein myös ovistestin ja se oli mielestäni vahvempi kuin edellinen. 😳

Elämme mielenkiintoisia aikoja ❤

Vaikka tässä nyt kovasti on yritys käynnissä niin en jotenkin osaa kuvitella tulevani raskaaksi ja itseäni äidiksi.

Onko muilla samankaltaisia ajatuksia?

Että vähän pelottaa kun onhan vauva iso muutos.

Megs©

6425/6611 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hcg arvo tuli tänään ja kyllä täällä raskaana ollaan 🥰, vastaa arvot hyvin siihen että inseminaatio oli 2 viikkoa sitten. Nyt vaan toivotaan että jatkaa nousuaan. Tuntuu uskomattomalta ja myös tunteelliselta, varsinkin kun miettii että juuri tämä kierto tuotti vaikeuksia kun letrozolien vaste ei ollut hyvä ja jouduttiin aloittaa piikitys että rakkulat kasvaisi. Eikä siltikään ollut mitään takeita että inseminaatioon asti päästäisiin. Onneksi päästiin💖.

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

6426/6611 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei pelota vauva, tuntuu että äitiyttä varten synnyinkin. :) Sen sijaan taidan oikeasti pelata synnytystä. Luotto omaan kroppaan ei ole suurensuuri, ei ole osoittautunut aiheelliseksi luottaa.

Aloin tänään taas melkein itkemään kun mies kertoi että koira oli sitkeästi herättänyt yöllä kun sille iski ripuli. Ihan järjettömiä aiheita, joihin reagoin tosi isosti. Ei tunnu sopivan aiempiin kiertoihin tämä rauha ja onnellisuus sekä kuitenkin emotionaalisuus, siis muihin kuin siihen jossa keskenmeno tullut.

Ovian mukaan 6 päivää raskaustestiin, Flo ennustaa menkkoja alkavaksi vast 20. päivä, kun oli se pitkä, yli 3kk kierto tuossa syksyllä. Varmaan eka täytyy tehdä Ovian ajoittamana. :D

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

6427/6611 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä piinapäiviä ei kyllä turhaan siksi kutsuta. En tiedä, miten ovis lopulta ajoittui, joten voi olla, että mun piinailu on tässäkin kuussa ihan turhaa, mutta silti vähän jännittää. Jos tässä kierrossa ois tähdet olleet kohdallaan ja pieni salamatkustaja ois tullut matkaan.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

6428/6611 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut nuusku kokemastasi! 😢

Ja onnea Hewint plussasta! ❤️ Ja muillekin, jos oli muitakin plussaneita.

Vaikka pidän melko hiljaiseloa niin tykkään lukea kuulumisianne. Ja tietenkin toivon kaikille plussatuulia 🤞

Omista kuulumisista sen verran, että tällä viikolla käyty NT-ultrassa ja kaikki oli ultran perusteella hyvin ja niskaturvotus normaali. Vauva myös vastasi edelleen kooltaan raskausviikkoja ja kaikki perus rakenteet/elimet näkyi. Meille sattui myös aivan ihana kätilö. Jotenkin tuntuu hurjalta kaikkien niiden alun vastoinkäymisten, epätoivon tunteiden ja tunnemyrskyjen jälkeen, että ollaan jo tässä pisteessä ja rv 14 jo kohta menossa.

Haluaisin vaan sanoa, että jos joku muu kokee samoja juttuja niin älkää luovuttako ❤️ Mulla oli siis kierroissa aina tiputteluvuotoa heti kohta ovulaation jälkeen ja ajattelin etten voi tulla raskaaksi (tulin silti raskaaksi), sitten alkuraskauden tiputtelua ja verenvuotoa (pelkäsin keskenmenoa) jne. Ja tässä sitä nyt ollaan. Toki vielä pitkä matka edessä mutta ensimmäinen kolmannes ihan kohta takana.

Ja tosta tavaroiden hankinnasta niin en ole vielä uskaltanut hankkia mitään 🙈 ehkä pikkuhiljaa uskallan....

Kaikille oikein hyvää ja plussaista alkanutta vuotta 2021!

6429/6611 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunulaiselle onnittelut hyvistä uä kuulumisista ❤

Täällä elellään dpo9-11.

Ensimmäinen ihan varmasti oikea eikä kuviteltu oire; se sama tylppä tuikkiva kipu 4ov

Pv sitten tuntuu nyt keskemmällä ja voimakkaampana. 10min ajan kesti ja maha tuntuu vähän oudolta. 😬👍👍

Testi tänään negaa.

Megs©

6430/6611 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin halunnut tietää mitä oireita on ollut ennen plussaa?

Lwm

Mulla on nyt vatsakipua, rinnat arat, päänsärkyä, väsymystä, palelua..

En oo siis vielä saanut plussaa mutta olo on melko toiveikas👍❤

Megs©

6431/6611 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghannn© kirjoitti:

Oliskin halun6nut tietää mitä oireita on ollut ennen plussaa?

Lwm

Mulla on nyt vatsakipua, rinnat arat, päänsärkyä, väsymystä, palelua..

En oo siis vielä saanut plussaa mutta olo on melko toiveikas👍❤

Yleisempää tuntuu olevan vähäoireisuus ja näin myös itsellä. Ei siis ollut mitään.

6432/6611 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei juurikaan ollu oireita ennen plussaa. Ainut tosi kova väsymys ja pieni etova olo,lähinnä iltaisin.

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

6433/6611 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta Hewint! ❤ Täällä kp 29/33 menossa ja dpo oman arvion mukaan 10. Eilen menin aamulla malttamattomana tekemään herkän raskaustestin, josta laitan kuvan. "Unohdin" testin pöydälle ja muistin vilkaista sitä n. 20min päästä. Yllätys oli suuri, kun testissä olikin kaksi viivaa, mutta silti tuli olo, että testi on jotenki viallinen tms. Tänään aamulla tein uuen testin ja se oliki sitte puhas negatiivinen. Mulle on aiemminki käyny näin, että yhtenä päivänä tulee plussa (ainakin omiin silmiin plussa) ja seuraavana päivänä/parin pv sisällä onki negatiivinen. Eilen huomasin, että rinnat on jotenki turvoksissa ja niihin on ilmestyny sellasia raskausarpien tapasia arpia. Ehkä kuvittelen tän, mutta jotenki ne näyttää erilaisilta. Väsymystä myös ollu nyt pari päivää.

Mulla on ens viikolla meno röntgenkuvauksiin, joten toivon, että jos raskaus olisi alkanut, testi näyttäis positiivista ennen kuvauspäivää tai että menkat alakais. Esitietolomakkeeseen aattelin mainita raskauden olevan mahollinen, vaikka tuskinpa polven röntgenkuvaus vaikuttaisikaan mitenkään.

Pettyny olo on kyllä nyt. Ihmettelen, mitä mun kropassa mahtaa tapahtua :(

Mitäs muille kuuluu? :)

6434/6611 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä, kun plussasin, sittemmin kesken menneen raskauden, niin mulla oli oireina vain sellaista menkkajomotusta joka jatkui pari viikkoa ja vessassa sain ravata niin usein, että jo luulin, että oli virtsatietulehdus. No, paljastuikin sitten, että olen raskaana.. Sen jälkeen näissä kierrossa, joissa en ole raskatunut, niin on ollut vaikka ja minkälaista oiretta. Vähäoireiseksi, jos joskus muutun ennen menkkojen tuloa, niin sitten on toivoa, että olis tärpännyt. Itsellä kai menossa nyt kp7 tai jotain sinne päin. Nyt ajattelin mennä rennosti enkä tikuttele ovista. Osuu tallettelut kohdalleen, jos onnistuu ja tulee R-testiin plussa, jos on tullakseen. Ehkä gynellä käyn tsekkaamassa onko kaikki ok , jos vaan saan aikaiseksi. Yritystä sen verran jo jatkunut, ettei tässä enää oikein jaksa stressata..

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja onnittelut plussanneille!

6435/6611 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hewint! Toivottavasti menee kaikki hyvin. 

Täällä kp 26 (viimeiset 6 kk:ta kierto 25-29), dpo 10-11. Flo ennusti menkkoja eiliselle alunperin. Nyt 3 päivää ollut ainoana selkeänä "oireena" vatsakipu. Aamusta asti maha turvonnut ja tuntuu siltä kun olis maha kipeenä. Välillä tuntuu että olis maha sekaisin. Ja tunne että menkat alkaa ihan hetkenä minä hyvänsä. Menkkoja ei kuulu, vuotoa ei ole. Muutama tippa beigeä/ haaleaa vaalean punaista valkovuotoa. Ja torstaista asti vahvistuva tunne, että jotain on erilailla.

Menkkakipuihin en vertaisi, vaan enemmäkin "vatsa sekaisin" kipuun. Aiemmin mainitsin että käyn usein vessassa, nyt ehkä uskaltaisin sanoa että se on lisääntynyt. Alaselkä ei ole kipeä, rinnat kevyen arat kuten yleensä just ennen menkkoja. Huonoa oloa ei ole. Myös nämä 3 päivää ei ole ollut nälkä, mitään ei tee mieli mutta kun syön jotain, kaikki maistuu ihan todella hyvälle. Tuon mitään ei tee mieli, veikkaan johtuvan siitä että päällä on ihan älytön jännitys. Ja minulla on aina nälkä, tykkään ruuasta joten tämä on poikkeuksellista.

Jännitän, että ne menkat alkaa ihan just. Koska en jaksais "alottaa" yritystä ja kiertoa alusta. Ja nämä 3 päivää on ollut todella stressaavat kun normaali menkkaoireet loistavat poissaolollaan. Ja minulla kierto ja menkat toimii kuin ajatus, osaan aina melkein tuntemuksesta sanoa että menkat alkaa tunnin sisään. Ja vatsan menkkakipu ja alaselän särky alkaa aina 1-2 tuntia vuodon jälkeen. Nyt verinen vuoto loistaa poissaolollaan ja vatsa kipeän turvonnut kolmatta päivää. Välillä oon joutunut pysähtymään, että kuvittelenko tän turvotus kivun.

Miksi en ole sitten testannut mahdollista raskautta? Koska ajattelin että jos testaan liian aikasin ja tämä kierto olisi vaan pidempi tällä kertaa ja sitten pettyisin.  Itsesuojelua ehkä. Toiseksi, rehellisesti haluan tehdä testin itse yksin. En halua puhua puolisolle tästä mitään, joka olettaa tällä hetkellä että minulla on menkat tulossa juuri. Hän on sellainen järjen ihminen, joka ei halua turhasta hötkyillä ja pelkkä "menkat ehkä myöhässä/ ehkä ei" olisi hänelle turha tieto. Jotenkin haluan nyt vaan itse olla tämän asian kanssa. Koska haluan tätä niin paljon. Olisin tosiasiassa tehnyt tänään testin, jos minulla sellainen olisi ollut. En ole koskaan niitä hankkinut, koska kaikki tuntui niin utopistiselta etten niitä edes realistisesti ajatellut pitkään tarvitsevani. Kauppaan en voi lähteä niitä hakemaan tällä hetkellä ollessani mökillä keskellä ei mitään ja kuten sanoin, puolisolle en mitään sano ennen kun menkat on oikeasti myöhässä. 

Pieni avautuminen siinä. Viime yönä en nukkunut melkein ollenkaan kun mieli niin täynnä ajatuksia että mitä mun kropassa tapahtuu. Kaikki on aina ollut niin ennalta arvattavaa ja nyt ... just mietin ennen tän kirjoittamista, että nyt ne menkat varmaan heti alkaa kun menen avautumaan. No, olinpa rehellinen ja sain purettua sydäntä. Takaisin kuluttamaan aikaa.

N 35 M 36 Ensimmäinen toiveissa - yritys aloitettu 12/2020.

6436/6611 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo11 täällä

Eilen illalla juili kovasti mahaa oikealta puolelta ja tänään alkaneet menkkakivut.

Testi näyttää edelleen negaa mutta mulla on niin erikoinen olo että oon varma että muuttuu vielä plussaksi 😬👏

Pientä pahoinvointiakin havaittavissa, hajuaisti muuttumuttarkaksi, väsyttää ja palelee.

Kuvassa aamuinen nega ja tuore ovistesti varmuuden vuoksi😃

Megs©

6437/6611 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hewint plussasta! Ihana uutinen!!

Täällä kp1, yk 13..

6438/6611 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua edelleen se Neliapila mietityttää.. Tai sitten on mennyt vain ohi.

6439/6611 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille plussanneille ❤️

Minun piti vaihtaa nimimerkkiä ja ottaa ”allekirjoituskin” pois ihan vain suojellakseni perhettäni. Mutta siitä ei sen enempää kuitenkaan, äitykkä täällä siis kirjoittelee.

Nuunulaiselle hurjasti onnea hyvistä ultrakuulumisista, niin se aika vierähtää ❤️

Omia kuulumisia, meillä rv 22 menossa. Viime viikolla oli rakenneultra ja vauvalla kaikki kuten kuuluukin. Tyttöä odotamme 😍

Minulle tulossa kontrolliultra rv32, koska istukka on niin kiinni kohdun kaulakanavan sisäsuulla, ei kuitenkaan peitä sitä. Haluavat varmistaa että siirtyy kauemmaksi eikä vaikuta esim synnytykseen.

Talvista tammikuun jatkoa kaikille❄️☃️

6440/6611 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu kirjoitti:

Paljon onnea kaikille plussanneille ❤️

Minun piti vaihtaa nimimerkkiä ja ottaa ”allekirjoituskin” pois ihan vain suojellakseni perhettäni. Mutta siitä ei sen enempää kuitenkaan, äitykkä täällä siis kirjoittelee.

Nuunulaiselle hurjasti onnea hyvistä ultrakuulumisista, niin se aika vierähtää ❤️

Omia kuulumisia, meillä rv 22 menossa. Viime viikolla oli rakenneultra ja vauvalla kaikki kuten kuuluukin. Tyttöä odotamme 😍

Minulle tulossa kontrolliultra rv32, koska istukka on niin kiinni kohdun kaulakanavan sisäsuulla, ei kuitenkaan peitä sitä. Haluavat varmistaa että siirtyy kauemmaksi eikä vaikuta esim synnytykseen.

Talvista tammikuun jatkoa kaikille❄️☃️

Kiitos Äitykkä. Kiva kuulla sinunkin kuulumisia. Seurasin taustalla matkaasi täällä alusta asti ja mietinkin tässä juuri, että mitä sinulle kuuluu. Onnea tytöstä! 😍 sullakin jo raskaus pitkällä. Itselläni rakenneultra vasta maaliskuussa, joten onhan tässä vielä odottelua 😅 Toivotaan, että istukka vielä siirtyy enne synnytystä parempaan paikkaan. Olen ymmärtänyt, että se on hyvinkin mahdollista 🤞