Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

6381/6611 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona eloisa ja Juulia: Itse uskon vahvasti siihen ettei se jatkuva tallettelu ole avain raskauteen vaan se, että ei stressaa. Itse en ole kovinkaan hedelmällinen. Tutkittu siis. Silti tärppäsi kierrossa mitä pidin menetettynä ja keskityin aivan kaikkeen muuhun. Tosin syliin asti en häntä koskaan saanut, mutta omalla kohdalla toiminut se, että tavallaan unohtaa asian kokonaan.

6382/6611 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aamun tilanne... Tein siis tuon pregcheckin liuskan ja melko nopeaa huomasin että toinen viivahan siihen alkaa muodostua. Tällä kertaa selkeämpi ja sisälsi selvästi väriä, eikä tarvinut pyöritellä jokaikisessä kulmassa että näkyy silmään.

Mutta 🙄 Hetken päästä tuosta viiva olikin sitten kadonnut ja nyt on jäljellä enää se viivanpaikka. Tuntuu tosi turhauttavalta kun ei tule selvää vastausta 😔 Kuvassa siis testi ennen viivan katoamista, en tiedä näkyykö teille mutta itse olen täysin vakuuttunut että siinä toinen viiva oli. Ja kuva otettu kun testin kastamisesta oli kolme minuuttia (eli testiajan sisällä), kolmen minuutin päästä tuosta oli sitten jo melkein kokonaan hävinnyt.

Tein sitten vielä viimeisen jäljellä olevan testin, eli rfsun herkän ja siihen tuli haamu. Kuitenkin ennenkin haamuja (virheellisiä) sillä saaneena en luota että tuo nyt plussa olisi, varsinkin kun tuosta pregcheckistä yhtäkkiä hävisi 😞 Laitan vielä rfsusta kuvan erikseen jos saan kameraan viivan näkyviin, siinäkin minä sekä mies nähtiin selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6383/6611 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä rfsu.

6384/6611 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliapila: Kyllä sä todennäköisesti raskaana olet. Peukut pystyyn ettei jää kemialliseksi vaan hän pysyisi matkassa!

Omaa napaa: Jee mä ovuloin sillä yhdellä letrolla! En ihan oppikirjamaisesti vaan lämmöt tippui jo 29.12. ja vasta tänä aamuna, kp20, oli lämmöt kunnolla koholla. Mutta tämä yhdistettynä kirkkaisiin limoihin, uskoisin että ovis tuli ja se saatiin kiinni. Sopii sikälikin kuvioon että hormonikorvaushoidolla ovuloin kp18 ja nyt ovis olisi ollut kp19, ihan hyvin linjassa. Nyt sitten tästä illasta alkaen terolutit kehiin, että pysyisin edes niukin naukin Tilkan kanssa sovitussa aikataulussa...

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

6385/6611 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppaanitar, sitä tässä itse vähän pelkään että onko kemiallinen 😔

6386/6611 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa kiertoa sä Neliapila nyt oletkaan?

6387/6611 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään ekaa kertaa välkkyvän hymynaaman Clearbluen ovulaatiotestiin. Jee! Pienet ilot. 😂

30/31, Yk8

6388/6611 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei siis olisi seksiä lähimaillakaan oikeaa aikaa, joten ihan ei voi kokonaan olla stressaamatta, tai pitää alkaa toivoa ihmettä. Toki tänään esim. en stressannut vaan jäi tallettamatta vaikka aika ois ollut se otollisin. Mut täytyy toivoa, että se pari päivää sitten onnistunut kerta riittäisi.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

6389/6611 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa alkanutta uutta vuotta kaikille ja paljon plussatuulia tähän vuoteen meille kaikille! 🖤 Ajattelin tulla vähän päivitteleen omaakin tilannetta tänne. Joka päivä käyn kurkkimassa teiän muitten kuulumisia. 🖤

Me oltiin miehen kanssa pari viikkoa yhtä aikaa lomalla ja ovulaatio osui just tuohon lomalle (ainaki luulen niin). Talleteltiin ahkeraan. Ovislimaa tuli kp 17-18 (27.12.-28.12.) ja onestepin testillä ovisplussa tuolloin kp 18. Normaali ovulaatio-oireista mulla oli myös etovaa oloa ja kauhea himotus. Tein myös Clearbluen digitaalisia ovistestejä ja niillä en tuolloin plussaa saanut. Olin tosin juonut paljon vettä testailupäivinä, joten mietin, oisko sillä ollu vaikutusta asiaan. Nyt on kp 25 menossa ja aamulämmöt ovat olleet korkealla muutaman päivän (36.4-36.6). Eilen tuli valkovuotoa niin paljon, että alushousut oli ihan märät. Eilen tuntui myös oikeassa munasarjassa kovia vihlaisuja ja oli etovaa oloa. Huvikseni halusin testata, mitä ovulaatiotesti näyttää, kun oli noita vihlasuja munasarjassa. Tein Clearbluen ovistestin ja siihen pärähti ekaa kertaa hymynaama. Nyt tässä taas mietin, että mitähän ihmettä mun kropassa tapahtuu. Ovulaatiotesti kai voi näyttää raskaudenkin, mutta tuskin näin pian, kun mulla on nyt arviolta vasta dpo 7 menossa. Flo näyttää, että menkat alakais 13.1. On tää oottaminen niin ärsyttävää!

6390/6611 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elena: Kuulemma ovulaatiotestit näyttäisi raskauden ennen kun raskaustestit vielä reagoi. Näin ollen odottelisin muutaman päivän ja tekisin herkkää testiä koska olen kärsimätön. :D Ihan turhautunut täällä jo itsekin vaikka vielä pitäisi odotella n. 7-10 päivää.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

6391/6611 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä dpo12, keskiviikkona tulee 2vkoa inseminaatiosta. Tissit ei ole kipeät, mutta väsynyt ja vähän etovaa oloa ollut. Huomenna ajattelin jo testata, torstaina oikea testauspäivä :D. Ovitrelle pistoksen ei enään pitäisi vaikuttaa tuloksiin mitenkään, joten jännä nähdä näyttääkö testi mitään :).

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

6392/6611 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo tänne pitkään aikaan mitään kirjoittanut tai kommentoinut. Tänne on tullut kovasti uusia nimimerkkejä palstalle mukaan, pahoittelut, mutta en jaksa selata kymmeniä sivuja taaksepäin jotta tietäisi muiden tilanteita. Meille tuli kkm syyskuun alussa ja nyt alkaa olla taas henkinen ja fyysinen kunto siinä pisteessä että jatketaan yrittämistä.

Eilen plussasin ovulaation ja vielä ilman letroja joten nyt odotellaan piinapäivien kanssa jos tulisi se toivottu plussa 🙊 jos ei tästä ala millekään niin haetaan lähetettä hoitoihin julkiselle puolelle.

6393/6611 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 22 dpo 6-7, ei mitään oireita jotka eivät eroaisi normaalista tähän aikaan kierrosta. Energiaa riittämiin ja muutenkin super pirteä olo. Yksi ainut kerta tässä kierrossa oli kp 10 ja ovis testiin plussa tuli kp 14. Pari päivää sitten tuli pyyhkäistessä paperiin todella haalean vaaleanpunainen juova.

En jotenkin usko yhtään tärppäämiseen tässä kierrossa, odottelen koko ajan millon menkkoja ennakoiva beige valkovuoto alkaa...sitä oli runsaammin tossa pari päivää sitten ja sitten loppui kun seinään. Nyt maanisesti joka vessäkäynnin yhteydessä odotan, että alkaa taas. Kierto mulla on ollut nyt lähiaikoina n. 25-26 päivää, joten viikonloppuna pitäis sitten alkaa menkat.

N 35 M 36 Ensimmäinen toiveissa - yritys aloitettu 12/2020.

6394/6611 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo plussilta näyttää Neliapila. Oletko miettinyt digin tekemistä niin saisit varmistusta? 😊

Paljon tsemppiä kaikille eri kierron vaiheisiin! Itse odottelen ovista viikon päähän, eli ei mitään raportoitavaa 😄

6395/6611 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävää Neliapila! Kunpa lähtisi kunnolla vahvistumaan, eikä tarvitsisi enää arvailla! Hcg-mittaus verestä maksaa noin 50 € yksityisellä ja voi olla, että voisit päästä julkisellekin, kun noita haaleita positiivisia on tullut jo niin monta päivää :) Verikoe toivottavasti kertoisi selkeästi, missä mennään.

Täällä testattu nega dpo 9.  Menkat alkanevat viiden päivän päästä ja huomenna vika tero. Yk 13 alkamassa ja nyt pitäisi selvitellä, miten edetään. Mun yksityinen gyne sanoi heinäkuussa, että kirjoittaa lähetteen julkiselle tutkimuksiin, jos ei vuodessa tärppää. Ilmeisesti siemennesteanalyysi tehtäisiin eka tällä yksityisellä.

Hämmentää, kun kevätkesällä oli neljä kemiallista putkeen (onneksi otin testeistä kuvat, muuten jo epäilisin, että kuvittelin raskaudet) ja sen jälkeen ei mitään. Viime kuun haamukin oli harhaa, koska kävin yksityisellä verikokeessa, joka oli nega. Sinänsä turhaa maksaa verikokeesta viivanpaikan takia, mutta mua ahdisti niin paljon ajatus siitä, että mahdollinen raskaus ei jatkuisi progesteronin puutteen takia. 

6396/6611 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös vauva toiveissa. 🤭 Nyt toinen kierto menossa, tosin kierto tuntuu imetyksen vuoksi olevan varsin sekaisin. Viime kierrossa bongasin selkeät ovisoireet, tässä kierrossa ollut melko oireetonta. Ekaa kertaa yritin myös tikuttaa ovista, ja selkein viiva oli kp12 muttei ihan kontrolliviivan vahvuinen sekään.

Eilen aamulla kp21 tein uteliaisuuttani herkän raskaustestin, koska oletin tosiaan että ovis ollut kp12 tai jopa hiukan aiemmin (ylempi). Sen jälkeen kuitenkin jonkinlaisia ovisoireita, joten tein iltapäivällä vielä ovistestin. 🧐 Tänään ovistestissä viiva haaleampi. Varsin mielenkiintoinen kierto..

6397/6611 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kanssakuumeilijat!

Ajattelin itsekin kirjoittaa kun enempi tullut lueskeltua vaan.

Meillä vauva kuume kova ja yritys aloitettu tässä kuussa.

Nyt on menossa dpo6 eli kohta voi alkaa jännäilemään! 😳😳

Kovasti plussatuulia kaikille ++++

Megs©

6398/6611 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän palasina palaan tänne kirjoittelemaan. Meillä oli tänään nt-ultra (10+6), mutta sikiötä ei löytynyt, tuulimuna siis. Onneksi ultraaja ja lääkäri olivat ihanan empaattisia. Huomenna osastolle tyhjennykseen, onko kellään tästä kokemuksia? Olisin halunnut hoitaa homman kotona, mutta halusivat osastolle,kun raskausmateriaalia oli kuulemma "sen verran". Toisaalta en käsitä miten tuulimunaraskaudessa voi olla paljon materiaalia. Nyt selvisi myös miksi raskausoireet oli niin erilaiset kuin ekassa raskaudessa (ei pahoinvointia, mutta järkky väsymys). Haluaisin vaan asian nopeasti pois päiväjärjestyksestä, tarkoitus oli lähteä pohjoiseen loppuviikosta. Jos sinne vuotamiselta pääsen niin saapahan rallatella rinteessä ilman huolta pienestä... Nyt syön suruun lakritsiöverit.

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

6399/6611 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia Nuusku. ❤️😢

30/31, Yk8

6400/6611 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille. Olen pyörinyt aiemmin täällä eri nimimerkillä, jota en valitettavasti enää jostain syystä muista. Yritettiin tuolloin esikoista. Yritettiin noin 5kk, sitten tuli tärppi, mutta valitettavasti vauva menehtyi raskausviikolla 16 (rv 12 ultrassa ja poikkeavuuksia ja myöhemmin selvisi, että mahassani kasvoi turner-tyttö). Siitä parin kuukauden päästä saimme onneksi toisen plussan, aivan ihanan ja toistaiseksi täysin terveen pojan, joka on nyt 9,5kk.

Luultavasti vaikeasta ja rankasta tiestämme johtuen, vauvakuume ei ota laantuakseen ollenkaan. Jo synnäriltä asti minua ja oikeastaan miestäkin vaivasi vauvakuume. Emme ole hankkineet mitään ehkäisyä, vaikka yhdyntöjä on 4-5x viikossa, ja mies puhuu usein ”pikkukakkosesta” haaveilevaan sävyyn. Luulen, että yritämme nyt tätä pikkukakkosta, vaikka siitä ei ole yhdessä hirveän konkreettisesti sovittu. On vaikeaa yrittää, kun edellinen tie oli niin kivikkoinen, ja mieli haluaa suojella taas pettymyksiltä.

Imetys on yhä aktiivista, joten saa nähdä, tärppääkö ja jos tärppää, niin koska. Vielä ei ole ovulaatiotestien tai muiden vippaskonstien aika, mutta ehkä sitten myöhemmin. Viime yrityksessä ne olivat aktiivisesti läsnä aina muuten, paitsi kahdessa plussakierrossa. Minulla selkeästi ”stressittömyys” auttaa eniten (molemmat plussat ulkomaanreissujen tuliaisia).

Kuukautiset on olleet kahdesti synnytyksen jälkeen, ja kierto muutaman päivän normaalia pidempi. Luulen, että en ole ovuloinut, mutta en tiedä varmaksi.

Plussaonnea kaikille!