Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

6101/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Kiiko!♥️

6102/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tehty digi oli negatiivinen 😔 Vieressä eilen tehty ”plussatesti”, kyllä ärsyttää kun antoi eilen kuitenki selkeää tulosta testiajankin sisällä jonka jälkeen vain vahvistui, ja nyt digi sitten pudotti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6103/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiikolle suuret onnittelut plussauksesta ja tarrasukkia! 😍 Ihana uutinen ❤️

6104/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani Henna_Inna 😔

Parempi onni uuteen kiertoon❤

Paljon onnea Kiiko plussasta ❤

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

6105/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kiiko! Tsemppiä neliapila ja Henna_inna!

Dpo 11 herkällä tulee hyvin haalee toinen viiva. Toivottavasti lähtee vahvistumaan! 🙈

♥️♥️♥️

6106/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn kirjoitti:

Onnea kiiko! Tsemppiä neliapila ja Henna_inna!

Dpo 11 herkällä tulee hyvin haalee toinen viiva. Toivottavasti lähtee vahvistumaan! 🙈

Toivotaan parasta että plussaksi muuttuu ❤ Ja vauvan syliin asti saatte ❤

Täällä myös testattu dpo11 ja odotetusti nega 😔

6107/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja tsemppiä vastoinkäymisiä kokeneille ja piinailijoille!

Minä olin etukäteen ajatellut, etten mieti ovulaation jälkeisiä olojani ja tuntemuksiani. Eipä se taas niin ole mennyt 🙈 nyt dpo6 (kp26/n. 33) ja kuvittelen aivan kaikenlaista. Olojen kirjaaminen jatkuu flohon niin voin taas seuraavissa kierrossa vertailla ja todeta, että oireiden perusteella vaikea veikata kumpi on lopputulos. On tää piinaavaa.

6108/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä dpo 9 ja menkkojen pitäisi sunnuntaina alkaa. Todella oireeton kierto ollut, vaikka eka letrokierto ja ovulaatiokin tapahtui. Ovis tuntemukset oli heikot ja oviksen jälkeen en ole tuntenut kyllä yhtään mitään. Tissitkään ei ole kipeät, vaikka yleensä ne tuppaa kipeytymään muutama päivä ennen menkkoja. Katsellaan, itsellä odotukset aika maltilliset tästä kierrosta. 

Paljon onnea plussanneille <3

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

6109/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussannaille! ❤️

Täällä alkoi kp 1 jota odotettiinkin jotta saadaan lääkäriaika kp 10-12. Ajateltiin että käydään nyt yksityisellä varmistamassa että paikat on kunnossa. Aikaa olin gynekologille varailemassa muutenkin että myoomat voidaan tarkistaa, mutta se hoituu nyt hedelmällisyysarviossa Gynovossa samalla. Ei olla yritetty kuin heinäkuusta, mutta tuntuu että pakko päästä tarkastamaan faktat ja kysellä samalla hieman siitä ovulaatioplussan poissaolosta, ferritiinistä ja esimerkiksi voiko kuivat limakalvot vaikeuttaa munasolun tartuntaa. Jännittävää. 😬

30/31, Yk8

6110/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliapila kirjoitti:

Mun kp on nyt 113, viimeisin seksikerta on ainakin oman merkintäni mukaan melkein viisi viikkoa sitten 😳 Oireita kuitenkin on ja paljaaseen silmään tuo on kuitenkin ihan selkeä. Mutta mitenhän tämä nyt on loogisesti mahdollista 😅

Eli vikasta seksistä siis vasta alle 5 viikkoa ja jos ovis onkin olut pari päivää myöhemmin niin max 4,5 viikkoa. Ihan mahdollista että näkyisi vasta hailu tikussa.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

6111/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pakkomielteinen testaaja tervehdys! Kerroinkin jo tuossa että sunnuntaina loppui halpisraskaustestit niin en testaa ennen viikonloppua. Sen sijaan keksin että maanantai aamulla heti testasin ovulaatiotestillä! Ja edelleen plussaa näytti.

Oli perjantaina raskausoireita mm närästyksen tunnetta ja raudan makua suussa. Lauantaina ei. Sunnuntaina vähäistä. Eilen ja tänään taas raudan makua ja enemmän oireita. Nyt yöllä heräsin ekan kerran vessaan keskellä yötä ja luonnollisesti en saanut enää koko yönä nukuttua.

Taustalla tässä tarkkailussa on se, että katoaako oireet tai onko oireet liian laimeat & väkisinkin vertaan olotilaa nyt jatkuvasti kesäiseen tuulimunaraskauteen. Mukavaa on niin kauan kun on oireita koska tuntuu että jotakin tapahtuu. Samantien taas jos on yhtään ”normaali olo” niin olen aivan varma että ei sittenkään jatku raskaus. En ole vasta kuin kp33, dpo 16, 4+2, vielä roikkuu mukana mutta päässä tuntuu, että voikohan tämä nyt pitää paikkaansa. Aika nopeasti toisaalta pääsi tähän pisteeseen sitten tm km, 3 kk sitten sain tietää viimeksi vk 10. Toisaalta uskoin tähän kieroon koska letrat käytössä mutta toisaalta olen hyvin pessimistinen.

Sitten vähäpätöisempiin: stressaa tulevat pikkujoulut kuinka pystyy 2 vk päästä sulavasti välttää kaiken juomisen, kun yleensä pilkkuun asti mukana. Pitäiskö käyttää jotaki excusea????? En haluaisi hylätä työkavereita mutta miten juomattomuuden pystyy oikeasti selittämään ilman että se kiinnittää kaikkien huomion! Kesällä onnistuin olemaan alkuraskauden mukana illanistujaisissa juomalla epäterästettyä drinkkiä eli vichyä jääpaloilla ja sitruunalla mutta kuinka monta kertaa tämä oikeasti menee läpi 👀 Help

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

6112/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja tsemppiä vastoinkäymisiä kokeneille ja piinailijoille!

Minä olin (taas) etukäteen ajatellut, etten mieti ovulaation jälkeisiä olojani ja tuntemuksiani. Eipä se taas niin ole mennyt 🙈 nyt dpo6 (kp26/n. 33) ja kuvittelen aivan kaikenlaista. Olojen kirjaaminen jatkuu flohon niin voin taas seuraavassa kierrossa vertailla ja todeta, että oireiden perusteella vaikea veikata kumpi on lopputulos. On tää piinaavaa!

6113/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sivusto näemmä halusi lähetellä kommenttini kahteen kertaan. 🤔

6114/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa täällä taas näköjään ovulaation aikoihin turhautuneena kirjoittelen 😑 meillä ei onnistu nyt tämä homma ollenkaan. Aiheutan miehelle vissiin niin pahasti suorituspaineita ettei seksi onnistu, tai sit hällä on vaan joku että ei ole haluja. Nuorempana tätä ongelmaa ei olisi ikinä ollut, kyllä nyt kiroan taas miten olen voinut olla niin hölmö etten ole aiemmin aloittanut jo tätä ”projektia.

Onkohan se tosiaan niin miten olen lukenut että jos edellisestä seksistä on aikaa niin se eka siemenneste ei ole tarpeeksi laadukasta hedelmöitykseen? Jos näin on niin sitten on tässäkin kuussa vain yksi seksikerta paria päivää ennen ovulaatiota jolloin ois mahis. Aika epätodennäköistä siis.

En tiiä mitä tehdä, pitäisikö hakea apua jostain terapiasta vai ihan jo hedelmöitysklinikalta? Tää on kyllä ihan hirveetä kun tää satuttaa molempien tunteita kun seksi ei onnistu ja samalla vauvahaaveet ajautuu kauemmas ja kauemmas.

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

6115/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille haastavassa tilanteessa oleville. ❤️ Toivottavasti positiivisia testituloksia olis odotettavissa pian❤️

Haaveissa21 mulla kans muka tuntemuksia. Tänää dpo5 tai 6. Tänää oli jonkun aikaa alamaha enempi kipeä ja yhtäkkiä taas alkanu ovisliman tyyppistä tulemaan.. Oli välissä kuiva kausi oviksen jälkeen.

Juulia, kauanko teillä ollu tuota ongelmaa? Meillä kans välillä miehellä suorituspaineita ja homma ei nii sanotusti pelittäny.. Ihme ja kumma, tässä kierrossa ei mitään suorituspaineita, vaikka oviksen aikaan heiluteltiin peittoa viikon ajan joko joka päivä tai joka toinen pvä. En kyl tiiä, mikä vaikutti sit positiivisesti hällä..

6116/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kiiko plussasta! 🥰

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, etenkin keskenmenon tai pettymyksen kokeneille 🙁

Täällä olisi dpo 7 tänään. Testikaappi on ja pysyy visusti kiinni viikonloppuun. Oireita on, mutta laitan ne kuvittelun piikkiin. Mun kroppa osaa luoda mulle erittäin uskottavia oireita, joten niin kauan kun plussaa ei tule, yritän parhaani mukaan sivuuttaa ne.

Juulia: Meillä on ollut myös ongelmia miehen paineiden ottamisen kanssa. Päädyttiin siihen ratkaisuun, että en enää kerro kierron eri vaiheista hänelle mitään. Tässä kierrossa olin niin iloinen onnistumisesta, että lipsautin oviksen olevan jo todella lähellä niin seuraavalla kerralla paineet kasvoivat taas liikaa. Se on aika turhauttavaa kyllä ja itselle tulee aika voimaton olo. Asiasta ollaan keskusteltu ja hän on kertonut, että kun haluaisi niin paljon plussan niin se asia alkaa pyörimään päässä jolloin tietysti vaikuttaa suoritukseen. Yritin kannustaa nauttimaan hetkestä eikä ajatella niin, että nyt vaan lasta tehdään, mutta vaikea on hänen ajatuksiin enempää vaikuttaa. Tällä kierron vaiheiden salailulla mennään siis eteenpäin 👍

Toivottavasti teidän tilanteeseen löytyy ratkaisu 🙂

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa

6117/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumileopardi - toivottavasti gynekäynti tuottaa tulosta ja siellä näkyy ultrauksessa sitten normaalisti kasvava munasolu. Olette ainakin kalenterin perusteella ajoittamassa käyntinne oikeille kiertopäiville. 

Sipsi - alkoholiasiaan liittyen. Onko kyseessä isommatkin kekkerit vai muutaman hengen illanistujaiset? Ensimmäisessä tapauksessa tilanne on helpompi, istut tölkki kädessä koko illan ja kukaan ei oikeasti huomaa vaikka et joisi mitään. Pienemmällä porukalla tämä on huomattavasti haasteellisempaa. Kaikista pahin "virhe" on tehdä juomattomuudesta numero. Itselläni on jouluillallisia yms tulossa, ja ajattelin ottaa sen yhden viinilasin kun sitä kuitenkin tyrkytetään. Juotan sen sitten salaa miehelle/unohdan pöydänkulmalle tmv. 

Juulia: Joitain artikkeleita olen lukenut liittyen sperman laatuun, ja että vanha sperma olisi "huonompaa". Näiden faktatiedosta en osaa sanoa, mutta jos seksi ei maistu tai sitä ei liiemmin ole, niin rohkaise miestä vetämään säännöllisesti käteen ellei hän sitä jo tee?

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

6118/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ❤

Minä taas epäilen että ollaan talleteltu liiankin tiuhaan ja kun ei olla enää pari kymppisiä niin siksi ei tärppi käy 🤔 Epäilen että lasti ei ole tarpeeksi laadukasta jos liian tiuhaan tallettaa 😔Oviksen aikaan talleteltu välillä joka päivä ja oviksen jälkeen jo puhti pois 🙄

6119/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia kirjoitti:

Onkohan se tosiaan niin miten olen lukenut että jos edellisestä seksistä on aikaa niin se eka siemenneste ei ole tarpeeksi laadukasta hedelmöitykseen? Jos näin on niin sitten on tässäkin kuussa vain yksi seksikerta paria päivää ennen ovulaatiota jolloin ois mahis. Aika epätodennäköistä siis.

En tiiä mitä tehdä, pitäisikö hakea apua jostain terapiasta vai ihan jo hedelmöitysklinikalta? Tää on kyllä ihan hirveetä kun tää satuttaa molempien tunteita kun seksi ei onnistu ja samalla vauvahaaveet ajautuu kauemmas ja kauemmas.

Testosteronitasot olisi varmaan hyvä tarkistaa. Yli 5 päivää vanha siemen ei tosiaan oo ihan ensiluokkaista ja laatu heikkenee mitä vanhempaa on eli 1,5-2 krt viikossa olisi kyllä hyvä tyhjentää joko itse käsin tai seksillä.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

6120/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia ja Neiti kesäheinä vastaan teille molemmille yhdessä omasta kokemuksesta.

Meillä taapero sai alkunsa yhdestä ainoasta seksikerrasta viikon sisällä, puoliso oli silloin reissuhommissa viikot ja tuon viikonlopunkin vietti ystäviensä kanssa mökillä. Eli kyllä se voi ”vanhallakin” tavaralla onnistua ja toisaalta eipä auttanut raskautumiseen silloin aikaisemmat aktiiviset kierrot.

Sitten taas tämä uusin on saanut alkunsa meidän tavanomaisesta aktiivisuudesta, eli joka toinen päivä hempeiltiin sekin kierto.

Hurjasti onnea Kiikolle, niin se elämä osaa yllättää ❤️

Ja tietysti muillekin plussanneille onnea, en muista olenko kaikkia onnitellut ❤️