Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

6121/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppaanitar kirjoitti:

neliapila kirjoitti:

Mun kp on nyt 113, viimeisin seksikerta on ainakin oman merkintäni mukaan melkein viisi viikkoa sitten 😳 Oireita kuitenkin on ja paljaaseen silmään tuo on kuitenkin ihan selkeä. Mutta mitenhän tämä nyt on loogisesti mahdollista 😅

Eli vikasta seksistä siis vasta alle 5 viikkoa ja jos ovis onkin olut pari päivää myöhemmin niin max 4,5 viikkoa. Ihan mahdollista että näkyisi vasta hailu tikussa.

Onko? 🤔 Eikö tuon periaatteessa pitäisi jo normaalisti näkyä viimeistään 5+0 (ja joo, raskaudet on erilaisia mutta yleisimmin viimeistään tuolloin) tai nythän mä olisin jo 7+0 ja tuli vain hailu 😔 Ja digikin negatiivinen 😕 Tottakai toivoisin kovasti, enkä vielä ole toivostakaan luopunut kun tunnen edelleen oireita mutta mietin onko tuo oikeasti kovin mahdollista?

6122/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kiiko ja muut plussanneet! 😊 Ja tsemppiä pettymyksen kokeneille. On tää projekti kyllä melkoinen vuoristorata.

Miehen suorituspaineisiin liittyen olen itse kokenut myös hyväksi keinoksi sen ettei kannata kovin tarkkaan kertoa, että milloin on se ovulaatiohetki. Vähensi ainakin meillä miehen paineita.

Täällä eletty tunteikas päivä, joka päättyi iloisiin uutisiin, kun ultrassa näkyi pieni mini, joka vastasi viikkoja ja jonka sydämensyke näkyi selvästi ❤️ Vuodoille ei sen sijaan gyne osannut sanoa syytä. Pystyi vain arvuuttelemaan.

Nyt siis yritän pyrkiä mahdollisimman stressittömään elämään (mitä vain omalla luonteeltani pystyn 😂) ja elämään päivä kerrallaan. Toivotaan, että tämä pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6123/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliapila kirjoitti:

Tulppaanitar kirjoitti:

neliapila kirjoitti:

Mun kp on nyt 113, viimeisin seksikerta on ainakin oman merkintäni mukaan melkein viisi viikkoa sitten 😳 Oireita kuitenkin on ja paljaaseen silmään tuo on kuitenkin ihan selkeä. Mutta mitenhän tämä nyt on loogisesti mahdollista 😅

Eli vikasta seksistä siis vasta alle 5 viikkoa ja jos ovis onkin olut pari päivää myöhemmin niin max 4,5 viikkoa. Ihan mahdollista että näkyisi vasta hailu tikussa.

Onko? 🤔 Eikö tuon periaatteessa pitäisi jo normaalisti näkyä viimeistään 5+0 (ja joo, raskaudet on erilaisia mutta yleisimmin viimeistään tuolloin) tai nythän mä olisin jo 7+0 ja tuli vain hailu 😔 Ja digikin negatiivinen 😕 Tottakai toivoisin kovasti, enkä vielä ole toivostakaan luopunut kun tunnen edelleen oireita mutta mietin onko tuo oikeasti kovin mahdollista?

Hei anteeksi, nyt mulle on käynyt ajatusvirhe. Mä jotenkin ajattelin rv:t ja ovulaation jälkeiset viikot sekaisin. Ei oo mahdotonta saada plussa vasta vaikka raskausviikolla 11, mutta tosi epätodennäköistä se on. PCOS-faceryhmässä oli muutama nainen jotka oli tehny lukuisia raskaustestejä kunnes rv 10-11 olivat plussanneet.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

6124/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista, kyllä se vaan helpottaa kuulla aina että ei oo yksin ongelmiensa kanssa. Meillä ollut tätä ongelmaa nyt muutamassa kierrossa, että ei vaan onnistu ja sitten tuntuu että mies ei ees yritä kunnolla. En tiiä voiko olla että mitä enemmän mies on lämmennyt tälle lapsi asialle ja innostunut, niin ite olen enemmän ja enemmän sitten puhunut ovulaatioista ja oikeasta ajankohdasta seksin suhteen ym. Ehkä tämä sitten on ahdistanut. Mutta halusin tietenki että mieskin ymmärtää oikeasti että jos ja kun tätä halutaan niin sillä ajankohdalla on oikeasti väliä ja tietysti ois hyvä yrittää mahollisimman usein.

Ehkä tässä pitäisi sitten tosiaan laittaa se suu kiinni ja antaa miehelle nyt tilaa. Ehkä tekisi tosiaan hyvää antaa pari kiertoa mennä omalla painollaan. Vaikeata tulee olemaan, se on ihan hirveetä kattoa sitä vihreetä viikkoa äpissä ja jos mitään ei tapahdu. Tuntuu että hukataan aikaa.

Antoi myös hieman toivoa tuo että se tosiaan voi tärpätä myös siitä yhdestä kerrastakin. Toivon että näin kävis myös meille.

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

6125/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppaanitar kirjoitti:

neliapila kirjoitti:

Tulppaanitar kirjoitti:

neliapila kirjoitti:

Hei anteeksi, nyt mulle on käynyt ajatusvirhe. Mä jotenkin ajattelin rv:t ja ovulaation jälkeiset viikot sekaisin. Ei oo mahdotonta saada plussa vasta vaikka raskausviikolla 11, mutta tosi epätodennäköistä se on. PCOS-faceryhmässä oli muutama nainen jotka oli tehny lukuisia raskaustestejä kunnes rv 10-11 olivat plussanneet.

Näin vähän ajattelinkin, ei se mitään! 😊

6126/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana uutinen Nuunulainen! 😌❤️

Redditissä oli myös puhetta noista suorituspaineista ja siellä osa käytti siihenkin inseminaatiota. Meni hieman ohi miten, koska vois luulla että suorituspaineet yltää siihenkin. Ehkä parempi neuvo se ettei kerro kierrosta niin tarkkaan. 😄

30/31, Yk8

6127/6611 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiko, kiitos vinkistä, tuo lähestymistapa kuulostaa kyllä kaikkein parhaimmalta! Uskon että pystyn helposti pitämään samaa oluttölkkiä ainakin tietyn vaiheen illasta, ruokaravintolaan täytyy miettiä joku lähestymistapa 😊

Nuunulainen, hienoa että saitte mukavia uutisia 😊

Neiti kesäheinä, luin viime kierron aikana että sperma olisi kuitenkin yhtä hyvän laatuista vaikka joka päivä harrastaisi seksiä. en tiedä mistä olin itse aikaisemmin lukenut että pari pv olisi hyvä olla väliä ettei ”laimene”, vähän ristiriitaista tietoa kyllä 👀 Mutta aloin sitten uskoa tuohon ensimmäiseen että ei haittaa vaikka joka päivä

Vielä noihin suorituspaineisiin, minäkin olin huomaavinani aikaisemmassa kierrossa että ovulaatiosta kertominen ei ainakaan auttanut miehen tunnelmaa 😀 viimeksi jätin kertomatta tarkan päivän ja oli molemmille parempi

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

6128/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain hcg10 herkän haaleasta hämystä digin 3+ Vk 😳

N36, M35.

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

6129/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsi85 kirjoitti:

Perjantain hcg10 herkän haaleasta hämystä digin 3+ Vk 😳

- Ohhoh, ettei siellä vaan olisi kahta tulossa? 😊

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

6130/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sipsi!

Dpo 12, samanlainen haamujen esiäiti testissä kuin eilen, nyt menkkamaista kramppia. Eiköhän ne menkat ala huomenna ihan ajallaan. 😔

♥️♥️♥️

6131/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edit. Kp 1, yk 10.........

♥️♥️♥️

6132/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa nuunulainen että sait hyviä uutisia! Vähän on kyllä liikaa jännitystä piisannut. Sormet ristiin, että loppumatka menisi vähän rauhallisemmissa merkeissä.

Sipsi85: Onnea plussasta! Meillä lasketut ajat varmaan samoihin aikoihin :)

Quinn: Pidän sulle peikkuja, että haamujen esiäiti vahvistuu, eikä menkat alkais. Ootko mittaillut lämpöjä, että näkisi niistä ovatko laskeneet vai pysyneet ylhäällä?

Kiikolle myös plussa-onnittelut! Ja muillekin, en nyt montaa edellistä sivua käynyt kahlaamassa.

Täällä tosiaan meneillään viikot 5+1, kaikki kaapin raskaustestit on käytetty ja neuvolakin joulukuulle varattu. Jännittävästi tosiaan otettiin (mies myös :D) tärppikiertoon käyttöön greippimehu, vehnänalkioöljy, gelee royal ja macajauhe, oliko näillä ja stressien purkautumisella sitten lie vaikutusta vai osuiko ajoitus muuten nappiin. Ainakin limat oli kierrossa hyvät. Huvittaa kyllä kropan käyttäytyminen oviksen aikaan, naama on niin viimeisen päälle hyvässä edustuskunnossa, mutta menkat kun alkaa (tai raskaus, näköjään), niin naama räjähtää. Toivoisi, ettei tässä iässä tartteis enää kärsiä näppylöistä kuin mikäkin teini.

Olo on ihan normaali, vähän vatsaa menkkamaisesti särkenyt, mutta varmaan se kohtu siellä jo kasvaa… Tai jotain. Ja iltaisin tulee monesti torkuttua sohvalla väsymystä pois… Niin ja suosikkiani pahoinvointijaksoa odotellessa. Jään taustalle vielä seuraamaan, mutta paljon tsemppiä kaikille ja hyvää joulunodotusta. Toivon paljon plussia joululahjaksi :)

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

6133/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kaikille terveisiä ja tsemppiä omiin tilanteisiin💕👍

Olen ollut poissa, mutta lueskellut palstaa aina välillä. Vauvakuume nyt nostelee päätään, taukoa yrityksestä on jo reilu puolivuotta... suru läheisen kuoleman jälkeen tuntuu melkein selätetyltä ja omat voimavarat alkavat palautua....

Toiveissa ois siis lähteä yrittämään lähiaikoina, jos asiat menee suunnitelmien mukaan...👍💕

Pikaista plussaa kaikille!❤💗❤💗

Tähtitaivas☆

6134/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuusku: lämpöjä en oo mittaillut, ihan siksi että teen 3-vuorotyötä, enkä koskaan herää samaan aikaan. 😅 kiitti tsempeistä, mutta vaihtui taas kp 1, huomasin kun kävin vessassa että vuoto on alkanut.

Onko kellään muuten täällä liian lyhyttä luteaalivaihetta? Mulla on 9-12 päivää, usein 11, tässä mietin, onko liian lyhyt.. 🤔

♥️♥️♥️

6135/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn kirjoitti:

Nuusku: lämpöjä en oo mittaillut, ihan siksi että teen 3-vuorotyötä, enkä koskaan herää samaan aikaan. 😅 kiitti tsempeistä, mutta vaihtui taas kp 1, huomasin kun kävin vessassa että vuoto on alkanut.

Onko kellään muuten täällä liian lyhyttä luteaalivaihetta? Mulla on 9-12 päivää, usein 11, tässä mietin, onko liian lyhyt.. 🤔

Mulla on 11-12 päivää ja todistettavasti yksi raskaus on saatu aikaan. Tsemppiä uuteen kiertoon!

6136/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Tähti kun kävit kertomassa kuulumisia 🙂👍

Tsemppiä uuteen kiertoon Quinn ❤

Onnea plussasta Sipsi85 ❤jännä nähdä onko siellä kaksoset kun antoi digi noin paljon viikkoja 😳

Minulla luteliaali 14 päivää,aikas normaali kai 😊

Piina jatkuu, tai lähinnä menkkojen odottelu 😔 Kipeäksikin taidan vielä tulla, palelee ja hikoiluttaa 🤒

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

6137/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiko, Tuota aloin heti miettimään ku lukenut näitä juttuja liikaa ja tuplaraskauden mahdollisuus sai mut jälleen googlaamaan koko www:n läpi suomeksi ja englanniksi Koko päivän! 😱 oon nyt jo vähä rauhoittunut ja oon 95% varma että yks vaan. oon huomannu että meillä töissä ammattitauti taitaa olla kaksoset, onkohan se tarttunu muhunkin 👀 ei kai sentään.. voisko johtua että edellisestä tuulimunasta kroppa reagoi jotenki nopeammin tai sitten nämä mun kaikki letra, hera, viini ja greippimehu mixit on sekoittanut hcg:n lopullisesti

varasin tällä kertaa varhaisultran sekä yksityiselle että julkiselle ja sain rv 6 yksityisen ja julkisen rv 8 julkisen.

Nuusku, laskettu osuu samoihin 😍

Kiitos kaikille ja mä jatkan tätä päivittäistä ihmettelyä & seuraan tietysti mitä täällä tapahtuu 😍

N36, M35.

6138/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin ostamassa ekaa kertaa vielä digitestin, ja tässä tulos. Ihan epäuskoinen olo vieläkin, kun tottunut vaan pelkkiä negatiivisia saamaan. Melkein viikon ajan ollut joka päivä menkkamaista polttelua, ja joka kerta jännään joko vuoto alkaa.

26 ja 28 v. Yk 13 (15 kk). Haasteena endometrioosi ja PCO(S).

6139/6611 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nuunulainen, Kiiko ja Sipsi85, ja oliko vielä joku juuri plussannut! Tsemppiä kaikille muillekin ❤️

26 ja 28 v. Yk 13 (15 kk). Haasteena endometrioosi ja PCO(S).

6140/6611 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Gugunen ❤️😊

N36, M35.