Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

6021/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti moni nämä asiat jo sovelluksesta tietää, mutta vinkkinä niille, ketkä vasta aloittaa Flon käyttöä. 🙂

♥️♥️♥️

6022/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunulainen kirjoitti:

Nyt alkoi myös alaselkäsärky ja menkkamaista jomotusta myös alavatsassa, joten eiköhän tämä ollut tässä 💔😥 näyttää siltä ettei tullut pientä meidän perheeseen. Ainakaan nyt. Toivon todella, että tulee vielä joskus (vaikka oma ikä alkaa jo kohta tulla vastaan). Tänään siis noin rv 5+4. Toki parempi tietenkin nyt kuin myöhemmässä vaiheessa. Josko fyysisesti ja henkisesti parantuisi tästä nopeasti niin pääsee sitten yrittämään uudelleen. Toivosta ei saa luopua.

Keskenmenon jälkeen naisen hedelmällisyys on tilastojen valossa koholla n. 3kk ajan eli voi hyvin olla että teillä nappaa pian perään uudestaan. Jaksamista, toistuvat pettymykset syö kovin. 

En muista mikä teidän tilanne oli hormonitasojen osalta, mutta saisitteko tueksi progesteronia loppukiertoihin?

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6023/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluas sinulle Nuunulainen ,toivottavasti asiat menee parhain päin ❤

Flo sovellus on pitänyt itsellä aika hyvin paikkansa jo monta kiertoa,muutaman päivän heittoa on ollut oviksessa ja menkoissa,minä myös merkannut ovis plussaa ja kaikki aiemmat menkat kierukan poiston jälkeen 🙂 Silti en tiedä mikä on ongelmana ,kun plussaa ei tule raskaustestin .Yksi on varmasti ikä,toinen jos ei ovuloikaan,kolmas vanhat munasolut/siittiöt. En usko että ajoitus olisi väärä...

Kp18 dpo4 ,tärppiin ei ole uskoa,koska jälleen PMS oireita ,flo ennustaa 11 päivän päähän menkat.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

6024/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys myös omasta tilanteesta, kp ei tiedossa km vuoksi, dpo 5, vielä pitäisi jaksaa odottaa ainakin 5 pv ennen kuin voi testata. Hyvä fiilis tästä kierrosta, jos nyt ei ala uutta raskautta, pettymys on varmasti aika kova. Tällä kertaa olen päättänyt ajatella positiivisen kautta. Itken sitten vasta niitä menkkoja jos ne alkavat.

♥️♥️♥️

6025/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Flo sovellus on pitänyt itsellä aika hyvin paikkansa jo monta kiertoa,muutaman päivän heittoa on ollut oviksessa ja menkoissa,minä myös merkannut ovis plussaa ja kaikki aiemmat menkat kierukan poiston jälkeen 🙂 Silti en tiedä mikä on ongelmana ,kun plussaa ei tule raskaustestin .Yksi on varmasti ikä,toinen jos ei ovuloikaan,kolmas vanhat munasolut/siittiöt. En usko että ajoitus olisi väärä...

Kp18 dpo4 ,tärppiin ei ole uskoa,koska jälleen PMS oireita ,flo ennustaa 11 päivän päähän menkat.

Saanko kysyä minkä ikäinen sä olitkaan ja kauanko te olette yrittäneet?

6026/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppaanitar kirjoitti:

Nuunulainen kirjoitti:

Nyt alkoi myös alaselkäsärky ja menkkamaista jomotusta myös alavatsassa, joten eiköhän tämä ollut tässä 💔😥 näyttää siltä ettei tullut pientä meidän perheeseen. Ainakaan nyt. Toivon todella, että tulee vielä joskus (vaikka oma ikä alkaa jo kohta tulla vastaan). Tänään siis noin rv 5+4. Toki parempi tietenkin nyt kuin myöhemmässä vaiheessa. Josko fyysisesti ja henkisesti parantuisi tästä nopeasti niin pääsee sitten yrittämään uudelleen. Toivosta ei saa luopua.

Keskenmenon jälkeen naisen hedelmällisyys on tilastojen valossa koholla n. 3kk ajan eli voi hyvin olla että teillä nappaa pian perään uudestaan. Jaksamista, toistuvat pettymykset syö kovin. 

En muista mikä teidän tilanne oli hormonitasojen osalta, mutta saisitteko tueksi progesteronia loppukiertoihin?

Näin olen myös jostain kuullut. Täytyy toivoa, että tuo tilasto pitäisi myös meidän kohdalla paikkansa. Mulla ei ole otettu mitään hormoonimittauksia tai muitakaan erityisiä tutkimuksia. Itse olen epäillyt, että keltarauhanen ei toimisi kunnolla, kun olen jo vuosia kärsinyt tiputtelusta ennen menkkoja. Jos/kun nyt ensi viikolla pääsen sinne gynelle (ellen vuoda juuri silloin tätä km pois) niin täytyy vaatia tarkempia tutkimuksia.

Toistaiseksi ei tänään ole tullut lisää vuotoa (vain pientä ruskeaa tuhrua) mutta menkkajomotuksia ja särkyjä ollut koko päivän. Onneksi kohta on viikonloppu ja saa hautautua pariksi päiväksi vain peiton alle.

Tsemppiä kaikille tärppiä odottaville ❤️

6027/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan ajattelemattomuuteni, koska en ole ikinä ajatellut kuinka haastavaa ovulaation ajoitus voi olla! Toki jos kierto on säännöllinen niin suhteellisen helppoa ampua, mutta hommahan vaikeutuu merkittävästi, jos pituus heittelee.

6028/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Nuunulainen! 😌 toivottavasti tilanne selkeytyy pian suuntaan tai toiseen ❤️

Km jälkeen kropan palautuminen siihen että kierto alkaa taas, tarvii hcg:n poistua kehosta. Sitä on vähemmän mitä pienemmän aikaa raskaus jatkunut. Itsellä vk10 tuulimunasta meni hcg lasku 9600-> negatiiviseen raskaustestiin n. pari viikkoa.

Omaa napaa, aamulla tein negatiivisen rt, dpo10. Halusin sen tehdä kun menkkamaista tunnetta on mutta ei mitään muuta.

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

6029/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, kaipaisi vähän jotain järkeä tuottavia ajatuksia. Minulla on kierukka, ollut viitisen vuotta. Vauvakuume puski ja päätettiin että vielä iltatähti tehdään ja kierukka saa lähteä vuoden alkupuolella. Nyt vaan tässä pistänyt vähän miettimään että huijaako kroppa näin pahasti vai mitähän tapahtuu.

Olen tässä nyt muutaman viikon seuraillut olotiloja itsestäni ja ne muistuttaa pelottavan paljon kahta aiempaa raskautta. Kahvi tökkii aamuisin, ruoka ei meinaa mennä kurkusta alas ku pakottamalla, välillä palelee ja toisena hetkenä on hiki, Mielialatki sutkii ihan miten sattuu.

Tein raskaustestin silloin kun näitä "oireiluja" olen huomannut mutta se oli negatiivinen. Voiko olla ettei testissä näy raskaus ja pitäisikö hakeutua lääkäriin? Joku viikko sitten noin tuli tuhru vuotoaki mutta niukasti ja jäi paperiin lähinnä vain.

Meillä on erittäin sikiävä suku ja mun äiti on saanu mut saman merkin kierukan kanssa.

Huijaako kroppa vauvakuumeen aiheuttamana vai olisiko syytä hakeutua lääkärin pakeille vai pitäisikö tehdä vielä testi varmuuden vuoksi? Jos on jotain kokemuksia aiheesta itsellä tai lähipiirillä niin otan mieluusti kaikki vastaan. 🤔😅 Kiitos vastauksista. :)

6030/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, pitkästä aikaa. Onkohan täällä enää tuttuja? 😅❤

En ole lukenut palstaa itseäni suojatakseni nyt viikkoihin, mutta ajattelin lähipäivinä alkaa päivittää. Taisin lukea viimeksi joskus sivuilla 260> tms.

Täällä tilanne se, että mun tiputtelulle ei ole löytynyt mitään syytä. Gyne sanoi, että kohdun ulkopuolella voi olla endometrioosia, vaikka kohtu onkin siisti kuin mikä, mutta enpä tiedä. Vaikka progesteronitestinkin mukaan ovuloin, aloitettiin silti (taas) Terolutit ja nyt syön niitä taas 6kk. Tämähän ei auttanut viime vuonnakaan, toiveet ei ole hirveän korkealla. Nyt 2 kiertoa syönyt ilman mitään muutosta, tiputtelu päinvastoin runsaampaa. Mehän lopetettiin yrittäminenkin. Tai ei päätetty mitään, mä vaan luovutin. Ollaan viimeksi kesällä kai yritetty. Mieli alkanut kääntyä taas kuitenkin yrittämiseen, vaikka ikääkin on jo. Gyne sanoi munasarjojani tutkiessaan, että ei ole mitään kiirettä! Mietin tajusikohan, että mulla on tota ikää kuitenkin.. ja miehellä ne vasta-aineet.

Toivottavasti täällä on mennyt hyvin! Lueskelen varmaankin menneitä sivuja pystymisen mukaan, jos vaikka olisi tutuilta ja miksei uusiltakin mukavia uutisia. :)

Nyt alkoi uusi kierto, tänään, ja mietin aloittaisko taas yritys. Tuntuu, että oon ehtinyt käsitellä jo senkin, että vauvaa ei tulekaan. Mutta mutta..

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

6031/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme kirjoitti:

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Saanko kysyä minkä ikäinen sä olitkaan ja kauanko te olette yrittäneet?

38v on ikää ja yk8 menossa.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

6032/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Nuunulainen, toivottavasti tilanteeseen tulee selkeyttä, että mitä on meneillään 😟

Mulla flo on toiminut hyvin, osaa ennustaa kierron eri vaiheet melko tarkkaan. Ovulaatiota ennusti ainakin tässä kierrossa oikein ja muistaakseni näin on ollut aiemminkin. Kiertojen pituudet mulla heittelee välillä päivällä tai parilla niin luonnollisesti ovis ei aina osu juuri sille ajankohdalle mille flo sitä ennustaa. Mulla ovisoireet on onneksi aika selkeät ja testit ovat vahvistaneet tuntemukset. Lopulta ovis yleensä asettuu oikealle päivälle kun kirjaan kuukautiset. Se on kyllä tosi kätevä sovellus ja on auttanut paljon ennakoinnissa ☺️

Täällä on pientä jännitystä ilmassa, että miten mahtaa käydä. Pitäisi yrittää keksiä nyt mahdollisimman paljon ajatuksia toisaalle vievää tekemistä, mutta se on vaikeaa. Tässä on kuitenkin vielä pitkä aika testaamiseen. Tunne on kuin vasta yrittämisen aloittaneella 🤭

Plussatuulia kaikille 🥰

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa

6033/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

En ole lukenut palstaa itseäni suojatakseni nyt viikkoihin, mutta ajattelin lähipäivinä alkaa päivittää. Taisin lukea viimeksi joskus sivuilla 260> tms.

Täällä tilanne se, että mun tiputtelulle ei ole löytynyt mitään syytä. Gyne sanoi, että kohdun ulkopuolella voi olla endometrioosia, vaikka kohtu onkin siisti kuin mikä, mutta enpä tiedä. Vaikka progesteronitestinkin mukaan ovuloin, aloitettiin silti (taas) Terolutit ja nyt syön niitä taas 6kk. Tämähän ei auttanut viime vuonnakaan, toiveet ei ole hirveän korkealla. Nyt 2 kiertoa syönyt ilman mitään muutosta, tiputtelu päinvastoin runsaampaa. Mehän lopetettiin yrittäminenkin. Tai ei päätetty mitään, mä vaan luovutin. Ollaan viimeksi kesällä kai yritetty. Mieli alkanut kääntyä taas kuitenkin yrittämiseen, vaikka ikääkin on jo. Gyne sanoi munasarjojani tutkiessaan, että ei ole mitään kiirettä! Mietin tajusikohan, että mulla on tota ikää kuitenkin.. ja miehellä ne vasta-aineet.

Toivottavasti täällä on mennyt hyvin! Lueskelen varmaankin menneitä sivuja pystymisen mukaan, jos vaikka olisi tutuilta ja miksei uusiltakin mukavia uutisia. :)

Nyt alkoi uusi kierto, tänään, ja mietin aloittaisko taas yritys. Tuntuu, että oon ehtinyt käsitellä jo senkin, että vauvaa ei tulekaan. Mutta mutta..

Onko teille Kaneli78 tehty mitään tutkimuksia tai etsitty syytä miksi raskaus ei ala? Tai oletteko miettineet hoitoihin menemistä?

Meillä tutkimukset tehty ja mitään vikaa ei löydetty. Mulla tosin myös tiputtelua ennen kuukautisia 1-3 päivää,Tässä kierrossa kokeiltiin ekaa kertaa tehdä inssi ja nyt tukilääkkeenä Lugesteron. Saa nähdä, alkaako tiputtelu taas. Raskauteen en jaksa uskoa, kun epäilen että inssin ajoitus oli väärä.

Oon muuten saanut tiputtelut pois joistain kierrosta niin että oon syönyt koko kierron päivittäin B-vitamiinia (B3, B6, B9 ja B12). Jollain tavalla vitamiini selkeästi tukee keltarauhasen toimintaa.

Miten sä olet onnistunut käsittelemään sitä, että

vauvaa ei tulekaan? Mielellään otan vinkkejä vastaan, koska yrittäminen alkaa tökkiä ja toden teolla (YK 11).

6034/6611 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisempi viestini näköjään katosi?

Voimia sinulle, Nuunulainen 💔 toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin, ja vaikka pahin olisi tapahtunut, niin uusi raskaus alkaisi sitten pian.

Itse toivuin keskenmenosta fyysisesti hyvin, henkisesti sitten en niinkään. Kohdun tyhjentymistä vauhditettiin minulla lääkkeillä, raskausoireet katosivat vasta sitten.

Omaa napaa: huomenna gynelle tämän sekoilevan kierron takia. Jännittää. Mieli rakentelee raskausoireita tauotta, vaikka tiedän, ettei raskaus ole mahdollinen. Raastaa 💔

N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.

6035/6611 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

Kaneli78 kirjoitti:

Onko teille Kaneli78 tehty mitään tutkimuksia tai etsitty syytä miksi raskaus ei ala? Tai oletteko miettineet hoitoihin menemistä?

Meillä tutkimukset tehty ja mitään vikaa ei löydetty. Mulla tosin myös tiputtelua ennen kuukautisia 1-3 päivää,Tässä kierrossa kokeiltiin ekaa kertaa tehdä inssi ja nyt tukilääkkeenä Lugesteron. Saa nähdä, alkaako tiputtelu taas. Raskauteen en jaksa uskoa, kun epäilen että inssin ajoitus oli väärä.

Oon muuten saanut tiputtelut pois joistain kierrosta niin että oon syönyt koko kierron päivittäin B-vitamiinia (B3, B6, B9 ja B12). Jollain tavalla vitamiini selkeästi tukee keltarauhasen toimintaa.

Miten sä olet onnistunut käsittelemään sitä, että

vauvaa ei tulekaan? Mielellään otan vinkkejä vastaan, koska yrittäminen alkaa tökkiä ja toden teolla (YK 11).

Kiitos viestistä ja B-vitamiini vinkistä. ❤ En olekaan syönyt B:tä kuin B6 ja vain pari viikkoa ennen menkkoja. (Tää auttaa Mulla PMS-oireisiin). Mähän oon tiputellut TODELLA paljon, tässäkin kierrossa alkoi jo noin viikon oviksen jälkeen. Kesällä tiputtelin pitkin kiertoa lähes päivittäin. Nyt taas tilanteessa, jossa tiputtelua vain luteaalivaiheessa, mutta monta, monta päivää..

Teillähän on jännät paikat, hurjasti onnea matkaan! Ja voimia odotteluun. Toivottavasti teillä onnistuu hoidot mahdollisimman hyvin! Ja pian..

Me käytiin vuosi sitten tutkimuksissa ja kyllähän sieltä nousi "haasteita". Mulla oli alhaista ferritiiniä ja hieman alhainen D-vitamiini (vaikka viiterajoissa) ja epätasapainoinen kilppari (onneksi ns.parempaan suuntaan eli TSH alle viitteiden). Ja sitten tämä tiputtelu. Pahempi juttu oli kuitenkin se, että miehen siemennesteessä on vasta-aineita, mitkä vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Inseminaatiota ja tehostettua ovista suositeltiin viimeistään 2020 talvella, mutta mies ei halua hoitoihin ja, koska mä reagoin todella voimakkaasti hormoneihin, ajattelin, että en tulisi jaksamaan sitä rumbaa. Nyt kuitenkin kaikeksi yllätyksekseni en olekaan saanut Teroluteista juuri mitään sivuoireita.. Kyllä mä siis arvon asioita vielä. Mieskään ei suorilta käsin kieltäytynyt hoidoista, mutta huomasin kyllä muuten miten suhtautui.

No, etsin sitten noiden käyntien jälkeen paljon kaikkea tietoa netistä ja tosiaan nuo vasta-aineet ei kai estä raskaaksituloa, vaikeuttaa kyllä. Miehellä edellisestä liitosta 2 lastakin, nyt teinejä. Itselläkin kohta 16-vuotias. Hoidin oman kilpparin yms.kuntoon, vaikka multa löytyi siis vielä kasvainkin kilpirauhasesta, mutta se ei kuulemma vaikuta ja kilpparin kasvaimet tosi yleisiä. Näitä pieniä ei ees hoideta/leikata. Nyt mietin meneväni tsekkauttamaan ehkä Synlabin kautta mitä kuuluu rauta- ym.arvoille. B12 mulla oli alkujaankin hyvä.

Mitä tulee tämän sekundaarisen lapsettomuuden käsittelyyn, niin tosi monella tavalla ja tasolla oon käsitellyt sitä. Paljon. Aluksi surin tietenkin kovasti. Aloin myös tunnistaa itselläni kaikenlaisia ajatusvääristymiä, kuten että jos saisin vielä toisen lapsen, sitten elämä tuntuisi "kokonaisemmalta" tai, että tulevaisuus ei olisi niin hyvä ilman toista lasta. En edes ollut tajunnut miten olin itse luonut ajatusta miten tulevaisuutemme "kuuluu" mennä ja tätäkin olen käynyt läpi. Oon mielikuvitellut kaikkea mahdollista muuta mitä voisin vielä tehdä ja, mikä lapsen kanssa olisi huomattavasti hankalampaa. Oon miettinyt jopa miten paljon säästyy rahaa. Lisäksi tällaisia juttuja, kuten, että aloin oikein tietoisesti nauttia hyvistä yöunista ja "korostaa" itselle niiden merkitystä ja verrata siihen, että vauvan myötä tällaiset asiat muuttuisi. Alkanut tän myötä todella miettiä jaksaisinko pikkulapsiaikaa oikeasti enää. Kummilapsen perhettä seuratessa ja häntä hoitaessa tajunnut, että pienen lapsen kanssa on tosi raskastakin välillä ja oppinut tätä kautta arvostamaan omaa aikaani taas uudelleen. Oon luonut mielessä vaihtoehtoisen "vauvan" tyhjään syliini: mietin ja osin suuntaankin jo kohti alanvaihtoa. Lisäksi päättänyt auttaa näitä läheisiä, joilla pieniä lapsia.

Tästä on itse asiassa ollut tosi paljon hyötyäkin, oon onnistunut jollain tapaa päästämään irti siitä miten " elämän kuuluisi mennä, jotta..". Tää mahdollisti suremisen, hyväksymisen ja uudella tavalla elämästä nauttimisen juuri nyt. Nyt myös tunnen, että elämä voi olla hyvää jatkossakin, vaikken koskaan saa kokea "kokonaista perhettä" ja toisen lapsen vanhemmuutta. Ei me silti tosin olla päätetty asiasta mitään, nyt vain elellään. En enää ole mittaillut oviksia enkä aamulämpöjä. Elämä on kevyempää sinänsä. Toisaalta ehkä siksi onkin alkanut taas tuntua, että nyt sitten jaksaisi sitä yrittämistä taas! 😂

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

6036/6611 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että täällä mahdollisesti kurjakin tilanne Nuunulaisella: kovasti onnea matkaan! Itse tiputtelin verta tosi paljon esikoista odottaessani ja oli kaikenlaista jomotustakin. Mulla syyksi paljastui etinen istukka ja kaikki meni lopulta hyvin. Toivottavasti sunkin oireille on joku muu syy kuin km. Tsemppiä ja voimia!

Tsemppiä ja voimia kaikille muillekin. 💚

6037/6611 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltauduin nyt tänne ensi kertaa kirjoittamaan. Meillä tärppäsi ensimmäisestä kierrosta ehkäisyrenkaan pois jättämisen jälkeen, mutta se päättyi kkm vko 7 (huomasin vasta vko10 kun raskausoireet lieventyivät). Sen jälkeen lääkkeellinen tyhjennys. Ihmettelin miten nopeasti plussasi silloin.

Nyt 4. Kierto menossa tyhjennyksen jälkeen. Työ on vaihtunut välissä todella hektiseksi ja epäilen sen muuttaneen kierron epäsäännöllisemmäksi. Keskenmenon jälkeen on ollut aika synkät fiilikset yrittämisestä. Pitää varmaan alkaa tekemään ovistestejä.

6038/6611 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plumeria kirjoitti:

Uskaltauduin nyt tänne ensi kertaa kirjoittamaan. Meillä tärppäsi ensimmäisestä kierrosta ehkäisyrenkaan pois jättämisen jälkeen, mutta se päättyi kkm vko 7 (huomasin vasta vko10 kun raskausoireet lieventyivät). Sen jälkeen lääkkeellinen tyhjennys. Ihmettelin miten nopeasti plussasi silloin.

Nyt 4. Kierto menossa tyhjennyksen jälkeen. Työ on vaihtunut välissä todella hektiseksi ja epäilen sen muuttaneen kierron epäsäännöllisemmäksi. Keskenmenon jälkeen on ollut aika synkät fiilikset yrittämisestä. Pitää varmaan alkaa tekemään ovistestejä.

Tervetuloa Plumeria, olen pahoillani menetyksestä 💔 tiedän, miltä sinusta tuntuu, meillä tuli 3kk keskenmenosta.

Oletin tekstistäsi, että yritätte ensimmäistä? Jos asia on näin, olet lämpimästi tervetullut meidän omaan ryhmäämme, Keskenmenon kokeneet ensiyrittäjät, täällä Vauva-palstalla. Laitan linkin seuraavassa viestissä, jos joku muukin olisi kiinnostunut.

6039/6611 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3939509/keskenmenon-kokeneet-ensiyritta…

Täällä on keskustelua siitä, millaista on yrittäminen kun ensiraskaus ja ehkä useampikun raskaus sen jälkeen päättyy keskenmenoon. Miltä menetys tuntuu, kun lapsia ei vielä ole, ja ehkä pelko lapsettomaksi jäämisestä painaa niskassa.

Ryhmän tarkoitus ei ole väheksyä jo onnistuneen/onnistuneita raskauksia kokeneiden menetystä. Meidän omalle keskustelupaikallemme on kyllä ollut selkeästi tilausta, ja sinne ovat tervetulleita kaikki, joita tämä aihe tuntuu koskettavan.

6040/6611 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän omaa napaa huutelen. Kiireessä en ole kerennyt tänne kommentoida.

Onko muilla alkanut oireita ennen plussaamista? Mulla alkoi närästys ja alamahan pistely noin viikon päästä oletetusta oviksesta. Yleensä mulla ei närästä ikinä. Nyt kuitenkin närästys ja pistely on ohi kuuden päivän jälkeen, ja luulen että mahdollinen hedelmöittynyt munasolu ei pysynytkään kyydissä. Näitä voi vain arvuutella. 😐 Ja kuukautiset pitäisi alkaa ylihuomenna.

Aloin kuuntelemaan tuota Hei Baby podcastiä. Ihan mielenkiintoista juttelua raskausaiheista. 😌

30/31, Yk8