Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

5901/6611 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N4n, samanlaista haaleen vaaleeta haamua näyttää mulle edelleen rfsu, nyt kp 24-27. Pc taas näytti toissapäivänä jo vahvemman viivan vaikka molemmat ei herkkiä testejä 🤔 mutta kyllä mä sulla selkeän värillisen viivan siinä näen! Onnea ja vahvistumista 😍

5902/6611 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain todella vaikeaa uskoa tätä todeksi. Niin monet kerrat joutunut pettymään, ettei osaa nyt iloita. Ehkä sitten jos digi näyttää myös posia, pitää vain toivoa että kaikki menisi hyvin. Toivottavasti myös siellä menee kaikki hyvin <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
5903/6611 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mulla saattaa alkaa menkat tän tai huomisen aikana. Paperiin jäi nimittäin sen vert verta.

Saa nähdä.

5904/6611 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea N4n ❤️ Minä tein digin kp25/26, dpo 11 ja sain raskaana 1-2 tuloksen. Mutta riippuu niin paljon kuinka nopeasti hcg lähtee kenelläkin nousemaan.

5905/6611 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin sorruttu testin tekemiseen 🙈 en vaan ymmärrä (enkä enää jaksa muutenkaan) tätä päivästä toiseen olevaa pientä tuhruttelua mutta menkkoja ei vaan kuulu niin oli pakko varmistaa, etten ole ainakaan raskaana. Ja en tietenkään ollut (kuten jo etukäteen tiesin) vaikka jos oikein tihrusti niin haalean haalea viiva/viivanpaikka näkyi.

Heitin testin roskiin enkä ymmärrä minkä päähänpiston sain (oon varmaan sekoamassa 😅) ja katsoin testiä vielä illalla ja siinä oli aivan silminnähtävä selkeä toinen viiva. Mua kiinnostaisi ihan muuten tietää, että mikä aiheuttaa testiin roskiksessa viivan? Vaikka siis testi on ja pysyy negatiivisena tuosta roskisviivasta huolimatta (tämän siis tiedän enkä kuvittele muuta). Onko kellään tietoa?

5906/6611 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunulainen, mä oon ymmärtänyt ettei siihen testiin pitäis myöhemminkään viivaa tulla jossei sitä hormonia kehossa ollenkaan ole. Joten varovaiset onnittelut jos siellä joku oliskin tarttumassa kyytiin. 😍❤️

Mä tein viime yönä rfsu muutaman tunnin pidätyksellä hirveessä hädässä ilmeisesti liian laimeasta pissasta kun viiva oli ihan olematon. Nyt tein illalla sitten oikein maratonipidätyksen ja pissin kahteen eri ei herkkään tikkuun kerralla ja tulos näkyy kuvassa. 🙈 Kyllä se vaan uskottava nyt on ja yritettävä heittäytyä nauttimaan tästä raskaudesta pelon ja huolen sijasta. Olokin jotenkin erilainen kun edellisellä kerralla, paljon rauhallisempi. Kiitos tälle ryhmälle ihan hirveän paljon! Vaikka vasta viime aikoina olen aktiivisemmin kirjoitellut niin seurannut olen teidän matkaa kyllä jo pitkään. Super paljon tsemppiä kaikille ja toivotaan, että vuosi 2021 olisi oikein yrittäjien supervuosi vauvojen suhteen. ❤️ Varmasti edelleen palaan teidän juttuja lukemaan aktiivisesti ja mistä sitä tietää vielä tietenkään miten tämä raskaus tulee etenemään, että palataanko aktiivisemmaksi osallistujaksi muutenkin. 😊

5907/6611 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas, piti pitää parin viikon tauko täältä ku ajatukset oli niin näissä vauvajutuissa. Tosi paljon onnea plussanneille <3 ja voimia keskenmenon saaneille :( itselläni kävi niin ihanasti aikanaan, että km jälkeen melkein heti raskauduin uudelleen ja näin lääkärikin osasi veikata että tulee käymään. Toivoa siis teillekin että niin kävisi! :)

Mulla oli siis viimeksi ennen menkkoja todella outoja oireita, oksettavaa pahoinvointia melkein joka aamu, närästystä (mua on närästänyt ennen vain raskaana) yms, ja nämä jatkui vielä vaikka menkat alkoi. Varmaan sitten se ehkäisyn poisto toi tämmösiä outoja hormonaalisia oireita? No ne menkat kesti 1 päivän, vuosin ku seula ja sit ne loppui. Raskaustestit oli negaa tietysti.. No nyt mulla pitäis olla ovis lähipäivinä, mut saa nähä kuinka sekasin kierto on ja milloin menkat uudelleen alkaa. :o

5908/6611 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania plussauutisia täällä, paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! Nyt vaan yksi tärppi tännekin kohdalle, kiitos :D

Kotiäitikeskusteluun, kyllähän se työelämästä poistuminen on yks suuria plussia lapsen saannissa :D Useamman työvuoden jälkeen tuntui että päivät vaan toistaa itseään ja tää on jo nähty... Sitten kun oli esikoisen kanssa kunnolla kotona, sai siitä uutta virtaakin työhön :) Mä nautin kotiäippäilystä täysillä, käytiin kerhoissa ja muskareissa ym. ja sain sitä kautta uusia kavereitakin uudessa kaupungissa. Mutta sitten toisaalta sai myös möllöttää sohvan nurkassa imettämässä ja kattella maratoneittain kaikkia sarjoja, jotka oli jääny rästiin. Ja kyllä niitä töitä saakin sit tehä 70 v. asti, että en hätäile niiden kanssa yhtään...

Mä en uskalla ostella vielä mitään haavevauvalle, mutta esikoisen kaikki kamat on säilötty. Oon vähän sellainen pessimistiluonne, etten uskalla oikein iloita mistään etukäteen, jos se ei ole varmaa. Mutta ymmärrän kyllä täysin tuon tunteen kun näkee kirppiksellä kaikkia ihania vauvanvaatteita... Kyllä tekisi mieli ostaa jo jotain!

Täällä Flo ennustaa ovulaatiota huomiselle (kp 18/30), huomenna saa jännätä aamulämpöä siis. Talleteltu on tällä viikolla ihan hyvin. Hauskaa kun tänä aamuna mieskin jo tivasi että mitä se mittari näyttää :D En suinkaan oo höyrynnyt lähestyvästä ovulaatiosta siis... Stressin oon saanut laskemaan, mömmöjäkin on syöty yms, ainut mitä mietin on tää taaperoimetys, että tyssääkö kaikki kuitenkin siihen. Että liekö toimii niin tehokkaana ehkäisynä itsellä... Jos ei taaskaan onnistu raskautuminen.

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

5909/6611 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kuukautiskierto alkoi alusta. Nyt kp1 :) kivut oli sen verta kovat eilen ettei jääny yhtään epäselväksi mitä tapahtuu.

Ainiin ja onnea plussista muille!!

Vierailija
5910/6611 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa täälläkin nyt olla tulossa vauva 2021🦕

Viime viikko oli tuskallisen pitkä. tein neljä

päivää ennen menkkojen alkua testin (clear blue early detector).Siinä pitäisi tulla suora viiva alhaalta ylös ikkunaan jos on raskaana. Mulla tuli alareunasta oikeaan nurkkaan käyrä sotkuinen, haalea viiva. Kirosin testiä mutta näin YouTubesta jonkun naisen videon, jossa se selitti saaneensa täysin samanlaisen. Ja oli raskaana. Joten mietin, entä jos sittenkin..

(Poikaystävä oli sitä mieltä että se on positiivinen ja alkoi heti kaavailla isomman auton ostamista).

Tein seuraavana päivänä rfsu-liuskan. Negatiivinen.

Kaksi päivää myöhemmin kaksi liuskaa. Toisessa näkyi joku hailakka viiva. Ajatukseni seilasitvat ”täysin raskaana” ja ”olen sekopäinen 35-v hormonikimppu joka kuvittelee kaiken”- välillä. Minuutin välein.

Tänään aamulla TFSu liuska ja apteekin omaan tuli jo selkeät viivat. Herranjessus. Kyllä se taitaa olla niin että ekasta yrityksestä tää meni tälleen ja mikäli kaikki menee hyvin niin isompi auto on ajankohtainen :)

Halusin jakaa tarinani, jos siellä jossain on joku joka tuijottaa clear bluen sinistä käyrää sekoviivaa ja vetää hiuksia päästään epätietoisuuden vallassa. Että käyräviiva on viiva sekin!

5911/6611 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julppa: voih, olisikin niin mutta en kyllä jaksa millään uskoa. Tein siis rfsu:n testin mutta esim. Pregchekin sivuilla sanotaan näin:

” Voidaanko testituloksia tulkita yli viiden minuutin testausajan jälkeen?

Ei. Testin tulos on luettava viiden minuutin kuluessa. Vaikka positiivisen tuloksen pitäisi pysyä muuttumattomana usean päivän ajan, negatiivinen voi muuttua virheellisesti positiiviseksi jo muutamia minuutteja viiden minuutin testausajan jälkeen. Kannattaa aina katsoa tulos viiden minuutin testausajan sisällä ja hävittää sen jälkeen testi väärinkäsitysten välttämiseksi.”

Siksi en siis jaksa uskoa raskauteen, kun tosiaan varsinaisen ajan kuluessa ei siihen omaan testiini kyllä mitään selkeää viivaa ilmestynyt (ellei oikein tihrustanut niin kuvittelin näkeväni jotain todella haaleaa viivaa). Kiinnostaa siis vaan, että mikä tuon myöhemmän viivan kemiallisesti siis aiheuttaa. 🤔

Jännä tunne, kun tällä kertaa nyt toivon, että menkat jo alkaisi (kun yleensä toivoo ettei ala).

Onko teillä palstalaisilla muuten kokemuksia, että mikä r-testi merkki on luotettavin ja paras? Itse testannut (ne muutamat kerrat) vain noilla marketista saatavilla rfsu:n testeillä.

5912/6611 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunulainen: Hinta-laatusuhteeltaan Pregcheck taitaa olla paras. Ainakin niissä toisissa marketin Rfsu:n testeissä (se missä kaksi testiä, olisko oranssi) on paljon viivanpaikka-haamuja, jotka siis negatiivisia vaikka aavistus väriä näkyykin. Tosi kurjaa jos on pitkään sitä viivaa odottanut.

Ilmeisesti tuo Clear bluen early detection on varsin luotettava myös, mutta toki kallis kuin mikä näihin muihin verrattuna.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

5913/6611 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiotestin tuos kuvassa today, kp 16, näyttää letrat toimivan. Jännä kun edellisenä päivänä tuohon ei tullut kuin todella haalea viiva, mutta oireet on olleet kovat, joten osasin kyllä arvata/odottaa että ovulaatio lähenee. Mukavaa että näillä letroilla saa ainakin kiertoa normaalimman pituiseksi. Nyt sitten vielä irrottautuminen tapahtuisi

Onnea kaikille rt-plussanneille! 😍

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

5914/6611 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaah, tänään aamupissasta ja päiväpissasta hyvin hyvin hyvin haalea haamulainen, että saa käännellä ja väännellä että näkee, eilen sain selkeät haamut.

Menkkajomotuksia on, mutta mitään ei vielä tule. Tais olla vaan kemiallinen... Hitto että ärsyttää, noh onneks en ollut pää pilvissä, niin ei tipu niin korkealta..

On tää sentään jotain, kun tähän asti en ole saanut edes haamuja tikkuun, kuitenkin reilu 3v yritystä takana. Alkais sit vaan ne menkat...

5915/6611 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vielä eilinen pc. Ja oli ihan selkeä vaaleanpunainen.

5916/6611 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N4n kirjoitti:

Blaah, tänään aamupissasta ja päiväpissasta hyvin hyvin hyvin haalea haamulainen, että saa käännellä ja väännellä että näkee, eilen sain selkeät haamut.

Menkkajomotuksia on, mutta mitään ei vielä tule. Tais olla vaan kemiallinen... Hitto että ärsyttää, noh onneks en ollut pää pilvissä, niin ei tipu niin korkealta..

On tää sentään jotain, kun tähän asti en ole saanut edes haamuja tikkuun, kuitenkin reilu 3v yritystä takana. Alkais sit vaan ne menkat...

Oliko sulla N4n tutkittu hormonitasoja?

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

5917/6611 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä tutkittu? Sorry, en ymmörrä. Ei ole kyllä tutkittu mitään :o

5918/6611 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli tänään ihana päivä kun sain hoitaa miehen siskontyttöä, 3, 5-vuotiasta. Ei auttanut ainakaan vauvakuumeeseen yhtään. (kun ei ollut kiukkukohtaustakaan)

Juuri tuollaista lasten kanssa ajan viettoa kuten ulkoilua ja leipomista odotan niin kovin omassa, toivottavasti joskus koittavassa vanhemmuudessa.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

5919/6611 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uskaltauduin tekemään PregCheckin 25-herkkyisen testin ja kyllä siinä viiva on! En tiedä näkyykö kuvassa, mutta yritetään. Taitaa nyt isänpäivälahjaksi ostettu kirja jäädä kakkoseksi, kun laitan pakettiin mukaan tuon "kirjanmerkin". ❤️

Mukavaa isänpäivää kaikille ja todella toivon, että pääsette kaikki pian plussaamaan! Itsellä nyt siis yk 8 onnistui ja aion uskoa että heinäkuussa meillä on vauva. Ehkä ne macat, geleet, ja greipit olivat apuna. Ainakin kaikki hormonaaliset oireet tuntuivat vahvemmilta.

5920/6611 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heleena kirjoitti:

Täällä uskaltauduin tekemään PregCheckin 25-herkkyisen testin ja kyllä siinä viiva on! En tiedä näkyykö kuvassa, mutta yritetään. Taitaa nyt isänpäivälahjaksi ostettu kirja jäädä kakkoseksi, kun laitan pakettiin mukaan tuon "kirjanmerkin". ❤️

Mukavaa isänpäivää kaikille ja todella toivon, että pääsette kaikki pian plussaamaan! Itsellä nyt siis yk 8 onnistui ja aion uskoa että heinäkuussa meillä on vauva. Ehkä ne macat, geleet, ja greipit olivat apuna. Ainakin kaikki hormonaaliset oireet tuntuivat vahvemmilta.

Ihana isänpäivälahja ❤

Täällä nyt yk8,toivottavasti se olisi meillekin suotuisa 🥰 Tai jos ei vieläkään tärppää,niin olishan se hieno joululahja miehelle ja itselleni, jos silloin plussa ilmestyisi testiin ❤

Täällä on alkanut "ahdistaa" ajatus,että ehkä vauvaa ei kuulukaan ensi vuodelle 🤔 Pelkään,että kuumeilen vielä tuolla vauva vuodelle 22 ketjussa 😔

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20