Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Nuorena äidiksi: Onko mies sellanen, joka todella on kypsä sitoutumaan? Asuuko parisuhteessa keskinäinen kunnioitus ja rakkaus? Voitko luottaa toiseen täysin ja haluatko jakaa elämäsi hänen vierellä?
Aurinko kirjoitti:
Nuorena äidiksi, musta kuulostaa tosi rajulta että mies on sanonu et sinä vitutat ja vielä tuommosessa tilanteessa. Tosi epäkunnioittavasti tehty.
Nuorena äidiksi kirjoitti:
Aurinko kirjoitti:
Nuorena äidiksi, musta kuulostaa tosi rajulta että mies on sanonu et sinä vitutat ja vielä tuommosessa tilanteessa. Tosi epäkunnioittavasti tehty.
No siis tarkoitin et hän va totes et vituttaa ja kerto syyn mut mä kirjoitin vähän väärin 🤭 pahoitteluni. Mut asia on sovittu ja kysyinkin et tarkoittiko niin sano että ei ja pyysi anteeksi.
Aurinko kirjoitti:
Nuorena äidiksi: Onko mies sellanen, joka todella on kypsä sitoutumaan? Asuuko parisuhteessa keskinäinen kunnioitus ja rakkaus? Voitko luottaa toiseen täysin ja haluatko jakaa elämäsi hänen vierellä?
Kaikkeen vastaan kyllä. Asia tuli tässä lähiaikoina ilmi ja oon täysin varma asiasta. Hän on näyttänyt luotettavuutensa ja kohtelee upeasti. Ja parisuhteen kunnioitus ja rakkaus on todella vankka. Varsinkin kun 5 vuotta kestäneen edellisen suhteen jälkeen oon nähnyt mitä oikeasti kunnioittaminen ja keskenvertaisuus on. Mitä on kun toinen sokeasti rakastaa ja haluaa vain kaikkea hyvää. Mä oon tosi varma tästä. :)
Ansku567 kirjoitti:
Moikka, en hirveen aktiivinen täällä ole viimeaikoina ollut mutta haluan tulla vähän tsemppaamaan.
Itse sain tästä kierrosta o+ vasta kp. 37. Olin jo varaamassa aikaa yksityiselle, että olisi tutkittu ovuloinko lainkaan. Päätin o+ jälkeen, että no katsotaan nyt tän kierron loppuun. Nyt kävi kuitenkin niin että tein hiljattain positiivisen rtestin eikä menkatkaan sitten alkaneet.
Hirveästi haluaisin tsempata pitkästä tai epäsäännöllisestä kierrosta kärsiviä. Itse olin asian kanssa todella epävarma ja pelkäsin pahinta, mutta jälkeenpäin ajateltuna olisin voinut hiukan vähemmän stressata.Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja onnea plussanneille!
Paljon onnea 🌹
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Yksityisellä tänään käyty ja totta se on, ovuloin juuri tällä hetkellä luomusti <3. Kerkesin jo 2 päivää syödä terolutteja kun tuntui ettei tästä kierrosta ole mihinkään, joten ne jää nyt kesken 4 päiväksi ennen kuin aloitan ne uudelleen. Tosiaan jos tästä kierrosta ei ihmettä tapahdu niin seuraavaksi vuorossa letrot+inseminaatio. Olen niin innoissani että tämä yritys etenee ja päästään kokeilemaan jotain muuta, kun luomusti ei näytä tapahtuvan mitään. Ekaksi katsotaan tämä kierto loppuun :).
N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21
Ilona Eloisa kirjoitti:
Mä taisin ovuloida tänään!! Viiltävä kipu vasemmal puolel joka muuttu paineeks. Onneksi mies oli halukkaalla tuulella <3
Saa nähdä kuin käy!
Mulla oli eilen kans viiltämistä ja paineen tunnetta, jos oli ovis niin yllättävän myöhään ja ajoitus olisi mennyt mönkään.
Itse mietin monestikin sitä, että olisipa lapsen yrityksen aika ollut aiemmin, reilu parikymppisenä, kun hormonit hyrräs molemmilla ja halut oli huipussaan. Mies kertoo, että kolmen kympin rajapyykin ylittämisen jälkeen seksuaalisuus on enemmän tai vähemmän blaah asia. Toki tapasin nykyisen mieheni vasta kun hän oli yli 30 jo, ja hänen kanssaan olen ihan satavarma, että haluan perheen perustaa.
Summa summarum, nyt kun ovis on ollut ajankohtainen niin olen kirjoittanut tänne useasti. Toivon, että kokemuksestani olisi vertaistukea jollekin jota itse olen kovasti kaivannut.
Mä oon viittä vaille neljäkymmentä, kuten allekirjoituksesta voi päätellä ja voin sanoa, että vasta nämä viimeiset pari vuotta elämästäni olen kokenut miltä tuntuu kun "hormonit hyrrää" ja halukkuutta löytyy. Parikymppisenä olin suhteessa, jossa oli aika vähän seksiä, vaikka nuoria oltiinkin ja asuttiinkin yhdessä. Sittemmin olin naimisissa 10+ vuotta, alussa oli vähän tiiviimmin eloa makuuhuoneessa, mutta en koskaan sitä sillä tavalla kaivannut ja olisin voinut olla helposti ilman aina viikko- ja kuukausitolkulla. Jo parin vuoden jälkeen seksi tuntui "pakkopullalta" ja koitettiin kyllä erilaisia virikkeitä ja systeemeitä virkistämään, mutta ei. Nyt olen ollut nykyisen miehen kanssa noin pari vuotta ja haluan häntä sitä enemmän mitä enemmän aikaa kuluu. Kai meillä nyt sitten "hormonit hyrrää" oikein kunnolla, meillä nelikymppisillä :D Ja kaikki tuntuu ihanammalta kuin koskaan. Osansa on varmaan sillä, että on vihdoin löytänyt rinnalleen sen oikean ja huomannut, että aiemmin sitä on vain kuvitellut rakastavansa, ero on kuin yöllä ja päivällä näin jälkikäteen katsottuna. Ja osansa sitten sillä, että tuntee itsensä jo niin hyvin, on itsevarma ja molemmat osaavat sanoa ja kertoa mikä tuntuu hyvältä ja mitä toivoo toisen tekevän.
Sori, lähti vähän laukalle tämä :D
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Chard kirjoitti:
Ilona Eloisa kirjoitti:
Mä taisin ovuloida tänään!! Viiltävä kipu vasemmal puolel joka muuttu paineeks. Onneksi mies oli halukkaalla tuulella <3
Saa nähdä kuin käy!
Mulla oli eilen kans viiltämistä ja paineen tunnetta, jos oli ovis niin yllättävän myöhään ja ajoitus olisi mennyt mönkään.
Itse mietin monestikin sitä, että olisipa lapsen yrityksen aika ollut aiemmin, reilu parikymppisenä, kun hormonit hyrräs molemmilla ja halut oli huipussaan. Mies kertoo, että kolmen kympin rajapyykin ylittämisen jälkeen seksuaalisuus on enemmän tai vähemmän blaah asia. Toki tapasin nykyisen mieheni vasta kun hän oli yli 30 jo, ja hänen kanssaan olen ihan satavarma, että haluan perheen perustaa.
Summa summarum, nyt kun ovis on ollut ajankohtainen niin olen kirjoittanut tänne useasti. Toivon, että kokemuksestani olisi vertaistukea jollekin jota itse olen kovasti kaivannut.
Mä oon viittä vaille neljäkymmentä, kuten allekirjoituksesta voi päätellä ja voin sanoa, että vasta nämä viimeiset pari vuotta elämästäni olen kokenut miltä tuntuu kun "hormonit hyrrää" ja halukkuutta löytyy. Parikymppisenä olin suhteessa, jossa oli aika vähän seksiä, vaikka nuoria oltiinkin ja asuttiinkin yhdessä. Sittemmin olin naimisissa 10+ vuotta, alussa oli vähän tiiviimmin eloa makuuhuoneessa, mutta en koskaan sitä sillä tavalla kaivannut ja olisin voinut olla helposti ilman aina viikko- ja kuukausitolkulla. Jo parin vuoden jälkeen seksi tuntui "pakkopullalta" ja koitettiin kyllä erilaisia virikkeitä ja systeemeitä virkistämään, mutta ei. Nyt olen ollut nykyisen miehen kanssa noin pari vuotta ja haluan häntä sitä enemmän mitä enemmän aikaa kuluu. Kai meillä nyt sitten "hormonit hyrrää" oikein kunnolla, meillä nelikymppisillä :D Ja kaikki tuntuu ihanammalta kuin koskaan. Osansa on varmaan sillä, että on vihdoin löytänyt rinnalleen sen oikean ja huomannut, että aiemmin sitä on vain kuvitellut rakastavansa, ero on kuin yöllä ja päivällä näin jälkikäteen katsottuna. Ja osansa sitten sillä, että tuntee itsensä jo niin hyvin, on itsevarma ja molemmat osaavat sanoa ja kertoa mikä tuntuu hyvältä ja mitä toivoo toisen tekevän.
Sori, lähti vähän laukalle tämä :D
Ei vaan oikein hyvä kommentti oli, toki tiedän, että nämä jutut menee täysin yksilöllisesti, mutta meillä näin. Mä olisin se aktiivisempi osapuoli, mutta ilman lapsen tekopuuhia ei haittaisi tämäkään, itse koen olevani kuitenkin siinä parhaassa parisuhteessa tähän asti, kolmas pitkä suhde, pisin oli liki 10 v.
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Chard...
Toi on mielenkiintoinen aihe. Mä oon huomannut myös semmosta että vaikka jonku kanssa sopis kuinka hyvin seksuaalisuus yksiin niin ei se välttämättä sovi perheenperustamiseen tai parisuhteeseen. Hienoa että olet onnistunut löytämään sen oikean sinulle. Täytyy sanoa että omassa suhteessa nykyisen kanssa seksualisuus on ihan ok, mutta on ollut myös sillä saralla parempia suhteita, mutta ne ovat kariutuneet sitten muista syistä. Itsellä perhettä ajatellessa tärkeitä ovat yhteiset arvot ja arvostus toisia kohtaan enemmän kuin seksuaalisuus.
N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21
Chard samaistun täysin tuohon sinun viestiisi.
Olin edellisessä suhteessa yli 20 vuotta ja ikävä kyllä seksuaalisuuteni kuoli tuon suhteen aikana täysin. Viimeiset vuodet elimme kuin sisko ja veli tai kuin jotkut kämppikset ilman mitään fyysistä kanssakäymistä. Siihen ajoi moni asia, eikä vähiten se mitä seiniemme sisällä tapahtui.
Nykyisen puolison kanssa olemme olleet yhdessä reilu 4 vuotta ja olen löytänyt naiseuteni, halukkuuteni ja seksuaalisuuteni uudestaan sekä nautintoni uudestaan. Meillä seksiä on läpi suhteen ollut aktiivisesti, useita kertoja viikossa. Pisimmät tauot ovat olleet menkkojen aikaan. Eikä meille seksi ole pelkkää yhdyntää, siihen kuuluu niin paljon muutakin millä toisen voi saada tyydytettyä ja saada nauttimaan. Ja pidän myös tärkeänä tuota että molemmat tietävät ja osaavat sanoittaa mistä pitävät ja mitä haluavat🤗
Taidetaan olla oikein seksihurjastelijoita, me nelikymppiset🤭😅. Voin täysin yhtyä edellisiin☺️.
ÄitiKoo kirjoitti:
Taidetaan olla oikein seksihurjastelijoita, me nelikymppiset🤭😅. Voin täysin yhtyä edellisiin☺️.
Voi apua, sellaistako se sitten on. 😅 Päteekö myös miehiin🤔 itselläni meinaa kriisi iskeä, kun muutaman kk päästä tulee 35v täyteen, mutta taitaa olla turhaa kriiseilyä.😁Ainakin tuon asian suhteen. Oon kyllä jo huomannu, että ikä tuo varmuutta hommaan ja oon enemmän sinut kroppani kanssa. Tässä nyk. suhteessa meillä ei niin hyvin kohtaa halut(tai kerrat siis) , kun edellisen kanssa, mutta kyllä on laatu korvannut määrän. Se ei vaan kovin paljoa lämmitä, kun ei saada helposti täsmäämään hempeilyä ja ovista.
Omaa napaa: mä oon vissiin niin stressannut ovista, että nyt vasta, kp 17, alkaa tehdä tuloaan. Tänään tein kyllä taas nega testin, mutta limat/himot alkaa olla kondiksessa. Hirveä päänsärky ollu tänään ja vihloo oik. alavatsaan. Ens kierrossa kyllä testaan lämpöjä. Välillä tuntuu, että tää kropan kyttäily menee stressin puolelle, varsinkin jos talletus ei toimi. Mietin välillä jo, että lyön hanskat tiskiin ja nautin 10v muksustani ja miehen vielä omaani vanhemmista muksuista. Hullua kai se on edes haaveilla alusta aloittamista, kun edelliset jo isoja. 🤔😅 Mutta sitten taas vauvankaipuu tuntuu syvällä sydämessä asti ja totean, että kyllä mä vielä "Iltatähden" haluaisin. Eilen näin raskaana olevia ja kyllä tuntui pahalta. Sitä kun välillä tulee mietittyä kuinka pitkällä keskenmennyt raskaus olisikaan ja sitä että se alkaisi jo näkyä.. Hups, tulipas höpistyä omia.
Ihanaa seksihurjastelua😂👍
Varsinkin silloin, kun ovis ois lähellä.
Plussaa kaikille!!💖💕💕💕💕💕
Täältä tsempit kaikille💖💕💕💕💕, vaikka me ei nyt ihan vielä yritetä.
Tähtitaivas☆
Hei, yritän siis elää ihan jokaisen tilanteiden mukana ja lueskella aina välillä🙂
Meillä ei ole nyt aktiivista yritystä, mutta edelleen ois toive vauvasta💖
Monta asiaa menossa ja 47v. ikä.
Tosin lääkäriltä sain Letrozol reseptin, joka täytyy hakea pian...vielä haluan kokeilla yrittää sen avulla raskautta😊
Kaikille isot tsempit!!👍💕💕💕💕💕
Tähtitaivas☆
Mukavaa, kun käyt tsemppaamassa meitä Tähti ❤️🌠😊
Ovistestit jatkaa vahvistumista, ehkäpä suunta on oikea ❤️Toki oireitakin seuraan mm. hormooni finnit ilmestyi kasvoihin jälleen, jomotuksia on alavatsalla, kohdun napukka kova, lisääntynyttä valkkaria yms.. Olen kyllä aika varma että jos nyt ei tärppää niin jatkossa en halua ovista tikutella 😊 On vaan nyt kiva nähdä miten testit omalla kohdalla toimii ❤️
Hile täällä taas, hei kaikki! 😊
Keväänkorvalla jäin pois ketjusta, aiheutti lähinnä ahdistusta velloa näitä asioita kun mitään ei tapahtunut raskautumisen saralla. Välillä ei päästy edes tallettelemaan, koska molemmilla vuorotyö.
Viime viikko oli ns. menkkojen alusviikko, jolloin yleensä tunnen jäätävää turvotusta ja syön kaikkea mättöä kaksin käsin. Mutta huomasin että nyt ei ollut niin! Ja perjantaina otin jopa muutaman siiderin ja lauantaina olin kunnon krapulan kourissa, vaikka mulle ei yleensä parista tule krapulaa.
Tänään on kp 29/29 ja digitesti näytti plussaa! Tein toissapäivänä jo puikkotestin ja siinä oli hailea plussa tai haamu.
Muttaon erikoinen ja outo fiilis! Olen ikionnellinen tästä plussassa, koska nyt tiiän että tämä on mahdollista mun kropalle. Vuoteen ei tullut haamunhaamua vaikka mitkä oireet kuvittelin itselleni..
Anteeksi oma napa päivitys, mutta en uskalla vielä livenä hehkuttaa kenellekkään..
Missä vaiheessa olette kertoneet puolisolle?
Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.
Hile kirjoitti:
Hile täällä taas, hei kaikki! 😊
Keväänkorvalla jäin pois ketjusta, aiheutti lähinnä ahdistusta velloa näitä asioita kun mitään ei tapahtunut raskautumisen saralla. Välillä ei päästy edes tallettelemaan, koska molemmilla vuorotyö.Viime viikko oli ns. menkkojen alusviikko, jolloin yleensä tunnen jäätävää turvotusta ja syön kaikkea mättöä kaksin käsin. Mutta huomasin että nyt ei ollut niin! Ja perjantaina otin jopa muutaman siiderin ja lauantaina olin kunnon krapulan kourissa, vaikka mulle ei yleensä parista tule krapulaa.
Tänään on kp 29/29 ja digitesti näytti plussaa! Tein toissapäivänä jo puikkotestin ja siinä oli hailea plussa tai haamu.
Muttaon erikoinen ja outo fiilis! Olen ikionnellinen tästä plussassa, koska nyt tiiän että tämä on mahdollista mun kropalle. Vuoteen ei tullut haamunhaamua vaikka mitkä oireet kuvittelin itselleni..
Anteeksi oma napa päivitys, mutta en uskalla vielä livenä hehkuttaa kenellekkään..
Missä vaiheessa olette kertoneet puolisolle?
Paljon onnea plussasta ❤️
Positiivisesta raskaustestistä olen kertonut heti puolisolle ❤️
Omille vanhemmille ensimmäisen neuvolan jälkeen 😊
Paljon onnea Hile ❤️
Itse jaoin uutisen heti puolison kanssa, lapset ja isovanhemmat tietävät myös
Onnea Hile!!!!
Ihana nähdä positiivisia testejä!
Mulla menossa dpo 7 ja mietin pitäskö hakee herkkä testi vklopulle. Menkat pitäs alkaa about viikon päästä torstaina. Onko muut tehnyt herkkiä testejä ja onko niistä mihinkään?
Mähän toki lupasin kierron alussa itselleni etten mitään testejä ostele et kyl sen sit huomaa jos on menkat myöhässä... heh
N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21
Moikka, en hirveen aktiivinen täällä ole viimeaikoina ollut mutta haluan tulla vähän tsemppaamaan.
Itse sain tästä kierrosta o+ vasta kp. 37. Olin jo varaamassa aikaa yksityiselle, että olisi tutkittu ovuloinko lainkaan. Päätin o+ jälkeen, että no katsotaan nyt tän kierron loppuun. Nyt kävi kuitenkin niin että tein hiljattain positiivisen rtestin eikä menkatkaan sitten alkaneet.
Hirveästi haluaisin tsempata pitkästä tai epäsäännöllisestä kierrosta kärsiviä. Itse olin asian kanssa todella epävarma ja pelkäsin pahinta, mutta jälkeenpäin ajateltuna olisin voinut hiukan vähemmän stressata.
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja onnea plussanneille!