Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (5711)

Hile kirjoitti:
Hile täällä taas, hei kaikki! 😊
Keväänkorvalla jäin pois ketjusta, aiheutti lähinnä ahdistusta velloa näitä asioita kun mitään ei tapahtunut raskautumisen saralla. Välillä ei päästy edes tallettelemaan, koska molemmilla vuorotyö.

Viime viikko oli ns. menkkojen alusviikko, jolloin yleensä tunnen jäätävää turvotusta ja syön kaikkea mättöä kaksin käsin. Mutta huomasin että nyt ei ollut niin! Ja perjantaina otin jopa muutaman siiderin ja lauantaina olin kunnon krapulan kourissa, vaikka mulle ei yleensä parista tule krapulaa.

Tänään on kp 29/29 ja digitesti näytti plussaa! Tein toissapäivänä jo puikkotestin ja siinä oli hailea plussa tai haamu.

Muttaon erikoinen ja outo fiilis! Olen ikionnellinen tästä plussassa, koska nyt tiiän että tämä on mahdollista mun kropalle. Vuoteen ei tullut haamunhaamua vaikka mitkä oireet kuvittelin itselleni..

Anteeksi oma napa päivitys, mutta en uskalla vielä livenä hehkuttaa kenellekkään..
Missä vaiheessa olette kertoneet puolisolle?

Onnea ♥️

Flomama kirjoitti:
Chard...
Toi on mielenkiintoinen aihe. Mä oon huomannut myös semmosta että vaikka jonku kanssa sopis kuinka hyvin seksuaalisuus yksiin niin ei se välttämättä sovi perheenperustamiseen tai parisuhteeseen. Hienoa että olet onnistunut löytämään sen oikean sinulle. Täytyy sanoa että omassa suhteessa nykyisen kanssa seksualisuus on ihan ok, mutta on ollut myös sillä saralla parempia suhteita, mutta ne ovat kariutuneet sitten muista syistä. Itsellä perhettä ajatellessa tärkeitä ovat yhteiset arvot ja arvostus toisia kohtaan enemmän kuin seksuaalisuus.

Tottakai mainitsemasi asiat ovat suhteen kantava voima. Seksuaalisuus ei ole ikinä ollut itselleni eikä miehelleni tärkeä asia aiemmin. Korostin sitä vain liittyen tuohon "hormonit hyrrää nuorena" ajatukseen liittyen. Nyt olen kokenut ja todennut miten suuri merkitys tunteilla on seksuaalisen halun kanssa. Vaikka vertaisin minkä tahansa aiemman suhteeni alkuhuumaa tämän suhteen nykytilaan, niin aiemmin ei päästy edes lähelle niitä sfäärejä missä ollaan nyt. Olen siis ollut suhteissa missä on kunnioitettu, arvostettu, tykätty, ei riidelty ikinä jne mutta se vetovoima puuttui. Nyt kun kaikki loksahti ensin tunne- ja ajatustasolla 100% paikoilleen meidän välillämme, on se vetovoima jopa ihan hullua. Näin olemme molemmat sitä kuvailleet. Nykyisen miehen kanssa tapailimme ensin viikkokausia ennenkuin menimme sänkyyn ensimmäisen kerran. Siinä oli luotu jo todella vahva tunneside toiseen, rakastumisen koki molemmat jo parissa viikossa ja seksuaalisuus ja sen voimakkuus oli sitten vain ikäänkuin kruunu kaikelle ❤️

N38 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei kaikille! Kirjoittelin tänne viimeksi muistaakseni alkukeväästä ja ajattelin tulla kertomaan omat kuulumiseni tähän väliin. En ihan kaikkia sataa sivua jaksanut lukea, mutta selailin kommentit suurinpiirtein läpi. :)

Ensinnä Beibiätulille, pahoittelut ja hirveästi voimia sinne, samoin sinulle Kultakala. Portland, kiva kuulla että hoidot julkisella alkoivat! Ja onnea Aromisuolalle, KarpaloAinolle ja Hileelle (ja muille) plussista! :)

Omaa napaa.. kävimme neljässä inssissä, jotka ei tuottaneet tulosta ja syyskuun lopulla oli ensimmäinen IVF-hoito, josta tuoresiirto tuotti tulosta eli plussan sain raskaustestiin viime viikon maanantaina. :) Siirryin kesäkuiset2021-kanavalle, mutta jatkan viestin lukemista edelleen täällä. 

Tsemppiä ja jaksamista kaikille yrittämiseen ja onnea vielä kaikille, jotka ovat plussanneet! <3 

Voi onnea Hile❤️❤️❤️❤️Täällä tasan samat kiertopäivät ja flo tiesi kertoa kuukautisten alkavan tänään, eli kp29 ja arvatkaa mitä😂😂😂Mun kellontarkka 43-vuotias kroppani käänsi sen kp ykköseksi. Kökönkökönkökkö😜

Itikka2021, onnea ihan hirmuisesti! Minkälainen historia teillä olikaan yrittämisen kanssa? Oliko julkisella noin tehokasta toimintaa, vai toteutettiinko hoidot yksityisellä? Kyselen kun meilläkin lienee edessä siirtyminen vahvempiin hoitoihin, niin kiva kuulla toisten hoitopoluista :) Ja erityisesti onnistumisista, se luo niin paljon toivoa! 

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS, OI-hoidot 5/20 alkaen ja ensimmäinen inssi 10/20.

Kiitos onnitteluista 🤩 ja Onnea muillekkin plussanneille ➕💙

Täytynee illalla kertoa uutiset puolisolle💙 eipä oo ennen tällaisia uutisia saanut. Mietin myös että kerronko yhdelle ystävälke,jonka kanssa olen tätä asiaa saanut muutenkin puida.

Hirveästi silti kalvaa, että jos ne menkat pian alkaakin... mutta silti olen tyytyväinen tähän plussaan, tietää että mahdollisuuksia on.

Melkein vuosi meni yrittäessä. Omaa ajattelutapaa yritin muuttaa positiiviseksi myös, "että kyllä se varmaan meillekkin joskus" eikä vaan aina maalailla piruja seinille.

Päivitin myös allekirjotukseen iät, molemmat ollaan jo 34.

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

Halti, meillä meni oikeastaan hoitopolku vähän erikoisesti. Odotettiin julkisen hoitoja, sit kun inssi olisi pitänyt toteuttaa niin koronan vuoksi iskettiin ovet kiinni. Oltiin turhautuneita ja hieman kyllästyneitä odottamiseen ja ylipäänsä malttamattomia, niin tehtiin yksi inssi yksityisellä. Tämän jälkeen julkiselle taas pääsi, joten seuraavat kolme inssiä julkisella. Kun ei onnistunut, niin siirryttiin IVF-jonoon (Helsingissä noin 4-6 kk), mutta edelleen malttamattomina siirryttiin takaisin yksityiselle, jossa nyt sitten tärppäsi heti ensimmäisellä kerralla. Oltiin ajateltu, että toteutetaan yksityisellä yksi IVF kerta, kun samalla jonotellaan julkiselle. Oltiin tosiaan "varuiksi" säästetty yksityistä varten, eli sikäli taloudellisesti oli onneksi mahdollista siirtyä IVF-hoitoihin yksityiselle.

Hoidot meni vähän siis tällaiseksi sekasopaksi, mutta onneksi julkinen ja yksityinen toimivat hyvin yhteen, eikä siirtymisissä ollut minkäänlaista hankaluutta. :)

Onnea Itikka2021 plussasta ❤️

Jokainen plussa luo toivoa, että ehkä vielä minunkin vuoro tulee 🌠ja kaikkien muidenkin, ketkä täällä kuumeilee ❤️

Tsemppiä Äitikoo uuteen kiertoon ❤️😊👍

Tänään en päässyt tekemään ovistestiä samaan aikaan kun muina päivinä 🤔Nyt taas näytti, että viiva olisi haaleampi kun eilinen... Alavatsalla kovasti paineen tunnetta, niin kun jotain siellä tapahtuisi 🌠

Iltatähti toiveissa ❤️

Hurjasti onnea kaikille plussanneille <3 <3 Ja ihanaa itikka2021, että hoidot tuottivat teillä tulosta <3 

Täällä ovulaatiotesti näyttää tänään vahvaa plussaa, MUTTA mies on kipeä, stressaantunut ja haluton. En tiedä onnistuuko yritys tänään, huomenna epäilen että on jo myöhäistä. Meillä on joka kierrossa sama homma, että just h-hetkellä tulee jotain kapuloita rattaisiin: jompikumpi on kipeä, seksi ei onnistu, työaikataulut menee ristiin, tulee riita tms. Tuntuu että universumi yrittää viestittää, että toista lasta ei tähän perheeseen tule. 

Tekee niin mieli vaan luovuttaa.

Meillä on kans alkanu oleen miehellä paineita. Minä oon haaveillu vauvasta jo kauan. Yks lapsi ennestään, sitäkin yritettiin pitkään. Kuitenkin ilman apuja sai alkunsa.

Nyt huomaan, et miehellä paineita asian suhteen. Ei ainakaan passaa sanoa, millon ovulaatio on, kun sillon ei hommat onnistu yhtään. Tänään onneksi tuli hyvä kokemus, kun paineita ei ollu 😄

Jospa ens viikollakin makkarin puolella menis hyvin, kun ovis oletettavasti keskiviikkona. Pidetään peukkuja 👍 en aio siis miehelle nyt hetkeen puhua vauvahaaveista tai ovulaatiosta. Kunhan vaan päästään tositoimiin ja ite tiiän, millon se ovis on😅

Yritän jotenkin onnellistua aiemmasta plussasta (tein myös eilen vielä uuden, päivänä, jona menkkojen olisi pitänyt alkaa, en tiedä, onko ”liian hailakka”?). Preglifen mukaan oltaisiin nyt 4+1. Kun aiempaa kmää kriiseilen, enkä uskalla oikein iloita (edellinen km 4+5, eli tosi ajoissahan sekin meni kesken) ja koska neuvolakin antoi ymmärtää puhelussa, että turhaa vielä innostua, käskivät palata ajan varaamiseen ensi viikolla ellei ole vuoto alkanut.

Mietin eri ruokia, jotka voivat jotain aiheuttaa ja koska kahvi on ollut elämän suola, googlailin kofeiinitonta kahvia ja raskautta, päädyin sivuille (Kahvi ja terveys tmv.), jossa sanottiin näin:

”Raskauteen liittyvät oireet, kuten vastenmielisyys mauille ja hajuille, väsymys, pahoinvointi sekä oksentelu ovat tyypillisiä normaaleissa, terveen lapsen syntymään päättyvissä raskauksissa. Keskenmenon saaneilla naisilla oireita esiintyy harvemmin. Voimakkaammat raskauden merkit on yhdistetty normaalien raskauksien korkeampiin raskaushormonien määrään.”

Joten mietin, kun ainoa oire tällä hetkellä on rintojen aristus, onko tämäkin tämän tiedon valossa tuomittu keskeytymään. Toisaalta tiedostan, että niin kauan pitäisi iloita, kunnes muuta tulee, mutta tämä pessimisti ei pety -fiilis seuraa aika hyvin harteilla.

Kävin myös kilpirauhasen kontrolliverikokeissa, sain tuloksen hoitajalta ja TSH arvo laskenut 3,6:een. Kuitenkin raskaana suositus olisi 2,5. Ensimmäinen soittoaika neuvolan kautta lääkärille vasta viikon päästä keskiviikkona. Jätin soittopyynnön yksityiselle ja maksan sitten vaikka siitä, että saisin lääkityksen mahdollisimman nopeasti kuntoon. Ei se varmaankaan niin pian vaikuta, mutta.. Sh sanoi, kun soitin, et arvojen sisällähän tuo on. On juu, mutta kaikkien suositusten mukaan tosiaan tulisi olla alle 2,5 , joten luotto julkisen puolen hoitoon tuntuu tällä hetkellä hataralta jo aiemman neuvolan asenteen (tai ainakin oma fiilis siitä) vuoksi.

Mä oon kans niin todennut, ettei miehelle sais puhua milloin ovis. Se on sitten totaalinen suorituspainestop. Taas todettu. Ens kierrossa pitää muistaa tämä. Mä kyllä eilen jotenkin jo päätin, että alan kohta syömään ehkäisypillereitä tms. kun tuntuu, etten henkisesti jaksa tätä hormoonimylläkkää ja kehon kyttäilyä ym ja sitä haluaako/kykeneekö toinen talletella tänään tai huomenna tms. Jos olis tyytyväinen siihen mitä jo on ja unohtaa vauvakuumeet. (helpommin sanottu ku tehty) Ovistestit jätän kyllä tekemättä. Aamusella testi taas näytti negaa ja nyt menossa kp18/normaalisti28-30. Epäilen, etten saanu testiin näkymään tai sitten en vaan ovuloi. Oireet kyllä olis sellaiset.

Onnea plussanneille!

Joo ei se helppoa oo koittaa olla puhumatta asiasta miehelle. Koittaa patistaa vaan makkarin puolelle "ihan muuten vaan". En oo nyt ostanu ovistestejä, mieli tekis kyllä. Ehkä meen tän kierron vielä ilman niitä. Onko kukaan käyny millään jäsenkorjaajalla tms? Oon lukenut jostain, et jotkut saaneet sellaisesta avun kans. Ilmeisesti jotain lantion virheasentoja korjanneet. Vois ottaa kaikki keinot käyttöön. Ei varmaan haittaakaan tekis tässä muutenkin stressaavassa syksyssä. 👍

Haaveissa21 kirjoitti:
Mä oon kans niin todennut, ettei miehelle sais puhua milloin ovis. Se on sitten totaalinen suorituspainestop. Taas todettu. Ens kierrossa pitää muistaa tämä. Mä kyllä eilen jotenkin jo päätin, että alan kohta syömään ehkäisypillereitä tms. kun tuntuu, etten henkisesti jaksa tätä hormoonimylläkkää ja kehon kyttäilyä ym ja sitä haluaako/kykeneekö toinen talletella tänään tai huomenna tms. Jos olis tyytyväinen siihen mitä jo on ja unohtaa vauvakuumeet. (helpommin sanottu ku tehty) Ovistestit jätän kyllä tekemättä. Aamusella testi taas näytti negaa ja nyt menossa kp18/normaalisti28-30. Epäilen, etten saanu testiin näkymään tai sitten en vaan ovuloi. Oireet kyllä olis sellaiset.

Onnea plussanneille!

Meillä mies kyllä arvaa, milloin ovis on, kun on sen verran pitkään yritetty. On myös itse halunnut, että kerron oviksesta, vaikka se selvästi paineita lisääkin :( 

Raskauden yrittäminen on kyllä älyttömän rankkaa henkisesti. Mun tekisi myös mielialkaa käyttää ehkäisyä, että voisi unohtaa koko kuumeilun. 

Oliko sulla ennestään jo lapsia? Jos on, voisitko ajatella että antaisitte yrittämisen olla? Itse kovasti pohdin sitä, meillä kun on jo 8-v lapsi. Onhan täsäs yksilapsisuudessa toki hyviäkin puolia...

Niinkuin olen monesti todennut lähiaikoina niin samastun tähän yrityksen vaikeuteen. Meillä kun yritetään esikoista, niin on vaan jotenkuten jaksettava. Jos ei sitten ollenkaan natsaa, niin ollaan puhuttu adoptiosta tai sijaisvanhemmuudesta.

Tsemppiä kaikille ja onnittelut viime päivien plussanneille. <3

Kyllä jännittää, kun on pitkästä aikaa "back in the game" vaikka ei se yritys nyt kovin nappiin mennyt tässäkään kierrossa. Meillä ei oikein onnistu ovulaation salailu kun seksielämää ei muuten juuri ole.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

Heippa!

Kirjoittelin ja lueskelin tätä ketjua aikalailla koko kevään, sitten tuntui siltä että vauvajutut pyörivät liikaa mielessä ja jäin pitämään taukoa. Ja nyt päädyin takaisin. 🙈

Jonkun verran tainnut porukka vaihtua (hyvä niin toki), täytyy koittaa vähän päästä ajan tasalla ja lukaista noita lähiaikojen kirjoituksia.

Nyt saman tien kuitenkin heitän vähän omaa napaa, meillä siis alkoi yritys 11/2019,toistaiseksi tuloksetta, ja hiljakkoin selvisi vähän syytäkin miksei nappaa. Puolison siittiöiden määrä on selkeästi normia vähäisempi, joskin olemassa olevat ovat normirakenteisia ja liikkuvia. Ensi kuussa päästään lääkärille kuulemaan mitä seuraavaksi tapahtuu, onko kokemusta vastaavasta? En ole päässyt vielä sitäkään kysymään onko edes toivoa onnistua luomuna vai mikä lie seuraava vaihe, ja millaiset mahdollisuudet yleensäkin on onnistua😬. Odottavan aika on pitkä...
Ikää mulla 36 ja miehellä 38 (olikohan mulla vielä se allekirjoitus josta selviävät).

35v/37v, yritys alkoi 11/19,esikoinen toiveissa

Ovulaatio ei aiheita suorituspaineita kun minulle 🤔 Miettii mikä on tarpeeksi, mikä liikaa yms.. Onko varmasti hyödynnetty oikeat päivät? Pariksi päiväksi enää ovis testejä ja sitten saa olla, kroppa oireilee, mutta viiva ei vahvistu tarpeeksi. Ja entäs sitten taas ne viikot ja päivät ennen menkkoja, stressaa 😔 Voi miksi ei vaan voi ottaa rennosti..

Joku tais kysellä hetkistä raskaustesteistä, olen testannut herkällä testillä kp 25 tai 26,kun kierto pisimmillään ollut 28 päivää, haamun haamua en ole saanut testiin, mutta joka kerta on menkat alkanut enkä raskaana ole ollut. Eli kyllä ne luultavasti jotain hailua viivaa näyttäisi jos olisi pienikin mahdollisuus raskaudesta.

Kaapissa jälleen testit valmiina, yhden tilasin, kaksi tuli kaupan päälle 😮En kyllä yhtään tiedä milloin testaan raskaus testillä, varmaan taas sorrun liian ennen oletettuja menkkoja 🙈Ei jaksa stressata mikä on oikein ja mikä väärin ja mikä on järkevää testaamista 🤭

Iltatähti toiveissa ❤️

Muokattu
klo 21:18 | 14.10.2020

Tulppaanitar kirjoitti:

Sinuna yrittäisin vaatia rautainfuusiota kilppariin ja raskautumisyritykseen vedoten. Varastorauta-arvo nousee hitaasti, 5-15 yksikkö kuukaudessa. Jos sulla on arvo ihan nollissa, niin se selittää temppuilevan kilpparin ja "turvarajaan" 50+ menee helposti puoli vuotta tai enemmän. Varastoraudanpuute nostaa hemoglobiinia, koska keho yrittää kompensoida matalaa rauta-arvoa lisäämällä hapen siirtoa kudoksiin korkealla hemoglobiinilla. Hemppa alkaa tippua vasta sitten kun yhtään rautaa ei ole, se kun vastaa tärkeimmistä toiminnoista ja pitää sut elossa. [/quote]

Yritin, mutta ei julkisen puolella kuulemma oteta, kun hemoglobiini on niin hyvä.. Mulla on siis koko elämäni ollut todella hyvä hb, jota yritin heille toitottaa, mutta ei auta. Yksityiselle pääsisi, mutta se kustantaa useita useita satasia. 🙄 Odotan 2kk seuraavaan verikoekontrolliin ja kysyn sitten uudelleen. Tuskin niin nopeasti on mitään suurta muutosta ferritiinissä tapahtunu. Kyllä tympäsee. 😅

33v/33v. Esikoinen haaveissa. Yritys alkanut 7/20. Haasteena alhaiset rautavarastot ja temppuileva kilppari.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat