Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (5711)

Kyllä on mieli maassa. 😭😭 Tänään töissä työparini aivan yhtäkkiä kertoi tehneensä juuri positiivisen raskaustestin ja selitti, ettei tarvi ihmetellä hänen ramppaavan usein vessassa. Raskaus oli kuulemma ylläri. Menin niin hämilleni, että en oikein osannut sanoa kunnolla mitään. Mulla menkat oli nyt 3 päivää myöhässä ja kaikki tehdyt testit näytti puhdasta negaa. Ei edes haamun haamua. Työparin uutisen jälkeen menkat alkoi heti seuraavalla vessareissulla. 😂 Aivan kuin maailma olisi lyönyt vasten kasvoja. 😒 Se siitä sitten taas, uuteen kiertoon. Kotona meni itkuksi. Onneksi mies ymmärtää ja lohduttaa, että kyllä meidänkin vuoro vielä on. ❤️ Nyt ei vain jaksaisi. Varsinkin kun tietää ferritiinin olevan aivan nollissa ja sen vaikeuttavan raskautumista ihan tosissaan. Harmittaa.

Anteeksi avautuminen. 😅
Toivottavasti teillä muilla on parempi fiilis. 😊 Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja onnea plussista. ❤️

33v/33v. Esikoinen haaveissa. Yritys alkanut 7/20. Haasteena alhaiset rautavarastot ja temppuileva kilppari.

hiiviskelijä kirjoitti:
Haaveissa21 kirjoitti:
Mä oon kans niin todennut, ettei miehelle sais puhua milloin ovis. Se on sitten totaalinen suorituspainestop. Taas todettu. Ens kierrossa pitää muistaa tämä. Mä kyllä eilen jotenkin jo päätin, että alan kohta syömään ehkäisypillereitä tms. kun tuntuu, etten henkisesti jaksa tätä hormoonimylläkkää ja kehon kyttäilyä ym ja sitä haluaako/kykeneekö toinen talletella tänään tai huomenna tms. Jos olis tyytyväinen siihen mitä jo on ja unohtaa vauvakuumeet. (helpommin sanottu ku tehty) Ovistestit jätän kyllä tekemättä. Aamusella testi taas näytti negaa ja nyt menossa kp18/normaalisti28-30. Epäilen, etten saanu testiin näkymään tai sitten en vaan ovuloi. Oireet kyllä olis sellaiset.

Onnea plussanneille!

Meillä mies kyllä arvaa, milloin ovis on, kun on sen verran pitkään yritetty. On myös itse halunnut, että kerron oviksesta, vaikka se selvästi paineita lisääkin :( 

Raskauden yrittäminen on kyllä älyttömän rankkaa henkisesti. Mun tekisi myös mielialkaa käyttää ehkäisyä, että voisi unohtaa koko kuumeilun. 

Oliko sulla ennestään jo lapsia? Jos on, voisitko ajatella että antaisitte yrittämisen olla? Itse kovasti pohdin sitä, meillä kun on jo 8-v lapsi. Onhan täsäs yksilapsisuudessa toki hyviäkin puolia...

Mulla on 10v lapsi ja miehellä teini-ikäinen. Yhteinen jotenkin kruunaisi tän jutun. Oon edellisessä suhteessa vuosia kuumeillut, mutta silloin toinen ei halunnut lisää ja opin hyväksymään asian. Nyt uusi suhde ja mahdollisuus lapseen. Järjellä ajatellen pitäs unohtaa kuumeillut. Mutta en tiedä. Täytyisi nyt jotenkin osata rentoutua asian suhteen. Jos tää vielä kuukausi tolkulla jatkuu, niin sitten saa luvan olla ja otan ehkäisyn käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ikäneito: Hei muistan nimimerkkisi alkuvuodelta 2018 kun tänne edellisen kerran intensiivisemmin kirjoittelin. Silloin kävit muistaakseni akupunktiossa, oletko nyt käynyt enää? Kaikkea sitä muistaakin :D

Neiti kesäheinä: Siellä päin selvästi vauvakuumetta jos testit ja greippimehu loppu! Tää oli hyvä muistutus, pitäis lisätä mehut omallekin ostoslistalle :)

Meritähti: Kylläpä oot huonoa palvelua saanut neuvolasta. Jotenkin tosi outoa tuollainen nihkeily, kun ihan yhtä hyvin raskaus voi mennä normaalisti, mutta nyt vaan aiheuttavat huolta ja pahaa mieltä odottajalle. Ja etenkin kun olet lääketieteellistä neuvoa vailla. Itse koittaisin saada "neuvolantätiä" vaihdettua... Tai vaikka koko neuvolaa, jos isompi kaupunki :|

Ja vitsit, taas plussia täällä! Onnea onnea kaikille, toivottavasti osuisi omallekin kohdalle enemmin kuin myöhemmin. Ja tsemppiä työn etsintään niille, kenelle se on nyt ajankohtaista. Nimim. Itsekin pitäisi harkka suorittaa ja olisi kiva saada se alta ennen mahdollista raskautta ja mahdollista syntymää nyt ainakin :) Oispa onnea EDES tällä saralla!

Ymmärrän kyllä tuon miestenkin osan, että suorituspaineita voi tulla :/ Eikä ole helppoja ratkaisuja siihen... Tsemppiä kaikille teille, jotka painitte näiden asioiden kanssa.

Omaa napaa, kp 23/30, ei oo yhtään "raskautunut" olo (tosin ei ehkä yllättävää vielä näillä päivillä :D), päivät menee onneksi aika nopsaan, niin en ole ehtinyt pähkäillä päätäni puhki kuten viime kierrossa. No, viikon päästä olen jo fiksumpi...

Täällä kp 14 ja aivan täysin normaali olo.

Sain eilen myös kuulla että mulla on pitkin suomea 10 elossa olevaa tätiä/ Setää.. tuli vähän shokkina. Mulle siis ei oo aiemmin kerrottu ja ku miehen kaa tuli puheeks perhetaustat ni päätin äidille soittaa ja se kerto.. isovanhemmat on kuollu jo aikoja sitte.. mut nyt tiedän et aion kysellä nimet ja ottaa heihin yhteyttä :) sit pitäs viel isä selvittää..

Sellast.. :o

RoseAmelie kirjoitti:
Kyllä on mieli maassa. 😭😭 Tänään töissä työparini aivan yhtäkkiä kertoi tehneensä juuri positiivisen raskaustestin ja selitti, ettei tarvi ihmetellä hänen ramppaavan usein vessassa. Raskaus oli kuulemma ylläri. Menin niin hämilleni, että en oikein osannut sanoa kunnolla mitään. Mulla menkat oli nyt 3 päivää myöhässä ja kaikki tehdyt testit näytti puhdasta negaa. Ei edes haamun haamua. Työparin uutisen jälkeen menkat alkoi heti seuraavalla vessareissulla. 😂 Aivan kuin maailma olisi lyönyt vasten kasvoja. 😒 Se siitä sitten taas, uuteen kiertoon. Kotona meni itkuksi. Onneksi mies ymmärtää ja lohduttaa, että kyllä meidänkin vuoro vielä on. ❤️ Nyt ei vain jaksaisi. Varsinkin kun tietää ferritiinin olevan aivan nollissa ja sen vaikeuttavan raskautumista ihan tosissaan. Harmittaa.

Anteeksi avautuminen. 😅
Toivottavasti teillä muilla on parempi fiilis. 😊 Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja onnea plussista. ❤️

Varmasti harmittaa!
Musta tuntuu kans että jokapuolelta kuuluu vauva uutisia. Ei kai se meiltä ole pois, mut silti tiedän kyl tunteen et miks toisille tulee napakymppi ihan vahingossa ja itselle ei vaikka kuinka tekee ”kaikki oikein”. Mulla muutama kierto sitten alko menkat oikeen ajoissa kun olin muka kärsivällisesti odottanut että pääsen testaamaan. Kyllä ärsytti. Nyt taas kp 20/26 ja dpo8. Suunnittelen ostavani early testin että pääsee edes jotain testaamaan. Toivottavasti tän tuppukylän apteekista löytyy....
Tsemppiä kaikille!!! ❤️

N34 M43 eka toiveissa.
Km 8/20

Voin tsempata kaikkia kertomalla, että nimenomaan pari viimestä kiertoa meillä on ollut ihan olemattomat seksimäärät, eikä edes mun ja Flon mukaan osunu yhtään kohilleen ovulaatioon. Eli minkäänlaisia odotuksia ei ollut tämän kierron suhteen.
Mutta joku ihme intuitio tuli maanantaina ja plussaahan se sitten pukkasi 😊

Eli älkää huoliko jos kaikki ei mene täydellisesti, se saattaa silti napata!

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

Hei Nuusku!

Joo niin kävin vuosi sitten akupunktiossa ahkeraan. Neulojen tarkoitus oli lisätä verenkiertoa lantion alueelle. Olen miettinyt, että jatkaisiko akupunktiota uudestaan, mutta en ole varma, että oliko siitä loppujen lopuksi hyötyä vai ei. Verenkiertoa voi lisätä myös liikunnalla ja sillä on muutenkin suotuisia vaikutuksia, joten sillä mennään tällä hetkellä. Akupunktiossa käynti oli kyllä hauskaa ja kiinalaiset yrttilääkkeet mielenkiintoisia. Googlasin aina kaikki ainesosat ja eksoottisin oli aasinpehvagelatiini. Nam :D

47/46; tytär 2014; abortti 11/1999; km 10/2017 & 6/2018 & 3/2020; tm 9/2018 & 6/2019

RoseAmelie ja Flomama: tuttu on tuo tunne täälläkin, täällä myös tuntuvat kaikki ilmoittelevan vauvauutisia harva se päivä, juuri kuulin työkaverilta miten heille on nyt tulossa, 'vaikkei oikeastaan edes yritetty'. Olen toki onnellinen heidän puolestaan, eihän toisten raskaudet ole minulta pois, mutta kyllä epäreilulta tuntuu. 😭

Hile ja muut plussanneet: oliko teillä jotain apukonsteja käytössä? Greippimehu tmv siis. Käytin alkuvuodesta Inocapsia, nyt se on vähän jäänyt. Tiedä sitten kuinka paljon sillä nyt merkitystäkään olisi, kun ongelma on miehen puolella...

Tsemppiä kaikille kuitenkin, ei anneta syyskelien masentaa!

35v/37v, yritys alkoi 11/19,esikoinen toiveissa

Ihanaa plussia, onnea niistä 💕 Piinailijoille tsemppiä 👍

Täällä menkkoja tehty maanantaista lähtien 😖 tänään kp28 ja dpo15 flon mukaan menkat alkais sunnuntaina. Tuntemusten, ilmojen ja halujen mukaan ovis oli kyllä aikaisemmin kuin flo laskenut, joten menkatkin vois alkaa aikaisemmin 🤷‍♀️
Maanantaina ja tiistaina kokoajan tunne, että menkat alkaa ja mahaa kivistää menkkamaisesti. Tiistaina vähän valkovuodon seassa verta, ei muuta. Keskiviikkona aika oireeton olo, aamulla olin varma menkkojen alkaneen mutta ei. Myös tissien turvotus ja arkuus katosi.
Tänä aamuna taas mahaa kivistää kovasti ja olin ihan varma, että yöllä menkat alkanut. Ei kuitenkaan ja pyyhittäessä ihan vähän sellasia verinaarmuja paperiin. Ei ole kyllä normaalia menkkojen alkuja itselle tälläinen.
Onkohan tässä tietämättä niin kova stressi ja halu raskautua ettei menkatkaa ala sen takia kun odottaa niin kovasti.

Rouva Ämmä kirjoitti:
Ja siis mikä tää greippimehu juttu on?😄

Greippimehun uskotaan parantavan limakalvoja ja parantavan ovuloimista. Tässä yrityksessä joku kierto juonut, suurimmassa osassa en, eikä raskaus ole alkanut.

Tunnistan nuo tunteet myös, että tulee paha mieli, kateus, katkeruus, kun joku alkaa odottamaan lasta ilman yrittämättä 😔 Eräs ystävä alkoi odottaa lasta niin, että he käyttivät ns. "varmoja" päiviä ja hups raskaus alkoikin 🙈 Tässä ollaan nyt huhtikuusta asti yritetty pitkin kiertoa, eikä raskaus ole alkanut, täällä siis toimisi ns. "varmat" päivät 🙄

Iltatähti toiveissa ❤️

Täältä palataan sydän palasina takaisin yrittäjien pariin. Mulla oli jo viikonloppuna jotenkin huono fiilis raskaudesta. Sunnuntaina tuli pientä tuhruvuotoa paperiin, samoin maanantaina ja tiistaina loppui. Ehdin jo melkein huokaista helpotuksesta ennenkun eilen alkoi runsaampi vuoto, välissä tummempaa ja välissä kirkkaampaa. Pieniä kipuja selässä ja vatsalla ajoittain ollut. Tänään näytti digi edelleen 1-2 vaikka pitäisi näin rv5+2 olla jo 3+ 😢 liuskatesti oli myös jo hieman haalistunut. Täytyy nyt yrittää hyväksyä ja sisäistää, että ei nyt saadakaan kesäkuussa vauvaa 💔
Yritin mennä töihin tänään, mutta alusta asti oli kamalaa taistelua itkua vastaan minkä varmasti muutkin huomasi. Lopulta oli pakko vetää vuorovastaava sivuun kun tuli tosi huono olo ja pulssikin hyppäsi jo 150. Niin järkyttävät itkut romahdin työkaverin syliin että. Sain kerrottua lopulta ja passitettiin kotiin ja ainakin huominen sairaslomaa. Henkisesti tätä surua ei ikinä aiemmin ymmärtänyt. Viikon aikana ehti kuitenkin jo iloita raskaudesta, hieman suunnitella tulevaisuutta ja kertoa parille lähimmälle ystävälle.
Tämä oli tällänen purkaus tähän väliin. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja onnea uusista plussista ❤️

Julppa kirjoitti:
Täältä palataan sydän palasina takaisin yrittäjien pariin. Mulla oli jo viikonloppuna jotenkin huono fiilis raskaudesta. Sunnuntaina tuli pientä tuhruvuotoa paperiin, samoin maanantaina ja tiistaina loppui. Ehdin jo melkein huokaista helpotuksesta ennenkun eilen alkoi runsaampi vuoto, välissä tummempaa ja välissä kirkkaampaa. Pieniä kipuja selässä ja vatsalla ajoittain ollut. Tänään näytti digi edelleen 1-2 vaikka pitäisi näin rv5+2 olla jo 3+ 😢 liuskatesti oli myös jo hieman haalistunut. Täytyy nyt yrittää hyväksyä ja sisäistää, että ei nyt saadakaan kesäkuussa vauvaa 💔
Yritin mennä töihin tänään, mutta alusta asti oli kamalaa taistelua itkua vastaan minkä varmasti muutkin huomasi. Lopulta oli pakko vetää vuorovastaava sivuun kun tuli tosi huono olo ja pulssikin hyppäsi jo 150. Niin järkyttävät itkut romahdin työkaverin syliin että. Sain kerrottua lopulta ja passitettiin kotiin ja ainakin huominen sairaslomaa. Henkisesti tätä surua ei ikinä aiemmin ymmärtänyt. Viikon aikana ehti kuitenkin jo iloita raskaudesta, hieman suunnitella tulevaisuutta ja kertoa parille lähimmälle ystävälle.
Tämä oli tällänen purkaus tähän väliin. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja onnea uusista plussista ❤️

Olen pahoillani 😔😢
Voimia surun käsittelyyn ❤️

Iltatähti toiveissa ❤️

Hile kirjoitti:
Hile täällä taas, hei kaikki! 😊
Keväänkorvalla jäin pois ketjusta, aiheutti lähinnä ahdistusta velloa näitä asioita kun mitään ei tapahtunut raskautumisen saralla. Välillä ei päästy edes tallettelemaan, koska molemmilla vuorotyö.

Viime viikko oli ns. menkkojen alusviikko, jolloin yleensä tunnen jäätävää turvotusta ja syön kaikkea mättöä kaksin käsin. Mutta huomasin että nyt ei ollut niin! Ja perjantaina otin jopa muutaman siiderin ja lauantaina olin kunnon krapulan kourissa, vaikka mulle ei yleensä parista tule krapulaa.

Tänään on kp 29/29 ja digitesti näytti plussaa! Tein toissapäivänä jo puikkotestin ja siinä oli hailea plussa tai haamu.

Muttaon erikoinen ja outo fiilis! Olen ikionnellinen tästä plussassa, koska nyt tiiän että tämä on mahdollista mun kropalle. Vuoteen ei tullut haamunhaamua vaikka mitkä oireet kuvittelin itselleni..

Anteeksi oma napa päivitys, mutta en uskalla vielä livenä hehkuttaa kenellekkään..
Missä vaiheessa olette kertoneet puolisolle?

Voi ihanaa Hile🤩💖💕💕💕💕💕
Onnea, niin superisti onnea!❤💖❤💕💕💕

Hienoa, että palasit näissä merkeissä takaisin🤗😘😘😘

Tähti 47v., esikko 4v.
Sisaruksen kuumeilua pian 3-vuotta, tehty lukematon määrä inssejä ja yksi IVF. Hoidot Suomessa nyt ohi iän takia. Silti en haluaisi luovuttaa. Naimisissa/kihloissa yli 30-vuotta.

Mulla ei ole ollut mitään apukonsteja, efes vitamiineja ja foolihappoa en ole muistanut säännöllisesti ottaa. Olen nauttinut elämästä syöden ja juoden, kesällä jopa vähän liian kanssa, omasta mielestä (mikä ei ehkä yleisellä tasolla ole paljon).

Mutta kokoajan oon huolehtinu liikunnasta ja että saisin ruuasta paljon voimaa ja ravinteita, nämä on mulle arkipäivää.

Eli rennosti otettu kaikin puolin😊

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

Julppa kirjoitti:

Hirmuisesti voimia. ❤️
Sain sitten vihdoinkin tänään oviksen tikutettua. Kp19. Siinä mielessä hyvä fiilis että tulipahan edes ovis napattua. Miehellä kunnon työstressi päällä niin ihan turha mitään edes kuvitella eli tää kierto oli tässä. Siirryn taustalle ja taidan ottaa etäisyyttä koko projektiin.

Mukavaa syksyn jatkoa kaikille ja plussatuulia!

Hile kirjoitti:
Voin tsempata kaikkia kertomalla, että nimenomaan pari viimestä kiertoa meillä on ollut ihan olemattomat seksimäärät, eikä edes mun ja Flon mukaan osunu yhtään kohilleen ovulaatioon. Eli minkäänlaisia odotuksia ei ollut tämän kierron suhteen.
Mutta joku ihme intuitio tuli maanantaina ja plussaahan se sitten pukkasi 😊

Eli älkää huoliko jos kaikki ei mene täydellisesti, se saattaa silti napata!

Ihana, lohduttava tieto. Onnea vielä odotukseen ❤️

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

Julppa kirjoitti:

Voi ei Julppa!
Oon tosi pahoillani!! 😔
Raskaus kun on niin alussa niin hormonit myös tekee mielestä erityisen herkän ja mä niin muistan kans ton saman. Vaikka vain muutaman viikon ehtii tietää niin siinä ehtii jo varovaisesti suunitella kaikkea. Anna itelles aikaa ja juttele hyvin ystävien kanssa.
Jaksamista ❤️

N34 M43 eka toiveissa.
Km 8/20

Kiitos kaunis teille ❤️ vaikealta tuntuu, mutta päivä kerrallaan. Etenkin kun vieläkin raskausoireita päällä, turvottaa ja rinnat kipeät sekä kova väsymys ja välillä yököttää. Pelkään, että ei tyhjene itsellään vaan joutuisi vielä lähteä siihen tyhjennykseen. Henkisesti varmasti todella raskasta itse keskenmenon lisäksi.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat