Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4821/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullatuuniin kirjoitti:

Heips!P0

Voisin liittyä seuraanne! :) Täälläkin kuumeillaan vauvaa ensi vuodelle.. Olinkin jo raskaana, tuli vaan joku kuukausi sitten km ja nyt kierto on sekaisin. En tiedä yhtään missä mennään. Ovista en bongannut, vaikka kuinka tikutin, joten tää kierto varmaan venyy tosi pitkäksi. Tuskin ovista enää tulee, nyt jo yli kuukausi keskenmenosta :( Ovis oli jo ihan tuloillaan, mutta sitten jokin meni kai pieleen. Jotenkin turhauttaa ihan hitosti odottaa ja odottaa vähän lisää. Tyhmä kroppa! Miten pitkiä kiertoja muilla on ollut heti km jälkeen?

Tervetuloa joukkoon tummaan!

Itselläni on keskenmenosta alle viikko vasta, mutta minulle sanottiin naistentaudeilla, että menkat saattavat alkaa vasta kuudenkin viikon päästä, kun kroppa hakee taas rytmiään. Että odottelua vaan, ja tsemppiä kovasti ❤️❤️

N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.

4822/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana uutinen Beibiätulille! Onnea niin valtavasti! 😍😍😍😍🎊🎆🎈🎉✨🎋🥇

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4823/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakala kirjoitti:

Pullatuuniin kirjoitti:

Heips!P0

Voisin liittyä seuraanne! :) Täälläkin kuumeillaan vauvaa ensi vuodelle.. Olinkin jo raskaana, tuli vaan joku kuukausi sitten km ja nyt kierto on sekaisin. En tiedä yhtään missä mennään. Ovista en bongannut, vaikka kuinka tikutin, joten tää kierto varmaan venyy tosi pitkäksi. Tuskin ovista enää tulee, nyt jo yli kuukausi keskenmenosta :( Ovis oli jo ihan tuloillaan, mutta sitten jokin meni kai pieleen. Jotenkin turhauttaa ihan hitosti odottaa ja odottaa vähän lisää. Tyhmä kroppa! Miten pitkiä kiertoja muilla on ollut heti km jälkeen?

Itselläni on keskenmenosta alle viikko vasta, mutta minulle sanottiin naistentaudeilla, että menkat saattavat alkaa vasta kuudenkin viikon päästä, kun kroppa hakee taas rytmiään. Että odottelua vaan, ja tsemppiä kovasti ❤️❤️

4824/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ❤️ Tänne on oikein plussa aalto vyörynyt 🤗

Tervetuloa uusille mukaan kuumeilemaan 😊👍❤️

Omaa napaa : jälleen ollaan menty takapakkia kipujen kanssa 😥 Eipä minulla muuta 😔 Raskaus haave tuntuu jotenkin toivottomalta, vaikka muutama päivä sitten oli vahva tunne, että juuri sen haaveen avulla jaksan tsempata ja uskoa parantumiseen 😕

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4825/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakala kirjoitti:

Pullatuuniin kirjoitti:

Heips!P0

No meni viesti päin honkia.. :( Pahoittelut Kultakala keskenmenosta :( Kerrassaan inhottavaa. Täällä jo pian viisi viikkoa keskenmenosta eikä mitään menkkaoireita. Ei ne taida koskaan tulla, koska ovis epäonnistui.. Hitto..

4826/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jätetään naiset tämä trollailija omaan arvoonsa, jatketaan me vaan keskustelua rauhassa eikä reagoida mitenkään 😊

4827/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ❤️

Mä tässä kans mietin milloinhan ne menkat alkaa. Samalla jotenkin pelkään, että ne alkaa. Muistuttaa vielä vahvemmin, etten enää ole raskaana ja tulee mieleen se hirveä epätietoisuus ja tuska, kun aloin vuotamaan, silloin kun alkoi keskenmeno. Mutta toisaalta ootan, että olis taas normi kierto.

Pullatuuniin: missä vaiheessa luulet että ovis yritti tulla? Mulla oli viime viikolla vähän sellainen fiilis, että ovista pukkaa, mutta ei ehkä sitten kuitenkaan sitä ollu. 🤔

Tai ei ainakaan samat tunteet ollu kropassa ku yleensä.

Vauvan varusteista ym hankinnoista ollu puhetta. Mä ehdin kaivella esikoisen pikkuisen potkupuvun esiin ja äitiyshousut. Melkein heitin ne roskiin tässä hetki sitten. Saavat kaapissa kuitenkin lojua kuten ovat kohta 10v lojuneet. 🙊😅 Sielläpä ovat vaikka seuraavat 10v. Vauva tulee meille, jos niin tarkoitettu. Elämä sen verran tässä matkan varrella kolhinut, että tahtoo välillä loppua usko, että jotain hyvääkin vois välillä tapahtua.

Nautitaahan ihanista elokuun päivistä kaikista huolimatta.

4828/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beibiätulille: NYT ON SINUN VUOROSI LOISTAA❤️

4829/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullatuuniin kirjoitti:

Kultakala kirjoitti:

Pullatuuniin kirjoitti:

Heips!P0

No meni viesti päin honkia.. :( Pahoittelut Kultakala keskenmenosta :( Kerrassaan inhottavaa. Täällä jo pian viisi viikkoa keskenmenosta eikä mitään menkkaoireita. Ei ne taida koskaan tulla, koska ovis epäonnistui.. Hitto..

Kiitos kovasti pahoittelusta ❤️Samaistun ihan täysin tuohon, että turhauttaa kun kierto vetelee ihan omiaan. Itselläni on melko pitkä kierto, 35vrk, eikä oma kierto ehtinyt alkaakaan kun olin jo raskaana, niin olen miettinyt mitenhän pitkälle minun ensimmäiset menkat venyy... Eipä meidän molempien auta kuin odottaa. Saitko mitään jatko-ohjeita, että jos vuoto ei alakaan sen kuuden viikon jälkeen?

4830/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis oma kierto ei ehtinyt alkaa ehkäisyn lopettamisen jälkeen, tarkennan. Minipillereiden kanssa vuoto tuli joskus ja jouluna, saa nähdä miten pitkään tämän keskenmenon jälkeen kierto heittää.

Samaistun tunteisiisi Haaveissa21, raskausoireiden loppuminen on ollut ihan kamalaa, mietin että parun varmaan itseni kipeäksi kun menkat sitten alkavat. Se on viimeinen naula arkkuun, että ei sitä vauvaa enää ole 😢 mutta toisaalta toivon, että menkat alkaisivat normaalisti ja kaikki olisi hyvin, että pääsisi uudelleen yrittämään. Ristiriitaiset on tunteet, sen voi sanoa.

4831/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippula kirjoitti:

Liityn kuumeilijoihin asap! Täällä kierto yllätti ehkäisyn jälkeen. Siirsin viime kuun kiertoa ehkäisyllä viikon eteenpäin, jonka jälkeen odotin menkat ja jätin ehkäisyn pois. Oletin ovispäivän tulevan kerron mukaan, mutta kävikin niin, että se tuli viikkoa aiemmin, ovista edeltävä päivänä mies tuli sisään.

Nyt siis dpo9. Kaksi päivää sitten juili alavatsaa ja nippaili, eilen nipisteli myös keskeltä alavatsaa. Välillä olo on kuin ei mitään ja välillä nipistelee. En ole varma tekikö tupakan haju pahaa vai kuvittelenko vain. Välillä tulee palelukohtauksia. Palelua ja nipistelyä en saa kuviteltua 😅 Eilen hätätesti dpo8, en pitänyt pissaakaan kauaa ja negahan se oli.

Nyt palelua ja en ole varma onko minulla huono olo vai kuvittelua. Loppuviikosta testaan uudestaan ☺️ Onko muita samoissa olevia?

Pippula, mulla kp 27, dpo 14... samanlaisia oireita kun sulla; vilun tunnetta, alavatsassa vihlaisuja ja muuta ihmeellistä..

En tiedä yhtään paljonko mun kierto on pitkä, kun on vasta eka menossa kierukan poiston jälkeen😊 mutta tein aamulla testin ja näytti negaa. Eipä siinä.. odotellaan. Vkloppuna vois testailla uudestaan jos ei menkat ala.

Esikoisesta muistaisin että mulla näkyi testissä plussa tosi myöhään.. olisko ollu vasta kun menkat viikon myöhässä...

N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021

4832/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauluskainen kirjoitti:

Pippula kirjoitti:

Liityn kuumeilijoihin asap! Täällä kierto yllätti ehkäisyn jälkeen. Siirsin viime kuun kiertoa ehkäisyllä viikon eteenpäin, jonka jälkeen odotin menkat ja jätin ehkäisyn pois. Oletin ovispäivän tulevan kerron mukaan, mutta kävikin niin, että se tuli viikkoa aiemmin, ovista edeltävä päivänä mies tuli sisään.

Nyt siis dpo9. Kaksi päivää sitten juili alavatsaa ja nippaili, eilen nipisteli myös keskeltä alavatsaa. Välillä olo on kuin ei mitään ja välillä nipistelee. En ole varma tekikö tupakan haju pahaa vai kuvittelenko vain. Välillä tulee palelukohtauksia. Palelua ja nipistelyä en saa kuviteltua 😅 Eilen hätätesti dpo8, en pitänyt pissaakaan kauaa ja negahan se oli.

Nyt palelua ja en ole varma onko minulla huono olo vai kuvittelua. Loppuviikosta testaan uudestaan ☺️ Onko muita samoissa olevia?

Pippula, mulla kp 27, dpo 14... samanlaisia oireita kun sulla; vilun tunnetta, alavatsassa vihlaisuja ja muuta ihmeellistä..

En tiedä yhtään paljonko mun kierto on pitkä, kun on vasta eka menossa kierukan poiston jälkeen😊 mutta tein aamulla testin ja näytti negaa. Eipä siinä.. odotellaan. Vkloppuna vois testailla uudestaan jos ei menkat ala.

Esikoisesta muistaisin että mulla näkyi testissä plussa tosi myöhään.. olisko ollu vasta kun menkat viikon myöhässä...

Oijee! Kiva kun joku menee ja jännää samoissa. Tänään ei ole kyllä nipistellyt, mutta painaessa ja jotain vasten alavatsa tuntuu. Ajattelin itse odotella lisää päiviä, perjantaina olisi dpo 12, ehkä silloin tai vklopun aikana jos ei olo muutu tai ei malta 😅

4833/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aromisuola kirjoitti:

-- Ajattelin aluksi, ettei puhuta raskautumisyrityksistä kenellekään kavereille ennenkuin raskaus olisi jo pitkällä. Mutta nyt olen usemmalle kaverille kertonut tilanteesta ja se on helpottanut suuresti omaa oloani, kun useampi ihminen sanoo, että kyllä se tärppi sieltä tulee eikä aikaa ole kulunut vielä mitään. Eikä tarvitse selitellä, miksi loppukierron aikoihin jätän pippaloissa sen alkoholidrinksun ottamatta :) --

- Mä en yleensä juo juurikaan alkoholia, mutta selvästi näin kesäisin kun on mökkiviikonloppua yms, niin sitä drinksua ollaan tarjoamassa lähes viikottain! Olen sallinut itselleni näin yrityksen aikana sen 0.5-2 annosta illassa, riippuen kuun asennosta ja kierron vaiheesta. Eli menkkojen alkamisen jälkeen olen saattanut juoda esim pari pientä viinilasillista, ja oviksen jälkeen olen lähinnä maistellut. Alkoholiahan ei suositella kai käytettävän ollenkaan edes yritysaikana, mutta jotenkin tuntuu nihkeältä ajatukselta kieltäytyä siitä puolikkaasta viinilasista, ottaen huomioon että yritys voi hyvinkin kestää vaikka vuoden.

Ostin muuten yksiin istujaisiin alkoholitonta siideriä. Tuunasin sitä pulloa :D (Happy Joe, lasipullo, punaista omppusiideriä). Etiketissä oli iso "uloke", jossa luki alcohol free. Hienosti veitsellä viilsin etiketin siitä kohtaa siististi katki. Etikettiin jäi edelleen se 0,0% maininta, mutta se luki pienellä ja ajattelin, että josko joku olisi siitä huomauttanut, niin olisin esittänyt tyhmistynyttä "siis mitä, mä en huomannut ollenkaan?!?!". Strategisesti tietty yritin myös sormeni asetella siten, että se 0,0% peittyi sormen alle.

Mulla on viikonloppuna taas ryyppäjäiset. Suunnittelin juovani sen yhden, ja kanniskelevani tyhjää tölkkiä koko illan. Toisaalta mulla on aina vaihtoehtoisenaselityksenä myös se isotretinoin-kuuri, jota otin akneen. Suurin osa ystävistäni ei taida tietää, että kuuri loppui jo. Voin aina vedota siihen, ettei sen kanssa suositella käytettävän alkoholia kuin vähäisesti (tai ei ollenkaan), koska lääkitys koettelee maksaa.

On se ikävää, ettei voi olla juomatta ilman raskausepäilyjä, mutta itse en haluaisi kertoa muille yrityksen olevan käynnissä.

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

4834/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakala kirjoitti:

Ja siis oma kierto ei ehtinyt alkaa ehkäisyn lopettamisen jälkeen, tarkennan. Minipillereiden kanssa vuoto tuli joskus ja jouluna, saa nähdä miten pitkään tämän keskenmenon jälkeen kierto heittää.

Samaistun tunteisiisi Haaveissa21, raskausoireiden loppuminen on ollut ihan kamalaa, mietin että parun varmaan itseni kipeäksi kun menkat sitten alkavat. Se on viimeinen naula arkkuun, että ei sitä vauvaa enää ole 😢 mutta toisaalta toivon, että menkat alkaisivat normaalisti ja kaikki olisi hyvin, että pääsisi uudelleen yrittämään. Ristiriitaiset on tunteet, sen voi sanoa.

Juuri näin. Ristiriitaiset tunteet ja mulla heitteleekin miten sattuu. 🤦‍♀️ No, näillä mennään nyt. Mitkähän ne fiilikset sitten on, jos tässä joku päivä onkin uudelleen raskaana. Ei ainakaan enää niin huoleton.

4835/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa, mutta nyt olen samaa mieltä, että Metsätorpan akka vaikuttaa "mieheltä"....ihan jo vaan siksikin, että viimeisimmät kommentitoinnit on niin suoraviivaisia ja ylmielisiä..🤨

Naisilla kun on tapana erilainen lähestymistyyli asioihin, ainakin silloin, kun raskaus alkaa❤....Se on herkkää aikaa, eikä mitään herkkyyttä ilmene näissä kirjoituksissa ollenkaan. Vain sivullinen voisi ajatella asiat noin suoraviivaisen "tökerösti'..

Silti hyvää odotusaikaa toivon Metsätorpan akalle❤... oli hän sitten kuka tahansa..

Tosin me naiset ollaan täällä yhtä😘, eikä välitetä mistään liian suoraviivaisista ja yliampuvista viesteistä.

Tähtitaivas☆

4836/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsätorpan emäntä kirjoitti:

Alkoholi ja tikuttelustressi pois, niin eiköhän se siitä. Ja ei, näiden viestien poistelu ei saa teitä raskautumaan.

What😳

Tähtitaivas☆

4837/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa21 kirjoitti:

Onnea plussanneille ❤️

Mä tässä kans mietin milloinhan ne menkat alkaa. Samalla jotenkin pelkään, että ne alkaa. Muistuttaa vielä vahvemmin, etten enää ole raskaana ja tulee mieleen se hirveä epätietoisuus ja tuska, kun aloin vuotamaan, silloin kun alkoi keskenmeno. Mutta toisaalta ootan, että olis taas normi kierto.

Pullatuuniin: missä vaiheessa luulet että ovis yritti tulla? Mulla oli viime viikolla vähän sellainen fiilis, että ovista pukkaa, mutta ei ehkä sitten kuitenkaan sitä ollu. 🤔

Tai ei ainakaan samat tunteet ollu kropassa ku yleensä.

Vauvan varusteista ym hankinnoista ollu puhetta. Mä ehdin kaivella esikoisen pikkuisen potkupuvun esiin ja äitiyshousut. Melkein heitin ne roskiin tässä hetki sitten. Saavat kaapissa kuitenkin lojua kuten ovat kohta 10v lojuneet. 🙊😅 Sielläpä ovat vaikka seuraavat 10v. Vauva tulee meille, jos niin tarkoitettu. Elämä sen verran tässä matkan varrella kolhinut, että tahtoo välillä loppua usko, että jotain hyvääkin vois välillä tapahtua.

Nautitaahan ihanista elokuun päivistä kaikista huolimatta.

Ikävä kuulla, että sullakin ollut keskenmeno :( Tästä on reilu viikko, kun sain ovistestiin tosi tummaa viivaa. Mutta ei se ollut ihan plussa ja muutenkin kivut puuttui ja oon varma jotenkin ettei se tullut. Aina ennen olen saanut tasavahvat viivat.. ja tein paljon testejä. Tuskin olisi kerennyt mennä ohi. Normaalisti kierto on jotain 30-32 päivää ollut. Raskaushormoni veressä varmaan sekoitti ovulaation prkl :(

4838/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudestani kateelliset poistelevat viestejäni. Eivät tajua, että saan ne kahdella napinpainalluksella takaisin. Nainen on naiselle susi näköjään. No, onneksi kahdessa muussa ketjussa on positiivisempi henki ja saa vinkkejä ja vertaistukea.

Entä jos vahingossa poistat niitä itse🤪😴

Onneksi täällä kaikki ovat onnellisia toistensa puolesta, kun plussa pärähtää❤

Tähtitaivas☆

4839/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudestani kateelliset poistelevat viestejäni. Eivät tajua, että saan ne kahdella napinpainalluksella takaisin. Nainen on naiselle susi näköjään. No, onneksi kahdessa muussa ketjussa on positiivisempi henki ja saa vinkkejä ja vertaistukea.

Nyt ihan mielenkiinnosta kysyn, että millä tavalla saat kahdella napinpainalluksella viestin tänne takaisin?

Ja toisekseen, en ymmärrä yhtään sinun tapaasi kommunikoida. Yhtälailla sinulle annetaan vertaistukea, jos viitsit miettiä kommunikaatiotasi hieman lempeämmäksi, eikä ylimielisesti kuten tällä hetkellä.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

4840/6611 |
18.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakala kirjoitti:

Pullatuuniin kirjoitti:

Kultakala kirjoitti:

Pullatuuniin kirjoitti:

Heips!P0

Kiitos kovasti pahoittelusta ❤️Samaistun ihan täysin tuohon, että turhauttaa kun kierto vetelee ihan omiaan. Itselläni on melko pitkä kierto, 35vrk, eikä oma kierto ehtinyt alkaakaan kun olin jo raskaana, niin olen miettinyt mitenhän pitkälle minun ensimmäiset menkat venyy... Eipä meidän molempien auta kuin odottaa. Saitko mitään jatko-ohjeita, että jos vuoto ei alakaan sen kuuden viikon jälkeen?

Joo ei auta kuin odottaa.. :( Mulla kierto normaalisti 31-32 päivää. Ei ole ollut ehkäisyä käytössä aikoihin. Meillä siis on jo yksi lapsi, mutta toisesta kovasti haaveillaan. Sinällään kai hyvä, että ei tärpissä ole ollut ongelmaa, mutta pelottaa että ei saada enää lapsia. Viime yönä heräsin ja tuli kauhukuva mieleen, että entä jos mun kaikki munasolut on kuraa. Tai miehen siittiöt, kun hän juo melko paljon..

En saanut mitään jatko-ohjeita jos menkkoja ei ala kuulua.. Tosin kehoittivat yrittämään vasta ekojen kuukautisten jälkeen, eli nyt jos meen valittamaan niin saan syytteleviä sanoja... Pitää odottaa. Jos ei ala kuulua kp50 mennessä, niin menen kyllä lääkäriin.