Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4501/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mietin kuin Chard. Tuntuu vähän tökeröltä mainostaa toistuvasti, ettei mitään vikoja ole. En tietenkään toivo kenellekään mitään vikoja, mutta noin itsevarma asenne tuntuu vähän ylimieliseltä. Niitä raskautumista vaikeuttavia tekijöitä kun on niin järjetön määrä, että harva on kyllä käynyt kaikki maailman tutkimukset etukäteen...

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

4502/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Metsätorpan emäntä taitaa olla mies. Ei kannata ruokkia trollia.

Tämä vaikuttaa koko ajan todennäköisemmältä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4503/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsätorpan emäntä, rauhoitu hyvä ihminen. Kukaan ei sinulle täällä mitään pahaa halua joten älä sinäkään ole niin kovin hyökkäävä muita kohtaan ❤️

Chard ei kuvannut sinulle sairauksia vaan erinäisiä tutkimuksia joilla voidaan kartoittaa raskauden alkamista haittaavia tekijöitä. Ikävä kyllä perus gynekologin tarkastus on vain pintaraapaisu kaikesta, eikä voi taata että ongelmia ei olisi.

Myöskään suvun hedelmällisyys ei kulje käsikädessä sinun ja puolisosi hedelmällisyyden kanssa. Jo pelkästää naisen hedelmällisyys lähtee laskemaan selvästi 30v jälkeen, kun hedelmällisin aika on 18-25v.

Hienoa että elätte terveellisesti, siitä varmasti on hyötyä, mutta sekään ei takaa kaikkea.

4504/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Silpukkainen ja muut plussanneet ❤️

Minustakin on jokaisen oma asia missä vaiheessa haluaa testailla...ei kai se ole keneltäkään pois jos haluaa ajoissa testata! Täällä on ollut niin ihanan kannustava ilmapiiri ja toivoisi semmoisena pysyvänkin!!

Minä olin reissussa ja kuukautisten olisi pitänyt eilen alkaa..tänä aamuna tein kaksi testiä ja molemmat oli positiivisia ❤️ On kyllä epätodellinen olo ja koska minullakin taustalla pari keskenmenoa, niin varovaisin mielin täällä ollaan. Nyt vaan täytyy toivoa että kaikki menis hyvin 😊..rinnat on olleet arat ja pissalla saa ravata vähän väliä. Myöskin hieman etova olo on.

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

4505/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Oonanen ❤️

4506/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Oonanen❤️ Ihanaa!

N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021

4507/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille! 😍 Tulee niin hyvä mieli, kun näkee teidän positiivisia testejä.

Mä ollut hetken aikaa hiljaa, ku ei ole kummempia tapahtunut. Menkat tuli ja meni ja nyt kp9. Flo ennustaa ovulaatiota viikonlopulle, joten aloitan huomenna testailun ovistikuilla. Koitan olla ottamatta niistä sen suurempaa murhetta. Jos ei tässä kierrossa tärppää, niin ens kierrossa jätän tikuttelut sikseen ja yritän ottaa rennomman asenteen koko hommaan.

Tsemppiä muille ja mukavaa viikkoa!😊

28v. Lapset 2014 ja 2016. Kolmas toiveissa.

4508/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

4509/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauluskainen kirjoitti:

Silpukkainen kirjoitti:

Mustikkainen kirjoitti:

Testiasiaan pakko sanoa se, että kun on haasteita raskaaksi tulemisessa ja pitkä yritys takana, testaan dpo12 jälkeen ihan siinäkin toivossa, että haluan tietää jos edes alkio hipaisee kohtua. Silloin tietäisi, että jotakin yritystä edes olisi ollut ja jokin mahdollisuus raskaaksi tulemiselle on. Ja kun nyt on yli vuoden tuijotellut negatestejä, minua helpottaa se että näen negan, voin itkeä itkuni ja ottaa menkat vastaan. Eikä tarvitse vielä turhaan pitkittää sitä toiveikkuutta mitä pitkä luteaalivaihe (14-15vrk) aiheuttaa. Jokainen saa testata kun haluaa, turha siitä on kenenkään ottaa itselleen taakkaa.

Suuret onnittelut plussanneille ❤️ Silpukkainen, voisitko kertoa tiivistetyn tarinan miten teidän plussatestiin päästiin? Niin hurjasti täällä viestejä että kauhea urakka lähteä niitä takaisinpäin lukemaan, mutta pcos:n vuoksi itseäni ilahduttaisi kuulla teidän tarina vielä 😊

Meillä viides letrozol-kierto käynnissä, vikat tabletit tänään kp7 ja viikon päästä ovulaation metsästykseen. Vähän alkaa pelottaa tuoko näin kevyt hoito tulosta. Mutta hurjaoireisen oviksen ainakin viimekierroissa tuonut, joten luulisi jotkut mahdollisuudet olevan kun ovulaation puutteesta se on aiemmin ollut kiinni. Nyt kun en enää käy ultraseurannoissa niin mietityttää vain limakalvon paksuus ja se ettei teho jotenkin huonone kierto kierrolta.. pelkää vain että nämäkin kierrot on vain hukkaan heitettyä aikaa ja turhaa sivuoireiden kanssa kärvistelyä. Toivotaan parasta.

Meillä on siis vauvaa yritetty jo syksystä 2018. Monien monien syiden takia meidän hoitoon pääsy viivästyi hirveästi. Käytännössä koko ensimmäinen "yritys" vuosi oli melkoisen turha. En varmasti ovuloinut kertaakaan pcos:n vuoksi. En myöskään silloin tiennyt monirakkulaisista munasarjoistani. Jälkikäteen ajatellen on ollut viitteitä ennenkin, mutta en ole tajunnut. Mutta vuonna 2018 kuukautiset jäi kokonaan pois ja lääkärit tutki ja ihmetteli sitä harvinaisen pitkään. Syy oli kuitenkin niinkin yleinen kun pcos..

Noh lopulta päästiin hoitoihin ja meillä ne on toiminut erittäin hyvin. Ongelma on selvästi ollut ihan puhtaasti ovuloimattomuus. Minulle määrättiin käyttöön letrozol, jossa on ollut meillä kyllä todella hyvä hoitovaste. Ensimmäisen kerran raskauduin toisesta Lääke-kierrosta. Se kuitenki meni kesken huhtikuussa. Keskenmenon jälkeen ei menkat taaskaan käynnistynyt itsekseen, joten minulle määrättiin Terolut kuuri ja vuodon alettua palasin letrozolin käyttöön. Ja tällä kertaa heti ensimmäisestä kierrosta raskauduin. Nyt vaan toivotaan, et tämä pysyy matkassa. ❤️ On kyllä semmoinen selittämätön hyvä olo tästä raskaudesta. Toivottavasti ennustaisi hyvää.

Muuten en oo mitää ihmeellistä tehnyt. Oon yrittänyt vähän laihduttaa ja syödä hyvin, vähentää herkkuja tms. Ylimääräistä. Lisäksi keskenmenon jälkeen otin käyttöön inocapsit. Mitkä ainakin minulla tuntui aikaistavan ovulaatiota paljonkin. Tiedä sitten johtuiko niistä vai ihan muusta.

Silpukkainen, sanoit tuossa että sinulla on ollut viitteitä aiemminkin monirakkulaisista munasarjoista, mutta et ole tajunnut yhdistää sitä niihin.. mitä ne viitteet sitten olivat, jos saan kysyä? Tulevaisuuteen vaan tietoa jos itsellä samanlaisia eikä raskaustumista tapahdu😊 kiitos.

Siis ihan vaan se, että koko elämäni kuukautiset on ollu tosi epäsäännölliset, välillä todella pitkä kierto, välillä tuntui että tavallaan jäi kokonaan yhdet tai kahdet kuukautiset välistä. Ja myös kehon karvat alko kasvaa runsaampana. Varmaanhan minulla on monirakkulaiset munasarjat aina ollut, jotain vaan on tapahtunut silloin 2018, mikä jostain syystä pahensi tilannetta. Kuukautiset jäi kokonaan pois pitkäksi pitkäksi aikaa.

Ja tosiaan samaan aikaan kun menkkoihin tuli joku häiriö 2018, ilmestyi myös muita outoja oireita, joita en oikein osannut itse ajatella ja yhdistellä mihinkään. Esimerkiksi minulla on aina ollut aika kuiva iho, mutta yhtäkkiä se paheni tosi pahaksi. Esim. Miun naamaan ilmesty semmosia kuivia ja kutisevia läiskiä. Sitten alko migreeninkaltaisia oireita tulla. Jotain muitakin oli, en muista nyt. 🤔 Myöhemmin kun on lääkärin kanssa puhuttu, niin hän sanoi että sekä iho ongelmat, akne tai kuivuus sekä nuo migreeni oireet on ihan tyypillisiä monirakkulaisuuteen liittyen. Hormoonitoiminta heittelee niin paljon, että siihen liittyen voi tulla monenlaisia oireita. Onneksi nämä kaikki loppuivat nopeasti.

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

4510/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi valtavasti onnea Oonanen ❤️ toivotaan, että kaikki menee hyvin ja tämä tyyppi pysyy matkassa loppuun asti 😍

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

4511/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille :) Ja toivotaan samanlaista plussatuulta meille kaikille muillekin.

Hetken olen taas ollut linjoilta pois ja ehkä hyvä niin, mitä tätä hieman negatiivista keskustelua tässä on lukenut. Muistetaan pysyä positiivisina ja tsemppaavalla asenteella. Kaikilla on omat tilanteensa ja kaikki elämäntilanteet yhtä arvokkaita. :)

Täällä eletään ovulaatiohetkeä ja nyt on taas talleteltu ehkä jo vähän liiaksikin. Eipä jää siitä tämä homma kiinni. Kummasti aina menkkojen jälkeisen pettymyksen jälkeen löytyy uutta intoa ja motivaatiota. Onneksi mies jaksaa olla myös 110% motivoinut eikä ole vielä lannistunut.

Tsemppiä muille yritykseen ja nautitaan kesästä.

4512/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunlilja9 kirjoitti:

Onnea kaikille plussanneille :) Ja toivotaan samanlaista plussatuulta meille kaikille muillekin.

Hetken olen taas ollut linjoilta pois ja ehkä hyvä niin, mitä tätä hieman negatiivista keskustelua tässä on lukenut. Muistetaan pysyä positiivisina ja tsemppaavalla asenteella. Kaikilla on omat tilanteensa ja kaikki elämäntilanteet yhtä arvokkaita. :)

Täällä eletään ovulaatiohetkeä ja nyt on taas talleteltu ehkä jo vähän liiaksikin. Eipä jää siitä tämä homma kiinni. Kummasti aina menkkojen jälkeisen pettymyksen jälkeen löytyy uutta intoa ja motivaatiota. Onneksi mies jaksaa olla myös 110% motivoinut eikä ole vielä lannistunut.

Tsemppiä muille yritykseen ja nautitaan kesästä.

Kiitos samoin! Jostain syystä muutama täällä nokkii minua jatkuvasti. No, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! Toivottavasti meillä kaikilla olisi ensi vuonna vauva!

4513/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa tauolta täältäkin. Onnea plussanneille.😍❤

Omaa napaa nyt heti, kun ei tässä oikein voimat muuhun riitä. Mullahan tiputtelu paheni kesän aikana niin, että tiputtelin lopulta joka viikko. TSH oli edelleen liian matala ja nyt löytyi kilpirauhasesta kasvain. Aloitettiin 2vkoa sitten Tyrazol, 4 viikon päästä labra ja uusi kilpparin ultra syyskuussa. Tässä kierrossa ei tehty mitään. Itse olin poissa kotoa viime viikon, kun oli ovis ilmeisesti loppuviikosta. Maanantaina oli kyllä seksiä muista syistä, mutta odotukset nolla. Kilpparin kasvaimet kuulemma tosi yleisiä ja yleensä hyvälaatuisia. Mulla alle sentin kokoinen ja niin pieniä ei ees leikata. Lääkärin mielestä ei ollut syytä jättää yritystä tauolle, meillä kun ikääkin jo, mutta ei ole huvittanut, kun yritystäkin takana viime vuoden maaliskuusta lähtien. Lopetin kuin seinään myös kaikki vitamiinit ym., mutta ajattelin tänään, että jos niitä jatkaisin kuitenkin, kun niistä on tukea kilpparillekin. Letrot ja terot odottaa kaapissa ja saa odottaa vielä tovin. Raskausuutisia kuullut ihan lähipiiristä, ensin olin vain iloinen ja ikään kuin hyväksynyt, että meille ei vauvaa enää taida tulla, mutta seuraavana päivänä olin aivan maassa meidän tilanteen vuoksi.

Hurjasti tsemppiä ja plussaonnea teille kaikille! ❤ Suoraa puhetta täällä näemmä riittänyt! 😬

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

4514/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonanen kirjoitti:

Minä olin reissussa ja kuukautisten olisi pitänyt eilen alkaa..tänä aamuna tein kaksi testiä ja molemmat oli positiivisia ❤️ On kyllä epätodellinen olo ja koska minullakin taustalla pari keskenmenoa, niin varovaisin mielin täällä ollaan. Nyt vaan täytyy toivoa että kaikki menis hyvin 😊..rinnat on olleet arat ja pissalla saa ravata vähän väliä. Myöskin hieman etova olo on.

Voi Oonanen, ONNEA ONNEA ONNEA!💖💋💖💋💖💋💖💋💖💋

Tähtitaivas☆

4515/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silpukkainen ja Oonanen, ihan hurjan paljon onnea molemmille! Upeaa, että raskaus lähti alkuun! Nyt vaan tarrasukkia matkaan! ❤️

Te, jotka käytätte Inositolia, niin mitä valmistetta tarkemmin? Google näkyy löytävän erilaisia purnukoita. Ajattelin, että josko itsekin ottaisin sen kokeiluun.

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

4516/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti, minulla on tätä https://www.apteekkini.fi/INOCAPS-90-kapselia

Lähiapteekki tilaa tukusta aina paketin pyydettäessä, kun ei kuulu heidän valikoimaansa muuten

4517/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauluskainen kirjoitti:

Metsätorpan emäntä kirjoitti:

Minkälaista ja minkä merkkistä raskaustestiä te suosittelisitte? Meillä ei tosiaan ole raskautumista haittaavia sairauksia tai muita vikoja, joten aiomme testata kuukautisten ollessa vasta selvästi (3-4 viikkoa) myöhässä. Äärettömän herkkä ei testin tarvitse siis suotta olla, enemmän lasken arvoa luotettavuudelle. Ne kaikki lienevät kertakäyttöisiä, mutta jos on uudelleenkäytettävä, niin toki sekin kiinnostaisi. Ja hinta tietysti merkitsee myös.

Uskon Metsätorpan emäntä, että mikä tahansa testi, vaikka kaikista halvin mikä marketista löytyy, antaa tuossa vaiheessa totuuden mukaisen tuloksen testiin, jos kuukautiset ovat jo tuon verran myöhässä😊 siinä vaiheessa on jo hCG-hormonia sen verran että piirtyy viivaa..

Siihen me pyritäänkin, että näkyisi sitten kunnolla. Ja tuossa vaiheessa myös mahdollisten kiinnittymisyritysten HCG-huurut ovat hävinneet. Mikä olisi hinta/laatu-suhteeltaan paras testi? Oman kylän kaupasta en sitä hae, mutta ensi viikolla ajetaan kaupungille. Siellä on enemmän valinnanvaraa ja apteekkikin, niin olisi kiva kuulla suosituksia.

4518/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LN kirjoitti:

Flo näyttää 4 päivää aikaa kuukautisiin. Oireet sen kuin jatkuvat: munasarjoja ja kohtua nippailee ja olen mitannut lämpöjäkin- 36.6-37.0 välillä olleet joka päivä. Tavallisesti 36 tai hiukan sen alle. Odotellaan.. ehkä viikonloppuna testiä tekemään jos ei menkkoja kuulu.

Tsemppiä sinne piinapäiviin! Toivotaan parasta ❤️

Täällä aika sama tilanne, kp29/30-36 ja alavatsaa nipistelee ajoittain ja rinnat on arat, mutta ne on mulla arat aina ennen lähestyviä menkkoja. Muuten ei mitään oireita jotka voisi viitata raskauteen tai menkkoihin, joten odotellaan... Viikonloppuna varmaan minäkin testailen jos vuoto ei sitä ennen ala.

Oonanen, paljon onnea plussasta! ❤️

4519/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Oonanen ❤️ Äkkiähän se plussa tuli vaikka epäilit omaa ikääsi 👍

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4520/6611 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, liityn uutena keskusteluun. Toinen lapsi yrityksissä, nyt meneillään eka varsinainen yrityskierto, kp 21. Näillä main pitäisi olla kiinnittymisen aika.. Edellisissä raskauksissa hyvissä ajoin ennen oletettuja menkkoja on itsellä ollut "tieto" raskaudesta, jännä nähä miten nyt sekoittaa intuitiota kun kuumeilee enemmän, meneekö toivekuvitelmiin. Yksi selkeä merkki ed raskaudessa oli kiinnittymisvuoto, sitä jännätessä oisko nytkin.