Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4401/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykälle kiitos haleista❤ Olet niin ihana ja järkevä❤ Toivon sinulle kaikkea hyvää, sekä parasta onnea!!❤

Me skipattaan tämä kierto, koska miestä ei nyt kiinnosta ja itse olen aivan liian surullinen yrittämään😪 Ovisplussa ois kyllä mittarissa tänään....

Nyt saan niskoilleni lisää vastuuta ja tehtävää, kun edessä on myös perunkirjoitus, jonka vuoksi joudun nyt heti kääntymään lakitoimiston puoleen, siksi ettei huijata.....sillä olen perinyt arvokkaan kotitilan tontteineen ja kiinteistöineen, kalliilta asuinalueelta. Tulevat perintöriidat sukulaisrten kansaa kauhistuttavat nyt jo etukäteen. En kestä riitelyä missään muodossa.

Senkin takia jään varmaan hetkeksi tauolle yrittämisen suhteen😪

Todella harmittaa, että aika valuu käsistä, samoin hedelmällisyys😭

Mä toivon Äitykkä-77 teille tärpin ja pikaisen sellaisen!👍❤🎶🎶🎶🎶

Sekä hyvää kesänjatkoa.

Tähtitaivas☆

4402/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti: Kävi itselläkin mielessä ;). En tiedä, että miten eettistä on, että valittaisiin alkio sukupuolen perusteella.

Tähti: Kiitos <3. En tiedä rohkeudesta, mutta olen luonteeltani aikamoinen kyseenalaistaja ja oman tieni kulkija. Osa arvostaa ja suurempi osa ei. Mietin, että voisin kirjoittaa näistä jutuista esimerkiksi blogissa lähdetietoineen kaikkineen, mutta epäilen mittavaa p*skamyrksyä :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4403/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aiemmin joku ihmetteli noita ala peukutuksia, minäkin ihmettelen niitä 🤔 Jotenkin olis kivempi kun vois kirjoittaa jossain suljetussa ryhmässä,koska en usko että ala peukutukset on tämän porukan antamia jotka täällä kirjoittelee. Harmittaa kun kirjoittaa jotain ja toiset ala peukuttaa, etenkin toisen surua yms...

Meilläkin taitaa olla tauko kierto, kun tehtävä se kuvaus 😥

Tsemppiä muille ❤️

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4404/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee hiton typerä kysymys, mutta miten te tikutatte ovista? Laitatteko tikun suoraan virtsasuihkuun pissatessa vai käytättekö jotain kuppia apuna?

Mun ovistesteissä lukee, että pitäisi pidättää mielellään 4h ennen testaamista, testiosan tulisi olla virtsassa noin 10sek ajan ja samalla pitäisi osua siihen about neliösentin kokoiseen testiosaan eikä yhtään sen yli. Tuntuu ihan hiton vaikealta yrittää tehdä sitä älyttömässä pissahädässä vessakäynnin yhteydessä, eli fiksuin ratkaisu voisi olla jonkinlaisen purkkipissan hyödyntäminen. Mutta mitä purkkeja? Tarviiko joka päivälle jonkun oman kertakäyttömuovimukin vai voiko samaa purkkia käyttää vaikka sen yhden kierron ajan aina kevyesti kuppia huuhtaisemalla välissä vai häh höh.

Miten te teette? Please help a dummy out!

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

4405/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Joskus aiemmin joku ihmetteli noita ala peukutuksia, minäkin ihmettelen niitä 🤔 Jotenkin olis kivempi kun vois kirjoittaa jossain suljetussa ryhmässä,koska en usko että ala peukutukset on tämän porukan antamia jotka täällä kirjoittelee. Harmittaa kun kirjoittaa jotain ja toiset ala peukuttaa, etenkin toisen surua yms...

Meilläkin taitaa olla tauko kierto, kun tehtävä se kuvaus 😥

Tsemppiä muille ❤️

Neiti Kesäheinä❤ Hyvää tsemppiä sinulle eteenpäin❤🎶🎶🎶🎶

Alapeukut ei voi tulla meiltä kirjoittajilta täältä(?), tai en ainakaan usko niin....

Nyt taitaa tähän viestiin sadella rutkasti alapeukkuja, kun taas kerron, että olin vaun ryhmässä ja sieltä veivattiin ikuisesti ulos jokunen kk sitten. Tuttuja jäi, mutta ei voi ikinä enää keskustella näiden ystävien kanssa. Tosi ikävää, että syytön "viskataan" ulos ja (iilkeilijät) saavat yhä jatkaa/tehdä mitä vaan mielipahaa.

Onneksi tällä palstalla olen kokenut, että kaikki kirjoittajat ottavat ihanasti huomioon❤.., eikä kukaan kritisoi❤

Ne alapeukut tosiaan tuntuu ikäviltä.

Toivotaan, että ne loppuvat, älä vaan lähde pois❤

Tähtitaivas☆

4406/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ❤️

”Varuilta” testaamisesta oli puhetta..itsekin olen miettinyt,että pitäisiköhän varuilta testata jossakin vaiheessa vaikka menkat tulisikin (jos yritys pitkittyy). Kun voihan sitä olla raskaana vaikka vuotoa tulisi 🤔

Täällä dpo 9.Ei muita tuntemuksia kuin rinnat kipeytyneen hieman. Mutta ne kyllä kipeytyy minulla usein ennen menkkojakin. Tuskin on tärpännyt tästäkään kierrosta, kun luulisin että jotain muitakin tuntemuksia olisi jo tässä vaiheessa.

Me ollaan lähdössä reissuun, joten voipi olla etten lähipäivinä ehdi kirjoittelemaan..lukemassa käyn kyllä välillä 😊

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

4407/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonanen, plussa matkalle!❤🖐

Onko r-testit mukana?

🎶🎶🎶🎶

Hyvää natkaa❤

Tähtitaivas☆

4408/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti: Kiitos 😊 Saatan yhden testin varuilta matkalaukkuun sujauttaa 😀

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

4409/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonanen kirjoitti:

Tähti: Kiitos 😊 Saatan yhden testin varuilta matkalaukkuun sujauttaa 😀

❤👍👍

Tähtitaivas☆

4410/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta

Eilen loppui Terot, tänään väriä jo pyyhittessä... Ja menkat pitäisi lauantaina alkaa. Onneksi sentään kierrot näyttää tasoittuvan.

Sain riesakseni silmätulehduksen ihan puskista ja ilmeisesti joku haavaumakin on tuolla yläluomen alla. Lääkärikäynti eilen oli jotain niin järkyttävää, että itkien sieltä pois lähdin ja hoitaja lupasi viedä asian eteenpäin ylilääkärille ja osastonhoitajalle, koska myös hän ja toinen hoitaja joutuivat erittäin asiattoman käytöksen kohteeksi. No tästä lääkäristä kuulema tulee liki viikottain valituksia... Tiedämpähän kiertää hänet kaukaa jatkossa.

Mutta huomenna varmaan hakeuduttava uudestaan lääkäriin koska tuo haavauma on helkkarin kipeä, ab-tipat vain pahentaa kipua ja laittaa silmän ja nenän! vuotamaan solkenaan.

Teille muille aurinkoisempaa ja iloisempaa torstaita 😊

4411/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon taas lueskellut teidän viestejä, tosi surullisiakin ja kipeitä asioita, onneksi myös toivoa. Hirmuisesti voimia!

Mä kävin mittauttamassa keltarauhashormonin, kun joku täällä mainitsi, että sen saa Puhdilta. Kp 21 se oli 13,4. En osaa sanoa onko liian matala ja oisko se sit (osa)syynä kemiallisiin.

4412/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toffi, Puhdin sivuilta löytyy täälläinen teksti: Progesteroniarvot yli 25 nmol/l seitsemäntenä päivänä oletetun ovulaation jälkeen ovat ovulatorisen kierron tunnus.

Sait kai jotain viitearvoja tuloksen yhteydessä?

Itse ajattelin sittenkin siirtää tutkimuspaketin nyt alkukiertoon ennen oletettua ovulaatiota ja käyn sitten Progen vielä erikseen mittauttamassa oviksen jälkeen.

4413/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisen onnellisia täällä ❤️ dpo 14

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

4414/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silpukkainen kirjoitti:

Varovaisen onnellisia täällä ❤️ dpo 14

Oi ihanaa Silpukkainen❤️ Varovaiset onnittelut täältä😘💕 kyllä tuo on aika vahva viiva jo👍🏻👍🏻👍🏻

N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021

4415/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Silpukkainen plussasta ❤️

Kiitos Tähti tsempeistä ❤️

Vielä noista ala peukutuksista, niin niitä näyttää satelevan meille jo iäkkäämmille haaveilijoille 🤔 En ymmärrä mitä se kellekään kuuluu, jos haluaa kuumeilla vielä iäkkäämpänäkin vauvasta! Se siitä aiheesta.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4416/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonpaljon onnea Silpukkainen!!! <3

23 v. / Ensimmäinen toiveissa, yritys aloitettu 11/19 / PCOS.

4417/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Silpukkainen <3!!!

Täällä oli nega dpo 14. Ainakin luteaalivaihe on taas normaalin pituinen :).

4418/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Silpukkainen!

4419/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Onnea Silpukkainen 😍 Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

4420/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi vauvasta haaveileva liittyy mukaan ketjuun. Pillerit jätimme pois kesäkuun alussa ja kuukautiset alkoivat tästä 32 päivän kuluttua. Nyt siis heinäkuun verran oltu ilman ehkäisyä. Tätä kirjoittaessa kuukautisiin on 10 päivää.