Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4421/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silpukkainen kirjoitti:

Varovaisen onnellisia täällä ❤️ dpo 14

Silpukkainen, ONNEA ONNEA ONNEA!💖💋💖💋💖💋💖💋💖

Tähtitaivas☆

4422/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppaanitar kirjoitti:

Beibiätulille kirjoitti:

oon tutkinut ja ottanut selvää pcosta ja alkanut sen perusteella tekemään pieniä muutoksia oman syömiseen ja liikuntaan. Kummasti sitä pohtiessa on huomannut yhteneväisyyksiä eri oireissa ja omissa kokemuksissa, mutta en ole koskaan osannut yhdistää niitä mihinkään, k

Millaisia muutoksia oot tehnyt?

Mulla on myös pcos ja pillerit jätin pois 06/19 jonka jälkeen kierto oli heti säännöllinen 31-32 vrk. Sain tosi varhaisen keskenmenon syys-lokakuun vaihteessa ja siihen loppui menkat. Tammikuusta toukokuulle söin teroja ylläpitääkseni kiertoa. Nyt edellinen kierto alkoi luomusti eli ovuloin (vasta kp32), mutta tästä meneillään olevasta (kp35 nyt) en oo taas varma. Yleensä olen tuntenut ovulaatiot ja nyt oli vain ihan tosi tosi pieni tuntemus samalla puolella kuin edellisessä kierrossa eli tiedä tuota... Pari viikkoa sitten saatiin lähete lapsettomuushoitoihin, mutta nyt on kuulemma tosi pitkät jonot hoitoihin pääsyyn. Hitsin korona viivästytti, kun pcos:n takia oltaisiin saatu se jo maaliskuussa jos olisi kaikki ollut normaalisti. Mulla on ollut viime vuodet tosi stressaava elämäntilanne ja pikkuhiljaa yritän downsiftata sen osalta ja hakea apua. PCO:han aiheuttaa myös ahdistusta/masennusta hormoniailahteluiden myötä ja sen kyllä huomaa nyt kun ei ole hoitotasapainossa.

Suurimpina muutoksina ruokavalio. Ylimääräinen sokeri pois, gluteeniton ja maidoton ruokavalio kokeilussa. Koitan lisätä terveellisiä rasvoja, kuten pähkinöitä, siemeniä, avocadoa. Tilasin myös netistä inositolia ja spirulinaa.

Itselläni myös vahvasti taipumusta masennukseen ja ahdistuneisuuteen ja tämä diagnoosi kyllä vahvisti tämän yhteyden kun on ilmeisesti hormoonitasot niin epätasapainossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4423/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Silpukkainen! 💕 Ihana kuulla hyviä uutisia välillä.

Itsellä dpo 8-9. Loma alkaa huomenna ja heti pieni reissu tiedoissa, niin ei ehdi onneksi liikaa piinailla..

32+32v yritys alkanut kesällä 2019. Esikoinen toiveissa 😍

4424/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep!

Onnea Silpukkainen plussasta, ihanaa 💕

Mulla menossa kp 12.

Oviksen oireet on selvät mutta tänään on ollut vatsa sekaisin ja mietinkin voiko sekin (niin tyhmältä kuin ehkä kuulostaakin😬) olla oire oviksesta? 💁‍♀️

Flon mukaan huomenna olisi otollisin päivä tulla raskaaksi, ollaan nyt hommailtu kp 10 ja kp 12.

Että täällä on kyllä nyt ahkerasti peitto heilunut viime aikoina joten jännä nähdä kuinka tässä kierrossa käy. 😅 You never know.

4425/6611 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuore aviopari ja esikoista yritämme. Tämä tulos tuli aamun veskireissulta. Huomenna teen digitaalisen vielä varmuuden varmuudeksi. Ei uskalla oikein vielä iloita, ettei pety raskaasti 😅

4426/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Sitten alkaa soittelu neuvolaan😍

4427/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussista Silpukkainen ja Riisifrutti ❤️

Täällä kp 1 ilman tuhrutteluja tai tiputteluja 🙏

Helvetillinen silmäkipu... Istuin eilen silmäklinikan päivystyksessä tunteja saadakseni kunnon tutkimuksen ja oikean diagnoosin itselleni, koska en uskonut hetkeäkään ta:n lääkärin diagnoosiin sidekalvotulehduksesta, lähetteenkin kävin yksityiseltä.

No, sarveiskalvossa kunnon haavauma joka tulehtunut. Nyt on parit ab:t silmään ja ensiviikolla kontrolliaika, bakteeriviljelykin otettiin koska mitään tietoa ei ole mistä haavauma olisi tullut.

Valitus ta:n lääkäristä lähtee eteenpäin, hoitamattomana tuo voi heikentää pysyvästi näkökykyä...joten ihan ei nyt koronapelkoiselta lääkäriltä mennyt hoito ja ammatillisuus putkeen.

Ei mulla muuta... Rakas jäi tänään kotiin että saan levättyä.

Kivaa viikonloppua kaikille😊

4428/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Riisifrutti plussasta❤️

paranemista Äitykkä77, ja Tsempit uuteen kiertoon ❤️😊👍

Minullakin toisessa silmässä arkuutta, täytyy seurailla, ettei olis mikään tulehdus.

Hyvää viikonloppua 😊 Kelit ainakin täällä meillä viileät, joten takassa tuli 🔥

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4429/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mun aika tällä palstalla taisi sittenkin jäädä lyhyeksi. Useampi tikku plussattuna, ja digitestiinkin sain tänään plussan. Enpä silti vielä asiaa oikein usko, kun tosissaan kierto-ongelmien vuoksi luulin että hommassa tulee kestämään.. Mutta varovaisen onnellisena 😍

Onnea muillekin plussaamisesta, ja tsemppiä yrittäjille ❤️

4430/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit. Joku tuhruttelu alkoi tänään. Onkohan ne kuukautiset sieltä nyt tulossa silti?

Mulla ei ennestään ole mitään kokemusta kemiallisesta raskaudesta. Näyttääkö miten pitkään plussaa vielä testissä? Kuvassa alempi testi tältä päivältä.. Saattaa olla että lähtee jo haalenemaan. 😭

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

4431/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään kp 37 ja mahdollisesta ovulaatiosta dpo 5. Aamulla alkoi kauhea närästys ja polttelu, mikä ei oo mulle ollenkaan tyypillistä. Meni pois syömällä ja alkoi heti uudestaan kun vatsa tyhjeni. Mietin aloitanko lugesteronin vai en...

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

4432/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silpukkainen: Tuhruttelu voi olla ihan harmitonta. Monilla tulee menkkojen kaltaista vuotoa raskauden alussa ja kaikki menee hyvin. Tee viikon päästä uusi testi. 

4433/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Silpukkainen, ymmärrän että ahdistaa ja surettaa! Tuhruvuoto on melko yleinen oire myös normaalisti sujuvasta raskaudesta. Peukut pystyssä täällä. ❤️

Mulla on nyt ollut 2-3 kemiallista (en voi olla ihan varma kun niin hailakkaa viivaa), ja niistä yksi on tosi selkeä positiivinen, joka kesti pari päivää. Muuten on siis vain yhdessä testissä kierron aikana näkynyt vaaleanpunainen viiva ja seuraava jo nega.

Sulla on hyvin vahvat viivat. ❤️

Onnea plussanneille! ❤️

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

4434/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisifrutti kirjoitti:

Noniin. Sitten alkaa soittelu neuvolaan😍

Riisifrutti PALJON ONNEA ONNEA ONNEA!!❤👄❤👄❤👄❤👄❤

Ihana plussa-aalto jatkuu täällä💖👍💋

🎶🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

4435/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkeroinen kirjoitti:

Oho, mun aika tällä palstalla taisi sittenkin jäädä lyhyeksi. Useampi tikku plussattuna, ja digitestiinkin sain tänään plussan. Enpä silti vielä asiaa oikein usko, kun tosissaan kierto-ongelmien vuoksi luulin että hommassa tulee kestämään.. Mutta varovaisen onnellisena 😍

Onnea muillekin plussaamisesta, ja tsemppiä yrittäjille ❤️

Inkeroinen, PALJON ONNEA!!💖💋

Et laittaisi meille kuvaa?😘

ONNEA ONNEA ONNEA!!💋💖💋💖💋💖💋

Tähtitaivas☆

4436/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vuoto tiistaina. Oli menossa rv 7+5. Eilen ultrassa löytyi vielä syke, mutta ei vastannu viikkoja. Ja mä vuodan entistä enemmän ja olen kipeä. Kesken meni, että pätkähti. 😔 Jospa kroppa ja mieli tästä jotenkin piakkoin toipuu, että pääsen tänne takaisin haaveileen.. Liian helpolla vissiin tää olisikin tullu ja liian ihanaa olikin olla raskaana..

4437/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa21: Halaus <3

4438/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa21, mitä viikkoja ultra näytti? Näin aikaisessa vaiheessa kasvu ei välttämättä vastaakaan ihan sitä mitä odottaa ja toisekseen hedelmöitys on voinut tapahtua myöhemmin jolloin viikkoja oikeastikin olisi vähemmän.

Jos syke vielä eilen on näkynyt niin en vielä luopuisi toivosta, koska siellähän pieni on ollut matkassa mukana

4439/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Haaveissa21, mitä viikkoja ultra näytti? Näin aikaisessa vaiheessa kasvu ei välttämättä vastaakaan ihan sitä mitä odottaa ja toisekseen hedelmöitys on voinut tapahtua myöhemmin jolloin viikkoja oikeastikin olisi vähemmän.

Jos syke vielä eilen on näkynyt niin en vielä luopuisi toivosta, koska siellähän pieni on ollut matkassa mukana

Ultraaja meinasi, että viikkoja olisi alle 6. En muuten olisi luopunut toivosta, mutta mä oon ultran jälkeen alkanu vuotaan ihan kunnolla ja oon niin kipeä, että särkylääkettä joudun syömään. Supistuksen omaisia tunteitakin ollut. Vai voiko silti olla niin sitkeä sissi, että pysyisi mukana. 🤔 Vaikea mun uskoa. Toisaalta, ei mulla kyllä ole kokemusta keskenmenosta. Yhdestä raskaudesta kyllä, mutta nekin kun voivat olla niin erilaisia. No, joka tapauksessa parin viikon sisällä tarkastuskäynti.

4440/6611 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa21, toivotaan parasta❤🤗

Jospa pysyisi kyydissä❤

Tähtitaivas☆