Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4361/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilijarouva kirjoitti:

Mistä te ovulaatiotestausta tekevät hankitte testit? Aiheeseen tutustuessa huomasin, että näyttää olevan jonkin verran hintaeroja testeissä. Tilaatteko netistä isompia eriä vai ostatteko ihan apteekista?

Päätettiin miehen kanssa, että jätetään nyt kondomiehkäisy pois vaikka ensimmäisiä oikeita kuukautisia ei vielä kierukan poiston jälkeen ole ollut, vaikka hoitaja niitä kannusti odottamaankin. Jos tärppää, niin on tärpätäkseen - kyllä kai sen lasketun ajan jostakin saa selville jos nyt niin onnekkaasti kävisi, että plussaisi. Ei haluta hukata yhtäkään mahdollisuutta, kun tiedämme, ettei raskautuminen ole ikinä itsestään selvää. Samalla innokkaasti tutustun omaan kehoon ja kiertoon, jonka tasaantumisessa varmasti menee oma aikansa. Jännittää! Pitkään ollaan tästä puhuttu, mutta nytkö tämä yrittämisen aika todella on käsillä, hurjaa!

Haaveilijarouva, mä ostin ovistestit ihan prismasta... rfsu:n 14kpl noin 10€. Ekat mulla niin en tiedä sanoa kuinka hyviä on tai ei ole.. ja täällä puhutaan digitaalisesta mihin ilmeisesti kannattaa sijoittaa😊

Ja miks ei kannattais aloittaa vaikka heti kierukan poiston jälkeen yritys jos on vauva toiveissa.. tottakai. Ensimmäisessä ultrassa sen la:n saa kuitenkin melko tarkasti selville. Mä ensimmäisen raskauden alussa tein kotitestin, joka näytti haamua. Neuvolassa otettu pissanäyte negaa. Kaks viikkoa eteenpäin neuvolassakin sain positiivisen testin. Ja sitten ekassa ultrassa vk12 selvisi että raskaus oli ollut käynnissä jo mun testaamani haamun aikaan😊 tsemppiä!

N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021

4362/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppaanitar kirjoitti:

Tryout: Raudanpuute altistaa kilppariongelmille eli jos ei ole tutkittu ferritiiniä niin ehdottomasti pitäisi.

Ei ole tutkittu ikinä. Voisin ehkä pyytää. Olen tosin syönyt nyt kuukauden verran rautaa ja onhan sitä kai joissain monivitamiineissakin ollut. Mulla siis liikatoiminta todettu 9/2019 eikä TSH ole vielä ollut viitteissä ollenkaan. Se pitäisi saada 0,5-2,5 kohdille ja mulla ollut mittaamattomana pitkään ja viimeksi jotain 5 luokkaa. Sopivaa lääkeannosta ei ole millaan löytynyt ja hyppii liika ja vajaatoiminnan välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4363/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilijarouva, mä tilaan Raskauskeijusta! Se on helppo ja luotettava paikka ja testit saa pienellä vaivalla :)

Ferritiinistä: se todellakin kannattaa mittauttaa! Just taannoin puhuin lapsettomuudesta ja keskenmenoista kärsineen kaverin kanssa, joka kertoi, että raskaus onnistui lopulta heti, kun ferritiiniä oltiin saatu ylemmäs (hänellä lähtötilanne oli jotain kympin luokkaa). Ennen omaa tulostani ajattelin, että se taitaa kaikilla naisilla olla enemmän tai vähemmän matala, joten hämmästys oli melkoinen kun mulla sen todettiin olevan yli sata!

Pakko päivitellä omiakin juttuja vähän, josko joku hyötyisi tästä mun tapahtumarikkaasta yrityksestäni. Aloitin tosiaan eilen Terolutit, koska progesteronin mukaan en ollut ovuloinut. Yöllä heräsin järjettömiin munasarjakipuihin ja tein sitten ovulaatiotestejä ihan pari kappaletta ja aamulla vielä uusiksi. Kaikki tuuttaa melkoista ovulaatiota 🙈 voisko oikeasti olla niin, että kroppa kaipasi progesteronia niin kovasti, että saatuaan sitä jaksoi tehdä ovulaation? Olisipa kiva tietää, kuinka moni niistä viidestä-kuudesta follikkelista nyt sitten ovuloituukaan... Niinpä se näyttäisi tämäkin kierto vaihtuvan piinailunkin sisältäväksi kun ennen kortsupakkoa olleista talletteluista saattaa sitkeimmät simpat olla vielä hengissä 🙈

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

4364/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti, mikä sun progearvo sitten oli?

Mulla oli 55,5 n. viikko oletetusta ovulaatiosta.

4365/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout, siis mulla oli 1,12 se proge perjantaina, eli follikkelivaiheeksikin matala.

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

4366/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti, mä ainakin koen jotenkin nimenomaan sulta saavani jotakin vertaistukea (ehkä siks, että tuun vähän perästä ja ihan sellanen fiilis, että saan kiertää samat koukerot läpi ainakin osittain)! 

Mulla on ensimmäinen letrokierto tosiaan nyt menossa, kävin kp 12 ultrassa ja ei ovulaation suhteen ollut tapahtunut oikein mitään. Limakalvo n. 6 mm ja suurimmat follikkelit 7 mm. Lääkäri totesi, että hyvin voi tulla myöhäinen ovulaatio, tai sitten ei tule ollenkaan. Ovulaatiota pitäisi nyt rueta tikuttelemaan loppuviikosta, jos se sattuisi tulemaan. Onko jollain täällä tullut letroilla myöhäinen ovulaatio? Ens kiertoon tuplataan letroannos, josko sitten se itse induktio tapahtuisi. Kamalaa kun oon niin malttamaton...  :'D

En ookkaan tosta progestronitason mittaamisesta kuullut, vois olla ihan hyvä tutkia asiaa vähän enemmän ja ehkäpä itekin käydä mittauttamassa. 

23 v. / Ensimmäinen toiveissa, yritys aloitettu 11/19 / PCOS.

4367/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonanen kirjoitti:

Nias: Kyllä tuntuu niin kohtuuttomalta että tuommoista olet joutunut kokemaan 🙁 Varmasti jättää pelon pitkäksi aikaa! Minulla on ollut kaksi keskenmenoa ja jo pelkästään ne ovat jättäneet suuren epävarmuuden mahdollista seuraavaa raskautta kohtaan. Kovasti tsemppiä sinulle, toivotaan että vauvan saat vielä ❤️

Minulla ei ole tällä hetkellä varhaisia testejä, on vain niitä jotka tehdään vasta kun menkat on myöhässä. Viimeksi en kerennyt testata kun menkat jo alkoi.

Jauna: Minulla oli tuommoista viime kierrossa muutaman päivän ennen menkkojen alkua. Joka kerta ei tiputtelu vuotoa ole, vaan välillä alkaa suoraan kunnon vuodolla.

Neiti Kesäheinä: Ei ole kivaa kun on terveys ongelmia..minäkin mietin viikolla lääkärissä käydessäni,että mitä kuvauksia yms. voidaan tehdä kun raskaus on suunnitteilla. Minulle ei kuitenkaan kuvauksiin tullut vielä lähetettä..lääkityksellä ja jumpalla kokeillaan ensiksi hoitaa. Uusi lääke tuntuu auttavan tällä hetkellä hyvin..että jospa tämä tästä. Nyt ei kyllä mihinkään leikkaukseen todellakaan haluaisi :/

Täällä dpo.6..ja eipä vielä mitään tuntemuksia. Piinapäiviä mennään 😀

Kiitos Oonanen ❤️ Hyvä että oot saanut apua omiin vaivoihisi 😊👍

Plussatuulia sinulle kovasti ❤️

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4368/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä tutustua tuohon nettikauppaan!

Valtaosa taitaa olla tietoisia omasta kierrostaan/kierto on ainakin suunnilleen säännönmukainen. Itsellä ei siis toki vielä ole kierto palautunut kierukan poiston jälkeen (kun justhan se pois otettiin). Te joilla ei ole omasta kierrosta tarkkaa tietoa ja yritys on silti päällä, milloin ja millä perustein testailette sitten? Olisi vähän pelottavaa ajatus jos tässä yrittelisi tyytyväisenä ja jossakin vaiheessa huomaisikin olevan yhtäkkiä jo pitkällä raskaana. :D Vaikka loistojuttuhan se sinänsä olisi. Teettekö testin esim. kerran kuussa tai mikä olisi hyvä tapa? Ja toki se kierto sieltä hiljalleen starttaa varmasti.

28v. Ehkäisy jätetty pois 07/2020.
Ensimmäinen lapsi haaveissa.

4369/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Momonen kirjoitti:

Halti, mä ainakin koen jotenkin nimenomaan sulta saavani jotakin vertaistukea (ehkä siks, että tuun vähän perästä ja ihan sellanen fiilis, että saan kiertää samat koukerot läpi ainakin osittain)! 

Mulla on ensimmäinen letrokierto tosiaan nyt menossa, kävin kp 12 ultrassa ja ei ovulaation suhteen ollut tapahtunut oikein mitään. Limakalvo n. 6 mm ja suurimmat follikkelit 7 mm. Lääkäri totesi, että hyvin voi tulla myöhäinen ovulaatio, tai sitten ei tule ollenkaan. Ovulaatiota pitäisi nyt rueta tikuttelemaan loppuviikosta, jos se sattuisi tulemaan. Onko jollain täällä tullut letroilla myöhäinen ovulaatio? Ens kiertoon tuplataan letroannos, josko sitten se itse induktio tapahtuisi. Kamalaa kun oon niin malttamaton...  :'D

En ookkaan tosta progestronitason mittaamisesta kuullut, vois olla ihan hyvä tutkia asiaa vähän enemmän ja ehkäpä itekin käydä mittauttamassa. 

Mulla ei oo tullu myöhäistä ovulaatiota letrojen aikaan ikinä. En tosin kovin montaa kiertoa ole kerennyt syömään niitä. Nyt on menossa kolmas. Tällä hetkellä dpo 11, ei tosin mitään oireita raskautumiseen liittyen. Eli ei toiveet sen suhteen kovin korkeella. Tosin on vähän menkkamaisia oloja, mikä ois ilon aihe sekin, kun kuukautiskierrossa on viime vuodet ollut niin paljon ongelmaa, että täytyy iloita jokaisesta normaalista kierrosta. 😅

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

4370/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn myös tänne kuumeilijoihin. Taustatietona siis että olen 20v ja mies pari vuotta vanhempi. Meillä on ennestään jo yksi lapsi (6kk) Muutto sukulaisen omistamaan taloon vuokralle ens vuonna, mut eiköhä tää tästä. 

4371/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään eka testi takana ja kp25 kierto siis vielä epäsäännöllinen edellisestä synnytyksestä eli jtn 28-34kp suunnillee pitkä. No en sit tajunnu kattoo testiä ajoissa ja positiivinenha se oli (Sama testi kun esikoisen kohdalla), mut eipä voi luottaa kaks tuntia vanhaan testiin..... Mulla tosin toi hormooni nousee hitaasti ainakin viime kerralla tein rfsu:n "testaa varhain" eli sen jonka voi tehä kuus päivää ennen menkkoja ja sain selkeän viivan vasta kun menkat oli kaks viikkoa myöhäs

4372/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta progesteronin mittauksesta on ollut puhetta.

Tilasin itsellekin labra-ajan seuraavaan kiertoon ja otatan laajemman hormonipaketin. Vähän hakuammunnalla ajan otin, mutta saan sitä muutettua tarvittaessa jos tämä kierto venähtää. Haluan selvittää ovuloinko vaikka tikut plussaa näyttääkin, joten progesteroni pitää mittauttaa kp 18-24 välissä.

Hintaahan tuolle paketille tulee 199€, mutta tiedämpähän sitten missä mennään 😊 vaikuttaa nuo hormonit niin paljon muuhunkin kuin vain raskautumiseen, että pieni raha on oman hyvinvointinsa ja terveytensä edistämisen vuoksi laittaa menemään

Teroja en ensi kierrossa aloita, jos tiputtelu palaa niin saa lääkäri keksiä jotain muuta, en itseäni halua kiduttaa enempää.

Muutoin tasaista eloa etovan olon kanssa

4373/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mononen, kiva kuulla, että näistä mun jutuista saa jotain vertaistukea! Välillä vähän huolettaa kirjoitella kaikista hankaluuksista selostuksia, kun edelleenkin 4/5 naisista raskautuu ihan ongelmitta ja nämä (vielä varsin lievät!) haasteet voi luoda turhaa epätoivoa. Mietin joskus sitäkin, että pitäisikö luomusti yrittäville ja hoidossa käyville olla omat ketjut, ettei uudet innokkaat raskautta toivovat vaivu epätoivoon lukiessaan toisten vaikeuksista. Mut sitten taas toiselta kantilta ajateltuna haluan jakaa kokemuksia, koska ainakin itseä helpottaa ihan kauheasti se, että tietää muillakin olevan ongelmia.

Tuosta letrokierrosta, niin on kyllä toooooodella alussa vielä kierto. Voihan se olla, että sun kroppa jaksaa kasvatella sieltä johtofollikkelin valmiiksi, mutta jos olisi kyse mun kropasta, niin ei jaksaisi ja kierrosta tulisi epänormaalin pitkä. Munarakkula kasvaa normaalisti n. 1-2mm päivä ja irtoaa n. 18-25 millisenä, eli on sulla vielä kasvatettavaa. Lienee perusteltua tuplata letroannos seuraavaan kiertoon!

Progesteronista tosiaan näkee, onko ovulaatio tapahtunut. Joskushan se voi jäädä tapahtumatta, vaikka testikin näyttäisi plussaa. Ja erityisesti meillä pcos- ihmisillä kunnon valmiiksi häikkää tuossa progesteroni/testosteronitasapainossa, niin alhainen progetasokin voi vaikuttaa siihen, että ei raskaudu/raskaus ei pysy. Mulla on tästä syystä luteaalivaiheen tukena just Terolutit. Aiemmin luulin, että jos ne aloittaa ennen ovista, niin estävät sen tulemisen, mutta ei näköjään! Sen verran tymäkkää viivaa tuli tikkuihin ja digeihin yli vuorokauden ja kivut oli melkoiset, joten eiköhän sieltä ainakin joku follikkeli ole ovuloitunut. Progen mittaaminen maksoi ilman lähetettä omatoimisesti Puhdilla 24e, eli ei paha!

Äitykkä-77, mä olen kanssa katsonut tuota pakettia, mutta voiko ne kaikki testit oikeasti ottaa samana päivänä? Kun proge pitää ottaa oviksen jälkeen, mut eiks FSH ja LH pitäisi sitten taas ottaa alkukierrossa?

4374/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti, kysyin tuota että onko väliä missä välissä kiertoa näytteet ottaa. Ei kuulema ole kun viitearvot on annettu eri kierron vaiheille sopiviksi.

Mutta jos tuon ovulaation tai ovuloimattomuuden haluaa selvittää niin siihen on nuo tarkat päivät joiden sisällä pitää näyte ottaa.

Käyn kokeilemassa ja saahan tuolta puhdilta varattua aikaa myös itse räätälöityyn pakettiin, jos haluaa esim tuon LH:n ja FSH:n mittauttaa alkukierrosta...mutta tulen sitten jonkun viikon päästä kyllä kertomaan mitä löytyy, koska nyt kiinnostaa eniten tuo progesteronitaso ja ferritiini

4375/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa taitaa olla tietoisia omasta kierrostaan/kierto on ainakin suunnilleen säännönmukainen. Itsellä ei siis toki vielä ole kierto palautunut kierukan poiston jälkeen (kun justhan se pois otettiin). Te joilla ei ole omasta kierrosta tarkkaa tietoa ja yritys on silti päällä, milloin ja millä perustein testailette sitten? Olisi vähän pelottavaa ajatus jos tässä yrittelisi tyytyväisenä ja jossakin vaiheessa huomaisikin olevan yhtäkkiä jo pitkällä raskaana. :D Vaikka loistojuttuhan se sinänsä olisi. Teettekö testin esim. kerran kuussa tai mikä olisi hyvä tapa? Ja toki se kierto sieltä hiljalleen starttaa varmasti.

- Tarkoitatko siis raskauden testausta? Meillä alkoi vasta yk2 ja yli vuosikymmenen hormonaalinen ehkäisy jätettiin pois kesäkuun alussa. Kierron pituudesta ei siis ole hajuakaan ja muistan nuorenakin kierron olleen todella epäsäännöllinen. Toki osalla saattaa tulla välivuotoja raskaana ollessakin, niin kyllä mä nyt ainakin vielä tässä vaiheessa uskon, että jos mulla tulee epäsäännöllisten kiertojen välissä jotain kuukautisten kaltaista vuotoa, niin kyllä ne on menkat eikä mikään välivuoto. Jos siis jotain menkkojen oloista kiertojen välissä tulee, niin en lähtisi raskaustestiä kuukausittain tekemään.

En tosin tiedä olisko kuitenkin hyvä tehdä raskaustesti vaikka parin kuukauden välein? Jos sitä olisi "menkkojen" kanssa raskaana, niin kivahan se olisi kaikissa seulonnoissa käydä. Husissa taidetaan ottaa ensimmäinen sikiöseulanta rv 9-11 (veriseerumiseula) ja niskaturvotusta taidetaan etsiä ultrassa rv 11-13. Kuinkas pitkällä raskaus voi olla, että raskaustesti bongaa vielä tuloksen? Ymmärtääkseni kun raskaus on pidemmällä, ei raskaus enää näy testeissä.

(Eli esim itsellä kun lopetin ehkäisyn nyt kesäkuun alussa, sitten oli muutamaa päivää myöhemmin välivuoto ja siitä kesti vajaa viis viikkoa johonkin menkan kaltaisiin. En siis erikseen tehnyt raskaustestiä, kun verta lopulta tuli kolmena perättäisenä päivänä, vaan ajattelin että nää oli nyt menkat).

Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.

Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.

4376/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörhö taas vauhdissa: Näin viime yönä unta, että pallosalama tunkeutui seinän läpi. Voisiko kertoa kiinnittymisestä?? Voipi olla myös ihan vain höpöuni. Seuraillaan tilannetta :).

4377/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Tähti: Yleisen mielipiteen mukaan aina on väärän ikäinen tekemään lapsia. Argumentti on se, että lasta hävettää iäkkäät vanhemmat. Lapsia hävettää vanhemmat joka tapauksessa tietyssä iässä. Toinen argumentti taas on, että lapsella on suurempi todennäköisyys kromosomipoikkeavuuteen. Näin kerran sellaisen tilaston, että suurempi riski downiin on myös teiniäideillä. Mikä taas kertoisi minun nähdäkseni siitä, että alkion solujen kehittyminen oikein vaatii elimistöltä paljon energiaa. Teinit tarvitsevat energiaa omaan kasvuunsa ja vanhemmilla taas on soluissaan yhä vähemmän energiaa. Joka tapauksessa tilastojen valossa on paljon, paljon suurempi todennäköisyys saada terve lapsi vaikka riskit kasvavat. Suosittu arvostelu on myös, että lapsia on joko liikaa tai liian vähän, tai liian pienillä tai suurilla ikäeroilla. Kotiäitiys on paha, mutta niin myös uraäiti. Eipä siis välitetä muiden mielipiteistä, koska mitä se kenenkään p*settä kutittaa minkä ikäisenä lisääntyy.

Pääsin taas vauhtiin :D.

Täällä alkaa pissatulehdus pikkuhiljaa helpottaa. Bakteeri olikin resistentti Trimopanille ja nyt jatketaan toisella antibiootilla. Ihanaa kun vessakäynti ei ole enää kidutusta, mutta toisaalta siihen alkoi jo tottua XD.

Kävin miehen kanssa minilomalla, joten lämmöt ovat arvoitus. Ajattelin kuitenkin huomenna testata huvikseni. Silloin olisi dpo 13, dpo 10 tai dpo 8.

Tsemppiä ja ihanaa lauantaita <3

Ihana Ikäneito❤

Tämä leikkimielinen "äänestys" täällä menee lähes tasoihin🤣

Toteat hyvin asiat ja näinhän ne vaan ovat, huohh🙄

Mä oon osaltani jotenkin alkanut asennoitua siihen, että lapsiluku jää yhteen.... Ovistesti ois nyt lähes positiivinen, mutta en tiedä jaksetaanko edes yrittää nyt näissä olosuhteissa yhtään mitään....

Kp 15

Tähtitaivas☆

4378/6611 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiko kirjoitti:

- Tarkoitatko siis raskauden testausta? Meillä alkoi vasta yk2 ja yli vuosikymmenen hormonaalinen ehkäisy jätettiin pois kesäkuun alussa. Kierron pituudesta ei siis ole hajuakaan ja muistan nuorenakin kierron olleen todella epäsäännöllinen. Toki osalla saattaa tulla välivuotoja raskaana ollessakin, niin kyllä mä nyt ainakin vielä tässä vaiheessa uskon, että jos mulla tulee epäsäännöllisten kiertojen välissä jotain kuukautisten kaltaista vuotoa, niin kyllä ne on menkat eikä mikään välivuoto. Jos siis jotain menkkojen oloista kiertojen välissä tulee, niin en lähtisi raskaustestiä kuukausittain tekemään.

En tosin tiedä olisko kuitenkin hyvä tehdä raskaustesti vaikka parin kuukauden välein? Jos sitä olisi "menkkojen" kanssa raskaana, niin kivahan se olisi kaikissa seulonnoissa käydä. Husissa taidetaan ottaa ensimmäinen sikiöseulanta rv 9-11 (veriseerumiseula) ja niskaturvotusta taidetaan etsiä ultrassa rv 11-13. Kuinkas pitkällä raskaus voi olla, että raskaustesti bongaa vielä tuloksen? Ymmärtääkseni kun raskaus on pidemmällä, ei raskaus enää näy testeissä.

(Eli esim itsellä kun lopetin ehkäisyn nyt kesäkuun alussa, sitten oli muutamaa päivää myöhemmin välivuoto ja siitä kesti vajaa viis viikkoa johonkin menkan kaltaisiin. En siis erikseen tehnyt raskaustestiä, kun verta lopulta tuli kolmena perättäisenä päivänä, vaan ajattelin että nää oli nyt menkat).

Just samoja juttuja pohdin! Vai olisiko vain turvallisempaa testata varmuuden vuoksi esim. kuukauden välein? Pienempi paha ylimääräiset testit tehdä kuin että olisikin tietämättään raskaana? Ja uskon kyllä kierron sieltä käynnistyvän jolloin seuranta on helpompaa, mutta tämä väliaika ennen sitä mietityttää. Nyt siis vasta tullut

vasta tyhjennysvuoto kierukan poiston jälkeen.

28v. Ehkäisy jätetty pois 07/2020.
Ensimmäinen lapsi haaveissa.

4379/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Hörhö taas vauhdissa: Näin viime yönä unta, että pallosalama tunkeutui seinän läpi. Voisiko kertoa kiinnittymisestä?? Voipi olla myös ihan vain höpöuni. Seuraillaan tilannetta :).

Voi apua🙈 Mulla on myös ollu ihan hulluja unia jo monta päivää.. yleensä en edes muista nähneeni unia mutta nyt nää on tuntunu tosi realistisilta mutta niin hulluja😄 yhtenä yönä näin painajaista johon heräsin itkien😭 vissiin mun hormonit heittelee nyt aika lujaa. Mäkin kyllä toivon että näillä unilla olisi jokin tarkoitus😉😉

Muuten kaikki täällä ennallaan. Tissit on aivan törkeän kipeät varsinkin aamuisin kun nousen sängystä.. huh.. Paino on mulla laskenu 2 kilo kierukan poiston jälkeen joka tosin on vaan hyvä juttu🙂👍🏻

Mukavaa viikkoa kaikille!

N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021

4380/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta naiset ❤️ En ole ehtinyt kirjoittamaan, mutta olen parin päivän välein lukenut viestit läpi. Palstalla on ollut isoja tunteita ja kovia koettelemuksia. Toivottavasti tänne kirjoittaminen auttaa edes vähän käsittelemään murheita. Paljon haleja ja tsemppejä niitä tarvitseville ❤️

Täällä eletään kiertopäivää 31. En uskalla ajatella mitään, kun viime kierto venyi vielä muutaman päivän pidemmälle. Testit on näyttänyt negaa. Mulla on ollu ihmeellinen apatian tunne nyt muutaman päivän. Ei jaksaisi oikein hymyillä eikä oikein edes puhua. Johtuuko sitten uudehkon työn aiheuttamasta väsymyksestä ja stressistä vai hiostavista päivistä vai jostain ihan muusta. Mitään kamalaa ei varsinaisesti ole tapahtunutkaan. On vaikeaa olla seuraamatta omia oloja, niin ainakin on ollut alaselkäkipua, niin kuin yleensäkin tässä vaiheessa, pahoinvointia, väsymystä ja pikkareihin valuu päivänmittaan jonkinlaista valkovuotoa(?). Jotenkin tosi outo olo ja haluaisin vain, että jotain tapahtuu suuntaan tai toiseen. Odottaminen on pahinta. Haluan energiani takaisin!

Tsemppiä meille kaikille!

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.