Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4381/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Ompas ihanaa, että löysin tämän keskustelun 🙂 Kiva päästä lukemaan muidenkin ajatuksia ja kokemuksia. Itsellä menossa vasta ensimmäinen kierto yritystä (pillerit lopetettu 6/20) ja ai että miten hyvällä tavalla jännittävää tää onkaan 😄 Ovulaatiota oon testaillu kp 7 alkaen ja viiva alkoi hiljalleen tummua kp 12 eteenpäin. Viiva kuitenkin haaleni välissä, mutta kp 17 tulikin sitten plussa.

Vai mitä mieltä olette?

Tsemppiä kaikille yritykseen ja odotukseen! ❤️

4382/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 8 ja aika matelee.. Oviksen vielä arviolta 10pvä. Älytöntä, että tässä ensin piinailet ovulaatiota ja sitten vasta piinaillaankin. Päässä on vain vauva, vauva, vauva.. Edes kirjan lukeminen ei onnistu, kun ajatukset harhailee.. Jos tätä jatkuu yli vuosi, niin hulluksi tulen kyllä. Eilen katselin noita poikiani ja mietin, että pitäisi nyt nauttia heistä ja yrittää ajatella, että jos vielä yksi saadaan, niin se on vain super-onnellinen bonus. Mutta se rakkauden määrä heitä kohtaan vaan lisää kuumeilua! Täytynee yrittää keksiä joku projekti, että tunteet vähän viilenee. Tsemppiä kaikille oikeilla piinapäivillä kärvisteleville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4383/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Lumokeiju ❤️ Toivottavasti pian tapahtuu jonkinlainen selvyys asiaan 👍

Tähdelle halaus ❤️ Kyllähän sitä raskautta voi edelleen yrittää, tiedä vaikka pieni ihme vielä tapahtuisi ❤️

Täällä pikkuhiljaa vuodot hiipuu, mutta oon todella surullinen juuri nyt 😥Lääkäri teki lähetteen magneettikuviin. Huoli on kova omasta terveydestä mutta samalla myös se on kova huoli että miten käy tän raskauden yrityksen 😥 Oon itkeskellyt täällä päivät pitkät, kun mies ei ymmärrä ja kellekään muulle en voi täysin tilanteestani kertoa 😔 Tottakai olen onnellinen mun lapsista mitä olen saanut mutta se uuden vauvan kaipuu on todella vahva ❤️

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4384/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti Kesäheinä, kiitos ❤️ Voimia sinulle ❤️ Terveyshuolet on niin sellaisia, että ne pyörii vaan ajatuksissa eikä niistä pääse eroon. Toivottavasti miehesi jatkaa tukea sua ja ymmärtäisi paremmin sun surua. Vauvan kaipuu on jotain niin ylitsevuotavaa..

Jotenkin se laittaa aina omat murheet oikeaan perspektiiviin, kun toisilla on oikeasti raskaita ja vaikeita asioita käsiteltävänä.. Tuntuu nololta edes valittaa, ettei jaksa odottaa muutamaa päivää, kun toiset odottaa esimerkiksi "tuomiota", että pystyykö saamaan lapsia jne.

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

4385/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. Olen jäänyt hieman jälkeen viestien lukemisessa ja nyt sain kaikki luettua.

Leijona minun ymmärtääkseni tuo on plussa. Näyttää samanvahvuisilta viivat. Tsemppiä yritykseen!

Muillekin hurjasti tsemppiä ja jaksamista. Tämä ainainen piinailu ja odottaminen voi olla kyllä raskasta. Minulla nyt dpo 8 tai dpo 9. Ei ole oikein mitään oireita muuta kuin perusnippailut ja vihlailut ja kolme päivää sitten tuli vasen rinta herkäksi mutta nyt tänään sekin oire hävinnyt. Parin päivän päästä gynelle aika jos voitaisiin ultrata ja katsoa että kaikki kunnossa.

4386/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silpukkainen, kiitos vastauksesta. Tsemppiä sulle odotteluun!

Halti, toi ajatus eri ketjuista olis varmasti sinällään ihan fiksu sen suhteen, ettei joku heitä heti alkujaan kirvestä kaivoon kun lukee näitä keskusteluja. Toisaalta myös mua helpottaa lukea muidenkin kokemuksia. Itellä on kans vähän vaikeuksia uskoa, että enää tässä kierrossa ovuloisin, vaikka lääkäri kuinka totesi sen olevan mahdollista. Hei ja kiitos tosta Puhti-vinkkauksesta, ei todellakaan pahan hintanen!! 8)

23 v. / Ensimmäinen toiveissa, yritys aloitettu 11/19 / PCOS.

4387/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille🖐❤

Paljon tsemppiä meille kaikille!👍❤

Kesäheinälle sellaista, että voi kiitos, kun viestität aina niin sydämellisen ihanasti❤ Kaikkea parasta sinulle ja pidän niin peukut täällä pystyssä!👍❤🎶🎶🎶

Tällä hetkellä en jaksa oikein toivoa mitään, täytyy työstää surut läpi...hautajaisetkin on vielä edessäpäin.

Sitten on käynyt mielessä sekin, että jos lapsi ei olekaan terve, että miten sen sitten kestäisi....

Meidän tuttavapariskunnalle syntyi nimittäin sairas lapsi ja joutuvat jatkuvasti käymään lastensairaalassa hyvin tiiviisti😪

Minusta tuntuu, että heillä on varmasti hyvin rankkaa ja on varmasti sydäntä särkevää, kun lapsi ei ole terve ja pienokainen on jo kokenut läpi useita leikkauksia ja päällä on jatkuva lääkitys...😪

Tämä pariskunta on tosin nuori, ovat 20++ ikäisiä ja on ensimmäinen lapsi kyseessä. Tätä ennen kokivat keskenmenon ja uudelleen raskautuminen otti vuoden.

Osaan vain ajatella sitä, että miten vahvoja he ovat vanhempina, nuoresta iästä huolimatta❤

Tähtitaivas☆

4388/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa oireilua täällä. Ovulaatiota vasta opiskelen tunnistamaan, arviolta se tuli välillä 17-21.7. nyt vatsa ja alaselkä kramppailee, nännit arat. Kuukautismaisia tuntemuksia mutta ei vuotoa. 🤔 Jollain samanlaisia kokemuksia?

4389/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihanat!

Pitkästä aikaa jaksan kirjoitella. Olen kyllä lähes päivittäin lukenut ja elänyt kanssanne ilojanne ja murheitanne. Täällä kp27/28 ja uskallan väittää tuntevani jo näillä kilometreillä omaa kroppaa sen verran, että menkat kurvaa juurikin huomenna ja kääntää taas uuden kierron alkuun😔.

Oma mieli on vähän jo luovuttanut...tuntuu jossain syvällä, että tämä oli tässä. Mieskin on omasta alkuinnostuksesta huolimatta alkanut vähän epäröimään koko raskautumisasiaa😢Häntä juurikin pelottaa, että lapsi ei olisikaan ehkä terve ja mitä jos saisimme keskenmenon myöhäisillä viikoilla jne....No, kaikki nuo voi tapahtua myös nuoremmille, mutta onhan riskit huomattavan paljon suuremmat tällä iällä. Olisin halunnut vain elää normaalisti ja antaa vauvan tulla jos niikseen. Tässä kierrossa onnistuin olemaan tikuttamatta oviksia enkä ole tehnyt yhtäkään raskaustestiä, vaikka yleensä alan tykittämään niitä jo dpo 9-10🤭🤪. Mutta jos toinen epäröi ja koko ajan on vähän outo tunnelma sen tiimoilta, niin ei sekään toimi.

Blaah.

Anteeksi omanapaisuuteni jälleen ja kiitos kun jaksatte ”kuunnella”❤️❤️❤️

4390/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄitiKoo, täällä myös mies on alkanut epäröimään, että voiko onnistua enää....hän on ollut täydestä tässä mukana❤...kaikesta yrityksestä on kertynyt hintava lappukin...

Oisko äkkiseltään laskettuna noin luokkaa €16.500€, joka on kulunut hoitoihin (inssit ja IVF)....

Nämä rahat siis heitetty kaivoon, ilman mitään tulosta...😪

Mutta vauvallahan ei ole mitään hintaa, mutta nyt ei voida enempää tuhlatakaan, kun ikä ylitti hoitomahdollisuudet täällä Suomessa.

Toivon teille silti pikaista plussaa, ja sinulla onneksi ikä ei ole ihan vielä näin korkea ja kriittinen❤👍🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

4391/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Hörhö taas vauhdissa: Näin viime yönä unta, että pallosalama tunkeutui seinän läpi. Voisiko kertoa kiinnittymisestä?? Voipi olla myös ihan vain höpöuni. Seuraillaan tilannetta :).

Ikäneito, näet aika kivoja unia🤣🤣🤣

Plussaa sinne nyt!!👍💋🎶🎶🎶🎶🎶

Kuullostaa lumoavan lupaavalta❤👍

Tähtitaivas☆

4392/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LN kirjoitti:

Kummaa oireilua täällä. Ovulaatiota vasta opiskelen tunnistamaan, arviolta se tuli välillä 17-21.7. nyt vatsa ja alaselkä kramppailee, nännit arat. Kuukautismaisia tuntemuksia mutta ei vuotoa. 🤔 Jollain samanlaisia kokemuksia?

LN, mulle tuo kuulostaa ihan alkuraskaudelta😊 mulla oli täysin samat oireet ihan alussa ekasta lapsesta.. toivon sinulle myös samaa lopputulosta💕

N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021

4393/6611 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terolut in aloituksesta 13 päivää ja eilen illalla alkoi vihdoin tyhjennysvuoto 100 päivän odotuksen ja epätietoisuuden jälkeen! Ylihuomenna sitten perään letroilla ja sitten vain sormet ja varpasti ristiin että alkaisi asioita tapahtua.

On ollut kyllä mielenkiintoiset 10kk ehkäisyn lopetuksesta. Ensin säännöllinen kierto ja positiiviset ovulaatiotestit. Siitä siirryttiinkin kertaheitolla ääripäähän. Kiertojen loppuminen, useita käyntejä julkisessa terveydenhuollossa ja soittoja neuvolaan huolesta omasta terveydestä ja kaiken lopulta ratkaisi alle 15min käynti yksityisellä gynellä.

Viimeisen kahden viikon aikana oon tutkinut ja ottanut selvää pcosta ja alkanut sen perusteella tekemään pieniä muutoksia oman syömiseen ja liikuntaan. Kummasti sitä pohtiessa on huomannut yhteneväisyyksiä eri oireissa ja omissa kokemuksissa, mutta en ole koskaan osannut yhdistää niitä mihinkään, k

4394/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LN, suosittelen ottamaan ovistikut avuksi ovulaation tunnistamisessa ja paikantamisessa, ja itse seuraan myös valkovuotoa...tai seuraan ja seuraan, mutta siitä kyllä tunnistan kierron vaiheet.

Jos epäilet ovulaation olleen 17.-21.7, niin tuo oirehdinta on todennäköisesti ihan ovulaatioon liittyvää. Alkuraskauden oireet eivät kuitenkaan ala heti hedelmöittymisen jälkeen, vaan munasolulla menee jo päiviä matkatessa kohtuun ja kiinnittymiseen jonka jälkeen vasta raskaushormoniakin alkaa kehittymään 😊

Tsemppiä piinailijoille, ja Tähdelle paljon halauksia ja voimia ❤️

4395/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beibiätulille kirjoitti:

oon tutkinut ja ottanut selvää pcosta ja alkanut sen perusteella tekemään pieniä muutoksia oman syömiseen ja liikuntaan. Kummasti sitä pohtiessa on huomannut yhteneväisyyksiä eri oireissa ja omissa kokemuksissa, mutta en ole koskaan osannut yhdistää niitä mihinkään, k

Millaisia muutoksia oot tehnyt?

Mulla on myös pcos ja pillerit jätin pois 06/19 jonka jälkeen kierto oli heti säännöllinen 31-32 vrk. Sain tosi varhaisen keskenmenon syys-lokakuun vaihteessa ja siihen loppui menkat. Tammikuusta toukokuulle söin teroja ylläpitääkseni kiertoa. Nyt edellinen kierto alkoi luomusti eli ovuloin (vasta kp32), mutta tästä meneillään olevasta (kp35 nyt) en oo taas varma. Yleensä olen tuntenut ovulaatiot ja nyt oli vain ihan tosi tosi pieni tuntemus samalla puolella kuin edellisessä kierrossa eli tiedä tuota... Pari viikkoa sitten saatiin lähete lapsettomuushoitoihin, mutta nyt on kuulemma tosi pitkät jonot hoitoihin pääsyyn. Hitsin korona viivästytti, kun pcos:n takia oltaisiin saatu se jo maaliskuussa jos olisi kaikki ollut normaalisti. Mulla on ollut viime vuodet tosi stressaava elämäntilanne ja pikkuhiljaa yritän downsiftata sen osalta ja hakea apua. PCO:han aiheuttaa myös ahdistusta/masennusta hormoniailahteluiden myötä ja sen kyllä huomaa nyt kun ei ole hoitotasapainossa.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

4396/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille teidän tilanteisiin! 💕

Täällä tuskapäivät vaan jatkuu, nyt jo dpo 16 mutta kuukautisia ei näy eikä kuulu. Samalla kuitenkin eilen tehty raskaustesti näytti aivan puhdasta negaa.. Ärsyttävää, varmaan taas joku kumma kierto tai tulkitsin ovulaation väärin.

4397/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas viihtynyt googlen ääressä XD.

Pohdiskelin tapaamani lapsettomuuslääkärin kommenttia, että ikäiselläni IVF-hoidon onnistumisprosentti omilla munilla on 5% ja luovutetuilla 15%. Ei kyllä ole suuren suuri ero, joten munasolun ikä ei voi olla ainoa syy noin vaatimattomalle tulokselle. Tuli sitten mieleeni täälläkin taannoin kertomani fakta, että pisimmälle edenneessä keskenmenneessä raskaudessani istukka oli pilaantunut. Googlettelin englanninkielisiltä sivuilta ikääntyneen äidin istukkaa. Löysin tällaisen tutkimuksen, jossa eläinkokeessa on havaittu, että ikääntyneen äidin istukka toimii paremmin, jos sikiö on tyttö. Ikääntyneellä äidillä tarkoitettiin 35+ vuotiasta. Tähän sivuhuomautuksena, että minulla oli neljässä viidestä keskenmenosta tunne, että ovat poikia.

Aloin sitten etsimään tietoa, että voisiko istukan toimintaa jotenkin parantaa, niin eläinkokeessa huomattiin, että l-sitruliini (aminohappo) suurensi sekä istukkaa, että sikiötä. L-sitruliini toimi jopa paremmin, kuin l-arginiini, jota on ilmeisesti käytetty samaan tarkoitukseen. Valitettavasti en löytänyt suositeltua annosta, mutta toisesta lähteestä löysin, että verenkiertoa lisäämään sopiva annos olisi 3-6 g/pvä.

Taidanpa lisätä lisäravinnearsenaaliini myös l-sitruliinin XD. Raportoin tuloksista.

Toivottavasti tästä infopaketista oli jollekulle hyötyä :).

4398/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito, nyt mennään tooooosi teoreettiselle tasolle, mutta voisikohan sitten onnistumisprosentti olla suurempi, jos alkioista valittaisiin siirrettäväksi tyttöpuoleinen versio?

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

4399/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti, onko sukupuoli mahdollista selvittää alkiosta?

Muutoin hyvä ajatus.....❤👍

Tähtitaivas☆

4400/6611 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneidolle viestiä, että olet niin ihanan kyseenalaistava ja tutkiva luonne!😘

Oma itsesi❤

Ihanaa, kun joku täällä selvästi TODELLA pohtii itsekin näitä asioita ja kertoo meille muillelkin omista ajatuksista!👍😘

Itsekkään en ihan kaikkea yleensä purematta niele, ja yritän uskoa enemmin omiin havaintoihin, tuntemuksiin, fiiliksiin ja ajatuksiin, kuin seurata jotain tilastotietoa sokkona muiden perässä....

Välillä tästä "yksinäinen susi" mentaliteetista on toki ollut haittaa, mutta sitten myös kyllä paljon hyötyä monessa tilanteessa elämänvarrella... 😊

Arvostan niin korkealle jokaisen yksilöllisyyttä ja omaperäisyyyttä...Ne ovat tärkeitä asioita ja tekevät henkilöstä yksilön...ihailen sellaista rohkeutta valtavasti!😘

Liian usein näkee sitä, että matkitaan muita, eikä uskalleta olla oma itse, tai ei uskalleta sanoa omaa mielipidettä. Erilaisuus ja aitous kiehtoo👍❤

Sinulle Ikäneito hatunnostoa sinne!❤👍😘 Ja tietenkin plussaa!!❤🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆