Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4341/6611 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nias kirjoitti:

Onko täällä muita sarjatestaajia? Mulla on kp 28 ja olen tehnyt jo ainakin kymmenen testiä tässä kierrossa. En olis varmaan tehnyt niin montaa, jos en olis kp 21-25 saanut joka kerta haamua. Mua pelottaa kaikki maan ja taivaan väliltä. Tää on meidän eka yrityskierto synnytyksen jälkeen ja kaikki edelliset raskaudet huomioonottaen, odotukset ei ollu kauhean korkealla. Menetysten takia en myöskään osannut haamuista iloita. Kai sekin on joku suojelumekanismi. En halua kiintyä raskauteen ja vauvaan, koska se viedään multa kumminkin. Miten hitto tästä pääsee yli. Miten mä osaan lopettaa testaamisen? Miksi tämä on niin vaikeeta. Miten musta vois tulla semmonen huoleton nainen joka suunnittelee raskauden ajankohdan, tulee raskaaks ja heti positiivisen testin jälkeen kertoo koko maailmalle. Mä tein teininä sen virheen että luulin että eka raskaus onnistuu ja saadaan lapsi. Kerroin ihmisille. Ei saatu vauvaa. Eikä tokalla. Sitten kun tapahtu se kaikista pahin ja yhdeksännellä kuulla vauva syntyi kuolleena, jouduttiin vastaamaan kyselijöille että mites vauvan kanssa on mennyt, niin että ei ole vauvaa meillä. Enkeli saatiin sen sijaan. Miksi maailman luonnollisimmasta ja kauneimmasta asiasta on tullut pelottava, ahdistava ja stressaava? Me ollaan vihdoin ja viimein saatu vuosien jälkeen lapsi kotiin ja toiveena on saada lisää lapsia, mutta pelko siitä että se ei enää ikinä onnistu uudelleen, on halvaannuttava. Ja ennenkö kukaan kommentoi, olemme pohjattoman onnellisia tästä kotona olevasta lapsesta, hän ei ole kenenkään korvike ja ei, minulla ei ole pakkomiellettä saada lapsia ja olla raskaana. Olen niin traumatisoitunut raskaanaolemisesta että sitä on vaikea edes selittää. En halua väheksyä sitä kokemusta ollenkaan, mutta monet ei ymmärrä sitä että se ei missään nimessä ole itsestäänselvyys ja itselle se aika on joka kerta ollut todella ahdistavaa. Joka kerta kun epäonnistuu, sitä vieraannuttaa itseään koko tilanteesta. Yrittää uskotella itselleen että menetys ei satu. En mä edes kiintynyt vauvaan. Mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Hitto miten synkkää taas. Anteeks. Toivon että kukaan ei loukkaannu mun sanoista. Pakko vaan avata sydäntä.

Mukavaa viikonloppua kaikille, onnea matkaan❤️ Nautitaan auringosta ja meidän läheisistä☀️❤️

Iso halaus sinulle ❤️

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4342/6611 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä, kiitos❤️

Persilja, varmasti ollut raskasta teille. Toivon ihan sydämeni pohjasta että pääset seuraavassa raskaudessa pelon päälle ja pystyt nauttimaan raskaudesta ja että synnytys menee hyvin. Ja saat juuri sellaisen synnytyksen mitä toivoit❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4343/6611 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nias <3!!

Ei voi muuta sanoa, että kyllä me naiset ollaan vaan sitkeitä sissejä <3.

Tähti: Yleisen mielipiteen mukaan aina on väärän ikäinen tekemään lapsia. Argumentti on se, että lasta hävettää iäkkäät vanhemmat. Lapsia hävettää vanhemmat joka tapauksessa tietyssä iässä. Toinen argumentti taas on, että lapsella on suurempi todennäköisyys kromosomipoikkeavuuteen. Näin kerran sellaisen tilaston, että suurempi riski downiin on myös teiniäideillä. Mikä taas kertoisi minun nähdäkseni siitä, että alkion solujen kehittyminen oikein vaatii elimistöltä paljon energiaa. Teinit tarvitsevat energiaa omaan kasvuunsa ja vanhemmilla taas on soluissaan yhä vähemmän energiaa. Joka tapauksessa tilastojen valossa on paljon, paljon suurempi todennäköisyys saada terve lapsi vaikka riskit kasvavat. Suosittu arvostelu on myös, että lapsia on joko liikaa tai liian vähän, tai liian pienillä tai suurilla ikäeroilla. Kotiäitiys on paha, mutta niin myös uraäiti. Eipä siis välitetä muiden mielipiteistä, koska mitä se kenenkään p*settä kutittaa minkä ikäisenä lisääntyy.

Pääsin taas vauhtiin :D.

Täällä alkaa pissatulehdus pikkuhiljaa helpottaa. Bakteeri olikin resistentti Trimopanille ja nyt jatketaan toisella antibiootilla. Ihanaa kun vessakäynti ei ole enää kidutusta, mutta toisaalta siihen alkoi jo tottua XD.

Kävin miehen kanssa minilomalla, joten lämmöt ovat arvoitus. Ajattelin kuitenkin huomenna testata huvikseni. Silloin olisi dpo 13, dpo 10 tai dpo 8.

Tsemppiä ja ihanaa lauantaita <3

4344/6611 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitää tukea toisiaan ja muistaa että sä et voi ikinä tietää mitä toinen käy läpi. Kannustetaan, kuunnellaan ja tuetaan❤️ Oli se toisen ongelma/suru mikä vaan, ei vähätellä sitä. Omat surut on aina omia suruja ja ne tuntuu itselle suurilta vaikka ne toisesta saattaa olla mitättömiä.

Se mitä oon kokemuksia kuullut, lukenut ja itse kokenut; sä et ikinä ole sopiva äidiksi😄 Liian nuori/vanha, liian kotiäiti/uraäiti, liian iso talo/pieni talo, liian laiska/liian treenaava, millon annat väärää ruokaa, millon nukutte väärin. Jokainen äiti on äiti tavallaan. Kunhan lapsista huolehditaan, niitä rakastetaan ja ne saa hyvät pohjat tulevaisuuteen niin kyllä se riittää. Et sä ole ikinä täysin valmis ja varautunut siihen mitä elämä tuo eteen. Eikä sun pidäkään. Olisihan se kamalaa tietää etukäteen mitä sulle on luvassa.

4345/6611 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nias. ❤️❤️❤️

Mä testaan myös hyvissä ajoin. Jotenkin koen, että se ensimmäinen vuotopäivä on helpompi, kun on ehtinyt testaamaan. Koen myös, että haluan tietää kemiallisetkin, koska se kertoo, että edes hedelmöitys on joskus tapahtunut. Jos myöhemmin tie vie hoitoihin, niin mun mielestä se auttaa sielläkin eteenpäin että pystyy sanomaan, että on vaikka useampi kemiallinen ollut viimeisen puolen vuoden aikana.

Ja miten kävi... Eilen positiivinen testi (eilen jo alkoi tiputtelu), tänään kp 1. Menkat alkoi siis 1-2 päivää myöhässä.

Mitä apuja olikaan kiinnittymisen tukemiseen?

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

4346/6611 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilonainkeri, ihan mielettömästi onnea! Nyt vaan tarrasukkia matkaan ja mutkatonta raskausaikaa! <3

Nias, olen todella pahoillani kokemastasi. Tuo kaikki kuulostaa niin hirveältä, etten tiedä, miten itse selviäisin moisesta. Sitä vaan miettii, että miksi ihmeessä toisille annetaan noin paljon kannettavaksi ja toiset raskautuu niin hurjan helpolla ja saa kerrasta vauvan syliin. Toivon sydämeni pohjasta, että saisit pysyvän plussan ja kaikki menisi niin hyvin, että kokemus voisi olla eheyttävä! Tsemppiä! <3

Omaa napaa sen verran, että kävin mittauttamassa eilen progen ja se oli niinkin naurettava kuin 1,1. Mulla oli siis viikko sitten eka folliultra, jossa todettiin kaksi johtofollikkelia ja siitä neljän päivän päästä tokassa ultrassa ne olivat kadonneet ja molemmissa munasarjoissa olikin reilusti keskenkasvuisia folleja. Lääkäri keskeytti kaikki hoidot ja määräsi kumin loppukierroksi. Itse toivoin, että josko isoin olisikin ehtinyt ovuloitumaan jo ennen ultraa, mutta juu ei. Aloitin sitten tänään Terolutit, koska ilman ovulaatiota mun kierrot voi venyä kuukausitolkulla. Ottaa päähän niin paljon just tällä hetkellä... Todella helppoa yrittää tulla raskaaksi, kun edes ovulaation induktio ei onnistu. 

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

4347/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nias ❤️

Paljon olet kokenut, ja pahalta tuntuu puolestasi. Ja rehellisyyden nimissä täytyy sanoa etten osaa edes ajatella miten iso pelko tuosta kaikesta voi jäädä varjostamaan elämää.

Vaikka itsellä onkin takana 2 kkm:a, ja ne ovat olleet menetyksiä minulle niin jotenkin olen pystynyt asian kääntämään ja käsittelemään niin että luonto on tehnyt tehtävänsä ja korjannut ajoissa talteen heikon ihmisenalun, ja että niiden raskauksien ei kuulunut kohdallani jatkuakaan. Enkä siis nyt halua väheksyä muiden menetyksiä ja surua.

Kuitenkin minua on siunattu neljällä ihanalla lapsella, joiden raskausajat ovat olleet helppoja ja synnytykset nopeita, elämä on siis tarjonnut monessa kohtaa parastaan.

Ja sillä mietinkin monesti että mitä ihmettä vielä narisen kun raskautta ei kuulu, onko minulla edes oikeutta enää siitä haaveilla kun olen saanut jo niin paljon.

Itse en harrasta aikaista testaamista, en koe tarvetta kiusata itseäni negoilla testeillä tai juurikin kemiallisen mahdollisuudella. Menkat on tietenkin aina pieni pettymys, mutta kun enempää ei voida itse asiaan vaikuttaa, niin otan vastaan sen mikä kohdalle osuu. Henkilökohtaisesti en usko mihinkään vippaskonsteihin helpottamaan raskautta ja siksi mitään ylimääräistä en edes lähde kokeilemaan. Uskon edelleen että raskaus alkaa kyllä jos on alkaakseen, ilman ylimääräisiä rohtoja tai taikatemppuja. Hoidot ja tutkimukset ymmärrän kyllä.

Täällä kp21 ja dpo 10, ja yhtään pienintäkään tunnetta että olisi tärpännyt. Hyvillä ja rauhallisilla fiiliksillä kohti uutta viikkoa ja lähestyviä menkkoja, se hillitön pahoinvointikin alkaa taittua etovaksi oloksi.

Paljon halauksia ja voimasäteitä jokaiselle ❤️

4348/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa te oviksen tikuttelijat!

Onko muita kenellä testit antaa aina jonkinlaista tummahkoa viivaa? Tämä on niin turhauttavaa, tuntuu ettei ovista saa koskaan kiinni. Aina kun testi tummenee vähän herää innostus että kohta se sieltä tullee, ja sitten viiva taas on vähän vaaleampi ja kohta taas tosi tumma monta päivää argh. 😂 Tässä kuvassa viimeisen 4pv testit. Varmaan samanlaista viivaa tulisi koko kierto....... Aina teen aamuvirtsasta ja samalla tavalla.

En tiedä mitä tällä haen, jotain vertaistukea ehkä. :(

4349/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebba kirjoitti:

Onko muita kenellä testit antaa aina jonkinlaista tummahkoa viivaa? Tämä on niin turhauttavaa, tuntuu ettei ovista saa koskaan kiinni. Aina kun testi tummenee vähän herää innostus että kohta se sieltä tullee, ja sitten viiva taas on vähän vaaleampi ja kohta taas tosi tumma monta päivää argh. 😂 Tässä kuvassa viimeisen 4pv testit. Varmaan samanlaista viivaa tulisi koko kierto....... Aina teen aamuvirtsasta ja samalla tavalla.

Ootko ikinä kokeillu clearbluen digitaalista testiä? Itselläni se on ainut testi millä saan oviksen kiinni. Onhan se kalliinpi, mutta ei tarvi arpoa viivojen väriä. 😅 Muista testeistä en muista ikinä saaneeni plussaa.

Esikoinen 3/2021, toinen toiveissa. Taustalla lapsettomuutta, pcos ja keskenmeno

4350/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Nias ❤️

Paljon olet kokenut, ja pahalta tuntuu puolestasi. Ja rehellisyyden nimissä täytyy sanoa etten osaa edes ajatella miten iso pelko tuosta kaikesta voi jäädä varjostamaan elämää.

Vaikka itsellä onkin takana 2 kkm:a, ja ne ovat olleet menetyksiä minulle niin jotenkin olen pystynyt asian kääntämään ja käsittelemään niin että luonto on tehnyt tehtävänsä ja korjannut ajoissa talteen heikon ihmisenalun, ja että niiden raskauksien ei kuulunut kohdallani jatkuakaan. Enkä siis nyt halua väheksyä muiden menetyksiä ja surua.

Kuitenkin minua on siunattu neljällä ihanalla lapsella, joiden raskausajat ovat olleet helppoja ja synnytykset nopeita, elämä on siis tarjonnut monessa kohtaa parastaan.

Ja sillä mietinkin monesti että mitä ihmettä vielä narisen kun raskautta ei kuulu, onko minulla edes oikeutta enää siitä haaveilla kun olen saanut jo niin paljon.

Itse en harrasta aikaista testaamista, en koe tarvetta kiusata itseäni negoilla testeillä tai juurikin kemiallisen mahdollisuudella. Menkat on tietenkin aina pieni pettymys, mutta kun enempää ei voida itse asiaan vaikuttaa, niin otan vastaan sen mikä kohdalle osuu. Henkilökohtaisesti en usko mihinkään vippaskonsteihin helpottamaan raskautta ja siksi mitään ylimääräistä en edes lähde kokeilemaan. Uskon edelleen että raskaus alkaa kyllä jos on alkaakseen, ilman ylimääräisiä rohtoja tai taikatemppuja. Hoidot ja tutkimukset ymmärrän kyllä.

Täällä kp21 ja dpo 10, ja yhtään pienintäkään tunnetta että olisi tärpännyt. Hyvillä ja rauhallisilla fiiliksillä kohti uutta viikkoa ja lähestyviä menkkoja, se hillitön pahoinvointikin alkaa taittua etovaksi oloksi.

Paljon halauksia ja voimasäteitä jokaiselle ❤️

Itsellä samanlaisia ajatuksia tuosta lapsi luvusta ja siitä että voinko edes valittaa kun en tätä viidettä oo saanut alulle 😕🤔 Itsellä todella kova vauvakuume ja tuntuu todella pahalta jos meille ei enää vauvaa tule 😥 Harmittaa ettei alettu aiemmin tähän yritykseen jos ikä onkin nyt se ongelma. Toinen asia mikä ahdistaa on tämä mun oma terveydentila, yrityksen alussa ei ollut tietoakaan tästä vaivasta ja nyt se saattaa estää mun vauvahaaveet 😥 Magneettikuviin voin mennä nyt hyvillä mielin mikäli lääkäri lähetteen tekee, kun en kerran ole nyt raskaana. Se mitä mahdollisista kuvista löytää, ahdistaa että mikäli päädytään leikkaamaan niin miten käy vauva haaveiden, lääkäri on kyllä tietoinen tästä asiasta. Ikää kumminkin jo on ettei tätä haavetta viitsis kauheesti lykätä 😔

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4351/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebba kirjoitti:

Juuri tältä minunkin testini näyttivät. Tikuttelin siis ensimmäistä kertaa tässä kierrossa, ja viiva välillä oli tummahko ja sitten taas vaalea, ja yllättäen parin päivän jälkeen taas tummahko. Positiivinen ei kuitenkaan missään vaiheessa. En tiedä haluanko seuraavassa kierrossa noiden kanssa enää temppuilla, vai olisinko mieluummin kokonaan tikuttelematta 😄 paljon olen kuullut hyvää niistä digitaalisista testeistä, ehkä sellaisesta olisi apua sekä sinulle että minulle!

4352/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olin tulossa sanomaan Ebballe kuin Silpukkainen! Eli mulla ainakin liuskat näyttää mitä sattuu ja pelkästään niiden perusteella ovulaation tulkitseminen olis mahdotonta. Digit on superhyviä, ei jää arvuuttelun varaa!

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

4353/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kans digitestiä. Ja ilmeisesti ovista ei kannata testata aamupissasta, vaan mieluummin vaikka iltapäivällä jos on pidättänyt 3-4 tuntia? Itse olen mitannut liuskalla aamuisin enkä saa yleensä + tulosta, mutta digitesti näyttääkin iltapäivällä hymynaamaa..

Itse olen alkanut mittaamaan myös aamulämpöä ja sillä saa kyllä vähennettyä tikuttelun määrää! Lämpötilan pitäisi tippua aina n. puoli astetta ennen ovulaatiota. Mulla siis normi lämpö 36,3 tienoilla. Sitten kahtena aamuna ennen ovista se onkin n. 35,9 ja oviksen jälkeen nousee 36,6+ asteeseen. Nyt toki kun kierto ollut suht säännöllinen niin tiedän milloin kannattaa alkaa testaamaan, mutta käytännössä ei tarvitsisi kuin seurata aamulämpöä ja sehän on ilmaistakin. 👍😁

4354/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negahan sieltä tuli, eli ovulaatio ei ollut kp 16. Seuraavan kerran aion testata (ellei menkat ala) keskiviikkona, jolloin on dpo 13 tai dpo 11. Suosin Pegcheckejä, koska ovat edullisia ja haamuttomia, eikä liian tarkkoja. On yllättävän epäpettynyt olo, eikä haittaisi vaikka menkat alkaisi heti huomenna.

4355/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te ovulaatiotestausta tekevät hankitte testit? Aiheeseen tutustuessa huomasin, että näyttää olevan jonkin verran hintaeroja testeissä. Tilaatteko netistä isompia eriä vai ostatteko ihan apteekista?

Päätettiin miehen kanssa, että jätetään nyt kondomiehkäisy pois vaikka ensimmäisiä oikeita kuukautisia ei vielä kierukan poiston jälkeen ole ollut, vaikka hoitaja niitä kannusti odottamaankin. Jos tärppää, niin on tärpätäkseen - kyllä kai sen lasketun ajan jostakin saa selville jos nyt niin onnekkaasti kävisi, että plussaisi. Ei haluta hukata yhtäkään mahdollisuutta, kun tiedämme, ettei raskautuminen ole ikinä itsestään selvää. Samalla innokkaasti tutustun omaan kehoon ja kiertoon, jonka tasaantumisessa varmasti menee oma aikansa. Jännittää! Pitkään ollaan tästä puhuttu, mutta nytkö tämä yrittämisen aika todella on käsillä, hurjaa!

28v. Ehkäisy jätetty pois 07/2020.
Ensimmäinen lapsi haaveissa.

4356/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ens kiertoon digit mukaan! :)

Mie en mitenkään jaksa pidättää 3-4h päiväsaikaan kun juon niin paljon, joten oon siksi tehnyt aamulla. Ehkä pitäisi yrittää olla juomatta. 😂🙈

4357/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä yhtään, mitä mun kropassa tapahtuuuu..

Torstai aamulla tuli tosiaan aamulla vaalea ruskeaa limaista vuotoa ja ajattelin, et nyt ne menkat alkaa..noh ei ole alkanut! Tuhruttelu jatkuu, mut se on niin vähäistä, et ei jää siteeseen ja pyyhkiessäkin pitää oikein pyyhkimällä pyyhkiä, et sitä paperiin jää.. Testin tein eilen ja nega oli. Menkoiksi ei kyl näit laske..Alkaispa vaan se vuoto kunnolla jos on alkaakseen, et pääsis taas uuteen yrityksee n.

Muilla ollut tämmöstä?

28v. Lapset 2014 ja 2016. Kolmas toiveissa.

4358/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustestihän ei välttämättä kaikilla näytä moneen kuukauteen plussaa vaikka raskaana olisikin. Hcg-tason nousu virtsassa on yksilöllistä, joskin toki ehdoton valtaosa naisista saa plussan viimeistään pari viikkoa kiinnittymisen jälkeen. 

Mulla on pcos ja kevään mitään fiilisten perusteella väittäisin että useampi kemiallinen raskaus vaikkei testiin ole tullut kuin kerran yksi haamu. Yksi oireili juuri kuten Jaunalla. 

Mitä tulee vaihdevuosipohdintaan; myös pcos, kuten muutkin vastaavat vaivat, helpottaa usein yli 40-vuotiailla hetkellisesti, joten raskaus on aivan mahdollinen syy tuollaiseen oireiluun. Ei ole edes erityisen harvinaista.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

4359/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nias: Kyllä tuntuu niin kohtuuttomalta että tuommoista olet joutunut kokemaan 🙁 Varmasti jättää pelon pitkäksi aikaa! Minulla on ollut kaksi keskenmenoa ja jo pelkästään ne ovat jättäneet suuren epävarmuuden mahdollista seuraavaa raskautta kohtaan. Kovasti tsemppiä sinulle, toivotaan että vauvan saat vielä ❤️

Minulla ei ole tällä hetkellä varhaisia testejä, on vain niitä jotka tehdään vasta kun menkat on myöhässä. Viimeksi en kerennyt testata kun menkat jo alkoi.

Jauna: Minulla oli tuommoista viime kierrossa muutaman päivän ennen menkkojen alkua. Joka kerta ei tiputtelu vuotoa ole, vaan välillä alkaa suoraan kunnon vuodolla.

Neiti Kesäheinä: Ei ole kivaa kun on terveys ongelmia..minäkin mietin viikolla lääkärissä käydessäni,että mitä kuvauksia yms. voidaan tehdä kun raskaus on suunnitteilla. Minulle ei kuitenkaan kuvauksiin tullut vielä lähetettä..lääkityksellä ja jumpalla kokeillaan ensiksi hoitaa. Uusi lääke tuntuu auttavan tällä hetkellä hyvin..että jospa tämä tästä. Nyt ei kyllä mihinkään leikkaukseen todellakaan haluaisi :/

Täällä dpo.6..ja eipä vielä mitään tuntemuksia. Piinapäiviä mennään 😀

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

4360/6611 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout: Raudanpuute altistaa kilppariongelmille eli jos ei ole tutkittu ferritiiniä niin ehdottomasti pitäisi.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21