Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4221/6611 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut pystyssä Lumokeiju että plussaksi muuttuu ❤️😊👍

Tähdelle suuren suuri halaus ❤️ Ei ole oikein sanoja millä lohduttaa 😥 Päivä kerrallaan. Sinulla on lupa surra ihan rauhassa 😔Nämä on kipeitä asioita 😥

Täällä odottelen vain menkkoja alkavaksi jotta pääsis uuteen kiertoon. Tissit taas kipeytynyt ja kipeitä finnejä puskee kasvoihin ja keholle. Piti olla tarkkailematta oloja mutta nyt kun ei oo muuta tekemistä, niin väkisin huomannut kaikenlaista. Aamulämmöt koholla jo useamman päivän. Mielestäni ovulaatio oli ma tai ti vatsakivuista ja muista oireista päätellen. Odottavan aika on pitkä valitettavasti, menkkoja ootan alkavaksi vasta viikon päästä sunnuntaina 😕

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4222/6611 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea haaveilija21 ja muut plussanneet 😊

Ja useammalla näyttää piinapäivät olevan menossa,pidetään peukkuja että plussia tulisi lisää 👍

Ja Tähdelle jaksamista, sinulla murhetta siellä kovasti ❤️

Täällä alkaa limoista päätellen ovis olla lähellä..laskin edellis kiertojen pituuksien mukaan, että suunnilleen lauantain-maanantain kohdilla on. En ole ovistestejä tehnyt vielä tässäkään kierrossa..jos yritys rupeaa pitkittymään, niin pitää sitten kokeilla. Monivitamiinit (Mama-vita) on olleet kesäkuun puolesta välistä asti käytössä.

Lumokeijun ja Chardin kysymyksiin en osaa vastata 🤔

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4223/6611 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1 alkoi aamusta, en ees ehtinyt testata. Nyt on ensimmäinen kerta kun pääsi itku, ehdin jo toivoa. Eipä auta vaikka päätä hakkaisi seinään. Kp1, Yk 5. Ehkä tästä kierrosta.

♥️♥️♥️

4224/6611 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmitus Quinn ❤️ Mutta kohti uutta kiertoa vain toiveikkaana, kyllä se vielä tärppää 🙏

Tähti, kiitos tsempistä. En kauheasti luo toiveita tähän(kään) kiertoon. Eilen ei edes talleteltu, olin niin kertakaikkisen kipeä. Onneksi on muutenkin otettu koko kierto vähän sinnepäin ajatuksella, niin ei kauheasti edes harmita. Kyllähän meillä lempeä on koko alkuviikko ollut, että mahdollisuudet on olemassa. Mutta en aio sen enempää aikaa koko ajatukselle tuhlata. Viikonloppu edessä, tietää taas mukavaa yhdessäoloa perheen kanssa 🤗

4225/6611 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä iloisia ja surullisia uutisia.. Tähdelle kovasti voimia. Muille myös tsempit omiin tilanteisiin. Kiva että tullut plussiakin, luo itsellekin toivoa että ehkä kohta meillekin 😊

Minulla kp 12 ja tänään tuli ovislimat ja olen ihan ymmällään että joko on ovis tulossa. Viime kierrossa ovis oli kp 18 tai kp 19 ja tätä aikaisemmin ei ole ennen ollut. Viime kierrossa pari päivää tällaisten limojen jälkeen oli ovis. Ihanaa olisi jos ovis on aikaistunut mutta harmittaa kun mies on koko viikonlopun pois. Eilen illalla talleteltu mutta sitä edellisestä kerrasta 4 päivää. Pari muutakin teistä taisi mainita että oli hieman huonoa tuuria oviksen hyödyntämisen kanssa.

4226/6611 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä lähetän kaikille pikaista plussaa!❤🎶🎶🎶🎶

Mua lohduttaa se, että läheisen lähtö ei tullut liian äkkiä, että ehdittiin varautua ja keskustella😭❤

Haluaisin valaa uskoa kaikille ja toivoa❤

En halua olla silti luovuttamassa, koska haluan yrittää niin kauan, kuin mahdollista, (vaikka tilasto lie enää 0.001%)....

Tähtitaivas☆

4227/6611 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään haluaisi antaa periksi sisarukseata, kun nyt katselen omaa (4v.) pienokaista.....tuolla hän on nyt isän sylissä❤

Mä halua toisen...

haluan....haluan....haluan❤🤗😭

HALUAN!😓

Tähtitaivas☆

4228/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas.. dpo 12/13 ja testi negatiivisten esiääiti. Mekkoja siis odotellessa. Iloinen asia on se, että luteaali nyt normipituinen. Viime kuussa vaan jotain häikkää. Tilasin vähän Royal gelee-kapseleita, josko niistä olisi apua. Aion myös nyt hankkia niitä ovis-tikkuja. Toivottavasti tämä kierto ei kuitenkaan nyt kovin veny, että pääsee uuteen yritykseen. Tähän asti on ollut melko säännöllinen kyllä. Jos nyt normaalisti menkat alkaa viim. huomenna, niin ovis osuisi sopivasti hääpäivälle. 😊 Mukavaa viikonloppua kaikille!

4229/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille 💕🙂

Mua mietityttää ja siksi nyt kysynki jos täällä joku järkevämpi osais tähän vastata.

Mulla oli nelisen päivää ennen kierukan poistoa menkat, sitten kierukka otettiin pois, kaksi päivää sen jälkeen alkoi kahden päivän pituinen vuoto ja hyytymiäkin tuli jonkin verran. Sitten loppui kuin seinään.

Mietin nyt sitten että mistä lasken kiertoni, laskenko menkoiksi sen pari päivää mitä tuli vuotoa.

Sori sekava viesti, toivon mukaan joku ymmärsi 😅😁

Niin ja lisäyksenä mulla yleensä säännölliset menkat. Ei oo sen kummempia välivuotoja ollut.

4230/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma3 kirjoitti:

Mua mietityttää ja siksi nyt kysynki jos täällä joku järkevämpi osais tähän vastata.

Mulla oli nelisen päivää ennen kierukan poistoa menkat, sitten kierukka otettiin pois, kaksi päivää sen jälkeen alkoi kahden päivän pituinen vuoto ja hyytymiäkin tuli jonkin verran. Sitten loppui kuin seinään.

Mietin nyt sitten että mistä lasken kiertoni, laskenko menkoiksi sen pari päivää mitä tuli vuotoa.

Niin ja lisäyksenä mulla yleensä säännölliset menkat. Ei oo sen kummempia välivuotoja ollut.

Mamma3, sulla tuli siis kierukan aikaan ihan normaalisti kuukautiset? Mulla kun ne hävisi kokonaan heti kun kierukka asettui paikalleen. Niin mä sanoisin että jos tuo kaksi päivää ennen sun kierukan poistoa olis ollu normaalistikin sun kuukautiskierron mukainen niin kyllä mä siitä laskisin😊

Mulla tunteet heittelee😩 välillä oon sitä mieltä että en tahdo miettiä koko raskautumista.. mennään normaaliin malliin vaikka kierukkaa ei enää olekaan ja jos plussaan niin sitten hyvä.. ja sitten on taas hetkiä/ päiviä että en muuta ajattelekaan; ja näinä hetkinä suurin kysymyksistä tietenkin ”mitä jos ei onnistuta”🙄 mutta tahdon ajatella positiivisesti. Oon kuitenkin hyvässä kunnossa, liikun paljon, syön terveellisesti, en polta tupakkaa enkä ole käyttänyt alkoholiakaan juurikaan..

Mitä vitamiineja tms mun kannattais ottaa käyttöön nyt jotka ehkä jeesais raskautumista??

N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021

4231/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma3 kirjoitti:

Voin kertoa oman kokemukseni eli mulla ehti olla menkat niin että loppui muutama päivä ennen kierukan poistoa. Poiston jälkeen tiputteli jokusen päivän ja kunnon menkat tuli heti kuun lopulla. Mä ainakin oon laskenut kierrot siitä kuun lopusta. Joka kk on tullut säännölliset ihan kunnon menkat. Itse oon pohtinut monesko Yk mulla on kun tosiaan jo huhtikuussa aloitettiin yrittäminen, oon laskenut sen jo ekaksi yritys kuukaudeksi eli sen mukaan mulla olis jo neljäs Yk ja mikäli menkat alkaa viikon päästä sunnuntaina tai ennen tai jälkeen alkaa yk5. Vaan eipä sillä nyt niin merkitys kai oo monesko Yk. Toki sitä mietin että jos täytys lähtee asiasta lääkärille jos ei tärppi käy niin tän ikäisille oli kai ehdotettu 6kk yrittämisen jälkeen. Osaako joku sanoa onko näin? Meillä mies ei varmasti halua mitään tutkimuksia kun on sillä ajatuksella että tulee jos on tullakseen 😔

4232/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista vitamiineista en osaa muuta sanoa kun että itse syön mama monivitamiineja, rautaa pitäs alkaa syömään lisäksi,jotta ferritiini nousisi,oli 38. Raskautta yrittävillä olisi hyvä olla 50-60.

4233/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauluskainen: Foolihappo on ehdoton ja sitä on raskausvitamiineissa. Suosittelen myös kalanmaksaöljyä ja vehnänalkioöljyä. Jos on alhaiset rautavarastot niin rautalisää myös. Jos on hyvät, niin ei kannata ottaa varmuuden vuoksi. Liian hyvä ferritiinitaso haittaa myös raskautumista. Ehkä siksi kun veri paksunee liikaa. Jos sitten ottaa rautalisää, niin se imeytyy paremmin jos sitä ottaa vain joka toinen päivä. Ja sen kanssa ei saa juoda maitoa, kahvia tahi teetä, eikä syödä viljatuotteita.

Oma tilanne: Nyt mennään kp 21 ja hämmentää melko alhaiset aamulämmöt. Minusta ovis oli kp 15-16, jonka jälkeen lämmöt ovat hiipineet ylemmäs, mutta ero ei ole selkeä. Oletetun oviksen aikaan lämmöt olivat 36,0-36,1 ja sen jälkeen 26,2-36,4. Olisikohan progesteronin tuotannossa jotain häikkää? Eipä auta kuin odotella.

Tähti: Hyvä hyvä, periksi ei anneta! Kokeile ensi kerralla tuota minun inkiväärivesikikkaani ;). Eli kierron alusta kupillinen inkiväärivettä tyhjään vatsaan.

4234/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauluskainen - Joo mulla on ollut säännölliset menkat kun on ollut kierukka. Siks en koe että tuo kierukan jälkeinen vuoto olisi menkoiksi laskettavissa 🤔 kun ennen poistoa oli ihan normi aikaan menkat.

Noh menkkoja odotellessa. 😁

4235/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi palstalainen. 😊 Toivottavasti vielä mahtuu tänne jutustelemaan!

Meillä menossa miehen kanssa ensimmäinen yritys. Tällä hetkellä ne piinaavat viikot ennen mahdollisia kuukautisia tai positiivista testiä.. Tuntuu, että joka ikisen kolotuksen haluaisi tulkita oireeksi! Tällä hetkellä on leukaperiin ilmestynyt ihan kummallisia näppyjä jollaisia mulla ei koskaan ole ollut, ja maha toimii todella kummallisesti. Tarpeeksi kun googlailee niin kyllähän nekin oireeksi voi tulkita.. 😁

Mulla on ollut todella paljon kiertohäiriöitä joten sinänsä järjellä ajateltuna ymmärrän että on melko epätodennäköistä että heti tärppäisi.. Mutta toivo elää!😊

4236/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Mamma3 kirjoitti:

Voin kertoa oman kokemukseni eli mulla ehti olla menkat niin että loppui muutama päivä ennen kierukan poistoa. Poiston jälkeen tiputteli jokusen päivän ja kunnon menkat tuli heti kuun lopulla. Mä ainakin oon laskenut kierrot siitä kuun lopusta. Joka kk on tullut säännölliset ihan kunnon menkat. Itse oon pohtinut monesko Yk mulla on kun tosiaan jo huhtikuussa aloitettiin yrittäminen, oon laskenut sen jo ekaksi yritys kuukaudeksi eli sen mukaan mulla olis jo neljäs Yk ja mikäli menkat alkaa viikon päästä sunnuntaina tai ennen tai jälkeen alkaa yk5. Vaan eipä sillä nyt niin merkitys kai oo monesko Yk. Toki sitä mietin että jos täytys lähtee asiasta lääkärille jos ei tärppi käy niin tän ikäisille oli kai ehdotettu 6kk yrittämisen jälkeen. Osaako joku sanoa onko näin? Meillä mies ei varmasti halua mitään tutkimuksia kun on sillä ajatuksella että tulee jos on tullakseen 😔

Jossain sanotaan joo, että yli 35-vuotiaan voi olla hyvä käydä selvittämässä asioita jo 6kk:n yrittämisen jälkeen. Ehkä siinä on ajatuksena se, että mikäli munasolutuotanto on hiipumassa, kuten se voi olla tuossa iässä, niin sitten siitä on hyvä ottaa koppi ja ryhtyä toimenpiteisiin. Julkisille ei kuitenkaan tule lähetettä ennen vuoden yrittämistä, enkä kyllä tiedä miten julkinen puoli suhtautuu siihen, että tullaan käymään jo 6kk:n jälkeen (jos siis ei jotain selviä indikaattoreita häiriöistä). Mut kyllä minä kannustaisin käymään yksityisellä perusgynetarkastuksen ainakin tekemässä.

Itse täytän 37 tänä vuonna ja ikäni on koko ajan huolettanut minua, mutta kukaan gyne tai lääkäri ei ole koko tänä aikana oikeastaan reagoinut siihen tai pitänyt sitä jotenkin hälyttävänä tekijänä. Vasta toinen tai kolmas otti minulta AMH-kokeet. Joten tuo ikäasia ja siihen suhtautuminen vaihtelee vissiin todella paljon.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

4237/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard, minun mies kävi yksityisellä lapsettomuusklinikalla (Felicitas Mehiläinen) otattamassa siemennesteanalyysin. Ei tarvitse lähetettä.

Ja ainakin täällä missä minä asun, julkiselle pääsee yli 35v jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Ja sitte jos on esim ovuloimattomuus syynä niin ei ole mitään aikarajoitusta. Tilannekohtaista varmasti!

Täällä dpo5, kp24 ja päivät menee hitaasti, onneksi on kivaa tekemistä että saa ajan kulumaan muuta ajatellen. Mulla ollut luteaalivaihe aina 15 päivää niin pitkä odottelu tässä vielä ennenkuin pääsee uuteen kiertoon jos ei tärppää.

4238/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kp27 menossa ja rusehtavaa pukkaa.. Menkkojen alkaminen flo'n mukaan vasta ti. Ihmeen lyhyt kierto tulossa mikä on ihan jees mutta harmittaa kun ei taaskaan tullut mitään. Olen ollut viime aikoina tosi itkuinen muutenkin eli kilpparin kanssa taas menossa varmaan ihan metsään. En vaan jaksaisi enää. 😭

Portland, mitäs teille?

4239/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ymmärtänyt että yli 35 vuotiaana pääsee jo 6kk yrityksen jälkeen tutkimuksiin.

Tsemppiä Mustikkainen odotteluun!

Nyt tuli sitten ovulaatiotestiin hymynaama, kp 13. Olenko nyt ymmärtänyt oikein että ovulaatio tapahtuu noin 24h päästä lh huipusta ja ovulaation jälkeen munasolu on vielä n. 24h hedelmöittymiskykyinen. Eli meillä pitäisi olla hyvin aikaa talletella vielä huomenna ja ehkä maanantaina?

4240/6611 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenut, että nää on ihan susi testejä. Mitä mieltä? Ylempi eilen ilallla ja alempi tänään illalla. Pahoittelut tuosta puhelimen heijastumasta.

Mulla ei oli mitään tietoa kierrosta ja testasin kun 10pv sitten oli kamalat vatsakivut ja nyt on ollut tosi turvonnut ja ihmeellinen olo.

Kai mie taidan kuvitella. Kai tuo on vaan viivanpaikka?