Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4101/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portland ihanan positiivinen suhtautuminen sinulla. Ja huumori varmasti auttaa myös 😃 tsempit teille!

Onko täällä muut käyneet gynellä ultrassa ennen kuin vuoden yritys on täynnä? Olen itse nyt menossa ihan vain sillä ajatuksella että saisi varmistettua näyttääkö kaikki normaalilta. Joskus varmaankin yli viisi vuotta sitten minulla tehty ultra gynellä papan yhteydessä. Eikö ole ihan suositeltavaa välillä se ultra tehdä vaikka ei olisikaan lasta yrittämässä? Ja lisäksi minä kiertopäivänä kannattaisi mennä että saisi varmistettua että ovulaatio tapahtuu sekä kohdun limakalvon paksuuden?

4102/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa portland! Onnea matkaan jo etukäteen. 😍

Sillä lailla tosiaan ei panofestejä tartte, kunhan se yksi kerta ei ole vanhoilla siittiöillä, kuten meillä kävi tässä kierrossa. Mies ei siis yleensä halua itsekseen tehdä mitään ja koronan takia oli sitä taukoa seksissä, niin tämä nyt meni sitten näin. Vitsi, kun en enää muista miten monta päivää on liian vanhat, olikohan 3-5 muistaako joku?

Joka tapauksessa, dpo3 tänään ja yllätys yllätys mä tiputtelen taas. Se on sitten 14 "punainen päivä" kuukauden sisään. Jo on hitto kumma, jos ei lääkärissä aleta herätä ja TSH:kin nyt vain 0,2. Mur.

Toiveikasta torstaita kaikille (muille) 😬☀️❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4103/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipari kirjoitti:

Portland ihanan positiivinen suhtautuminen sinulla. Ja huumori varmasti auttaa myös 😃 tsempit teille!

Onko täällä muut käyneet gynellä ultrassa ennen kuin vuoden yritys on täynnä? Olen itse nyt menossa ihan vain sillä ajatuksella että saisi varmistettua näyttääkö kaikki normaalilta. Joskus varmaankin yli viisi vuotta sitten minulla tehty ultra gynellä papan yhteydessä. Eikö ole ihan suositeltavaa välillä se ultra tehdä vaikka ei olisikaan lasta yrittämässä? Ja lisäksi minä kiertopäivänä kannattaisi mennä että saisi varmistettua että ovulaatio tapahtuu sekä kohdun limakalvon paksuuden?

Kiitos Chard, Piipari ja Kaneli 😊❤️

Ja joo! Hyvä pointti Kanelilla, että jos se yksi kerta on ainoa useampaan viikkoon niin se ei oikein toimi. On meillä varmaan jokunen kierto sattunut niinkin, että edellisestä kerrasta ollut liian kauan, mutta suurimmalta osin ollaan yritetty muistaa se "vanhan tavaran kirous". Kyllähän jotkut ovat niinkin raskautuneet, että siittiöt ovat varmasti olleet miehessä asemissa pidemmän aikaa, mutta parempi pyrkiä siihen max viisi päivää vanhaan.

Ja Chard, itsekin mietin juuri tuota ikää, mieskin jo 39 ja on ylipainoa, ja vaikka tuote testien mukaan onkin todella hyvää, niin parempi olisi ehdottomasti ottaa varman päälle. Ideaali olisi se joka toinen päivä ainakin kolme kertaa ovulaation tienoilla. Oma asenteeni liittyy enemmänkin stressin välttämiseen ja kun on ollut ekat kuusi-kahdeksan kiertoa pauketta paljonkin pitkin kiertoa, eikä se tuottanut lopputulosta, niin nyt uskaltaa ottaa rennommin ja pyrkiä laatuun enemmän kuin määrään.

Piipari, minä kävin ekan kerran gynellä kun oltiin yritetty 10kk. Oli kyllä hyvä jo silloin saada tietoa tilanteesta, oman mielenrauhan takia. Sanoisin, että olisi hyvä mennä juuri ennen oletettua ovulaatiota, silloin nähdään onko johtofollikkelia ja minkä kokoinen se on, plus se kohdun limakalvon paksuus tietty. Ja sit jos se vuosi tuleekin täyteen niin sit on se tutkimustie jo vähän aloitettu, 😊.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

4104/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin sen kahden päivän panofestin siihen oviksen kieppeille 😁. Hihittelen vieläkin tolle 🤭.

Miten muute hoidoissa, esim inssissä menee. Onko inssi ovulaatiopäivänä eli ovisplussasta seuraava päivä, vaiko jo sinä päivänä kun on tikutettu ovisplussa?

Kumpi päivä niistä siis olisi tärkeämpi? 💦

Mua vaan stressaa hirveästi jokainen "menetetty" mahdollisuus. Tuntuu että menee aina kuukausi elämästä taas hukkaan. 😪

4105/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipari kirjoitti:

Mä kävin tokassa yrityskierrossa 🙈 ja kp 10 varasin ajan. Mulla on ovis yleensä kp 12-14. Kävin myös siksi kun yksi Papa joukkoseulonta jäi välistä enkä halunnut odottaa seuraavaa kutsua. Oli sama gyne joka on ultraillut mua 10v sitten hoidoissa sekä molempien lasten varhaisultrat myös 🤗

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4106/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Sillä lailla tosiaan ei panofestejä tartte, kunhan se yksi kerta ei ole vanhoilla siittiöillä, kuten meillä kävi tässä kierrossa. Mies ei siis yleensä halua itsekseen tehdä mitään ja koronan takia oli sitä taukoa seksissä, niin tämä nyt meni sitten näin. Vitsi, kun en enää muista miten monta päivää on liian vanhat, olikohan 3-5 muistaako joku?

Joka tapauksessa, dpo3 tänään ja yllätys yllätys mä tiputtelen taas. Se on sitten 14 "punainen päivä" kuukauden sisään. Jo on hitto kumma, jos ei lääkärissä aleta herätä ja TSH:kin nyt vain 0,2. Mur.

Luin jostain ettei yli 5 päivää saisi olla laukeamisen välillä. Meillä oli rakkautta kp 6 ja sit kp 11 mut tuossa kp 7 hoitelin miehen kerran muilla keinoilla, kun ajattelin et ovikseen on vielä niin pitkä aika ettei haittaa suorituksia tuo välilaukeaminen 😁 eli neljä vuorokautta oli välissä ja sit seuraava väli oli noin 7 tuntia 🙈😂 että hyvin meni! Mies ei myöskään itselleen tee mitään koskaan vaan haluaa et aina yhdessä tai et minä teen.

Ikävää et tiputtelua ilmeni taas 😟🧡

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4107/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain verikoe tulokset,hb oli hyvä, ferritiini 38 eli viitearvoissa, lääkäri sanoi että voin rautaa syödä.

Oma olo ollut todella kurja, joutunut syömään kovia kipulääkkeitä 😕😔 Toivottavasti pian helpottaa ja saan jättää lääkkeet pois.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4108/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard kirjoitti:

Kaneli78 kirjoitti:

Luin jostain ettei yli 5 päivää saisi olla laukeamisen välillä. Meillä oli rakkautta kp 6 ja sit kp 11 mut tuossa kp 7 hoitelin miehen kerran muilla keinoilla, kun ajattelin et ovikseen on vielä niin pitkä aika ettei haittaa suorituksia tuo välilaukeaminen 😁 eli neljä vuorokautta oli välissä ja sit seuraava väli oli noin 7 tuntia 🙈😂 että hyvin meni! Mies ei myöskään itselleen tee mitään koskaan vaan haluaa et aina yhdessä tai et minä teen.

Ikävää et tiputtelua ilmeni taas 😟🧡

On, kiitos myötätunnosta. ❤☺

Teillä meni kyllä oikein hyvin! 😃

Josko mekin tsempataan vielä, kuhan mun terveys vähän tasoittuu. ☺

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

4109/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan se olla, että ei tässä ihan heti pamahda raskaaksi, kun tavarakaan ei tuon vanhempaa sais olla. 🤔 Meillä on vähän niin, että määrä korvaa laadun. Mähän kyl tiettyyn aikaan voisin, vaikka kuinka monta kertaa päivässä harrastella, mutta jotenkin tuntuu, että karkoitan toisen yli-innokkuudellani. 🙈😏 Joten täytyy pitää maltti mielessä. Mä kyllä näytän näin iltaisin, että olisin 7kk raskaana, kun maha turpoaa ihan palloksi. 🙄🥵 Mutta ei, negaa vaan tulee.

Kiva lueskella täällä muiden kommentteja.

Tsemppia kaikille omiin tilanteisiinsa!💜

4110/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ihanat!

Mulla niin pimeä viikko takana, että toipuminen vie aikaa. Haluaisin teille avautua ja kertoa, mutten vielä uskalla. Hautasin jo hetkeksi vauvahaaveetkin...mutta tämä aamu jo valoisampi.

Olette kyllä ihana hengähdyspaikka! Te ja juttunne iloineen suruineen.

4111/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan panofestit 😂😂😂 ihana että täällä myös huumori kukkii 🤗

Täällä kp 5 ja alkaa olla vuoto viimeisillään...ensi viikon alussa saa taas alkaa ovista tikuttamaan, ihan mielenkiinnolla odotan mihin se nyt ajoittuu. Toinen kierto Inocapseilla menossa.

Omalta kohdalta olen onnellinen että meillä seksiä riittää kierron päivistä riippumatta, mutta no, molemmilla ikää sen verran että se taas syö varmasti laatua molempien rakennusaineista. Ja tuo mies on saanut kyllä minut puhkeamaan kukkaan ja kokeilemaan muutakin kuin lauantaisin saunan jälkeen pimeessä peiton alla silmät tiukasti kiinni jyystämistä...vanhassa liitossa kaikki seksihalut kuoli pois sattuneiden asioiden myötä ja luottamus omaan seksuaalisuuteen ja viehätysvoimaan oli pitkään kateissa. Tämä on niin herkkä osa-alue, että pienikin kolhu voi saada isoa tuhoa aikaan.

Kovasti tsemppiä jokaiselle.. Ovista metsästäville, piinailijoille, ihan kaikille ❤️ Tähden kuulumisia odottelen minäkin 🙏

4112/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä77, mulla samoin että edellisessä liitossa kuoli halut täysin, joskaan eivät alun alkaenkaan olleet mitenkään älyttömän vahvat. Mietin kerran että nuorena ja ns viriilinäkään en muistaakseni edes halunnut kovinkaan usein enkä kokenut mitään nautintoa kumppanini kanssa. Nykyisen kanssa jotenkin kaikki loksahti heti paikoilleen ja tämä vetovoima ja rakkaus mitä tunnen miestäni kohtaan, on jotain aivan älytöntä 😍

Tsemppiä kaikille omiin kierron vaiheisiinne 👍✨

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4113/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti vinkistä, pitää ostaa helokkiöljyä!

Tsemppiä kaikille yritykseen! Mä oon kans luottanut siihen, et joka toinen päivä riittää, mikä on meille tavanomainen määrä ympäri kierron. On vähentänyt paineita. Ja tosiaan onneksi ei oo naisen tulemisesta kiinni raskautuminen. Mä en varmaan tulis ollenkaan ovulaation aikaan, kun stressaisin sitä niin paljon :D

Mulla oli kahden päivän menkat. Niukat ja kipeät ja pari päivää etuajassa. Alkoi mietityttää kohdunulkoisen mahdollisuus. Kiinnittymisvuotoon mun on hankala uskoa, koska menkkakivut oli jopa normaalia kovemmat ja vuotoa kuitenkin lähes mun normaali. Nyt r-testi (apteekin ultra) näytti haaleaa positiivista. Ennen menkkoja rfsu:n herkkä nega. Pitää pari päivää seurata tilannetta..

4114/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans edellisessä suhteessa tunne ettei mua haluttu ja olin tosi epävarma itsestäni. 😔

Halut oli tipotiessään.

Nykyään on mies joka on saanut mulle hyvän itsetunnon ja meillä petihommat sujuu paremmin kuin hyvin. Ikinä ennen ei ole tällästä fiilistä ollut kenenkään kanssa 🧡🙂

4115/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hyvistä uutisista portland, ja tsemppiä pimeyteen ÄitiKoo. Toivotaan parasta, Toffi!

Itselläkin ollut vähän pimeämpi kausi meneillään. Ei oikein kiinnosta mikään muu, kuin se, että haluaisin äidiksi :D Täytyisi nyt saada itseä vähän muutenkin niskasta kiinni, ja keskittyä huolehtimaan mielenterveydestäkin.

Flo:n mukaan huomenna ovulaatio. Harmittaa, kun oli tarkoitus seurata aamulämpöjä tässä kierrossa, mutta en ole kertaakaan muistanut! Mies kyselee että "onko hyvät päivät vai huonot päivät", tarkottaen raskautumista :D Toissapäivänä oli seksiä, ja mietin että pitäisikö tänään pitää välipäivä. Huomenna illalla kun ei ole mahdollisuutta sellaisiin puuhiin, mutta onneksi on lauantai ja vapaapäivä, joten voitaisiin hoitaa hommat aamupäivällä. Tuntuu hassulta miettiä, milloin harrastaa seksiä, kun aina ennen sitä on vaan tehty silloin kun tuntuu siltä, ilman mitään aikatauluja.

4116/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toffi, kyseessä voi myös olla valemenkat... Siltä ainakin kuulostaisivat 👍

Jos kiinnittymisvuotoa olisi, niin en usko että r-testi vielä reagoisi.

Kohdunulkoisessa käsittääkseni sekä vuoto että kivut ovat kovemmat kuin normimenkoissa.

Kovin jos jää mietityttämään niin kannattaa koettaa saada ultrausta, kohdunulkoinen kun ei välttämättä olekaan se helpoin rasti hoitaa.

Mutta kovasti toivotaan että siellä pieni on majansa tehnyt ja vähän vain jäynää tekee 🙂

4117/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan et ois valemenkat! Niitäkin toki mietin, mut hämää se, et oli niin paljon kipuja eikä ihan pelkkää kirkasta vuotoa.

4118/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te ihanat!❤

Apteekin testiin tuli jotain, ihan ohut "tiny" haamuviiva, joka muuttui sitten "roskishaamuksi".....että jotain ilmestyi tänään, kun eilen sama testi oli täysin selvä nega. Sitä aiemmin en testannut ja

Yritän olla nyt hetken testaamatta.

Mennään vasta dpo11 ja 10. Klinikan antama testipäivä on dpo16.

Tähtitaivas☆

4119/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toffi, toivotaan et vuoto ei tarkoita mitään ja testiviivat vahvistuu 👍✨

Tähti, oijoi miten jännää ✨✨🤩 pidetään peukkuja että viivat vahvistuu. Hurjaa jos pystyt olla testaamatta, itseähän olisin vastaavassa tilanteessa kymmenen erilaista tikkua ja puikkoa ojossa juoksemassa pissakupille 😁🙈

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4120/6611 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille 🙂

Portlandille tsemppiä ja hyvä että asiat alkavat selkiintyä! 😊

Äitikoolle jaksamista ❤️

Toffi: Minulla tuli esikoisen odotus aikana pientä vuotoa pari päivää siinä vaiheessa kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Että on siis mahdollista raskauskin sinulla vuodosta huolimatta 👍

Meilläkään ei joka päivä seksiä ole. Miehen vuorotyön takia saattaa viikkokin olla taukoa. Se kieltämättä hankaloittaa tätä yritys aikaa..mutta toisaalta ainakin edellis kerroilla onnistui lopulta kun tarpeeksi kauan yritti.”Hukka kiertoja” tuli silloinkin osa. Ja en herkästi raskaaksi tulevaa mallia ole muutenkaan. Oviksen aikaan yritetään joka toinen päivä saada talletettua tai vähintään joka kolmas. Nyt tuo vielä lisähaastetta lapset, jotka kesälomalla valvoo normaalia pidempään (ja muutenkin ovat kotona enimmäkseen kun kaikki leirit yms. täällä päin peruttu tältä kesältä) 😀..ja lisäksi mies nitkautti selkäänsä ja täytyy vaan toivoa, että ensi viikolla on selkä jo parempana kun ovis lähenee.

Kp 11 mennään täällä.

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20