Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4081/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille😊

Tsempit kaikille tasapuolisesti ❤️

Tähdelle pidetään peukut pystyssä ❤️😊

Omaa napaa: ovulaatio odotellaan ❤️ Harmikseni sain sellaisen vaivan , josta sain sairaslomaa, ja oon aivan petipotilas 😥 Onneksi tuo teini auttaa kotitöissä ❤️

Harmittaa kun pitäs pystyä yrittämään tässä kierrossa, taitaa aika huonolle jäädä 😥

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4082/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tsemppiä taas tasaisesti kaikille ja onnea plussanneille! Käyn täällä nyt lomalla yleensä lukemassa vasta klo 23 jälkeen, joten kommentointi on vähäistä. Nyt oli pakko tulla, koska on kp 14 ja ovistesti näytti jo plussaa. 😊 Näiden aiempien ovisten on pakko olla Inocapsien ansiota, koska kuluneen vuoden oon ovuloinut säännöllisesti kp 17-18. Nyt viime kierrossa aikaistui vähän ja tässä ilmeisesti jo enemmän. 😊 Nyt on mieli ollut myös kevyempi ja peiton heilutteli tosi kivaa. ❤️

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4083/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muille sanoa mitään.. Mulla menkkajomotukset jo yhdeksättä päivää. Eilenkin piti syödä särkylääkettä, kun oon niin kipeä. Testin tein ma ja negaa näytti. Menkat olis voinu alkaa jo pe mutta joskus on muutaman päivän pidempi kierto. Mutta siis, jomottaa vaan, mutta mitään en vuoda. Rinnatkin kipeät. Kai pitää huomenna testata, mutta en jaksa uskoa, että raskaana olisin. Mietin jo onko mulla joku häikkä jossain. Ikinä ennen oo ollu tällaista jomotusta näin montaa päivää. Alkaa tuskastuttaa.. 😖🥵

4084/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä, kun on yk7 menossa niin tuntuu, että joka yrityskerta on hieman erilainen. Välillä tuntuu kaikki raskauden alkamisen oireet ja olen ollut varma, että nyt tärppäsi. Välillä taas ei mitään tuntemuksia. Minulla vaivana monen päivän tuhruttelu ennen kuukautisia, siksi menin yksityiselle gynekologille, koska epäilen, että hormoonit voisi olla sekaisin.

Tänään dpo3 ja alavatsassa outoa tuntemusta ja rinnat hieman arat. Varmaan taas kerta, kun kaikki oireet ilmenevät. Yritän olla miettimättä asiaa ja pitää positiivista mieltä yllä.

Tsemppiä Haaveissa21, toivottavasti testi muuttuisi kohdallasi positiiviseksi. ❤️

4085/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vieläkö saisi joukkoon liittyä? Täällä keskustelussa kävin alkuvuodesta jo parin kommentin verran pyörähtämässä, mutta yrittäminen ei tuolloin ollut vielä ihan ajankohtaista. Nyt meillä takana yk1, jos sitä siksi voi sanoa, kun olin kesälomalla 2 viikkoa mökkireissulla lapsen kanssa (mies ei töiden vuoksi päässyt mukaan) ja ovulaatio osui sopivasti keskelle reissua, joten ei päästy sitä lainkaan hyödyntämään... Eilen alkoi uuden kierron kp1, jospas tämän kierron pääsisi hyödyntämään vähän paremmin :)

Meillä siis juuri 2v täyttävä pikkuhurmuri, jolle pikkusisarusta toivotaan. Mulla ennen esikoisen raskautta lääkäri todennut ultralla PCO-tyyppiset munasarjat (ei muita pcos-oireita kun pitkä kierto, tuolloin noin 40-80). Esikoinen kuitenkin sai alkunsa ihan luomusti, joten ainakin ajoittain ovulaatio on silloinkin tapahtunut. Nyt esikoisen syntymän jälkeen kierto säännöllistynyt ja on noin 30-36, joten jospa raskaus olisi tuota omaa hormonitoimintaa tasannut, tai mistä lie kyse?

Ajattelin ensin, ettei alettaisi ovulaatiota ainakaan heti tikuttelemaan, mutta kuitenkin eksyin äsken malttamattomana ovistestejä tilaamaan..

Tsemppiä kovasti kaikille ja onnea jo plussanneille! :)

4086/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Hei, onko kukaan kuullut tällaisesta hedelmöittymisen apuvälineestä? Tai ehkä jopa kokeillut:

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/FERTI-LILY-hedelmoeityskuppi

Epätoivoissani mietin ostaisinko... Vähille jäänyt tallettelut, kun on ollut niin hurja määrän kaikenlaisia vastoinkäymisiä.

Täällä kai dpo2 ja taas vain yhden oikea-aikaisen tallettelun kierto. En odota kyllå yhtään mitään..

Voimia kaikille ja paranemisia Äitykän pikkuiselle! ❤

Ps. Tähti, munatorveen kiinnittyvä alkio ei aina ole liian aikaisin kiinnittynyt, mutta saattaa joskus olla.

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

4087/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja plussatuulia 😊🌞✨

Kaneli, niin on täälläkin yhden päivän tallettelut. Tai no, kaksi kertaa saman päivän aikana, mutta se tuskin todennäköisyyksiä ainakaan parantaa 😁🙈

Viime kierrossa oli ultrassa hieno(t) folli(t) ja talleteltiin kp 10, 11, 12 ja 14, kun ovisplussa tuli siis kp 12 illalla ja uusi kiertohan sieltä alkoi kuitenkin kellontarkasti. Tuntuu vähän et ihan sama miten tekee niin ei auta. Mies vitsaili tänään aamupalalla, et hyvähän se on et testaillaan vähän eri taktiikoita tässä joka kierrossa 😂😁👍

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4088/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aktiivisia miehiä teillä kun jaksavat erilaisia taktiikoitakin miettiä 😁.

Mä olen taas niin surkeana, kun ei onnistu tallettelu taaskaan... Eilen kyllä onnistui, mutta näköjään peräkkäisinä päivinä laukeaminen on sula mahdottomuus.

Pikkasen ärsyttää kun itse joutuu käydä kivuliaissa testeissä sun muuta ja sitten tämä jää taas petipuuhissa vajaaksi suoritukseksi. Joka kierrossa ollut sama ongelma!! Eniten turhauttaa, kun tuntuu että mies ei edes yritä tarpeeksi. Varmaan tota netflixiä tölläämällä ne himot yhtäkkiä herääkin?? Vissiin. 😤

Mies syönyt ashwagandhaa melkein joka päivä parin viikon ajan, ja lisäksi inomaneja eikä niistä näköjään ole yhtään ollut apua tuohon "haluttomuuteen". Nyt on kaiken kukkuraksi vielä vapaallakin niin ei edes pitäisi työasioiden olla mielessä...

Kaikki tuntuu taas niin turhalta. 😪

4089/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout onko sun miehen testosteronitasot mitattu? Alhainen taso aiheuttaa usein haluttomuutta. Meillä haluja on lisännyt entistä enemmän kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin keskittyminen. Ymmärrän kuitenkin ärtymyksesi jos tallettelu jää vajaaksi. Ehkä ei kannata peräkkäisinä päivinä edes yrittää jos se aiheuttaa suorituspaineita miehelle. Hyvin riittää joka toinen tai kolmas päivä. Tsemppiä.

4090/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykän minityypille pikaista parantumista!❤🤗

Ja paljon tsemppiä tilanteisiin!👍👍❤🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

4091/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunliljat, ei ole mitattu. Ottaiskohan ne julkisella puolella noi?

Haluais vaan pelata varman päälle että ois tavaraa sisässä tarpeeksi usein jos joku nappaisi kiinni.

4092/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin!👍👍

Kärsin parin päivän mittaisen flunssaisen olotilan ja tänään sitten väsymystä....🤔

Alavatsaa purististelee edelleen, sekä molempia munasarjoja yhä nipistelee🤔

Puristuksen omaisia tuntemuksia on kestänyt reilun viikon, inssistä saakka.

.

.

DpIUI 9 ja 8

Tähtitaivas☆

4093/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard, hauska toi sun miehen kommentti.😄 Mut tosiaan, eihän periaatteessa tartte niin monia kertoja olla. En silti usko tähän kiertoon.🙈😅

Tryout, me, kun käytiin tutkimuksissa Felicitaksessa niin lääkäri sanoi joka toisen päivän riittävän. Se vähensi meiän kummankin paineita. Testot kannattais silti käydä mittauttamassa. Kannattaa muuten katsoa www.puhti.fi ottavatko Synlabissa ilman lähetettä, jos haluaa äkkiä ja itse maksaa..Siellä myös naisten hormonipaketti, ferritiinit sun muut (muillekin vinkiksi!).

Tsemppiä taas. ☀️

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

4094/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa mittaavatko julkisella puolella testosteroniarvoa. Puhti.fi kannattaa tutustua ja Terveystalolla miehen tutkimuspaketti näyttäisi olevan alkaen 115€.

Kävin yksityisellä gynekologilla maanantaina ja hän sanoi myös, että joka toinen päivä riittää ja on melkein parempikin miehen siittiöiden tuotannon kannalta 😊 Älkää ottako turhaa stressiä siitä ettei tallettelu onnistu peräkkäisinä päivinä ❤️

4095/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout, meilläkin se on vähän kuun asennosta ja ties mistä kiinni et miten tallettelut onnistuu. Viime kierrossa meni hyvinkin monena päivänä putkeen ja nyt tosiaan sit vaan yhtenä päivänä, mutta kaks kertaa. Ton dpo -1 tallettelun jälkeen ollaan yritetty varmistella parina päivänä, mut lopputulos on ollu se, että mä olen tullut neljästi ja mies nolla kertaa. Harmi kun tosta ei nyt oo hirveesti apuja tähän meidän projektiin 😂🙈

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4096/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard, voi että mä repesin tuolle sun kommentille 😂🤭 anteeksi. Oma kurjuus ihan unohtui hetkeksi. Mut joo, eipä se aina niin helppoa oo talletella, varsinkaan just oikeaan aikaan. Meillä oikeastaan tää kierto eka, kun luulen, että aika hyvin osui. Kaippa huomenna taas testattava, jos vuoto ei ala..

4097/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa21, ei tarvitse pyydellä anteeksi, onhan tää nyt jo surkuhupaisa tämä mun kierto ja yrittämiset 😂

Mut totta puhuen, jos vauvaprojekti olisi kiinni naisen tulemisesta niin voi elämä 🙈 Mulla se maaliin pääseminen on kans niin monen asian summa ja herkkä tapahtuma. Ja joskus vaikka kaikki olosuhteet ja rentoutuminen olis ihan nappiin eikä mitään voitais tehdä toisin tai paremmin, niin en välttämättä siltikään pääse sinne asti.

Mun mies on kans herkkä näissä asioissa, eli kaikki vaikuttaa (stressi, riidat, kiire, työkuviot jne), joten ymmärrän hyvin ettei aina onnistu. Samaan hengenvetoon pakko myöntää, että kyllähän se kiukuttaa kuitenkin, kun kuukaudessa on noin 3 päivää, jolloin pitäisi suoriutua näistä hommista ja joskus ei sitten vaan onnistu kuin kerran. Mut yritän olla ymmärtäväinen ja asettua miehen saappaisiin 🧡🙏✨

Tähti, miltäs testit näyttää? 🙏👍✨🧡

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4098/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Nolona kirjoittelin äsken väärään ketjuun mutta kokeillaanpas uudelleen 😅

Minäkin ajattelin liittyä tähän keskusteluun.

Alkuviikosta sitten oli kierukan poisto ja nyt saa lapsi tulla jos on tullakseen. 🙂

Eilen oli ovis ja tilaisuus käytetty hyväksi 😁

Kyseessä on siis mieheni ja minun ensimmäinen vauvaprojekti.

Minulla entuudestaan kolme lasta. 💕

Olen aina tullut raskaaksi herkästi jopa kierukankin läpi.

Saa nähdä kuinka nopeasti tällä kertaa asiat tapahtuu, ikinä kun ei voi tietää :)

4099/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan häkeltynyt. Viime viikon torstaina, iltapäivällä, laitettiin meille yksityiseltä lähete Tyksiin, ajatuksena, että kutsu tullee alkuvuodesta joskus ja sillä välin voidaan tehdä kevyitä hoitoja yksityisellä. Mikäli siihen mennessä ei ole tärpännyt niin sit IVF:ää julkisella.

Noh, eilen keskiviikkona tuli OmaPostiin postia Tyksiltä ja kutsu ensikäyntiin syyskuun lopulle!! Siis kolme arkipäivää lähetteen tekemisestä siihen, että kutsu tulee, en voi käsittää... Monet odottavat kuukausitolkulla!

Tämä muutti nyt suunnitelmia siten, että ei lähdetä yksityisellä kevyihin hoitoihin syyskuussa, vaan odotetaan sitä ensikäyntiä ja katsotaan siitä julkinen polku. Fiilis on jotenkin katossa, tämä kun on omanlainen bonus ja vaan todella kiva ylläri, 😊. Ei tarvitse miettiä rahaa samalla tavalla tai että onko se lääkäri "oikea" meille (tätäkin kun olen pohtinut ja kävinkin second opinion-tyylisesti toisella klinikalla kääntymässä alkuviikosta 🙈).

Nyt kolme kuukautta aikaa ottaa rauhallisesti, laihtua vähän ja pitää hyvää huolta itsestämme. Eka ovulaatio aukkarin jälkeen on just ollut ja oireiden perusteella on ollut vahva. Ikinä ollut näin paljon limaa ja kipujakin tuntunut (mitä ei yleensä). Meilläkin tuo tallettelut ovat aina vähän niin tai näin. Nytkin saatiin kerran oikeaan aikaan. Olen kuitenkin itse ajatellut, että se kertakin todellakin riittää, ei tarvitse olla viikonmittaista panofestiä plussatakseen. Ensimmäinen yrityspuolivuotinen olikin tiheämpää tahtia, eikä se tuonut plussaa. Joten en stressaa meidän maltillisuutta, varmistan vaan, että edes kerran on onnistuttu oikeaan aikaan ja kaikki muu on bonusta. Koko yritysaikana on tainut loppujen lopuksi vain kaksi kiertoa mennä harakoille eri syistä.

Meillä haasteena molempien eritahtinen vuorotyö sekä minun kuivuuteni. Tämä pitkään yrittäminen on vähentänyt minun jo entuudestaan melko olematonta libidoa ja se harmittaa ihan hirveästi. Olisi kiva, jos oma keho olisi ikään kuin messissä ja toimisi kun niin haluan. En ole esim. ikinä tullut miehen kanssa. Joten toivon sydämestäni, että meillä kohta tärppää ja saisi alkaa eheyttämään tämän yritysajan seksituhoja. Pakonomainen jyystäminen kun ei ole kivaa ja se myrkyttää jo muutenkin herkkää asiaa.

Mutta nyt on polku edessä valmiina ja jo se helpottaa henkisellä puolella, joten eiköhän tämä tästä. Paljon tsemppiä kaikille omiin kiertokohtiinne ja jyystämisiinne ❤️.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

4100/6611 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portland, panofesti 😂😂😂 repesin ihan totaalisesti 😁 Mutta asiaa puhut. Jotenkin sitä vaan ajattelee luonnostaan, että enemmän on parempi ja mitä useammin, niin sitä parempi, vaikka eihän se niin ole ollenkaan. Mä stressaan meidän ikää myös ja siksi oon antanut aika vähän krediittiä mun miehen siittiöiden eliniälle ja huolehdin, et niitä olis hyvä laitella matkaan usein 🙈 Ja ikävää tuo, kun yrittäminen alkaa vaikuttaa sänkyasioihin negatiivisesti 😟 Meillä ei vielä, mut varmaan sitten kun kiertoja alkaa olla reilummin takana..

Mahtavaa et saitte noin nopeesti ajan ensikäynnille ✨👍🤗

Tsemppiä piinailuun ✨👍 mennään sitten aika samoissa päivissä.

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22