Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4061/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin vielä, huomaan olevani jotenkin enemmän mieli herkkänä, joka ei tosiaan ole tyypillistä....melkein kaikki itkettää!🤣🤣😅

Ilo ja suru tulee tosi helposti pintaan...niin tirsk!!🤣😭🤣

Tähtitaivas☆

4062/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Tähti, toivotaan parasta ✨🧡👍

Saako muuten kysyä, että syttyikö teillä lapsihaaveet myöhemmällä iällä vai oliko matkalla haasteita? Ajattelin vaan kun allekirjoituksessa on tuo yli 30v kihloissa/naimisissa. Toivottavasti et pahastu kysymyksestäni 🙏❤️, en vaan ole seurannut keskusteluja niin pitkään, että olisin huomannut jos olet asiasta jo maininnut.

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4063/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Chard❤

Mulla lapsihaaveita on ollut nuoresta saakka, mutta mies ei ole ollut valmis isäksi nuorena. Me tehtiin molemmat uraputkea ja matkusteltiin yhdessä, ostettiin iso talo.

Tiesin aina, että lapsen aika tulee olemaan vasta 40+ iässä. Siihen saakka riitettiin toisillemme ja oli ihana rakkaussuhde❤, joka tosiaan alkoi hyvin nuorena.

Esikoista ryhdyttiin yrittämään, kun olin hilppaa vaille 42-v....ja koska plussaa ei alkanutkaan kuulua, mentiin Klinikalle ja siellä tärppäsi heti ensimmäisestä inseminaatiosta!❤ Lapsi tuli siis helposti ja syntyi, kun olin 43-v.

Miehelle iski sitten heti kova vauvakuume, kun sairaalassa oman käärön sai syliin❤ ja päätettiin, että lähdetään yrittämään toista aika pian.

Mies on jo 50-vuotias ja hän kypsyi isäajatukseen todellakin myöhään.

Me jatkettiin inseminaatiolla hoitoja samalla Klinikalla, kun olin 44-vuotias. Mutta eipä vaan enää naps onnistunutkaan ja kokeiltiin kerran IVF-hoitoa, kun olin 46-vuotta. Silloin sovittiin Klinikan kanssa, että voin jatkaa vielä hoitoja ja optiona olisi vielä yksi IVF yritysmahdollisuus.

Emme kuitenkaan yrittäneet sitä uutta IVF-hoitoa, koska alkioiden hedelmöittymis tulokset oli niin huonot, joten klinikalle kävi se, että mennään edelleen inseminaatioilla.

Inseminaatioita meillä on siis takana lukematon määrä ja sitten tuli tauko koronankin takia.

Nyt siis palasin Klinikalle 8kk tauon jälkeen ja siellä tehtiin viimeinen inseminaatio. Hoitoikä ylittyy, sanoivat että eivät voi jatkaa enää 47-vuotiaan hoitamista Suomessa.

Esikoinen tuli siis helpolla, mutta tämän toisen yrityksen kanssa on ollut aikamoisia haasteita toden teolla, sillä aika loppuu/loppui käsiin......

Eletään viimeisen oljenkorren varassa, että jospa se plussa olisi tässä❤🤗

Tähtitaivas☆

4064/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippuneet nyt lämmöt alle 36 eli vaikuttaa tulevalta ovikselta. Ja vieläpä mukavan aikaiselta sellaiselta! Kp16 nyt. Viime kierrossa ovis kp.19-20

Mutta. Aamulla liuskatesti nega. Jotenkin onnistuin muka taas sössimään CBn digitestin?? Erroria näytti ja tikussa ei viivan viivaa. Jo toinen samanlainen moka vaikka tein ohjeen mukaan. Nyt pitää sitten pidätellä taas pari tuntia ennenkuin voi testata uudestaan. 🤬

Onko muilla CB digitestit temppuilleet? Pitääkö laittaa jo palautetta?

Ennustaisin ovista huomiselle tai yli huomiselle.

4065/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Pitkään oon jo lueskellut ja nyt uskaltaudun kirjoittaa :)

Ensinnäkin kovasti plussatuulia kaikille!

Omaa napaa: Oon kohta 30 ja mies muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäinen lapsi olisi toiveissa. Mulla on nyt kp 1 ja alkaa 7. yrityskerta. Mulla on säännöllinen 25-28 pv kierto, ovuloin hyvin ja ilmeisesti hedelmöittyminenkin on tapahtunut jo 3 kertaa, mutta raskaus on joka kerta ollut kemiallinen. Menkat ovat alkaneet ajallaan pari päivää haalean plussan jälkeen. Epäilen ohutta limakalvoa, koska menkkanikin ovat aina olleet niukat. Kovia kipuja on kanssa, mutta niitä ei ole tarkemmin tutkittu. Tässä kierrossa ajattelin varata ajan yksityiselle gynekologille, jos saisi selville, miten raskauden voisi saada kestämään.

4066/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toffi, limikselle on hyväksi ainakin helokkiöljy!👍

Plussakierrossa otin helokkiöljykapselin per vrk, oviksesta lähtien. Nyt tässä yrityskerrassa on käytössä sama metodi. Haluan uskoa helokin voimaan, vaikka limiksen kanssa ei olekaan ongelmaa.

Siitä voi olla muutakin hyötyä, kiinnittymisen parantamiseen, kuka ties.

Toivotaan, että gynegologikäynti tuo sinulle ratkaisun, toivon teille pikaista plussaa❤👍🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

4067/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout kirjoitti:

Mulla tippuneet nyt lämmöt alle 36 eli vaikuttaa tulevalta ovikselta. Ja vieläpä mukavan aikaiselta sellaiselta! Kp16 nyt. Viime kierrossa ovis kp.19-20

Mutta. Aamulla liuskatesti nega. Jotenkin onnistuin muka taas sössimään CBn digitestin?? Erroria näytti ja tikussa ei viivan viivaa. Jo toinen samanlainen moka vaikka tein ohjeen mukaan. Nyt pitää sitten pidätellä taas pari tuntia ennenkuin voi testata uudestaan. 🤬

Onko muilla CB digitestit temppuilleet? Pitääkö laittaa jo palautetta?

Ennustaisin ovista huomiselle tai yli huomiselle.

Mä oon tehny 8 tai 9 liuskaa digiä yhteensä eikä ole ollut ongelmia. Tuleeko sulla se testisymboli näytölle kun laitat tikun laitteeseen? Voihan olla että on jotain viallista erää, voithan laittaa varmuudeksi palautetta jos on kerran tehty ohjeen mukaan.

Mä testasin viime kierrossa alusta ovikseen asti liuskoilla ja digillä, että nään pitääkö liuskat paikkansa. Kun piti, niin tässä kierrossa varmistin vaan liuskaplussan digillä, muuten en niitä tuhlannut nyt.

Toivotaan pikaista ja hyvin hyödynnettyä ovista sinne 👍✨

Tähti, kiitos kun vastasit 🙏✨😊

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4068/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ❤️

Kovasti tsemppiä Haltille 😔

Tervetuloa mukaan Toffi!!

Tähden tilannetta täälläkin jännitetään, toivotaan että olisi nyt tärpännyt 👍👍

Itselläni menossa kp 8. Ovis pitäisi olla ensi viikolla..mies onneksi lomalla koko viikon, niin toivottavasti saadaan hyödynnettyä. Rennolla mielellä vielä mennään...toki pieni jännitys on edelleen, että näinköhän sitä vielä onnistuu raskaaksi tulemaan.Kovin nopeaa onnistumista en osaa odottaa kun ei ole käynyt niin aiemminkaan. Kaksi kertaa olen kyllä raskautunut heti ekasta kierrosta, mutta ne meni kesken molemmat.

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

4069/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi testi epäonnistui! Nyt laitoin kyllä palautetta. Kalliiksi menee jos joutuu kolme testiä tekemään yhtenä päivänä. Onneksi tällä kertaa en heittänyt näytettä heti pönttöön niin sain testattua samasta erästä heti perään. 😅

Eka testi heitti taas erroria, mutta viivoja kuitenkin ilmestyi siihen tahtiin että tein uuden testin ja hymynaama sieltä pärähti 🥰.

Olen iloinen että kierrot tuntuvat nyt toimivan vaikka mahdollisuudet raskauteen ovat kilpparin takia tosi alhaiset...

4070/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout, mulla on ainakin kaksi tikkua tehnyt saman! Vilkuttaa vaan sitä tikun ja ohjelehtisen kuvaa eikä itse tikkuun tule muuta kuin jotain söhryä. Nykyään säästän purkissa olevan pissan siihen asti, kun olen saanut selvän testituloksen.

Mut hei meinaako muilla jäädä käyttämättä noita digitestien liuskoja? Niitähän on 9kpl yhtä "kapulaa" kohden ja mä tarvitsen niitä nykyään jotain neljä-viis ennen hymynaamaa, kun kierto on tarkoin tiedossa ultrien takia. Sen hymynaaman jälkeenhän se kapula lopettaa toimimasta, joten lopputuloksena mulla on valtava kasa liuskoja, mut tarvin aina uuden testilaitteen...

Omaa napaa sen verran, että ei näy ei kuulu menkkoja edelleenkään. Eihän ne nyt toki oo kun vasta pari päivää myöhässä, mutta kun ei tule edes sitä tiputtelua, mitä mulla tulee normaalisti kaksi päivää ensin varsinaista vuotoa... Olen päätynyt epäilemään sitä, että olin jokusen päivän raskaana (oireet ja intuitio viittasi vahvasti siihen), mutta raskautta ei oltu tehty jatkumaan. En tietty tiedä sitten varmaksi, mutta kun on Ovitrellella varmistettu ovis, niin ei ole kauhean montaa selitystä sille, miksi menkat ei alakkaan luteaalivaiheen jälkeen... Odottelen vielä pari päivää ja jos mitään ei tapahdu, niin soitan klinikalle.

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

4071/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa liityn vihdoin seuraan. Olen lueskellut alkuvuodesta asti ja vihdoin päätin tulla mukaan keskusteluun. On ollut ihan lukea plussauutisista ❤️

Olen 29 vuotias ja mies muutaman vuoden vanhempi. Meillä yk7 menossa, mutta ehkäisy jätetty pois jo melkein kaksi vuotta sitten. Yritystä ennen pelattu varmojen päivien kanssa. Tänään vihdoin menin gynekologille, koska tunne ettei kaikki välttämättä ole kunnossa. Väkisinkin vertaa itseään ystäväpariskuntiin, jotka raskautuva heti muutaman yrityksen jälkeen. Saimme onneksi lähetteen heti lapsettomuuspoliklinkalle tutkimuksiin. Nyt yritetään ottaa rauhassa tutkimuksiin asti. Ovuloin eilen ja toivo elää tässäkin kierrossa.

4072/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti, Siis mitä? Miten se kapula lakkaa toimimasta? Minä tilasin 20 testiä ja vain yksi kapula tuli. Tänään tuli kolmas hymynaama samalla kapulalla. Oletan kyllä että pitäisi toimia 20 testipuikon ajan.

Ohjeessa:

Pitääkö minun käyttää kaikki

testipuikot?

Ei. Voit lopettaa testaamisen,

kun LH-huippu havaitaan, ja säästää

testilaitteen ja loput testipuikot

tarvittaessa seuraavaan kiertoon.

4073/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä kuin Tryoutilla. Useammassa kuin yhdessä kierrossa testattu hymyjä ja toimii edelleen. Onko se sitten se kaksoishormonitesti, joka toimii vaan yhteen hymyyn asti ehkä? Mulla on se halvempi mikä näyttää vaan tyhjää ympyrää tai hymyä.

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4074/6611 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout: olen tehnyt juuri kuvailemallasi tavalla ja lopettanut testaamisen hymynaaman tultua. Testilaite on toiminut minulla viimeiset kolme kiertoa jo. Tuskin kovin nopeasti lakkaa toimimasta.

4075/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Toffi ja Kuunlilja9 😊

Täällä eletään jännittäviä ovulaation aikoja.. Eilen aamulla sain melko vahvat viivat ovistestiin ja tänä aamuna viiva oli enää hyvin häilyväinen. Ajattelin eilen aamulla, että ei ollut vielä positiivinen, kun ei ollut tasavahvat viivat. Nyt mietin, että olisi pitänyt illalla testata uudestaan, että olisi nähnyt olisiko se ollut silloin vahvempi. Eilen meillä jäi kuitenkin yrittäminen väliin. Ollaan talleteltu aikaisempina parina päivänä hyvin ja ajateltiin, että yritetään sitten tänään illalla. Mutta mistä voi tietää, että voiko otollinen aika olla 24 vai 48 tuntia plussasta?? Sitä ei varmaan tiedä mistään.. Toivotaan, että tallettelut onnistui tai sitten tänään illalla vielä menisi oikeaan osoitteeseen.

Mun miehellä ei ilmeisesti ole suorituspaineita, kun yksi päivä tässä kysyi, että "Miltäs se sun ovulaatio näyttää?" ja vinkkasi vihjailevasti makkaria kohti 😂🤭

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

4076/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kysymääni digitestiasiaan, niin siis eikä, onneks avasin suuni! Nyt kun kokeilin, niin kyllähän se tosiaan toimiikin! Mä kun ekan kerran joskus yritin, niin ruutuun tuli se joku erroria tarkoittava symboli ja ihan kun olisin nähnyt ohjeessa tekstin tyyliin että jos olet kerran saanut hymynaaman, niin älä testaa enää kun testi ei pysty lukemaan tulosta. Mutta se toimimattomuus onkin sitten ollut vaan sattumaa, just niitä kertoja kun se tikku ei ala lukemaan tulosta! Hyvä jee, nyt saan käytettyä noi loput pois! Kiitän! ☺️

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

4077/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumokeiju kirjoitti:

Tervetuloa Toffi ja Kuunlilja9 😊

Täällä eletään jännittäviä ovulaation aikoja.. Eilen aamulla sain melko vahvat viivat ovistestiin ja tänä aamuna viiva oli enää hyvin häilyväinen. Ajattelin eilen aamulla, että ei ollut vielä positiivinen, kun ei ollut tasavahvat viivat. Nyt mietin, että olisi pitänyt illalla testata uudestaan, että olisi nähnyt olisiko se ollut silloin vahvempi. Eilen meillä jäi kuitenkin yrittäminen väliin. Ollaan talleteltu aikaisempina parina päivänä hyvin ja ajateltiin, että yritetään sitten tänään illalla. Mutta mistä voi tietää, että voiko otollinen aika olla 24 vai 48 tuntia plussasta?? Sitä ei varmaan tiedä mistään.. Toivotaan, että tallettelut onnistui tai sitten tänään illalla vielä menisi oikeaan osoitteeseen.

Mun miehellä ei ilmeisesti ole suorituspaineita, kun yksi päivä tässä kysyi, että "Miltäs se sun ovulaatio näyttää?" ja vinkkasi vihjailevasti makkaria kohti 😂🤭

Ei voi tietää täsmälleen oviksen ajoitusta, paitsi jotkut sen kai tuntevat. Mulla jomottaa, turvottaa ja vihloo muutaman päivän ovisplussan ympärillä, joten en osaisi sanoa, et milloin se munasolu oikeasti irtoaa.

Ovisplussan jos saa aamulla niin periaatteessahan hormonitaso on voinut kohota jo yöllä tai edellisenä päivänä/iltana (jos testaa kerran päivässä aamuisin vaan). Silloin plussaushetkellä voi olla jo 12-20h hormonitason kohoamisesta. Mulla oli viime kierrossa kp 12 noin klo 10 selvä nega ja klo 17 ihan selvä plussa ovistestissä. Toki se plussa näkyi mulla vielä kp 13 ja kp 14 aamulla kun, eli kiinni olisin sen saanut mut myöhemmin, jos olisin testaillut kerran päivässä.

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4078/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille! Täällä taas haaveilen kovasti, tänään dpo 2/3. En tikutellut, mutta ovulaation oireet osui hyvin Flon arvioihin sunnuntaista. Ei valitettavasti duunin takia kauhean aktiivisesti ehditty yrittämään, mutta pari kertaa otollisiin aikoihin kuitenkin. Hassua, että ovulaation aikoihin on aina kovin toiveikas olo, kun taas viikon päästä on aina kirves kaivossa. 😅 Liittynee hormonitoiminnan vaihteluihin. Katsotaan, katsotaan.. Tässä taas parina päivänä oon ollut hieman ahdistunut ajatuksesta, että miten ympäristön ihmiset mahtavat suhtautua mahdolliseen uuteen tulokkaaseen. Just erään sukulaisen kanssa juteltiin vauvoista ja totesi, että onneksi sä olet jo omasi tehnyt. Vitsaili vielä, että tuplasti järkevän määrän. Työpaikallakin tuntuu olevan yleinen vitsi, miten kauheaa olisi jos meillä "vielä kävisi vahinko". Eihän tämä vauvan hankkiminen ehkä ikinä ole järkevää, mutta sydän haluaa vielä kovasti! Ja tiedän, ettei asia muille kuulu, niin kauan kuin itse lapseni hoidan, mutta tuntuu se pahalta. Erikoisin kommentti on ollut se, kun eräs tuttu sanoi ymmärtävänsä vauvakuumeen, jos olisi uusi mies?! Mutta saman miehen kanssa näitä on jo kuulemma yli tarpeen. No.. tulipa avautuminen. 🙃 Toiveikkain mielin kuitenkin jatkamme oman perheen suunnittelua edelleen! Iloa ja vauvaonnea meille kaikille! 😊

4079/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään samoissa Heleena ✨👍 sama fiilis et yleensä oviksen aikaan on toiveikas (paitsi tässä kierrossa) ja sit se toiveikkuus hiipuu päivien edetessä.

Aikamoista kommentteja olet saanut, huh 🥺

Mulle ei ole kukaan nyt aikoihin kommentoinut aiheesta. Mutta silloin kun tulin "julki" uuden suhteen kanssa niin pari tyyppiä taisi varovasti udella että onko miehellä lapsia ennestään ja kun kuulivat, että ei, niin kysyivät jos ollaan mietitty asiaa sitten. Totesin vaan jotain ettei ole ajankohtaista ja kun omatkin on jo sen verran isoja,että elämä on suht helppoa niin en oikeen tiedä.. 😁

Mut uskon et moni odottelee kyllä meiltä uutisia, eivät vaan uskalla sanoa ääneen mitään. Onneksi 🙏

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

4080/6611 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin ja tähdelle extraisot puhurit ❤️

Täällä minityyppi on neljättä päivää liki 40°c kuumeessa, yöunet jäänyt pariin tuntiin pientä hoidellessa. Aamulla koitin lääkäriaikaa saada, niin passitus Korona-testiin 🙄 No tottahan käytiin, mutta siellä lri diagnosoi suoraan normaalin pikkulasten ripuli-kuumetaudin. Arpoi vielä että kiusataanko pientä testillä ollenkaan, mutta on se nyt otettu että vähän vapaammin päästään esim päivystykseen tarpeen vaatiessa.

Kp3 ja vuoto ollut nyt normaalia minua, eli ilmeisesti terot auttaa 👍

Piti vielä ylimääräinen puhelu ottaa taksiyritykseen... Heillä oli 1 kuski vapaana joka suostui kyytitilauksen aamulla ottamaan...muut vapaat kieltäytyivät taksikeskuksen kautta tilatusta kyydistä. Tämä kuski antoi vielä numeronsa että sain suoraan tilattua paluukyydinkin eikä tarvinnut jäädä arpomaan tai bussikyydillä palailla. Tämä jos mikä on hyvää asiakaspalvelua! 👍

Ohi aiheen minun jutut tänään, pahoittelen. Me jatkamme pikkupotilaan kanssa 🤒