Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Mustelma, ikävä kyllä minäkin näen vain negan 😔 Mutta jos seuraava kierto olisi se teidän kierto 🙏
Tähti, mikä siellä tilanne? Olen ihan ulalla noista hoidoista niin olen sinunkin tilanteesta ihan pihalla
Tänään kp 26 ja eilen tuli pyyhittäessä vuotoa muuten ei, ja tänään aamulla tuli muutama tippa ja päivällä ja illalla ei mitään. On aikas erikoista. Yleensä mulla alkaa pienellä vuodella ja sit seuraavana päivänä tulee jo runsaammin vuotoa. Kuhan tässä mietin Miks nyt näin 🤔.
Ja silti huono olo vaan jatkunut.
Tämän aamun testi. Kp28/28. Nyt vain toivotaan että sintti pysyy loppuun asti mukana ❤️
Muita raskaus oireita ei oikeastaan ole tullut kuin nännit muuttuivat todella kosketusaroiksi dpo 13 kohdalla.
Tsempiä ja voimia kaikille!
Huomenta kanssasisaret! 😊
Onnea plussasta Onnenperhonen! 😍
Neiti Kesäheinä, tsemppiä myös sinulle tähän kiertoon! ❤️ Samoin Oonaselle, Ikäneidolle, ÄitiKoolle ja kaikille muillekin ❤️ Chard, Äitykkä-77, Tryout ja Portland, tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ❤️
Viiden Lapsen Äidille tsempit myös ja kaikille muillekin, jotka miettivät tiputtelujaan. Tähti, puoli palstaa varmasti oottaa jännityksellä, että miten teidän käy 😍
Täällä kp 8 ja olen mittaillut lämpöjä epätasaisen tasaisesti. Tänään aamulämpö oli pompsahtanut ja tein apteekin ovistestin, joka näytti hailakkaa viivaa. Voiko olla, että nyt näin äkkiä olisi tulossa ovis?? Onneksi heiluteltiin peittoa eilen. Testaan varmaan illalla uudestaan, että tuleeko vahvempaa viivaa. Jännää, en todellakaan odottanut näin nopeasti mitään. Kierto mulla siis yleensä ollut 28-30 päivää, että kai tämä on siis positiivista, niin silloin se luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä?Erikoista vain, kun kp 6 oli vielä viimeinen päivä, kun tuli ihan pientä tuhrua siteeseen asti.
Elämä hymyilee kaikilla osa-alueille, toivon, että tämä kierto toisi lisää hymyn aiheita 😊 Ja ylipäätään palstalle paljon plussia!
Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.
Lumokeiju kirjoitti:
Neiti Kesäheinä, tsemppiä myös sinulle tähän kiertoon! ❤️ Samoin Oonaselle, Ikäneidolle, ÄitiKoolle ja kaikille muillekin ❤️ Chard, Äitykkä-77, Tryout ja Portland, tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ❤️
Viiden Lapsen Äidille tsempit myös ja kaikille muillekin, jotka miettivät tiputtelujaan. Tähti, puoli palstaa varmasti oottaa jännityksellä, että miten teidän käy 😍
Täällä kp 8 ja olen mittaillut lämpöjä epätasaisen tasaisesti. Tänään aamulämpö oli pompsahtanut ja tein apteekin ovistestin, joka näytti hailakkaa viivaa. Voiko olla, että nyt näin äkkiä olisi tulossa ovis?? Onneksi heiluteltiin peittoa eilen. Testaan varmaan illalla uudestaan, että tuleeko vahvempaa viivaa. Jännää, en todellakaan odottanut näin nopeasti mitään. Kierto mulla siis yleensä ollut 28-30 päivää, että kai tämä on siis positiivista, niin silloin se luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä?Erikoista vain, kun kp 6 oli vielä viimeinen päivä, kun tuli ihan pientä tuhrua siteeseen asti.
Elämä hymyilee kaikilla osa-alueille, toivon, että tämä kierto toisi lisää hymyn aiheita 😊 Ja ylipäätään palstalle paljon plussia!
Lumokeiju kiitos.
Mulla tuli kans kp8 ja 9 haalea viiva ovistestiin. Kp 10 jo selkeästi tummempi ja kp 11 plussa. Tsemppiä yritykseen ❤️
Onnenperhonen kirjoitti:
Lumokeiju kirjoitti:
Lumokeiju kiitos.
Mulla tuli kans kp8 ja 9 haalea viiva ovistestiin. Kp 10 jo selkeästi tummempi ja kp 11 plussa. Tsemppiä yritykseen ❤️
Mulla tulee aina selkeä viiva ovistestiin jo kp 7-8 alkaen. Haalistuu välillä aavistuksen kunnes sit kp 12 tai 13 on ollut selvä plussa. Tässä kierrossa toki sit kp 11 aamulla jo näytti plussaa kun edellisenä aamuna oli yhtäkkiä vain tosi vaalea viiva. Tulee sit lyhyempi kierto, mulle normaali on 26-28 päivää.
Kiitos tsempeistä kaikille ❤️ jotenkin saatiin ovisplussa hyödynnettyä eilen, mut toiveet ei oo korkealla. Ovuloinko edes kun näin aikaisin näyttää plussaa? Viime kierron gynekäynnillä kp 10 folli oli vasta 12mm ja ovisplussat ja olot siinä kierrossa viittasivat siihen et ovuloin vasta kp 14. Miten se folli ehtisi näin äkkiä kasvaa riittävän isoksi? Menkat oli kyllä niukat ja todella lyhyet viimeksi,jos sillä olisi vaikutusta asiaan 🙄
Nyt on painetta ja tärinäkipua alavatsalla kuten eilen illallakin.
Tsemppiä piinailijoille 🙏❤️
Onnea plussanneille 🌞❤️
Halit sitä tarvitseville ❤️
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Kiitos tsempeistä Tähti, Neiti Kesäheinä ja Lumokeiju ❤️
Joku kyseli pitkistä kieroista, niin minulla on silloin tällöin. Viime vuonna oli yksi kierto jostain syystä n. 60 päivää (parina päivänä oli pientä vuotoa). En tiedä mistä se johtui..oli kyllä vähän stressiä/kiireitä elämässä silloin. Ja semmoisia 35-40 päivää kestäviä kiertoja tulee pari kertaa vuodessa. Nyt tämän vuoden on ollut säännöllinen kierto..kokoajan noin 28-32 päivää. Se on minulla aika harvinaista, että puoli vuotta on pysynyt noinkin säännöllisenä.
Nyt on menossa kp 6. Ovista odotellessa 😀
Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20
Äitykkä-77 kirjoitti:
Tähti, mikä siellä tilanne? Olen ihan ulalla noista hoidoista niin olen sinunkin tilanteesta ihan pihalla
Äitykkä❤, meillä oli siis inssi, luomuna ilman lääkitystä. Meitä on hoidettu inseminaatiohoidoilla sen vuoksi, kun miehellä on autoimmuunia (reumaa).
Mutta meidän hoidot on nyt loppu, koska klinikka totesi, että eivät enää voi jatkaa hoitojani iän takia, sillä olen täyttänyt tässä välissä 47-v., sitten edellisen hoidon jälkeen, 8kk sitten.
Hoitaja sanoi, että ikäiseni naisen ei ole enää mahdollista saada hootoa Suomessa. Neuvoivat jatkamaan niitä, joko Virossa tai Tsekeissä, jossa ikäraja on 50-vuotta.
Suomessa ikäraja on 45-vuotta aloittaa hoito, joka sitten tehdään loppuun saakka.
Tämä inssi on nyt siis meidän viimeinen oljenkorsi ja me niin toivotaan, että nyt tärppäisi! Ovuloin siis kaksi munasolua yhtäaikaa (muutaman tunnin ikäerolla), joilla on nyt mahdollisuus hedelmöittyä❤
.....nyt elellään kiinnittymisen aikoja Dpo 5 ja 6.
.
Tässä lyhykäisyydessään.....
Tähtitaivas☆
Onnea plussasta Onnenperhonen ja Tähdelle paljon onnea tähän kiertoon ❤ toivottavasti yksi ainakin pysyy mukana ❤
Tsemppiä kaikille myös uusiin kiertoihin, toivotaan että tulee lisää plussia!
Itselläni nyt kp30/33, kuten aiemmin sanoin niin en usko ollenkaan tähän kiertoon, mutta silti sitä toivoo kovasti että olisikin onnistanut.. aika ristiriitaista, kun "järjellä" tiedän että kuukautiset varmasti alkaa pian, mutta samalla toivon että mitäs jos kuitenkin olisi mahdollisuus plussaan? mitään oireita ei siis ole, eli odotan lähinnä seuravaan kierron alkua, mutta silti huomaan toivomani plussaa.. huoh, en uskalla edes kuvitella omia dpo fiiliksiä sellaisessa kierrossa, jossa uskon meidän mahdollisuuksiin plussata..
Voi Onnenperhonen, onnea ihan hirmu paljon! ❤️
Täällä uidaan varmaan syvemissä vesissä kuin koskaan. Lähdin ovulaation jälkeen korpeen pois ihmisten ilmoilta, jotta piinapäivät menisi nopeammin. Tulin tänään, dpo14 takaisin ja olin oikeasti ihan varma, että olen raskaana. Menkkojen olisi pitänyt alkaa tänään, mutta eivät kyllä ole alkamassa vielä lähipäivinäkään (mulla tulee ensin tiputtelua eikä nyt näy yhtikäs mitään), mahaa on vihlonut jännällä tavalla ja ylipäätään on ollut (ekaa kertaa koskaan) sellainen olo, että taidan olla raskaana. Mutta ei, tein kaksi eri testiä ja aivan tyylipuhdasta negaa tulee. Dpo-päivät on pakosti oikein, koska ovulaatio varmistettiin sekä ultrassa, että Ovitrelle-pistoksella. Tunnen itseni niin maailman tyhmimmäksi; miksi ihmeessä annoin itseni uskotella, että nyt on onnistunut?! Ei pitäisi yhtään mennä siihen tunteeseen mukaan. Ahdistaa ihan kauheasti taas soittaa klinikalle, että ei tälläkään kertaa (se on niin nöyryyttävää...) ja kauhulla ajattelen taas edessä olevia letroja, joiden kanssa olen liki vuodepotilas. Aamu on mennyt loppumatonta itkua itkiessä. Oi miksei vaan voi päättää haluta olla vapaaehtoisesti lapseton, miksi se kaipuu omasta lapsesta on niin äärimmäisen vahva ja kipeä. Ja koska ne menkat sitten meinaa alkaa? Miksi ihmeessä luteaali venyy nyt monella päivällä? Alkaisi vaan vuoto, niin pääsisi taas eteenpäin... Pahoittelut avautumisesta, just tänään on vähän raskasta 😢
31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.
Voi Halti, olen niin pahoillani 😓❤️ Tiedän sen tunteen kun ei halua soittaa klinikalle ja kuulla voivotteluja. Kerran jätin tyystin ilmoittamatta passin negatuloksen. Tuli siitä vähän sanomista (nätisti ja varovaisesti sanoivat) mutta ymmärsivät kyllä onneksi että miksi en vaan jaksanut.
Toivon sydämestäni et teillä onnistuisi nyt seuraavasta kierrosta ❤️🙏 onko sulla joku tukilääkitys nyt mikä vois viivästyttää mekkoja?
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Onnenperhonen❤ ONNEA ONNEA!❤🎶❤🎶❤🎶❤
ONNEA PLUSSASTA!💋💖💋💖💋💖
Tähtitaivas☆
Haaveilija33 kirjoitti:
Kiertopäivä 35, kummallinen olo jatkuu. Tein sekä eilen että tänään aamulla raskaustestin, eilen plussa oli selkeähkö mutta tänään vain häivähdys. Osaako joku kertoa, mistä tuollainen voisi johtua?
Tarvinnee testata vielä huomenna, ja olla yhteydessä paikalliseen neuvolaan yms..
Jännittää kyllä ihan tosi paljon! Olen haaveillut lapsesta jo kauan, mutta mies jonkin aikaa jarrutteli ja pelkäsi asiaa. Nyt kun olemme samalla sivulla, niin tietenkin olen pelännyt sitä, että jotain olisi meissä vialla. Vaikka toisaalta samaan aikaan olen tietenkin kauhuissani että miten tämä muuttaa elämää, olenko valmis jne. perustavat kysymykset. Raastavaa, kun sydän tempoo kahteen suuntaan. Mutta kaipa se lienee tervettä kyseenalaistaa myös sitä, että mitä pystyy lapselle tarjoamaan varsinkin kun oma tausta on mitä on...
Plussaahan se seuraava testi sitten näytti! Eli nyt jännitetään pysytäänkö täällä matkassa ja alkaako sydän lyödä jne... Neuvolaan ensimmäinen aika varattu.
Olen harkinnut varhaisultrassa käyntiä, täällä sitä ei siis kunta tarjoa, mutta olen kahden vaiheilla hyödyistä ja haitoista. Omalla tavallaan olisi varmasti hyvä käydä, sillä luonnollisesti nyt pelottaa kohdunulkoiset raskaudet ja muut, mutta sitten toisaalta sitä tietää että vaikka nyt kaikki näyttäisi olevan ok, niin asiat voi vielä muuttua vaikka mihin suuntaan..
33 v, lapseton, ehkäisy jätetty pois 3/2020 ajatuksella tulee jos on tullakseen.
Magnolia kirjoitti:
Nyt en kestä! Dpo 13 tänään. Testasin kun on ollut tänään niin outo ja väsynyt olo.
Ja luonnossa toinen viiva melko paljon kummempi kuin kuvassa, ei nyt ihan kontrolliviivan vahvuinen. Mutta kuitenkin.
Epäuskoinen ja pöllämystynyt olo. Mies just pari tuntia poissa kotoa niin en pääse heti hänelle kertomaan. :D
Onnea plussista! 😍😍
N 28v., M 33v. | Lievä endometrioosi | Esikoinen haaveissa |
Yritys aloitettu 3/20
Magnolia ja Haaveilija33, onnea plussista! 😍
Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.
ONNEA Haaveilija33 ja Magnolia!!❤💖❤💖❤💖❤
💖👄💖👄💖👄💖👄👍👍👍👍
ONNEA ONNEA ONNEA!!
Tähtitaivas☆
Suuren suuret halaukset Halti ❤️
Onnea plussanneille ❤️
Jospa sitä itsekin vielä sen plussan saisi, toivossa on hyvä elää 😊👍 Ovista odotellessa, jos vihdoin pääsis aloittamaan yritykset ❤️
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Mustelma, toivotaan vahvistumista huomiselle!❤👍
Tähtitaivas☆