Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Kultakala kirjoitti:
Hei kaikille!
Törmäsin tähän keskusteluun käytännössä vahingossa. En tajunnutkaan että kaipailisin juttuseuraa muista samassa tilanteessa olevilta, mutta kun olen lueskellut tätä ketjua nyt pari päivää, ja ihmetellyt miten olenkaan pärjännyt ilman!
Täällä siis tuore vaimo 25v, ja ihanista ihanin mies 30v. Ollaan oltu yhdessä 3v, ja jätettiin minipillerit pois nyt toukokuun alussa. Ollaan molemmat aina tahdottu lapsia ja vauvakuume on molemmilla polttava. Ollaan kuitenkin yritetty suhtautua tähän projektiin "tulee, jos on tullakseen" - periaatteella ja tähän asti se on mukavasti onnistunutkin, saa nähdä miten kauan kestää. Ihanaa huomata, että muutkin tarkkailevat kehoaan ja näkevät raskausoireita kaikkialla, en olekaan ainoa!Onko kellään kokemusta, miten pian kierto palautuu minipillerien jälkeen? (en ymmärrettävästi ole kahlannut ihan koko ketjua, hormonikierukasta monet kertoivat, että kierto palautunut nopeastikin) Itsellä vuoto tuli heti pillerien lopettamisen jälkeen, mutta sen jälkeen ei mitään ole kuulunut. Pillerit aloitettiin 6v sitten kipeiden kuukautisten hoitoon ja kierto oli sitä ennen napakasti aina 35päivää, pillerien aikaan vuodot harvenivat parin-kolmen kuukauden välein tuleviksi, melko epäsäännöllisiksi mutta kivuttomiksi, onneksi!
Optimistisesti toivoin, että kierto palautuisi heti normaaliksi pillerien lopettamisen jälkeen, mutta eipä nyt siltä näytä. Tein jo optimistisesti pari raskaustestiäkin, viimeisimmän tänä aamuna, mutta tukevasti negatiivista näyttää. Tiesin, ettei se nyt ekasta kierrosta nappaa, mutta... Äiti ja sisko ovat olleet superhedelmällisiä, ovat tyyliin yhdestä silmäniskusta pamahtaneet raskaiksi, elättelin toivetta että minulle olisi samat geenit suotu. Tosin olivat molemmat nuorempia esikoisen saadessaan, 20-vuotiaita. Olen ihan liian tietoinen iän vaikutuksesta hedelmällisyyteen, olen aina toivonut äitiyttä nuorena, mutta oikea mies tuli vastaan vasta sitten, kun oli tarkoitus.Toki tässä on ehtinyt miettiä jo kaikki mahdolliset endometrioosista ja PCOS:sta lähtien, mutta yritän hillitä itseäni ettei juttu lähde ihan laukalle. Ollaan kuitenkin molemmat perusterveitä, ei ole mitään lääkityksiä ja meillä on terveelliset elämäntavat.
Kiva päästä tutustumaan teihin, paljon plussatuulia kaikille juhannukseen! Itse kuumottelen nyt kuukautisten alkamista, kun ilman niitä on vähän paha lähteä ovulaatiota laskemaan.
Tervetuloa! Minipillereistä on hyvin erilaisia kokemuksia, joillain kestää useampi kuukausi ennen kuin kierto palautuu, toisilla se lähtee heti. Itsellä kävi niin, että eka vuoto tuli heti viimeisen pillerin jälkeen, mutta sen jälkeen kesti 42 päivää ennen seuraavaa vuotoa. Normikiertoni on 28-33 päivää. Sen pitkän kierron jälkeen on ollut normaalia. Toivottavasti vuoto tulee kohta ja pääset ns. tositoimiin, :).
Omaa pientä raportointia. Tänään sain ensimmäistä kertaa koko 1.5 vuoden yrityksen aikana haamun raskaustestiin. Ikinä ennen ole ollut värin värähdystäkään. Mutta, se oli onestepin paskaliuska, joita on tullut ovulaatiotestien mukana, joten en todellakaan lähtenyt riemuitsemaan. Testasin koska on, taas, ollut uusia oireita viimeiset kolme päivää (mm. ihmeellistä kellontarkkaa pahoinvointia iltapäivisin ja rinnat olleet uudesta kohdasta arkoja). Kyllä tässä on tosiaan ollut maan ja taivaan välistä oireita milloin missäkin kierrossa, "kaikki" käyty läpi, heh. Testannut en ole kuitenkaan noin vuoteen.
Noh, eka haamu ikinä nosti tottakai fiiliksiä ja varmasti jossain syvällä niitä toiveitakin, vaikka tiesin, että se on varmasti vain onestepin harhoja.
Yk19 lähtikin käyntiin pari tuntia myöhemmin tuosta. Se pieni toiveenkipinä kuitenkin herätti jotain ja päätin, että varaan nyt ne viimeiset jatkotutkimukset yksityiselle gynelle. Maksakoot mitä maksaa. On tosiaan mennyt 1.5 vuotta yrityksen aloittamisesta eikä tähän mennessä minkäänlaista tulosta, joten tuskin sellaista nyt yhtäkkiä tuleekaan. Vähän pelottaa ajatus siitä, että missä vaiheessa sitä sitten voi luovuttaa, miten pitkälle tätä pitää viedä? Olisi niin paljon helpompaa mikäli olisi löytynyt syy, sitten sitä osaisi kohdistaa odotuksia eri tavalla, joissain tilanteissa jopa saada onnistumisprosentteja. Nyt kaikki on jonkinlaista hakuammuntaa ja kokeilua. Pitää toki vielä puhua miehen kanssa, hän on edelleen enemmän "tulee jos on tullakseen"-fiiliksillä, mutta itse haluan kyllä nyt lähteä kaivamaan vähän syvemmälle tätä pirullista suota. Vaikkei sitä pohjaa ehkä ikinä vastaan tulisikaan.
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
portland kirjoitti:
Tänään sain ensimmäistä kertaa koko 1.5 vuoden yrityksen aikana haamun raskaustestiin. Ikinä ennen ole ollut värin värähdystäkään. Mutta, se oli onestepin paskaliuska, joita on tullut ovulaatiotestien mukana, joten en todellakaan lähtenyt riemuitsemaan. Testasin koska on, taas, ollut uusia oireita viimeiset kolme päivää (mm. ihmeellistä kellontarkkaa pahoinvointia iltapäivisin ja rinnat olleet uudesta kohdasta arkoja). Kyllä tässä on tosiaan ollut maan ja taivaan välistä oireita milloin missäkin kierrossa, "kaikki" käyty läpi, heh. Testannut en ole kuitenkaan noin vuoteen.
Noh, eka haamu ikinä nosti tottakai fiiliksiä ja varmasti jossain syvällä niitä toiveitakin, vaikka tiesin, että se on varmasti vain onestepin harhoja.Yk19 lähtikin käyntiin pari tuntia myöhemmin tuosta. Se pieni toiveenkipinä kuitenkin herätti jotain ja päätin, että varaan nyt ne viimeiset jatkotutkimukset yksityiselle gynelle. Maksakoot mitä maksaa. On tosiaan mennyt 1.5 vuotta yrityksen aloittamisesta eikä tähän mennessä minkäänlaista tulosta, joten tuskin sellaista nyt yhtäkkiä tuleekaan. Vähän pelottaa ajatus siitä, että missä vaiheessa sitä sitten voi luovuttaa, miten pitkälle tätä pitää viedä? Olisi niin paljon helpompaa mikäli olisi löytynyt syy, sitten sitä osaisi kohdistaa odotuksia eri tavalla, joissain tilanteissa jopa saada onnistumisprosentteja. Nyt kaikki on jonkinlaista hakuammuntaa ja kokeilua. Pitää toki vielä puhua miehen kanssa, hän on edelleen enemmän "tulee jos on tullakseen"-fiiliksillä, mutta itse haluan kyllä nyt lähteä kaivamaan vähän syvemmälle tätä pirullista suota. Vaikkei sitä pohjaa ehkä ikinä vastaan tulisikaan.
Portland.....❤❤❤👍
Uutta testiä aamulla🤗🤗🤗👍❤
Tähtitaivas☆
Tervetuloa uusille ja varovainen onnittelu käyttäjälle 34650 🤗 Kiva, että ootte löytänyt tänne!
Täällä jatkuu yhä piinapäivät, kp 30/28... Pakko jakaa tänne tämän päivän hajatelmia. Tänään töissä oli rauhallista ja siinä ehti tietysti tunnustella omia fiiliksiä ja olla tietoinen joka tuntemuksesta kehossa. Hävettää ja tunnen hieman syyllisyyttä siitä, että hetken ajan mulle tuli pieni paniikki, että mitä jos oonkin raskaana, mitä sitten tapahtuu? Ihan älytöntä. 2 sekunnin päästä ajattelin, että kohta alkaa kuitenkin menkat ja tunsin, että alkoi itkettää. Seuraavassa hetkessä tunsin suurta onnea elämäntilanteestani, jonka eteen on tehty töitä monta vuotta ja ollaan saavutettu niin hyvä tilanne, että välillä vaikea uskoa todeksi. Tällaisia ajatuksia tänään. Sekaisen vauvakuumeilijan ajatuksia ja vaihtuvia mielialoja vai jotain muuta? Jäämme seuraamaan 🤗
Äitykkä-77: Kiitos, sun viesti antoi valtavasti toivoa 😍
Portland: Toivottavasti saatte apua tutkimuksista ja mies lähtee sun kanssa yhdessä tälle "tutkimusmatkalle".
Tähti: No voi kurjuus ☹️ Jos seuraavaan kiertoon onnistuisi sitten paremmin ainakin.
Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.
Varovaisia onnitteluita haamuilijoille, täällä pidetään kaikki peukut ja varpaat pystyssä!
Kiitos vastauksesta Portland, jäädään sitten odottelemaan. Touhuillaan kuitenkin miehen kanssa ahkerasti, jos vaikka ovis sattuisikin tapahtumaan, vaikka kierto ei olekaan kohdillaan.
Mitä vitamiineja/ravintolisiä/muita vippaskonsteja teillä on käytössä? Foolihapon nyt tiedän ainakin, samoin pari sivua sitten oli ollut puhetta jostain toisesta animohappovalmisteesta jonka googletinkin, mutta jonka nimeä en juuri nyt muista. Kuningatarhyytelöstä olen kanssa kuullut juttua, onko porukoilla kokemuksia?
N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.
Onnea plussanneille <3
Vitamiineista mulla käytössä foolihappo, sillä THL suosittaa sitä aloitettavaksi jo 2kk ennen yrittämisen aloittamista! Riittämätön folaatin määrä voi altistaa sikiön hermostoputken sulkeutumishäiriölle. Vaikea epämuodostuma.
Täällä on varovaisesti alettu ottaa jo pieniä riskejä, mutta vielä ei olla edes siinä kohtaa kiertoa että pitäisi olla mitään hedelmöittymisen mahdollisuuksia. Kiertopäivä 10. Ovulaatio tavallisesti noin kp 18-20.
Edelleen sekavia fiiliksiä ja jännittää ja pelottaa ja saan vaikka mitä "entä jos..." päähänpistoksia. Mietin, olisko sittenkin kiva ensin edetä vähän uralla, jotta esim. omakotitalohaave olisi taas lähempänä, eikä vauvan kanssa tarvis muuttaa useaan otteeseen tai vaihtoehtoisesti asua pitkään kaksiossa.
Päättämätön olo edelleen, mies on sitä mieltä että mennään ja yritetään vaan. Voisi myös odottaa, jos mä olisin sitä mieltä.
Onkohan tää ihan tavallistakin, että ei oikeastaan enää osaa päättää?
Vauvakuume on hetkittäin kova. Hetkittäin pelottaa. Sitten taas miettii, että pitäiskö odottaa edes puoli vuotta. Yritä siinä sitten?
Täällä on käytössä foolihappo, Omega-3 ja greippimehu. Nyt kyllä syön myös biotiinia ja Heinixiä kuurina. Nuo foolihapot kun loppuu, niin siirryn varmaan MamaVitaan..sitähän voi yritysaikanakin popsia 😊
Omia tuntemuksia.. Eilen tosiaan notkahti lämpökäyrä ja tänään sitten noussut. Olettaisin ovulaation tapahtuneen nyt kp12. Pientä juilintaa oli eilis iltaan ja tänä aamuna alavatsalla, mutta aiempien kiertojen selkeää ovulaatiokipua ei ole nyt tullut. Liekö olisin sit ovuloinut yöllä 🤔 Eilen ja toissapäivänä tuli kyllä talleteltua, mutta huomenna kerkiis vast varmistamaan eli menee jo myöhäseks 😬 muuten on kyllä aika oireeton olo tällä hetkellä..
N 28v., M 33v. | Lievä endometrioosi | Esikoinen haaveissa |
Yritys aloitettu 3/20
Pipa93 kirjoitti:
Vauvakuume on hetkittäin kova. Hetkittäin pelottaa. Sitten taas miettii, että pitäiskö odottaa edes puoli vuotta. Yritä siinä sitten?
Pipa93, tsemppiä!😀 Mun vastaus on, että en tiedä sanoa....Sen vain voin sanoa, että aikaa on kuitenkin rutkasti jäljellä, joten ei tarvitse panikoida❤👍
Toivotaan pikaista plussaa!❤👍
Tähtitaivas☆
Onnea plussanneille!
Kuinka yleisiä menkkamaiset tuntemukset ovat ennen hcg-plussaa?
Minulla alkoivat sellaiset dpo 4 ja jatkuivat tänään dpo 5. Ei kipua, mutta vatsan vääntelyä. Lisäksi ovuloineen munasarjan puolella tuntuu ohimenevää kipua, ikään kuin pientä repimistä. Tuntemukset alkoivat eilen juoksulenkin jälkeen, oli eka juoksulenkki inseminaation jälkeen. Kävin kylläkin lenkillä myös tänään, sillä käsittääkseni raskaampi liikunta kiellettyä vain munasolupunktion ja tuoresiirto-ivf:n jälkeen.
Mietin, onko ajallinen yhteys lenkkeihin sattumaa, ja menikö tämä kierto harakoille, syystä tai toisesta.
Käyttäjä15391 kirjoitti:
Minulla alkoivat sellaiset dpo 4 ja jatkuivat tänään dpo 5. Ei kipua, mutta vatsan vääntelyä.
Tämä kiinnostaa! Mulla dpo11, joskin nyt kp43, ja vajaan viikon on jo nipistellyt ja ollut menkkakipuja, mutta menkat ei vaan ala. Normaalisti kipuja on 1-2 päivänä. Olen tosin koko kevään pyörittänyt kiertoa teroluteilla kun km jälkeen menkat eivät enää alkaneet, eli voihan se olla etteivät vieläkään ala itsekseen. Toisaalta ens kierrosta olisi tarkoitus aloittaa hoitoihin valmistautuminen....
Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21
Huomenta ☀️ Onnea plussanneille ❤️
Tsemppiä piinailijoille ❤️
Mulla käytössä mama monivitamiinit ja greippimehu 😊
Omaa napaa : tänään kp24/28 ja kokoajan pelkään milloin menkat alkaa 😕 Alavatsalla ja alaselässä ollut hieman kipuiluja, rinnat on arat, ehkä ei niin paljon kun ovulaation? aikana, valkovuotoa runsaasti, kohdun napukka edelleen tosi kaukana ja kova, tällä kertaa puuttuu finnit kasvoista, niitä yleensä ilmestyy ennen menkkoja... On tää tosi jännää ❤️ Tää päivä enää töitä ja sitten kesälomalle ☀️😊
Toivon paljon plussia tähän kuuhun ❤️😊☀️
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Ärrä kirjoitti:
Täällä on käytössä foolihappo, Omega-3 ja greippimehu. Nyt kyllä syön myös biotiinia ja Heinixiä kuurina. Nuo foolihapot kun loppuu, niin siirryn varmaan MamaVitaan..sitähän voi yritysaikanakin popsia 😊
Omia tuntemuksia.. Eilen tosiaan notkahti lämpökäyrä ja tänään sitten noussut. Olettaisin ovulaation tapahtuneen nyt kp12. Pientä juilintaa oli eilis iltaan ja tänä aamuna alavatsalla, mutta aiempien kiertojen selkeää ovulaatiokipua ei ole nyt tullut. Liekö olisin sit ovuloinut yöllä 🤔 Eilen ja toissapäivänä tuli kyllä talleteltua, mutta huomenna kerkiis vast varmistamaan eli menee jo myöhäseks 😬 muuten on kyllä aika oireeton olo tällä hetkellä..
Jaah, korjataan nyt vähän omia oloja. Yöllä nyt sitten alko kunnon alavatsa ja-selkä polttelu - vähän kuin menkat olis alkamassa - ja vatsan turvotus. Nyt aamusta asettunu kunnon säryksi vas. alavatsalle/-selälle. Joskohan sitä kerkeis vielä kuitenkin varmistamaan tallettelut tänää 🙈 on kyllä ihan uudet tuntemukset taas nää säryt ovikseen liittyen
Yritys aloitettu 3/20
Minäkin popsin foolihappoa ja omega-3, jossa mukana mm. d-vitamiinia. Foolihapon kans ehkä vähän myöhässä, jos tässä nyt sattuisi samointein raskautumaan, mutta kai tää on parempi, kun ei mitään.
Maanantaina tosiaan tein negatiivisen testin ja päätin nyt olla tekemättä testejä ainaki siihen saakka, kunnes menkat on oikeasti myöhässä. Viime aikoina ollut aika paljon stressiä, mikä tosin saattaa viivästyttää menkkoja muutenkin... Ja mulla on nyt vajaan viikon verran ollut alavatsassa sellaista hetkellistä kipua, mitä yleensä on just pari päivää ennen menkkoja, mut nyt just juhannuksena pitäisi menkkojen alkaa.
Nyt kun sattuu juhannus olemaan, niin jospa sitä osaisi rentoutua ja rauhoittua, ettei kroppa kävisi niin kauheilla kierroksilla, kuten nyt on tahtonut mennä... Lähdetään reissun päälle enkä taida ottaa konetta mukaan, niin hyvää juhannusta kaikille <3
Ei ne menkat vaan ala. Mullakin tuli eilen illalla lieviä menkkakipuja, tänään aamulla ihan hirveä olo, ja alavatsaa vääntää kovasti. Tuntuu normaalimenkoilta ilman sitä oleellista vuotoa. Kp 34. Ja ei oo ikinä ennen käyny näin, että on kipuja jo ennen vuotoa, eikä oo koskaan ollu näin myöhässä, vaikka oon ollu kuinka stressaantunut (ja nyt en ees oo ollu).
Itsellä iski epätoivo ja paniikki, että miten pitkään voi mennä, että oma kierto palautuu Cerazette-minipillerien jälkeen... toivottavasti ei nyt neljää kuukautta pidempään. Ahdistaa myös ne tulevat kuukautiskivut johtuen endosta... pakko oli tulla tänne purkamaan omaa stressiä. Hassuinta tässä, että tuon pillerimerkin lopetuksesta tulee oireita, jotka samanlaisia kuin olis raskaana: rinnat turvoksissa ja herkät, koko ajan täytyy ravata vessassa ja huono olo...
Pitää yrittää ajatella, että kyllä se oma kierto palautuu ajallaan. Jos jollain kokemusta, miten kauan e-pillereiden jälkeen oman kierron palautumiseen meni, niin olisi kiva kuulla, vaikka toki tämä on hyvin yksilöllistä.
Ihanaa juhannusta kaikille! Nautitaan kesästä.
emerald, ootko tehny testiä, mitä näyttää nyt?
Mulla pitäisi tänään alkaa menkat ja eilen tuli hyyvin vähän vuotoa ja nyt koko aamun ollu menkkamaisia vihlasuja välillä, mutta ei ole vielä alkanut. Keskiviikkona tein testin ja negatiivista näytti.. Onko kellään käynyt niin, että testi näyttänyt positiivista vasta myöhemmin? (Toivossa on hyvä elää... 😂)
Käyttäjä15391 kirjoitti:
Onnea plussanneille!
Minulla alkoivat sellaiset dpo 4 ja jatkuivat tänään dpo 5. Ei kipua, mutta vatsan vääntelyä. Lisäksi ovuloineen munasarjan puolella tuntuu ohimenevää kipua, ikään kuin pientä repimistä. Tuntemukset alkoivat eilen juoksulenkin jälkeen, oli eka juoksulenkki inseminaation jälkeen. Kävin kylläkin lenkillä myös tänään, sillä käsittääkseni raskaampi liikunta kiellettyä vain munasolupunktion ja tuoresiirto-ivf:n jälkeen.
Mietin, onko ajallinen yhteys lenkkeihin sattumaa, ja menikö tämä kierto harakoille, syystä tai toisesta.
No mulla on ollut menkkamaisia tuntemuksia sekä lapsettomuushoitojen tärppejä ennen että nyt parissa negakierrossa myös ja kummassakin täysin toisistaan poikkeavat menkkamaiset juilinnat noin vajaa viikko oviksen jälkeen. Että ota tuosta nyt selvää.. Päätin nyt, että mikään oire ei enää tarkoita yhtään mitään minun kohdallani. Parissa kierrossa on koettu vaikka mitä tuntemuksia :D
portland, alkoiko menkat siis kunnolla tuon testin jälkeen? Mä en kyllä ymmärrä noita onestep-liuskoja, enkä sitä että miten huono tuuri voi olla, että usean testin kasasta molemmissa kierroissa mulla on just siellä dpo 10-11 osunut se yksi huvikseen haamuileva testi..? Samaa erää kuitenkin ja kaikkea.
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Voi surku. Niin vaan alkoi vuoto heti aamusta. Toisaalta ihan jees että luomuvuoto, toisaalta hirveä pettymys. Vähän epänormaali vuodon alku tosin, mutta vaikuttaisi kuitenkin menkkavuodolta.
Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21
Melinda kirjoitti:
Pitää yrittää ajatella, että kyllä se oma kierto palautuu ajallaan. Jos jollain kokemusta, miten kauan e-pillereiden jälkeen oman kierron palautumiseen meni, niin olisi kiva kuulla, vaikka toki tämä on hyvin yksilöllistä.
Käytin vuosikaudet pillereitä, viimeisimpänä minipillereitä muutaman vuoden, ja mulla palautu kuukaudessa normaaliksi. Ekat kuukautiset lopetuksen jälkeen tuli tosi pian, ja kesti vain 3 päivää, mutta seuraavat on tullu säännöllisesti, kierron pituus ollut säännöllinen :)
Käyttäjä32129: En oo tehny nyt uutta testiä vielä. En oo vielä päättänyt, teenkö huomenna aamulla testin vai ootanko juhannuksen yli tapahtuuko jotain. Mietin kans että voiko se plussa tulla myöhemmin :D ite just tein negatiivisen testin tiistaina.
Melinda, mulla palautu Stefaminelle merkkisten e-pillereiden jälkeen kierto lähes heti normaaliksi. Pillereiden lopetuksen jälkeen toinen kierto venähti 36 päivään ja normaali kierto mulla on 26-28 päivää 🙂 Kerkesin eri pillereitä syömään yli kymmenen vuotta ja niistä ainakin 6 vuotta siitä vahvimmasta päästä olevia (merkkiä en muista).
Yritys aloitettu 3/20
Äitykkä-77, voi kiitos❤
Ja hyvää plussaonnea sinne❤👄💋👄🎶🎶🎶🎶
Tähtitaivas☆