Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

3841/6611 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan olemassa kiinnittymispunkku🤞☺

😂😂😂Ihana Tähti⭐️! Kerrompa teille, että on olemassa myös synnytyksenkäynnistyspunkku🍷☺︎︎

En juo punkkua, mutta esikoisen laskettu aika kun oli mennyt ja ollut ja olin ihan valmis jo synnyttämään, otin ystävän kehotuksesta pienen lasin punkkua kun grillailimme ja siitä meni 2h niin lapsivedet meni🙌

3842/6611 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikoo

Meillä tuo toukokuinen sai alkunsa niin että ovulaatio oli maanantaina ja meillä oli viikon ainoa seksikerta sunnuntaina siihen mahikseen. Mies teki silloin reissuhommia ja kerrat oli vähissä ja vielä sen viikonlopunkin vietti kavereiden kanssa mökillä ja maanantaina reissattiin viemässä kavereita Keski-Suomeen

Tuo keskenmennyt raskaus... Ovulaatio oli maanantai, edellisellä viikolla seksiä oli ti, to ja su ja sitten silloin ma ja ti.

Mielestäni teillä on hyvinkin tilausta laitettu menemään. Käsittääkseni liian tiheä laukeaminen miehellä heikentää hyviä siittiöitä, eli se kaksi kertaa päivässä ei ehkä olisi hyvä. Korjatkaa taas jos olen väärässä.

Synnytyksenkäynnistyspunkku, empä ole kuullutkaan. Meillä siihen auttoi se vanha keino, seksi. 2 tuntia yhdynnästä lorahti vettä ja 3 tuntia sen jälkeen oli tuo taapero maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3843/6611 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikoo: Taisin kirjoittaa huonosti, eli meillä oli seksiä vain su ja to ja ovis oli ke. Eli seksiä oli ennen ovista vain kolme päivää aikaisemmin. Älä huoli, teillä on hyvät mahikset :).

3844/6611 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään dpo1 jos eilen ovis tapahtui. En tikuttele omien tuntemusten ja flo mukaan olis ollut eilen. Tänään rinnoissa ollut välillä nipistelyä, mahassa juilimista. Ei eilen siis oli seksiä. Nyt vaan Toivon että olis tärpännyt. Tää odottelu on pitkä aika...

Ei millään jaksaisi odottaa ja kovasti toiveissa plussa.

Tsemppiä kaikille muillekkin 😊😊

3845/6611 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti: Minulla on yleensä melko pitkät kierrot, niin testaan vasta ensi viikolla (ma-ke välillä pitäisi menkkojen alkaa)..jos maltan sinne asti olla testaamatta 😀

Juhannusta vietetään tässä kotona pääosin..meille tulee sukulaisia. Grillataan ja saunotaan. Pari juomaa saatan ottaa, mutta en yleensäkkään suuria määriä juo.. Mullakin se periaate,että plussaan asti uskaltaa tehdä asioita aika normaalisti. Esikoista yritettiin melkein vuosi, niin olisi ollut aika pitkä aika vältellä alkoholia yms.

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

3846/6611 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Uusi täällä 😊 Toisen lapsen yritys aloitettiin juuri, jätin ehkäisyrenkaan pois toukokuun lopulla. Kp 12-13 tunsin selvästi ovulaation, seksiä harrastettiin vain kp12 eli nyt sunnuntaina. Tänään tiistaina on koko päivän ollut pientä mahakipua ja myös alaselän juilumista. Heti tuli mieleen ensimmäisen raskauden hormoneiden aiheuttamat alaselkäkivut, mutta ei varmaan tässä vaiheessa voi mitään vielä tuntea 😄

Kiva kyllä, että heti tunsin ja havaitsin noin selvästi ovulaation ehkäisyn lopettamisen jälkeen! Viime raskaus alkoi toisesta kierrosta enkä ehtinyt edes ostaa ovulaatiotestejä. Nytkin taidan ainakin alkuun mennä ihan näillä tuntemuksilla vaan.

Juhannuksena menossa esikoisen kanssa mun vanhempien mökille ja muutama annos alkoholia luultavasti tulee nautittua, mutta juhannus ei ole itselle mikään ryyppyjuhla ollut koskaan. Aion kyllä nauttia alkoholia normaaliin tapaan eli kohtuudella, kunnes plussatestin teen.

3847/6611 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa meiningeissä "kanssakiertolaisten" kanssa, kp33 dpo14 menossa ja viimeksi dpo12 apteekin testi nega. Eilen ja tänään hentoja menkkakipuja, tänään kertaalleen vaaleanpunaista valkovuotoa tuli muttei sen jälkeen vuotoa ole tullut. Harmitusitkut jo itketty ja oli niin järkyttävät pms-kiukuttelut että ei osaa pitää mitään toivonrippeitä yllä. Katsoin flo:sta että viimeksikin letrokierrossa luteaalivaihe kesti 15vrk joten ehkäpä menkat sitten alkaa vasta parin päivän päästä. Flo sanoo nyt että menkat päivän myöhässä. Tiedä näistä... No eipähän ainakaan pitäisi tuottaa ongelmaa luteaalivaiheen pituus, joku asia edes kunnossa 😅

Itse käytän alkoa harvoin/vähäisiä määriä kerralla, ja esim viimeviikolla parit skumpat juotu. Eli vasta kun testissä plussa niin lopetan alkon sitten täysin. Vuosi yritystä takana, aika monet kippikset olis saanu väliin jättää jos olisi täysin alkoholista pidättäytynyt.

3848/6611 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikille 👋🏽 tulin päivitteleen omia kuulumisia. Menkathan ne mulla loppujen lopuksi alkoi ja niin myös aika lapsettomuustutkimuksiin. Saatiin jo ennen aikaa tietoon miehen siemennesteanalyysin tulokset ja niissä epäiltiin miehestä johtuvaa lapsettomuutta, koska kokonaismäärä ja tiheys(?) olivat alentuneet. Ekalla vastaanottokäynnillä (yksityisellä käytiin) meille suositeltiin ICSI mikrohedelmöitys hoitoa. Tuli ihan kauheesti kaikkea tietoo ekalla käynnillä ja käytiin tosi tarkkaan jo läpi tota hoitopolkua. En olisi koskaan uskonut, että oon/ollaan tässä tilanteessa 🤷🏽‍♀️ mutta lähdetään tää kortti käyttämään, koska tää on meidän mahdollisuus lapsen saamiseen. Luomusti ei enää kannata yrittää tai sanoivat että voi tietty yrittää, mutta onnistumisen mahdollisuudet sitä kautta tosi pienet... Nyt kp7/28-30 ja mahdollisuus hoidon aloitukseen seuraavasta kierrosta 🤔 Nyt kello lähestyy 23.00 täytyy lopettaa, voin huomenna kertoa lisää tosta hoidosta 😊

N27v&M27v, ensimmäistä yritetty 6/19 lähtien, lapsettomuustutkimukset(-ja hoidot) aloitettu 6/20

3849/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Taisin kirjoittaa huonosti, eli meillä oli seksiä vain su ja to ja ovis oli ke. Eli seksiä oli ennen ovista vain kolme päivää aikaisemmin. Älä huoli, teillä on hyvät mahikset :).”

Voi Ikäneito! Ethä SÄ kirjoittanut huonosti, vaan mä tulkitsin ihan väärin😔 Anteeksi. Teilläkin tuosta torstaista voisi kuitenkin tärpätä❤️Toivon niin!!!

3850/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä ja voimia täältäkin taas kaikille!

Täällä taisi olla nyt useampi Inocapsien käyttäjä viime aikoina? Sillä ajattelin laitella tänne, kun itsellä oli nyt eka inositoli-kierto. Tässä kierrossa ovis aikaistui yhdellä päivällä ja luteaalivaihe piteni 1-2 päivällä (eli olisi nyt 12-13 vrk), joten voi hyvinkin olla inositolin ansiota... Tai sitten sattumaa. :) Vielä odottelen varsinaista kp 1:stä, mutta pari päivää on jo pienesti tiputellut, joten eiköhän se tänään koita. Mieli on ollut tosi maassa ja itkettää monta kertaa päivässä, omat ajatukset tässä ovat aika synkät ja "lopulliset".

Pitäisi yrittää löytää ne hyvät asiat taas, esim. tuo että Inocapsit vaikuttaa lupaavalta.

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

3851/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiiina, helpottavaa kuulla noita Inocaps kuulumisia 🙂

Minulla myös ensimmäinen kierto kapseleiden kanssa ja ovis aikaistui parilla päivällä. Lisäksi ovisplussan aikaan valkovuoto muuttui hyvin vetiseksi ja no, paikat todella kosteiksi. Aikaisemmissa kierroissa sitä paksua kananmunalimaa on valunut päiviä ennen ja myös jälkeen ovisplussaa. Nyt valkuaista tuli päivä tai pari ennen ovisplussaa.

Tiedä sitten että onko tosiaan Inocapsien vaikutusta vai alkaako keho vihdoin normalisoitua. Mutta aion kyllä jatkaa rouskutusta vielä seuraavatkin kierrot kun terojakin on vielä kahteen seuraavaan kiertoon.

3852/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikoo: Ei huolta <3

Muilla näkyy Inocapsit aikaistaneen ovulaatiota, minulla myöhensi (kp 16). Tai mistäpä sitä tietää mistä johtui, tämä kierto kun on ollut ihan kummallinen XD. Normaalisti minulla on ovulaatio ollut kp 8 - kp 10. Erään lukemani kirjan mukaan optimaalinen ovulaatio olisi kp 14 kieppeillä. En siis ole yhtään pahoillani myöhäisemmästä ovulaatiosta :).

3853/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi en saa puhelimella lähetettyä viestiä, yritin kahdesti, mutta aina jotain virhettä herjaa. Yritetään sitten koneella, jos onnistuisi.

Mustikkainen <3 :(

Pioni, tsemppiä hoitoihin! Se luo aina sellaista ihan uudenlaista toivoa, kun aletaan tehdä konkreettisia toimenpiteitä raskauden eteen <3 Mulle on tehty aikoinaan pari IVF:ää ja useampi PAS ja molemmista versioista (tuore- ja pakastesiirto) on lapset saaneet alkunsa <3

Tervetuloa uusille! :) Pitkää pinnaa piinailijoille <3 ja pahoittelut uutta kiertoa aloitteleville :( <3

DPO 15 -> KP 1

Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, vai miten se meni.. :)

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3854/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, eksyin lueskelemaan täältä juttuja. Lapsi on haaveissa ja menty sillä tyylillä, että tulee, jos on tullakseen. Nyt on se tilanne, että tästä kierrosta hyvällä tuurilla vois tärpätä. Miten ihmeessä saa pidettyä pään kylmänä ja olemaan siten, ettei jokaista tunnetta ja olotilaa mieti? Mulla on niin sellainen olo, että olisin raskaana, mutta jotenkaan en kuitenkaan jaksa uskoa, että niin olis. Ja varsinkin, kun eipä ne oireet näin aikaisin ala. Ovis tod näk kun oli viime la. Piinaavaa odotella menkkoja melkein kaks viikkoa...

3855/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskaltaisin viimein sanomaan jotain. Pitkään olen ollut hengessä mukana, lukenut ja myötäelänyt teidän yritystä, ja haaveillut perheenlisäyksestä. Me ollaan miehen kanssa ajateltu, että tulee jos on tullakseen viimeinen vuosi, mutta ei olla tarkkailtu oviksia tai muutakaan panostusta laitettu.

Itse kärsin endosta, pahoista pms-oireista ja kilpparimaisista oireista (mitään diagnoosia ei ole).

Vuoden vaihteessa aloitin ruokavalion, jonka seurauksena kierto tasaantui samassa kuussa 33 päivään. Ennen siis vaihteli 45-58 päivää... Muutkin (mahavaivat, mieliala, kivut) oireet väheni. Mulla meni hermot lääkäreihin, kun eivät ota todesta, että nämä asiat häiritsee. Onneksi ruokavalio auttoi.

Tässä kierrossa tikuttelin oviksen ja nyt kp 35 testiin haamu(??). Aiemmin luin pohdintoja, että milloin pitää talletella, niin haluan tällä tsempata, nimittäin meilläkin oli rakkautta vain edellisinä päivinä ja itse lähdin reissuun juuri silloin, kun ovis löytyi.

3856/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kuva haamusta. Mitä mieltä, uskaltaako vielä iloita? Epätodellinen olo.

3857/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Törmäsin tähän keskusteluun käytännössä vahingossa. En tajunnutkaan että kaipailisin juttuseuraa muista samassa tilanteessa olevilta, mutta kun olen lueskellut tätä ketjua nyt pari päivää, ja ihmetellyt miten olenkaan pärjännyt ilman!

Täällä siis tuore vaimo 25v, ja ihanista ihanin mies 30v. Ollaan oltu yhdessä 3v, ja jätettiin minipillerit pois nyt toukokuun alussa. Ollaan molemmat aina tahdottu lapsia ja vauvakuume on molemmilla polttava. Ollaan kuitenkin yritetty suhtautua tähän projektiin "tulee, jos on tullakseen" - periaatteella ja tähän asti se on mukavasti onnistunutkin, saa nähdä miten kauan kestää. Ihanaa huomata, että muutkin tarkkailevat kehoaan ja näkevät raskausoireita kaikkialla, en olekaan ainoa!

Onko kellään kokemusta, miten pian kierto palautuu minipillerien jälkeen? (en ymmärrettävästi ole kahlannut ihan koko ketjua, hormonikierukasta monet kertoivat, että kierto palautunut nopeastikin) Itsellä vuoto tuli heti pillerien lopettamisen jälkeen, mutta sen jälkeen ei mitään ole kuulunut. Pillerit aloitettiin 6v sitten kipeiden kuukautisten hoitoon ja kierto oli sitä ennen napakasti aina 35päivää, pillerien aikaan vuodot harvenivat parin-kolmen kuukauden välein tuleviksi, melko epäsäännöllisiksi mutta kivuttomiksi, onneksi!

Optimistisesti toivoin, että kierto palautuisi heti normaaliksi pillerien lopettamisen jälkeen, mutta eipä nyt siltä näytä. Tein jo optimistisesti pari raskaustestiäkin, viimeisimmän tänä aamuna, mutta tukevasti negatiivista näyttää. Tiesin, ettei se nyt ekasta kierrosta nappaa, mutta... Äiti ja sisko ovat olleet superhedelmällisiä, ovat tyyliin yhdestä silmäniskusta pamahtaneet raskaiksi, elättelin toivetta että minulle olisi samat geenit suotu. Tosin olivat molemmat nuorempia esikoisen saadessaan, 20-vuotiaita. Olen ihan liian tietoinen iän vaikutuksesta hedelmällisyyteen, olen aina toivonut äitiyttä nuorena, mutta oikea mies tuli vastaan vasta sitten, kun oli tarkoitus.

Toki tässä on ehtinyt miettiä jo kaikki mahdolliset endometrioosista ja PCOS:sta lähtien, mutta yritän hillitä itseäni ettei juttu lähde ihan laukalle. Ollaan kuitenkin molemmat perusterveitä, ei ole mitään lääkityksiä ja meillä on terveelliset elämäntavat.

Kiva päästä tutustumaan teihin, paljon plussatuulia kaikille juhannukseen! Itse kuumottelen nyt kuukautisten alkamista, kun ilman niitä on vähän paha lähteä ovulaatiota laskemaan.

N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.

3858/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34650 kirjoitti:

Vielä kuva haamusta. Mitä mieltä, uskaltaako vielä iloita? Epätodellinen olo.

Käyttäjä346, varovaiset onnittelut!❤💋💋💋

Lupaavaltahan tuo testi näyttää....👍❤ 🎶🎶🎶🎶🎶

Aamulla uutta testiä👍❤❤

Tähtitaivas☆

3859/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!❤🎶🎶🎶🎶

Tämäkin kierto sit taitaa mennä luultavasti "harakoille", kun ovulaatio näköjään osuu taas viikonlopulle😪 Peruin huomisen inssin ja varasin varuiksi maanantain....

Inositol ei sitten yllättäin tässä kierrossa nopeuttanutkaan ovulaatiota😪.... ja luomuna pysyvää plussaa ei ole saatu, että voihan ajoituksen hankaluus😓

Kovasti plussaonnea kaikille!❤👍🎶🎶🎶🎶🎶

Kp 11

Tähtitaivas☆

3860/6611 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34650 plussalta näyttää, toivotaan viivan vahvistumista. Varovainen onnittelu ❤️