Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

3881/6611 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis dpo- päivien alku täälläkin :) Sain ihan ihka oikean ovisplussan sunnuntaina illalla! Hoitosuunnitelman mukaan mun piti laittaa Ovitrelle- irrotuspistos ovisplussapäivänä tai jos sitä ei tule, niin maanantaina. Kuin kiva, että sain nähdä digitestissä pysyvän hymynaaman, antaa toivoa sille, että tämä kroppa tekee jotain jopa ihan itse! Ovis oli varmaan ma tai ti, joten jos jotain on tapahtuakseen, niin se on alkanut jo. Jännittävää! Lähden reissuun reiluksi viikoksi ja tulen takaisin kun mulla on suunnilleen dpo13. En ota ensimmäistäkään raskaustestiä mukaan ja teen testin vasta, kun olen takaisin kotona. Josko ajatukset pysyisi vähän paremmin toisaalla, kun testit ei kuumottele kassissa! Viime päivinä olen googletellut monikkoperhejuttuja ja ajatus alkaa tuntua enemmän ja enemmän kotoisalta. Toki siis pitäisi saada edes se yksi munasolu hedelmöittymään, mutta kun mulla näyttää toistuvasti irtoavan vähintään kaksi munasolua, niin kaksosraskauden mahdollisuuskin on mielessä. Just nyt on ihanan toiveikas ja innostunut olo, mutta se taitaa liittyä tähän kierron vaiheeseen :D Saapa nähdä, millaiset fiilikset on parin viikon päästä...

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

3882/6611 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille 😊

Minäkin jaan omat kokemukset pillereiden lopettamisesta. Minulla oli käytössä Yasmin monen vuoden ajan ja nyt yk 5 menossa. Jokainen kierto on ollut eri pituinen, 32pv, 35pv, 40pv, 31pv. Yk 3 lopussa alotin maca ja gelee royale tabletit joten en osaa sanoa olikohan niistä johtuvaa yk4 kierron lyheneminen vai olisiko muutenkin tapahtunut. Myös ovulaatio aikaistui tuossa kierrossa ja tässä nykyisessä kierrossa aikaistui vielä entisestään.

Minullakin on ollut tässä kiertojen aikana kaikki mahdolliset "raskausoireet". Varsinkin yk1 ja yk2 tosi vahvat ja esim pahoinvointia iltapäivällä muutaman päivän ajan ja voimakas alaselkäkipu yhtenä iltana. Mietin että aiheuttikohan hormonimuutokset nämä. Nyt olen kuitenkin päättänyt etten luota mihinkään oireisiin kun ei ainakaan minun kohdalla voi niistä päätellä mitään.

Tsemppiä kaikille! Itsellä nyt dpo2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3883/6611 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta kukkapuskaan: Oletteko kuulleet sellaisesta, että kohdussa voi olla liikaa tappajasoluja (natural killer cells) ja että kohtu näin hylkisi alkiota? Tästä oli joku dokumenttikin. No kun meikä on tällainen googlaaja kenellä on näemmä liikaa aikaa, niin toistuvien keskenmenojen syynä voi olla myös tämä. Aihetta ei ole vielä tutkittu tarpeeksi, niin hoitomuodot ovat lähinnä kokeellisia ja riskialttiita. Kompastuin sitten aihetta tutkiessani myös sellaiseen, että gluteeniyliherkkyys voi myös aiheuttaa hedelmättömyyttä johtuen juurikin elimistön tulehduksesta. Jos kärsii turvotuksesta ja on muutenkin mahavaivoja, niin miksi ei kokeilisi gluteenitonta ruokavaliota. Kun tämä tulehdusasia alkoi kiinnostaa, niin löysin sellaisen artikkelin, missä sanottiin, että kurkumiini olisi tehokkaampi tulehdusta hillitsevä aine kuin aspiriini. No minäpä tilasin siltä istumalta kurkumiinikapseleita. Kurkumamausteessa on vain 3% kurkumiinia niin sitä saisi mättää kauhakaupalla saman vaikutuksen saamiseksi. Raportoin sitten miten kokeilu toimii ;).

3884/6611 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito, mulla on ollut usein käytössä berberiinivalmiste, myös esikoisesta plussatessa (tuon kurkumiinin sukulainen?) . Samaa oli nyt myös ekat yrityskierrot, mutta jätin sen tauolle kun otin käyttöön Inocapsit ja aspiriinin, ettei ole kaikkea mahdollista päällekkäin. Odotan raportointiasi! :)

Pari n30 ja m40, esikoinen syntynyt 2017. Pikkusisaruksen yritys alkanut 2/2020.

3885/6611 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipari, uskon että nuo hormonimuutokset saavat aikaiseksi vaikka ja mitä oiretta.

Tämä asia tuli puheeksi lääkärinkin kanssa kun asioin niiden vuotohäiriöiden takia. Oli heti selvää että ne Cytotecit lamaannutti minun keltarauhashormonituotannon, jonka takia tiputtelin. Ja epävakaa hormonitoiminta voi siten myös oireita muutenkin lisäillä.

Enkä tiedä kuinka nopeasti nuo Terolutit vaikuttaa, mutta selkeästi tasaisempaa on olo nyt. Nyt dpo 6 eli ei mitään oireita kuuluisikaan vielä olla, ei ainakaan raskauteen liittyviä 🤗

Hesarissa oli eilen hyvä juttu ovulaation jälkeisestä ajasta ja kuukautiskierrosta ylipäätään ja siihen vaikuttavista asioista, oli jotenkin kansankielellä kirjoitettu että ymmärsin minäkin 🙈

Mutta ihanaa ja rentoa juhannuksen aikaa kaikille ja kovasti tsemppiä piinailijoille

3886/6611 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Aiheesta kukkapuskaan: Oletteko kuulleet sellaisesta, että kohdussa voi olla liikaa tappajasoluja (natural killer cells) ja että kohtu näin hylkisi alkiota? Tästä oli joku dokumenttikin. No kun meikä on tällainen googlaaja kenellä on näemmä liikaa aikaa, niin toistuvien keskenmenojen syynä voi olla myös tämä. Aihetta ei ole vielä tutkittu tarpeeksi, niin hoitomuodot ovat lähinnä kokeellisia ja riskialttiita. Kompastuin sitten aihetta tutkiessani myös sellaiseen, että gluteeniyliherkkyys voi myös aiheuttaa hedelmättömyyttä johtuen juurikin elimistön tulehduksesta. Jos kärsii turvotuksesta ja on muutenkin mahavaivoja, niin miksi ei kokeilisi gluteenitonta ruokavaliota. Kun tämä tulehdusasia alkoi kiinnostaa, niin löysin sellaisen artikkelin, missä sanottiin, että kurkumiini olisi tehokkaampi tulehdusta hillitsevä aine kuin aspiriini. No minäpä tilasin siltä istumalta kurkumiinikapseleita. Kurkumamausteessa on vain 3% kurkumiinia niin sitä saisi mättää kauhakaupalla saman vaikutuksen saamiseksi. Raportoin sitten miten kokeilu toimii ;).

Ikäneito, kirjoitat mielenkiintoisia👍

Mä olen aina ajatellut, että pelkät vasta-aineet aiheuttaisi lapsettomuutta, siis siten, että munasolu hylkii siittiöitä.

Mutta tässähän on uusi näkökulma, että jospa ei niin pelkästään olekaan, vaan jos nämä tappajasolut sitten hylkivät munasolua(?)🙄🤪

Mulle on klinikalla sanottu, että kohtu valitsee munasolun, eli sellaisen joka saa kiinnittyä ja siitä kasvaa lapsi. Että kohtu on valikoiva ja huononlaatuisen alkion kohdalla raskaus ei lähde, vaan tulee kiinnittymisyritys ---> kemiallinen raskaus. Keskenmenoista en osaa sanoa.

Kerrohan tästä aiheesta lisää, kun tiedät!😀🤗

Tähtitaivas☆

3887/6611 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emerald kirjoitti:

En oo tehny nyt uutta testiä vielä. En oo vielä päättänyt, teenkö huomenna aamulla testin vai ootanko juhannuksen yli tapahtuuko jotain. Mietin kans että voiko se plussa tulla myöhemmin :D ite just tein negatiivisen testin tiistaina.

Emerald, testaa testaa!👍🤗 🤗 🎶🎶🎶

Joskus voi olla, että näkyy myöhemmin.

Mun sukulaisella kävi niin, että tasteissä ei näkynyt ikinä mitään, ja kuukautiset tulivat normisti (tosin niukkoina)...sitten hän alkoi kuitenkin epäillä outoa oloaan ja meni lääkäriin. Isona yllärinä olikin raskaana rv. 9. ( ultrassa) ja positiivinen tulos saatiin verikokein. Nyt tämä lapsi on jo aikuinen.

Kaikki on mahdollista❤👍

Tähtitaivas☆

3888/6611 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, me saatiin sitten miehen työpaikan kautta korona tähän kaiken päälle ja tulin vain toivottamaan kaikille mahdollisimman rentoa juhannusta ja onnea kunkin omaan tilanteeseen! ❤☀️

mulla taitaa olla kp 5, en ole varma, mutta ei ole ovistikkujakaan monitoriin kuin 2 tälle kierrolle (eikä ehtis postitse enää tullakaan, vaikka tilaisin) ja saa nyt nähdä miten parannutaan tästä mokomasta.

Ihanaa juhannusta, pysykää te terveinä! ❤🤗

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

3889/6611 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard kirjoitti:

Käyttäjä15391 kirjoitti:

Onnea plussanneille!

Kuinka yleisiä menkkamaiset tuntemukset ovat ennen hcg-plussaa?

Minulla alkoivat sellaiset dpo 4 ja jatkuivat tänään dpo 5. Ei kipua, mutta vatsan vääntelyä. Lisäksi ovuloineen munasarjan puolella tuntuu ohimenevää kipua, ikään kuin pientä repimistä. Tuntemukset alkoivat eilen juoksulenkin jälkeen, oli eka juoksulenkki inseminaation jälkeen. Kävin kylläkin lenkillä myös tänään, sillä käsittääkseni raskaampi liikunta kiellettyä vain munasolupunktion ja tuoresiirto-ivf:n jälkeen.

Mietin, onko ajallinen yhteys lenkkeihin sattumaa, ja menikö tämä kierto harakoille, syystä tai toisesta.

No mulla on ollut menkkamaisia tuntemuksia sekä lapsettomuushoitojen tärppejä ennen että nyt parissa negakierrossa myös ja kummassakin täysin toisistaan poikkeavat menkkamaiset juilinnat noin vajaa viikko oviksen jälkeen. Että ota tuosta nyt selvää.. Päätin nyt, että mikään oire ei enää tarkoita yhtään mitään minun kohdallani. Parissa kierrossa on koettu vaikka mitä tuntemuksia :D

portland, alkoiko menkat siis kunnolla tuon testin jälkeen? Mä en kyllä ymmärrä noita onestep-liuskoja, enkä sitä että miten huono tuuri voi olla, että usean testin kasasta molemmissa kierroissa mulla on just siellä dpo 10-11 osunut se yksi huvikseen haamuileva testi..? Samaa erää kuitenkin ja kaikkea.

Joo, ihan kunnon menkat kipuineen kaikkineen. Näköjään minulla on nykyään neljä päivää tiputtelua ennen varsinaista vuotoa, tai ollut viimeiset kahdeksan kiertoa. Ja kyllä nuo oirekuvat ovat vaan mitä moninaisempia eri kierroissa, ei mitään logiikkaa, 😄.

En luota pätkääkään noihin liuskoihin, olen kuullut niin paljon huonoa niistä ja kaikenlaisista virheellisistä tuloksista. Jospa sitä joskus pääsisi sit ostamaan kunnon clearbluen digin, jos ne menkat joku päivi olisivatkin myöhässä.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

3890/6611 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelille paranemisia! Oletteko kovastikkin kipeänä?

Minä olen nyt niitä vitamiineja syönyt ja pitää lisäksi jotain muutakin ruveta kokeilemaan jos näyttää että ei rupea onnistumaan raskaaksi tulo.

Minulla on ollut ennen raskaaksi tuloa hyvin paljon samantyyppiset tuntemukset kuin ennen menkkojen alkua. Sitten on vaan jäänyt ne menkat tulematta.

Tänään on tullut hieman tiputteluvuotoa, joten taitaa minullakin lähipäivinä vuoto alkaa kunnolla :/

Tämä päivä meni siivoillessa ja valmistellessa juhannus juttuja... Oikein mukavaa juhannuksen aikaa teille kaikille! Toivotan jo nyt jos sattuu etten kerkeä juhannuksen aikaan kirjoitella :)

T: Oonanen 36v/ kolmas toiveissa/ Yk1

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

3891/6611 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelin perheelle pikaista paranemista ❤️ Toivottavasti ei ole kovin rajuna tauti.

Taitaa ne menkat olla jo lähellä 😥 Sen verran jomottelee selässä ja alavatsalla 😕 Tein aamulla testin, puhdas nega, ei haamun haamua 😔 Tänään vasta kp25/28, ei ehkä näkyiskään raskaus, mutta mikäli yritys jatkuu niin lakkaan tutkimasta ja kuulostemasta kroppaani, mitkään oireet ei tunnu pitävän paikkaansa 😕

Oikein ihanaa juhannusta kaikille 😘 Pysykää terveinä ja pidetään lippu korkealla ❤️

Täällä alkoi kesäloma, ihanaa 😊☀️❤️

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

3892/6611 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista Kanelin perheelle 🧡

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3893/6611 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelin perheelle pikaista toipumista ❤️

Omanapaa... Kunnon pms oireet alkaa puskea esiin, turvottaa, väsyttää, hiottaa ja rintoja pistelee. Eikä tämä kuumuus yhtään auta asiaa.

Flo ennustaa menkkoja ensi viikon lauantaille, saas nähdä miten kierto asettuu. Tiistaina loppuu eka terokuuri

Rentouttavaa ja auringonhellimää juhannusta

3894/6611 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Oonanen, Chard, neiti Kesäheinä ja Äitykkä! ❤

Ei eroa kyllä tavallisesta flunssasta mitenkään olo. Mulla oireet pahimmat: kuume, päänsärky, kurkkukipu. Miehellä vain ääni maassa eikä yhtään kipeä olo, pojalla päänsärky ja vatsavaivoja. Itse oon aamua lukuun ottamatta lähinnä sänkypotilaana, mutta nuo kaksi on ihan ok. Karanteeni on tuskaisaa kyllä, varsinkin näillä ilmoilla.

Rentoa juhannuspäivää kaikille! ☀️❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

3895/6611 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp26/28 ja edelleen ilman menkkoja. Vaikuttaa että olis hiivatulehdusta, ja tietenkään ei lääkettä jemmassa 😕apteekkiin pääsee vasta maanantaina 😔

Mies on töissä koko juhannuksen ja varmaan mun kesälomankin, joka kesäinen juttu. Tässä on nyt valitettavasti liikaa aikaa piinailla 😕Sitä toisaalta odottaa että menkat alkais jotta pääsis tästä piinasta ja toisaalta pelkää että ne alkaa ja pettyy jälleen kerran 🤔😕

Aurinkosta juhannuksen jatkoa kaikille ☀️Tulkaahan päivittelemään kuulumisia kun ehditte ❤️

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

3896/6611 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelille pikaista paranemista!

Onnea kaikille jotka ovat onnistuneet oviksia plussailemaan ja piinailevat nyt, toivottavasti tärppää!

Mä en usko tähän kiertoon olleenkaan. Nyt kp 23/33 ja emme olleet kovin aktiivisia juuri epäillyn ovulaation aikaan ( en siis tikuttanut, mutta mulla aina kipeä ovulaatio). Mä luulen että tämä oli ihan hyvä yk1, pääsin vähän laskeutumaan ja tottumaan ajatukseen tästä yrityksestä, eikä pettymys vielä tunnu niin suurelta, kun en usko että tästä kierrosta voin tulla raskaaksi. Seuraavan kierron aion kyllä tehdä kaikkeni, että voisin uskoa paremmin mahdollisuuksiin olla raskaana ja piinailla täällä teidän kanssa :)

3897/6611 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisia Kaneli ❤️

Ja jaksamista kaikille, eri kierron vaiheissanne.

Minulla ei ole mitään uutta kerrottavana, mutta työjuhannus ja nämä parin tunnin vuorojenvälit yksin kotona on nostanut kirjoittamistarpeen.

Olen tähän asti hiukan vierastanut, tai en ainakaan osaten samaistua, siihen että pitkään yrittäneet voivat kokea jopa vauvan näkemisen raskaana. Nyt yhtäkkiä ymmärrän. On kuin olisin nyt herännyt oikeasti todellisuuteen ja ne omat toiveet kristallisoituneet. Tottakai asia on tähänkin asti harmittanut ja *ituttanut, mutta jokin minussa on osannut puskea sitä loitommalle.

Haluan vauvan, haluan perheen, niin niin kovasti ja koen niin vahvaa epäreiluutta siitä, ettemme sitä saa ilman hoitoja, jos silloinkaan. Oli pakko itkeä ihan vuolaasti eilen koko tilannetta. Piti ensin odottaa 35. ikävuoteen asti, että löytyi parisuhde ja nyt kun ne toiveet, joista olin monelta osin jo luopunut, olisivatkin mahdollisia niin se ei tapahdukaan itsestään ja luonnollisesti vaan vaatii aika, rahaa ja kovaa henkistä työtä. Samalla vauvoja tupsahtaa maailmaan ympärilläni ja raskaudutaan tuosta noin vain, osa ollen täysin ymmärtämättömiä siitä kuinka valtava onni ja lahja se on. "Hankitaan lapsia". Toki ne tulevatkin melko helposti suurelle osalle ja hyvä niin, mutta huomaan itse olevan hiukan katkera. Kai sekin on luonnollista. Toivottavasti saan sen tunteen kuitenkin pidettyä aisoissa, en halua myrkyttää itseäni sillä. Huomaan myös, etten enää halua puhua tästä "projektista" läheisteni kanssa, kukaan heistä ei vaan ymmärrä mitä tämä on. "Älä stressaa", "nauti nyt kun saatte olla kaksin", "kyllä se teillekin tulee" jne. En tietenkään odota, että kaikki vaan ymmärtäisivät, mutta jostain syystä juuri tämä asia on niin vaikea ja syvälle menevä, että sitä on todella vaikea jakaa sitä kokemattoman ihmisen kanssa. Tämä on yllättänyt minut, olen normaalisti todella avoin kaikkien asioiden kanssa.

Sanoin tästä jotain yhdelle tuttavalle, jonka tiedän käyneen läpi lapsettomuutta ja mainitsin mm. kuinka se rahallinen puoli harmittaa, nytkin kun menen aukkariin niin tämä yksi tutkimus tulee maksamaan n 500€. Hän siinä sitten melkein kyynelsilmin totesi, että hän olisi ottanut vaikka kymppitonnin lainaa jos olisi ollut ajoissa liikkeellä (hänellä tuli ikä vastaan jne). Tämä ravisti minut hyvällä tavalla hereille ja yritän nyt olla miettimättä sitä rahaa. Ei ole omaa asuntoa eikä säästöjä, mutta on vakityö ja mahdollisuus maksaa pois lainaa ja luottoja, jos sellaisia pitää ottaa. En halua itse olla 48-vuotias, katsoen taaksepäin ja harmitellen sitä, että antoi mahdollisuuden mennä.

Joten hoitopolulle me tässä nyt mennään ja toivotaan hartaasti, että kevyet keinot auttaisivat. Askel kerrallaan, jaksamisen mukaan.

Toivottavasti kaikilla on mukava juhannus meneillään ❤️

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

3898/6611 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Kaneli <3

Tähti: Tuon tappajasolujen määrän saa mitattua verikokeesta. Kiinnostaisi itseäni tuo, mutta en löytänyt Synlabista sellaista testiä, enkä pihinä ihmisenä halua maksaa yksityiselle lääkärille pelkän verikoelähetteen vuoksi. Julkiselta puolelta turha toivo, paitsi ehkä neuvolan kautta jos vielä tärppää ;). Minunkin ymmärtääkseni munasolu valikoi siittiön tarkkaan, ja kohtukin valitsee huolella elinkelpoisen alkion. Joillakin naisilla on vastaanottavaisempi kohtu ja näille tulee enemmän keskenmenoja. Tästä päästäänkin siihen mysteeriin, että joka kerta kun olen ottanut kierron alusta joka päivä raakaa valkosipulia ja itsetehtyä inkiväärivettä, olen tullut raskaaksi, eli 5 kertaa. Ja joka kerta on mennyt kesken. Onko kyse siitä, että tämä koktaili tekee kohdun vastaanottavaiseksi ja se hyväksyy kaikki alkiot? Toinen hypoteesini on, että se lamaannuttaa kohdun tappajasoluja, että alkio pääsee kiinnittymään, mutta ei niin paljon, että raskaus jatkuisi loppuun asti. Syy tähän jälkimmäiseen pohdintaani on se, että ensimmäisessä keskenmenneessä raskaudessa istukka oli pilaantunut. Tajusin sen vasta myöhemmin. Lääkäri epäili, että aiemmin menehtynyt kaksonen eritti sytokiineja ja se olisi pilannut tämän toisen sikiön istukan. Ken tietää, ja pistää miettimään. Tämä kierto kun on lusittu, niin pistän kaikki paukut seuraavaan kiertoon ja otan taas inkivääriveden käyttöön. Valkosipulia olenkin jo nappaillut XD.

3899/6611 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portland paljon halauksia ❤️

Ymmärrän täysin tuon ajatuksesi "hankitaan lapsia" ja ollaan ymmärtämättömiä ettei se lapsi ole mikään itseisarvo tässä elämässä. Itse seuraan nyt ihan lähipiirissä niin karvat nostattavaa tapahtumasarjaa ja samalla suren sitä että jos kaikki olisi mennyt hyvin niin 2kk päästä meillä olisi laskettuaika käsillä. Ja samalla jotenkin koen syyllisyyttä siitä että haaveilen vielä perheen kasvavan, vaikka minua on siunattu jo neljällä aivan ihanalla lapsella.

Minusta tuo, että pystyt sanoittamaan tuntemuksesi ja uskallat ne puhaltaa ulos on jo ison vahvuuden merkki. Omien tunteiden, oli ne hyviä tai huonompia, ymmärtäminen ja käsitteleminen on todella tärkeää ja iso kantava voima elämässä. Patoamalla tunteitaan satuttaa vain ja ainoastaan itseään.

Ja täällä onneksi voi tuulettaa sisintään ❤️

3900/6611 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juhannus sujunut hyvin rauhakseltaan. Puoliso oli töissä ja itse nökötin kotona kun ei mihinkään jaksanut yksin lähteä 😅 Mielihaluna pe tuli kauhee sipsin himo, mutta pussin avattua ei vaa enää tehny mieli. En varmaan oo kahteen tai kolmeen kuukauteen koskenu "roskaruokiin". Yhen pitkän siiderin join ja tuloksena välitön päänsärky 🤦

Nyt elellään dpo5 ja toistaseks oireetonta oloa. Rintojen sivut hieman arat, jos painelee. Jostain syystä tuli yö nukuttua tosi huonosti. Tarkotus oli tää kierto ottaa lungimmin, mut kaipa sitä kohta alkaa taas kyttää olojaan 😅

Mites muut piinailijat? Tähti taitaa olla aika samoissa päivissä mun kanssa 🙂

N 28v., M 33v. | Lievä endometrioosi | Esikoinen haaveissa |
Yritys aloitettu 3/20