Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

3481/6611 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti: en oo ihan varma, mahaa kipristeli muutamana iltana mutta on ollut myös hieman sekaisin niin en tiedä johtuiko mistä. 

puuuuh. aikamoinen tunteiden vuoristorata tässä koettu miehen kanssa parin tunnin sisään. Nyt yritetään vetää vähän henkeä, testaan huomenna tai maanantaina uudestaan ja sitten jos edelleen näyttää hyvältä niin joskus ensi viikolla varovaisesti varailemaan aikaa neuvolaan. 

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21

3482/6611 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustelidae, testi on ainakin niin selvä, ettei tulkinnan varaa! Superisti onnea❤

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3483/6611 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä, Tähti!

3484/6611 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sanoistasi Tähti 😊 Kovin tarkkaan sitä nykyään, osin tahtomattaan, seuraa ja kuulostelee itseään. Stressiä en halua ottaa kuitenkaan.

Kovasti onnea Mustelidaelle plussasta!! 🤩

N 28v., M 33v. | Lievä endometrioosi | Esikoinen haaveissa |
Yritys aloitettu 3/20

3485/6611 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Mustelidae, vahva plussa ❤️

Kaneli: Ajattelin rohkaistua ja maanantaina soittaa tuohon terveysasemalle josko sinne aikaa saisi ja mahdollisesti lähetettä eteenpäin. Pakkohan tämä on selvittää, koska epätietoisuus on inhottavaa ja syö sisältä kokoajan, ja no...tuo Tri Googlekaan ei ehkä tässä kohtaa ole se paras ystävä 🙄

Pihuin äidinkin kanssa puhelimessa pitkään tänään, mutta en vain saanut kyseltyä hänen vaihdevuosistaan. En tiedä miksi tämä nyt on niin vaikeaa. Ja no, äiti kertoi uutisia joita en olisi halunnut kuulla, eikä ole kyllä koko sukukaan riemastunut

3486/6611 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mustelidae!! 😍

Omaa napaa.. Tänään kp 12 ja tuntui aavistus jomottelua alavatsalla, eilen tuntui tuttua vihlontaa vasemmalla puolella.. Tyhmä kysymys, mutta jos tuntuu vihlontaa toisella puolella, niin onko ovulaatio mahdollisesti jo tapahtunut eli silloin on jo myöhäistä? 🤔

Jäämme kuitenkin jännäämään, kun tuli kai ihan hyvin talleteltua!

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

3487/6611 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Mustelidae ❤️ Hieno plussa 😊

Seuraavaa plussa uutista odotellessa 👍

Itseä alkanut entistä enemmän mietityttämään oma ikä, että jos ei onnistukaan raskautuminen enää 😕 Mielestäni oon tuntenut oviksen aiemmilla kiertoilla ja puuhailtu on ennen, oviksen aikaan ja jälkeenkin 🤔 Kierrotkin suht säännöllisiä ja vuodot runsaat.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

3488/6611 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Itseä alkanut entistä enemmän mietityttämään oma ikä, että jos ei onnistukaan raskautuminen enää 😕 Mielestäni oon tuntenut oviksen aiemmilla kiertoilla ja puuhailtu on ennen, oviksen aikaan ja jälkeenkin 🤔 Kierrotkin suht säännöllisiä ja vuodot runsaat.

Neiti kesäheinä, minusta olet nyt ihan parhaassa lapsentekoiässä😀

Mä yllätyin miten helposti kaikki meni 43-vuotiaana, kun eka lapsi syntyi❤

Puhun täällä aina ekasta ja esikoisesta, koska sitä haluaa toivoa vielä toista! Nyt tässä samalla haluan tsempata sinua!❤

Tähtitaivas☆

3489/6611 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumokeiju kirjoitti:

Tyhmä kysymys, mutta jos tuntuu vihlontaa toisella puolella, niin onko ovulaatio mahdollisesti jo tapahtunut eli silloin on jo myöhäistä? 🤔

Jäämme kuitenkin jännäämään, kun tuli kai ihan hyvin talleteltua!

Lumokeiju, veikkaisin että ovulaatio on tapahtumassa silloin, kun tuntuu vihlontaa!😘 Ei siis vielä ohi vaan, tapahtuu "hetken kuluttua"😘

Plussa sinulle tähän kiertoon!👍❤🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

3490/6611 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Lumokeiju❤❤❤🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

3491/6611 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt tosiaan eka kunnon kierto kkm jälkeen. Moni (jopa gyne) sanoi, että keskenmenon jälkeen saattaa olla helpompi raskautua. Mulla oli jotenkin tosi isot paineet onnistua, ja stressi (ja äitienpäivän nostattama ahdistus) purkautui niin, että kehittelin ihan kamalan riidan miehen kanssa juuri ovulaation aikoihin. 🙈🤷‍♀️ Riidan takia seksiä oli vain päiviä ennen luultua ovulaatiota. Se tietty vain kasvatti omaa kiukutusta ja hetkittäin oikein velloin huonoissa fiiliksissä. Alkoi ärsyttää koko yritys ja etenkin *ttumainen piinailu. Pakotin itseni uskomaan, että ei mitenkään voida raskautua yhdestä huonosti ajoitetuista seksikerrasta näin monen yrityskerran jälkeen. Normi piinaviikot meni sit tehden kaikkea sellaista, mitä olen normaalisti vältellyt piinailun aikaan. Jätin jopa kaikki vitamiinit syömättä, kun nekin vain muistuttivat toivottomalta tuntuvasti yrityksestä.

Noh, pari päivää ollut menkkakipuja ilman menkkoja (jotka nyt jo neljä päivää myöhässä). Tein testin. Plussaa näyttää!! 😱😍

33/33, 1. yritetty 08/19 lähtien, km 03/20

3492/6611 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tähti tsempeistä ❤️ Jaksat olla ihailtavan positiivinen ❤️😍

Onnea Aadastella plussasta ❤️ Hyvältä näyttää, ehkä saadaan oikein plussa aalto 😍

Täällä pyörin päivittäin 🙈 Kiva lueskella muiden kirjoituksia, ja purkaa omia fiiliksiä ❤️Mies kun ei oikein jaksa kuunnella, hän enemmän ajatuksella tulee jos on tullakseen 🤔 Mukana kyllä on aktiivisesti asiaa viemässä eteenpäin❤️Ehkä ne miehet ei vaan ajattele tunteilla niin paljon kun me naiset 😏Jotain hiivaoiretta tuntus nyt olevan, tai epäilen että limakalvo vaan niin kuiva menkkojen vuoksi.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

3493/6611 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aadastella wau, kovasti onnea! 😃 Mustelidaelle myös! 🤗

Äitykkä, hyvä juttu! Toivottavasti saat avun terveysasemalta ja kehon kuntoon mahd.helpolla. 🤗

Chard, kiitos. Oli tosiaan outo virtsis, sillä sitä tänne kirjoittelinkin, että muutkin osaa tarvittaessa ottaa huomioon, että virtsis voi oireilla lantion alueen kivuillakin tuolla tavalla.

Tänään monitori ilmoittikin suoraan lh-huippupäivän. Onneks luotin omiin havaintoihin ja talletettiin eilen. Tänään se ei taida oikein onnistuakaan. On myönnettävä, että mäkin oon alkanut ajatella pitäiskö laittaa takaraja yritykselle. Kohta 16kk mennyt, joka kuukausi oon ovuloinut, mutta miehellä tosiaan vasta-aineita ja mullakin tiputtelua, mille ei ole löydetty syytä kuin mahdollisesti tuo alhainen TSH. Se on kuitenkin 0,3 eikä sen alhaisempi.. Tiedä sitten. Joskushan luin, että jos miehellä on vasta-aineita, tällaisten parien keskimääräinen raskautumisaika onkin 17kk eikä 7kk niin kuin tavallisilla pareilla. Raskasta kuitenkin, kun ei tiedä voiko edes tärpätä näillä spekseillä. No, onneksi on kesä ja muuten kaikki hyvin. ☀️🤗

Aurinkoista sunnuntaita kaikille! 💛

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

3494/6611 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Aadastella ❤️

Mulla tuskien yö, oli niin kamalat supistelua muistuttavat kivut yöllä. Pientä haaleaa tuhrua vain tulee, päätä särkee, yhdyntä teki kipeää. Kp 24/dpo 14, huomenna voisi jo odottaa kunnon vuotoa.

Kädet kyynärpäitä myöten ristissä että huomenna edes ajan saan lääkärille ja ettei minua naureta ulos vastaanotolta.

Onneksi sentään on taas aurinkoinen päivä, päästään takapihalle grillailemaan perheen kanssa kunhan päivä tästä vähän eteenpäin menee. Saa ajatuksiaan pois tästä oman navan tuijottelusta ja murehtimisesta, edes hetkeksi.

3495/6611 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oiii aurinkoiset onnittelut mustelidae ja aadastella!!! 💖💖 ihanaa kun tulee plussauutisia tän suossatarpomisen keskelle! niin jännittävää ja ihanaa!

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

3496/6611 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aadastella,

ONNEA❤🎶❤🎶❤🎶❤🎶❤🎶

ONNEA ONNEA ONNEA🎂👍🎂👍🎂👍🎂

Tähtitaivas☆

3497/6611 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34346 kirjoitti:

Tsemppiä valtavasti teille kaikille! Itse testasin taas hätähousuna uudestaan, maltoin jopa päivän pitää väliä testaamisesta..😄 jaan taas kuvat testistä teille jos autatte tulkitsemaan, että joko tässä voi pikkuhiljaa herätellä toivoa😉 itse en uskalla luottaa, kun niin paljon tullut juttuja luettua, että ”haamu” onkin ollut puhdas nega.. Jospa nyt jaksaisin odottaa enää pari hassua päivää jolloin kuukautisten pitäisi alkaa... (toivon kyllä että eivät ala) ja jos sitten vasta testaisin uudestaan😄 Kertokaa siis oma mielipiteenne, onko viiva mahdollisesti vahvistunut vai pysynyt entisellään aikaisemmasta! Itsestäni kun tuntuu, että alan nähdä viivoja jo kaikkialla😜 Yhdessä kuvassa vähän huono laatu, pahoittelut siitä.

🖐 Käyttäjä 34346, testasitko tänään uudestaan? Miltä näyttää?❤

Tähtitaivas☆

3498/6611 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Aadastellalle!! 🤩

N 28v., M 33v. | Lievä endometrioosi | Esikoinen haaveissa |
Yritys aloitettu 3/20

3499/6611 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, onnea mustelidae ja aadastella! 🥰

Vähän hassu kysymys niille jotka ovat raskautuneet. Jäättekö tallettelun jälkeen pitkäksi aikaa paikoilleen/nostatteko jalat ylös tai teettekö jotain "vippaskonsteja" jolla tavara menisi oikeaan paikkaan? Onko siitä edes hyötyä? Vai meettekö vaan normaaliin tapaan vessaan?

3500/6611 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout, vastaan vaikken nyt raskaana olekaan. Mutta aikaisemmissa raskauksissa en ole asiakseni jäänyt makoilemaan tai nostellut kinttujani pystyyn, en itse henk.koht. edes usko että siitä mitään hyötyä olisi...ja no kuten olen jo ennenkin kertonut niin esim tuo meidän toukokuinen sai alkunsa puunhakureissulla hoidetuilla pikaisilla 🙈

Uskon että ne vilkkaimmat uimarit lähtevät samantien matkaan eivätkä jää kohdunsuulle miettimään uintisuuntaa 🤗