Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

3441/6611 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä 34346: Minusta tuo on plussa <3

Piipari: Tähti varmaan tarkoitti minidisperiiniä. Se on 50 mg asetyylisalisyylihappoa. Se on tarkoitettu veren ohentamiseen. Olen lukenut, että esim 75 mg annoksilla siitä voi olla hyötyä raskaaksi tulemisessa. Itselle se ei sovi kun on astma. Kokeilin sitä ja astma paheni. Siksi käytän luonnon omia verenohentajia, eli kalanmaksaöljy, valkosipuli, inkivääri, kurkuma ym. Lisää löytyy googlaamalla, jos kiinnostelee :).

Kp 3, lämmöt yhä koholla ja turvottaa. Tilanteen seurailu jatkuu ;).

3442/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille ihanat tsemppaamisesta, se tuntuu niin hyvälle ja tärkeälle ❤️

Elämä tuntuu olevan nyt ihan vinksallaan, vaikka koetan pitää jalat maassa ja järjen päässä. Väistämättä on kyllä käynyt jo mielessä että onko tämä kaikki merkki vaihdevuosien lähestymisestä 🤔 Yhtään en muista minkä ikäisenä omalla äidilläni alkoi, pitää kysyä kunhan soitellaan.

Eilen tuhrua tuli vain ison hädän jälkeen pyyhittäessä, saa nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan.

Katselin noita minun kiertojani sen tyhjennyksen jälkeen. Eka kierto kesti 28 päivää, tuhru alkoi kp 26. Seuraava oli 25 päivää, tuhru alkoi kp 23 ja nyt sitten tuhrua tuli kp 21..tosin nyt ei sitten näköjään joka päivälle sitäkään riitä. Todella ärsyttävää ja turhauttavaa!!

Mutta joka tapauksessa me heitetään yritys telakalle tämän kierron jälkeen. Pakko vetää happea, ennenkuin oikeasti ajan itseni liiallisen ahdistuksen valtaan. Ei meillä ehkäistä kuitenkaan, mutta ei kyllä tikutellakaan. Jos Luoja suo, niin vauva tulee.

Tryout: Minulla ovistestit tummenee lähestyessä lh-piikkiä. En tiedä kertooko se mistään mitään, kun epäilen jo että ovuloinko itse ollenkaan vaikka oireilenkin. Se ovisplussa kun ei kerro koko totuutta, vain sen että hormonitaso nousee.

Piinailijoille kärsivällisyyttä ja paljon plussatuulta koko ryhmälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3443/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Täällä taas takaisin joka alkaa olla jo uskomatonta, ettei meille sitä vauvaa suoda vaikka kolme plussaa on jo ollut. Käsittämätöntä ei tullut kesäkuista ei heinäkuista eikä tammikuista vauvaa. Eilen tosiaan kävin varhaisultrassa vk 7+3 eikä löytynyt sikiötä. Sieltä suoraan naistenpolille ja uusi ultra todetakseen sama. Ja lääkäri oli sitä mieltä että ei kannata pitkittää seurannalla ja sain samantien esilääkkeen ja tyhjennyslääkkeet kotiin 😭 nyt olisi 3 perättäistä km takana ja päästään 3kk päästä tutkimuksiin jotta löytyskö sitä vikaa jostain miksei raskaudet ala. Tätä oon miettinyt monesti että olen aika vahva persoona ja kestän mitä vain mutta nyt niin hajalla. Anteeksi vuodatus mutta tunnen että ymmärrätte ❤️ nyt aion jäädä tauolle koko hommasta.

3444/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu Inkeri, lämmin halaus❤

On se niin väärin, että sanattomaksi vetää...

Voimia tilanteeseen❤

Tähtitaivas☆

3445/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Äitykkä-77, halaus❤❤❤

Mä toivon, että hengähdyksen jälkeen pääsette yrittämään❤🤗

Vaihdevuodet ei kai ihan vielä sentään, mutta esivaihdevuodet voi kai jo alkaa(?) Onko sinun kierrot olleet yleensä miten tasaiset?

Mä olen varma, että mulla on jo esivaihdevuodet, koska kierrosta on tullut todella tarkka 29/29. Nuorena kierto saattoi olla 32-36 päivää, eli kiertoni on tässä hieman lyhentynyt. Lyheneminen viittaa esivaihdevuosiin.

Toki ikäkin (47v.) jo alkaa lähennellä vaihdevuosi-ikää, joka suomalaisilla on kai keskiarvolta 52-v. Eli kiirettä tilanne tekee plussaamisen suhteen!🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

Hyvää tsemppiä ja jatkoa💖💗💖, ethän kokonaan häviä linjoilta ja jospa yllätät meidät plussauutisilla sitten kohta kuitenkin!🌞❤🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

3446/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu-Inkeri paljon voimia sinulle ja puolisollesi ❤️

3447/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti, minulla on aina kierto ollut 28 päivää, ihan sieltä nuoruudesta saakka jolloin kuukautiset alkoi. Ja aina synnytystenkin jälkeen palautunut tasaiseksi, samoin kierukan poiston jälkeen. Mitään vuotohöiriöitä tai tiputteluja ei ole koskaan ollut.

Ja silläpä tämä nyt niin koville varmaan ottaakin

3448/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä valtavasti teille kaikille! Itse testasin taas hätähousuna uudestaan, maltoin jopa päivän pitää väliä testaamisesta..😄 jaan taas kuvat testistä teille jos autatte tulkitsemaan, että joko tässä voi pikkuhiljaa herätellä toivoa😉 itse en uskalla luottaa, kun niin paljon tullut juttuja luettua, että ”haamu” onkin ollut puhdas nega.. Jospa nyt jaksaisin odottaa enää pari hassua päivää jolloin kuukautisten pitäisi alkaa... (toivon kyllä että eivät ala) ja jos sitten vasta testaisin uudestaan😄 Kertokaa siis oma mielipiteenne, onko viiva mahdollisesti vahvistunut vai pysynyt entisellään aikaisemmasta! Itsestäni kun tuntuu, että alan nähdä viivoja jo kaikkialla😜 Yhdessä kuvassa vähän huono laatu, pahoittelut siitä.

3449/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34346, pahoittelut, mutta mä en kyllä näe kuvissa yhtään haamua. Jos testeissä livenä näkyy, niin ne ei ehkä vaan tuu viä kuvissa esiin!

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

3450/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti kirjoitti:

Käyttäjä34346, pahoittelut, mutta mä en kyllä näe kuvissa yhtään haamua. Jos testeissä livenä näkyy, niin ne ei ehkä vaan tuu viä kuvissa esiin!

Samoin, en valitettavasti näe kuvissa viivaa. Monestihan ne näkyy luonnossa paremmin eikä kuvaan saa vangittua haamuja. Toivotaan, että viiva vahvistuu pian :)

Kerttu Inkeri: olen todella pahoillani kokemistanne menetyksistä :( <3 voimia toipumiseen ja onneksi pääsette tutkimuksiin, jos löytyisi jotain mille voi tehdä jotain, esim. jollain lääkityksellä.

Kp 10. Kävin gynellä ja olen kuin naantalin aurinko sen suhteen nyt. Lääkäri oli sama, joka on ultrannut mun 10v takaisia folliultria, alkuraskauden ultria jne. Mulla on kaikki edelleen kunnossa ja ultran mukaan munasarjatkin todella hyvässä kunnossa ikäisekseni. Eihän tuo ultra kaikkea kerro, mutta lääkärin mukaan se, että mulla näkyi 6-7 follikkelia per munasarja on tosi hyvä, kun monella 35veellä näkee jo että on enää pari follia näkyvissä.

Kummallakin puolella oli isot follit, mutta toisella puolella (vasen, se mihin nippaili viime kierrossa eniten) oli vähän litistynyt ja itse epäilin, että jos on joku kysta. Oikealla oli hieno ja pyöreä johtofolli. Arvioitu ovis noin kp 14. Limakalvo oli mittauskerrasta riippuen 7,5mm-9,3mm, mikä oli loistava näille kiertopäiville. Eikä missään ollut nyt ainakaan mitään moittimista. Enempää en voine tehdä kuin yrittää houkutella miestä oikeihin aikoihin petipuuhiin. Ohjeeksi tuli harrastaa rakkautta joka toinen päivä, ei useammin, että siittiöt on parhaimmillaan. Katsotaan nyt miten onnistuu, miehellä on joskus vähän haasteita rentoutumisessa, kun lapset ovat täällä ja joutuu koko ajan olemaan korvat höröllä, että eivät pääse yllättämään :o

Toivon niin kovasti, että tällä kertaa säästyttäisiin "male factorilta" ja voitaisiin yrittää niinkuin muutkin ihmiset ja herraparatkoon ehkä jopa onnistua.

Gelee royalet on aloitettu eilen, tuskin tähän kiertoon on sen kummempaa merkitystä. Nyt olen huomannut vähän ovistyyppistä limaakin, kun viime kierrossa olin ovisplussasta huolimatta vuodoton jopa kierron keskivaiheilla. Mietinkin, että jos mulla on kysta vasemmalla ja ovuloin vain joka toinen kk oikealta..? Kaikkea sitä tässä pähkäileekin..

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3451/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä343, mä näen ohuen punertavan viivan kahdessa alemmassa....että jospa vahvistuisi!👍❤

Toivoa on!💖🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

3452/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein testin negaa näytti. Ensviikon pitäis menkat alkaa. Oireita silti on huono olo, nippailut alavatsalla , lämpöä, vatsa tuntuu turvonneelta ja koko aika pissattaa vaikkei paljoo ees juonut. Nyt dpo13.

3453/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden lapsen äiti, toivoa on niin kauan, kunnes menkat alkaa💗🤗 Jospa ne eivät ala ja testi plussaksi muuttuu🎶🎶🎶🎶

En muista kuinka pitkään olette yrittäneet? Minkä ikäinen sinä olet? Entä nuorin lapsista?

Tähtitaivas☆

3454/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 6 - ei mitään oireita, ei kerrassaan mitään🤪😘

Tähtitaivas☆

3455/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Eikös se ollut nimenomaan hyvä juttu ettei ole oireita? 😁👍

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3456/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Tähti, minulla on aina kierto ollut 28 päivää, ihan sieltä nuoruudesta saakka jolloin kuukautiset alkoi. Ja aina synnytystenkin jälkeen palautunut tasaiseksi, samoin kierukan poiston jälkeen. Mitään vuotohöiriöitä tai tiputteluja ei ole koskaan ollut.

Ja silläpä tämä nyt niin koville varmaan ottaakin

Äitykkä-77, ompa harmillista🙄

Auttaisiko käynti gynellä, tuntuu kummalliselta tuo vuotohäiriö.

Tsemppiä kaiken tämän keskelle!❤

Tähtitaivas☆

3457/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard kirjoitti:

Tähti☆ kirjoitti:

Eikös se ollut nimenomaan hyvä juttu ettei ole oireita? 😁👍

Chard, on...on...on😘

Joten toivoisi enää sitä krampin tunnetta näillä päivillä kohdussa, joka toisi lisätoivetta piinailuun😚

Miten siellä?😘

Tähtitaivas☆

3458/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä kauaa olla yritetty n.6kk. Olen elokuussa 41v ja nuorin lapsi täytti tammikuussa 3v. Kaksostytöt on 6v ja sit viel kaks 20v ja esikoinen 22v.

Juu toivoa vielä on...

3459/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu Inkerille iso halaus ❤️ Olen niin pahoillani kokemastasi 🌺 Olen onnekas, olen saanut 4 lasta enkä ole vielä koskaan kokenut keskenmenoa tms.. En siis tiedä mitä surun kohdanneet ovat joutuneet kokemaan 😥

Tsemppiä kaikille jännääjille, saas nähdä kelle tulee seuraava plussa ❤️

Omaa napaa:kp4 ja rinnat edelleen kipeät 🤔 Vuoto on jo hiipunut, pian sitten yritys käytiin ❤️En löytänyt kaupasta greipoimehua, ostin sitten limsaa ens hätään 😕Toivottavasti siitä olisi apua.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

3460/6611 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerttu-inkerille pahoittelut 😔

oikeastaan musta tuntuu tänään tosi pahalta meidän kaikkien puolesta, jotka täällä vielä pyöritään. Elämä on.

Teette tämän kaiken kuitenkin helpommaksi kuin jos joutuisi yksin olemaan. Varsinkin kaikki erityisen kovaa tai pitkää polkua kulkeneet, miten hienoa, että jaksatte täällä purkaa kokemuksia. Tulkaa avautumaan milloin tahansa, jos siltä tuntuu!

omat kuulumiset; unohdin toivon kun raskautumiseen viitanneet oireet hälvenivät. Tein henkisen työn ja valmistauduin menkkoihin. JOITA. EI. TULE. 35/32 tänään, mutta 4 testiä on näyttäneet täyttä puhdasta negaa. Kuukautiskrampit, turvotus ja muut oireet iskivät kyllä päälle, mutta ei tipantippaa ole tullut. Äärimmäisen turhauttavaa.

Ensi viikolle varasin ajan kilpparilabroihin, ihan kontrolli vaan, että mikä tilanne. Huonot arvot selittäisivät mahdollisen ovuloimattomuuden, toisaalta ei pitäisi olla huonot arvot kun aurinko paistaa, ravintolisät uppoo ja elämä on ollut hyvin säännöllistä ja tavallista. Mun mielenterveys kestää huonosti tälläistä arpomista ja oon viettänyt tunteja googlettaen oireita ja yhdistellen johtolankoja, ja silti en voi tietää.

☀️

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.