Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2921/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ailahtelija täällä taas hei. Kerroin viimeksi vajaa kuukausi (?) sitten, että me miehen kanssa keskustelimme yrityksestä ja päätettiin lopettaa se. Sanoin myös, että meille ei siis tule vauvaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ottaisimme ehkäisyn käyttöön, vaan että enää ei laiteta paukkuja ja stressiä ovulaatioon jne.

Ottaen huomioon meidän, ilman aikataulua, harvat seksikerrat ja että yritys on kestänyt 16kk, ilman löydettyjä vikoja, niin oletan, ettei meille tule jälkeläistä. Ihmeitähän voi sattua, mutta... Jotenkin vaan "tiedän", ettei lasta tule.

Yksi tuttava totesi aikaisemmin kun puhuttiin, että he olivat päättäneet oikeasti lopettaa pitkän ajan jälkeen toisen lapsen yrittämisen ja ottaneet ehkäisyn käyttöön. Tämä rauhoitti tilanteen ja poisti sellaisen alitajuntaisen stressin kierrosta ja yhdynnöistä ym. Pohdin ensin samaa meille, se voisi helpottaa, mutta en vaan osaa päästää irti lapsitoiveesta. Että jos se ihme tapahtuisikin. Mutta en halua elää vuosikausia epätietoisuudessakaan, odottavalla kannalla. Sitä hajoaa siihen fiilikseen. Tosin, täytän tänä vuonna 37, että ei tässä kovin montaa vuotta tarvitsisi kärvistellä, hehheh...

Joka tapauksessa niin huomaan nyt, että kaipaan edelleen jonkinlaista vertaistukea ja ajattelinkin kysyä, että tietääkö joku teistä jotain lapsettomuuteen liittyvää palstaa, jossa olisi jonkinlaista keskustelua? Olen yrittänyt googlailla, mutta melko hiljaista näyttää olevan, varsinkin verrattuna tähän palstaan. Olen kiitollinen siitä, että tämä palsta on olemassa ja että se on ollut minulle henkireikä yli vuoden, mutta suurin osa käy täällä ikään kuin vain kääntymässä ja keskustelut pyörivät samaa rataa parin kuukauden sykleissä. Ja se on luonnollista ja hienoakin, sehän tarkoittaa, että ihmiset raskautuvat suht nopeasti.

Mutta kaipaan nyt omassa tilanteessani olevia, jos sellainen palsta tms. löytyisi.

Mukavaa erilaista tulevaa vappuviikkoa teille kaikille ❤️

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

2922/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portland, kovasti tsemppiä ja uskoa raskautumiseen!👍❤

Iän puolesta olette kyllä ihan ajoissa liikenteessä😚

Pikaista plussaa!👍🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2923/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portland, Simpukka ry:n kautta löytyy vertaistukea lapsettomuuteen. Itse liityin facebookin kautta Simpukan lapsitoiveryhmään ja sieltä saanut vertaistukiporukan jotka asuvat samassa kaupungissa ja ollaan tavattukin. Se helpottaa kovasti. Simpukan kautta varmasti löytyy jokaiseen lapsettomuuden muotoon sopivia ryhmiä niin netissä kuin myös tapaamisina (sitten kun ne taas sallitaan).

Täällä ovista ei tunnu tulevan testin perusteella, vilkuttelee vaan hymynaamaa edelleen. Mieskin sanoi että "no mennään sokkona vaan!" 😂 Eiköhän tässä joudu menkkoja taas odottelemaan ikuisuuden...

2924/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau täällä plussa-aalto sen kuin jatkuu, isot onnet kaikille plussanneille! ☺

Inocapsin/ myo-inositolin kokeilijat, muistanko oikein, että joku kirjoitti tästä taannoin, että tuli jotain ylikierrosten kaltaista, uniongelmia tms? Tiedän estrogeenin voivan aiheuttaa tätä myös, mutta vielä ei ole sen kohoamisen aika mulla ja ainoa muutos on tuon Inocapsin aloittaminen.

Portland, halaus.❤

Täällä toinen ailahtelija, vaikka meillä onkin yritys kokoajan päällä. Huomaan vaan, että oon alkanut lipsua tallettelujen kanssa "ei sen kuitenkaan niin väliä"- puolelle, koska epäusko ja väsymys raskauden mahdollisuutta kohtaan. Toisaalta taas mm. vetelen Inocapseja ja Jarro dophiluksen kapseleita ja katselen koska kaivaa hedelmällisyysmonitori esiin. Täällä myös yk16 ja kp8 näyttäs olevan. Saa nähdä miten käy.

Tsemppiä ja voimia kaikille yrittäville! ❤☀️

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

2925/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukat On Rikki kirjoitti:

Pahoittelut äskeisestä pöö kommentista, se oli testi meneekö mikään viesti läpi, kun tää sivusto on vain herjannut mulle koko ajan eikä päästä viestiä läpi. No, nyt se viesti oli muutenkin jo vanhentunut joten antaa olla 😅

Ensinnäkin onnea plussanneet emssi ja pieni mutta pippurinen! 🥰😍

Täällä rankka työpäivä takana. Ei ole ihan iisein homma hoitaa näitä 2v ja 5v tyttöjä kotona ja tehdä sen lomassa töitä. Kaikkea ei voi todellakaan hoitaa kun olen lasten kanssa, joten sitten tulee ilta ja vklp hommia. Tosin on tässä myös se, että oon kyllä nauttinut suunnattoman paljon mun tyttöjen kanssa olemisesta ❤️ vaikka tää on rankkaa, niin kyllä tässä on hyvätkin puolet ❤️

Eilen perjantaina soitin työterveyteen ja sain etäajan heti maanantaille. Aiheena nää mun kuukautiskierrot. Hoitaja puhelimessa oli ainakin sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa asia hoitaa ja esim terolut, katsoo mitä lääkäri sanoo. Mut eiköhän sen ainakin saa nyt kiertojen tueksi.

Hyviä uutisia on, että mun kp60 vaihtuiki tänään aamupäivällä kp1!! Ihan huippua. Aloin heti popsimaan geleetä ja apteekista hain ne inocapsit joten nekin päräytin käyntiin heti! 👍😊 Tähän jos vielä sitten se terolut ettei tarvisi päästää enää kiertoja tällasiksi.

Miten te muut ootte ottanu teroja? Mulla ihan luontasestikin ovis nimittäin vasta 16-20 paikkeilla tainnu olla sillon ku kierto kohdillaan ja niitä kai ei kannattais alottaa ennen ku munasolu irronnu? Lääkärit kai usein ohjeistaa alkamaan ne jo kp14 tai 15, mutta sillonha mulla vois jäädä ovis terojen vuoksi tulematta? 🤔 Toivon ja rukoilen plussaa tähän kiertoon 🙏❤️

Moikka! mulla omissa Luomu kierroissa ovis yleensä vasta kp 21. Ekassa Terolut kuurissa en ovuloinut ollenkaan mutta sen jälkeen olen ovuloinut viim kp 14. Minulla siis Oviksen ajankohta siirtyi sen ekan Tero kierron jälkeen

19v molemmat, esikoinen haaveissa, mukana kulkee PCO ja takana yksi kemiallinen tosi vahvoilla oireilla

2926/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 1 Yk 2 alkoi täällä. Eka oli harjotuskierros ja sitä ei lasketa! 😉 Nyt päästään tositoimiin ja otin opikseni oviksen tikutuksesta. Plussa tuulta kaikille! 💨💨

♥️♥️♥️

2927/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusu12 ja Sukatonrikki, mullakin on pitkiä kiertoja ollut pillereiden lopettamisen jälkeen, yk1 oli 32pv, yk2 35pv ja nyt yk3 menossa ja tällä hetkellä kp39. Pillereiden aikaan oli aina 28 pv kiertoja.

Tässä kuussa ekaa kertaa sain ovistestiin plussan, kp28 vasta.. Aikaisemmissa kierroissa varmaan joko testasin väärään aikaan tai ei ollut ovulaatiota. Tässä yk3 kierrossa testasin pidemmältä ajalta. Nyt kaikenlaisia nippailuja ja vihlaisuja molemmilla puolilla eli en tiiä onko menkat tulossa vai mitä.

Kuinka monta pitkää kiertoa seurasitte ennen kuin menitte lääkärissä käymään tämän takia?

2928/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin mukaan tähän plussa-aaltoon, tein eilen aamulla positiivisen raskaustestin ja tänään clearbluen digitaalinen näytti 3+ viikkoa. ❤️ Kuvaa ei valitettavasti nyt ole, mutta ehkä uskotte ilmankin. 😁😁

En mitenkään voi uskoa tätä todeksi. Ovista yritin tikuttaa tässä kierossa mutta luovutin kun oli niin hankalaa tulkita liuskoja. Kp10-14 tikutin ja suunilleen jokatoinen näytti positiiviselta. Mitään ovis oireitakaan ei ollu mutta talleteltiin säännöllisesti. 😬

Nyt vaan pelottaa että tuleeko keskenmeno tai onko kohdun ulkoinen raskaus. En vaan voi uskoa että meille tulisi vauva vuoden vaihteessa. Mitään varsinaisia raskausoireitakaan ei ollut, joten aika puskista tuli positiivinen testi. Mies on onneksi ihan yhtä innoissaan kun minäkin. 😊

2929/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu-melissa kirjoitti:

Mä pääsin mukaan tähän plussa-aaltoon, tein eilen aamulla positiivisen raskaustestin ja tänään clearbluen digitaalinen näytti 3+ viikkoa. ❤️ Kuvaa ei valitettavasti nyt ole, mutta ehkä uskotte ilmankin. 😁😁

En mitenkään voi uskoa tätä todeksi. Ovista yritin tikuttaa tässä kierossa mutta luovutin kun oli niin hankalaa tulkita liuskoja. Kp10-14 tikutin ja suunilleen jokatoinen näytti positiiviselta. Mitään ovis oireitakaan ei ollu mutta talleteltiin säännöllisesti. 😬

Nyt vaan pelottaa että tuleeko keskenmeno tai onko kohdun ulkoinen raskaus. En vaan voi uskoa että meille tulisi vauva vuoden vaihteessa. Mitään varsinaisia raskausoireitakaan ei ollut, joten aika puskista tuli positiivinen testi. Mies on onneksi ihan yhtä innoissaan kun minäkin. 😊

ONNEA Minttu-Melissa❤💖❤💖❤

Uskomattoman ihana plussa-aalto jatkuu🎂🎶🎂🎶🎶🎶🎶

ONNEA 🌹💖🌹💖🌹

ONNEA💖💗❤💗💖💗❤💗

Tähtitaivas☆

2930/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portland, tiedän muutaman henkilön henkilökohtaisesti, mukaan lukien itseni, jotka ovat yrittäneet tai olleet pitkään ilman ehkäisyä toiveena vauva. Yhtä ihanaa poikaa, joka juuri täytti 18, tehtiin kolme vuotta luomuna. Kummastakaan, isästä tai äidistä, ei löytynyt "vikaa". Toistakin yrittivät mutta ei ehtinyt tärpätä.

Itse jätin ehkäisyn jo vuosia sitten ajatuksella, että vauva saa tulla. Vasta pari vuotta sitten alettiin satunnaisesti yrittämään, ja välillä laskin ovulaatiota tai tunnustelin oireita ja yritettiin saada yhdynnät osumaan oikein. Toissa vuonna jouluna, eli 1,5 vuotta sitten mulla "kaatui kuppi" ja leimasin otsaani isolla "lapseton", mutta en vain osannut antaa asian olla. Sanoin miehelle, että ennen tutkimuksiin lähtemistä tai luovuttamista aletaan tekemällä tekemään. Tavallaan halusin vielä antaa kaiken energiani tälle vauvaprojektille. Eikä ollut helppoa, varsinkaan henkisesti kun "tiesin" että emme voi tulla raskaaksi. Tammikuusta seuraavaan syksyyn olikin sitten sitä tekemisen makua ja vihdoin plussa tuli. En sano enkä väitä että se plussa sillä hullulla tekemisellä tuli. Mutta monta vuotta siinä meni. Ajattelen ehkä ennemmin niin, että jokainen kierto ennen tärppiä tammi-syksy hyödynnettiin vain mahdollisimman tehokkaasti ja kaikenlaiset harmittomat poppaskonstit olivat kokeilussa, kuukausittain vähän vaihdellen. Niistäkin vinkeistä voin kiittää tätä porukkaa täällä. ❤️ Ja Googlea ja vanhoja "pinoja".

Haluan toivottaa sulle portland super paljon tsemppejä. Ja kyllä niitä ihmeitä tapahtuu. ❤️

2931/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin🤗

Meillä huomenna (luomu) inssi....💗

Miljoonasti jännittää osuuko ajoitus kohdalleen.....ovulaatiotesti on kyllä nyt ihan plussan oloinen....ajoitus jännittää kuitenkin🙄😏

Siittiöt pitää toimittaa purkissa Klinikalle tunnin sisällä toimituksesta🤗

Kp 16 / (29/29)

Tähtitaivas☆

2932/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Maanapuuro ja hyvää odotuksen jatkoa!💖🌹💖

Tähtitaivas☆

2933/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti

Tsemppiä inssiin🙏 Oot niin ihana kun jaksat kaikkia tsempata ja onnitella ❤️ Toivottavasti sinua onnistaa pian ja toinen lapsi saisi alkunsa😇

n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20

2934/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

portland kirjoitti:

en vaan osaa päästää irti lapsitoiveesta. Että jos se ihme tapahtuisikin. Mutta en halua elää vuosikausia epätietoisuudessakaan, odottavalla kannalla. Sitä hajoaa siihen fiilikseen. Tosin, täytän tänä vuonna 37, että ei tässä kovin montaa vuotta tarvitsisi kärvistellä, hehheh...

Joka tapauksessa niin huomaan nyt, että kaipaan edelleen jonkinlaista vertaistukea ja ajattelinkin kysyä, että tietääkö joku teistä jotain lapsettomuuteen liittyvää palstaa, jossa olisi jonkinlaista keskustelua? Olen yrittänyt googlailla, mutta melko hiljaista näyttää olevan, varsinkin verrattuna tähän palstaan. Olen kiitollinen siitä, että tämä palsta on olemassa ja että se on ollut minulle henkireikä yli vuoden, mutta suurin osa käy täällä ikään kuin vain kääntymässä ja keskustelut pyörivät samaa rataa parin kuukauden sykleissä. Ja se on luonnollista ja hienoakin, sehän tarkoittaa, että ihmiset raskautuvat suht nopeasti.

Mutta kaipaan nyt omassa tilanteessani olevia, jos sellainen palsta tms. löytyisi.

Mukavaa erilaista tulevaa vappuviikkoa teille kaikille ❤️

Portland, älä päästä irti lapsitoiveesta. Minusta olet vielä sen ikäinen, ettei tosiaan tarvitse luovuttaa💗

Ja joskus kroppa toimii omalla tavallaan, eikä katso kelloa, eikä ikää. Varsinkin silloin, kun jotain asiaa ihan yrittää tehdä todenteolla, niin mikään ei onnistu.

Jotkut ovat hedelmällisempiä nuorena, jotkut iäkkäämpinä, joillakin ikä ei vaikuta. Tressitaso voi vaikuttaa iästä huolimatta.

Toivottavasti osaisin lohduttaa ja luoda uskoa💗🤗

Itselle kävi niin, että löin hanskat tiskiin 38-vuotiaana siitä, että meille koskaan vauvaa tulisi ja vain siksi, että mies ei vielä 25-vuoden seurustelun jälkeen tuntenut olevansa valmis isäksi. Luovuin toiveesta tulla äidiksi ja olin valmis elämään lapsettomana elämäni loppuun saakka.

Mutta kas...siitä kului vielä viisi vuotta, niin mies alkoi kysellä ja patistella, että oisko meilläkin aika lisääntyä??🤔.....

Innostuneena tietenkin totesin, että tottakai(!!) ja nyt on jo TULIPALO KIIRE!😫🤗 (!!)

Niinpä tuo esikoinen tuli mutkien kautta maailmaan, niin SUPER toivottuna💗 En kokenut olevani vanha äiti 43-vuotiaana synnytyslaitoksella. Nykyään isä kokee olevansa vielä tosi nuori isä 50-vuotiaana, 3-v taaperon isänä.

Me siis toivotaan toista lasta, eikä koeta itseämme olleenkaan vanhoiksi vanhemmiksi💗 Tilaston varjossa mahikset mulla on nollissa 2,5-vuoden yrittämisen jälkeen ja näillä ikälukemilla. Ilman yrittämistäkin lukema on 0.00+jotain?

Jos toinen lapsi vielä tulee, olen lähemmäksi 50-vuotta ja mies rutkasti yli❤

Valan sinulle tsemppiä ja uskoa siihen, kyllä se vauva vielä teillekin tulee💗🌹❤🌹💗🤗🤗🤗🤗

Tähtitaivas☆

2935/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsirbulainen kirjoitti:

Tähti

Tsemppiä inssiin🙏 Oot niin ihana kun jaksat kaikkia tsempata ja onnitella ❤️ Toivottavasti sinua onnistaa pian ja toinen lapsi saisi alkunsa😇

Voi kiitos💗💗💗👍

Tähtitaivas☆

2936/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu-Melissa, onnea ja tarrasukkia matkaan! 🧦❤

Portland, tsemppiä ❤ toivon, että teille vielä lapsi(a) siunataan! Odottavan aika on pitkä. Ja vaivalloinen. Sydänlämpöiset ajatukset sinne ❤ plussatuulta ja onnea matkaan! 🌬➕

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2937/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Minttu-Melissa ❤️

2938/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portland, tiedän tuon tunteen. Olen siellä samassa paikassa. Kierukka poistettu tasan kaksi vuotta sitten. En ole saanut yhtään plussaa eikä mitään vikaa ole löytynyt. Välillä olen ihan rikki ja täysin lopen uupunut yrittämiseen. Pelkään, että tämä hajottaa minut tai parisuhteen tai molemmat. Välillä sitten taas jaksan uskoa, jaksan kokeilla taas jotain uutta poppakonstia ja olen toiveikas. On yrittämällä yritetty, on oltu yrittämättä. Mikään ei auta, mutta minä en voi päästää lapsitoiveesta irti. Mietin jopa, pitäisikö meidän erota ja kokeilla muiden kanssa, ehkä meidän geenejä ei ole tarkoitettu yhteen. Ehkä jonkun toisen kanssa se onnistuisi. Sitten tunnen siitäkin ajatuksesta syyllisyyttä. Pahoittelen surullista vuodatustani ilouutisten keskelle. Halusin vain sanoa Portlandille, että tiedän miltä se tuntuu. 

2939/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt vihdoin yk1 meneillään, koska mies ei ole vielä halunnut lapsia. Edelleen hänellä on varauksensa asiasta ja se varjostaa tätä mun omaa iloa, että saataisiin vauva 😕

Oon lueskellut näitä keskusteluja ja nähnyt kuinka kivasti tuette toisianne 💕

Mulla on meneillään kp 29/28-36. Mulla on ollut rinnat kipeenä, hirveän oksettava olo ja väsymys nyt noin 3 päivää. Otin asian puheeksi miehen kanssa tänään ja se vaan ravisteli päätään ja käski rauhoittua, koska oletetusta oviksesta ei ole kuin 8 päivää. Sano, että mietin ihan liikaa ja nää oireet on vaan mun päässä.

Purskahin tietty hirveeseen itkuun ja hautauduin sänkyyn itkemään. Mies tuli sanoo, ettei haluu kuulostaa kusipäältä, mutta mun pitää lopettaa oireiden kyyttääminen ja ajatella, että ois jo nyt muka aamupahoinvointia jne. Yritti tulla halaamaan, mutta käskin painua helvettiin.

Oonko mä ihan tyhmä, jos kuvittelen näiden olevan alkuraskauden merkkejä? 😔 Tiedän, että voi myös olla PMS...

2940/6611 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan. Uutena tyyppinä tulossa ryhmään, vaikka keskustelua olenkin jo seurannut hieman pidempään.

Vauvakuumeilua on ollut takana jo monen monta kuukautta... Kauan ennen tätä korona-hässäkkää, joka meinasi siirtää meidän ennalta suunniteltua yrittämisen ajankohtaa (tämä kevät). Toisaalta punnittiin miehen kanssa plussat ja miinukset lykkäämisen suhteen ja päädyttiin, että pitäydytään aikataulussa ja kokeillaan, kun ilman varsinaista yrittämis-yrittämistä tässä ollaan aloittamassa anyway. Viime tiistaina kävin ottamassa kuparikierukan pois (aion palata muuten siihen, oli ehdottomasti paras ja harmittomin ehkäisyvaihtoehto!) ja nyt eletään päivä kerrallaan... Koitetaan olla liikaa miettimättä vauvaa, sillä vaikka ehkäisy onkin poissa, niin meidän perusaktiiviseen seksielämään ei ole tulossa mitään muuta varsinaista muutosta. Ihana tunne kuitenkin, kun nyt olen "samassa veneessä" kuin muut vauvoista haaveilijat. :)

26v
Kahden lapsen äiti 🕊
Kolmas vauva toiveissa 💛