Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

2901/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni_mutta_pippurinen, paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! Ihana uutinen! ❤ minäkin tänne ensin kerroin, kun mies oli töissä testinteon aikaan enkä halunnut viestillä niin isoa uutista kertoa 🤭

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

2902/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito kirjoitti:

Tähti: Joo ollaan hörhöjä molemmat :D.

Kun odotin esikoista ja pähkäilin, että jatkaako raskautta, niin näin sellaisen unen, missä vanha nainen sanoi minulle, että jos pidät lapsen, niin tyttö rakastaa sinua enemmän kuin mitään. Ja tyttöhän sieltä tuli <3. Ja on myös aivan äidin tyttö.

Olen nähnyt myös unta keskenmenneistäkin, niissä he ovat jo isopia lapsia. Viimeisin olisi unieni mukaan ollut poika. Ei näistä kehtaa kellekään puhua, mutta täällä voi avautua ;).

Ikäneito, mä uskon näihin ja, että kaikki ei ole vain siinä, jonka voi silmin nähdä❤ Maailmassa on muitakin asioita ja pakko myöntää, että henkimaailma on yksi niistä, joita ei voi poissulkea.

Mä jotenkin uskon, että on erilaisia taajuuksia ja värähtelyä, että siksi ihniset ei keskenään aina tuu ymmärretyksi/ juttuun ja toisten kanssa linja taas on heti auki. On ihmisiä, joiden kanssa ei keskustelu tosiaan onnistu, vaikka kävisi läpi mitkä mahdolliset avut ja keinot...tai vaikka töissä palavereja.....

Puhutaan "samasta" aaltopituudesta.... Mm. hengen heinolaisen/ sielunkumppanin tietää heti❤ Kommunikaatio on helppoa, kun ymmärretään toista❤ Ja tullaan toista puolitiehen vastaan❤

Sinun kanssa on helppo keskustella ja hörhöys on jopa vahvuus!💖🎶🎶🎶🎶

Vaikka olen "jalat maassa" tyyppi, niin mä tykkään välillä liidellä pilvissä, koska olen luova ja mielikuvitusrikas😂

Joskus mua on syytelty siitä, että faktatieto puuttuu, koska puhukin vain omasta kokemuksesta, niin.....silti tarkoitan vain hyvää😚

Tähtitaivas☆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
2903/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti <3

2904/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pieni mutta pippurinen! Nopeasti kävi ❤️

Täällä taukokierto letroista kun lapsettomuusselvittelyt kesken. Ovista oon metsästänyt silti ja digiovistesti vilkuttaa hymiötä kolmatta päivää, pari päivää vielä seurailen mutta jos ei muutu pysyväksi niin jätän tämän kierron osalta tähän ja uskon etten ovuloi ilman letroja. Nyt siis kp16 meneillään. Letrojen kanssa ovis+ kp14 eli ovis ollut kp15. Talletteluista silti pidetty huoli kuten aina. Ihmeitähän tapahtuu, täytyy jatkaa uskomista että joskus myös omalle kohdalle. ❤️

Mä en ole äitiyspakkauksia katsellut enkä ostanut mitään vauvarompetta, tuntuu niin kaukaiselta ja epätodelliselta se että joskus vauvan saisi. Kerran tuli sisustusliikkeessä vastaan upea, ihana villapeitto vauvalle, sellainen paksu ja pehmeä minkä päällä olisi ihana pienen pötköttää. Laitoin miehelle itku silmässä viestin, mutta en uskaltanut ostaa. En kestäisi jos sille ei ikinä olisi käyttöä. Ja jotenkin olen taikauskoinen että jos ostan niin sitten en ainakaan tule raskaaksi.

2905/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti: Juu, tikutin positiivisen ovistestin ke iltapäivällä ja pysyi positiivisena torstain aamupäivän ajan...oli jo sitten nega torstai iltapäivällä.

Minähän odotin ja oletin että ovis olisi ollut vasta huomenna, olikin yllätys että olikin aikaisemmin...ja veikkaan että niin oli viime kierrossakin limojen ja kipujen perusteella, en vain silloin älynnyt yhdistellä asioita.

Mutta eipä stressata, uskotaan että vauva tulee jos niin on tarkoitettu, ja tulee sitten kun aika on sopiva.

2906/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou, täällä kp1! Sen kunniaksi roseviini odottaa kylmässä 😅😬 Hyvää viikonloppua kaikille!

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

2907/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 26/22 dpo 10-11.

Menkkoja ei käy eikä kuulu. Ei mitään oireita mistään, paitsi iho kukkii. 🙄 En malttanut olla tekemättä r-testiä, negatiivinen. Jotenkin kuitenkin elättelen toivoa, että on vielä liian aikaista testailla ja että se plussa tulisi sunnuntaina tai maanantaina. Ja jos ei, niin alkaisipa uusi kierto ASAP.

Mitä mieltä ootte, pitäiskö jo herkässä testissä näkyä haaleaa viivaa?

♥️♥️♥️

2908/6611 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn, mulla oli r-testi nega dpo 10. Ja herkkä testi oli. Eli toivoa on! 😊

Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena

2909/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tykkäsitte te, jotka ootitte uuden pakkauksen julkaisua? ☺ Mulle oli suurilta osin mieleinen.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

2910/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain käynyt näin samalla tavalla? Tein testin ohjeiden mukaan, eikä toiminut. Hieman ottaa päähän, kun tuo ei mistään halvimmasta päästäkään ole 😕Pitäis vaan luottaa liuskatesteihin, niissä ei sentään toimintahäiriöitä ole.

2911/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa uuden äitiyspakkauksen vaatteista oli kivoja, mutta taas tuli sellainen olo, että miksi vaatteet ei vois olla vielä neutraalimpia ja helpommin yhdisteltäviä. Nuo videolla esitellyt yhdistelmät oli mielestäni aika järkkyjä 🙈 mutta tuo pakkaus se sitten tulisi, jos vauva nyt pian alulle saataisiin.

Omaa napaa. Minä siis lopetin pillerit kohta kaksi viikkoa sitten ja kp1 oli viime viikolla keskiviikkona. Tällä viikolla jo tiistaina tuntui lenkillä alavatsassa sellaisia tuntemuksia, kuin normaalisti ovulaation yhteydessä tuntunut. No tästä tuntemuksesta innostuneena talleteltiin useana päivänä putkeen, vaikka en olisikaan mitenkään odottanut, että ovulaatio voisi tulla jo kp7 tai 8 aikoihin. Mutta toki pillereiden poisjättö voi vaikuttaa, että ovulaatio tapahtuikin samantien. Mutta varma en tietty voi olla, kun en koittanut tikuttaa ja seurata ovulaatiota. Ainahan on mahdollista, että jos nyt edes ovuloin tästä kierrosta, niin se on vasta tulossa ja tämän viikon tuntemukset olikin jotain muuta. Kohdun tietämillä on kyllä tuntunut viime päivinä hieman erilaisia tuntemuksia, joita oli myös edellisessä raskaudessa, kun arvasin heti ovulaation jälkeen, että nyt tärppäsi.

Mä oon kolmen vuoden tauon jälkeen ihan unohtanut, että milloin aikaisintaan voisi testata, että onko tärpännyt? Kaapissa on pari clearbluen digitestiä odottamassa. 🙂

2912/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile reklamoida maahantuojalle /valmistajalle, jos saisit uuden tilalle. Tuossa on vissiin käyttöohjeen kuva, mitä siellä sanotaan?

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

2913/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona Eloisa kirjoitti:

Kokeile reklamoida maahantuojalle /valmistajalle, jos saisit uuden tilalle. Tuossa on vissiin käyttöohjeen kuva, mitä siellä sanotaan?

Ohjeissa sanotaan, että tuo kuvake tarkoittaa virhettä, ja on selitykset, mistä johtuu. Tuntuu vaivalloiselta tehdä reklamaatiota, kun asiakaspalvelukin on englanniksi jne.

Mutta keskitytään tällä palstalla olennaisuuksiin, pääsin tästä jo yli 😄Testasin sitten äsken toisella testillä, ja plussaa näytti edelleen. Mitenhän pitkään pitää varmistella 😅

Siirryn pikkuhiljaa tuonne plussanneiden puolelle. Tämä ryhmä oli mulle tosi tärkeä sen lyhyen ajan, mitä täällä vietin. Täällä on niin kannustava ja ihana tunnelma ❤Toivottavasti tavataan monen kanssa tuolla toisessa ketjussa. Plussatuulta ja aktiivista peiton heilutusta kaikille! 🤗

2914/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni_mutta_pippurinen kirjoitti:

Siirryn pikkuhiljaa tuonne plussanneiden puolelle. Tämä ryhmä oli mulle tosi tärkeä sen lyhyen ajan, mitä täällä vietin. Täällä on niin kannustava ja ihana tunnelma ❤Toivottavasti tavataan monen kanssa tuolla toisessa ketjussa. Plussatuulta ja aktiivista peiton heilutusta kaikille! 🤗

Pieni_mutta_pippurinen, ihanaa, että palsta on sinulle ollut tärkeä💗, älä vaan kokonaan lähde🎶🎶🎶

Minusta on tosi kiva, että täällä on kaikenikäisiä ja taustaisia mukana💗

Sinä olet minulle täällä tärkeä, sellainen niin tasapuolinen ja välitön..viesteistä kuvastuu vastuuntuntoisuus ja kauaskatseisuus❤ Minusta on hienoa, että sait vauvahankinnan miehen kanssa sovittua ja teillä nappasikin heti, olen tosi onnellinen siitä💖 Lapsi saa hyvän kodin💖🎶

Kerroitko jo miehelle?👍😚

Hyvää odotuksen jatkoa💖🎶

Tähtitaivas☆

2915/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos Tähti! Olet niin suvaitsevainen ja kannustava kaikille. Ihana asenne! 😊

Miehelle kerroin eilen, meillä on nyt yhteinen salaisuus, jota kukaan ei vielä tiedä...teidän lisäksi 🤭🥰

Käyn varmasti vielä välillä täälläkin lueskelemassa, mitä teille kuuluu!

2916/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn

Tulethan kertomaan heti kun olet tehnyt testin!😇

Tämä on kyllä yllättävän mielenkiintoista seurata toisten jännäämistä ja oireita ja kaikkea.

Täälä kp25 dpo 11..4päivää menkkoihin ja oireita on kyllä nyt kaikenmoisia että jos ei alkuviikosta testi näytä plussaa niin ihmettelen 🤷🏻‍♀️

n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20

2917/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täällä olisi miehen kanssa vauvakuumeilua takana jo noin 9 kk. Ystävät ympärillä raskaana tai jo lapsen saaneita, joten sieltä ei löydy kanssakuumeilijoita :D Olen lukenut palstaa vertaistukena ja nyt uskaltauduin itse kirjottaan! Meillä aluksi "rentoa" yrittämistä, mutta oma kiertoni on epäsäännöllisen pitkä (35-60 pv) ja lääkärissä olen ravannut jo muutaman kerran. Se siitä rennosta, vaikka kuinka yritti. Nyt kourassa Terolut-resepti! 

Onkos täällä muita pitkäkiertolaisia :)? Kuinkas teillä on sujunut ovulaation bongaus? Vinkkejä ottaisin vastaan! Itse viime kierrossa ekaa kertaa ostin ovulaatiotestin (digitaalisen), joka näytti plussaa kp 20 ja täti tuli kylään kp 54 joten ota tuosta nyt sitten selvää.. :'D 

2918/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöö

Äiti 26v, 4/15 syntynyt pääsiäisvauva ❤️ 3/18 syntynyt toinen pääsiäisvauva ❤️ Kolmannen yritys alkanut 11/19 🤫 3/20 gynekologi todennut lievät pco tyyppiset munasarjat

2919/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut äskeisestä pöö kommentista, se oli testi meneekö mikään viesti läpi, kun tää sivusto on vain herjannut mulle koko ajan eikä päästä viestiä läpi. No, nyt se viesti oli muutenkin jo vanhentunut joten antaa olla 😅

Ensinnäkin onnea plussanneet emssi ja pieni mutta pippurinen! 🥰😍

Täällä rankka työpäivä takana. Ei ole ihan iisein homma hoitaa näitä 2v ja 5v tyttöjä kotona ja tehdä sen lomassa töitä. Kaikkea ei voi todellakaan hoitaa kun olen lasten kanssa, joten sitten tulee ilta ja vklp hommia. Tosin on tässä myös se, että oon kyllä nauttinut suunnattoman paljon mun tyttöjen kanssa olemisesta ❤️ vaikka tää on rankkaa, niin kyllä tässä on hyvätkin puolet ❤️

Eilen perjantaina soitin työterveyteen ja sain etäajan heti maanantaille. Aiheena nää mun kuukautiskierrot. Hoitaja puhelimessa oli ainakin sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa asia hoitaa ja esim terolut, katsoo mitä lääkäri sanoo. Mut eiköhän sen ainakin saa nyt kiertojen tueksi.

Hyviä uutisia on, että mun kp60 vaihtuiki tänään aamupäivällä kp1!! Ihan huippua. Aloin heti popsimaan geleetä ja apteekista hain ne inocapsit joten nekin päräytin käyntiin heti! 👍😊 Tähän jos vielä sitten se terolut ettei tarvisi päästää enää kiertoja tällasiksi.

Miten te muut ootte ottanu teroja? Mulla ihan luontasestikin ovis nimittäin vasta 16-20 paikkeilla tainnu olla sillon ku kierto kohdillaan ja niitä kai ei kannattais alottaa ennen ku munasolu irronnu? Lääkärit kai usein ohjeistaa alkamaan ne jo kp14 tai 15, mutta sillonha mulla vois jäädä ovis terojen vuoksi tulematta? 🤔 Toivon ja rukoilen plussaa tähän kiertoon 🙏❤️

Äiti 26v, 4/15 syntynyt pääsiäisvauva ❤️ 3/18 syntynyt toinen pääsiäisvauva ❤️ Kolmannen yritys alkanut 11/19 🤫 3/20 gynekologi todennut lievät pco tyyppiset munasarjat

2920/6611 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsirbulainen kirjoitti:

Täälä kp25 dpo 11..4päivää menkkoihin ja oireita on kyllä nyt kaikenmoisia että jos ei alkuviikosta testi näytä plussaa niin ihmettelen 🤷🏻‍♀️

Tsirbulainen, pian sitten pääset testaamaan!👍❤

Jännää🎶🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆